Indeks autorów | | Wyszukiwarka | | Mapa serwisu |
cena 37 zł. nuty.pl | Chopin Fryderyk Koncert f-moll op. 21, CW XX (partytura) Koncert f-moll op. 21, CW XX (partytura) Concerto in F minor, Op. 21, CW XX (score) Prezentowane wydanie Instytutu Fryderyka Chopina zawiera Koncert f-moll op. 21. Powstał on między wczesną jesienią 1829 a przedwiośniem 1830 roku. Składa się z trzech części: The guiding principle in editing the scores of Chopin's works for piano and orchestra has been to keep exactly to the original music text, and at the same time to adapt it to contemporary performing practice. The main source in establishing the music text of the orchestra parts in particular works has been the 1880 edition of Breitkopf & Hartel in Leipzig (part. B. 427, and C.XII. 1 and 3 - 5 of 1880). Lista utworów: |
cena 75 zł. nuty.pl | Stachowski Marek IV Kwartet smyczkowy
W listopadzie 2001 roku odbyły się uroczystości z okazji 80-tej rocznicy urodzin Mieczysława Tomaszewskiego. Do gratulacji dołączyłem wówczas jednoczęściową kompozycję na kwartet smyczkowy, zatytułowaną okolicznościowo Felicitamente. Zgodnie z wcześniej powziętym zamiarem, utwór ten został ostatecznie włączony jako druga część IV Kwartetu smyczkowego. Otwierające Kwartet Andante risoluto stanowi materiałową i fakturalną ekspozycję, której poszczególne wątki znajdują swoje rozwinięcie w pozostałych częściach utworu. Druga część Larghetto con sentimento, to wspomniany na początku okolicznościowy utwór, który dał początek całej kompozycji. Zniknął tytuł Felicitamente na rzecz dedykacji Kwartetu Mieczysławowi Tomaszewskiemu. Kolejna część Vivace con fuoco nie pretenduje do udawania scherza w tradycyjnym schemacie cyklu sonatowego. Ostry kontrast wyrazowy z sąsiednimi częściami ma za zadanie rozładowanie napięć ekspresyjnych drugiej części, stanowiąc równocześnie pomost do części ostatniej. Kwartet zamyka część Lento dolente. Jest to swego rodzaju podsumowanie wyrazowe całej kompozycji. [Marek Stachowski]
|
cena 21,05 zł. nuty.pl | Tarnowska-Kaczorowska Krystyna Tadeusz Baird. Glosy do biografii.
Dziewięć, sporych rozmiarami, tekstów, zebranych w dwóch pierwszych częściach tego tomu, powstało na przestrzeni ostatnich osiemnastu lat (nota bibliograficzna dostarcza szczegółowych informacji, również dotyczących pierwodruków, także na końcu poszczególnych pozycji podana jest przybliżona data ich napisania). Niektóre (te dawniejsze) poddane zostały pewnym retuszom, mającym głównie na celu niejako ujednolicenie językowo-stylistyczne i usunięcie zbędnych powtórek tam, gdzie to było możliwe bez szkody dla klarowności i spójności wywodu, dla logiki narracji. Cztery teksty Tadeusza Bairda, spośród wielu, które napisał, dobrałam tak, by się zauważalnie komponowały literą i duchem z moimi, by je dopełniały, pogłębiały, dopowiadały, uwiarygodniały. Zdecydowałam się zamieścić też niewielką część listów spośród ponad półtorej setki, które Tadeusz Baird, w ostatnich latach swego życia, pisał i do mnie - oczywiście, sztuką epistolarną trudniliśmy się ... na dwie ręce. Wprowadzającą notatkę znaleźć można przed ich wyborem. W Suplemencie jest Życiorys kompozytora i Wykaz utworów. Aby nie powielać licznych katalogów sporządzonych, zresztą nie zawsze konsekwentnie, według gatunków czy obsady instrumentalnej, tu znajdzie Czytelnik układ chronologiczny. [Fragment wstępu książki] Spis treści: |
cena 58,95 zł. nuty.pl | Chopin Fryderyk Koncert f-moll op. 21, wersja historyczna (partytura). Seria A, utwory wydane za życia Chopina, tom XVe Koncert f-moll op. 21, wersja historyczna (partytura). Seria A, utwory wydane za życia Chopina, tom XVe Concerto in F minor Op. 21, historical version (Score). Series A, works published during Chopin's lifetime
