•Centrum Dystrybucji Nut•
System sklepów muzycznych
  

pokaż koszyk
Pomoc  Podręczniki  Utwory okolicznościowe  Nuty na instrumenty klawiszowe  Nuty na instrumenty strunowe  Nuty na instrumenty dęte drewniane i dęte blaszane  Nuty na instrumenty perkusyjne  Nuty na głosy solowe i chóry  Śpiewniki turystyczne, biesiadne i rockowe  Książki  Nuty na orkiestrę  Nuty na zespoły kameralne oraz rockowe  Inne 
Indeks autorów |  Wyszukiwarka |  Mapa serwisu 

Tyś Jest Pan

Dostępne opracowania:

gitara (zawiera zapis tradycyjny oraz tabulaturę, akordy) (1)
gitara (zawiera zapis tradycyjny oraz tabulaturę, akordy, teksty) (1)
gitara solo (1)
książka (16)
książka + CD (1)
książka z przykładami nutowymi (1)
zróżnicowane: 1 lub 2 gitary (zapis tradycyjny, tabulatura, akordy) (1)
więcej opracowań ...

Tyś Jest Pan znajdziesz w 24 publikacjach wymienionych poniżej:


Okładka: Płomieński Mateusz, O śląską nutę - Kultura muzyczna Śląska w latach 1922 - 1939

cena 21,05 zł.


nuty.pl

Płomieński Mateusz
O śląską nutę - Kultura muzyczna Śląska w latach 1922 - 1939

Ilość stron:152
Format:169 x 239
Rodzaj produktu:książka
Wersja językowa:polska
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
Kod produktu:NPL056598

Niniejsza książka jest pierwszą w Polsce pozycją przedstawiającą rozwój funkcji wychowawczych ruchu muzycznego na Śląsku w latach 1922 - 1939. Książka dostarcza nieznanych materiałów faktograficznych, wzbogaca wiedzę o ruchu muzycznym Śląska, przedstawia cele i treści realizowane przez ów ruch.


Spis treści:

Wstęp
Przegląd piśmiennictwa i stan badań
Tradycje muzyczne na Śląsku
Początki rozwoju chórów i orkiestr śląskich
Zaangażowanie społeczno - narodowe uczestników ruchu muzycznego
Funkcje wychowawcze ruchu muzycznego w województwie śląskim w latach 1922 - 1939
Przejawy funkcji narodowej ruchu muzycznego w latach 1922 -1928
Oddziaływania społeczne ruchu muzycznego w okresie bezrobocia i kryzysu gospodarczego w latach 1929 - 1933
Treści państwowe i narodowo - obywatelskie w wychowaniu muzycznym społeczeństwa śląskiego w latach 1934 - 1939
Ruch Muzyczny a umuzykalnianie środowiska województwa śląskiego w latach 1922 - 1939
Popularyzowanie muzyki w środowisku w latach 1922 - 1928
Formy i kierunki kształcenia muzycznego w latach 1929 - 1933
Podnoszenie poziomu artystycznego i wyrabianie wrażliwości muzycznej w latach 1934 - 1939
Podsumowanie
Biogramy Organizatorów i Działaczy
Wykaz skrótów
Wykaz tabel
Bibliografia ( wybór )
Index osób

Okładka: Kerner Kenny, Going Pro

cena 115,95 zł.


nuty.pl

Kerner Kenny
Going Pro

polski Rozwijanie profesjonalnej kariery przemysłu muzycznego
angielski Going Pro - Developing a Proffesional Career in the Music Industry


Ilość stron:208
Format:152 x 229
Opracowanie na:książka
Rodzaj produktu:książka
Wersja językowa:angielska
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
Kod produktu:NPL064993

Przewodnik Kenny'ego Kernera adresowany jest do wszystkich muzyków. DOstarcza on wszelkich informacji na temat dyrektorów artystycznych, muzycznych, handlowych; adwokatów muzycznych, spółek i studiów nagraniowych. Dowiesz się także zasad promowania muzyki i sposobów rozpowszechniania utworów, piosenek i nagrań muzycznych.


This handy guide provides everything you need to know to go pro, including information about personal managers, music attorneys, business managers and booking agents, record companies, A&R, publishing, songwriting, demo tapes and press kits, self-promotion, and much more. A must for all musicians!


Lista utworów:
Photos Sessions
Songwriting
Self-promotion
Record Companies
Press Packages, Demo Tapes)
Personal Managers
Naming Your Band
Meeting And Greeting
Leading A Band
Demos And Press Kits
Business Managers And Booking Agents
Bands (Auditioning Members)
A+r
Music Attorneys
Publishing

Spis treści:

Preface
Introduction: The real you
1: Bands
Auditioning Members
Leading a Band
One Chief, Many Indians
Two Cases in Point: The Knack and Mozart
Naming Your Band
Photo Sessions
The Press Package
Demo Tapes
Rehearsing
2: Personal managers
Management Traits
Who needs management?
Self - Evaluation
Management Options
Finding a Manager
Creating a "Buzz"
How Managers fing new talent
Attracting clients
The management contract
3: Music attorneys
Start Shopping Now
Attorney Checklist
Considerations and Complications
Who reps who?
4: Business managers & booking agents
Business managers
Compensation
Booking agents
How agents work
5: Record companies
Inside a record company
Recording contracts
Don't do this!
Names and Numbers
6: A & R
Makin' Records
Knowledge is good
Don' call us...
Decisions, decisions
Kerner's klass
Kenny's kids
Cartoon Boyfriend
Why your tapes get trashed
The three A&R deals
Signing Ingredients
The three A&R games
How to get it done, really
7: Publishing
Copyrights
Mechanical vs. Performance Royalties
How It works
Start Your own publishing company
Hang on to Your songs
"Music Publishers" by John Braheny
8: Songwriting
The Golden Rule
Hit songs vs. Hit Records
Observations
Structural Pointers
Dummy Lyrics
9: Demos & press kits
The Demo
Choosing Your best songs
Pre - production and recording
Reproducing your tapes
The press kit
Artist photos
Cover Letters
Following up
10: Self - promotion
Promote Your Shows
Press releases
More homework
Deadlines and publication dates
Paid advertisements
Merchandising
"Self - Awareness" by Dennis Anderson
11: Meeting & greeting
The "In Crowd"
What to Say
Telephone talk
Looks can kill
Getting ahead
"People Power" by Dan Kimpel
Rewind: Looking back
Review: Q&A
Recommended Sources
About the Author

Okładka: Johnson Robert, Acoustic Country Blues Guitar

cena 108,95 zł.


nuty.pl

Johnson Robert
Acoustic Country Blues Guitar

polski Gitara akustyczna w stylach country i blues
angielski Acoustic Country Blues Guitar


Ilość stron:82
Format:230 x 305
Opracowanie na:gitara (zawiera zapis tradycyjny oraz tabulaturę, akordy, teksty)
Obsada:Instrument (w nawiasie ilość materiałów wykonawczych)
Gitara (1)
Rodzaj produktu:nuty drukowane
Wersja językowa:wstępu: angielska
opisów: angielska
tytułów utworów: angielska
słów utworów: angielska
Stopień trudności:3 w skali od 0 do 10
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL065379

Publikacja poświęcona jest kompozycjom Roberta Johnsona w stylu country i blues na gitarę. Znajdziesz tu takie utwory, jak: "Lead Pencil Blues", "Life Saver Blues", "My Black Mama", "Roll and Tumble Blues", "You Gonna Need Somebody When You Die" i wiele innych. Do każdego utworu dodany jest krótki opis dotyczący zarówno historii jak i problemów w nim zawartych. Dodatkowo książka zawiera fotografie artysty.


This valuable collection presents note-for-note transcriptions and performance notes for 12 timeless songs that inspired the legendary Robert Johnson, including: Cross Road Blues • I'm Gonna Yola My Blues Away • Lead Pencil Blues • Life Saver Blues • My Black Mama • Roll and Tumble Blues • You Gonna Need Somebody When You Die • and more, by seminal bluesman such as Blind Blake, Son House, Skip James, Lonnie Johnson, Booker White and others. This unrivaled primer in how to play country blues also includes a preface and introduction, rare photos, notes on country blues guitar techniques and more.


Lista utworów:
Cross Road Blues (Crossroads) (Cream, Eric Clapton)
I Believe I'll Dust My Broom (Robert Johnson)
I'm Gonna Yola My Blues Away (Skip James)
Lead Pencil Blues (Johnnie Temple)
Life Saver Blues (Lonnie Johnson)
My Black Mama (Son House)
One Time Blues (Blind Blake)
Police Station Blues (Peetie Wheatstraw)
Roll And Tumble Blues (Hambone Willie Newbern)
Sleepy Man Blues (Bukka White)
This Old World's In A Tangle (Calvin Frazier)
You Gonna Need Someone When You Die (Charley Patton)

Okładka: , '90s Guitar Riffs

cena 145,95 zł.


nuty.pl

'90s Guitar Riffs

polski Riffy gitarowe lat 90.
angielski '90s Guitar Riffs


Ilość stron:24
Format:230 x 305
Opracowanie na:gitara (zawiera zapis tradycyjny oraz tabulaturę, akordy)
Obsada:Instrument (w nawiasie ilość materiałów wykonawczych)
Gitara (1)
Rodzaj produktu:nuty drukowane + płyta CD
Wersja językowa:opisów: angielska
tytułów utworów: angielska
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
Kod produktu:NPL065941
Produkty podobne: - '80s Guitar Riffs

Nowa seria publikacji zawierających popularne riffy gitarowe. Prezentowana książka skupia się na riffach pochodzących z utworów artystów lat 90 - tych. Wśród tytułów m. in.: "Blue on Black", "Come as You Are", "Come Out and Play", "Fly Away", "Give Me One Reason", "Hold My Hand", "The Impression That I Get", "Iris", "Loser", "More Than Words", "My Own Worst Enemy", "Name", "No More Tears", "Self Esteem", "Silent Lucidity", "Smells like Teen Spirit", "Spoonman", "Sugar", "Tears in Heaven", "Trust " i wiele innych. Pod każdym zapisem nutowym zamieszczona jest tabela z informacją o kompozytorze, wykonawcy, roku powstania przeboju, albumu, itp. Do publikacji dołączona jest także płyta CD z wersjami demonstracyjnymi riffów.


Features 63 instantly-recognizable riffs from top '90s tunes including: Are You Gonna Go My Way • Blue on Black • Come as You Are • Come Out and Play • Fly Away • Give Me One Reason • Hold My Hand • The Impression That I Get • Iris • Loser • More Than Words • My Own Worst Enemy • Name • No More Tears • Self Esteem • Silent Lucidity • Smells like Teen Spirit • Spoonman • Sugar • Tears in Heaven • Trust • Two Princes • Would? • You Were Meant for Me • and more.


