•Centrum Dystrybucji Nut•
System sklepów muzycznych
  

pokaż koszyk
Pomoc  Podręczniki  Utwory okolicznościowe  Nuty na instrumenty klawiszowe  Nuty na instrumenty strunowe  Nuty na instrumenty dęte drewniane i dęte blaszane  Nuty na instrumenty perkusyjne  Nuty na głosy solowe i chóry  Śpiewniki turystyczne, biesiadne i rockowe  Książki  Nuty na orkiestrę  Nuty na zespoły kameralne oraz rockowe  Inne 
Indeks autorów |  Wyszukiwarka |  Mapa serwisu 

Słoń

Dostępne opracowania:

fortepian lub keyboard (1)
gitara solo (1)
kontrabas (zapis częściowo w kluczu wiolinowym, częściowo w basowym) (1)
książka (5)
książka + CD (1)
śpiewnik (zawiera teksty, akordy, bez linii melodycznej) (1)
więcej opracowań ...

Słoń znajdziesz w 10 publikacjach wymienionych poniżej:


Okładka: Wiśnios Joanna, Bajka o instrumentach muzycznych

cena 30,3 zł.


nuty.pl

Wiśnios Joanna
Bajka o instrumentach muzycznych

polski Bajka o instrumentach muzycznych


Ilość stron:44
Format:230 x 210
Opracowanie na:książka + CD
Rodzaj produktu:książka + płyta CD
Wersja językowa:opisów: polska
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
AutorzyRedaktor: Leszczyńska-Zając Dorota
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL061018

Książeczka z płytą CD przeznaczona jest dla starszych przedszkolaków (5 i 6-latków) oraz dla uczniów pierwszych klas szkoły podstawowej. Jest też adresowana do rodziców i nauczycieli, może bowiem okazać się cenną pomocą dydaktyczną w pracy z dziećmi. Dzięki zabawnym rymowanym opisom poszczególnych instrumentów, zagadkom, rebusom, licznym ilustracjom jak również nagranym na płytę przykładom muzycznym i piosenkom, dziecko wzbogaci swoją wiedzę z zakresu muzyki w przyjemny dla siebie sposób - bawiąc się i zaspokajając jednocześnie ciekawość. Fragmenty utworów znajdujące się na płycie to tzw. "hity" muzyki poważnej, głównie o charakterze programowym, jak np.: "Burza", "Łabędź", "Słoń", "W Grocie Króla Gór" czy "Mały Murzynek".


Okładka: Johnson Chad, Alternate Tuning Chord Dictionary

cena 128,95 zł.


nuty.pl

Johnson Chad
Alternate Tuning Chord Dictionary

polski Diagramy chwytów gitarowych w alternatywnym strojeniu gitary (Open Tuning) - Zbiór ponad 7,000 akordów
angielski Alternate Tuning Chord Dictionary - A Complete Reference to Over 7,000 Chords


Ilość stron:248
Format:230 x 305
Opracowanie na:gitara solo
Obsada:Instrument (w nawiasie ilość materiałów wykonawczych)
Gitara (1)
Rodzaj produktu:książka
Wersja językowa:wstępu: angielska
opisów: angielska
Stopień trudności:3 w skali od 0 do 10
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL065043

Publikacja ta jest instruktarzem i zbiorem chwytów gitarowych dla alternatywnego strojenia gitary, który polega na przestrojeniu każdej ze strun w taki sposób, że szarpnięcie strun na "pustym" gryfie, tworzy już określony akord, kolejne akordy można zagrać w zadziwiająco prosty sposób.


An alternate tuning is created when one or more strings of the guitar are tuned to notes that differ from standard tuning. This book is designed to familiarize you with chord shapes while playing in some of the most common alternate tunings, such as: Open D, Open G, Open Gm, Open A, Open E, Open Em, Open C, Drop D, Double Drop D, Dsus4 and more. Includes info on chord construction, and easy-to-read diagrams.


Spis treści:

How to Use This Book
Chord Construction
Open D (D-A-D-F#-A-D)
A
Bb (A#)
B
C
Db (C#)
D
Eb (D#)
E
F
F# (Gb)
G
Ab (G#)
Open G (D-G-D-G-B-D)
A
Bb (A#)
B
C
Db (C#)
D
Eb (D#)
E
F
F# (Gb)
G
Ab (G#)
Open Gm (D-G-D-G-Bb-D)
A
Bb (A#)
B
C
Db (C#)
D
Eb (D#)
E
F
F# (Gb)
G
Ab (G#)
Open A (E-A-E-A-C#-E)
A
Bb (A#)
B
C
Db (C#)
D
Eb (D#)
E
F
F# (Gb)
G
Ab (G#)
Open E (E-B-E-G#-B-E)
A
Bb (A#)
B
C
Db (C#)
D
Eb (D#)
E
F
F# (Gb)
G
Ab (G#)
Open Em (E-B-E-G-B-E)
A
Bb (A#)
B
C
Db (C#)
D
Eb (D#)
E
F
F# (Gb)
G
Ab (G#)
Open C (C-G-C-G-C-E)
A
Bb (A#)
B
C
Db (C#)
D
Eb (D#)
E
F
F# (Gb)
G
Ab (G#)
Drop D (D-A-D-G-B-E)
A
Bb (A#)
B
C
Db (C#)
D
Eb (D#)
E
F
F# (Gb)
G
Ab (G#)
Double Drop D (D-A-D-G-B-D)
A
Bb (A#)
B
C
Db (C#)
D
Eb (D#)
E
F
F# (Gb)
G
Ab (G#)
Dsus4 (D-A-D-G-A-D)
A
Bb (A#)
B
C
Db (C#)
D
Eb (D#)
E
F
F# (Gb)
G
Ab (G#)

