•Centrum Dystrybucji Nut•
System sklepów muzycznych
  

pokaż koszyk
Pomoc  Podręczniki  Utwory okolicznościowe  Nuty na instrumenty klawiszowe  Nuty na instrumenty strunowe  Nuty na instrumenty dęte drewniane i dęte blaszane  Nuty na instrumenty perkusyjne  Nuty na głosy solowe i chóry  Śpiewniki turystyczne, biesiadne i rockowe  Książki  Nuty na orkiestrę  Nuty na zespoły kameralne oraz rockowe  Inne 
Indeks autorów |  Wyszukiwarka |  Mapa serwisu 

Pora spać

Dostępne opracowania:

gitara (1)
gitara solo (2)
keyboard lub fortepian (1)
książka (10)
książka + CD (2)
książka z przykładami nutowymi (6)
książka z przykładami nutowymi (tabulaturą) i płytą CD (3)
linia melodyczna (klucz wiolinowy) + akordy + teksty + diagramy chwytów gitarowych (1)
trąbka B i CD (1)
więcej opracowań ...

Pora spać znajdziesz w 28 publikacjach wymienionych poniżej:


Okładka: Pochet Patrick et Martine, Guide Pratique du Guitariste

cena 64,95 zł.


nuty.pl

Pochet Patrick et Martine
Guide Pratique du Guitariste

Ilość stron:47
Format:230 x 300
Opracowanie na:gitara
Rodzaj produktu:książka
Wersja językowa:francuska
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL048597

Praktyczny poradnik opisujący budowę giutar: elektrycznych, klasycznych, akustycznych, podłączania efektów.


Lista utworów:
Guide Pratique du Guitariste (Pochet Patrick, Pochet Martine)

Okładka: Niemira Mieczysław, Akordy na keyboard (fortepian)

cena 28,95 zł.


nuty.pl

Niemira Mieczysław
Akordy na keyboard (fortepian)

polski Akordy na keyboard (fortepian)


Ilość stron:76
Format:205 x 290
Opracowanie na:keyboard lub fortepian
Obsada:Instrument (w nawiasie ilość materiałów wykonawczych)
Keyboard (1) lub Fortepian
Rodzaj produktu:książka
Wersja językowa:polska
Dostępnośćdostawa w ciągu 30 dni
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL054803

Wielu muzyków-amatorów ma problemy z prawidłowym budowaniem akordów. Oczywiście podstawowe dur-moll raczej nie sprawiają kłopotu. Problem pojawia się z prawidłowym odczytem septymy, a jak tu zagrać akord septymowy durowy z septymą wielką i obniżoną kwintą C+7-5? Odpowiedź na to i wiele innych pytań znajdziesz w tym poradniku. Cały podręcznik wypełniony jest akordami w tradycyjnej notacji, ich symbolami i diagramami przedstawiającymi układ palców na klawiaturze.


Okładka: Okoshi Tiger, Lewis Charles, Faculty Berklee, Berklee Practice Method - Trumpet

cena 110,95 zł.


nuty.pl

Okoshi Tiger, Lewis Charles, Faculty Berklee
Berklee Practice Method - Trumpet

polski Szkoła gry na trąbce (muzyka rozrywkowa)
angielski Berklee Practice Method - Trumpet


Ilość stron:158
Format:230 x 305
Opracowanie na:trąbka B i CD
Obsada:Instrument (w nawiasie ilość materiałów wykonawczych)
Trąbka B (1)
Rodzaj produktu:nuty drukowane + płyta CD
Wersja językowa:wstępu: angielska
opisów: angielska
tytułów utworów: angielska
Stopień trudności:0 w skali od 0 do 10
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
AutorzyEdytor: Feist Jonathan, Gedutis Susan
Autor wstępu: Okoshi Tiger, Lewis Charles, Burton Gary
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL059753

Publikacja ,,Berklee Practice Method" jest praktycznym przewodnikiem nauki gry na trąbce w stylu blues'a, rocka, jazz'u. W książce omówione są podstawowe zasady trzymania instrumentu, budowy trąbki, sposobów zadęcia, praca przeponą, akustyka instrumentu z podłączeniem do mikrofonu, skale muzyczne rocka, podstawowa teoria muzyki, interwały, triady, harmonizacja, konstrukcje akordów, harmonia blues'owa, rock'owa, jazz'owa. Dodatkowo do książki dołączona jest płyta CD. Na płycie tej znajduje się 50 ścieżek dźwiękowych, na których nagrane są poszczególne ćwiczenia (książka napisana jest w języku angielskim).


Discover how to play in a band with this Berklee Practice Method book/CD pack! Lessons throughout the book guide you through technique that is specific to playing the trumpet in a contemporary ensemble. You'll learn: melody and improvisation, phrasing, articulations, breathing, chords, scales, theory, comping, reading, interpreting lead sheets, and much more. Daily practice routines are designed for practicing by yourself, or with other musicians. The accompanying CD features outstanding Berklee players and covers a variety of styles, including rock, funk, jazz, blues, swing and bossa nova.


Spis treści:

CD Track
Forword
Preface
Basics
Playing Rock ("Sweet")
Technique / Theory
Learning the Groove
Improvisation
Reading
Daily Practice Routine
Playing Blues ("Do It Now")
Technique / Theory
Learning the Groove
Improvisation
Reading
Daily Practice Routine
Playing Blues Swing ("I Just Wanna Be With You")
Technique / Theory
Learning the Groove
Improvisation
Reading
Daily Practice Routine
Playing Funk ("Leave Me Alone")
Technique / Theory
Learning the Groove
Improvisation
Reading
Daily Practice Routine
Playing Light Funk ("Affordable")
Technique / Theory
Learning the Groove
Improvisation
Reading
Daily Practice Routine
Playing Gard Rock ("Don't Look Down")
Technique / Theory
Learning the Groove
Improvisation
Reading
Daily Practice Routine
Plaing Bossa Nowa ("Take your Time")
Technique / Theory
Learning the Groove
Improvisation
Reading
Daily Practice Routine
Playing Stop Time ("Stop It")
Technique / Theory
Learning the Groove
Improvisation
Reading
Daily Practice Routine
Final Remarks

Okładka: Szweykowska Anna, Szweykowski Zygmunt Maria, The Perfect Musician, Vol. 3

cena 23,92 zł.


nuty.pl

Szweykowska Anna, Szweykowski Zygmunt Maria
The Perfect Musician, Vol. 3

polski Doskonały muzyk, cz. 3
angielski The Perfect Musician, Vol. 3


Ilość stron:86
Format:125 x 180
Opracowanie na:książka
Rodzaj produktu:książka
Wersja językowa:angielska, włoska
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
AutorzyEdytor: Szweykowski Zygmunt Maria, Carter Tim
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL061363

Seria "Practica musica" to interesujące wypowiedzi z różnych epok na temat pojmowania muzyki i jej roli. Poszczególne zeszyty obejmują po jednej lub kilku wypowiedziach. Wszystkie teksty zawarte w serii "Pactica musica" stanowią materiał ściśle źródłowy. Część trzecia serii zawiera wypowiedzi Luigiego Zenobi i Athanasiusa Kirchera. Niniejsza edycja wydana jest w języku włoskim i angielskim.

