•Centrum Dystrybucji Nut•
System sklepów muzycznych
  

pokaż koszyk
Pomoc  Podręczniki  Utwory okolicznościowe  Nuty na instrumenty klawiszowe  Nuty na instrumenty strunowe  Nuty na instrumenty dęte drewniane i dęte blaszane  Nuty na instrumenty perkusyjne  Nuty na głosy solowe i chóry  Śpiewniki turystyczne, biesiadne i rockowe  Książki  Nuty na orkiestrę  Nuty na zespoły kameralne oraz rockowe  Inne 
Indeks autorów |  Wyszukiwarka |  Mapa serwisu 

Och Ela

Dostępne opracowania:

książka z przykładami nutowymi (9)
kształcenie słuchu (1)
więcej opracowań ...

Och Ela znajdziesz w 10 publikacjach wymienionych poniżej:


Okładka: Kreiner-Bogdańska Agnieszka, W krainie muzyki, Notatnik muzyczny z. 1 - O muzyce i utworach muzycznych

cena 13 zł.


nuty.pl

Kreiner-Bogdańska Agnieszka
W krainie muzyki, Notatnik muzyczny z. 1 - O muzyce i utworach muzycznych

polski W krainie muzyki, Notatnik muzyczny z. 1 - O muzyce i utworach muzycznych


Ilość stron:56
Format:164 x 235
Opracowanie na:książka z przykładami nutowymi
Rodzaj produktu:książka
Wersja językowa:polska
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL063213
Produkty podobne:Kreiner-Bogdańska Agnieszka - W krainie muzyki. Notatnik muzyczny z. 2 - O śpiewie, instrumentach i zespołach muzycznych.
Kreiner-Bogdańska Agnieszka - W krainie muzyki. Notatnik muzyczny z. 3 - Twórcy muzyki i ich dzieła
Kreiner-Bogdańska Agnieszka - W krainie muzyki. Podręcznik dla uczniów szkół muzycznych I stopnia

"W krainie muzyki" notatnik muzyczny pierwszy to publikacja, która jest zeszytem ćwiczeń uzupełniającym i utrwalającym wiadomości z podręcznika do audycji muzycznych „W krainie muzyki”. Jest to zeszyt pełen zagadek muzycznych związanych z konkretnymi utworami i przykładmi nutowymi. Odpowiedzi na pytania zapisuje się bezpośrednio w nim, jest też miejsce na własny notatnik i kalendarz koncertowy, czyli planogram koncertów z miejscem na własne recenzje. Zeszyt ćwiczeń dopuszczony został do użytku szkolnego przez ministra właściwego do spraw kultury i ochrony dziedzictwa narodowego, wpisany do wykazu podręczników do nauczania przedmiotu audycje muzyczne w klasie IV-VI szkół muzycznych i ogólnokształcących szkół muzycznych I stopnia na podstawie opinii rzeczoznawców: D. Szlagowskiej, I. Watten i prof. Wesołowskiego.


Spis treści:

Stosowane piktogramy i ich znaczenie
Różne rodzaje muzyki
Co słychać w muzyce
Melodia
Rytm
Tempo, czyli agogika
Barwa dżwięku, czyli kolorystyka
Sposób gry, czyli artykulacja
Muzyczna tkanina, czyli faktura
Harmonia
Z czego zbudowane są utwory muzyczne
Motyw, fraza, zdanie
Budowa okresowa
Budowa ewplucyjna
O różnych rozdzajach utworów muzycznych
Forma pieśni
Piosenki, pieśni i arie
Tańce
Polskie tańce narodowe
Tańce innych narodów
Dawne Tańce
Suita
Rondo
Wariacje
Sonaty, symfonie i koncerty
Utwory polifoniczne
Inne, często spotykane rodzaje utworów muzycznych
Muzyka instrumentalna
Muzyka wokalno-instrumentalna
Kalendarz koncertowy

Okładka: Kreiner-Bogdańska Agnieszka, W krainie muzyki. Notatnik muzyczny z. 3 - Twórcy muzyki i ich dzieła

cena 13 zł.