Okładka: Zganiacz-Mazur Liliana, Audycje muzyczne, tom 1. Podstawy teorii literatury muzycznej

cena 21,95 zł.


nuty.pl

Zganiacz-Mazur Liliana
Audycje muzyczne, tom 1. Podstawy teorii literatury muzycznej

polski Audycje muzyczne, tom 1. Podstawy teorii literatury muzycznej


Ilość stron:52
Format:210 x 297
Opracowanie na:książka
Rodzaj produktu:książka
Wersja językowa:polska
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL078233
Produkty podobne:Zganiacz-Mazur Liliana - Audycja Muzyczne tom I. Tematy muzyczne 1
Zganiacz-Mazur Liliana - Audycja muzyczne tom II.Tematy muzyczne
Zganiacz-Mazur Liliana - Audycja Muzyczne tom III. Tematy muzyczne cz.1
Zganiacz-Mazur Liliana - Audycje Muzyczne tom III. Tematy muzyczne część 2
Dudek Aleksandra - Audycje muzyczne, Program nauczania dla szkół muzycznych I stopnia
Zganiacz-Mazur Liliana - Audycje muzyczne, tom 2. Podstawy teorii literatury muzycznej
Zganiacz-Mazur Liliana - Audycje muzyczne, tom 3, Podstawy historii muzyki, cz. 1
Zganiacz-Mazur Liliana - Audycje muzyczne, tom 3. Podstawy historii muzyki - cz. 2
Grochowska Dorota - Audycje muzyczne. Materiały pomocnicze. Zeszyt ćwiczeń dla uczniów PSM I stopnia
Grochowska Dorota - Audycje muzyczne. Program nauczania dla PSM I stopnia

"Audycje muzyczne - Podstawy teorii literatury muzycznej - tom 1" obejmuje podstawowy zakres wiadomości oraz pojęć muzycznych i składa się z 2 działów: I - Zagadnienia muzyczne, II - Formy muzyczne.
Wszystkie omawiane zagadnienia przedstawione są przy pomocy bogatej literatury muzycznej. Uczeń zaznajamia się z całym przekrojem literatury, a wszystkie pojęcia i formy muzyczne zawierają przykłady muzyczne z różnych epok: od muzyki renesansowej do współczesnej. Dzięki temu pedagog ma możliwość dobrania odpowiedniej literatury w zależności od upodobań, a także możliwości i zaopatrzenia szkoły w odpowiednią płytotekę. Jednocześnie uczeń poznaje tytuły dzieł kompozytorów z różnych epok, które charakteryzują omawiane na lekcjach zagadnienia.


Spis treści:

Dział 1 - zagadnienia muzyczne
Podział muzyki
Muzyka ludowa
Muzyka artystyczna
Muzyka rozrywkowa
Literatura
Aparat wykonawczy utworów muzycznych
Muzyka instrumentalna
Instrumenty strunowe
Instrumenty smyczkowe
Instrumenty szarpane
Instrumenty klawiszowe
Instrumenty dęte
Instrumenty dęte drewniane
Instrumenty dęte blaszane
Organy - Akordeon
Instrumenty perkusyjne
O określonej wysokości dźwięku
O nieokreślonej wysokości dźwięku
Instrumenty elektryczne
Solowa muzyka instrumentalna
Zespołowa muzyka instrumantalna
Zespołowa muzyka instrumentalna
Muzyka kameralna
Muzyka orkiestrowa
Muzyka wokalna
Solowa muzyka wokalna
Chór a capella
Muzyka wokalno - instrumentalna
Elementy dzieła muzycznego
Elementy główne
Elementy poboczne (wtórne)
Budowa utworu muzycznego
Okresowa budowa utworu muzycznego
Ewolucyjna budowa utworu muzycznego
Zasady kształtowania utworu muzycznego
Zasada podobieństwa
Zasada kontrastu
Dział II - Formy muzyczne
Pieśń zwrotkowa
Trzyczęściowa forma ABA
Rondo
Indeks rzeczowy
Indeks twórców

Okładka: Zganiacz-Mazur Liliana, Audycja Muzyczne tom I. Tematy muzyczne 1

cena 21,95 zł.


