•Centrum Dystrybucji Nut•
System sklepów muzycznych
  

pokaż koszyk
Pomoc  Podręczniki  Utwory okolicznościowe  Nuty na instrumenty klawiszowe  Nuty na instrumenty strunowe  Nuty na instrumenty dęte drewniane i dęte blaszane  Nuty na instrumenty perkusyjne  Nuty na głosy solowe i chóry  Śpiewniki turystyczne, biesiadne i rockowe  Książki  Nuty na orkiestrę  Nuty na zespoły kameralne oraz rockowe  Inne 
Indeks autorów |  Wyszukiwarka |  Mapa serwisu 

Ten tato

Dostępne opracowania:

gitara (zawiera zapis tradycyjny oraz tabulaturę) (1)
gitara akompaniująca (1)
gitara basowa i CD (zawiera zapis tradycyjny oraz tabulaturę) (1)
gitara i CD (zawiera tabulatury) (1)
gitara i CD (zawiera zapis tradycyjny oraz tabulaturę), akordy (2)
klarnet B solo (1)
książka (6)
książka z przykładami nutowymi (3)
więcej opracowań ...

Ten tato znajdziesz w 16 publikacjach wymienionych poniżej:


Okładka: Schroedl Jeff, Jazz Guitar Method

cena 109,95 zł.


nuty.pl

Schroedl Jeff
Jazz Guitar Method

angielski Jazz Guitar Method


Ilość stron:82
Format:230 x 305
Opracowanie na:gitara i CD (zawiera zapis tradycyjny oraz tabulaturę), akordy
Obsada:Instrument (w nawiasie ilość materiałów wykonawczych)
Gitara (1)
Rodzaj produktu:nuty drukowane + płyta CD
Wersja językowa:wstępu: angielska
opisów: angielska
tytułów utworów: angielska
Stopień trudności:3 w skali od 0 do 10
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL056067

Publikacja jest praktycznym przewodnikiem nauki gry na gitarze w stylu jazz'owym. W książce omówione są: skale muzyczne, interwały, triady, harmonizacja, konstrukcje akordów, harmonia jazz'owa, skale pentatoniczne, krótka historia jazzu (książka jest napisana w języku angielskim). Dodatkowo do książki dołączona jest płyta CD. Na płycie tej znajduje się 99 ścieżek dźwiękowych, na której nagrane są poszczególne ćwiczenia w wersji demonstracyjnej.


Featuring in-depth lessons and 40 great jazz classics, the Hal Leonard Jazz Guitar Method is your complete guide to learning jazz guitar. This book uses real jazz songs to teach you the basics of accompanying and improvising jazz guitar in the style of Wes Montgomery, Joe Pass, Tal Farlow, Charlie Christian, Jim Hall and many others. Lesson topics include: chords and progressions; scales and licks; comping and soloing styles; chord-melody; intros and endings; technique; equipment and sound; and more! Songs include: Satin Doll • Take the A Train • Billie's Bounce • Impressions • Bluesette • My One and Only Love • Desafinado • Autumn Leaves • Watch What Happens • Misty • Song for My Father • and more. The CD contains 99 tracks for demonstration and play-along. Highly Recommended. - Just Jazz Guitar Filled with well-written examples ... bask in the glory of having a lot of great material at your fingertips. - Downbeat


Lista utworów:
Take The 'A' Train
Watch What Happens
Misty
My One And Only Love
Mr. P.C.
My Romance
Ornithology
A Nightingale Sang In Berkeley Square
Satin Doll
Song For My Father
Samba De Orfeu
Road Song
Easy Living
The Christmas Song (Chestnuts Roasting On An Open Fire)
Impressions
I Remember You
Honeysuckle Rose
Autumn Leaves (Les Feuilles Mortes)
Desafinado
Billie's Bounce (Bill's Bounce)
Bluesette

Okładka: Kringel Chris, Funk Bass

cena 109,95 zł.


nuty.pl

Kringel Chris
Funk Bass

Ilość stron:96
Format:230 x 305
Opracowanie na:gitara basowa i CD (zawiera zapis tradycyjny oraz tabulaturę)
Obsada:Instrument (w nawiasie ilość materiałów wykonawczych)
Gitara basowa (1)
Rodzaj produktu:nuty drukowane + płyta CD
Wersja językowa:wstępu: angielska
opisów: angielska
tytułów utworów: angielska
Stopień trudności:2 w skali od 0 do 10
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL059763

Publikacja ,,Bass Method" jest praktycznym przewodnikiem nauki gry na gitarze basowej. W książce omówione są: gryf gitary, podstawowa teoria muzyki, skale muzyczne, interwały, triady, harmonizacja, konstrukcje akordów, skale pentatoniczne, harmonia modalna, substytuty akordów i reharmonizacje (książka jest napisana w języku angielskim). Dodatkowo do książki dołączona jest płyta CD. Na płycie tej znajduje się 99 ścieżek dźwiękowych do ćwiczeń, w wersji demo oraz w wersji tzw. play along, w której nagrany jest tylko sam akompaniament.


The Hal Leonard Funk Bass Method is your complete guide to learning funk bass. It uses real funk songs to teach you the basics of grooving and soloing funk bass in the style of Flea, Victor Wooten, Marcus Miller, Rocco Prestia, and many others. Songs include: Brick House • Can't Stop • Fire • Higher Ground • I'll Take You There • Let's Groove • Pick up the Pieces • Stay • Sumthin', Sumthin' • What Is Hip • and more.


Lista utworów:
Amazing Grace (Charlotte Church, Elvis Presley, Steve Vai, Tramaine Hawkins)
Brick House (Commodores)
Can't Stop (Hanson, Red Hot Chili Peppers, Rick James)
Come Original (311)
Fire (Delirious?, Jimi Hendrix, Ohio Players, Soulfly, Yngwie Malmsteen)
Funny (Boz Scaggs, Marcus Miller)
Higher Ground (John Denver, Red Hot Chili Peppers, Stevie Wonder)
Hot Water (Mark King, Mike Lindup, Philip Gould, Wally Badarou)
I'll Take You There (BeBe and CeCe Winans, The Staple Singers)
Let's Groove (Earth, Wind & Fire)
Love And Happiness (Al Green, Mabon Hodges)
Love Games (Mark King, Philip Gould)
Pick Up The Pieces (Average White Band)
Rockin' Robin (Bobby Day, Michael Jackson)
Sex In A Pan (Bela Fleck and the Flecktones)
Stay (Chaka Khan and Rufus, Eternal, Jeremy Camp, Lisa Loeb & Nine Stories, Maurice Williams & The Zodiacs, The Four Seasons)
Stay With Me Tonight (Raymond Edward Jones)
Sumthin', Sumthin' (Maxwell)
Virtual Insanity (Jason Kay, Toby Smith)
What Is Hip (Tower Of Power)