nuty.pl

Kreiner-Bogdańska Agnieszka
W krainie muzyki. Notatnik muzyczny z. 3 - Twórcy muzyki i ich dzieła

polski W krainie muzyki. Notatnik muzyczny z. 3 - Twórcy muzyki i ich dzieła


Ilość stron:56
Format:145 x 205
Opracowanie na:książka z przykładami nutowymi
Rodzaj produktu:książka
Wersja językowa:polska
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL063214
Produkty podobne:Kreiner-Bogdańska Agnieszka - W krainie muzyki, Notatnik muzyczny z. 1 - O muzyce i utworach muzycznych
Kreiner-Bogdańska Agnieszka - W krainie muzyki. Notatnik muzyczny z. 2 - O śpiewie, instrumentach i zespołach muzycznych.
Kreiner-Bogdańska Agnieszka - W krainie muzyki. Podręcznik dla uczniów szkół muzycznych I stopnia

"W krainie muzyki" notatnik muzyczny trzeci to publikacja, która jest zeszytem ćwiczeń uzupełniającym i utrwalającym wiadomości z podręcznika do audycji muzycznych „W krainie muzyki”. Jest to zeszyt pełen zagadek muzycznych związanych z konkretnymi utworami i przykładmi nutowymi. Odpowiedzi na pytanie zapisuje się bezpośrenio w nim, jest też miejsce na własny notatnik i kalendarz koncertowy, czyli planogram koncertów z miejscem na własne recenzje. Zeszyt ćwiczeń dopuszczony został do użytku szkolnego przez ministra właściwego do spraw kultury i ochrony dziedzictwa narodowego, wpisany do wykazu podręczników do nauczania przedmiotu audycje muzyczne w klasie IV-VI szkół muzycznych i ogólnokształcących szkół muzycznych I stopnia na podstawie opinii rzeczoznawców: D. Szlagowskiej, I. Watten i prof. Wesołowskiego.


Spis treści:

Stosowane piktogramy i ich znaczenie
O muzyce w średniowieczu
O kompozycjach i dziełach epoki renesansu
O kompozytorach i dziełach baroku
O klasykach wiedeńskich
O kompozytorach romantycznych
O kompozytorach przełomu stulecia XIX i XX
O kompozytorach połowy XX wieku
O polskich kompozytorach współczesnych
Kalendarz koncertowy

Okładka: Kreiner-Bogdańska Agnieszka, W krainie muzyki. Notatnik muzyczny z. 2 - O śpiewie, instrumentach i zespołach muzycznych.

cena 13 zł.


nuty.pl

Kreiner-Bogdańska Agnieszka
W krainie muzyki. Notatnik muzyczny z. 2 - O śpiewie, instrumentach i zespołach muzycznych.

polski W krainie muzyki. Notatnik muzyczny z. 2 - O śpiewie, instrumentach i zespołach muzycznych.


Ilość stron:48
Format:145 x 205
Opracowanie na:książka z przykładami nutowymi
Rodzaj produktu:książka
Wersja językowa:polska
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL063215
Produkty podobne:Kreiner-Bogdańska Agnieszka - W krainie muzyki, Notatnik muzyczny z. 1 - O muzyce i utworach muzycznych
Kreiner-Bogdańska Agnieszka - W krainie muzyki. Notatnik muzyczny z. 3 - Twórcy muzyki i ich dzieła
Kreiner-Bogdańska Agnieszka - W krainie muzyki. Podręcznik dla uczniów szkół muzycznych I stopnia

"W krainie muzyki" notatnik muzyczny drugi to publikacja, która jest zeszytem ćwiczeń uzupełniającym i utrwalającym wiadomości z podręcznika do audycji muzycznych „W krainie muzyki”. Jest to zeszyt pełen zagadek muzycznych związanych z konkretnymi utworami i przykładmi nutowymi. Odpowiedzi na pytanie zapisuje się bezpośrenio w nim, jest też miejsce na własny notatnik i kalendarz koncertowy, czyli planogram koncertów z miejscem na wlasne recenzje. Zeszyt ćwiczeń dopuszczony został do użytku szkolnego przez ministra właściwego do spraw kultury i ochrony dziedzictwa narodowego, wpisany do wykazu podręczników do nauczania przedmiotu audycje muzyczne w klasie IV-VI szkół muzycznych i ogólnokształcących szkół muzycznych I stopnia na podstawie opinii rzeczoznawców: D. Szlagowskiej, I. Watten i prof. Wesołowskiego.