The series Practica Musica seeks to present to scholars and interested readers a wide span of documents concerning the theory and practice of music. These documents cover a range of statements and opinions concerning how music was conceived at a given time, how musical compositions have functioned in given social, institutional and cultural contexts, and how particular works have been evaluated by contemporary writers on music, not to mention matters of performing practice and compositional technique. The texts come from professional theorists, composers and performers, as well as from laymen and amateur observers of contemporary musical life. The series as a whole will contain different types of documents - ranging from systematic treatises to the jottings of dilettantes - but whatever their origins, they offer an intriguing insight into music and its crucial place in society.

Spis treści:

Editor's note
Note
Luigi Zenobi:
Lettera a N. N.
List do N. N.
Athanasius Kircher:
Musurgia Universalis. Ex Libro VII
Musurgia Universalis. From the VIIth book
Index of names

Okładka: Hunter Dave, Guitar Effects Pedals - the practical handbook

cena 182,95 zł.


nuty.pl

Hunter Dave
Guitar Effects Pedals - the practical handbook

angielski Guitar Effects Pedals - the practical handbook


Ilość stron:224
Format:220 x 280
Opracowanie na:książka + CD
Rodzaj produktu:książka + płyta CD
Wersja językowa:angielska
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL061407

Publikacja "Guitar Effects Pedals" Dave Hunter zawiera ponad 40 projektów i rysunków muzycznych sprzętów gitarowych typu: stopki gitarowe, wzmacniaczy, filtry. Dodatkowo do publikacji zamieszczona jest płyta CD, na której znajdują się 92 próbki dźwiękowe poszczególnych komponentów gitarowych. Książka napisana jest w języku angielskim.


It's a golden age for guitar effects pedal users and makers right now, with over 40 years of design experience and musical experimentation to draw on. Your choice includes the original, pioneering vintage models, or souped-up clones from more contemporary designers. Dave Hunter spells out the pros and cons of both in this uniquely comprehensive guide. In a guitarist-friendly style, the book explores: what each type of effect does • how pedals work • the best order to connect pedals • and how to make the most of the pedals you have. Also includes exclusive interviews revealing eight top pedal makers' radically diverse appraoches to building effects.


Lista utworów:
Guitar Effects Pedals - the practical handbook (Hunter Dave)

Okładka: Claiborne Ryan, Guitar One Presents Effects And Settings

cena 40,95 zł.


nuty.pl

Claiborne Ryan
Guitar One Presents Effects And Settings

polski Guitar One prezentuje efekty i ustawienia gitarowe
angielski Guitar One Presents Effects And Settings


Ilość stron:32
Format:110 x 300
Opracowanie na:książka
Rodzaj produktu:książka
Wersja językowa:angielska
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL063955

Poradnik dotyczący możliwości osiągania rozmaitych efektów w grze na gitarze elektrycznej za pomocą wzmacniaczy, mikserów, efektów, takich jak: distortion, envelope filter, compresor, wah-wah, exiter, chorus, flanger, reverb, delay, gate, expander i wiele innych. Autor zawarł tu informacje dotyczące rodzajów efektów, struktur dźwiękowych, ustawień wzmacniaczy, a także wiele wskazówek i sztuczek w grze. Całość w angielskiej wersji językowej. Poradnik został opracowany przez znany magazyn Guitar One.


This handy reference tool helps you get the best sounds from your guitar by explaining the effects chain, individual sounds and setups, settings of the stars, and other tricks and tips.


Spis treści:

Introduction
Effects & Their Controls
Organizing Effects by Category
The Ordering of Effects
Individual Sounds and Setups
Classic Sounds with Multiple Effects
Personality Setups
Tricks & Tips Using Effects

Okładka: Brewster David M., Introduction To Guitar Tone and Effects

cena 109,95 zł.


nuty.pl

Brewster David M.
Introduction To Guitar Tone and Effects

polski Wstęp do brzmień i efektów gitarowych
angielski Introduction To Guitar Tone and Effects


Ilość stron:64
Format:230 x 305
Opracowanie na:książka + CD
Obsada:Instrument (w nawiasie ilość materiałów wykonawczych)
Gitara elektryczna (1)
Rodzaj produktu:książka + płyta CD
Wersja językowa:angielska
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
Kod produktu:NPL064820

Książka jest poradnikiem dla muzyków pragnących poznać wszelkie tajniki brzmienia gitary przy użyciu odpowiednich wzmacniaczy i efektów. Autor opisuje zagadnienia dotyczące używania kompensatorów, kompresorów, zniekształceń, fuzzów, itp, a także przedstawia anatomię instrumentu. Do publikacji dołączona jest płyta CD zawierająca przykładowe nagrania z użyciem danych wzmocnień technicznych.


An essential manual for getting the best sounds from electric guitars, amplifiers, effect pedals and digital processors! This book/CD pack features easy-to-follow instructions, with more than 75 photos, to teach the basics of guitar tones and effects. The accompanying CD provides audio examples. Readers will learn: anatomy of the electric guitar; controlling the electric guitar; getting a good clean tone; overdrive, distortion and fuzz; using equalizers; compressors and limiters; noise reduction; modulation effects; reverb and delay; special effects; multi-effect processors; getting a good tone through your PC; famous effected guitarists; and much more!


Spis treści:

Introduction
Anatomy of the Electrin Guitar
Controllin the Electric Guitar
Getting a Good Clean Tone
Overdrive, Distortion, and Fuzz
Equalizers
Compressors and Limiters
Noise Reduction
Modulation Effects
Reverb and Delay
Octavers and Harmonizers
Special Effects
Combining Effects
Building a Pedalboard
Multi - Effect Processors
Amplifier and Effect Modeling
Getting a Good Tone through Your PC
Stylistic Guitar Tones
Famous Effected Guitarists
Appendix: Effected Guitar Music

Okładka: Verheyen Carl, Guitar One Presents Studio City

cena 66,95 zł.


nuty.pl

Verheyen Carl
Guitar One Presents Studio City

angielski Guitar One Presents Studio City


Ilość stron:112
Format:152 x 229
Opracowanie na:książka
Rodzaj produktu:książka
Wersja językowa:angielska
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
Kod produktu:NPL064995

Publikacja Carla Verheyena - profesjonalnego gitarzysty - jest kroniką jego kariery. Znajdują się tu artykuły z Magazynu "Guitar". Verheyen przedstawia swoje doświadczenie i porady dla gitarzystów z zakresu ćwiczeń studyjnych i początków nagrań prowadzących do kariery muzycznej. Podręcznik adresowany jest przede wszystkim do gitarzystów, którzy chcą osiągnąć karierę profesjonalnego gracza studyjnego.