Okładka: Fewell Garrison, Jazz Improvisation for Guitar

cena 159,95 zł.


nuty.pl

Fewell Garrison
Jazz Improvisation for Guitar

angielski Jazz Improvisation for Guitar


Ilość stron:150
Format:230 x 305
Opracowanie na:gitara i CD (zawiera zapis tradycyjny oraz tabulaturę), akordy
Obsada:Instrument (w nawiasie ilość materiałów wykonawczych)
Gitara (1)
Rodzaj produktu:nuty drukowane + płyta CD
Wersja językowa:wstępu: angielska
opisów: angielska
tytułów utworów: angielska
Stopień trudności:3 w skali od 0 do 10
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
AutorzyEdytor: Lindsay Susan Gedutis
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL061227

Publikacja jest praktycznym przewodnikiem improwizacji na gitarze. W książce omówione są: gryf gitary, podstawowa teoria muzyki, skale muzyczne, interwały, triady, harmonizacja, konstrukcje akordów, harmonia jazzowa, skale pentatoniczne, harmonia modalna, substytuty akordów i reharmonizacje (książka jest napisana w języku angielskim). Dodatkowo do książki dołączona jest płyta CD. Na płycie tej znajdują się 86 ścieżki dźwiękowe, na których nagrane są ćwiczenia, skale muzyczne, modulacje, akordy i wiele innych.


Melodies based on triads and melodic extensions sound more natural and musical than ones developed exclusively from scales. Triads - the fundamental building blocks of harmony - are a simple and effective remedy for scale dependency in improvisation. In Jazz Improvisation for Guitar: A Melodic Approach, explore the potential of triads and their melodic extensions and learn to connect them using guide tones. You'll learn to create solo phrases in the style of some of the world's finest jazz guitarists like Wes Montgomery, George Benson, Grant Green, Kenny Burrell, and Pat Martino.


Lista utworów:
Jazz Improvisation for Guitar (Berklee Press)

Spis treści:

Approaching Jazz Improvisation Through Triads And Melodic Extensions
Harmony Reviev
Scale Construction
Key Signatures and the Cycle of Fifths
Triad Construction
Diatonic Triads
Diatonic Seven th Chords
Chord Function
Diatonic Chord Progressions
Tensions
Major and Minor Triads and Melodic Extensions
Dividing the Fretboard into Four Areas Using Alternating Minor and Major Triads Melodic Extensions and Relatend Fingerings through Four Areas of the Fretboars
Melodic Extensions and Relatend Fingerings Through Four Areas of the Fretboard
Phrasing and Articulation
Articulation: The Rest Stroke
Melodic Extensions of G Minor: Eighth-Note Triplets and Rest Strokes
Melodic Extensions of Dominant Chords
Building Your Solos Using Triads And Melodic Extensions
Stylistic Interpretation
Minor Lines over Dominant 7 Chords
Building a Solo with Traids And Melodic Line Extensions
Fretboard Harmony: Guide Tonews And 2-and 3-Note Voicings
Voice Leading
How to Play Guide Tones on the Guitar
3-Note Voicings: Adding a Chord Tone or Tension
Minor Key Guide-Tone Voice Leading for II/V7?1 Progressions: 2-and 3-Note Voicings
Chord Substitutions
Using Guide-Tone Lines in Soloing
Direct Approach
Indirect Approach
Chromatic Approach
Double-Indirec Approach
Solo Structure: The Shape of Things to Come
Guide-Tone Lines for II-7(b5)/V7(b9)/I in Minor
More Guide-Tone Lines: b9 to 5
Soloing Over Standard Tunes: II/V/I in Major and Minor Keys
Harmonic Concepts For Improvisation
Altered Tensions
V7 Tensions b9 and#9
V7 Tensions b9 and b13
Tensions b9, #9, and b13
V7 (+5)
The Augmented Trad
Wrap-Up
"Hearing Things" (Garrison Fewell, Steve LaSpina, and John Riley)
About the Author
Discograp-hy as Leader
Revies

Okładka: Mueller Michael, Jazz For The Rock Guitarist

cena 109,95 zł.


nuty.pl

Mueller Michael
Jazz For The Rock Guitarist

angielski Jazz For The Rock Guitarist


Ilość stron:48
Format:230 x 305
Opracowanie na:gitara (zawiera zapis tradycyjny oraz tabulaturę)
Obsada:Instrument (w nawiasie ilość materiałów wykonawczych)
Gitara elektryczna (1)
Rodzaj produktu:książka + płyta CD
Wersja językowa:wstępu: angielska
opisów: angielska
Stopień trudności:1 w skali od 0 do 10
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL061795

Publikacja dla gitarzystów rockowych chcących opanować podstawy muzyki jazzowej. Składa się z 10 rozdziałów, które kolejno wprowadzają nowe akordy i techniki gry. Każdy z fragmentów zapisany jest w notacji tradycyjnej i tabulaturowej i opatrzony objaśnieniami teoretycznymi, a ponadto nagrany we wzorcowym wykonaniu na dołączonej do wydania płycie CD.


Take your playing beyond barre chords and the blues box! This book/CD pack is ideal for the rock guitarist who is interested in expanding boundaries and exploring new musical paths. Ten chapters will take you through the essentials of the jazz idiom with plenty of exercises and examples - all of which are demonstrated on the accompanying CD.