Spis treści:

Stosowane piktogramy i ich znaczenie
O śpiewie solowym i chóralnym
O mowie i śpiewie
O śpiewie chóralnym
O instrumentach muzycznych
O instrumentach dętych
Instrumenty dęte drewniane
Instrumenty dęte blaszane
Instrumenty dęte klawiszowe
O instrumentach strunowych
Instrumenty smyczkowe
O instrumentach perkusyjnych
O instrumentach elektrycznych
O zespołach instrumentalnych
Zespoły kameralne
Kapele
Orkiestry
Moi ulubieni artyści
Kalendarz koncertowy

Okładka: Hawn Carol, Munz Dorothy, Chord Construction

cena 72,95 zł.


nuty.pl

Hawn Carol, Munz Dorothy
Chord Construction

polski Konstruowanie akordów
angielski Chord Construction - Learning Through Shapes and Forms


Ilość stron:96
Format:230 x 305
Opracowanie na:książka z przykładami nutowymi
Rodzaj produktu:książka
Wersja językowa:wstępu: angielska
opisów: angielska
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL065234

Podręcznik ten w całości przeznaczony jest akordom i ich budowie, zasadom harmonizacji utworów i budowaniu voicing'ów. Zapis nutowy dodatkowo jest obrazowany na ilustracjach przedstawiających klawiaturę fortepianową z zaznaczonymi odpowidnimi dźwiekami, co ułatwia odczyt i zrozumienie osobom mającym kłopoty z czytaniem nut.


This book stands alone or integrates with any method. For all ages, in private or group study, its graphics put chord shapes of triads, seventh chords, inversions and chord progressions securely into the hands. Summary charts and keyboard maps speed up learning and review. Notation and graphics give standard arpeggio fingerings for major and minor triads and all seventh chords. A section on other keyboard patterns in repertoire, such as chords divided between the hands, may be used as 5-minute units at lessons.


Spis treści:

How to use this book
Tools for success
Triads
Major triads
more views of Major triads
build the circle of fifths with Major triads
Major key signatures on the circle of fifths
Major 8-note scales around the circle of fifths
minor triads
Major and minor triads on a ladder and on the circle of fifths
parallel and relative relationship
augmented and diminished triads
four qualities of triads
Harmonizing with root position chords
7 diatonic triads, 3 primary triads
dominant seventh chord
how to add chords to melodies
lead sheet notation
accompaniment patterns
review diatonic triads
intervals of the Major and harmonic minor scales
Inversions
Chord Progressions
Seventh Chords
lead sheet notation
Find it Fast (index)
Movable Keyboard Maps
accompaniment styles

Okładka: Harrison Mark, Contemporary Eartraining - Level One

cena 128,95 zł.


nuty.pl

Harrison Mark
Contemporary Eartraining - Level One

polski Współczesna metoda kształcenia słuchu
angielski Contemporary Eartraining - Level One - A Modern Approach To Help Hear And Transcribe Melodies, Rhythms, Intervals, Bass Lines And Basic Chords


Ilość stron:232
Format:230 x 305
Opracowanie na:książka z przykładami nutowymi
Rodzaj produktu:nuty drukowane
Wersja językowa:wstępu: angielska
opisów: angielska
Stopień trudności:3 w skali od 0 do 10
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL065324

Zdolność słyszenia muzycznego to zasadnicza umiejętność, która jest ważniejsza nawet od zdolności manualnych na danym instrumencie. Zaniedbując kształcenie słuchu jako muzycy stawiamy sobie barierę, która uniemożliwia nam odniesienie sukcesu, gdyż to co przez niektórych jest nazywane talentem w muzyce, nie jest niczym innym niż dobrym słuchem muzycznym połączonym ze zdolnością twórczą. Podręcznik ten jest zbiorem nowatorskich ćwiczeń do kształcenia słuchu, na których obecnie kształcą się tysiące muzyków w szkołach muzycznych w Los Angeles oraz innych miejscach w U.S.A., oraz ci, którzy są już uznanymi muzykami i chcą podnieść swoje zdolności słyszenia muzycznego. Solfleż ten stosuje wypracowaną w U.S.A. technikę "relative patch", której objaśnienie znajduje się w niniejszym podręczniku; rozdział pierwszy uczy słuchania i zapisywania interwałów, rytmów i melodii; rozdział drugi uczy rozpoznawania trójdźwięków, akordów septymowych i bardziej złożonych oraz gam systemu dur-mol i skal systemu modalnego a także wyodrębniania ze słuchu melodii z przebiegów polifonicznych.