Lista utworów:
1979 (Smashing Pumpkins)
Alive (Kenny Wayne Shepherd, Oasis, P.O.D. (Payable On Death), Pearl Jam, Rebecca St. James, The Bee Gees)
All Apologies (Nirvana)
Are You Gonna Go My Way (Lenny Kravitz)
Been Caught Stealing (Jane's Addiction)
Come Out And Play (The Offspring)
Dammit (Blink 182)
December (Collective Soul, David Gray, Weezer)
Don't Treat Me Bad (Firehouse)
Give Me One Reason (Tracy Chapman)
I Alone (Live)
I'll Stick Around (Foo Fighters)
Just A Girl (No Doubt)
Keep Away (Godsmack)
Killing In The Name (Rage Against The Machine)
Lit Up (Buckcherry)
Mama, I'm Coming Home (Ozzy Osbourne)
My Own Worst Enemy (Lit)
No Rain (Blind Melon)
Only Wanna Be With You (Hootie & The Blowfish)
Say It Ain't So (Weezer)
Slide (Goo Goo Dolls)
Song 2 (Blur)
Space Lord (Monster Magnet)
Suzi (Wants Her All Day What?) (Extreme)
The Impression That I Get (The Mighty Mighty Bosstones)
Trust (Megadeth)
Two Princes (Spin Doctors)
Unskinny Bop (Poison)
Water's Edge (Seven Mary Three)

Okładka: , '60s Guitar Riffs - 2nd Edition

cena 145,95 zł.


nuty.pl

'60s Guitar Riffs - 2nd Edition

polski Riffy gitarowe lat 60' - 2-ga edycja
angielski '60s Guitar Riffs - 2nd Edition


Ilość stron:24
Format:230 x 305
Opracowanie na:zróżnicowane: 1 lub 2 gitary (zapis tradycyjny, tabulatura, akordy)
Obsada:Instrument (w nawiasie ilość materiałów wykonawczych)
Gitara (1)
Rodzaj produktu:nuty drukowane + płyta CD
Wersja językowa:opisów: angielska
tytułów utworów: angielska
Stopień trudności:4 w skali od 0 do 10
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL065952
Produkty podobne: - '80s Guitar Riffs

Nowa seria publikacji zawierających popularne riffy gitarowe. Prezentowana książka skupia się na riffach pochodzących z utworów artystów lat 60 - tych. Wśród tytułów m. in.: "Break on Through to the Other Side", "Day Tripper", "Devil with the Blue Dress", "Gloria", "Happy Together", "Here Comes the Sun", "Hey Joe", "Hide Away", "I Can See for Miles", "Last Train to Clarksville", "Killing Floor", "My Girl", "Oh, Pretty Woman", "Sunshine of Your Love", "Ticket to Ride", "Turn! Turn! Turn!", "Walk Don't Run", "White Room" i wiele innych. Pod każdym zapisem nutowym zamieszczona jest tabela z informacją o kompozytorze, wykonawcy, roku powstania przeboju, albumu, itp. Do publikacji dołączona jest także płyta CD z wersjami demonstracyjnymi riffów.


The latest installation in our super-popular Riff Notes series, this book is a great collection of 61 must-know rock-era riffs, transcribed note for note. Includes: All Day and All of the Night • And I Love Her • Birthday • Break on Through to the Other Side • Day Tripper • Devil with the Blue Dress • Gloria • Happy Together • Here Comes the Sun • Hey Joe • Hide Away • I Can See for Miles • Last Train to Clarksville • Killing Floor • My Girl • Oh, Pretty Woman • Sunshine of Your Love • Ticket to Ride • Turn! Turn! Turn! • Walk Don't Run • White Room • Wild Thing • You Really Got Me • You Shook Me • and more!


Lista utworów:
(Ghost) Riders In The Sky (A Cowboy Legend) (Johnny Cash, The Ramrods)
All Along The Watchtower (Bob Dylan, The Jimi Hendrix Experience, U2)
All Day And All Of The Night (The Kinks)
Birthday (Paul McCartney, The Beatles, Underground Sunshine)
Born To Be Wild (Steppenwolf)
California Dreamin' (The Mamas & The Papas)
Fortunate Son (Creedence Clearwater Revival)
Gloria (Laura Brannigan, Manhattan Transfer, MercyMe, Michael W. Smith, Shadows Of Night, The Doors, U2, Van Morrison)
Green Onions (Booker T. & The MG's)
Happy Together (The Turtles)
Heart Full Of Soul (The Yardbirds)
Hey Bulldog (The Beatles)
I Can't Explain (Scorpions, The Who)
Louie, Louie (Kingsmen)
Nadine (Is It You) (Chuck Berry)
No Particular Place To Go (Chuck Berry)
Not Fade Away (Sheryl Crow, The Rolling Stones)
Oh, Pretty Woman (Roy Orbison, Van Halen)
Paperback Writer (The Beatles)
Pipeline (Stevie Ray Vaughan, The Chantays)
Runaway (Bon Jovi, Cher, Del Shannon, Janet Jackson, Linkin Park, Pink, Steven Curtis Chapman)
Secret Agent Man (Johnny Rivers)
Substitute (The Who)
Ticket To Ride (The Beatles, The Carpenters)
Walk Don't Run (The Ventures)
We Gotta Get Out Of This Place (The Animals)
White Room (Cream)
Wild Thing (The Troggs, Tone Loc)
Windy (The Association)
You Shook Me (Led Zeppelin, Muddy Waters)

Okładka: Stachak Tatiana, Gitara pierwsza klasa

cena 56,95 zł.


nuty.pl

Stachak Tatiana
Gitara pierwsza klasa

polski Gitara pierwsza klasa
angielski First Class Guitar


Ilość stron:120
Format:230 x 305
Opracowanie na:gitara solo
Obsada:Instrument (w nawiasie ilość materiałów wykonawczych)
Gitara (1)
Rodzaj produktu:książka
Wersja językowa:wstępu: polska, angielska
tytułów utworów: polska, angielska
Stopień trudności:1 w skali od 0 do 10
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
AutorzyAutor okładki: Flis Małgorzata
Redaktor: Kowalczyk Marcin
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL066101
Produkty podobne:Stachak Tatiana - Gitara ekstra klasa

Podręcznik "Gitara pierwsza klasa" to publikacja dydaktyczna przeznaczona dla początkujących gitarzystów. Podręcznik adresowany jest głównie do najmłodszych dzieci w wieku od 5 do 10 lat. W publikacji tej znalazło się wiele nowatorskich rozwiązań, wśród nich warto wymienić m.in. zastosowanie metody polegającej na graniu w duecie ucznia i nauczyciela oraz wprowadzenie ćwiczeń z elementami improwizacji. Większość utworów zamieszczonych w publikacji to kompozycje autorki, a uzupełnieniem tego materiału jest zbiór klasycznych miniatur oraz trzy niezwykle efektowne kompozycje współczesnego gitarzysty i kompozytora - Marka Pasiecznego. Całości dopełnia szata graficzna publikacji, której głównym elementem jest blisko sto kolorowych ilustracji autorstwa Małgorzaty Flis. Publikacja "Gitara pierwsza klasa" uzyskała bardzo dobre recenzje konsultantów Centrum Edukacji Artystycznej i uznana została za jedną z nielicznych polskich publikacji dydaktycznych, której jakość edytorska i merytoryczna utrzymane są na najwyższym światowym poziomie.

You are beginning to learn guitar playing. This handbook will help you in your first musical steps. In the handbook I included the pieces, songs and exercises which my students like most; their opinion was for me the most important when working on the book. I hope you will like them, too. Good luck in your brautiful and adventure trip to the realm of sounds!

Spis treści:

Co znajdziesz w podręczniku / What You Will Find in this Handbook
Zanim zaczniesz grać, przeczytaj / Read it before You Start Playing
Część 1 / Part 1; Gitara - mój nowy przyjaciel (pierwsze ćwiczenia na pustych strunach) / Guitar - My New Friend (first exercises on open strings)
Gitara / Guitar
Pozycja gitarzysty; Co jeszcze jest potrzebne do grania na gitarze / Guitar Player's Position; What Do You Need to Play Guitar
Ustawienie prawej ręki; Ustawienie lewej Ręki; Oznaczenia palców / Right Hand's Position; Left Hand's Position; Fingering
Gra na strunach wiolinowych / Playing on Treble Strings
Gra na strunach basowych / Playing on Bass Strings
Arpeggio
Część 2 / Part 2; Lewa ręka wraca z wakacji (pierwsze dźwięki na gryfie) / Left Hand back from Holiday (first notes on the fingerboard)
dźwięki na trzeciej strunie / notes on the third string
dźwięki na drugiej strunie / notes on the second string
dźwięki na pierwszej strunie / notes on the first string
dźwięki na czwartej strunie / notes on the fourts string
dźwięki na piątej strunie / notes on the fifth string
dźwięki na szóstej strunie / notes on the sixth string
Jak nastroić gitarę / How to Tune the Guitar
Część 3 / Part 3; Mały solista (pierwsze utwory dwugłosowe) / Little Soloist (first two-part compositions)
Melodia w dowolnym głosie z akompaniamentem pojedyńczej struny / Melody in Lower Part withj One-string Accompaniment
Dwudźwięki na sąsiednich strunach / Dyads on Neighbouring Strings
Melodia w dowolnym głosie z akompaniamentem dwudźwięków / Melody in Lower Part with Dyad Accompaniment
Dwudźwięki w górnym głosie z akompaniamentem kciuka / Days in Upper Part with Thumb Accompaniment
Arpeggio kciukiem i dwoma palcami / Thumb and Two-finger Arpeggio
Dwudźwięki na odległych strunach / Dyads on Distant String
Trójdźwięki na sąsiednich strunach / Three-note Chords on Neighbouring Strings
Trójdźwięki na odległych strunach / Three-note Chords on Distant Strings
Arpeggio kciukiem i trzema palcami / Thumb and Three-finger Arpegio
Czterodźwięki / Four-note Chords
Melodia apoyando w górnym głosie / Apoyando Melody in Upper Part
Część 4 / Part 4; 30 Łatwych utworów / 30 Easy Pieces
Mały słowniczek muzyczny / Small Music Dictionary
utwory klasyczne / classical pieces
utwory współczesne / contemporary pieces

Okładka: Polony Leszek, Turdza Witold, Wciąż szukam tamtej trąbki. Rozmowy z Zygmuntem Koniecznym

cena 30,45 zł.


nuty.pl

Polony Leszek, Turdza Witold
Wciąż szukam tamtej trąbki. Rozmowy z Zygmuntem Koniecznym

polski Wciąż szukam tamtej trąbki. Rozmowy z Zygmuntem Koniecznym


Ilość stron:136
Format:140 x 200
Opracowanie na:książka
Rodzaj produktu:książka
Wersja językowa:polska
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL066128