Professional guitarist Carl Verheyen chronicles his career as one of L.A.'s top-call session players in this complete collection of his Studio City columns from Guitar magazine. He draws on his vast experience to advise guitarists how to: exercise studio etiquette and act professionally • acquire, assemble and set up gear for sessions • use the tricks of the trade to become a studio hero • get repeat call-backs • and much more. This is the handbook for recording guitarists who want a career as a professional studio player!


Spis treści:

Introduction
From dusk till down
Playing right with the orchestra
Doubling from a position of strength
Accidents will happen
The time consideration
Acoustic tricks
Acoustic tricks, part 2
It's all relative
Suddenly soundtracked
Supervibe
Power chords only
The big three
They ride again
Time on the dime
Creative phrasing when sight - reading
Variety
On the road
Rig meltdown
Scheduling
Demo love
Live in London
When things go wrong
Working with producers
Radio IDs
Let Everything Ring
The Carlos Guy
Making Magic
Gear Maintenance
The Gunpowder incident
Good company
Soul on Soul
Dealing with Rejection
Accept no weaknesses
The chord solo
Turning a Phrase
If it's a gig, take it
The show must go on
Trunkloads of Sound
Sight - reading for Sessions
The Warm - up
Exposure
Bending Exercise
Coda

Okładka: Harrison Mark, Contemporary Music Theory - Level Two

cena 143,95 zł.


nuty.pl

Harrison Mark
Contemporary Music Theory - Level Two

polski Współczesna teoria muzyki, z. 2 - Harmonia i teoria muzyki pop i jazz
angielski Contemporary Music Theory - Level Two - A complete harmony and theory method for the pop & jazz musician


Ilość stron:384
Format:230 x 305
Opracowanie na:książka z przykładami nutowymi
Rodzaj produktu:książka
Wersja językowa:wstępu: angielska
biografii: angielska
opisów: angielska
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL065126
Produkty podobne:Harrison Mark - Contemporary Music Theory - Level 3
Harrison Mark - Contemporary Music Theory - Level One

Podręcznik do nauki harmonii Marka Harrisona, zawiera różne zagadnienia z teorii muzyki - interwały, trójdźwięki, czterodźwięki, skale pentatoniczne, akordy, itp. Na końcu książki znajduje się również słownik muzyczny wszelkich pojęć.


The Music Theory series is designed from the ground-up to explain the terminology and musical structures needed for modern applications. Level One is an introductory course which covers music notation, key signatures, basic scales, intervals, modes, diatonic relationships and 3-and 4-part chords. Level Two is an intermediate-level course covering larger chord forms, 'definitive' chords in major and minor keys, substitutions, analysis of key centers in tunes, 'upper structure' chords, voiceleading, and pentatonic and blues scale applications, a complete glossary of terms, and hundreds of written theory exercises with answers.


Spis treści:

Review of contemporary music theory level one
Five-part chords and the II-V-I progression in major keys
Plural substitute chords and harmonic analysis in major keys
Five-part chords and the II-V-I progression in minor keys
Plural substitute chords and harmonic analysis in minor keys
Voiceleading of triads and four-part chords
Chords using triad 'upper structures'
CHords using four-part 'upper structures'
Pentatonic and blues scales, and their applications
II-V-I definitive chords and substitutes in major keys
II-V-I definitive chords and substitutes in minor keys
Voiceleading of triads and four-part chords, using the circle-of-fifths and circle-of-fourths
'Upper structure' chords in major and minor keys
Pentatonic, minor pentatonic and blues scales
Glossary of therms used in this book

Okładka: Harrison Mark, Contemporary Music Theory - Level 3

cena 168,95 zł.


nuty.pl

Harrison Mark
Contemporary Music Theory - Level 3

polski Teoria muzyki współczesnej z. 3
angielski Contemporary Music Theory - Level 3


Ilość stron:390
Format:230 x 305
Opracowanie na:książka z przykładami nutowymi
Rodzaj produktu:książka
Wersja językowa:wstępu: angielska
biografii: angielska
opisów: angielska
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL065140
Produkty podobne:Harrison Mark - Contemporary Music Theory - Level One
Harrison Mark - Contemporary Music Theory - Level Two

Trzecia część książki przybliżającej zagadnienia teorii muzyki współczesnej. Jest to kompletny podręcznik teorii i harmonii dla muzyków pop i jazzu. W tej części zawarte zostały kompletne informacje odnośnie harmonii (akordy majorowe, minorowe, dominantowe, zwiększone, zmniejszone, przewroty itp.).


This book is the product of Mark Harrison's experience teaching hundreds of students at the world-famous Grove School of Music in Los Angeles. Suitable for instrumentalists, vocalists, composers and songwriters, this Level 3 course covers the chord tones, extensions and scale sources for all major, minor, dominant and diminished chords, and then applies the contemporary shape concept to create voicings, polychords, and to harmonize melodies.


Spis treści:

Review of Contemporary Music Theory Level One
Review of Contemporary Music Theory Level Two
The "Contemporary Shape Concept"
Major chords
Minor 7th chords
Minor 7th (with flatted 5th) chords
Minor 6th & minor major 7th chords
Unaltered dominant 7th chords
Dominant 7th (with flatted 5th/sharped 11th) chords
Dominant 7th (with flatted/sharped 9th) chords
Dominant 7th (with sharped 5th/flatted 13th) chords
Diminished 7th chords
Chord "stacks" for all major, minor, dominant and diminished chords
Scale sources for all major, minor, dominant and diminished chords
Glossary of terms used in this book

Okładka: Harrison Mark, Contemporary Eartraining - Level One

cena 128,95 zł.


nuty.pl

Harrison Mark
Contemporary Eartraining - Level One

polski Współczesna metoda kształcenia słuchu
angielski Contemporary Eartraining - Level One - A Modern Approach To Help Hear And Transcribe Melodies, Rhythms, Intervals, Bass Lines And Basic Chords


Ilość stron:232
Format:230 x 305
Opracowanie na:książka z przykładami nutowymi
Rodzaj produktu:nuty drukowane
Wersja językowa:wstępu: angielska
opisów: angielska
Stopień trudności:3 w skali od 0 do 10
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL065324

Zdolność słyszenia muzycznego to zasadnicza umiejętność, która jest ważniejsza nawet od zdolności manualnych na danym instrumencie. Zaniedbując kształcenie słuchu jako muzycy stawiamy sobie barierę, która uniemożliwia nam odniesienie sukcesu, gdyż to co przez niektórych jest nazywane talentem w muzyce, nie jest niczym innym niż dobrym słuchem muzycznym połączonym ze zdolnością twórczą. Podręcznik ten jest zbiorem nowatorskich ćwiczeń do kształcenia słuchu, na których obecnie kształcą się tysiące muzyków w szkołach muzycznych w Los Angeles oraz innych miejscach w U.S.A., oraz ci, którzy są już uznanymi muzykami i chcą podnieść swoje zdolności słyszenia muzycznego. Solfleż ten stosuje wypracowaną w U.S.A. technikę "relative patch", której objaśnienie znajduje się w niniejszym podręczniku; rozdział pierwszy uczy słuchania i zapisywania interwałów, rytmów i melodii; rozdział drugi uczy rozpoznawania trójdźwięków, akordów septymowych i bardziej złożonych oraz gam systemu dur-mol i skal systemu modalnego a także wyodrębniania ze słuchu melodii z przebiegów polifonicznych.