Eartraining is a vital (and sometimes neglected) skill that enables musicians to 'hear ahead' in their playing and writing. These unique, modern courses have been used by hundreds of students (from beginners to working pros) at the acclaimed Grove School of Music in Los Angeles. These methods use SOLFEG (the syllables Do, Re, Mi, etc.) to apply the techniques within a key-center based 'relative pitch' framework. Level One works on hearing and transcribing melodies, rhythms, intervals and bass lines and moves on to identify triads and simple progressions. Level Two covers hearing and transcribing triad and four-part chord progressions, key changes, chromatic tones, modal scales, and combining melodic and harmonic dictation.


Spis treści:

Introduction: Summary of subject areas addressed in the book
Chapter One: Review of C, F and G major scales and key signatures; Review of SOLFEG and major scale resolutions; Melodic dictation with whole/half/quarter notes
Chapter Two: Diatonic major 3rd and minor 6th intervals; Introduction of eighth-note rhythms in dictation
Chapter Three: Diatonic minor 3rd and major 6th intervals; Introduction of D major scale and resolutions; Diatonic triad recognition - beginning with I-IV-V
Chapter Four: Diatonic 4th and 5th intervals; Diatonic triads and progressions - add the VI minor; Bass line dictation with half and quarter notes
Chapter Six: Diatonic major 2nd and minor 7th intervals; Introduction of dotted quarter-eight rhythms; Diatonic triads and progressions - add the III minor
Chapter Seven: Diatonic minor 2nd and major 7th intervals; Introduction of eight-note rhythmic anticipations; Diatonic triads and progressions - add the II minor; Bass line dictation - add eight notes and anticipations
Chapter Eight: Reviev and further drill on all of the above areas
Supplementary Worksheets: Keys of C, G, F, D and Bb; beginning on page

Okładka: Harrison Mark, Contemporary Eartraining - Level Two

cena 117,95 zł.


nuty.pl

Harrison Mark
Contemporary Eartraining - Level Two

polski Współczesne kształcenie słuchu, z. 2
angielski Contemporary Eartraining - Level Two


Ilość stron:168
Format:230 x 305
Opracowanie na:książka z przykładami nutowymi
Rodzaj produktu:książka
Wersja językowa:wstępu: angielska
opisów: angielska
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL065341

Podręcznik do kształcenia słuchu dla szeroko pojętej muzyki rozrywkowej. Uczy słuchowego rozpoznawania i zapisywania progresji akordów. Publikacja ta jest wykorzystywana w znanym Grove School of Music w Los Angeles. Oprócz czystej teorii, podręcznik zawiera też ćwiczenia z kluczem odpowiedzi.


Eartraining is a vital (and sometimes neglected) skill that enables musicians to 'hear ahead' in their playing and writing. These unique, modern courses have been used by hundreds of students (from beginners to working pros) at the acclaimed Grove School of Music in Los Angeles. These methods use SOLFEG (the syllables Do, Re, Mi, etc.) to apply the techniques within a key-center based 'relative pitch' framework. Level One works on hearing and transcribing melodies, rhythms, intervals and bass lines and moves on to identify triads and simple progressions. Level Two covers hearing and transcribing triad and four-part chord progressions, key changes, chromatic tones, modal scales, and combining melodic and harmonic dictation. Both levels include vocal drills and exercises.


Spis treści:

Level 1 solfeg review: Explanation of major scale solfeg and resolutions first introduced in Contemporary Eartraining Level 1
Summary of subject areas adressed in the book
Circle-of-fifths and circle-of-fourths - how these terms are used in an Entertaining context
Chromatic solfeg - adding extra solfeg syllables for chromatic notes
Major triad progressions - using the circle of 5ths/4ths and half-steps movements
Diatonic triad progressions - hearing all combinations of triads within a major key
Modal scale recognition - hearing all combinations of triads within a major key
II-V-I four-part progression - recognizing key changes usin II-V-I harmonies.
7-3 melodic line dictation over II-V-I progressions - using 7ths & 3rds of the chords as melody notes
Vocal Drills - practise routines around the circe of 5ths & 4ths
Contents of cassette tapes which are available
Workbook questions
Workbook answers

Okładka: Wiśniewski Ks. Piotr, Oficjum rymowane o św. Zygmuncie w antyfonarzach płockich z przełomu XV/XVI wieku. Studium historyczno-muzykologiczne.

cena 39,95 zł.


nuty.pl

Wiśniewski Ks. Piotr
Oficjum rymowane o św. Zygmuncie w antyfonarzach płockich z przełomu XV/XVI wieku. Studium historyczno-muzykologiczne.

polski Oficjum rymowane o św. Zygmuncie w antyfonarzach płockich z przełomu XV/XVI wieku. Studium historyczno-muzykologiczne.


