Combinations on Olympus. Circulations for Solo Trombone
Ilość stron: | 16 + 12 |
Format: | 210 x 297 |
Opracowanie na: | puzon tenorowy suwakowy solo |
Obsada: | Instrument (w nawiasie ilość materiałów wykonawczych) Puzon tenorowy suwakowy (1) |
Rodzaj produktu: | nuty drukowane |
Wersja językowa: | wstępu: polska, angielska biografii: polska, angielska tytułów utworów: polska, angielska |
Stopień trudności: | 7 w skali od 0 do 10 |
Dostępność | w magazynie, wysyłka natychmiastowa |
Zawartość: | Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:
|
Kod produktu: | NPL074171 |
Publikacja zawiera dwa utwory na puzon: Łukasza Godyli i Jakuba Polaczyka, skomponowane na V Konkurs Kompozytorski im. Tadeusza Ochlewskiego w 2007 roku.
"Cyrkulacje na puzon solo" Łukasza Godyli zbudowane są z siedmiu segmentów opartych na strukturach interwałowych użytych od najmniejszego do największego interwału. Wstęp i zakończenie bazują na fragmencie ciągu alikwotów (utwór rozpoczyna się od dźwięku F i zmierza do możliwie najwyższego dźwięku, aby w końcowym fragmencie powrócić do dźwięku wyjściowego - F). Forma (przejście przez poszczególne interwały w segmentach oraz wstęp i jego lustrzane odbicie w zakończeniu) nadaje utworowi schemat kołowy, stąd tytuł utworu.
Utwór "Kombinacje na Olimpie" na puzon solo Jakuba Polaczyka powstał pod wpływem inspiracji mitologią grecką. Składa się on z czterech części opartych na formach starożytnych używanych w: inwokacji, pieśni, tańcu i epitafium. Aż do epitafium są one nieustannie przerywane współczesnym sposobem narracji, który niejako wdziera się w ład starożytny. W ten oto sposób wywiązuje się dialog pomiędzy przeszłością a teraźniejszością. Pomimo występowania elementów rytualnych, kompozytor nie pragnie tu zawrzeć jakiegoś podtekstu religijnego. Jest to jedynie kolejna próba oddania świata, który istnieje w ludzkiej wyobraźni.
"Circulations for solo trombone" is built from seven segments based on intervallic structures ranging from the smallest to the largest intervals. The introduction and the ending are based on a fragment of a series of harmonics: the work starts with the note F, proceeds to the highest possible note and then returns to the note F in the final segment. The form involving the passing through the particular intervals in the segments as well as the introduction and its mirror reflection in the ending gives the work a circular scheme, hence the title of the work.
The work "Combinations on Olympus" for solo trombone was inspired by Greek mythology. The piece consists of four sections based on the classical forms used in: the invocation, song, dance and epitaph. With the exception of the epitaph, they are constantly interrupted by the contemporary way of narration, which, as it were, breaks in upon the classical order. Thus a dialogue between the past and the present develops. Despite the presence of ritual elements, I do not wish to include any religious implications here. This is just another attempt to express the world existing in our imagination.
Lista utworów:
Cyrkulacje (Godyla Łukasz)
Kombinacje na Olimpie (Polaczyk Jakub)