Eartraining is a vital (and sometimes neglected) skill that enables musicians to 'hear ahead' in their playing and writing. These unique, modern courses have been used by hundreds of students (from beginners to working pros) at the acclaimed Grove School of Music in Los Angeles. These methods use SOLFEG (the syllables Do, Re, Mi, etc.) to apply the techniques within a key-center based 'relative pitch' framework. Level One works on hearing and transcribing melodies, rhythms, intervals and bass lines and moves on to identify triads and simple progressions. Level Two covers hearing and transcribing triad and four-part chord progressions, key changes, chromatic tones, modal scales, and combining melodic and harmonic dictation.


Spis treści:

Introduction: Summary of subject areas addressed in the book
Chapter One: Review of C, F and G major scales and key signatures; Review of SOLFEG and major scale resolutions; Melodic dictation with whole/half/quarter notes
Chapter Two: Diatonic major 3rd and minor 6th intervals; Introduction of eighth-note rhythms in dictation
Chapter Three: Diatonic minor 3rd and major 6th intervals; Introduction of D major scale and resolutions; Diatonic triad recognition - beginning with I-IV-V
Chapter Four: Diatonic 4th and 5th intervals; Diatonic triads and progressions - add the VI minor; Bass line dictation with half and quarter notes
Chapter Six: Diatonic major 2nd and minor 7th intervals; Introduction of dotted quarter-eight rhythms; Diatonic triads and progressions - add the III minor
Chapter Seven: Diatonic minor 2nd and major 7th intervals; Introduction of eight-note rhythmic anticipations; Diatonic triads and progressions - add the II minor; Bass line dictation - add eight notes and anticipations
Chapter Eight: Reviev and further drill on all of the above areas
Supplementary Worksheets: Keys of C, G, F, D and Bb; beginning on page

Okładka: Harrison Mark, Contemporary Eartraining - Level Two

cena 117,95 zł.


nuty.pl

Harrison Mark
Contemporary Eartraining - Level Two

polski Współczesne kształcenie słuchu, z. 2
angielski Contemporary Eartraining - Level Two


Ilość stron:168
Format:230 x 305
Opracowanie na:książka z przykładami nutowymi
Rodzaj produktu:książka
Wersja językowa:wstępu: angielska
opisów: angielska
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL065341

Podręcznik do kształcenia słuchu dla szeroko pojętej muzyki rozrywkowej. Uczy słuchowego rozpoznawania i zapisywania progresji akordów. Publikacja ta jest wykorzystywana w znanym Grove School of Music w Los Angeles. Oprócz czystej teorii, podręcznik zawiera też ćwiczenia z kluczem odpowiedzi.


Eartraining is a vital (and sometimes neglected) skill that enables musicians to 'hear ahead' in their playing and writing. These unique, modern courses have been used by hundreds of students (from beginners to working pros) at the acclaimed Grove School of Music in Los Angeles. These methods use SOLFEG (the syllables Do, Re, Mi, etc.) to apply the techniques within a key-center based 'relative pitch' framework. Level One works on hearing and transcribing melodies, rhythms, intervals and bass lines and moves on to identify triads and simple progressions. Level Two covers hearing and transcribing triad and four-part chord progressions, key changes, chromatic tones, modal scales, and combining melodic and harmonic dictation. Both levels include vocal drills and exercises.


Spis treści:

Level 1 solfeg review: Explanation of major scale solfeg and resolutions first introduced in Contemporary Eartraining Level 1
Summary of subject areas adressed in the book
Circle-of-fifths and circle-of-fourths - how these terms are used in an Entertaining context
Chromatic solfeg - adding extra solfeg syllables for chromatic notes
Major triad progressions - using the circle of 5ths/4ths and half-steps movements
Diatonic triad progressions - hearing all combinations of triads within a major key
Modal scale recognition - hearing all combinations of triads within a major key
II-V-I four-part progression - recognizing key changes usin II-V-I harmonies.
7-3 melodic line dictation over II-V-I progressions - using 7ths & 3rds of the chords as melody notes
Vocal Drills - practise routines around the circe of 5ths & 4ths
Contents of cassette tapes which are available
Workbook questions
Workbook answers

Okładka: Komar Eric S., Eglash Joel N., New Jewish Tunes: Ruach 5761 & 5763 Songbook

cena 191,95 zł.


nuty.pl

Komar Eric S., Eglash Joel N.
New Jewish Tunes: Ruach 5761 & 5763 Songbook

angielski New Jewish Tunes: Ruach 5761 & 5763 Songbook


Ilość stron:64
Format:230 x 305
Opracowanie na:linia melodyczna (klucz wiolinowy) + akordy + teksty + diagramy chwytów gitarowych
Obsada:Instrument (w nawiasie ilość materiałów wykonawczych)
Głos wokalny (1) lub Instrument melodyczny (klucz wiolinowy)
akompaniament na płycie CD (1)
Rodzaj produktu:nuty drukowane + 2 płyty CD
Wersja językowa:wstępu: angielska
opisów: angielska
tytułów utworów: hebrajska
słów utworów: hebrajska
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL065628

Tytuł publikacji - "Ruach" - oznacza po hebrajsku Duch Święty. Prezentowana książka jest zbiorem żydowskich pieśni religijnych skomponowanych przez największe osobistości w dziedzinie współczesnej muzyki żydowskiej. Wśród nich: Steve Dropkin, Mah Tovu, Noam Katz, Jeff Klepper i inni. Do książki dołączone są dwie płyty CD z nagranymi wersjami demonstracyjnymi i akompaniamentami do linii melodycznej zapisanej w publikacji.


Ruach is the Hebrew word for spirit. It is exactly that quality which the 27 songs in this book possess. Representing the biggest names in contemporary Jewish music (Steve Dropkin, e18hteen, Debbie Friedman, Mah Tovu, Noam Katz, Jeff Klepper and others), songs include: B'tzelem Elohim • Ashrey • Hillel's Song • Sim Shalom • Halleli • Children of Freedom • and more. The recordings on the two CDs that accompany this songbook are performed by the original artists.