Spis treści:

Acknowledgements
About the Author
Introduction
Rock Guitar, Jazz Guitar... What's the Difference
The Jazz Sound
Essential Listening
How to Use This Book and CD
1. Barre Chords For Jazz
2. Blues and Pentatonic Scales
3. Jazz Chord Voicings
4. The Major Scale
5. Jazz Chord Voicings II
6. Key Center Soloing
7. Inverted, Extended and Altered Chords
8. Minor Scales
9. Comping Scales
10. Advanced Jazz Models

Okładka: Stetina Troy, Metal Lead Guitar Vol. 1

cena 145,95 zł.


nuty.pl

Stetina Troy
Metal Lead Guitar Vol. 1

angielski Metal Lead Guitar Vol. 1


Ilość stron:64
Format:230 x 305
Opracowanie na:gitara i CD (zawiera tabulatury)
Obsada:Instrument (w nawiasie ilość materiałów wykonawczych)
Gitara elektryczna (1)
Rodzaj produktu:nuty drukowane + płyta CD
Wersja językowa:tytułów utworów: angielska
UWAGA: korzystanie z publikacji nie wymaga znajomości języka obcego, ponieważ publikacja nie zawiera opisów
Stopień trudności:4 w skali od 0 do 10
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL062432
Produkty podobne:Stetina Troy - Metal Lead Guitar Primer

prezentacja mp3 prezentacja mp3 prezentacja mp3 prezentacja mp3 prezentacja mp3

W jaki sposób grać w stylu METAL. Ta książka odpowie na nurtujące pytania. W zamieszczonych rozdziałach znajdziesz szczegółowe omówienie problemu, wraz z przykładami oraz wzorcowymi wykonaniami na płycie CD.


This intense metal method teaches you the elements of lead guitar technique with an easy to understand, player-oriented approach. The metal concepts, theory, and musical principals are all applied to real metal licks, runs and full compositions. Learn at your own pace through 12 'smoking fully transcribed' heavy metal solos from simple to truly terrifying! 'One of the most thorough' and 'one of the best rock series currently available' - Guitar Player magazine. Music and examples demonstrated on cassette or CD.


Spis treści:

Welcome to the Troy Stetina series
Foreword
Introduction
How to read music in this book
Timing and rhythm notation
CHAPTER 1
The minor pentatonic scale
The hammer-on and pull-off
The two-fret bend
Rock cliches
Finger vibrato
Rests
Rhythmic patterns
Minor pentatonic riffs
Special articulations
Riffs using the special articulations
"Open fire" (solo #1)
CHAPTER 2
Notes on the sixth string
Changing keys
The octave position
The diagonal form
Alternate picking and sixteenth notes
"To the stage" (solo #2)
CHAPTER 3
The blues scale
The one-fret bend
Triplets
Special articulations
Quarter note triplets
Photos
Improvisation and phrasing
"From the heart" (solo #3)
CHAPTER 4
Notes on the fifth string
Minor pentatonic (fifth string root)
Scale tones
Minor pentatonic tones
The natural minor scale and tones
Speed exercises
"The heavy side" (solo #4)
CHAPTER 5
Cross-string picking mechanics
Scale sequencing and contouring
Scale sequencing in licks
Rhythmic patterns
The dorian mode
Sixteenth note triplets
Overbending
Speed exercises
"Montezuma's revenge" (solo #5)
CHAPTER 6
Natural harmonics
The vibrato bar
Right-hand fretting
Speed exercises
"Into the spotlight" (solo #6)
Keeping tabs on your own killer licks
Notation guide
Glossary of terms
The Troy Stetina Series

Okładka: Paganini Niccolo, 14 Capriccos, Op. 1, Moto Perpetuo, Op. 11, No. 6

cena 83,95 zł.


nuty.pl

Paganini Niccolo
14 Capriccos, Op. 1, Moto Perpetuo, Op. 11, No. 6

polski 14 Kaprysów, op. 1, Moto Perpetuo, op. 11 nr 6
włoski 14 Capriccos, Op. 1, Moto Perpetuo, Op. 11, No. 6


Ilość stron:24
Format:230 x 305
Opracowanie na:klarnet B solo
Obsada:Instrument (w nawiasie ilość materiałów wykonawczych)
Klarnet B (1)
Rodzaj produktu:nuty drukowane
Wersja językowa:tytułów utworów: włoska
UWAGA: korzystanie z publikacji nie wymaga znajomości języka obcego, ponieważ publikacja nie zawiera opisów
Stopień trudności:10 w skali od 0 do 10
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
AutorzyAutor aranżacji/opracowania: Giampieri Alamiro
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL064015

Prezentowana książka jest zbiorem 14 - stu kaprysów na klarnet B skomponowanych przez Nicolo Paganini'ego (1785 - 1840). W książce zawarty został również popularny utwór "Moto Perpetuo". Utwory wymagają dużej biegłości technicznej, gdyż sam Paganini był mistrzem pod tym względem.


Originally for violin and piano.


Lista utworów:
Capriccio 1 - Marcato op. 1 (Paganini Niccol)
Capriccio 2 - Allegretto op. 1 (Paganini Niccol)
Capriccio 3 - Lento op. 1 (Paganini Niccol)
Capriccio 4 op. 1 (Paganini Niccol)
Capriccio 5 - Allegro non troppo op. 1 (Paganini Niccol)
Capriccio 6 - Agitato op. 1 (Paganini Niccol)
Capriccio 7 - Presto op. 1 (Paganini Niccol)
Capriccio 8 - Posato op. 1 (Paganini Niccol)
Capriccio 9 - Allegretto op. 1 (Paganini Niccol)
Capriccio 10 - Posato op. 1 (Paganini Niccol)
Capriccio 11 - Sostenuto op. 1 (Paganini Niccol)
Capriccio 12 - Sostenuto op. 1 (Paganini Niccol)
Capriccio 13 - Vivace op. 1 (Paganini Niccol)
Capriccio 14 - Andante op. 1 (Paganini Niccol)
Moto Perpetuo op. 11 nr 6 (Paganini Niccol)

Okładka: Wyche Sid, Schroeder Carl, Harmony And Theory

cena 111,95 zł.


nuty.pl

Wyche Sid, Schroeder Carl
Harmony And Theory

polski Harmonia i teoria
angielski Harmony And Theory


Ilość stron:160
Format:230 x 305
Opracowanie na:książka z przykładami nutowymi
Rodzaj produktu:książka
Wersja językowa:wstępu: angielska
opisów: angielska
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL064792

Prezentowana książka Keitha Wyatta i Carla Schroedera krok po kroku wprowadzi Cię w zagadnienia dotyczące harmonii klasycznej jak i rozrywkowej. Znajdziesz tu lekcje dotyczące m. in. interwałów, rytmów, skali, akordów, kluczy i modulacji.


This book is a step-by-step guide to MI's well-known Harmony and Theory class. It includes complete lessons and analysis of: intervals, rhythms, scales, chords, key signatures; transposition, chord inversions, key centers; harmonizing the major and minor scales; and more!


