Norma
Ilość stron: | 440 |
Format: | 220 x 270 |
Opracowanie na: | orkiestra obsada mieszana i śpiew (partytura) |
Obsada: | Instrument (w nawiasie ilość materiałów wykonawczych) Partytura (1) Flet I (0) Flet II (0) Klarnet B I (0) Klarnet B II (0) Obój I (0) Obój II (0) Fagot I (0) Fagot II (0) Trąbka D I (0) Trąbka B II (0) Róg Es I (0) Róg Es II (0) Róg B (0) Róg B (0) Puzon tenorowy suwakowy I (0) Puzon tenorowy suwakowy II (0) Puzon tenorowy suwakowy III (0) Skrzypce I (0) Skrzypce II (0) Altówka (0) Wiolonczela (0) Kontrabas (0) Głos wokalny - Sopran (0) Głos wokalny - Sopran (0) Głos wokalny - Mezzosporan (0) Głos wokalny - Tenor (0) Głos wokalny - Tenor (0) Głos wokalny - Bas (0) Harfa (0) Tuba (0) Kotły (0) Tam-tam (0) Bęben wielki (gran cassa) (0) |
Rodzaj produktu: | nuty drukowane |
Wersja językowa: | wstępu: angielska, niemiecka, włoska, francuska słów utworów: włoska |
Stopień trudności: | 5 w skali od 0 do 10 |
Dostępność | w magazynie, wysyłka natychmiastowa |
Zawartość: | Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:
|
Kod produktu: | NPL063186 |
Opery Belliniego rzadko pojawiają się na deskach teatrów dlatego, iż Bellini komponował dla konkretnych śpiewaków, a współpracował z największymi sławami tamtego okresu, o wirtuozowskiej sprawności wokalnej. Dlatego dziś często dokonuje się w jego partyturach drobnych korekt, tak, by dostosować ją do skali głosu danego solisty. Bellini był twórcą jednych z najpiękniejszych melodii operowych. Najpopularniejsza z nich pochodzi właśnie z Normy - to modlitwa tytułowej bohaterki Casta diva. Akcja rozgrywa się w okupowanej przez Rzymian Galii. Rzymski prokonsul Pollione zdradza matkę swoich dzieci, druidzką kapłankę Normę z jej przyjaciółką Adalgisą. Odtrącona Norma walczy o utraconą miłość, w końcu jednak, nosząc brzmienie złamanych ślubów czystości i romansu z wrogiem ojczyzny dokonuje samospalenia. Dopiero to budzi na nowo miłość w sercu prokonsula, który idzie za Normą na stos.
Italian only, with an introductory plot synopsis in English. Norma was first performed at the Teatro alla Scala in Milan on 26th December 1831. The work is neoclassic in style, elegant and with an undeniably romantic feel, with a gentle naturalistic background, but where the Roman spoirit can still de felt despite the stranght of the ancient trees. The two levels of the story-line develop within these limits: the public story of the contrast between Druids and Romans; the private plot, where Norma, Adalgisa and Pollione are caught up in passion and love. With its pressing implacable advance, the two levelsare destined to clash in this story, resulting in the tragic conclusion of the catastrophe: the resignation of the protagonists who, by deliberatley choosing death, rediscover their love in a fine sublime form.Bellini's absolute masterpiece, Norma had a great influence on opera composers during the 1800s, including Verdi and even Wagner, who conducted this opera in Riga (Latvia) in 1837.
Spis treści:
Sinfonia
Atto primo
Atto Secondo