"Zygmunt Konieczny jest artystą niezwykłym. Tak można powiedzieć o każdym artyście, bo przecież niezwykłość jest immanentną cechą twórcy. Jest to prawda z rzędu tych stereotypów, od których zaczyna się zwykle słowa wstępne, dlatego zresztą została przywołana. Co wszakże w przypadku tego właśnie kompozytora znaczy owa niezwykłość? Pomińmy talent, oryginalność, wyobraźnię, jako nazbyt już oklepane oczywistości. Zwróćmy uwagę na jedną z cech: pokorę wobec sztuki. Kompozytor jest człowiekiem niezwykle łagodnym i nieśmiałym, czym zjednuje sobie ludzi, ale co też ludzie niejednokrotnie wykorzystują. W jednym nie idzie na żadne ustępstwa - w tym co dotyczy muzyki. O, wtedy potrafi się uprzeć, co tylko po części jest wynikiem charakteru Koziorożca. Nade wszystko wynika z szacunku dla muzyki."
Leszek Polony i Witold Turdza


Spis treści:

Słowo wstępne
Ta nasza młodość
Nie ma wolności zupełnej
Ja bym to zrobił inaczej
Co pan tu popisał
Dublowanie obrazu jest błędem
Muzyka jest dramatem
Kalendarium życia i twórczości
Spis twórczości
Muzyka teatralna i filmowa (wybór)
Spis ilustracji

Okładka: Staniek Marzena, Konspekty zajęć rytmiczno-muzycznych dla grupy 3-4-latków na cały rok szkolny część I

cena 34,95 zł.


nuty.pl

Staniek Marzena
Konspekty zajęć rytmiczno-muzycznych dla grupy 3-4-latków na cały rok szkolny część I

polski Konspekty zajęć rytmiczno-muzycznych dla grupy 3-4-latków na cały rok szkolny część I


Ilość stron:124
Format:160 x 235
Opracowanie na:książka
Rodzaj produktu:książka
Wersja językowa:polska
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL066315

Publikacja poświęcona jest zajęciom muzyczno-rytmicznym organizowanym dla dzieci trzy- i czteroletnich. Zajęcia umuzykalniające powinny trwać w grupie dzieci młodszych od 15 do 20 minut. Planując zajęcia, nauczyciel powinien dbać o różnorodność form aktywności, ponieważ małe dzieci szybko się nudzą wykonywaniem jednej i tej samej czynności. Stopień trudności zabaw ruchowych powinien być także dostosowany do możliwości małego dziecka w tym zakresie. Autorka zamieściła w książce kilka piosenek z opracowaniem ruchowym, które dodatkowo uatrakcyjnią zajęcia.


Spis treści:

Październik
Dzień dobry, Panie Fortepianie
Wesołe piłeczki
Przedszkolne zabawki
Dary złotej jesieni
Listopad
Deszczowa pogoda
Leśne przygody
Mała gospodyni
W zdrowym ciele zdrowy duch
Grudzień
Zimowe czary
Zaprzęg Świętego Mikołaja
Zimowe zabawy
Nasza choineczka
Styczeń
W krainie bajek
Moja babunia
Kochany dziadzio
Karnawał
Luty
Pan Policjant
Sporty zimowe
W biurze
W indiańskej wiosce
Marzec
Ufoludek
W kuchni
Pani Krawcowa
Mały artysta
Kwiecień
Wiosenne porządki
Wiosenne roztopy
Małe krasnoludki
Na Dzikim Zachodzie
Maj
Witaj Wiosno
Na działce
Wiejskie odgłosy
Wyprawa do sklepu
Czerwiec
Na wakacjach
Pustynna karawana
W cyrku
Wycieczka do Zoo
Rozkład materiału do części I. Zajęcia muzyczno-rytmiczne dla grupy 3-4 latków
Rozkład materiału do części II. Zajęcia muzyczno-rytmiczne dla grupy 5-6 latków
Wzory sygnałów muzycznych stosowanych na zajęciach

Okładka: Redding Noel, Appleby Carol, Czy jesteś doświadczony? Prawdziwa historia zespołu The Jimi Hendrix Experience

cena 47,95 zł.


nuty.pl

Redding Noel, Appleby Carol
Czy jesteś doświadczony? Prawdziwa historia zespołu The Jimi Hendrix Experience

polski Czy jesteś doświadczony?


Ilość stron:272
Opracowanie na:książka
Rodzaj produktu:książka
Wersja językowa:polska
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
Kod produktu:NPL074252

''Wspaniała, napisana z polotem autobiografia Noela Reddinga przedstawia w sposób obrazowy cały muzyczny biznes... Jedna z najlepszych książek o rock'n'rollu, której jedynym celem, tak jak innych znakomitych książek, jest pokazanie, że ja tam byłem.
- Graham Coster, London Review of Books

''Odsłaniająca najwięcej szczegółów książka o Hendrixie. Redding pisze emocjonalnie i z humorem, wspaniale ożywiając zakulisową scenę muzyczną w czasie szybkiego dojścia do sławy The Experience.''
- New Musical Express

''Redding opowie ci jak to wszystko wyglądało od środka''
- Observer

Kariera zespołu The Jimi Hendrix Experience jest jedną z najbardziej oszałamiających i nieprawdopodobnych w historii rock'n'rolla. Ich podróż przez wyprzedane do ostatniego miejsca sale koncertowe wypełniła ich życie seksem, narkotykami, gwiazdorstwem i wyczerpaniem. W tym czasie stworzyli najbardziej wybuchową, pomysłową i natchnioną muzykę jaką kiedykolwiek słyszano.

Teraz, po raz pierwszy, Noel Redding, basista The Experience, opowiada całą historię zespołu. Zrozumiale i dowcipnie opisuje tworzenie przez grupę nowej muzyki; fenomen występów na żywo; grę Hendrixa zębami i podpalanie gitary, reakcje rozhisteryzowanej publiczności; a także konsekwencje kłopotów prawnych i zbiorowej obłudy. Szczera, zabawna, bogata w anegdoty, dająca wgląd w życie Hendrixa, jego geniusz i sposób w jaki był wykorzystany, Are You Experienced? jest książką o niezapomnianej grupie i muzycznej legendzie.


Noel Redding zaczął grać rock'n'rolla w 1958 roku, w wieku trzynastu lat; w roku 1966 został basistą Jimiego Hendrixa. Mieszka w Clonakilty, w Irlandii.

Carol Appleby żyła i pracowała z nim prawie przez dwadzieścia lat.


Wiesław Królikowski
(TYLKO ROCK nr 4 (116) kwiecień 2001)


Najkrócej można tak to ująć: frapująca książka, poświęcona głównie frapującym czasom, w których powstało mnóstwo frapującej muzyki. A bardziej szczegółowo biorąc... To rzecz, którą napisał - z pomocą swej tragicznie zmarłej w 1990 roku przyjaciółki - muzyk, mający od dawna miejsce w historii rocka: Noel Redding, znany przede wszystkim jako gitarzysta basowy zespołu Jimiego Hendrixa, The Jimi Hendrix Experience (dodam na wszelki wypadek - grupa działała w latach 1966-69). Ponad połowa tej przeszło 200-stronicowej publikacji bezpośrednio dotyczy The Experience, a w pozostałej części roi się od odniesień do tego wyjątkowego okresu w życiu naszego autora.

Angielski podtytuł książki brzmi nieco inaczej niż polski: The inside story of The Jimi Hendrix Experience. I faktycznie - poznajemy w detalach zakulisową historię tej wyjątkowo ważnej dla rozwoju rocka grupy. W swej opowieści Redding też dobrze przekazuje atmosferę hippisowskich czasów, w których zespół odniósł wielki sukces.

Rola gwiazdy była naprawdę przytłaczająca... Mój najpiękniejszy sen przemieniał się w koszmar... - wspomina, lecz również nie kryje, że trójka młodych muzyków poczynała sobie dość wariacko w tym zwariowanym kręgu, preferowała narkotyczno-alkoholowy trans. ...nam po prostu odbiło. Jedynym lekarstwem na samotność były dziewczyny lub odlot... rano szliśmy do baru, gdzie się upijaliśmy, potem czuliśmy się niezbyt dobrze, braliśmy kąpiel, ćpaliśmy, dawaliśmy koncert, upijaliśmy się, po czym czując się rozbitymi, szliśmy spać. Dziwny jest ten świat: taki styl życia nie przeszkodził Hendrixowi i jego muzykom koncertować forsownie i nagrywać arcydzieło za arcydziełem: Are You Experienced?, Axis: Bold As Love i Electric Ladyland...

Z książki wyziera portret Jimiego Hendrixa i na pewno dochodzi kilka nowych, nieznanych szczegółów. Uwagi Reddinga wydają mi się bardzo celne i prawdziwe, na dodatek miewają anegdotyczny walor. Choćby ta: Miał obsesję na punkcie gitary. Był nią zafascynowany do tego stopnia, że czasami brzdąkał na niej siedząc w ubikacji, gdyż podobała mu się akustyka tego wyłożonymi płytkami pomieszczenia... Nie widzę też powodu, aby nie wierzyć Reddingowi, że... Jimi cierpiał na depresyjne ataki paniki. Że potrafił pewnego razu dać dwóm dziewczynom 3 tysiące dolarów tylko dlatego, żeby się odczepiły. Basista opisuje również, jak to pod koniec działalności The Experience, w dniu koncertu na Hawajach, Hendrix w ostatniej chwili nie zgodził się wyjść i zagrać z powodu cichego brzęczenia wzmacniacza. To, że nasz autor składa powyższe na karb gwiazdorskiej pozy, jest też jakimś przyczynkiem do jego własnej charakterystyki...

Redding nie kryje swych zatargów z genialnym gitarzystą, weźmy choćby ten fragment wspomnień o sesji Electric Ladyland: Podczas nagrywania ''Watchtower'' wkurzyłem się i wyszedłem ze studia, a na basie zagrał Dave Mason. Jimi powtarzał ten utwór w nieskończoność, ponieważ chociaż coś było zrobione perfekcyjnie, to i tak nie był zadowolony... Jimi tak bardzo eksperymentował, że zmieniając zdanie co sekundę już sam nie wiedział kiedy było dobrze. A tak na marginesie: możemy też dowiedzieć się, że po jednej z nieudanych sesji Hendrix wysłał do Reddinga i Mitcha Mitchella (perkusisty The Experience) list z przeprosinami.

Redding przyznaje, że potraktował snucie tych wspomnień jako swego rodzaju terapię i rzeczywiście zdarza mu się być zastanawiająco szczerym, gdy pisze o sobie samym. Można podejrzewać, że charakter ma raczej trudny: Muszę przyznać, że nawet kilka razy umyślnie źle grałem, aby przeszkadzać Jimiemu. Mówi dość niefrasobliwym tonem o ekscesach z przeszłości. Choćby ta opowieść o zdarzeniu w Berlinie, w styczniu 1969 roku: na przyjęciu dla prasy muzycy dodali narkotyków do serwowanych lodów i patrzyli z rozbawieniem, jak zaproszeni tracą nad sobą kontrolę...

