Indeks autorów | | Wyszukiwarka | | Mapa serwisu |
cena 36,95 zł. nuty.pl | Spisak Michał Andante i Allegro na skrzypce i orkiestrę smyczkową (wyciąg fortepianowy i głos solisty) Andante i Allegro na skrzypce i orkiestrę smyczkową (wyciąg fortepianowy i głos solisty) Andante and Allegro for Violin and String Orchestra (Piano reduction and solo part)
"Zostawiłem na boku wszystkie pozaczynane prace i wziąłem się (...) do małej historii na skrzypce i orkiestrę". Tak Michał Spisak w swoim liście z 7 grudnia 1953 informował Grażynę Bacewicz o rozpoczęciu prac nad nową kompozycją. Początkowo miało to być Capriccio, ostatecznie jednak pod koniec maja 1954 powstało Andante i Allegro na skrzypce i orkiestrę smyczkową. Utwór ten został zamówiony przez Nadię Boulanger na potrzeby kursu prowadzonego przez Yehudi Menuhina latem 1954 roku w Fontaineblea. Warto zaznaczyć, że w programie tego kursu znalazły się również zamówione przez Nadię Boulanger, kompozycje D. Milhaud, G. Aurica, H. Dutilleuxa i I. Strawińskiego. Mimo, że Spisak niezbyt poważnie traktował Andante i Allegro, w listach do przyjaciół używając określenia "kawałek" lub "duperelka", to Nadia Boulanger wysoko oceniła tę kompozycję, osobiście dyrygując prawykonaniem utworu 16 listopada 1954 na koncercie z okazji 50 - lecia swej pracy pedagogicznej. Solistą był Kenneth Gordon, a akompaniowała mu Orkiestra Kameralna RTF. "I left aside all the unfinished work and got down to (...) a little story for violin and orchestra", a wrote Michał Spisak in his letter of 7th December 1953 to Grażyna bacewicz, informing her of the start of work on a new composition. Initially meant to be a Capriccio, the work eventually saw the light of day as Andante and Allegro for violin and string orchestra. The commissioned by Nadia Boulanger for the purpose of a course taught by Yehudi Menuhin in summer 1954 in Fontainebleau. It is worth nothing that the course curriculum also included compositions by D. Milhaud, G. Auric, H. Dutilleux and I. Strawinsky, all of them commissioned by nadia Boulanger. Though Spisak did not treat Andante and Allegro seriously enough, calling the work "a trifle" or an "odd piece" in letters to his friends, Nadia Boulanger valued the work highly, herself conducting its performance of 16th November 1954 at the concert celebrating 50 years of her teaching career. Kenneth Gordon, the soloist, was accompanied by the RTF Chamber Orchestra. Lista utworów: |
cena 106 zł. nuty.pl | Nowak Aleksander Sonata 'June-December' na skrzypce i fortepian Sonata "June - December" na skrzypce i fortepian Sonata "June - December" for Violin and Piano Sonate "June - December" für Violine und Klavier Sonate "June - December" pour violon et piano
Sonata "June - December" na skrzypce i fortepian powstawała w przeciągu lat 2003 - 2005 w Katowicach. Utwór został prawykonany przez Krzysztofa Lasonia i Jacka Maksymiuka 27 kwietnia 2005 w Akademii Muzycznej im. Karola Szymanowskiego w Katowicach. Głównym impulsem do napisania Sonaty była potrzeba zmierzenia się z klasyczną formą. Drugim, równie ważnym impulsem była chęć rozbicia tej formy i wyjścia poza nią. Te dwa dążenia, pierwsze - do bycia konsekwentnym, do tworzenia, rozwijania i podsumowywania, drugie - do bycia nieprzewidywalnym, do tworzenia, kontrastowania i niszczenia, spotykają się tu ze sobą i ścierają niczym dwa tematy klasycznej sonaty. Tytuł utworu można rozumieć dwojako. Z jednej strony nawiązuje on wprost do czasu ukończenia części utworu, a z drugiej może też sugerować konflikt obecny w utworze. Sonata 'June - December' for violin and piano was composed in the course of the years 2003 - 2005 in Katowice and first performed on April 27th 2005 at the Karol Szymanowski Academy of Music in Katowice. The main impulse to write the Sonata was the need to meet the challenge of the classical form. The second impulse, equally important, was the urge to destroy this form and go beyond it. These two drives, the first to be consistent, to create, develop and sum up, and the other to be unpredictable, to create, contrast and destroy, meet and compete with each other as themes in a classical sonata. The title can be understood in two ways. On the one hand it simply reflects the time when the two movements were finished, but on the other hand it also indicates the conflict present in the piece. Lista utworów: |
Wyszukiwarka
Strona główna
Centrum Dystrybucji Nut nuty.pl
FRAZA s.c., ul. Łużycka 28a, 51-111 Wrocław
tel./fax (071) 325-82-11, tel. 372-66-68
Copyright 1997 - 2014 Fraza s.c., Wrocław, Poland