Spis treści:

Introduction
TOOLS - Notes, Rhythms, and Scales
Pitch
Major Scales and Sharp Keys
Flat Keys and Accidentals
Intervals
Triads
Note values
Time Signature and Ties
Minor scales
Pentatonic scales
Structures - chords and chor progressions
Harmonizing the major scale
Harmonizing the minor scale
Diatonic seventh chords
Key centers
Blues
CHord inversion
Extended chords
Other chord types
Variations - harmony and melody in the real world
Modes
Variations in Minor Harmony
Wariations in Minor Melody
Modal Interchange
Secondary dominants
Altered chords
Altered scales
Diminished seventh chords
Symmetrical scales
Diatonic chord substitution
Flat five substitution
Modulation
Afetrword
Appendix I: Chord symbols
Appendix II: Solutions to exercises

Okładka: Harrison Mark, Contemporary Music Theory - Level Two

cena 143,95 zł.


nuty.pl

Harrison Mark
Contemporary Music Theory - Level Two

polski Współczesna teoria muzyki, z. 2 - Harmonia i teoria muzyki pop i jazz
angielski Contemporary Music Theory - Level Two - A complete harmony and theory method for the pop & jazz musician


Ilość stron:384
Format:230 x 305
Opracowanie na:książka z przykładami nutowymi
Rodzaj produktu:książka
Wersja językowa:wstępu: angielska
biografii: angielska
opisów: angielska
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL065126
Produkty podobne:Harrison Mark - Contemporary Music Theory - Level 3
Harrison Mark - Contemporary Music Theory - Level One

Podręcznik do nauki harmonii Marka Harrisona, zawiera różne zagadnienia z teorii muzyki - interwały, trójdźwięki, czterodźwięki, skale pentatoniczne, akordy, itp. Na końcu książki znajduje się również słownik muzyczny wszelkich pojęć.


The Music Theory series is designed from the ground-up to explain the terminology and musical structures needed for modern applications. Level One is an introductory course which covers music notation, key signatures, basic scales, intervals, modes, diatonic relationships and 3-and 4-part chords. Level Two is an intermediate-level course covering larger chord forms, 'definitive' chords in major and minor keys, substitutions, analysis of key centers in tunes, 'upper structure' chords, voiceleading, and pentatonic and blues scale applications, a complete glossary of terms, and hundreds of written theory exercises with answers.


Spis treści:

Review of contemporary music theory level one
Five-part chords and the II-V-I progression in major keys
Plural substitute chords and harmonic analysis in major keys
Five-part chords and the II-V-I progression in minor keys
Plural substitute chords and harmonic analysis in minor keys
Voiceleading of triads and four-part chords
Chords using triad 'upper structures'
CHords using four-part 'upper structures'
Pentatonic and blues scales, and their applications
II-V-I definitive chords and substitutes in major keys
II-V-I definitive chords and substitutes in minor keys
Voiceleading of triads and four-part chords, using the circle-of-fifths and circle-of-fourths
'Upper structure' chords in major and minor keys
Pentatonic, minor pentatonic and blues scales
Glossary of therms used in this book

Okładka: Buckingham Bruce, Guitar Basics

cena 131,95 zł.


nuty.pl

Buckingham Bruce
Guitar Basics

polski Podstawy gry na gitarze, poziom 1
angielski Guitar Basics, Level 1


Ilość stron:48
Format:230 x 305
Opracowanie na:gitara akompaniująca
Obsada:Instrument (w nawiasie ilość materiałów wykonawczych)
Gitara (1)
Rodzaj produktu:książka + płyta CD
Wersja językowa:wstępu: angielska
biografii: angielska
opisów: angielska
tytułów utworów: angielska
Stopień trudności:1 w skali od 0 do 10
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL065150

Pierwsza część szkoły gry na gitarze Bruca Buckinghama. Ten zestaw oferuje niezbędne wskazówki na temat otwartych akordów, akordów barre, specjalnych akordów tworzących unikalne rockowe i bluesowe brzmienie, akompaniamentów akordowych; skalach, grze rytmicznej, bluesie i formach akordów ruchomych. Zawiera inwersje, "zabarwione" akordy, praktyczne wskazówki, diagramy akordów, piosenki i progresje. Dodatkowo do książki dołączona jest płyta CD zawierająca aż 90 pełnych wersji demonstracyjnych poszczególnych ćwiczeń zawartych w publikacji.


This pack gives essential instruction on open chords, barre chords, power chords, strumming; scales, rhythm playing, the blues, and moveable chord shapes. It includes inversions, 'color' chords, practice tips, chord charts, songs, and progressions.


Spis treści:

About the CD
Preface
1 - Chords in Open Position
The Diagram
Open Position Major Chords
Chord Pairs
More Chord Pairs
Rhythm, Time, and Groove
Strumming
Getting in Rhythm
Points to Remember
Progressions for Practice
Tunes
2 - Scales in Open Position
Scale Shapes
Picking
Different Keys
Sixteenth Notes
3 - Practice Tips
Practice Space
Short Practice Sessions
4 - Moveable Chords and Scales
Naming Barre Chords
Moveable Chords with Fifth - String Roots
Two Chords Progressions
Four - Measure Progressions
Moveable Chord Exercise
Writing Your Own Progressions
Power Chords
Boogie Bass Patterns
More Practice Progressions
Moveable Pentatonic Scales
Keys
5 - The Blues
The Blues Form
Typical Ending
Other Keys
Substitute "Color" Chords
The Turnaround
Blues Rhythm Patterns
6 - Rhythm Playing
Three - String Triads
The Backbeat
Minor Triad Inversions
More Inversions
Progressions for Practice
"Suspended" and "Add" Chords
Progressions for Practice
7 - Songs and progressions
Review and Practice
Audio Index

Okładka: Ligon Bert, Jazz Theory Resources

cena 191,95 zł.


nuty.pl

Ligon Bert
Jazz Theory Resources

polski Zasoby teorii jazzowej
angielski Jazz Theory Resources


Ilość stron:304
Format:230 x 305
Opracowanie na:książka
Rodzaj produktu:książka
Wersja językowa:angielska
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL065650

Publikacja jest drugą częścią teorii muzyki jazzowej. Autor książki - Bert Ligon - kontynuuje zagadnienia z zakresu tonalności, harmonii diatonicznej, analizy harmonicznej,melodyki jazzowej, skal jazzowych i innych. Zagadnienia poparte są przykładami nutowymi i fragmentami utworów.