To ksiażka o barwnym życiu artysty, ale też jednak książka-przestroga. Poznajemy późniejsze losy Reddinga. Brak pracy po klapie jego grupy Fat Mattress (która zaczynała jako support The Jimi Hendrix Experience), najzwyklejsza bieda i coraz to bardziej dołujące borykanie się z nałogami, uczucie wyobcowania - także muzycznego. Postscriptum, które dopisał w październiku 1995 roku, utrzymane jest w optymistycznym tonie, ale kto wie...

Luzak Redding bywa całkiem serio, gdy pisze o show businessie. Czuje się jego ofiarą. Nie ma wątpliwości, że w czasach The Experience agencja Yameta nadużyła jego zaufania, pozbawiła dużej części dochodów. Czy faktycznie rozliczenia były tak robione, że musiał pokrywać część wydatków Jimiego, jak utrzymuje? Może. Na pewno pisze prawdę o różnych biznesowych kombinacjach: Publisher otrzymuje pieniądze co kwartał, a autorzy co pół roku. Dlatego też publisherom narastają odsetki od niewypłaconych należności. Przy okazji daje rade, która może przydać się każdemu. Zawsze bierz kopie wszystkiego, co podpisujesz, i chowaj je. Oczywiście najpierw trzeba wszystko przeczytać i zrozumieć.


Okładka: Zganiacz-Mazur Liliana, 100 słynnych kompozytorów

cena 36,95 zł.


nuty.pl

Zganiacz-Mazur Liliana
100 słynnych kompozytorów

polski 100 słynnych kompozytorów


Ilość stron:260
Format:145 x 210
Opracowanie na:książka
Rodzaj produktu:książka
Wersja językowa:polska
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
AutorzyRedaktor: Mazur Paweł
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL078232

Książka zatytułowana "Sto słynnych kompozytorów" przedstawia stu najwybitniejszych twórców wszystkich epok. Wybór dokonany został na podstawie ich znaczenia w historii muzyki oraz wpływu, jaki mieli na dalszy jej rozwój. Przedstawieni zostali według nazwisk podanych alfabetycznie - od Isaaca Albeniza do Władysława Żeleńskiego.
Historycznie obejmuje to okres od muzyki renesansowej: Mikołaja Gomółki, Orlando di Lasso i Giovanniego P. da Palestriny do twórców współczesnych: Krzysztofa Pendereckiego, Henryka Mikołaja Góreckiego, Wojciecha Kilara, Johna Caga i Karolheinza Stockhausena.
Kompozytorzy Ci pochodzą z różnych krajów europejskich; od twórców polskich, niemieckich, austriackich, francuskich, włoskich poprzez rosyjskich, angielskich, hiszpańskich, czeskich, węgierskich, aż do amerykańskich - Scotta Joplina i Georga Gershwina. Znaleźć to możemy również kompozytora fińskiego i brazylijskiego.
Twórcy ci potraktowani zostali w sposób wszechstronny. Obok życiorysów podana jest, w miarę możliwości, ich pełna twórczość artystyczna. Kompozycje podzielone zostały na trzy działy ze względu na ich fakturę: muzykę wokalno - instrumentalną, instrumentalną i wokalną. Podana jest również ich ewentualna działalność literacka, następnie kompozytorzy w malarstwie, ekranizacjach filmowych i na końcu w anegdocie.


Spis treści:

Od autorki
Albéniz Isaac
Albinoni Tommaso
Bacewicz Grażyna
Bach Johann Sebastian
Bartók Béla
Beethoven Ludwig van
Bellini Vincenzo
Berg Alban Maria
Berlioz Hector
Bizet Georges
Boccherini Luigi
Borodin Aleksandr Porfiriewicz
Brahms Johannes
Bruckner Anton
Cage John
Chopin Fryderyk Franciszek
Corelli Arcangelo
Couperin Francois
Czajkowski Piotr Iljicz
Daquin Louis - Claude
Debussy Claude Achille
Delibes Léo
Donizetti Gaetano
Dukas Paul
Dvořák Antonin
Falla Manuel de
Franck Cesar
Gershwin George
Glinka Michaił Iwanowicz
Gluck Christoph Willibald
Gomółka Mikołaj
Gounod Charles
Górecki Henryk Mikołaj
Granados Enrique
Grieg Edward Hagerup
Haendel Georg Friedrich
Haydn Joseph
Hindemith Paul
Honegger Arthur
Jarzębski Adam
Joplin Scott
Kálmán Imre
Karłowicz Mieczysław
Kilar Wojciech
Kurpiński Karol
Lasso Orlando di
Lehár Ferenc
Leoncavallo Ruggiero
Liszt Ferenc
Lutosławski Witold
Mahler Gustav
Mascagni Pietro
Mendelssohn - Bartholdy Felix
Messiaen Olivier
Meyerbeer Giacomo
Milhaud Darius
Moniuszko Stanisław
Monteverdi Claudio
Mozart Wolfgang Amadeus
Musorgski Modest Pietrowicz
Noskowski Zygmunt
Offenbach jacques
Ogiński Michał Kleofas
Paderewski Ignacy Jan
Paganini Niccoló
Palestrina Giovanni Pierluigi da
Penderecki Krzysztof
Pergolesi Giovanni Battista
Prokofiew Sergiusz Siergiejewicz
Puccini Giacomo
Purcell Henry
Rachmaninow Siegiej Wasiliewicz
Rameau Jean Philippe
Ravel Maurice
Rimski - Korsakow Nikołaj Andriejewicz
Rossini Gioacchino
Sain - Saëns Camille
Scarlatti Alessandro Pietro
Schönberg Arnold
Schubert Franz Peter
Schumann Robert Aleksander
Sibelius Jean
Skriabin Aleksander Nikołajewicz
Smetana Bedrich
Stockhausen Karolheinz
Strauss Johann - syn
Strauss Richard
Strawiński Igor Fiodorowicz
Szostakowicz Dmitrij Dmitriewicz
Szymanowski Karol
Telemann Georg Philipp
Verdi Giuseppe
Villa - Lobos Heitor
Vivaldi Antonio
Wacław z Szamotuł
Wagner Richard
Weber Carl Maria von
Webern Anton
Wieniawski Henryk
Żeleński Władysław
Terminy muzyczne
Wykaz skrótów w zamieszczonej literaturze muzycznej

Okładka: Krupiński Wacław, Moje woperpwstąpienie. Rozmowy z Jadwigą Romańską

cena 30,45 zł.


nuty.pl

Krupiński Wacław
Moje woperpwstąpienie. Rozmowy z Jadwigą Romańską

polski Moje woperpwstąpienie. Rozmowy z Jadwigą Romańską


Ilość stron:168
Format:140 x 200
Opracowanie na:książka
Rodzaj produktu:książka
Wersja językowa:polska
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL078452

Publikacja z serii "Ludzie świata muzyki" zawiera rozmowy z Jadwigą Romańską przeprowadzone przez Wacława Krupińskiego.
"Tak potoczyło się moje życie - życie wspaniałe, okrutne i bezlitosne... Między piekłem a niebem. Pewnie dlatego tak rozumiem słowa Stanisława Wyspiańskiego, który w liście do Karola Maszkowskiego pisał m. in.: "A tylko człowiek cierpiący może być zdolny do tworzenia czegoś..." Wiem coś o tym. Najpełniej śpiewałam scenę śmierci w "Cyganerii", kiedy umarła mi siostra, najpiękniej śpiewałam IX Symfonię Beethovena, kiedy Maciek był w agonii, jakże przejmująco śpiewałam koncert, kiedy umierała moja ukochana mama... I dlatego wiem, że Wyspiański miał rację - cierpienie i ból wyzwalają wielką siłę twórczą. Chciałoby się nią uspokoić tamto cierpienie.
Mogę powiedzieć na pewno - jestem człowiekiem spełnionym. I spełnionym artystą. Wiem, ile osiągnęłam, jak wysoko udało mi się wejść. Wiem, co zrobiłam przez tyle dekad pracy artystycznej; znam smak znakomitych pochwalnych recenzji, zbieranych w wielu krajach. I brzmienie idących po plecach. O mrówkach. Nieraz sobie myślałam, że ten element można by dołączyć do definicji talentu..."


Spis treści:

Zamiast wstępu
(...)
Moja sosnowiecka Niwka
Moje Katowice
Mój Kraków
Moje artystyczne wojaże
Moje życie w sztuce
Moje azbudzanie ducha
Coda
Postscriptum
Podziękowanie...
Panie Jadwidze Romańskiej w hołdzie
Diariusz artystyczny
Spis ilustracji

Okładka: Pinkwart Maciej, Zakopiańskim szlakiem Mieczysława Karłowicza

cena 32 zł.


nuty.pl

Pinkwart Maciej
Zakopiańskim szlakiem Mieczysława Karłowicza

polski Zakopiańskim szlakiem Mieczysława Karłowicza


Ilość stron:168
Format:145 x 205
Opracowanie na:książka + CD
Rodzaj produktu:książka + płyta CD
Wersja językowa:polska
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
AutorzyRedaktor: Mąkinia Sylwia
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL080262

"Autor niniejszej pracy będzie zadowolony, jeżeli w wyniku lektury Czytelnik zyska wiedzę o Zakopanem z okresu życia kompozytora, pozna okoliczności, które związały wybitnego twórcę z Tatrami i Zakopanem, i zamyśli się przez chwilę nad aktualnością wyznawanej przezeń estetyki tatrzańskiej. Być może chwila takiej refleksji pomoże nam pełniej zrozumieć wyryte na pamiątkowym kamieniu Karłowicza, ustawionym w miejscu jego śmierci pod Małym Kościelcem, słowa Horacego: "Non omnis moriar". Wiara w prawdziwość tych słów "nie wszystek umrę" - to nie tylko wiara w trwałość spuścizny artystycznej kompozytora. To także obowiązek zachowania w ludzkiej pamięci osoby Mieczysława Karłowicza - dobrego, szlachetnego i ciekawego człowieka, wielkiego artysty, wybitnego taternika."
[Maciej Pinkwart]
Do książki dołączona jest płyta CD z wystawą multimedialną Mieczysława Karłowicza "Muzyka i Tatry".