Ilość stron:256
Format:169 x 240
Opracowanie na:książka z przykładami nutowymi
Rodzaj produktu:książka
Wersja językowa:polska
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL081180

Niniejsza książka poświęcona jest głębokim studiom historycznym, liturgicznym i muzykologicznym, dotyczącym oficjum o św. Zygmuncie. Znajduje się ono w dwóch płockich antyfonarzach pochodzących z XV i XV/XVI w. Nie tylko ujawnia specyficzne tradycje Kościoła płockiego, ale także potwierdza prawdę o ścisłym związku muzyki polskiego średniowiecza z tendencjami ogólnoeuropejskimi.
Ze szczególnym uznaniem należy przyjąć podjętą próbę oceny estetycznej postgregoriańskich melodii oficjum, w tym ich relacji do tekstów, a także źródeł melodyki i techniki kompozytorskiej w nich zastosowanej. Bogactwo nowych pomysłów muzycznych dziś bardzo często oceniamy krytycznie, ale w późnym średniowieczu było ono akceptowane w szerokim obiegu międzynarodowym. Nie ulega wątpliwości, że w polskiej literaturze muzykologicznej prezentowana książka jest dziełem pionierskim, które powinno zainteresować nie tylko muzykologów-mediewistów, ale także historyków liturgii i kultury, dowodzi, że wkład Polski w dorobek religijnej kultury muzycznej Europy jest znaczny i że zasługuje na szacunek.


Spis treści:

Rozdzał I. Początki i rozwój kultu św. Zygmunta
Żywot świętego
Kult św. Zygmunta na Zachodzie Europy
Kult św. Zygmunta w Polsce
Przejawy czci św. Zygmunta w Diecezji Płockiej
Rozdział II. Geneza oficjum rymowanego
Terminologia
Dzieje historii rymowanych w Europie Zachodniej
Typy
Struktura
Rozdział III. Płockie przekazy oficjum
Teksty
Postacie tekstu w AS1 i AS2
Treść hagiograficzna
Późniejsze dopiski
Proweniencja tekstów
Melodie
Psalmy
Psalmodia inwitatoryjna
Psalmodia recytatywna
Antyfony
Antyfona inwiatoryjna
Antyfona do psalmów
Responsoria
Responsum
Versus
Rozdział IV. Próba oceny estetycznej
Relacja melodii do tekstu
Rola akcentu słowa
Ilustracyjność
Źródła melodyki
Liturgia Bożego Ciała
Oficjum
Sekwencja
Liturgia paschalna
Victime paschali laudes
Allaluia z Zesłania Ducha Świętego
Melodie obiegowe
Repertuar typiczny
Wzorce postgregoriańske
Inicjalne i finalne formuły psalmowe
Incipity psalmów
Terminationes
Technika kompozytorska
Budowa melizm
Ambitus
Praca motywiczna
Jedność modalna

Okładka: Nowak Monika, Sekwencje mszalne w języku polskim po soborze watykańskim II

cena 24,95 zł.


nuty.pl

Nowak Monika
Sekwencje mszalne w języku polskim po soborze watykańskim II

polski Sekwencje mszalne w języku polskim po soborze watykańskim II


Ilość stron:176
Format:145 x 205
Opracowanie na:książka z przykładami nutowymi
Rodzaj produktu:książka
Wersja językowa:polska
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL081216