nuty.pl

Zganiacz-Mazur Liliana
Audycja Muzyczne tom I. Tematy muzyczne 1

polski Audycja Muzyczne tom I. Tematy muzyczne 1


Ilość stron:100
Format:150 x 210
Opracowanie na:książka
Rodzaj produktu:książka
Wersja językowa:polska
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL078248
Produkty podobne:Zganiacz-Mazur Liliana - Audycja muzyczne tom II.Tematy muzyczne
Zganiacz-Mazur Liliana - Audycja Muzyczne tom III. Tematy muzyczne cz.1
Zganiacz-Mazur Liliana - Audycje Muzyczne tom III. Tematy muzyczne część 2
Dudek Aleksandra - Audycje muzyczne, Program nauczania dla szkół muzycznych I stopnia
Zganiacz-Mazur Liliana - Audycje muzyczne, tom 1. Podstawy teorii literatury muzycznej
Zganiacz-Mazur Liliana - Audycje muzyczne, tom 2. Podstawy teorii literatury muzycznej
Zganiacz-Mazur Liliana - Audycje muzyczne, tom 3, Podstawy historii muzyki, cz. 1
Zganiacz-Mazur Liliana - Audycje muzyczne, tom 3. Podstawy historii muzyki - cz. 2
Grochowska Dorota - Audycje muzyczne. Materiały pomocnicze. Zeszyt ćwiczeń dla uczniów PSM I stopnia
Grochowska Dorota - Audycje muzyczne. Program nauczania dla PSM I stopnia

Tematy Muzyczne stanowią nową pozycję w procesie kształcenia muzycznego, zapoznaje ucznia z materiałem muzycznym w poznawaniu literatury. Opracowane utwory opierają się na wykazach literatury zamieszczonych w materiałach metodycznych do audycji muzycznych. Podane tematy są obszerne, mają zapis fortepianowy a przy utworach orkiestrowych zastosowano zapis trzech pięciolinii.


Spis treści:

