Indeks autorów | | Wyszukiwarka | | Mapa serwisu |
cena 32 zł. nuty.pl | Wieniawski Henryk, Wieniawski Józef Grand Duo Polonais na skrzypce i fortepian Grand Duo Polonais na skrzypce i fortepian Grand Duo Polonaise for Violin and Piano Grand Duo Polonaise für Violine und Klavier Grand Duo Polonaise pour violon et piano concertant
Kolejnym po Allegro de Sonate, wspólnym dziełem braci Henryka i Józefa Wieniawskich jest Grand Duo Polonais, zadedykowane Stanisławowi Moniuszce. Utwór powstał około 1851 roku, podczas wielkiego rosyjskiego tournee dwójki młodych artystów. Fantazja oparta jest na dwóch pieśniach twórcy polskiej opery narodowej - dumce Kozak oraz jednej z najbardziej przejmujących pieśni moniuszkowskich - Maciek. W Finale wykorzystane zostały motywy Poloneza G-dur z popularnej swego czasu rosyjskiej opery Mogiła Askolda Aleksandra Wierstowskiego. Konstrukcja całości jest raczej luźna, a poszczególne ogniwa łączą ze sobą wirtuozowskie kadencje skrzypiec lub fortepianu. Obydwie partie instrumentów potraktowane są równorzędnie, stawiając zarówno przed skrzypkiem, jak i pianistą wysokie wymagania techniczne. Grand Duo Polonais było kompozycją, którą bracia Wieniawscy porywali publiczność w wielu krajach. Wielokrotnie musieli je powtarzać, ulegając żądaniom rozentuzjazmowanych słuchaczy. Dzisiaj utwór ten poszedł niemal zupełnie w zapomnienie - może dlatego, że mało kto potrafi je zagrać tak, jak grali go kongenialni bracia. [A. Cofalik] Allegro de Sonate was followed by Grand Duo Polonais, another joint work by Henryk (Op. 8) and Józef (Op. 5) Wieniawski. Dedicated to Stanisław Moniuszko, the piece was composed c. 1851, during the grand Russian tour of the two young artists. The fantasy is based on two songs by the creator of the Polish national opera - the dumky Cossack and one of Moniuszko's most moving songs - Maciek. Motives from Alesky Wierstowski's Polonaise in G major from the then popular Russian opera Askold's Grave were used in the Finale. The construction of the whole is rather loose and the individual sections are linked with virtuosic cadenzas for violin or piano. The parts for both instruments are treated in a similar way, making high technical demands on both the violinist and the pianist. Grand Duo Polonais was a composition with which the Wieniawski brothers thrilled audiences of many countries. They had to repeat it many times, yielding to the demands of enthusiastic listeners, as was the case during concerts at the Wielki Theatre in Warsaw as well as Poznań and Cracow, among other places. Today the work is almost completely forgotten, perhaps because there is no one to play it in the same way as the two brothers of genius. [A. Cofalik] Lista utworów: |
cena 97,95 zł. nuty.pl | Mozart Wolfgang Amadeusz Concerto No. 3 in G K216 for Violin and Orchestra Koncert G-dur KN 216 na skrzypce i orkiestrę Concerto No. 3 in G K216 for Violin and Orchestra Konzert G-Dur KV 216 für Violin und Orchester
Publikacja zawiera trzeci Koncert skrzypcowy G-dur KV 216 Wolfganga Amadeusa Mozarta. Kompozytor napisał dzieło w 1775 roku w Salzburgu. Dużą rolę odgrywa w Koncercie partia orkiestry, nie tylko w tutti, ale i w partiach solowego instrumentu, np. w I części (Allegro) drugim, śpiewnym tematem dzielą się skrzypce z orkiestrą. W sumie Allegro jest jednak uważane za najmniej okazałą część tego Koncertu. Część II - śpiewne, delikatne Adagio - bardziej zwraca uwagę pięknym brzmieniem, oraz, szerokim i łagodnym tematem głównym. Ostatnia część - Rondo finałowe - złożone jest natomiast z kontrastujących w charakterze i nastroju melodii, gdzie m. in. obok zdobnego, licznego w tryle, ale sztywnego fragmentu rokokowego (gitarowe pizzicato skrzypiec) pojawia się żywiołowy epizod o całkiem ludowym charakterze. The revision of Mozart's Violin Concerto KV 216, written at Salzburg in 1775, was carried out according to the score revised in 1933 by Rudolf Gerber in compilance with the autograph. The autograph, formerly in possesion of the present German State's Library of Berlin, had disappeared during the Second World War. Lista utworów: |