Jazz Theory Resources is a jazz theory text in two volumes. Volume I (00030458, $39.95) includes: review of basic theory, rhythm in jazz performance, basic tonal materials, triadic generalization, diatonic harmonic progressions and harmonic analysis, substitutions and turnarounds, common melodic outlines, and an overview of voicings. Volume II (00030459, $29.95) includes: modes and modal frameworks, quartal harmony, other scales and colors, extended tertian structures and triadic superimposition, pentatonic applications, coloring outside the lines and beyond, analysis, and expanding harmonic vocabulary. Appendices on chord/scale relationships, elaborations of static harmony, endings, composing tips and theory applications are also included.


Lista utworów:
All Blues (John Coltrane, Miles Davis)
Billie's Bounce (Bill's Bounce) (Charlie Parker)
Blue In Green (Miles Davis)
Freddie Freeloader (Miles Davis)
So What (Metallica, Miles Davis)

Spis treści:

Modes & modal frameworks
Modes bright to dark
Major, minor or modal?
Modal melodic examples
When is it modal & when is it functional harmony?
Modal tunes in jazz practice
Chord symbols & modes
Tunes with modal & functionalharmony combinations
Tunes with modal mixture
Modal planing
Modal progressions
Motivic development
Compensitional devices for motivic development
Motivic development in modal improvisation
Quartal harmony
Other scales & colors
Scales for jazz improvisation
Chord / scale equivalency
Modes of the melodic minor scale
Relationship between 7th & 4th modes of melodic minor
Modes of the major scale with b6
Applications of major scale with b6 in a composition
Scales of limited transposition
Chord / scale relationship review
Hexatonic options
Determining the appropriate sound
Chord symbol & context
Melodic implications & chord symbol
Impositions over traditional frameworks
Extended tertian structures & triadic superimposition
Notation Shorthand
Triadic superimpositions formulas & examples
Pentatonic applications
Pentatonic applications
Pentatonic superimposition formulas
Pentatonic superimposition formulas
Coloring "outside" the lines & beyond
Approaches to coloring outside the lines
Beyond
Analysis: the big picture
Expanding harmonic vocabulary
Introduction
Voice leading
Harmonic rhythm
Mixture of harmonic colors
Types of motion
Creating with new vocabulary
Possible harmonizations of the Pitch "C"
CODA
Summary
App. 1: Reference for chord / scale relationships
App. 2: Elaborations of static harmony
App. 3: Endings
App. 4: Composing tips
App. 5: Theory applications

Okładka: Finney Ross Lee, Making Music, The Time - Line, Vol. 1

cena 110,95 zł.


nuty.pl

Finney Ross Lee
Making Music, The Time - Line, Vol. 1

polski Tworzenie muzyki, Linia czasu, z. 1
angielski Making Music, The Time - Line, Vol. 1


Ilość stron:82
Format:224 x 296
Opracowanie na:książka
Rodzaj produktu:książka
Wersja językowa:tłumaczenia: angielska
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL068572

Ross Lee Finney (1906 - 1997) to amerykański pedagog, kompozytor, uczeń m. in. Nadii Boulanger, Albana Berga i
Rogera Sessionsa. Korzystając ze swojego długoletniego doświadczenia w nauce kompozycji Finney stworzył podręcznik w trzech częściach dla początkujących kompozytorów. W części pierwszej zawarł szereg praktycznych wskazówek: od podstaw instrumentacji i instrumentoznawstwa (szczególnie instrumenty perkusyjne) po ogólne zasady prawidłowego kształtowania dzieła muzycznego - jego melodii i harmonii oraz innych elementów. Kompozytor nie opierał się jednak na klasycznych, ugruntowanych przez tradycję regułach - jego celem było ukazanie współczesnego warsztatu kompozytorskiego z własnego punktu widzenia. Oprócz opisów słownych w książce znajduje się wiele własnych kompozycji Finneya, które wyjaśniają poruszane przez niego problemy. Kompozycje te są w formie partytury możliwej do realnego wykonania (m. in. "Movement" na perkusje i fortepian, "Suspended movement" na zespół kameralny).

As the author write:"This little volume is a hybrid". It is an elementary instruction book in composing music. But it is also a performance book that can be used by a group of players interested in contemporary music. And it is invitably a reflection of Ross Lee Finney reflection of ideas and convictions about composing music formed from years of teaching experiance. This volume is the first of three. It avoids as much as possible problems of melody and harmony. There are ten pieced included in this book to illustrate not only compositional problems but also to supply music that group can perform to develope technique.

Spis treści:

Learnig to understand and use the time-line in music
Defining in the musical Time-Line
Three basic ways of orginizing and notating on the Time-Line
First composing exersice - composing for a group of simple percussion instruments
The structure of the Time-Line
Orginizing the Time-Line by using sounds, musicak punctuation and dynamics
Second composition exercise - composing a piece organized by dynamics and sounds for 3 simple percussion instruments
Musical example for Performance - Fig. 1 Study for three percussionists
Using a simple musical form - The Canon
Notation on the Time-Line
Indicating exact pitch for a voice by employing a one-line staff
Musical Example for Performance - Fig. 2 The Fat Man for 3 Voices and Bass Drum
Using the five-line staff and modern clefs to indicate exact pitches
Third composing exercise - composing a piece for voices, piano and 2 triangles
Learning some modern national techniques
Fourth composing exercise - composing piece for three voices and three simple instruments with notation indicating exact pitches in the voice parts (using Clefs), some modern national devices and improvisation
Composing for instruments that play exact pitches
Percussion instruments taht play exact pitches
Writing idiomatic music for the piano, a percussion instrument
Musical Example for Performance - Fig. 3 Prelude (Contrasts) for Piano
Fith composing exercise - Fig. 4 - composing a piece for bell, piano and tambourine
Pitch-range chart for band and orchestra instruments
The musical idea
What is a musical idea?
How the composer uses dynamics, articulation, tempo and instrumentation to develop and achive his ideas
Musical Example for Performance - Fig. 5 Shapes for Chamber Ensamble
The importance of rhythm
How interesting rhythm can revitalize meter by adding variety to the time-line and contribute to a composition's organization by repetition
Pieces for further study and performance
Figure 6 Movement for Percussion and Piano
Figure 7 Suspended movement for Chamber Ensamble
Figure 8 Images for 2 Percussionists and Piano
Figure 9 Conflict for 4 Percussionists
Figure 10 Whistles for 2 or 4 Percussionists

Okładka: Bennett Joe, Muziek Theorie

cena 64,95 zł.


nuty.pl

Bennett Joe
Muziek Theorie

polski Teoria muzyki
niderlandzki Muziek Theorie


Ilość stron:96
Format:165 x 245
Opracowanie na:książka
Rodzaj produktu:książka
Wersja językowa:holenderska
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
AutorzyAutor aranżacji/opracowania: Bennett Joe
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL075009

Książka autorstwa Joe Bennetta z zakresu teorii muzyki, zawiera zagadnienia dotyczące muzyki średniowiecznej, renesansowej, barokowej, klasycystycznej, romantycznej, współczesnej. Ponadto znajdują się tu krótkie biografie takich kompozytorów, jak: Jan Sebastian Bach, Wolfgang Amadeus Mozart, Richard Wagner, Louis Armstrong; a także zagadnienia dotyczące notacji muzycznej, wartości rytmicznych, wysokości dźwięków i innych. Całość w języku holenderskim.