DZIAŁ I - ZAGADNIENIA MUZYCZNE
I.PODZIAŁ MUZYKI
1.Beethoven L.v - Dla Elizy
2.Chopin F. - Życzenie
3.Schumann R. - Marzenie
4.Vivaldi A. - Cztery pory roku: Wiosna (cz. I)
5.Bach J.S.-Gounod Ch. - Ave Maria
6.Chopin F. - Preludium A-dur op. 28 nr 7
7.Debussy K. - Światło księżyca
8.Mendelssohn-Bartholdy F. - Marsz weselny (z suity “Sen nocy letniej”)
9.Joplin S. - The Entertainer (Ragtime z filmu “Żądło”).
II.APARAT WYKONAWCZY UTWORÓW MUZYCZNYCH
MUZYKA INSTRUMENTALNA
10.Albinoni T. - Adagio
11.Wieniawski H. - Kujawiak
12.Paganini N. - II Koncert skrzypcowy h-moll: La Campanella (cz. III)
13.Wieniawski H. - Réverie
14.Bach J.S. - I Suita na wiolonczelę solo: Preludium (cz. I)
15.Saint-Saëns K. - Łabędź (z suity “Karnawał zwierząt”)
16.Saint-Saëns K. - Słoń (z suity “Karnawał zwierząt”)
17.Haendel J.F. - Koncert harfowy B-dur op. 4 nr 6 (cz. I)
18.Tarrega F. - Wspomnienie z Alhambry
19.Giuliani M. - Sonatina C-dur na gitarę (cz. III)
20.Vivaldi A. - Koncert a-moll na mandolinę (cz. II)
21.Daquin K. - Kukułka
22.Bach J.S. - Koncert włoski (cz. I)
23.Bach J.S. - Inwencja dwugłosowa a-moll
24.Mozart W.A. - Marsz turecki (z Sonaty fortepianowej A-dur)
25.Beethoven L.v. - Sonata cis-moll “Księżycowa” (cz. I)
26.Ogiński M.K. - Polonez a-moll “Pożegnanie Ojczyzny”
27.Chopin F. - Etiuda c-moll “Rewolucyjna” op. 10 nr 12
28.Brahms J. - Taniec węgierski nr 5
29.Mendelssohn-Bartholdy F. - Pieśń wiosenna
30.Debussy K. - Taniec pajaca
31.Bach J.S. - Badinerie (z Suity fletowej h-moll)
32.Mozart W.A. - Andante C-dur
33.Bizet G. - Symfonia C-dur (cz. II)
34.Vivaldi A. - Koncert obojowy a-moll (cz. II)
35.Franck C. - Symfonia d-moll (cz. II)
36.Saint-Saëns K. - Kukułka w głębi lasu (z suity “Karnawał zwierząt”)
37.Mozart W. A. - Koncert A-dur na klarnet KV 622 (cz. I)
38.Mozart W.A.- Koncert B-dur na fagot KV 191 (cz. I)
39.Wagner R. - Galop Walkirii (z dramatu muzycznego “Walkiria”)
40.Mozart W.A. - Koncert Es-dur na waltornię KV 495 (cz. III)
41.Czajkowski P. - Walc kwiatów (z baletu “Dziadek do orzechów”)
42.Kurpiński K. - Cavatina
43.Bach J.S. - Toccata d-moll
44.Haendel J.F. - IV Koncert organowy F-dur (cz. I)
45.Telemann J.F. - IX Fantazja na skrzypce solo (cz. III)
46.Bach J.S. - I Suita na wiolonczelę solo (cz. III)
47.Boccherini L. - Menuet z Kwintetu smyczkowego op. 13 nr 5
48.Mozart W.A. - Kwartet smyczkowy KV 465 (cz. III)
49.Mozart W.A. - Eine kleine Nachtmusik (cz. I)
50.Czajkowski P. - Serenada na orkiestrę smyczkową (cz. II)
51.Mozart W.A. - Symfonia g-moll KV 550 (cz. I)
52.Glinka M. - Uwertura do opery “Rusłan i Ludmiła”
53.Czajkowski P. - Taniec rosyjski - Trepak (z baletu “Dziadek do orzechów”)
54.Czajkowski P. - VI Symfonia h-moll “Patetyczna” (cz. II)
55.Brahms J. - Taniec węgierski nr 6
56.Musorgski M. - Promenada (z suity “Obrazki z wystawy”)
57.Musorgski M. - Gnom (z suity “Obrazki z wystawy”)
58.Saint-Säens K. - Taniec szkieletów
59.Wagner R. - Uwertura do opery “Tannhäuser”
60.Strauss J. - Nad pięknym, modrym Dunajem.
MUZYKA WOKALNA
61.Schubert F.- Polna różyczka
62.Mozart W.A. - Alleluja (z motetu “Exultate jubilate”)
63.Moniuszko St. - Aria Halki (z II aktu opery “Halka”)
64.Strauss J. - Odgłosy wiosny
65.Moniuszko St. - Prząśniczka
66.Bizet G. - Seguidilla (z I aktu opery “Carmen”)
67.Bizet G. - Habanera (z I aktu opery “Carmen”)
68.Moniuszko St. - Scena zbiorowa (z II aktu opery “Straszny dwór”)
69.Rossini J. - Aria Kopciuszka (z opery “Kopciuszek”)
70.Verdi G. - Aria Księcia (z IV aktu opery “Rigoletto”)
71.Moniuszko St. - Aria Jontka (z IV aktu opery “Halka”)
72.Chopin F. - Hulanka
73.Bizet G. - Kuplety torreadora (z II aktu opery “Carmen”)
74.Moniuszko St. - Kozak
75.Moniuszko St. - Aria Skołuby (z III aktu opery “Straszny dwór”)
76.Verdi G. - Duet Traviaty i Alfreda (z I aktu opery “Traviata”)
77.Wacław z Szamotuł - Już się zmierzcha
78.Gomółka Mikołaj - Kleszczmy rękoma (psalm 47).
MUZYKA WOKALNO - INSTRUMENTALNA
79.Beethoven L.v. - Oda do radości (z IX Symfonii d-moll - cz. IV)
80.Haendel J.F. - Alleluja z oratorium “Mesjasz”.
III.ELEMENTY DZIEŁA MUZYCZNEGO
81.Grieg E. - Pieśń Solvejgi (z II Suity “Peer Gynt” - cz. IV)
82.Czajkowski P. - Temat łabędzi (z baletu “Jezioro łabędzie”)
83.Borodin A. - Tańce połowieckie (z II aktu opery “Kniaź Igor”)
84.Chopin F. - Polonez A-dur op. 40 nr 1
85.Paganini N. - Moto perpetuo
86.Wagner R. - Marsz weselny (z III aktu opery “Lohengrin”)
87.Beethoven L.v. - VII Symfonia (cz. II)
88.Musorgski M. - Wielka Brama Kijowska (z suity “Obrazki z wystawy”)
89.Chopin F. - Preludium c-moll op. 28 nr 20
90.Mendelssohn-Bartholdy F. - Uwertura z suity “Sen nocy letniej”
91.Rimski-Korsakow M. - Lot trzmiela (z opery “Bajka o carze Sałtanie”)
92.Musorgski Modest - Plac targowy w Limoges (z suity “Obrazki z wystawy”)
93.Debussy K. - Popołudnie fauna (fragment)
94.Rimski-Korsakow M. - Szecherezada - cz. II (fragment)
95.Musorgski M. - Taniec kurcząt w skorupkach (z suity “Obrazki z wystawy”)
96.Czajkowski P. - Taniec czterech łabędzi (z baletu “Jezioro łabędzie”)
97.Dvorák A. - Humoreska
98.Grieg E. - Taniec arabski (z II Suity “Peer Gynt” - cz. III)
99.Mozart W.A. - Sonata C-dur KV 545 (cz. I)
100.Chopin F. - Walc h-moll op. 69 nr 2.
IV.BUDOWA UTWORU MUZYCZNEGO
101.Bach J.S. - Menuet G-dur
102.Schumann R. - Śmiały jeździec
103.Chopin F. - Mazurek F-dur op. 68 nr 3
104.Bach J.S. - III Partita E-dur (cz. I)
105.Novaček O. - Perpetuum mobile.
V.ZASADY KSZTAŁTOWANIA UTWORU MUZYCZNEGO
106.Chopin F. - Śliczny chłopiec
107.Moniuszko St. - Pieśń wieczorna
108.Grieg E. - Śmierć Azy (z I Suity “Peer Gynt” - cz. II)
109.Grieg E. - W grocie Króla Gór (z I Suity “Peer Gynt” - cz. IV)
110.Chopin F. - Walc Des-dur “Minutowy” op. 64 nr 1
111.Schubert F. - Pstrąg
112.Monti V. - Czardasz
113.Dvorák A. - Taniec słowiański e-moll nr 2
114.Liszt F. - II Rapsodia węgierska.
DZIAŁ II - FORMY MUZYCZNE
I.PIEŚŃ ZWROTKOWA
115.piosenka popularna - Uciekła mi przepióreczka w proso
116.piosenka popularna - Furman
117.Moniuszko St. - Kum i kuma
118.Brahms J. - Kołysanka
119.Schubert F. - Ave Maria
120.Schumann R. - Cudowny miesiąc maj (z cyklu “Miłość poety”).
II.TRZYCZĘŚCIOWA FORMA ABA
121.Chopin F. - Polonez B-dur (młodzieńczy)
122.Mozart W.A. - Uwertura do opery “Uprowadzenie z seraju”
123.Czajkowski P. - Marsz (z baletu “Dziadek do orzechów”).
III.RONDO
124.Mozart W.A. - Sonata fortepianowa C-dur KV 545 (cz. III)
125.Chopin F. - Koncert fortepianowy f-moll op. 21 (cz. III)
126.Chopin F. - Koncert fortepianowy e-moll op. 11 (cz. III)
127.Haydn J. - Koncert D-dur (cz. III)
128.Beethoven L.v. - V Koncert fortepianowy Es-dur op. 73 (cz. III).