Spis treści:

Od Wydawcy
Przedmowa do II wydania
Preludia
Koncert skrzypcowy
Rapsodia tatrzańska
Pieśń o miłości i śmierci
Postludia
Ważniejsze fakty z biografii i działalności taternickiej Mieczysława Karłowicza
Lektury
Artykuły tatrzańskie Mieczysława Karłowicza
Kompozycje Mieczysława Karłowicza
Kompozycje Mieczysława Karłowicza nie objęte numeracją opusową
Spis ilustracji
Indeks utworów Mieczysława Karłowicza
Indeks nazwisk

Okładka: Marchwiński Jerzy, Partnerstwo w muzyce

cena 19 zł.


nuty.pl

Marchwiński Jerzy
Partnerstwo w muzyce

angielski Partnerstwo w muzyce


Ilość stron:116
Format:160 x 230
Opracowanie na:książka
Rodzaj produktu:książka
Wersja językowa:polska
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL082786

Książka jest zbiorem esejów Autora, napisanych w oparciu o wieloletnie doświadczenie artystyczne i pedagogiczne. Jak stwierdza w Przedmowie prof. Andrzej Jasiński: Właściwe rozumienie przedstawionej przez Autora istoty partnerstwa między współwykonawcami dzieła muzycznego może mieć wpływ na świadomość pedagogów, organizatorów życia muzycznego i samych pianistów, dla których myśli Autora mogą być inspiracją do pełniejszej, przynoszącej coraz więcej satysfakcji zawodowej samorealizacji.


Spis treści:

Przedmowa
Uwertura
Temat z wariacjami
33 wariacje na temat partnerstwa
Rapsodia
"Kameralistyka i akompaniament", czyli "Gra zespołowa" pianistów
Warunki sukcesu wykonania zespołowego
Mała stretta
Pianista- śpiewak
Pianista- instrumentalista
Pianista- zespół
Kameralistyka fortepianowa. Geneza i perspektywy.
Stretta

Okładka: Jakubowska Barbara, Metropolitan Opera uchem i okiem Basi Jakubowskiej. Recenzje 2001-2009

cena 104,95 zł.


nuty.pl

Jakubowska Barbara
Metropolitan Opera uchem i okiem Basi Jakubowskiej. Recenzje 2001-2009

polski Metropolitan Opera uchem i okiem Basi Jakubowskiej. Recenzje 2001-2009


Ilość stron:1207
Format:170 x 240
Opracowanie na:książka
Rodzaj produktu:książka
Wersja językowa:polska
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL082814

„Metropolitan Opera uchem i okiem Basi Jakubowskiej”, jest to zbiór recenzji z premier i spektakli operowych jednej z najsłynniejszych scen operowych świata, publikowanych na łamach miesięcznika „Muzyka21" przez ostatnich dziesięć lat. Autorka, mieszkająca na stałe w Nowym Jorku, miała okazję osobiście śledzić losy artystyczne wielu śpiewaków, reżyserów i dyrygentów oraz sprawozdawać fascynujące inscenizacje Mekki każdego miłośnika opery. Autorka z wielką fantazją, ale i olbrzymim znawstwem opisuje i analizuje wszystkie spektakle tego okresu, w którym na scenę brawurowo „wtargnęło” wielu wybitnych polskich śpiewaków, między innymi Małgorzata Walewska, Mariusz Kwiecień czy Piotr Beczała. Występowali oni wspólnie z najwybitniejszymi światowymi artystami, takimi jak Renée Fleming, Placido Domingo czy Luciano Pavarotti. Książka licząca prawie 1200 stron jest bogato ilustrowana wspaniałymi zdjęciami z bajkowych inscenizacji Metropolitan Opera. Obowiązkowa lektura dla każdego melomana!


Okładka: Drzewiecki Zbigniew, Wspomnienia muzyka

cena 41,95 zł.


nuty.pl

Drzewiecki Zbigniew
Wspomnienia muzyka

polski Wspomnienia muzyka


Ilość stron:200
Format:145 x 205
Opracowanie na:książka
Rodzaj produktu:książka
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL082833

Zbigniew Drzewiecki (1890-1971) był wybitną postacią polskiej i światowej pianistyki, wspaniałym pedagogiem, publicystą muzycznym oraz jednym z redaktorów serii wydawniczej w PWM Polskiej Biblioteki Fortepianowej. Koncertował w kraju i za granicą, włączając do swego repertuaru kompozycje Skriabina, Debussyego, Paderewskiego i Prokofiewa. Przygotowywał do publikacji utwory fortepianowe m.in. Händla, Scarlattiego, Mozarta, Beethovena, Czernego, Lessla i Szymanowskiego. Będąc profesorem polskich uczelni, wykształcił grono znakomitych uczniów, laureatów konkursów pianistycznych najwyższej rangi. Często zapraszano go na nie w charakterze jurora. Nagrodzony wieloma odznaczeniami był również członkiem honorowym wielu zagranicznych uczelni, np. uniwersytetów w Helsinkach, Tokio czy Royal Academy of Music w Londynie. We wspomnieniach przyjaciół i uczniów zawsze przedstawiany jest jako osoba bardzo towarzyska, ciepła i życzliwa.
Prezentowane Wspomnienia muzyka są poszerzoną wersją wydania pierwszego (PWM 1971). Tekst został uzupełniony o krótkie charakterystyki uczniów, którzy z powodów działalności cenzury zostali w 1971 roku pominięci w rozdziale zatytułowanym Uczniowie (Aneks I w obecnym wydaniu), oraz o artykuł przyjaciela Zbigniewa Drzewieckiego profesora Mieczysława Tomaszewskiego (Drzewiecki: edytor i krytyk muzyczny; Aneks II). Publikację uatrakcyjniają zdjęcia, udostępnione z archiwum rodzinnego Barbary i Zbigniewa Drzewieckich.
Wydanie II poszerzone ukazało się dzięki pomocy finansowej rodziny profesora Zbigniewa Drzewieckiego - żony Barbary i syna Zbigniewa.
Chcę spełnić (...) obowiązek życiowy dania świadectwa prawdzie - a więc tym przemianom, którym się ulegało, tym wydarzeniom, których się było świadkiem, tej muzyce, która ustawicznie żyła, przepływała, powstawała,trwała lub zamierała, a za której zmiennym nurtem trudno jest dziś - a tym bardziej jutro - nadążać temu, kto wzrósł i wychował się w poszanowaniu jej praw klasycznych. Spoglądając wstecz na wyniki mojej pracy, utwierdzam się właściwie w jednym tylko przekonaniu: że w miarę swych sił i umiejętności starałem się wychowywać porządnych i wrażliwych na piękno (nie tylko dźwiękowe) muzyków o nienagannej technice, ale nie techników za wszelką cenę. [Zbigniew Drzewiecki]


Spis treści:

K.Stromenger- Przedmowa
Dzieciństwo
Wiedeń
Początek kariery artystycznelj
Okupacja.Wyzwolenie
Uczniowie
Wielcy artyści naszych czasów
Szymanowski
Mój udział w rewindykacji skarbów wawelskich
Quasi-epilog
Repertuar koncertowy
Zbigniewa Drzewieckiego (wybór)
Aneks I
Uczniowie II
Aneks II
M. Tomaszewski, Drzewiecki: edytor i krytyk muzyczny

Okładka: Olszewski Wojciech Kazimierz, Sztuka aranżacji w muzyce jazzowej i rozrywkowej z CD

cena 49 zł.


nuty.pl

Olszewski Wojciech Kazimierz
Sztuka aranżacji w muzyce jazzowej i rozrywkowej z CD

polski Sztuka aranżacji w muzyce jazzowej i rozrywkowej z CD


Ilość stron:232
Format:170 x 240
Opracowanie na:książka z przykładami nutowymi
Rodzaj produktu:książka + płyta CD
Wersja językowa:polska
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL082861

Sztuka aranżacji w muzyce jazzowej i rozrywkowej Wojciecha Kazimierza Olszewskiego stanowi kontynuację i poszerzenie tematyki zarysowanej w Podstawach harmonii we współczesnej muzyce jazzowej i rozrywkowej (NPL081076). W prezentowanej publikacji Autor wyjaśnia podstawowe pojęcia związane z aranżacją muzyczną dziedziną artystyczną jednak w dzisiejszym świecie mocno związaną z funkcją usługową. Pokrótce charakteryzuje instrumenty muzyczne, podaje ich skale, proponuje praktyczne sposoby łączenia ich w grupy, ze szczególnym uwrażliwieniem na walory brzmieniowe budowanej aranżacji. Czytelnik znajdzie tu także wskazówki, dotyczące różnych technik aranżowania, kolejnych etapów tej pracy oraz porady, jakich błędów unikać, by materiał końcowy był jednoznaczny i czytelny. Jeden z rozdziałów Autor poświęcił omówieniu najbardziej popularnych schematów rytmicznych, z jakimi można współcześnie zetknąć się w muzyce nie tylko jazzowej, ale również rozrywkowej (np. w muzyce popowej, rockowej czy w tańcach latynoamerykańskich).

Do wydania dołączono płytę z nagraniami przykładów nutowych zamieszczonych w Aneksie.

Mam nadzieję, że publikacja ta przyczyni się do lepszego, praktycznego zrozumienia problemów związanych z aranżacją muzyczną. Chociaż nie sposób omówić je wszystkie (), jednak jestem przekonany, że zetknięcie się z tymi tutaj zawartymi, rozbudzi wyobraźnię młodych adeptów sztuki aranżowania. (Wojciech Kazimierz Olszewski)


Spis treści:

Przedmowa
Co to jest aranżacja
Definicja
Instrumentacja a aranżacja
Aranżacja dźwiękowa a pisana
Producent muzyczny a aranżer
Rola usługowa aranżera
Technika aranżacji a talent i wyczucie stylu
Praktyczno-techniczne cechy dobrej aranżcji
Podstawy intrumentoznawstwa
Instrumenty dęte drewniane
Flet
Obój
Rożek angielski
Klarnet
Klarnet basowy
Fagot
Saksofony
Instrumenty dęte blaszane
Trąbka
Fluegehorn
Puzon
Puzon basowy
Waltornia(róg)
Tuba
Tłumiki
Artykulacja
Sekcja rytmiczna
Kontrabas, gitara basowa (bas)
Fortepian
Gitara
Perkusja (zestaw)
Instrumenty perkusyjne
Kotły
Instrumenty smyczkowe
Pozostałe instrumenty
Harfa
Akordeon
Głos ludzki
Zapis nazw instrumentów
Elementy techniki aranżowania
Pisanie ręczne a edycja komputerowa
Czytelność zapisu
Jednoznaczność zapisu
Określenie stylu,tempa i formy utworu
Unikanie błędów
Określenie elementów interpretacyjnych (dynamika,artykulacja itp)
Zapis symboliczny harmonii
Partytura i głosy
Fortepianówka
Etapy pracy nad aranżacją
Czynności wstępne
Szkic aranżacji i wprowadzenie kolejnych elementów do partytury
Wprowadzenie składu zespołu
Wprowadzenie'' pilota"
Wpisanie melodii głównej
Zapisanie podstawowej pulsacji w sekcji rytmicznej (groove)
Ustalenie napięć ,punktu kulminacyjnego,planów brzmieniowych
Wstęp i zakończenie
Sprawdzenie gotowego materiału
Muzyczne elementy aranżowania
Tworzenie melodii
Harmonizowanie melodii
Tworzenie współbrzmień z melodią
Dwugłos
Trzygłos
Czterogłos
Układ głosów harmonizujacych melodię w praktyce
Układ blokowy ( zamkniety)
Układ półotwarty i otwarty
Akordy jako akompaniament
Układy tercjowe
Układy kwartowe
Układy bitinalne
Plany aranżacyjne
Sekcja rytmiczna i groove
Muzyka pop
Rock
Disco, soul, funky
Jazz
Walc
Tango
Paso doble
Rock'n'roll (R@R),twist
Tańce latynoamerykańskie
Rumba,mambo, cha-cha
Merengue
Wstęp, łączniki, zakończenie
Podsumowanie
Aranżacja dźwiekowa
Zakończenie
Aneks
Omówienie dołączonej płyty CD
Biografia(wybór)