We willen allemaal wel meer weten over muziektheorie, maar...

  • wie heeft er nu echt tijd om het te leren?
  • Je instrument leren bespelen is al moeilijik genoeg!
  • Wat moet ik met dat saaie gedoe? Ik wil muziek maken!

    Spis treści:

    Inleiding
    De geschiedenis van de Muziek
    Oude Muziek
    Renaissance
    Barok
    Klassieke periode
    De Romantiek
    Hedendaagse Muziek
    Popmuziek
    De Componisten...
    Johann Sebastian Bach
    Wolfgang Amadeus Mozart
    Richard Wagner
    Louis Armstrong
    The Beatles
    Voor in geval van nood
    Muziekinstrumenten
    Het Orkest
    De Rockgroep
    De Muziek...
    Notenschrift
    De sleutels
    Ritme notatie
    Gitaar notatie
    Over notenlezen
    Toonladders
    Modi
    Pentatonie en kunstmatige toonladders
    Akkoorden
    Akkoordenschema's
    Gehoortraining
    Improvisatie
    Slotwoord
    Muzikale moppen
    Index

  • Okładka: Wiśniewski Ks. Piotr, Oficjum rymowane o św. Zygmuncie w antyfonarzach płockich z przełomu XV/XVI wieku. Studium historyczno-muzykologiczne.

    cena 39,95 zł.


    nuty.pl

    Wiśniewski Ks. Piotr
    Oficjum rymowane o św. Zygmuncie w antyfonarzach płockich z przełomu XV/XVI wieku. Studium historyczno-muzykologiczne.

    polski Oficjum rymowane o św. Zygmuncie w antyfonarzach płockich z przełomu XV/XVI wieku. Studium historyczno-muzykologiczne.


    Ilość stron:256
    Format:169 x 240
    Opracowanie na:książka z przykładami nutowymi
    Rodzaj produktu:książka
    Wersja językowa:polska
    Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
    Zawartość:

    Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

    Kliknij, aby powiększyć

    Kod produktu:NPL081180

    Niniejsza książka poświęcona jest głębokim studiom historycznym, liturgicznym i muzykologicznym, dotyczącym oficjum o św. Zygmuncie. Znajduje się ono w dwóch płockich antyfonarzach pochodzących z XV i XV/XVI w. Nie tylko ujawnia specyficzne tradycje Kościoła płockiego, ale także potwierdza prawdę o ścisłym związku muzyki polskiego średniowiecza z tendencjami ogólnoeuropejskimi.
    Ze szczególnym uznaniem należy przyjąć podjętą próbę oceny estetycznej postgregoriańskich melodii oficjum, w tym ich relacji do tekstów, a także źródeł melodyki i techniki kompozytorskiej w nich zastosowanej. Bogactwo nowych pomysłów muzycznych dziś bardzo często oceniamy krytycznie, ale w późnym średniowieczu było ono akceptowane w szerokim obiegu międzynarodowym. Nie ulega wątpliwości, że w polskiej literaturze muzykologicznej prezentowana książka jest dziełem pionierskim, które powinno zainteresować nie tylko muzykologów-mediewistów, ale także historyków liturgii i kultury, dowodzi, że wkład Polski w dorobek religijnej kultury muzycznej Europy jest znaczny i że zasługuje na szacunek.


    Spis treści:

    Rozdzał I. Początki i rozwój kultu św. Zygmunta
    Żywot świętego
    Kult św. Zygmunta na Zachodzie Europy
    Kult św. Zygmunta w Polsce
    Przejawy czci św. Zygmunta w Diecezji Płockiej
    Rozdział II. Geneza oficjum rymowanego
    Terminologia
    Dzieje historii rymowanych w Europie Zachodniej
    Typy
    Struktura
    Rozdział III. Płockie przekazy oficjum
    Teksty
    Postacie tekstu w AS1 i AS2
    Treść hagiograficzna
    Późniejsze dopiski
    Proweniencja tekstów
    Melodie
    Psalmy
    Psalmodia inwitatoryjna
    Psalmodia recytatywna
    Antyfony
    Antyfona inwiatoryjna
    Antyfona do psalmów
    Responsoria
    Responsum
    Versus
    Rozdział IV. Próba oceny estetycznej
    Relacja melodii do tekstu
    Rola akcentu słowa
    Ilustracyjność
    Źródła melodyki
    Liturgia Bożego Ciała
    Oficjum
    Sekwencja
    Liturgia paschalna
    Victime paschali laudes
    Allaluia z Zesłania Ducha Świętego
    Melodie obiegowe
    Repertuar typiczny
    Wzorce postgregoriańske
    Inicjalne i finalne formuły psalmowe
    Incipity psalmów
    Terminationes
    Technika kompozytorska
    Budowa melizm
    Ambitus
    Praca motywiczna
    Jedność modalna

    Okładka: Gwizdalanka Danuta, Historia muzyki część 4

    cena 42 zł.


    nuty.pl

    Gwizdalanka Danuta
    Historia muzyki część 4

    polski Historia muzyki część 4


    Ilość stron:184
    Format:160 x 230
    Opracowanie na:książka
    Rodzaj produktu:książka
    Wersja językowa:polska
    Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
    Zawartość:

    Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

    Kliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyć

    Kod produktu:NPL083128

    Książka przedstawia poglądy na muzykę i panoramę warunków, w jakich przyszło działać jej twórcom w XX wieku. Naświetla sytuacje, w których padały hasła całkowitego zerwania z przeszłością i podporządkowania sztuki propagandzie. Objaśnia rewolucjonizujący wpływ mediów na życie muzyczne, genezę rocka i fascynacji muzyką dawną. Uzmysławia, jak różnie można pojmować czym jest muzyka w zależności od tego, czy jest się Polakiem, Francuzem, Niemcem czy Kalifornijczykiem. Po trzeciej części Historii muzyki, przedstawiającej techniki kompozytorskie, ten tom dopełnia panoramę muzyki XX wieku o jej kontekst estetyczny i społeczno-polityczny.