Okładka: Zganiacz-Mazur Liliana, Leksykon kompozytorów

cena 38,95 zł.


nuty.pl

Zganiacz-Mazur Liliana
Leksykon kompozytorów

polski Leksykon kompozytorów


Ilość stron:300
Format:145 x 210
Opracowanie na:książka
Rodzaj produktu:książka
Wersja językowa:polska
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
AutorzyRedaktor: Mazur Paweł
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL078363

Książka zatytułowana "Leksykon Kompozytorów" jest kolejną pozycją cyklu ABC. Zamierzeniem było umieszczenie w niej jak najwięcej sylwetek kompozytorów polskich i obcych oraz ich związki z Polską (zawiera ponad 3500 twórców). Informacje o nich mają charakter skrótowy, encyklopedyczny.
Opisując kompozytora przyjęta została określona kolejność: najpierw najważniejsze cechy jego działalności, dane z życiorysu, następnie ogólne dane o stylu jego dzieł muzycznych i najważniejsze kompozycje. Wyszczególnienie utworów autorów obcych podkreśla ich nawiązanie do polskiej tradycji muzycznej i wykorzystania w swych dziełach pieśni i rytmów polskich tańców narodowych (np. poloneza, mazura).
"Leksykon Kompozytorów" przeznaczony jest dla szerokiego kręgu odbiorców - przekazuje on wiadomości dotyczące twórców na przestrzeni dziejów. Szczególnie istotny jest dla uczniów szkół muzycznych, bowiem podana wiedza będzie im niewątpliwie pomocna przy wykonywaniu dzieł twórców z różnych epok.


Okładka: Łukaszewski Marcin Tadeusz, Muzyka chóralna o tematyce religijnej kompozytorów warszawskich 1945-2000

cena 48,95 zł.


nuty.pl

Łukaszewski Marcin Tadeusz
Muzyka chóralna o tematyce religijnej kompozytorów warszawskich 1945-2000

polski Muzyka chóralna o tematyce religijnej kompozytorów warszawskich 1945-2000


Ilość stron:464
Format:200 x 280
Opracowanie na:książka
Rodzaj produktu:książka
Wersja językowa:polska
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL081179

Muzyka o tematyce religijnej stanowi ważny rozdział w polskiej twórczości kompozytorskiej powstałej w latach 1945-200. Twórcy piszący utwory o tej tematyce komponowali dzieła do tekstów religijnych wyrażając w ten sposób własne uczucia religijne, ale także dla zamanifestowania określonej postawy społeczno-politycznej. W różnych okresach, w chwilach trudnych dla Polski, twórczość muzyczna o tematyce religijnej stawała się nośnikiem tradycji, religijności i, niejednokrotnie, podtrzymywała na duchu. Wpisuje się ona zarówno w historię Polski, jak i w historię polskiej twórczości kompozytorskiej.
Praca niniejsza podejmuje próbę usystematyzowania zjawisk i tendencji twórczych występujących w utworach na chór mieszany a cappella o tematyce religijnej, napisanych w latach 1945-2000 przez kompozytorów warszawskich.
Praca adresowana jest do szerokiego kręgu odbiorców, przede wszystkim do muzykologów i teoretyków muzyki prowadzących badania nad polską współczesną muzyką o tematyce religijnej i polską współczesną muzyką chóralną a cappella, jak również do kompozytorów, chórmistrzów, dyrektorów festiwali chóralnych i chórzystów.


