•Centrum Dystrybucji Nut•
System sklepów muzycznych
  

pokaż koszyk
Pomoc  Podręczniki  Utwory okolicznościowe  Nuty na instrumenty klawiszowe  Nuty na instrumenty strunowe  Nuty na instrumenty dęte drewniane i dęte blaszane  Nuty na instrumenty perkusyjne  Nuty na głosy solowe i chóry  Śpiewniki turystyczne, biesiadne i rockowe  Książki  Nuty na orkiestrę  Nuty na zespoły kameralne oraz rockowe  Inne 
Indeks autorów |  Wyszukiwarka |  Mapa serwisu 

Ali Bej

Dostępne opracowania:

kontrabas (zapis częściowo w kluczu wiolinowym, częściowo w basowym) (1)
książka z przykładami nutowymi (3)
kształcenie słuchu (1)
więcej opracowań ...

Ali Bej znajdziesz w 5 publikacjach wymienionych poniżej:


Okładka: Nowak Monika, Sekwencje mszalne w języku polskim po soborze watykańskim II

cena 24,95 zł.


nuty.pl

Nowak Monika
Sekwencje mszalne w języku polskim po soborze watykańskim II

polski Sekwencje mszalne w języku polskim po soborze watykańskim II


Ilość stron:176
Format:145 x 205
Opracowanie na:książka z przykładami nutowymi
Rodzaj produktu:książka
Wersja językowa:polska
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL081216

Zagadnienie sekwencji mszalnych w języku polskim po soborze watykańskim II podjęła s. Monika Nowak. Najpierw omówiła w pracy dzieje sekwencji, potem przeprowadziła szczegółową analizę polskich przekładów, by następnie zająć się utworzonymi do nich melodiami. Końcową część rozprawy stanowią refleksje na temat przyszłości sekwencji.
Ważnym dokonaniem s. Nowak jest odkrycie autora polskiego tekstu sekwencji wielkanocnej, którym okazał się biskup warszawski F. A. Symon. Jego nazwiska nie wymienia żaden śpiewnik kościelny. Innym osiągnięciem jest stwierdzenie faktu, iż w polskojęzycznej liturgii właściwie sekwencja nie istnieje. Muzyczna forma tych utworów wymaga przemienności melodii, najczęściej obejmującej kolejne pary zwrotek. Polskie sekwencje przyjęły postać hymnu-pieśni.
Niniejsze interesujące studium muzykologiczne warto polecić nie tylko badaczom przeszłości, ale także liturgistom, a nade wszystko muzykom kościelnym. Tych ostatnich może ono zainspirować do przemyśleń związanych np. z miejscem wykonywania sekwencji w ramach liturgii (przed czy po Alleluja?), z postawą wiernych, z obsadą wykonawczą, a nawet z ewentualnymi opracowaniami wielogłosowymi, których we współczesnej liturgii brakuje.

13

Spis treści:

Geneza i rozwój sekwencji
Europa
Polska
Teksty
Treść teologiczna sekwencji
Victimae paschali
Veni Sancte Spiritus
Budowa formalna
Victimae paschali
Veni Sancte Spiritus
Przekłady na język polski
Victimae paschali
Przekład S. Grochowskiego
Przekład F.A. Szymona
Veni Sancte Spiritus
Przekład T. Karyłowskiego
Melodyka sekwencji w języku polskim
Sekwencja hymn. Problem treści i formy
Melodie pierwotne
Victimae paschali
Veni Sancte Spiritus
Źródła muzyczne polskich kompozytorów
Sekwencja wielkanocna
Ofiarujemy chwałę w wierze
Mel. I
Mel. II
Niech w święto radosne Paschalnej Ofiary
Mel. III
Mel. IV
Mel. V
Sekwencja na Uroczystość Piędziesiątnicy
Mel. I
Mel I a
Mel I b
Mel. II
Mel. III
Mel IV
Zastosowanie w liturgii po Soborze Watykańskim II
Przepisy prawne
Wykonastwo
Spojrzenie w przyszłość

Okładka: Kubieniec Jakub, Secundum consuetudinem. Śpiew godzin kanonicznych w średniowiecznej metropolii gnieźnieńskiej

cena 42 zł.


nuty.pl

Kubieniec Jakub
Secundum consuetudinem. Śpiew godzin kanonicznych w średniowiecznej metropolii gnieźnieńskiej

polski Secundum consuetudinem. Śpiew godzin kanonicznych w średniowiecznej metropolii gnieźnieńskiej


Ilość stron:439
Format:170 x 240
Opracowanie na:książka z przykładami nutowymi
Rodzaj produktu:książka z przykładami nutowymi
Wersja językowa:polska
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL083827

Tematem książki jest historia średniowiecznych tradycji liturgiczno- muzycznych biskupstw metropolii gnieźnieńskiej obejmująca takie zagadnienia, jak tradycja, pochodzenie i zróżnicowanie, kultywowanie oraz ich rola w kształtowaniu lokalnego „patriotyzmu liturgicznego” Poruszono tu problem roli szkół w nabożeństwach parafialnych, kolegiackich i katedralnych, a także podjęto próbę zrekonstruowania norm dotyczących częstotliwości, przebiegu i „rozkładu ról” w celebracji godzinach kanonicznych w różnych ośrodkach kościelnych.