    Spis treści:

    Modernizm, czyli muzyka współczesna
    Fundamenty nowoczesności
    Modernizm
    Paryż: belle epoque
    Impresjonizm
    Dwie tradycje
    Symbolizm i "korespondencja sztuk"
    Dwaj wizjonerzy
    F. Busoni: twórcy nie wolno się powtarzać
    E. Satie: między rozrywką a rewolucją(w sztuce)
    Petersburg i Moskwa: misja i rewolta
    Od symbolizmu do mesjanizmu
    W poszukiwaniu nowych skal i porządków
    Paryż-Petersburg: Balety Rosyjskie
    Rozkwit cywilizacji- kryzys sztuki
    Wiedeń na przełomie stuleci
    Niemcy na przełomie stuleci
    Ekspresjonizm
    Skoro indywidualny, to różnorodny
    Wielka awangarda
    Futuryzm
    Dada, czli początek antysztuki
    Awangarda-"straż przednia" modernizmu
    Przypisy
    Europa między wojnami
    Lata dwudzieste, lata trzydzieste
    Paryż: annees folles
    Berlin: Die goldene Zwanziger
    Muzyka zaangażowana politycznie
    Muzyka autonomiczna
    Odrodzenie przeszłości we Włoszech
    Neoklasycyzm: dialog z przeszłością
    Polemika stulecia: I. Strawiński kontra A. Schonberg
    Muzyka narodowa czyli własna
    Przypadek specjalny: muzyka żydowska
    Ekspansja mediów
    Przemiany w kulturze muzycznej
    Płyta i radio
    Media w służbie nowoczesnej muzyki
    Przypisy
    Muzyka w państwach totalitarnych
    Sztuka, artysta, państwo-dwie wizje
    Zakazywana i nakazywana muzyka w Związku Radzieckim
    Przypadek D. Szostakowicza
    Muzyka narodowo-socjalistyczna
    Przypisy
    Muzyka w Nowym Świecie
    Amerykański tygiel europejsko-afrykański
    Ch. Ives, czyli muzyka a moralność
    Czrny jazz, biały swing
    Europejczycy w Ameryce, Amerykanie w Europie
    Muzyka dla publiczności i uniwersytecka
    Ekperymentatorzy z Kalifornii
    J. Cage, czyli muzyką może być cokolwiek
    Biało-czarny rock&roll
    Przypisy
    Odrodzenie i zmierzch modernizmu
    Europa w czasach zimnej wojny
    Powrót modernizmu
    Muzyka teoretycznie doskonała
    Awangarda różnicuje się coraz bardziej
    Nowe dźwięki
    Muzyka przestrzenna
    Przekraczanie granic muzyki
    Partytura jako przepis na zachowanie wykonawcy
    Kontrkultura i paramuzyka
    Kontrkultura i rock
    Rockowe zbliżenie z klasyką
    Muzyka w postmodernistycznym świecie
    Lata siedemdziesiąte
    Wielość i jednorodność
    Muzyka alternatywna
    Media i globalizacja
    Muzyka jako towar
    Globalna sala koncertowa
    Odkrycie dawnej muzyki
    Muzyczna archeologia
    Dawne a nowe
    Przypisy
    Muzyka polska w XX wieku
    Młoda Polska
    Dwudziestolecie międzywojenne
    Życie muzyczne w latach okupacji
    Ofensywa socrealizmu
    Muzyka źle obecna
    Odwilż w muzyce
    Szkoła polska
    Kontrkultura w PRL
    Ostatnie ćwiczenie
    Przypisy

    Okładka: Stachak Tatiana, Florek Lidia, Tomera-CHmiel Ilona, Nowy solfeż

    cena 49 zł.


    nuty.pl

    Stachak Tatiana, Florek Lidia, Tomera-CHmiel Ilona
    Nowy solfeż

    polski Nowy solfeż


    Ilość stron:276
    Format:165 x 230
    Opracowanie na:książka
    Rodzaj produktu:książka
    Wersja językowa:polska
    Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
    Zawartość:

    Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

    Kliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyć

    Kod produktu:NPL083327

    Nowy solfeż przeznaczony jest do zajęć kształcenia słuchu w szkołach muzycznych I stopnia. Adresatem publikacji są dzieci rozpoczynające naukę w cyklu czteroletnim oraz uczniowie cyklu sześcioletniego i ogólnokształcących szkół muzycznych, dla których ten solfeż stanowić może uzupełnienie podręczników z serii Nasza muzyka. Tytuł – Nowy solfeż – sygnalizuje nowatorstwo tej publikacji, zrealizowane na wielu płaszczyznach. Po pierwsze, poprzez bardzo obszerny, starannie wyselekcjonowany i opisany (tytułami i nazwiskami kompozytorów) repertuar. W publikacji znalazło się blisko tysiąc ćwiczeń solfeżowych i rytmicznych (zarówno jednogłosowych, jak i wielogłosowych), na które składają się utwory z repertuaru instrumentalnego wszystkich epok, w tym, oznaczone ikoną „HIT”, najsłynniejsze kompozycje muzyki klasycznej, a dodatkowo pieśni kompozytorów XIX wieku, współczesne piosenki dla dzieci oraz ludowe melodie z różnych krajów. Nowoczesne jest również opracowanie graficzne. Każda tonacja, temat, typ ćwiczenia oznaczone są kolorem lub specjalnym symbolem pomagającym w szybkim odnalezieniu potrzebnego zagadnienia w książce (np. melodii w kluczu wiolinowym lub basowym). Pozwala to podnieść efektywność zajęć oraz zachęcić dzieci do pracy z książką. Po trzecie, Nowy solfeż, jak żadna inna tego typu publikacja, jest dla nauczyciela kompaktowym materiałem, umożliwiającym kreatywną pracę według preferowanej metody i dostosowanie jej do możliwości, poziomu zaawansowania i wieku każdego ucznia. Materiał Nowego solfeżu obejmuje tonacje do pięciu znaków przykluczowych, zawiera również zestaw utworów opartych na pentatonice, skalach modalnych, skali góralskiej oraz zbiór ćwiczeń rytmicznych. Publikację uzupełniają strony zawierające skrótowe kompendium wiedzy z zakresu kształcenia słuchu i rytmiki. Repertuar Nowego solfeżu pozwala na korelowanie zajęć kształcenia słuchu z audycjami muzycznymi. Zakres tematyczny Nowego solfeżu jest zgodny z obowiązującą w szkolnictwie artystycznym podstawą programową. Uzupełnieniem publikacji jest Dodatek dla nauczyciela zawierający akompaniamenty fortepianowe do wielu melodii i ćwiczeń.