Spis treści:

Wykaz ważniejszych sktótów
Wprowadzenie. Problematyka pracy
Założenia metodologiczne
Treść pracy
Zakres podstawowych pojęć
Motywy pojęcia tematu
Przebieg badań i zastosowane metody badawcze
Charakterystyka piśmiennictwa
Encyklopedie i słowniki
Ujęcia historyczne
Monografie
Materiały pokonferecyjne, zeszyty naukowe, wydawnictwa wyższych uczelni muzycznych, muzykologii uniweryteckich i ZKP
Biografie kompozytorów i opracowania ich twórczości
Stan badań nad tematem. Opracowania dotyczace polskiej muzyki o tematyce religijnej w latach 1945-2000
Wokół pojęcia sacrum w muzyce
Sacrum - definicja pojęcia
Sacrum w muzyce a muzyka sakralna
Dokumenty kościoła katolickiego o muzyce
Podział muzyki religijnej na rodzaje według róznych autorów i dokumentów kościelnych
Własna koncepcja podziału muzyki religijnej
Podsumowanie
Twórczość muzyczna o tematyce religijnej w kontekście uwarunkowań społeczno-politycznych rozwoju muzyki polskiej w latach 1945-2000
Muzyka polska w pierwszych latach po zakończeniu działań wojennych
Stosunek władzy komunistycznej do Kościoła katolickiego
Socrealizm. Muzyka polska w latach 1949-1956
Polska muzyka religijna w latach 1949-1956
Muzyka polska i polska muzyka religijna po roku 1956
Muzyka polska i polska muzyka religijna w latach siedemdziesiątych
Muzyka polska i polska muzyka religijna w ostatnim ćwierćwieczu XX wieku
Podsumowanie
Twórczość o tematyce religijnej na chór a cappella kompozytorów warszawskich w latach 1945-2000
Ogólna charakterystyka pola badawczego
Teksty i relacje słowno-muzyczne
Informacje ogólne dotyczące wykorzystanych tekstów
Informacje szczegółowe dotyczace wykorzystanych tekstów
Łacińskie teksty liturgiczne
Antyfony
Sekwencje
Psalmy
Teksty mszalne
Inne łacińskie teksty liturgiczne
Łacińskie teksty nieliturgiczne
Polskie teksty liturgiczne
Polskie teksty nieliturgiczne
Relacje słowno-muzyczne na poziomie makroformy
Relacje słowno-muzyczne na poziomie mikroformy
Podsumowanie
Elementy dzieła muzycznego i środki techniki kompozytorskiej
Organizacja horyzontalna i wertykalna materiału dźwiekowego
Ambitus
Stylistyka brzmienia
Melodyka
Harmonika
Organizacja ruchu i czasu muzycznego
Rytmika i metrum
Agogika
Czas trwania
Dynamika
Artykulacja
Typowe środki artykulacyjne
Specyficzne środki artykulacyjne
Faktura
Organizacja pola dźwiękowego
Zespoły wykonawcze
Forma
Środki techniki kompozytorskiej w funkcji ekspresywnej
Podsumowanie
W kręgu zagadnień poetyki
Zakończenie
Źródła inspiracji sacrum w muzyce polskiej w latach 1945-2000
Wykonawstwo i zainteresowanie muzyką o tematyce religijnej w Polsce
Bibliografia. Wykaz wykorzystanego piśmiennictwa
Partytury rękopiśmienne i wydruki komputerowe
Partytury wydane drukiem
Archiwalia
Encyklopedie, almanachy, leksykony, słowniki, katalogi
Książki
Artykuły
Omówienia do płyt CD i LP
Prace doktorskie i magisterskie
Wykaz tabel i diagramów
Aneksy
Uwagi wstępne
Aneks 1 Przykłady nutowe omawianych utworów
Aneks 2 Twórczość kompozytorów warszawskich o tematyce religijnej na chór a cappella, powstała w latach 1945-2000 - wykaz zebranych kompozycji
Aneks 3 Karty katalogowe utworów wyodrębnionych jako bezpośredni przedmiot badań
Aneks 4 Noty biograficzne twórców, których utwory zostały wyodrębnine jako bezposredni przedmiot badań
Indeks nazwisk

Okładka: Tomaszewska Maria, Serce w plecaku

cena 43,9 zł.


nuty.pl

Tomaszewska Maria
Serce w plecaku

polski Serce w plecaku


Ilość stron:92
Format:170 x 240
Opracowanie na:śpiewnik (zawiera teksty, akordy, bez linii melodycznej)
Rodzaj produktu:książka + płyta CD
Wersja językowa:polska
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL082804

Książka zawiera popularne pieśni związane z historią Polski oraz znane piosenki dawne i ludowe. Znajdziemy tu propozycje ćwiczeń plastycznych, tanecznych będących dla dzieci dobrą zabawą. Dołączono dwie płyty CD z dwiema wersjami piosenek: śpiewaną przez dzieci i instrumentalną. Teksty zawierają akordy.


Spis treści:

Wstęp
Mazurek Dąbrowskiego
Oda do radości
Rota
Hymn do Bałtyku
Morze, nasze morze
Lech
Polonez księcia Ogińskiego
Mazurek 3 Maja
Polska
Czas do pracy czas
Marsz słoneczny
Życzenie
Pieśń wieczorna
Prząśniczka
Szumią jodły
Rzeka

Okładka: Delong Jacek, My, saksofon

cena 49 zł.


nuty.pl

Delong Jacek
My, saksofon

polski My, saksofon


Ilość stron:134
Format:168 x 240
Opracowanie na:książka
Rodzaj produktu:książka
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL083164

Publikacja ta "przyda się"uczniom i studentom klas saksofonowych, a także saksofonistom amatorom dlatego pozwolono zamieścić w niej więcej szczegółowych informacji i ciekawostek, niż wymagałaby tego obrona postawionych w niej tez. Co zaś tyczy się tych, którym owe tezy mogą się wydać niesłuszne czy choćby wątpliwe - zwłaszcza tych, którzy nie widzą możliwości pełnej koegzystencji klasycznej i jazzowego saksofonu-mamy nadzieję, że będą walczyć w obronie swojego punktu widzenia, bo dzięki temu próby łączenia "ognia z wodą "będą trwały i przynosiły owoce, tak jak to trwa do tej pory.