Okładka: Żebrowska-Kacprzak Urszula, Flamenco na polskiej scenie

cena 35 zł.


nuty.pl

Żebrowska-Kacprzak Urszula
Flamenco na polskiej scenie

polski Flamenco na polskiej scenie


Ilość stron:144
Format:170x240
Opracowanie na:książka
Rodzaj produktu:książka
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL083122

Pierwsza literacka publikacja znanej polskiej tancerki flamenco Urszuli Żebrowskiej-Kacprzak to owoc wieloletniego doświadczenia scenicznego autorki oraz jej wyobraźni estetycznej i artystycznej pomysłowości. Autorka sugeruje zarówno sprawdzone jak i nowatorskie rozwiązania, aby występy flamenco w polskich warunkach były jak najbardziej efektowne. Ponadto przybliżona jest historia kultury flamenco, opisane podstawowe formy w tym tańcu, nieco uwagi poświęca się rekwizytom i stepowaniu. Książka ta jest połączeniem podręcznika, poradnika i zbioru wspomnień i ciekawych obserwacji dotyczących flamenco. Wszystko, co potrzebne początkującemu i bardziej zaawansowanemu tancerzowi flamenco w Polsce. Daj się ponieść flamenco!

Urszula Żebrowska-Kacprzak tancerka, choreograf, instruktor rekreacji ruchowej i nauczycielka flamenco. Ekonomistka z wykształcenia, iberystka z zamiłowania, rozpoczynała naukę tańca w roku 1996 u prekursorki ruchu flamenco w Polsce Grażyny Adamczyk Lidtke. W trakcie swojej przygody z flamenco, uczyła się u mistrzów polskich, niemieckich, słowackich i oczywiście hiszpańskich, wyznaje zasadę, że flamenco może tańczyć każdy, gdyż emocje są uniwersalne bez względu na narodowość. Właścicielka największego sklepu z akcesoriami do flamenco Tienda Flamenca oraz wieloletnia współpracownica najbardziej znanych polskich artystów z kręgu flamenco Sławomira Dolaty, Marka Długosza, Roberta Gawrona, Ireneusza Folusza, obecnie prowadzi warsztaty tańca flamenco w Polsce i zagranicą oraz występuje w Duecie Flamenco, dużej formacji tanecznej Casi Flamenco, a także w zespołach, grających muzykę na żywo, m. in w swoim autorskim projekcie Tres Flamenkos y una Chica. W pracy naukowej poświęca się badaniom nad marketingiem w kontekście różnic kulturowych oraz prowadzi wykłady o kulturze regionów hiszpańskich.


Spis treści:

Wstęp
Czym jest flamenco?
Nazwa, historia, pochodzenia
Flamenco w Polsce
Rekwizyty i instrumenty
Kastaniety
Chusta
Wachlarz
Kapelusz
Inne rekwizyty:laska, krzesło
Stepy
Wygląd
Makijaż
Fryzura i dodatki
Sukienka
Wersja męska
Porady praktyczne
Występ
Struktura pokazu
Improwizacja
Zespół czy płyta?
Przykładowe choreografie
Charakterystyka i tradycyjny schemat poszczególnych palos
Kilka uwag dotyczących zachowania na scenie
Podsumowanie - dla ludzi czy dla siebie?
Bibliografia

Okładka: Gwizdalanka Danuta, Historia muzyki część 4

cena 42 zł.


nuty.pl

Gwizdalanka Danuta
Historia muzyki część 4

polski Historia muzyki część 4


Ilość stron:184
Format:160 x 230
Opracowanie na:książka
Rodzaj produktu:książka
Wersja językowa:polska
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL083128

Książka przedstawia poglądy na muzykę i panoramę warunków, w jakich przyszło działać jej twórcom w XX wieku. Naświetla sytuacje, w których padały hasła całkowitego zerwania z przeszłością i podporządkowania sztuki propagandzie. Objaśnia rewolucjonizujący wpływ mediów na życie muzyczne, genezę rocka i fascynacji muzyką dawną. Uzmysławia, jak różnie można pojmować czym jest muzyka w zależności od tego, czy jest się Polakiem, Francuzem, Niemcem czy Kalifornijczykiem. Po trzeciej części Historii muzyki, przedstawiającej techniki kompozytorskie, ten tom dopełnia panoramę muzyki XX wieku o jej kontekst estetyczny i społeczno-polityczny.


Spis treści:

Modernizm, czyli muzyka współczesna
Fundamenty nowoczesności
Modernizm
Paryż: belle epoque
Impresjonizm
Dwie tradycje
Symbolizm i "korespondencja sztuk"
Dwaj wizjonerzy
F. Busoni: twórcy nie wolno się powtarzać
E. Satie: między rozrywką a rewolucją(w sztuce)
Petersburg i Moskwa: misja i rewolta
Od symbolizmu do mesjanizmu
W poszukiwaniu nowych skal i porządków
Paryż-Petersburg: Balety Rosyjskie
Rozkwit cywilizacji- kryzys sztuki
Wiedeń na przełomie stuleci
Niemcy na przełomie stuleci
Ekspresjonizm
Skoro indywidualny, to różnorodny
Wielka awangarda
Futuryzm
Dada, czli początek antysztuki
Awangarda-"straż przednia" modernizmu
Przypisy
Europa między wojnami
Lata dwudzieste, lata trzydzieste
Paryż: annees folles
Berlin: Die goldene Zwanziger
Muzyka zaangażowana politycznie
Muzyka autonomiczna
Odrodzenie przeszłości we Włoszech
Neoklasycyzm: dialog z przeszłością
Polemika stulecia: I. Strawiński kontra A. Schonberg
Muzyka narodowa czyli własna
Przypadek specjalny: muzyka żydowska
Ekspansja mediów
Przemiany w kulturze muzycznej
Płyta i radio
Media w służbie nowoczesnej muzyki
Przypisy
Muzyka w państwach totalitarnych
Sztuka, artysta, państwo-dwie wizje
Zakazywana i nakazywana muzyka w Związku Radzieckim
Przypadek D. Szostakowicza
Muzyka narodowo-socjalistyczna
Przypisy
Muzyka w Nowym Świecie
Amerykański tygiel europejsko-afrykański
Ch. Ives, czyli muzyka a moralność
Czrny jazz, biały swing
Europejczycy w Ameryce, Amerykanie w Europie
Muzyka dla publiczności i uniwersytecka
Ekperymentatorzy z Kalifornii
J. Cage, czyli muzyką może być cokolwiek
Biało-czarny rock&roll
Przypisy
Odrodzenie i zmierzch modernizmu
Europa w czasach zimnej wojny
Powrót modernizmu
Muzyka teoretycznie doskonała
Awangarda różnicuje się coraz bardziej
Nowe dźwięki
Muzyka przestrzenna
Przekraczanie granic muzyki
Partytura jako przepis na zachowanie wykonawcy
Kontrkultura i paramuzyka
Kontrkultura i rock
Rockowe zbliżenie z klasyką
Muzyka w postmodernistycznym świecie
Lata siedemdziesiąte
Wielość i jednorodność
Muzyka alternatywna
Media i globalizacja
Muzyka jako towar
Globalna sala koncertowa
Odkrycie dawnej muzyki
Muzyczna archeologia
Dawne a nowe
Przypisy
Muzyka polska w XX wieku
Młoda Polska
Dwudziestolecie międzywojenne
Życie muzyczne w latach okupacji
Ofensywa socrealizmu
Muzyka źle obecna
Odwilż w muzyce
Szkoła polska
Kontrkultura w PRL
Ostatnie ćwiczenie
Przypisy

Okładka: Stachak Tatiana, Florek Lidia, Tomera-CHmiel Ilona, Nowy solfeż

cena 49 zł.


nuty.pl

Stachak Tatiana, Florek Lidia, Tomera-CHmiel Ilona
Nowy solfeż

polski Nowy solfeż


Ilość stron:276
Format:165 x 230
Opracowanie na:książka
Rodzaj produktu:książka
Wersja językowa:polska
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL083327

Nowy solfeż przeznaczony jest do zajęć kształcenia słuchu w szkołach muzycznych I stopnia. Adresatem publikacji są dzieci rozpoczynające naukę w cyklu czteroletnim oraz uczniowie cyklu sześcioletniego i ogólnokształcących szkół muzycznych, dla których ten solfeż stanowić może uzupełnienie podręczników z serii Nasza muzyka. Tytuł – Nowy solfeż – sygnalizuje nowatorstwo tej publikacji, zrealizowane na wielu płaszczyznach. Po pierwsze, poprzez bardzo obszerny, starannie wyselekcjonowany i opisany (tytułami i nazwiskami kompozytorów) repertuar. W publikacji znalazło się blisko tysiąc ćwiczeń solfeżowych i rytmicznych (zarówno jednogłosowych, jak i wielogłosowych), na które składają się utwory z repertuaru instrumentalnego wszystkich epok, w tym, oznaczone ikoną „HIT”, najsłynniejsze kompozycje muzyki klasycznej, a dodatkowo pieśni kompozytorów XIX wieku, współczesne piosenki dla dzieci oraz ludowe melodie z różnych krajów. Nowoczesne jest również opracowanie graficzne. Każda tonacja, temat, typ ćwiczenia oznaczone są kolorem lub specjalnym symbolem pomagającym w szybkim odnalezieniu potrzebnego zagadnienia w książce (np. melodii w kluczu wiolinowym lub basowym). Pozwala to podnieść efektywność zajęć oraz zachęcić dzieci do pracy z książką. Po trzecie, Nowy solfeż, jak żadna inna tego typu publikacja, jest dla nauczyciela kompaktowym materiałem, umożliwiającym kreatywną pracę według preferowanej metody i dostosowanie jej do możliwości, poziomu zaawansowania i wieku każdego ucznia. Materiał Nowego solfeżu obejmuje tonacje do pięciu znaków przykluczowych, zawiera również zestaw utworów opartych na pentatonice, skalach modalnych, skali góralskiej oraz zbiór ćwiczeń rytmicznych. Publikację uzupełniają strony zawierające skrótowe kompendium wiedzy z zakresu kształcenia słuchu i rytmiki. Repertuar Nowego solfeżu pozwala na korelowanie zajęć kształcenia słuchu z audycjami muzycznymi. Zakres tematyczny Nowego solfeżu jest zgodny z obowiązującą w szkolnictwie artystycznym podstawą programową. Uzupełnieniem publikacji jest Dodatek dla nauczyciela zawierający akompaniamenty fortepianowe do wielu melodii i ćwiczeń.