    Spis treści:

    Muzyczne vademecum
    C-dur
    a-moll
    G-dur
    e-moll
    F-dur
    d-moll
    B-dur
    g-moll
    A-dur
    fis-moll
    Es-dur
    c-moll
    As-dur
    f-moll
    H-dur
    gis-moll
    Des-dur
    b-moll
    pentatonika
    skale modalne
    skala góralska
    ćwiczenia wykraczające poza system tonalny
    Muzyczne vademecum
    Takty ćwierćnutowe
    Podstawowe wartości rytmiczne
    Grupy szesnastkowe
    Rytm punktowany
    Przedtakt
    Triola ósemkowa
    Rytmy synkopowe
    Talty półnutowe
    Takty ósemkowe
    Podstawowe wartości i grupy rytmiczne
    Inne takty ósemkowe
    Trzydziestodwójki, dwie kropki przy nucie
    Niemiarowe grupy rytmiczne
    Zmienne metrum
    Ciągi rytmiczne

    Okładka: Bokszczanin Jan, Główne tendencje w rozwoju rosyjskiej i radzieckiej muzyki organowej

    cena 52,95 zł.


    nuty.pl

    Bokszczanin Jan
    Główne tendencje w rozwoju rosyjskiej i radzieckiej muzyki organowej

    polski Główne tendencje w rozwoju rosyjskiej i radzieckiej muzyki organowej


    Ilość stron:284
    Format:166 x 240
    Opracowanie na:książka
    Rodzaj produktu:książka + płyta CD
    Wersja językowa:wstępu: polska
    Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
    AutorzyAutor okładki: Tsesler Vladimir
    Redaktor: Mościcka Joanna
    Zawartość:

    Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

    Kliknij, aby powiększyć

    Kod produktu:NPL083468

    Chciałbym Państwu polecić pracę o początkach i drogach rozwoju rosyjskiej muzyki organowej; pierwszą polską monografię na ten temat. Ogromne zainteresowanie organami w gronie arystokracji i szlachty, a potem inteligencji rosyjskiej, poczynając od XVIII wieku, jest swoistym fenomenem w społeczeństwie, którego wyznanie nie dopuszczało żadnych instrumentów w obrzędach religijnych. Tym bardziej zaskakuje więc stopień kultywacji muzyki organowej w następnych stuleciach, podyktowany wyłącznie kryteriami intelektualno-kulturowymi, a nie kultowymi.
    Prof.dr hab. Jerzy Gołos
    Rozprawa opisuje rosyjską i radziecką muzykę organową w szerokim zakresie oraz w różnych aspektach i kontekstach:

    - w aspekcie historycznym – rozważane są kolejne etapy rozwoju tej muzyki przypadające na różne okresy.
    - w kontekście systematyki rodzajów, gatunków oraz form muzycznych – dokonano podziału rosyjskiej i radzieckiej muzyki organowej na: solową, kameralną, oratoryjno-kantatową, symfoniczną, operową, baletową, teatralną i filmową, tradycyjną, awangardową, programową, użytkową itp.
    - w kontekście tzw. Szkół organowych – wyodrębniono i scharakteryzowano główne ośrodki związane z rozwojem organów, muzyki organowej oraz kształceniem organistów, koncentrujące się wokół wybitnych wirtuozów i pedagogów.
    - w aspekcie kronikarskim – omówiono postacie wybranych reprezentatywnych twórców rosyjskiej i radzieckiej muzyki organowej oraz ich najważniejsze dzieła.

    Do książki dołączona jest płyta CD ilustrująca na przykładzie wybranych utworów treść rozprawy.

    1.Aleksander Głazunow – Preludium i fuga D-dur
    2.Aleksander Goedicke – Preludium Es-dur
    3.Dymitr Szostakowicz – Passacaglia z opery „Katarzyna Izmajłowa”
    4.Georgij Muszel – Suita na organy /Aria, Toccata i Fuga/
    5.Alfred Schnittke – Dwa utwory na organy
    6.Sofia Gubajdulina – Hell und Dunkel


    Spis treści:

    Wstęp
    Rozdział I
    Stan badań
    Rozdział II
    Rosyjska muzyka organowa. Rys historyczny
    Ruś Kijowska (X - XII wiek)
    Wielkie Księstwo Moskiewskie (XIV - XVI wiek)
    Rosja epoki Piotra I Wielkiego (1682 - 1725) i jego następców
    Złty wiek muzyki rosyjskiej
    Twórczość kompozytorów końca XIX i początku XX wieku
    Rozdział III
    Twórczość kompozytorów po okresie Wielkiej Socjalistycznej Rewolucji Październikowej
    Rozdział IV
    Różne konteksty muzyki organowej
    Organy w muzyce operowej, baletowej, teatralnej i filmowej
    Twórczość kantatowo oratoryjna i symfoniczna
    Koncert na organy i orkiestrę
    Muzyka kameralna
    Rozdział V
    Muzyka na Organy Solo
    Formy i gatunki tradycyjne w muzyce organowej
    Formy swobodne, muzyka programowa, przejawy awangardy
    Podsumowanie
    Aneks
    Wywiad z Aleksiejem Szmitowem
    Wywiad z Danielem Zarieckim
    Oleksja Rostowskaja: O moim profesorze Olegu Janczenko
    Wywiad z Jewgienią Krwicką
    Wywiad z Olgą Minkiną
    Bibliografia
    Résumé
    Indeks nazwisk
    Opis płyty CD "Rosyjska i radziecka muzyka organowa"





    Wyszukiwarka






    Strona główna

    Centrum Dystrybucji Nut nuty.pl
    FRAZA s.c., ul. Łużycka 28a, 51-111 Wrocław
    tel./fax (071) 325-82-11, tel. 372-66-68
    Copyright 1997 - 2014 Fraza s.c., Wrocław, Poland