Spis treści:

Przedmowa
Saksofon jako medium pogranicza
Dlaczego pogranicze?
Dlaczego saksofon?
Rozdział I
Genialne dziecko Adolfa Saksa
Krótko, mówiąc, odznacza się doskonałością...
Tak to się zaczęło
Na paryskich salonach i paryskim bruku
Wymyśleni przodkowie i przyszywani krewni
Rozdział II
Orkiestry dęte, czyli naprzód marsz
Kto nie maszeruje,ten ginie - armia jako rynek zbytu
Jest w orkiestrach dętych jakaś siła
Garde Republicaine jako fragment większej całości
Pełny akord - rodzina saksofonów w komplecie
W Polsce.Od marsza po symfonię
Rozdział III
Cały ten Jazz
Niesłusznie oskarżony
Krajobraz po bitwie - muzykalne niedobitki wojny secesyjnej
Czym był jazz?
Bing-bang - ostoja tradycji i poligon nowatorstwa
Comba i kombianacje
W Polsce. Mówią, że jazzband jest dziki
Rozdział IV
Wyznawcy i obrazoburcy - saksofon solo
Przecieranie szlaków
Amerykanie nie gęsi
Jazzowy gwiazdozbiór
Jazz nie zna granic
Pierwszypo Saksie
Sigurd Rascher - sojusznik i konkurent
...i inni
Dwa słońca
W Polsce.Saksofon słowiański
Rozdział V
Saksofon w zespole
Z całym szacunkiem dla czelesty - o miejscu w orkiestrze symfonicznej
Człowiek do wszystkiego
Kim jest reed-player?
Potrzebne było wypośrodkowanie - dylematy Marcela Mule'a
Między nami stroikowcami
W Polsce.Doubiling na odwrót
Rozdział VI
Literatura na saksofon - orginały i "Przekłady"
Błedne koło i zamachowe
Pierwszy wydawca
Saxophone Lady
Lista utworów napisanych dla Elizy Hall
Utwór dla wirtuoza
Kompozycje jazzowe na saksofon?
Transkrypcje
Pochwała saksofonistów - klasyk w inieniu wszystkich
W Polsce. Kompozytorzy
Rozdział VII
Zmienne cele i koleje saksofonowej edukacji
Jeszcze raz Sax
Jazz - muzyka samouków
Marcel Mule i szkoła francuska
Następny Mule'a
Szkoła musi mieć mistrza
Ucz mnie muzyki - samouk w potrzebie
W Polsce. Lesław Lic, Willis Conover,David Pituch...
Podsumowanie
Dziś i jutro saksofonu
Jak grać?
Jak uczyć?
Jak sprostać nowym wymaganiom?
Jak wyzbyć się uprzedzeń?
Pogranicze i globalna wioska
Coda
Od autora
Biografia
Dyskografia
Spis ilustracji i tabel
Indeks nazwisk

cena 30 zł.


nuty.pl

Frankowski Grzegorz
Szkoła na kontrabas część 2 MIDI

polski Szkoła na kontrabas część 2 MIDI


Ilość stron:72 + 30
Format:235 x 305
Opracowanie na:kontrabas (zapis częściowo w kluczu wiolinowym, częściowo w basowym)
Obsada:Instrument (w nawiasie ilość materiałów wykonawczych)
Partytura (1)
Kontrabas II (0)
Kontrabas I (0)
Fortepian (0)
Rodzaj produktu:książka z przykładami nutowymi
Wersja językowa:wstępu: polska
opisów: polska
tytułów utworów: polska, angielska, niemiecka
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
AutorzyAutor okładki: Bruchnalski Marcin
Redaktor: Pochaba Aleksandra, Leszczyńska-Zając Dorota
Kod produktu:NPL084550

Część druga Szkoły na kontrabas, zatytułowana Midi, jest kontynuacją części pierwszej Szkoły – Mini, której treść obejmowała podstawowe informacje o budowie instrumentu, elementarne zagadnienia teoretyczne, mające zastosowanie w praktyce wykonawczej początkujących muzyków, oraz propozycje utworów, których skala trudności ograniczała się do pozycji I oraz IV.
W części drugiej Szkoły na kontrabas autor wprowadza kolejne pozycje na gryfie. Każdy rozdział podręcznika to nowa pozycja lub nowe zagadnienie techniczne. Pozycjom przypisane są tonacje wraz odpowiednimi ćwiczeniami, etiudami oraz wzorami rytmów. Cały materiał ćwiczeniowy stanowi przygotowanie do wykonania konkretnych utworów. Wśród tych wybranych kompozycji znajdują się popularne melodie z różnych krajów, fragmenty znanych dzieł klasycznych oraz standardy jazzowe. Opracowane są tak, by umożliwić soliście grę z akompaniamentem fortepianu, w duecie z drugim kontrabasem lub w trio (dwa kontrabasy i fortepian).
Twórczym zastosowaniem nowo poznanej tonacji, rytmów oraz skali są ćwiczenia z improwizacji. Umieszczone zostały w różnych rozdziałach niniejszego podręcznika i oparte zostały na schematach odpowiadających określonemu stylowi muzycznemu.