Prezentowane Wydanie Narodowe zawiera Koncert f-moll op. 21 Fryderyka Chopina - wersję historyczną. Dzieło powstało między wczesną jesienią 1829 a przedwiośniem 1830 roku. Składa się z trzech części: 'The First concert [17 March 1830 at the National Theatre in Warsaw], even though the hall was full [...], did not make an impression, to my mind, on the masses. - The first Allegro, accessible only to the few, won some bravos, but it seems to me because they had to wonder what it was! - and to pose as connoisseurs! - The Adagio and Rondo produced the greatest effect, and more sincere shouts were heard [...]. - Kurpiński found new beauties in my concerto that evening, [...] and Elsner regretted that my pantaleon was dull and the bass arpeggios could not be heard.' Lista utworów: |
cena 113,95 zł. nuty.pl | Chopin Fryderyk Koncert f-moll op. 21, wersja koncertowa (partytura). Seria B, utwory wydane pośmiertnie, tom VIIIb Koncert f-moll op. 21, wersja koncertowa (partytura). Seria B, utwory wydane pośmiertnie, tom VIIIb Concerto in F minor Op. 21, concert version (Score). Series B, Works published posthumously, Volume VIIIb Prezentowane Wydanie Narodowe zawiera Koncert f-moll op. 21 Fryderyka Chopina - wersję koncertową. Dzieło powstało między wczesną jesienią 1829 a przedwiośniem 1830 roku. Składa się z trzech części: 'The First concert [17 March 1830 at the National Theatre in Warsaw], even though the hall was full [...], did not make an impression, to my mind, on the masses. - The first Allegro, accessible only to the few, won some bravos, but it seems to me because they had to wonder what it was! - and to pose as connoisseurs! - The Adagio and Rondo produced the greatest effect, and more sincere shouts were heard [...]. - Kurpiński found new beauties in my concerto that evening, [...] and Elsner regretted that my pantaleon was dull and the bass arpeggios could not be heard.' Lista utworów: |
cena 123 zł. nuty.pl | Bacewicz Grażyna III kwartet smyczkowy (partytura i głosy) III kwartet smyczkowy (partytura i głosy) String Quartet No.3(score and parts)
III Kwartet smyczkowy powstał w 1947 roku w Paryżu. To jeden z najbardziej zrównoważonych wewnętrznie utworów G. Bacewicz, może najbliższy ideałowi sérénité, charakterystycznego dla duchowości romańskiej. W dziele tym, którego skrajne części eksponują ruch jako główną siłę kreacyjną, nigdy nie dochodzi do sytuacji ekstremalnych w sensie wyrazu, czy zastosowania środków technicznych. Żywioł ruchu jest tu poskromiony logiką powiązań motywicznych i rozwojem formy, skala napięć moderowana wewnętrznym porządkiem, regularnością przebiegu. W III Kwartecie ujawniona została jeszcze jedna cecha stylu kompozytorki tego okresu: przewaga struktur linearnych nad wertykalnymi: te ostatnie zaś, niepozbawione pewnej finezji harmonicznej, zdają się być jednak wynikiem współdziałania niezależnych linii melodycznych. III Kwartet smyczkowy, najważniejszy utwór 1947 roku dopełnia obraz rozkwitającej swą pełnią twórczości, jako dzieła mimo późniejszych, romantyczno-ekspresjonistycznych wychyleń integralnego, którego indywidualna parole jest łatwo rozpoznawalna. To pierwszy, z cyklu pięciu, dojrzałych kwartetów pochodzących z lat: 1947; 1951; 1955; 1960 i 1965, który, jak żaden inny utwór, stanowi punkt zwrotny w karierze kompozytorki. Jako całość utwory te nie mają sobie równych w polskiej muzyce XX wieku, będąc, po kwartetach Bartóka, istotnym elementem w rozwoju gatunku.
|
Wyszukiwarka
Strona główna
Centrum Dystrybucji Nut nuty.pl
FRAZA s.c., ul. Łużycka 28a, 51-111 Wrocław
tel./fax (071) 325-82-11, tel. 372-66-68
Copyright 1997 - 2014 Fraza s.c., Wrocław, Poland