Spis treści:

Muzyczne vademecum
C-dur
a-moll
G-dur
e-moll
F-dur
d-moll
B-dur
g-moll
A-dur
fis-moll
Es-dur
c-moll
As-dur
f-moll
H-dur
gis-moll
Des-dur
b-moll
pentatonika
skale modalne
skala góralska
ćwiczenia wykraczające poza system tonalny
Muzyczne vademecum
Takty ćwierćnutowe
Podstawowe wartości rytmiczne
Grupy szesnastkowe
Rytm punktowany
Przedtakt
Triola ósemkowa
Rytmy synkopowe
Talty półnutowe
Takty ósemkowe
Podstawowe wartości i grupy rytmiczne
Inne takty ósemkowe
Trzydziestodwójki, dwie kropki przy nucie
Niemiarowe grupy rytmiczne
Zmienne metrum
Ciągi rytmiczne

Okładka: Cormier Brigitte, Podleś Ewa. Contralto Assoluto

cena 55 zł.


nuty.pl

Cormier Brigitte
Podleś Ewa. Contralto Assoluto

polski Podleś Ewa. Contralto Assoluto


Ilość stron:318
Format:168 x 242
Opracowanie na:książka
Rodzaj produktu:książka
Wersja językowa:polska
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
AutorzyAutor okładki: Gołębiowska Roksana
Redaktor: Bielatowicz Maria
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL083469

Brigitte Cormier porzuciła Sorbonę, by poświęcić się aktorstwu, grając sztuki klasyczne jak i repertuar awangardowy. Po siedmioletnim pobycie w Stanach Zjednoczonych, wróciła do Paryża, gdzie zajęła się redakcją i tłumaczeniami. Ponieważ jej pasja to wydawanie książek i fotografia, założyła agencję komunikacji i skoncentrowała swoją działalność na różnych dziedzinach kultury. Od 2004 roku należy do zespołu redakcyjnego forumopera.com, internetowego pisma poświęconego operze. Brigitte Cormier od dawna marzyła o napisaniu biografii znanego artysty. Natchnienie pojawiło się nagle, gdy zetknęła się z wyjątkowym głosem i niezwykłą osobowością śpiewaczki Ewy Podleś. Niniejsza książka przetłumaczona i zaadaptowana z francuskiego stanowi owoc pięcioletnich poszukiwań, rozmów i wielu podróży. Francuskie wydanie książki ukaże się w 2013 roku nakładem wydawnictwa Symétrie.
Ewa Podleś. Contralto assoluto to pozycja wydawnicza przedstawiająca w nadzwyczaj przystępny sposób życie artystyczne i prywatne jednej z największych polskich śpiewaczek operowych światowego formatu – niezwykła książka o wyjątkowej kobiecie, obdarzonej unikatowym darem: kontraltowym głosem. Książka Brigitte Cormier jest szczególną biografią, ukazującą świat operowo-koncertowy od środka oczami wybitnych muzyków: Ewy Podleś i jej męża, Jerzego Marchwińskiego. To, okraszony unikalnymi zdjęciami oraz licznymi recenzjami prasowymi, zbiór ciekawych historii związanych z wystawieniami oper na całym świecie, pełen anegdot o znanych śpiewakach i dyrygentach, zabawnych sytuacji rodzinnych i zawodowych, ale także opisów ciężkich zmagań z przeciwnościami losu. Książka ta zachwyci zarówno miłośnika opery, jak i laika – każdego, kto zechce poznać wymagającą, ale i niezmiernie ciekawą pracę artysty śpiewaka.


Spis treści:

Maciej Jabłoński "Podleś triumfująca"
Słowo wstępne
Debiut i kariera w Polsce
Preludium
Kiedy dziecięca zabawa staje się sztuką
Odnaleźć swój głos w Akademii Muzycznej
Wznieść się ponad scenę i ponad granice
Wierna Polsce
Sukcesy i zawirowania za granicą
Francja na rozstaju dróg
Nowe horyzonty, nowe sceny
Hiszpania: historia odwzajemnionej miłości
Na podbój Ameryki Północnej
Stany Zjednoczone: prawdziwe wyzwanie
Kanada - przestrzeń wolności
Epilog
A teraz...
Posłowie
Ewa Podleś O kontralcie
Repertuar
Dyskografia
Spis ilustracji
Indeks ról
Indeks nazwisk

Okładka: ks.Stępniak Zbigniew, Wybrane polskie chóry akademickie w dwudziestoleciu 1980-2000. Repertuar-konkursy-wykonania

cena 40,95 zł.


nuty.pl

ks.Stępniak Zbigniew
Wybrane polskie chóry akademickie w dwudziestoleciu 1980-2000. Repertuar-konkursy-wykonania

polski Wybrane polskie chóry akademickie w dwudziestoleciu 1980-2000. Repertuar-konkursy-wykonania


Ilość stron:388
Format:165 x 240
Opracowanie na:książka
Rodzaj produktu:książka
Wersja językowa:polska
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL083471

Ks. Zbigniew Stępniak urodzony 22 marca 1968 roku w Giżycku. Ukończył studia magisterskie w Wyższym seminarium Duchownym "Hosianum" Metropolii Warmińskiej w Olsztynie (1988 - 1994), w Instytucie Muzyki na Wydziale Pedagogiki i Wychowania Artystycznego Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie (1988 - 2000) oraz na Wydziale Wokalno- Aktorskim Akademii Muzycznej im. F. Nowowiejskiego w Bydgoszczy (2010-2012). Studiował również w Sekcji Muzykologi Teoretycznej i Stosowanej na Wydziale Nauk Historycznych i Społecznych Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie (2000 - 2004), w Podyplomowym Studium Emisji Głosu przy akademii Muzycznej w Bydgoszczy i Narodowym Centrum Kultury w Warszawie (200-2004) oraz w Prywatnym Policealnym Studium Sztuki Wokalnej w Poznaniu. Pracę doktorską obronił na Wydziale Nauk Historycznych i Społecznych UKSW (2011). Pełnił funkcje wikariusza Parafii Najświętszego Serca Pana Jezusa i nauczyciela religii w Zespole Szkół Zawodowych w Olsztynku (1994-200). Jako proboszcz pracował w parafii pw. św. Andrzeja Apostoła i św. Rocha w Ramsowie (2006-2009). Od 2003 roku jest nauczycielem akademickim, obecnie na stanowisku adiunkta Katedry Aksjologicznych Podstaw Edukacji na Wydziale Nauk Społecznych Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie. Współpracuje też z Archidiecezjalną Szkołą Muzyki Kościelnej w olsztynie i Warmińsko-Mazurskim Ośrodkiem Doskonalenia Nauczycieli w Olsztynie. Jest autorem kilku haseł w encyklopediach: Religia. Encyklopedia PWN i Encyklopedii katolickiej KUL oraz artykułów naukowych i popularno-naukowych. Jest pomysłodawcą, inicjatorem i pierwszym dyrektorem artystycznym Letnich Koncertów Muzyki Wokalnej "Varmia gaudet et cantat"w Romsowie, a także cyklicznych spotkań z muzyką wokalną w Instytucie Kultury Chrześcijańskiej im. Jana Pawła II w Olsztynie. Jako śpiewak (bas) koncertuje głównie na terenach województwa warmińsko-mazurskiego, choć w swoim dorobku artystycznym ma również koncerty solowe w Szwajcarii.


Spis treści:

Wstęp
Rozdział I. Kulturotwórcza rola uczelini wyższej
Uczelnia wyższa wobec kultury
Artystyczna aktywność wybranych chórów akademickich
Geneza, struktura organizacyjna, cel i zadania chóru akademickiego
Działalność na rzecz rozwoju chóralistyki w Polsce
Współópraca krajowa i zagraniczna
Rozdział II. Konkursy
Charakterystyka wybranych konkursów
Konkursy polskie
Konkursy zagraniczne
Repertuar w regulaminie konkursu
Repertuar konkursowy w wypowiedziach jurorów konkursów chóralnych
Utwory konkursowe chórów akademickich
Rozdział III. Repertuar
Rys historyczny
Gatunki
Rozdział IV. Wykonywania
Wykonawcze zagadnienia muzyki chóralnej
Charakterystyka nagrań wybranych utworów
Zakończenie
Bibliografia
Źródła
Literatura
Netografia
Aneksy
Aneks nr 1. Zespoły występujące na Ogólnopolskim Turnieju Chórów Legnica Cantat i nagrody (zestawienie ilościowe)
Aneks nr 2. Noty historyczne wybranych chórów akademickich
Aneks nr 3. Lata powstania chórów i uczelni (zestawienie tabelaryczne)
Aneks nr 4. Utwory reprezentatywne w repertuarze akademickich chórów w Polsce w latach 1980 - 2000
Aneks nr 5. Kompozytorzy, których utwory wykonywane były w obu dziesięcioleciach: 1980 - 1990 i 1991 - 2000
Aneks nr 6. Kompozytorzy, których utwory wykonywane były tylko w jednym z dziesięcioleci : !980 - 1990 lub 1991 - 2000
Aneks nr 7. Analiza porównawcza repertaru chórów akademickich 1980 - 1990 i 1991 - 2000
Aneks nr 8. Nagrody w konkursach i zagranicznych (spis chronologiczny)
Aneks nr 9. Nagrody w konkursach oraz utwory na ich wykonywane
Aneks nr 10. Utwory konkursowe ( na podstawie regulaminów wybranych konkursów)
Aneks nr 11. Utwory konkursowe, z którymi chóry akademickie zdobywały pierwsze nagrody
Aneks nr 12. Kompozycje wykonywane na konkursach (z wyłączeniem utworów z aneksu nr 10)
Aneks nr 13. Pozostałe nagrania audio z lat 1980 - 2000 nie wykorzystane w pracy
Aneks nr 14. Utwory powtarzajace się w nagraniach z chórów akademickich wybrane do analizy w rozdziale czwartym

Okładka: Teichman Aneta, Jan Ekier

cena 59 zł.


nuty.pl

Teichman Aneta
Jan Ekier

polski Jan Ekier


Ilość stron:484
Format:165 x 240
Opracowanie na:książka
Rodzaj produktu:książka
Wersja językowa:polska
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL083586

Obszerna, bogato ilustrowana monografia nestora muzyki polskiej, wybitnego edytora twórcy Wydania Narodowego Dzieł F. Chopina, pianisty laureata III Konkursu Chopinowskiego, w latach 1949- 2010 jego jurora, a także kompozytora i pedagoga profesora klasy fortepianu w Państwowej Wyższej Szkole Muzycznej (obecnie Uniwersytet Muzyczny) w Warszawie, którą ukończyli pianiści tej miary co Piotr Paleczny, Bronisława Kawalla i in. Niezaprzeczalnym walorem książki jest baza źródłowa, z jakiej korzystała autorka, a są nią m.in. rozmowy przeprowadzone z prof. Janem Ekierem oraz jego wybitnymi uczniami. Publikację uzupełniają liczne aneksy, zawierające wykaz nagrań Jana Ekiera, wykaz jego koncertów, a także spis kompozycji oraz artykułów i prac naukowych, wykaz materiałów filmowych i audycji radiowych z udziałem bohatera książki.