Zagadnienie sekwencji mszalnych w języku polskim po soborze watykańskim II podjęła s. Monika Nowak. Najpierw omówiła w pracy dzieje sekwencji, potem przeprowadziła szczegółową analizę polskich przekładów, by następnie zająć się utworzonymi do nich melodiami. Końcową część rozprawy stanowią refleksje na temat przyszłości sekwencji.
Ważnym dokonaniem s. Nowak jest odkrycie autora polskiego tekstu sekwencji wielkanocnej, którym okazał się biskup warszawski F. A. Symon. Jego nazwiska nie wymienia żaden śpiewnik kościelny. Innym osiągnięciem jest stwierdzenie faktu, iż w polskojęzycznej liturgii właściwie sekwencja nie istnieje. Muzyczna forma tych utworów wymaga przemienności melodii, najczęściej obejmującej kolejne pary zwrotek. Polskie sekwencje przyjęły postać hymnu-pieśni.
Niniejsze interesujące studium muzykologiczne warto polecić nie tylko badaczom przeszłości, ale także liturgistom, a nade wszystko muzykom kościelnym. Tych ostatnich może ono zainspirować do przemyśleń związanych np. z miejscem wykonywania sekwencji w ramach liturgii (przed czy po Alleluja?), z postawą wiernych, z obsadą wykonawczą, a nawet z ewentualnymi opracowaniami wielogłosowymi, których we współczesnej liturgii brakuje.

13

Spis treści:

Geneza i rozwój sekwencji
Europa
Polska
Teksty
Treść teologiczna sekwencji
Victimae paschali
Veni Sancte Spiritus
Budowa formalna
Victimae paschali
Veni Sancte Spiritus
Przekłady na język polski
Victimae paschali
Przekład S. Grochowskiego
Przekład F.A. Szymona
Veni Sancte Spiritus
Przekład T. Karyłowskiego
Melodyka sekwencji w języku polskim
Sekwencja hymn. Problem treści i formy
Melodie pierwotne
Victimae paschali
Veni Sancte Spiritus
Źródła muzyczne polskich kompozytorów
Sekwencja wielkanocna
Ofiarujemy chwałę w wierze
Mel. I
Mel. II
Niech w święto radosne Paschalnej Ofiary
Mel. III
Mel. IV
Mel. V
Sekwencja na Uroczystość Piędziesiątnicy
Mel. I
Mel I a
Mel I b
Mel. II
Mel. III
Mel IV
Zastosowanie w liturgii po Soborze Watykańskim II
Przepisy prawne
Wykonastwo
Spojrzenie w przyszłość

Okładka: Nowak Anna, Mazurek fortepianowy w muzyce polskiej XX wieku

cena 40 zł.


nuty.pl

Nowak Anna
Mazurek fortepianowy w muzyce polskiej XX wieku

polski Mazurek fortepianowy w muzyce polskiej XX wieku


Ilość stron:293
Format:170 x 240
Opracowanie na:książka z przykładami nutowymi
Rodzaj produktu:książka z przykładami nutowymi
Wersja językowa:polska
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL083831

Mazurek fortepianowy w muzyce polskiej XX wieku to książka obejmująca mazurki fortepianowe skomponowane w latach 1900-2000 przez kompozytorów, którzy deklarowali swą przynależność do polskiej kultury zarówno tworzonymi dziełami, jak i innymi formami ekspresji potwierdzającymi ich kulturową więź z Polską. Wobec zagmatwanych dwudziestowiecznych dziejów narodu polskiego, który dwukrotnie odzyskiwał i tracił swoją suwerenność państwową, był poddawany działaniom przesiedleńczym oraz innym formom społecznego nacisku, kryterium deklarowanej tożsamości narodowej pozwala objąć refleksją wszystkie dzieła wpisujące się w tę muzyczną tradycję, niezależnie od miejsca i okoliczności ich powstania.


Spis treści:

Żródła dwudziestowiecznego mazurka fortepianowego
Proces modelowania gatunku- geneza rytmów mazurkowych
Mazurek przed Chopinem- miedzy funkcyjnością a autonomią
Mazurek Chopinowski- paradygmat gatunku
Mazurek pochopinowski- idealizacja wzorca
Mazurek fortepianowy w XX wieku. Recepcja gatunku
W kręgu tradycji postromantycznej. Lata 1900- 1920
W poszukiwaniu nowej brzmieniowości. Lata 1920-1945
Asymilowanie nowych środków wyrazów. Lata 1945- 2000
Twórcy mazurów fortepianowych
Epigoni romantyzmu
Karol Szymanowski- twórca nowego idiomu brzmieniowego
Aleksander Tansman- paryski neoklasyk
Roman Maciejewski- niepokorny kontynuator
Witold Friemann- sukcesor romantycznej tradycji
Bogusław Szchaffer- modernista poszukujący
Henryk Mikołaj Górecki- nowy interpretator dziewietnastowiecznej tradycji
W nurcie nowej tradycji
Recepcja Chopina
Elementy stylu i dzieł Chopina
Melodyka
Toposy
Intonacje mazurkowe
Reminiscencje i zluzje
Cytaty
Rytmika
Składnia i forma
Idiomy stylistyczne i idee kierunkowe
Idiomy stylistyczne
Idee kierunkowe
Strategie dziedziczenia
Naśladowanie idiomu Chopinowskiego
Integrowanie elementów Chopinowskiego idiomu
Dialog z tradycja Chopinowską
Wartości, znaczenia, funkcje
Dwudziestowieczna poetyka gatunku
Środki tonalno- harmoniczne
Formuły melodyczne
Wzorce rytmiczne
Zasady kształtowania i idee formalne
Gatunkowe konotacje
Mazurek jako forma symboliczna
Aneks I. Polskie mazurki fortepianowe 1900-2000
Aneks II. Mazurki na fortepian- dyskografia
Aneks III. Mazurki na fortepian Jacka Rabińskiego. Źródła melodii ludowych
Literatura cytowana
Indeks
Spis przykładów nutowych, tabel i fotografii
Abstract