Grzegorz Frankowski


Lista utworów:
Temat z II części Symfonii "Niespodzianka" (Haydn Franz Joseph)
Majowa piosenka (Mozart Wolfgang Amadeus)
Temat z wariacjii "Karnawał w Wenecji" (Paganini Niccolo)
Pije Kuba do Jakuba - polska melodia popularna
American Patrol (White Meacham Frank)
Pieśń myśliwych Was gleicht wohl auf Erden z opery "Wolny strzelec" (Weber Carl Maria von)
Aria La donna e mobile z opery "Rigoletto" (Verdi Giuseppe)
Barkarola Belle nuit z opery "Opowieść Hoffmana" (Offenbach Jacques)
Tamburyn (Rameau Jean-Philippe)
Temat z poematu symfonicznego "Finlandia" (Sibelius Jean)
Greensleves - aria staroangielska
Farandola z II Suity z "Arlezjanki" (Bizet Georges)
Blue Monk (Monk Thelonious)
Śmiały jeździec (Schumann Robert)
Fragment Tempo di polacca (Simandl Franz)
Preludium e-moll (Chopin Fryderyk)
Menuet D-dur (Bach Johann Sebastian)
Habanera L'amour est un oiseau rebelle z opery "Carmen" (Bizet Georges)

Spis treści:

Wstęp
Przypomnienie z części 1 (MINI)
Tonacja G-dur
Tonacja D- dur
Tonacja a-moll naturalna
Pentatonika od dźwięku e
Pentatonika od dźwięku a
Strojenie instrumentu
Pozycja II
Tonacja C- dur
Tonacja G-dur
Pozycja III
Tonacja D-dur
Tonacja A-dur
Pozycja średnia - półpozycyjna 1/2
Tonacja a-moll
Tonacja F-dur
Tonacja d-moll
Tonacja B-dur
Tonacja g-moll
Pozycje pośrednie - II 1/2, III 1/2
Tonacja e-moll
Technika "oszczędnego smyczka"
Tonacja h-moll
Zmiany pozycji smyczka na różnych strunach
Zmiana strun- détaché
Zmiana strun - legato
Dwudźwięki z użyciem pustych strun
Gama chromatyczna
Podsumowanie
Tonacje durowe
Tonacje molowe (melodyczne)
Gama chromatyczna
Sposoby smyczkowania
Rytm i metrum - wybrane schematy
Dynamika
Agogika
Skróty pisowni muzycznej

cena 33,95 zł.


nuty.pl

Biskupski Jacek
Kolorowe dźwięki część 2

polski Kolorowe dźwięki część 2


Ilość stron:32
Format:210 x 297
Opracowanie na:fortepian lub keyboard
Obsada:Instrument (w nawiasie ilość materiałów wykonawczych)
Fortepian (0)
Rodzaj produktu:książka
Wersja językowa:opisów: polska
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
Kod produktu:NPL084531

Ćwiczenia 'Kolorowe dźwięki część 2" zawierają fragmenty popularnych piosenek, kolęd i utworów klasycznych. Zapisane są w formie zbioru nut bez metrum, taktów i wartości nut. Część melodii jest opisana cyframi (palcowanie) i literami (nazwy nut), a powtarzające się fragmenty uczeń z pomocą nauczyciela powinien opisać i pokolorować według wzoru z " Kolorowych dźwięków 1". Po nauczeniu się każdej melodii nauczyciel może wspólnie z uczniem zaczernić odpowiednie nuty, dopisać metrum i kreski taktowe, tak jak to zostało zrobione na stronie 5. Mozna również poprosić dziecko o liczenie do czterech podczas grania.
Naklejki dołączone do ćwiczeń mogą służyć jako nagrody za dobrze zagrany utwór, a litery można umieśćić na klawiaturze, co ułatwi odnalezienie właściwego klawisza. Znaki nad i pod nutami można zakryć utrudniając dziecku odczytanie zapisu nutowego.


Spis treści:

Jingle Bells
Kółko Graniaste
Happy Birthday
Długośc nut
My jesteśmy krasnoludki
Połącz nuty
Trzy kurki
Panie Janie
Jedzie pociąg
W murowanej piwnicy
Podobieństwa i różnice
Pójdźmy wszyscy do stajenki
Wśród nocnej ciszy
Gdy się Chrystus rodzi
Prawda czy nie
Gdy Śliczna Panna
Oda do radości
Musette
Wilhelm Tell
Napisz swoją melodię
Jezioro łabędzie
Słoń
Dyplom





Wyszukiwarka






Strona główna

Centrum Dystrybucji Nut nuty.pl
FRAZA s.c., ul. Łużycka 28a, 51-111 Wrocław
tel./fax (071) 325-82-11, tel. 372-66-68
Copyright 1997 - 2014 Fraza s.c., Wrocław, Poland