Lista utworów:
B'tzelem Elohim
Hodu Ladonai
Ashrey
Hillel's song
Anachnu M'vorachim
L'takein (The Na Na Song)
Mah Tovu
Oseh Shalom
Al Tifrosh
Open up our eyes
Sim Shalom
B'yado
Lev B'lev
Light these lights
Etiz Chayim hee
Pit'chu Li
Devorah's song
Halleli
When we wer young
Kehilah Kedoshah
A way to say ah
Al Shlosha
We all stand together
Rabbi ben bag - bag
Salaam / Ki Va Moed
Children of freedom

Okładka: Salzman Timothy, A Composer's Insight, Volume 1

cena 191,95 zł.


nuty.pl

Salzman Timothy
A Composer's Insight, Volume 1

polski Wgląd kompozytorów, z. 1
angielski A Composer's Insight, Volume 1


Ilość stron:176
Format:210 x 297
Opracowanie na:książka
Rodzaj produktu:książka
Wersja językowa:angielska
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
Kod produktu:NPL065649

Pierwsza część publikacji z przedmową Michaela Colgrassa, zawiera zbiór opisów o współczesnych kompozytorach, wywiady z nimi oraz analizy ich prac. Informacje przedstawiane w książce przez autora zostały nabyte podczas osobistych wywiadów z każdym kompozytorem. Publikacja jest doskonałym przewodnikiem pozwalającym dostrzec wiele tajników twórczości współczesnych artystów. Przeznaczona jest zarówno dla nauczycieli, dyrygentów, jak i uczniów oraz miłośników muzyki.


A Composer's Insight, Volume 1 - with a foreword by Michael Colgrass - is the first in a five-volume series on major contemporary composers and their works for wind band. Included in this initial volume are rare, behind-the-notes perspectives acquired from personal interviews with each composer. An excellent resource for conductors, composers or enthusiasts interested in acquiring a richer musical understanding of the composers' training, compositional approach, musical influences and interpretative ideas. Features the music of: Timothy Broege, Michael Colgrass, Michael Daugherty, David Gillingham, John Harbison, Karel Husa, Alfred Reed and others.


Spis treści:

Foreword
Preface
Acknowledgements
Author Bios
TIMOTHY BROEGE by David Fullmer
MICHAEL COLGRASS by Stephen Clickard
MICHAEL DAUGHERTY by Judson Scott
DAVID GILLINGHAM by Raydell Bradley and J. Bradley McDavid
JOHN HARBISON by Judson Scott
KAREL HUSA by David Fullmer
YASUHIDE ITO by Miho Takekewa
CINDY McTEE by David Fullmer
ALFRED REED by David Waltman
JOSEPH SCHWANTNER by Scott Higbee
DAVID STANHOPE by Timothy Salzman
JAMES SYLER by Miriam Krueger and Timothy Salzman

Okładka: Stachak Tatiana, Gitara pierwsza klasa

cena 56,95 zł.


nuty.pl

Stachak Tatiana
Gitara pierwsza klasa

polski Gitara pierwsza klasa
angielski First Class Guitar


Ilość stron:120
Format:230 x 305
Opracowanie na:gitara solo
Obsada:Instrument (w nawiasie ilość materiałów wykonawczych)
Gitara (1)
Rodzaj produktu:książka
Wersja językowa:wstępu: polska, angielska
tytułów utworów: polska, angielska
Stopień trudności:1 w skali od 0 do 10
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
AutorzyAutor okładki: Flis Małgorzata
Redaktor: Kowalczyk Marcin
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL066101
Produkty podobne:Stachak Tatiana - Gitara ekstra klasa

Podręcznik "Gitara pierwsza klasa" to publikacja dydaktyczna przeznaczona dla początkujących gitarzystów. Podręcznik adresowany jest głównie do najmłodszych dzieci w wieku od 5 do 10 lat. W publikacji tej znalazło się wiele nowatorskich rozwiązań, wśród nich warto wymienić m.in. zastosowanie metody polegającej na graniu w duecie ucznia i nauczyciela oraz wprowadzenie ćwiczeń z elementami improwizacji. Większość utworów zamieszczonych w publikacji to kompozycje autorki, a uzupełnieniem tego materiału jest zbiór klasycznych miniatur oraz trzy niezwykle efektowne kompozycje współczesnego gitarzysty i kompozytora - Marka Pasiecznego. Całości dopełnia szata graficzna publikacji, której głównym elementem jest blisko sto kolorowych ilustracji autorstwa Małgorzaty Flis. Publikacja "Gitara pierwsza klasa" uzyskała bardzo dobre recenzje konsultantów Centrum Edukacji Artystycznej i uznana została za jedną z nielicznych polskich publikacji dydaktycznych, której jakość edytorska i merytoryczna utrzymane są na najwyższym światowym poziomie.

You are beginning to learn guitar playing. This handbook will help you in your first musical steps. In the handbook I included the pieces, songs and exercises which my students like most; their opinion was for me the most important when working on the book. I hope you will like them, too. Good luck in your brautiful and adventure trip to the realm of sounds!

Spis treści:

Co znajdziesz w podręczniku / What You Will Find in this Handbook
Zanim zaczniesz grać, przeczytaj / Read it before You Start Playing
Część 1 / Part 1; Gitara - mój nowy przyjaciel (pierwsze ćwiczenia na pustych strunach) / Guitar - My New Friend (first exercises on open strings)
Gitara / Guitar
Pozycja gitarzysty; Co jeszcze jest potrzebne do grania na gitarze / Guitar Player's Position; What Do You Need to Play Guitar
Ustawienie prawej ręki; Ustawienie lewej Ręki; Oznaczenia palców / Right Hand's Position; Left Hand's Position; Fingering
Gra na strunach wiolinowych / Playing on Treble Strings
Gra na strunach basowych / Playing on Bass Strings
Arpeggio
Część 2 / Part 2; Lewa ręka wraca z wakacji (pierwsze dźwięki na gryfie) / Left Hand back from Holiday (first notes on the fingerboard)
dźwięki na trzeciej strunie / notes on the third string
dźwięki na drugiej strunie / notes on the second string
dźwięki na pierwszej strunie / notes on the first string
dźwięki na czwartej strunie / notes on the fourts string
dźwięki na piątej strunie / notes on the fifth string
dźwięki na szóstej strunie / notes on the sixth string
Jak nastroić gitarę / How to Tune the Guitar
Część 3 / Part 3; Mały solista (pierwsze utwory dwugłosowe) / Little Soloist (first two-part compositions)
Melodia w dowolnym głosie z akompaniamentem pojedyńczej struny / Melody in Lower Part withj One-string Accompaniment
Dwudźwięki na sąsiednich strunach / Dyads on Neighbouring Strings
Melodia w dowolnym głosie z akompaniamentem dwudźwięków / Melody in Lower Part with Dyad Accompaniment
Dwudźwięki w górnym głosie z akompaniamentem kciuka / Days in Upper Part with Thumb Accompaniment
Arpeggio kciukiem i dwoma palcami / Thumb and Two-finger Arpeggio
Dwudźwięki na odległych strunach / Dyads on Distant String
Trójdźwięki na sąsiednich strunach / Three-note Chords on Neighbouring Strings
Trójdźwięki na odległych strunach / Three-note Chords on Distant Strings
Arpeggio kciukiem i trzema palcami / Thumb and Three-finger Arpegio
Czterodźwięki / Four-note Chords
Melodia apoyando w górnym głosie / Apoyando Melody in Upper Part
Część 4 / Part 4; 30 Łatwych utworów / 30 Easy Pieces
Mały słowniczek muzyczny / Small Music Dictionary
utwory klasyczne / classical pieces
utwory współczesne / contemporary pieces