Spis treści:

Wstęp
Rezdział I. Tradycja liturgiczna - geneza i rozwój formularzy officium divinum w prowincji gnieźnieńskiej.
Wykorzystanie źródła
Jak powstają tradycje?
Temporale w źródłach liturgicznych biskupstwa archidiecezji gnieźnieńskiej
Adwent
Okres Bożego Narodzenia
Epifania i zakres zwykły
Przedpoście
Wielki Post
Wielki Tydzień
Okres Wielkanocny
Okres po Zesłaniu Ducha Świętego
Sanctorale
Oficja dodane w XIII wieku
Oficja dodane w XIV wieku
Oficja dodane w XV wieku
Posumowanie. Geneza i rozwój formularzy officium divinum w prowincji gnieźnieńskiej.
Rozdział II. Tradycja muzyczna- przekaz melodii w antyfonarzach krakowskich, wrocławskich, gniśnieńskich, płockich o włocławskich
Tradycja ustna i pisana w świetle wariantów melodycznych
Śpiewy z różnymi melodiami lub sklasyfikowane w różnych modi
Podsumowanie
Rozdział III. Tradycja w działaniu- realia związane z odprawianiem godzin kanonicznych w katedrach, kolegiatach i parafiach polskich
Katedry i kolegiaty
Kanonicy
Wikariusze
Szkoła
Przebieg liturgii
Kościoły parafialne
Częstość i typ nabożeństw
Rola szkoły w liturgii parafialnej
Księgozbiór liturgiczny średnoiwiecznych parafii
Zgodność ksiąg z tradycją katedralną
Zachowane antyfonarze
Akta wizytacji
Elementy praktyki muzycznej
Tony psalmowe
Śpiew antyfon
Styl śpiewania
Epilog. Wprowadzenie cantus Romanus
Aneks 1
Aneks 2
Bibliografia
Indeks osób

Okładka: Nowak Anna, Mazurek fortepianowy w muzyce polskiej XX wieku

cena 40 zł.


nuty.pl

Nowak Anna
Mazurek fortepianowy w muzyce polskiej XX wieku

polski Mazurek fortepianowy w muzyce polskiej XX wieku


Ilość stron:293
Format:170 x 240
Opracowanie na:książka z przykładami nutowymi
Rodzaj produktu:książka z przykładami nutowymi
Wersja językowa:polska
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL083831

Mazurek fortepianowy w muzyce polskiej XX wieku to książka obejmująca mazurki fortepianowe skomponowane w latach 1900-2000 przez kompozytorów, którzy deklarowali swą przynależność do polskiej kultury zarówno tworzonymi dziełami, jak i innymi formami ekspresji potwierdzającymi ich kulturową więź z Polską. Wobec zagmatwanych dwudziestowiecznych dziejów narodu polskiego, który dwukrotnie odzyskiwał i tracił swoją suwerenność państwową, był poddawany działaniom przesiedleńczym oraz innym formom społecznego nacisku, kryterium deklarowanej tożsamości narodowej pozwala objąć refleksją wszystkie dzieła wpisujące się w tę muzyczną tradycję, niezależnie od miejsca i okoliczności ich powstania.


Spis treści:

Żródła dwudziestowiecznego mazurka fortepianowego
Proces modelowania gatunku- geneza rytmów mazurkowych
Mazurek przed Chopinem- miedzy funkcyjnością a autonomią
Mazurek Chopinowski- paradygmat gatunku
Mazurek pochopinowski- idealizacja wzorca
Mazurek fortepianowy w XX wieku. Recepcja gatunku
W kręgu tradycji postromantycznej. Lata 1900- 1920
W poszukiwaniu nowej brzmieniowości. Lata 1920-1945
Asymilowanie nowych środków wyrazów. Lata 1945- 2000
Twórcy mazurów fortepianowych
Epigoni romantyzmu
Karol Szymanowski- twórca nowego idiomu brzmieniowego
Aleksander Tansman- paryski neoklasyk
Roman Maciejewski- niepokorny kontynuator
Witold Friemann- sukcesor romantycznej tradycji
Bogusław Szchaffer- modernista poszukujący
Henryk Mikołaj Górecki- nowy interpretator dziewietnastowiecznej tradycji
W nurcie nowej tradycji
Recepcja Chopina
Elementy stylu i dzieł Chopina
Melodyka
Toposy
Intonacje mazurkowe
Reminiscencje i zluzje
Cytaty
Rytmika
Składnia i forma
Idiomy stylistyczne i idee kierunkowe
Idiomy stylistyczne
Idee kierunkowe
Strategie dziedziczenia
Naśladowanie idiomu Chopinowskiego
Integrowanie elementów Chopinowskiego idiomu
Dialog z tradycja Chopinowską
Wartości, znaczenia, funkcje
Dwudziestowieczna poetyka gatunku
Środki tonalno- harmoniczne
Formuły melodyczne
Wzorce rytmiczne
Zasady kształtowania i idee formalne
Gatunkowe konotacje
Mazurek jako forma symboliczna
Aneks I. Polskie mazurki fortepianowe 1900-2000
Aneks II. Mazurki na fortepian- dyskografia
Aneks III. Mazurki na fortepian Jacka Rabińskiego. Źródła melodii ludowych
Literatura cytowana
Indeks
Spis przykładów nutowych, tabel i fotografii
Abstract

Okładka: Ćwiklińska Maria, Rogozińska Małgorzata, Elementarz solfeżowy - Podręcznik dla nauczyciela.

cena 29,95 zł.


nuty.pl

Ćwiklińska Maria, Rogozińska Małgorzata
Elementarz solfeżowy - Podręcznik dla nauczyciela.

polski Elementarz solfeżowy - Podręcznik dla nauczyciela.


Ilość stron:86
Format:247 x 210
Opracowanie na:kształcenie słuchu
Rodzaj produktu:książka z przykładami nutowymi + płyta CD
Wersja językowa:wstępu: polska
opisów: polska
tytułów utworów: polska
słów utworów: polska
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
AutorzyRedaktor: Sołtysik Włodzimierz
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL084046

Elementarz solfeżowy to podręcznik do nauczania przedmiotu - Rytmika z kształceniem słuchu dla klasy I szkoły muzycznej I stopnia. Zamieszczony w nim materiał ćwiczeniowy obejmuje 28 rozdziałów, które mogą być wykorzystywane kolejno lub według uznania nauczyciela. Treść podręcznika odpowiada obowiązującej podstawie programowej oraz reformie wdrażanej w szkołach muzycznych I stopnia. Do podręcznika dla nauczyciela dołączone są teksty nutowe oraz płyta z nagranymi akompaniamentami fortepianowymi. wszystkie rozdziały podręcznika z wyjątkiem czterech pierwszych mają podobną strukturę i zawierają: temat lekcji, związana z nim śpiewankę lub piosenkę, ćwiczenie rytmiczne, ćwiczenie solfeżowe i słuchowe, element zabawowy oraz szlaczek jako zadanie domowe.


Lista utworów:
Pierwszoklasista, to ja
Deszczowa piosenka
Kapryśne Do
Pod borem
Tańcowała ryba z rakiem
Już mam sześć lat
Stary niedźwiedź mocno śpi
Cicho konie, nie rżyjcie
Jawor, jawor
Mam chusteczkę haftowaną
Śnieżny czas
Wlazł kotek
Rosną sobie kwiatki
Za górami, za lasami
Co tak pędzi

Spis treści:

Wstęp
Wolno - szybko
Głośno - cicho
Wysoko - nisko
Kierunek melodii
Pięciolinia
Ćwierćnuta, takt 2/4
Półnuta
Pauza ćwierćnutowa
Dźwięki sol - mi
Dźwięki sol - mi - do
Dźwięki sol - fa - mi - re - do
Dźwięki sol - la - si - do
Gama C-dur
Stopnie gamy
Trójdźwięk
Takt 3/4
Półnuta z kropką
Takt 4/4, cała nuta
Pauza półnutowa i całonutowa
Ósemki
Pauza ósemkowa
Ósemki w takcie 3/4
Ósemki w takcie 4/4
Ćwierćnuta z kropką i ósemka
Szesnastki
Półton
Krzyżyk, bemol, kasownik
Pryma i oktawa

cena 30 zł.