Spis treści:

Dzieje życia Jana Ekiera
Okres krakowski (1913-1934)
Atmosfera domu rodzinnego
Pocztki edukacji muzycznej
Co dalej?
Pożegnanie Krakowa
Okres warszawski
Pierwsze lata w Warszawie
Pianistyczny sukces
Wojna. Życie w okupowanej Warszawie
Z myślą o przyszłości
Powojenna żeczywistość
Nowe wyzwania i przyjaźnie
Krystalizacja zainreresowań zawodowych
W sali koncertowej i w studiu nagraniowym
Międzynarodowe Konkursy Pianistyczne im. Fryderyka Chopina w Warszawie
Mistrz i uczniowie
Wokół Chopina
Moje życie zawsze było służba muzyce Chopina
Pianista, kompozytor, pedagog
Pianista
Rodowód pianistyczny- nauczyciele
Olga Stolfowa
Zbigniew Drzewiecki
Wobec dziedzictwa mistrzów
Dosięgnąć ideału
Jak grać na fortepianie
Własny styk wykonawczy
Teoria kontra praktyka
Dojrzałość artystyczna
Zrozumieć istotę muzyki
Niezależność wobec świata, odpowiedzialność wobec sztuki
Autentyczność w muzyce
Kompozytor
Rodowód kompozytorski-nauczyciele
Bernardino Rizzi
Kazimierz Sikorski
Wobec poglądów estetycznych swoich mistrzó
Twórczość
Okres dziecięco-młodzieńczy
Poszukiwanie własnego języka kompozytorskiego
Niech piosenkę niesie wiatr- okres wojenny
Dojrzałość kompozytorska
Wielka fascynacja: Szymanowski, Chopin, Bach
Pedagog
Student i pedagog
Odkrycie pasji nauczycielskiej
Echa dawnych mistrzów
"O pięknie i naturalnośći w grze na fortepianie"
Sztuka nauczania muzyki
Jak rozwijać umiejętności wykonawcze
Uczucie i wiara czy szkło i oko
Pedagog w ocenie wsoich uczniów
Notatki z wykładów i wskazówki profesora
Refleksje uczniów
Posłowie
Aneksy
Aneks 1 Wykaz nagrań Jana Ekiera z archiwum Polskiego Radia
Aneks 2 Wykaz nagrań płytowych Jana Ekiera
Aneks 3 Wykaz koncertów Jana Ekiera w polsce w latach 1945-1999
Aneks 4 Zagraniczne tournees koncertowe Jana Ekiera
Aneks 5 Wykaz kompozycji Jana Ekiera
Aneks 6 Wykaz artykułów i prac naukowych Jana Ekiera
Aneks 7 Wykaz materiałów filmowych i audycji radiowych z udziałem Jana Ekiera
Aneks 8 Wykaz uczniów, studentów i absolwentów klasy fortepianu Jana Ekiera PWSM i AMFC w Warszawie
Aneks 9 Wywiady z absolwentami: P. Palecznym, A. Paletą-Bugaj, A. Jastrzębską-Quinn, B. Kawallą
Aneks 10 Jana Ekier -"Autoreferat muzyka"
Bibliografia
Opis ilustracji
Indeks nazwisk

Okładka: Bolesławska Beata, Panufnik. Architekt emocji.

cena 42 zł.


nuty.pl

Bolesławska Beata
Panufnik. Architekt emocji.

polski Panufnik. Architekt emocji.


Ilość stron:264
Format:123 x 205
Opracowanie na:książka
Rodzaj produktu:książka
Wersja językowa:wstępu: polska
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
AutorzyAutor wstępu: Zagajewski Adam
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL083972

Andrzej Panufnik oglądany z perspektywy i książek, i artykułów jemu poświęconych czy też z perspektywy jego własnej opowieści autobiograficznej, wydaje się artystą w bardzo znacznym stopniu zdeterminowanym przez naturę talentu, rodzajem genialnego lunatyka, który przez hitlerowską okupację, komunizm i przez całe życie przeszedł pchany przez rodzącą się muzykę. To właśnie jest najciekawsze w jego biografii i najwspanialsze - czystość jego życia, ustawiczne dążenie do wypowiedzenia się, do ekspresji.
Adam Zagajewski

Z Beatą Bolesławską- Lewandowską rozmawiają:
Julian Anderson
Łukasz Borowicz
Andrzej Dzierżyński
Wojciech Michniewski
Camila Panufnik
Jem Panufnik
Roxanna Panufnik
Ewa Pobłocka
Gerard Schwarz
Stanisław Skrowaczewski
Marek Stephenson
Wanda Wiłkomirska

Książka ukazująca się w setną rocznicę urodzin Andrzeja Panufnika, jest zbiorem wywiadów z osobami z otoczenia kompozytora.


Spis treści:

Od autorki
Podziękowania
Adam Zagajewski
Łukasz Borowicz
Roxanna Panufnik
Andrzej Dzierżyński
Gerard Schwarz
Stanisław Skrowaczewski
Wanda Wiłkomirska
Camila Panufnik
Ewa Pobłocka
Mark Stephenson
Wojciech Michniewski
Jem Panufnik
Julian Anderson
Kompozycje Andrzeja Panufnika
Spis inustracji

cena 33,95 zł.


nuty.pl

Dudek Aleksandra
Audycje muzyczne, Program nauczania dla szkół muzycznych I stopnia

polski Audycje muzyczne, Program nauczania dla szkół muzycznych I stopnia


Ilość stron:80
Format:167 x 235
Rodzaj produktu:książka
Wersja językowa:opisów: polska
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
Kod produktu:NPL080983
Produkty podobne:Zganiacz-Mazur Liliana - Audycja Muzyczne tom I. Tematy muzyczne 1
Zganiacz-Mazur Liliana - Audycja muzyczne tom II.Tematy muzyczne
Zganiacz-Mazur Liliana - Audycja Muzyczne tom III. Tematy muzyczne cz.1
Zganiacz-Mazur Liliana - Audycje Muzyczne tom III. Tematy muzyczne część 2
Zganiacz-Mazur Liliana - Audycje muzyczne, tom 1. Podstawy teorii literatury muzycznej
Zganiacz-Mazur Liliana - Audycje muzyczne, tom 2. Podstawy teorii literatury muzycznej
Zganiacz-Mazur Liliana - Audycje muzyczne, tom 3, Podstawy historii muzyki, cz. 1
Zganiacz-Mazur Liliana - Audycje muzyczne, tom 3. Podstawy historii muzyki - cz. 2
Grochowska Dorota - Audycje muzyczne. Materiały pomocnicze. Zeszyt ćwiczeń dla uczniów PSM I stopnia
Grochowska Dorota - Audycje muzyczne. Program nauczania dla PSM I stopnia

Autorski program nauczania audycji muzycznych dla szkół muzycznych I stopnia Aleksandry Dudek przygotowany jest bardzo wszechstronnie. Obok podstawowych zagadnień (przykładowe konspekty, wybór przykładów muzycznych, zakres materiału i jego podział) w programie można odnaleźć aneksy z propozycjami zajęć dodatkowych, przykłady konkursów, a także spis muzeów dotyczących muzyków oraz instrumentów. W książce znajduje się również wykaz lektur pomocniczych dla uczniów i nauczycieli.

Zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Kultury z dnia 18 lutego 2005 r. (Dz. U. Nr 30 poz. 254) w sprawie dopuszczenia do użytku szkolnego programów nauczania i podręczników dla szkół artystycznych, program nauczania przedmiotu Audycje Muzyczne, autorstwa p. Aleksandry Dudek, został dopuszczony do użytku szkolnego w szkołach muzycznych I stopnia i ogólnokształcących szkołach muzycznych I stopnia, na podstawie opinii rzeczoznawców: D. Wilczak i dr G. Czetwertyńskiej, i został wpisany do wykazu prowadzonego przez ministra właściwego do spraw kultury i ochrony dziedzictwa narodowego.


Lista utworów:
Audycje muzyczne, Program nauczania dla szkół muzycznych I stopnia (Dudek Aleksandra)

Spis treści:

Wstęp
Cele i zadania dydaktyczno-wychowawcze
Cele i zadania szkoły
Cele ogólne
Warunki realizacji programu
Uczniowie
Nauczyciel
Treści kształcenia wraz z proponowaną literaturą muzyczną
Pierwszy rok nauczania
Drugi rok nauczania
Trzeci rok nauczania
Cele operacyjne w powiązaniu z osiągnięciami ucznia i kryteria oceniania
Pierwszy rok nauczania
Drugi rok nauczania
Trzeci rok nauczania
Propozycje metod oceny uczniów
Standardy edukacyjne
Propozycje sprawdzianów na zakończenie nauki audycji muzycznych
Procedury osiągania celów
Co powinno się znaleźć na lekcji - konspekt
Przykładowy scenariusz lekcji audycji muzycznych dla pierwszego roku nauczania
Przykładowy scenariusz lekcji audycji muzycznych dla drugiego roku nauczania
Przykładowy scenariusz lekcji audycji muzycznych dla trzeciego roku nauczania
Możliwości korelacji z innymi przedmiotami
Korelacja z nauką gry na instrumencie głównym
Korelacja z nauką kształcenia słuchu
Pozalekcyjne propozycje kształcenia
Uwagi o realizacji programu
Aneksy
I. Konkurs: Wspólne inspiracje
II. Kokurs: Muzyka w powieściach Małgorzaty Musierowicz
III. Muzea i wystawy w Polsce związane z muzyką i muzykami
Lektury dla uczniów
Lektury pomocnicze dla nauczycieli





Wyszukiwarka






Strona główna

Centrum Dystrybucji Nut nuty.pl
FRAZA s.c., ul. Łużycka 28a, 51-111 Wrocław
tel./fax (071) 325-82-11, tel. 372-66-68
Copyright 1997 - 2014 Fraza s.c., Wrocław, Poland