Okładka: MsIan Peter, Using Your Portable Studio

cena 136,95 zł.


nuty.pl

MsIan Peter
Using Your Portable Studio

polski Stwórz swoje przenośne studio
angielski Using Your Portable Studio


Ilość stron:304
Format:230 x 305
Opracowanie na:książka
Rodzaj produktu:książka
Wersja językowa:angielska
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
AutorzyAutor aranżacji/opracowania: MsIan Peter
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL066446

Obszerna książka - poradnik Petera McIana, popularnego producenta muzycznego i pisarza piosenek. Autor krok po kroku wprowadza w świat nagrań, produkcji muzycznych, nagłośnień instrumentów i elektroniki, a wszystko w celu przekazania umiejętności samodzielnej budowy własnego studia muzycznego. Podany spis treści został ograniczony do głównych rozdziałów, natomiast każdy z nich posiada szczegółowe podrozdziały. UWAGA! KSIĄŻKA W JĘZYKU ANGIELSKIM.

A step-by-step guide through the theory and practice of using a portable studio. Features introductions to the why?, what? and how? of studio recording and production. Also advises on how to produce professional results on a home studio budget.

Spis treści:

Preface
Introduction: Applying Pro Techniques to Recording with the Portable Studio
Section One: Why you're doing what you're doing: The foundation of recording
Section Two: What you're going to do it with: the tools of recording and how they work
Section Three: How You're going to do it: techniques
Section Four: Doing It
The recipe section: How to do things you though you couldn't do with a portable studio

Okładka: Bianculli Pat, 101 Tips And Tricks For Acoustic Guitar

cena 82,95 zł.


nuty.pl

Bianculli Pat
101 Tips And Tricks For Acoustic Guitar

polski 101 porad i trików na gitarę akustyczną
angielski 101 Tips And Tricks For Acoustic Guitar


Ilość stron:80
Format:230 x 305
Opracowanie na:gitara solo
Obsada:Instrument (w nawiasie ilość materiałów wykonawczych)
Gitara akustyczna (1)
Rodzaj produktu:książka + płyta CD
Wersja językowa:wstępu: angielska
opisów: angielska
tytułów utworów: angielska
Stopień trudności:4 w skali od 0 do 10
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
AutorzyNagranie: Verheyen Carl
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL066797

Publikacja zawiera wiele porad dotyczących gry na gitarze akustycznej, od informacji odnośnie wyboru gitary czy zakładania strun, poprzez porady dotyczące samej gry, rozwijania stylu, aranżowania, aż po instrukcje dotyczące prowadzenia własnej kariery gitarzysty. Do publikacji dołączona została płyta CD zawierająca nagrania przykładów.

From tips on arranging to speed-picking to the maintenance of your guitar (and you!) and beyond, 101 Tips And Tricks For Acoustic Guitar is chock full of 'unplugged' pointers to help everyone from the beginning student to the seasoned pro.

Spis treści:

Dedication
Introduction
Acknowledgements
About the author
Section 1: Your guitar
Purchasing your guitar
Caring for your guitar
String solutions
Tuning tips
Capo and bottleneck capers
Amplifying your accoustic guitar
Section 2: Your technique
Getting into the comfort zone - dealing with tension and other issues
Fingerboard geography
Building a better right hand
Building a better left hand
Section 3: Your music
Stylistic effect
Arranging, transcribing and related issues
Secion 4: Your career
Steps towards building a proffesional career
Teaching and being taught

Okładka: Finney Ross Lee, Making Music, The Time - Line, Vol. 1

cena 110,95 zł.


nuty.pl

Finney Ross Lee
Making Music, The Time - Line, Vol. 1

polski Tworzenie muzyki, Linia czasu, z. 1
angielski Making Music, The Time - Line, Vol. 1


Ilość stron:82
Format:224 x 296
Opracowanie na:książka
Rodzaj produktu:książka
Wersja językowa:tłumaczenia: angielska
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL068572

Ross Lee Finney (1906 - 1997) to amerykański pedagog, kompozytor, uczeń m. in. Nadii Boulanger, Albana Berga i
Rogera Sessionsa. Korzystając ze swojego długoletniego doświadczenia w nauce kompozycji Finney stworzył podręcznik w trzech częściach dla początkujących kompozytorów. W części pierwszej zawarł szereg praktycznych wskazówek: od podstaw instrumentacji i instrumentoznawstwa (szczególnie instrumenty perkusyjne) po ogólne zasady prawidłowego kształtowania dzieła muzycznego - jego melodii i harmonii oraz innych elementów. Kompozytor nie opierał się jednak na klasycznych, ugruntowanych przez tradycję regułach - jego celem było ukazanie współczesnego warsztatu kompozytorskiego z własnego punktu widzenia. Oprócz opisów słownych w książce znajduje się wiele własnych kompozycji Finneya, które wyjaśniają poruszane przez niego problemy. Kompozycje te są w formie partytury możliwej do realnego wykonania (m. in. "Movement" na perkusje i fortepian, "Suspended movement" na zespół kameralny).

As the author write:"This little volume is a hybrid". It is an elementary instruction book in composing music. But it is also a performance book that can be used by a group of players interested in contemporary music. And it is invitably a reflection of Ross Lee Finney reflection of ideas and convictions about composing music formed from years of teaching experiance. This volume is the first of three. It avoids as much as possible problems of melody and harmony. There are ten pieced included in this book to illustrate not only compositional problems but also to supply music that group can perform to develope technique.