cena 137,95 zł. nuty.pl | Paganini Niccolo, Schumann Robert Piano Accompaniment for 24 Caprices for Violin Op. 1, No. 1 - 12, Vol. 1 Akompaniament fortepianowy Schumanna do 24 Kaprysów Paganiniego op. 1, nr 1 - 12, z. 1 Piano Accompaniment for 24 Caprices for Violin Op. 1, No. 1 - 12, Vol. 1 Klavierbegleitung von Schumann für 24 Capricen für Violine Op. 1, Nr. 1 - 12, Band 1
24 Kaprysy Niccolo Paganiniego stanowią jedne z najlepiej rozpoznawalnych i najbardziej popularnych utworów skrzypcowych wszechczasów. Kompozycje te stanowiły inspirację dla takich kompozytorów jak Schumann czy Liszt. Niniejsza publikacja zawiera akompaniamenty fortepianowe Roberta Schumann do 24 Kaprysów (nr 1 - 12). Zapis w postaci partytury na skrzypce i fortepian. Paganini's 24 Caprices for the Violin alone were Robert Schumann's constant companion throughout his artistic career. As a young man of twenty - two, he was so charmed with them that he transcribed them for the piano, and in later years, their erformance and transription by other musicians always aroused his enthusiasm. In his old age, he again revised these masterpieces for the practical use of violin virtuosi and students. Lista utworów: |
cena 106 zł. nuty.pl | Nowak Aleksander Sonata 'June-December' na skrzypce i fortepian Sonata "June - December" na skrzypce i fortepian Sonata "June - December" for Violin and Piano Sonate "June - December" für Violine und Klavier Sonate "June - December" pour violon et piano
Sonata "June - December" na skrzypce i fortepian powstawała w przeciągu lat 2003 - 2005 w Katowicach. Utwór został prawykonany przez Krzysztofa Lasonia i Jacka Maksymiuka 27 kwietnia 2005 w Akademii Muzycznej im. Karola Szymanowskiego w Katowicach. Głównym impulsem do napisania Sonaty była potrzeba zmierzenia się z klasyczną formą. Drugim, równie ważnym impulsem była chęć rozbicia tej formy i wyjścia poza nią. Te dwa dążenia, pierwsze - do bycia konsekwentnym, do tworzenia, rozwijania i podsumowywania, drugie - do bycia nieprzewidywalnym, do tworzenia, kontrastowania i niszczenia, spotykają się tu ze sobą i ścierają niczym dwa tematy klasycznej sonaty. Tytuł utworu można rozumieć dwojako. Z jednej strony nawiązuje on wprost do czasu ukończenia części utworu, a z drugiej może też sugerować konflikt obecny w utworze. Sonata 'June - December' for violin and piano was composed in the course of the years 2003 - 2005 in Katowice and first performed on April 27th 2005 at the Karol Szymanowski Academy of Music in Katowice. The main impulse to write the Sonata was the need to meet the challenge of the classical form. The second impulse, equally important, was the urge to destroy this form and go beyond it. These two drives, the first to be consistent, to create, develop and sum up, and the other to be unpredictable, to create, contrast and destroy, meet and compete with each other as themes in a classical sonata. The title can be understood in two ways. On the one hand it simply reflects the time when the two movements were finished, but on the other hand it also indicates the conflict present in the piece. Lista utworów: |
Wyszukiwarka
Strona główna
Centrum Dystrybucji Nut nuty.pl
FRAZA s.c., ul. Łużycka 28a, 51-111 Wrocław
tel./fax (071) 325-82-11, tel. 372-66-68
Copyright 1997 - 2014 Fraza s.c., Wrocław, Poland