nuty.pl

Frankowski Grzegorz
Szkoła na kontrabas część 2 MIDI

polski Szkoła na kontrabas część 2 MIDI


Ilość stron:72 + 30
Format:235 x 305
Opracowanie na:kontrabas (zapis częściowo w kluczu wiolinowym, częściowo w basowym)
Obsada:Instrument (w nawiasie ilość materiałów wykonawczych)
Partytura (1)
Kontrabas II (0)
Kontrabas I (0)
Fortepian (0)
Rodzaj produktu:książka z przykładami nutowymi
Wersja językowa:wstępu: polska
opisów: polska
tytułów utworów: polska, angielska, niemiecka
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
AutorzyAutor okładki: Bruchnalski Marcin
Redaktor: Pochaba Aleksandra, Leszczyńska-Zając Dorota
Kod produktu:NPL084550

Część druga Szkoły na kontrabas, zatytułowana Midi, jest kontynuacją części pierwszej Szkoły – Mini, której treść obejmowała podstawowe informacje o budowie instrumentu, elementarne zagadnienia teoretyczne, mające zastosowanie w praktyce wykonawczej początkujących muzyków, oraz propozycje utworów, których skala trudności ograniczała się do pozycji I oraz IV.
W części drugiej Szkoły na kontrabas autor wprowadza kolejne pozycje na gryfie. Każdy rozdział podręcznika to nowa pozycja lub nowe zagadnienie techniczne. Pozycjom przypisane są tonacje wraz odpowiednimi ćwiczeniami, etiudami oraz wzorami rytmów. Cały materiał ćwiczeniowy stanowi przygotowanie do wykonania konkretnych utworów. Wśród tych wybranych kompozycji znajdują się popularne melodie z różnych krajów, fragmenty znanych dzieł klasycznych oraz standardy jazzowe. Opracowane są tak, by umożliwić soliście grę z akompaniamentem fortepianu, w duecie z drugim kontrabasem lub w trio (dwa kontrabasy i fortepian).
Twórczym zastosowaniem nowo poznanej tonacji, rytmów oraz skali są ćwiczenia z improwizacji. Umieszczone zostały w różnych rozdziałach niniejszego podręcznika i oparte zostały na schematach odpowiadających określonemu stylowi muzycznemu.

Grzegorz Frankowski


Lista utworów:
Temat z II części Symfonii "Niespodzianka" (Haydn Franz Joseph)
Majowa piosenka (Mozart Wolfgang Amadeus)
Temat z wariacjii "Karnawał w Wenecji" (Paganini Niccolo)
Pije Kuba do Jakuba - polska melodia popularna
American Patrol (White Meacham Frank)
Pieśń myśliwych Was gleicht wohl auf Erden z opery "Wolny strzelec" (Weber Carl Maria von)
Aria La donna e mobile z opery "Rigoletto" (Verdi Giuseppe)
Barkarola Belle nuit z opery "Opowieść Hoffmana" (Offenbach Jacques)
Tamburyn (Rameau Jean-Philippe)
Temat z poematu symfonicznego "Finlandia" (Sibelius Jean)
Greensleves - aria staroangielska
Farandola z II Suity z "Arlezjanki" (Bizet Georges)
Blue Monk (Monk Thelonious)
Śmiały jeździec (Schumann Robert)
Fragment Tempo di polacca (Simandl Franz)
Preludium e-moll (Chopin Fryderyk)
Menuet D-dur (Bach Johann Sebastian)
Habanera L'amour est un oiseau rebelle z opery "Carmen" (Bizet Georges)

Spis treści:

Wstęp
Przypomnienie z części 1 (MINI)
Tonacja G-dur
Tonacja D- dur
Tonacja a-moll naturalna
Pentatonika od dźwięku e
Pentatonika od dźwięku a
Strojenie instrumentu
Pozycja II
Tonacja C- dur
Tonacja G-dur
Pozycja III
Tonacja D-dur
Tonacja A-dur
Pozycja średnia - półpozycyjna 1/2
Tonacja a-moll
Tonacja F-dur
Tonacja d-moll
Tonacja B-dur
Tonacja g-moll
Pozycje pośrednie - II 1/2, III 1/2
Tonacja e-moll
Technika "oszczędnego smyczka"
Tonacja h-moll
Zmiany pozycji smyczka na różnych strunach
Zmiana strun- détaché
Zmiana strun - legato
Dwudźwięki z użyciem pustych strun
Gama chromatyczna
Podsumowanie
Tonacje durowe
Tonacje molowe (melodyczne)
Gama chromatyczna
Sposoby smyczkowania
Rytm i metrum - wybrane schematy
Dynamika
Agogika
Skróty pisowni muzycznej





Wyszukiwarka






Strona główna

Centrum Dystrybucji Nut nuty.pl
FRAZA s.c., ul. Łużycka 28a, 51-111 Wrocław
tel./fax (071) 325-82-11, tel. 372-66-68
Copyright 1997 - 2014 Fraza s.c., Wrocław, Poland