Okładka: Ćwiklińska Maria, Rogozińska Małgorzata, Elementarz solfeżowy - Podręcznik dla nauczyciela.

cena 29,95 zł.


nuty.pl

Ćwiklińska Maria, Rogozińska Małgorzata
Elementarz solfeżowy - Podręcznik dla nauczyciela.

polski Elementarz solfeżowy - Podręcznik dla nauczyciela.


Ilość stron:86
Format:247 x 210
Opracowanie na:kształcenie słuchu
Rodzaj produktu:książka z przykładami nutowymi + płyta CD
Wersja językowa:wstępu: polska
opisów: polska
tytułów utworów: polska
słów utworów: polska
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
AutorzyRedaktor: Sołtysik Włodzimierz
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL084046

Elementarz solfeżowy to podręcznik do nauczania przedmiotu - Rytmika z kształceniem słuchu dla klasy I szkoły muzycznej I stopnia. Zamieszczony w nim materiał ćwiczeniowy obejmuje 28 rozdziałów, które mogą być wykorzystywane kolejno lub według uznania nauczyciela. Treść podręcznika odpowiada obowiązującej podstawie programowej oraz reformie wdrażanej w szkołach muzycznych I stopnia. Do podręcznika dla nauczyciela dołączone są teksty nutowe oraz płyta z nagranymi akompaniamentami fortepianowymi. wszystkie rozdziały podręcznika z wyjątkiem czterech pierwszych mają podobną strukturę i zawierają: temat lekcji, związana z nim śpiewankę lub piosenkę, ćwiczenie rytmiczne, ćwiczenie solfeżowe i słuchowe, element zabawowy oraz szlaczek jako zadanie domowe.


Lista utworów:
Pierwszoklasista, to ja
Deszczowa piosenka
Kapryśne Do
Pod borem
Tańcowała ryba z rakiem
Już mam sześć lat
Stary niedźwiedź mocno śpi
Cicho konie, nie rżyjcie
Jawor, jawor
Mam chusteczkę haftowaną
Śnieżny czas
Wlazł kotek
Rosną sobie kwiatki
Za górami, za lasami
Co tak pędzi

Spis treści:

Wstęp
Wolno - szybko
Głośno - cicho
Wysoko - nisko
Kierunek melodii
Pięciolinia
Ćwierćnuta, takt 2/4
Półnuta
Pauza ćwierćnutowa
Dźwięki sol - mi
Dźwięki sol - mi - do
Dźwięki sol - fa - mi - re - do
Dźwięki sol - la - si - do
Gama C-dur
Stopnie gamy
Trójdźwięk
Takt 3/4
Półnuta z kropką
Takt 4/4, cała nuta
Pauza półnutowa i całonutowa
Ósemki
Pauza ósemkowa
Ósemki w takcie 3/4
Ósemki w takcie 4/4
Ćwierćnuta z kropką i ósemka
Szesnastki
Półton
Krzyżyk, bemol, kasownik
Pryma i oktawa





Wyszukiwarka






Strona główna

Centrum Dystrybucji Nut nuty.pl
FRAZA s.c., ul. Łużycka 28a, 51-111 Wrocław
tel./fax (071) 325-82-11, tel. 372-66-68
Copyright 1997 - 2014 Fraza s.c., Wrocław, Poland