Spis treści:

Learnig to understand and use the time-line in music
Defining in the musical Time-Line
Three basic ways of orginizing and notating on the Time-Line
First composing exersice - composing for a group of simple percussion instruments
The structure of the Time-Line
Orginizing the Time-Line by using sounds, musicak punctuation and dynamics
Second composition exercise - composing a piece organized by dynamics and sounds for 3 simple percussion instruments
Musical example for Performance - Fig. 1 Study for three percussionists
Using a simple musical form - The Canon
Notation on the Time-Line
Indicating exact pitch for a voice by employing a one-line staff
Musical Example for Performance - Fig. 2 The Fat Man for 3 Voices and Bass Drum
Using the five-line staff and modern clefs to indicate exact pitches
Third composing exercise - composing a piece for voices, piano and 2 triangles
Learning some modern national techniques
Fourth composing exercise - composing piece for three voices and three simple instruments with notation indicating exact pitches in the voice parts (using Clefs), some modern national devices and improvisation
Composing for instruments that play exact pitches
Percussion instruments taht play exact pitches
Writing idiomatic music for the piano, a percussion instrument
Musical Example for Performance - Fig. 3 Prelude (Contrasts) for Piano
Fith composing exercise - Fig. 4 - composing a piece for bell, piano and tambourine
Pitch-range chart for band and orchestra instruments
The musical idea
What is a musical idea?
How the composer uses dynamics, articulation, tempo and instrumentation to develop and achive his ideas
Musical Example for Performance - Fig. 5 Shapes for Chamber Ensamble
The importance of rhythm
How interesting rhythm can revitalize meter by adding variety to the time-line and contribute to a composition's organization by repetition
Pieces for further study and performance
Figure 6 Movement for Percussion and Piano
Figure 7 Suspended movement for Chamber Ensamble
Figure 8 Images for 2 Percussionists and Piano
Figure 9 Conflict for 4 Percussionists
Figure 10 Whistles for 2 or 4 Percussionists

Okładka: Zganiacz-Mazur Liliana, Audycja Muzyczne tom III. Tematy muzyczne cz.1

cena 24,95 zł.


nuty.pl

Zganiacz-Mazur Liliana
Audycja Muzyczne tom III. Tematy muzyczne cz.1

polski Audycja Muzyczne tom III. Tematy muzyczne cz.1


Ilość stron:136
Format:150 x 210
Opracowanie na:książka
Rodzaj produktu:książka
Wersja językowa:polska
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL078250
Produkty podobne:Zganiacz-Mazur Liliana - Audycja Muzyczne tom I. Tematy muzyczne 1
Zganiacz-Mazur Liliana - Audycja muzyczne tom II.Tematy muzyczne
Zganiacz-Mazur Liliana - Audycje Muzyczne tom III. Tematy muzyczne część 2
Dudek Aleksandra - Audycje muzyczne, Program nauczania dla szkół muzycznych I stopnia
Zganiacz-Mazur Liliana - Audycje muzyczne, tom 1. Podstawy teorii literatury muzycznej
Zganiacz-Mazur Liliana - Audycje muzyczne, tom 2. Podstawy teorii literatury muzycznej
Zganiacz-Mazur Liliana - Audycje muzyczne, tom 3, Podstawy historii muzyki, cz. 1
Zganiacz-Mazur Liliana - Audycje muzyczne, tom 3. Podstawy historii muzyki - cz. 2
Grochowska Dorota - Audycje muzyczne. Materiały pomocnicze. Zeszyt ćwiczeń dla uczniów PSM I stopnia
Grochowska Dorota - Audycje muzyczne. Program nauczania dla PSM I stopnia

Tematy Muzyczne stanowią nową pozycję w procesie kształcenia muzycznego, zapoznaje ucznia z materiałem muzycznym w poznawaniu literatury. Opracowane utwory opierają się na wykazach literatury zamieszczonych w materiałach metodycznych do audycji muzycznych. Podane tematy są obszerne, mają zapis fortepianowy a przy utworach orkiestrowych zastosowano zapis trzech pięciolinii.


Spis treści:

ŚREDNIOWIECZE
1.Anonim - Bogurodzica.
RENESANS
2.Orlando di L. - Lucescit jam o socii (chanson)
3.Palestrina G.P.da - Gloria in excelsis Deo z "Missa papae Marcelli"
4.Venosa G.C.da - O voi, o voi (madrygał)
5.Marenzio L. - Amatemi, ben mio (madrygał)
6.Monteverdi C. - O sia tranquillo il mare (madrygał).
POLSCY KOMPOZYTORZY XVI WIEKU
7.Leopolita M. - Mihi autem
8.Wacław z Szamotuł - Już się zmierzcha
9.Gomółka M. - Kleszczmy rękoma wszyscy zgodliwie (psalm 47)
10.Gomółka M. - Nieście chwałę, mocarze (psalm 29).
BAROK
11.Bach J.S. - Inwencja dwugłosowa a- moll
12.Bach J.S. - Inwencja trzygłosowa C-dur
13.Bach J.S. - Preludium C-dur z I tomu "Das wohltemperierte Klavier"
14.Bach J.S. - Fuga c-moll z I tomu "Das wohlteperierte Klavier"
15.Bach J.S. - II Suita francuska (cz. I)
16.Bach J.S. - Toccata d-moll
17.Bach J.S. - Koncert włoski (cz. I)
18.Bach J.S. - III Partita E-dur (cz. I)
19.Bach J.S. - I Suita G-dur (cz. I)
20.Bach J.S. - Suita h-moll Badinerie
21.Bach J.S. - I Koncert skrzypcowy a-moll (cz. I)
22.Bach J.S. - Koncert d-moll na 2 skrzypiec (cz. I)
23.Bach J.S. - III Suita orkiestrowa (cz. II - Aria)
24.Bach J.S. - Jesu, meine Freude (motet)
25.Haendel G.F. - III Suita klawesynowa (cz. I)
26.Haendel G.F. - VII Suita klawesynowa Passacaglia
27.Haendel G.F. - IV Koncert organowy F-dur (cz. I)
28.Haendel G.F. - Koncert B-dur op. 4 nr 6 (cz. I)
29.Haendel G.F. - Aria z suity "Muzyka na wodzie"
30.Haendel G.F. - Bourée z suity "Muzyka ogni sztucznych"
31.Haendel G.F. - Largo z opery "Xerxes"
32.Haendel G.F. - Chór z oratorium "Juda Machabeusz"
33.Haendel G.F. - Alleluja z oratorium "Mesjasz"
34.Vivaldi A. - Cztery pory roku - "Wiosna" (cz. I)
35.Vivaldi A. - Cztery pory roku - "Lato" Burza (cz. II)
36.Vivaldi A. - Cztery pory roku - "Jesień" Polowanie (cz. III)
37.Vivaldi A. - Cztery pory roku - "Zima" (cz. 1)
38.Corelli A. - La follia z Sonaty op. 5 nr 6
39.Tartini G. - Sonata skrzypcowa g-moll ("z trylem diabelskim" - cz. I)
40.Rameau J.P. - Tamburyn
41.Rameau J.P. - Kura
42.Couperin F. - Le Tic-Toc-Choc
43.Daquin Louis-C. - Kukułka
44.Albinoni T. - Adagio.
KOMPOZYTORZY POLSKIEGO BAROKU
45.Pękiel B. - Audite mortales (cz. I)
46.Gorczycki G.G. - Gaude Mater
47.Szarzyński S.S. - Sonata na 2 skrzypiec i organy
48.Mielczewski M. - Koncert "Deus in nomine tuo"
49.Zieleński M. - I Fantazja
50.Jarzębski A. - Tamburetta.
KLASYCYZM
51.Haydn J. - Sonata fortepianowa G-dur (cz. I)
52.Haydn J. - Symfonia D-dur nr 101 "Zegarowa" (cz. II)
53.Haydn J. - Serenada z XVII Kwartetu smyczkowego
54.Haydn J. - Symfonia Es-dur nr 103 "Z werblem na kotłach" (cz. III)
55.Haydn J. - Koncert fortepianowy D-dur (cz. III)
56.Haydn J. - Pory roku - "Wiosna" (cz. I)
57.Haydn J. - Stworzenie świata (cz. I)
58.Mozart W.A. - Uwertura do opery "Uprowadzenie z seraju"
59.Mozart W.A. - Uwertura do opery "Wesele Figara"
60.Mozart W.A. - Sonata fortepianowa C-dur KV 545 (cz. I)
61.Mozart W.A. - Sonata fortepianowa A-dur KV 331 Marsz turecki
62.Mozart W.A. - Koncert fortepianowy d-moll KV 466 (cz. I)
63.Mozart W.A. - Koncert klarnetowy A-dur KV 662 ( cz. I)
64.Mozart W.A. - Koncert skrzypcowy D-dur (cz. III)
65.Mozart W.A. - Alleluja z motetu "Exultate jubilate"
66.Mozart W.A. - Eine kleine Nachtmusik KV 525 (cz. I)
67.Mozart W.A. - Symfonia g-moll KV 550 (cz. I, III)
68.Mozart W.A. - Symfonia Es-dur KV 543 (cz. III)
69.Mozart W.A. - Symfonia C-dur "Jowiszowa" KV 550 (cz. I)
70.Beethoven L.v. - Dla Elizy
71.Beethoven L.v. - Adelaida
72.Beethoven L.v. - Sonata fortepianowa cis-moll "Księżycowa" op. 27 nr 2 (cz. I)
73.Beethoven L.v. - V Koncert fortepianowy Es-dur op. 73 (cz. III)
74.Beethoven L.v. - Koncert skrzypcowy D-dur (cz. III)
75.Beethoven L.v. - Sonata skrzypcowa a-moll op. 23 (cz. II) 76.Beethoven L.v. - III Symfonia Es-dur Marsz żałobny (cz. II) 77.Beethoven L.v. - V Symfonia (cz. I)
78.Beethoven L.v. - VII Symfonia (cz. II)
79.Beethoven L.v. - IX Symfonia d-moll Oda do radości (cz. IV).
POLSCY KOMPOZYTORZY EPOKI KLASYCZNEJ
80.Stefani J. - Polonez z wodewilu "Cud mniemany czyli Krakowiacy i Górale"
81.Elsner J. - Uwertura do opery "Leszek Biały"
82.Lessel F. - Wariacje na temat ukraińskiej melodii ludowej
83.Szymanowska M. - Walc A-dur
84.Ogiński M.K. - Polonez a-moll "Pożegnanie ojczyzny"
85.Gołąbek J. - Symfonia D-dur (cz. I).
ROMANTYZM
86.Weber C.M.v. - Uwertura do opery "Oberon"
87.Weber C.M.v. - Aria Maksa z I aktu opery "Wolny strzelec"
88.Weber C.M.v. - Zaproszenie do tańca
89.Schubert F. - Ave Maria 90.Schubert F. - Polna różyczka
91.Schubert F. - Kołysanka
92.Schubert F. - Serenada
93.Schubert F. - Pstrąg
94.Schubert F. - Momente musicale f-moll op. 94 nr 5
95.Schubert F. - Impromptu Es-dur
96.Schubert F. - V Symfonia (cz. III)
97.Schubert F. - VIII Symfonia h-moll "Niedokończona" (cz. I)
98.Schumann R. - Marzenie
99.Schumann R. - Piosenka sycylijska z cyklu "Album dla młodzieży"
100.Schumann R. - Cudowny miesiąc maj z cyklu "Miłość poety"
101.Schumann R. - Koncert wiolonczelowy a-moll (cz. I)
102.Schumann R. - Koncert fortepianowy a-moll op. 54 (cz. I)
103.Schumann R. - IV Symfonia d-moll (cz. I)
104.Mendelssohn-Bartholdy F. - Na skrzydłach pieśni
105.Mendelssohn-Bartholdy F. - Koncert skrzypcowy e-moll (cz. I)
106.Mendelssohn-Bartholdy F. - Suita "Sen nocy letniej" Uwertura, Nokturn, Marsz weselny
107.Mendelssohn-Bartholdy F. - IV Symfonia A-dur "Włoska" (cz. I)
108.Chopin F. - Życzenie
109.Chopin F. - Hulanka
110.Chopin F. - Śliczny chłopiec
111.Chopin F. - Ballada g-moll op. 23
112.Chopin F. - Etiuda c-moll "Rewolucyjna" op. 10 nr 12
113.Chopin F. - Impromptu As-dur op. 29
114.Chopin F. - Kołysanka Des-dur op. 57
115.Chopin F. - Nokturn Es-dur op. 9 nr 2
116.Chopin F. - Preludium e-moll op. 28 nr 4
117.Chopin F. - Polonez A-dur op. 40 nr 1
118.Chopin F. - Walc As-dur op. 64 nr 3
119.Chopin F. - Mazurek a-moll op. 59 nr 1
120.Chopin F. - Scherzo h-moll op. 20
121.Chopin F. - Sonata fortepianowa b-moll Marsz żałobny (cz. III)
122.Chopin F. - I Koncert fortepianowy e-moll op. 11 (cz. I, II, III)
123.Chopin F. - II Koncert fortepianowy f-moll op. 21 (cz. I, II, III).
IMPRESJONIZM
124.Debussy C. - Popołudnie fauna
125.Debussy C. - Dziewczyna o włosach jasnych jak len
126.Debussy C. - Światło księżyca
127.Debussy C. - Taniec pajaca
NEOROMANTYZM
128.Brahms J. - Kołysanka op. 49 nr 4
129.Brahms J. - Taniec węgierski nr 5
130.Brahms J. - Walc As-dur op. 39
131.Brahms J. - Koncert skrzypcowy D-dur (cz. III)
132.Brahms J. - IV Symfonia e-moll (cz. I)
133.Wagner R. - Uwertura do opery "Tannhäuser"
134.Wagner R. - Marsz "Wejście gości na Wartburg" z II aktu opery "Tannhäuser"
135.Wagner R. - Marsz weselny z III aktu dramatu muz. "Lohengrin"
136.Wagner R. - Galop Walkirii z dramatu muz. "Walkiria".
KOMPOZYTORZY XIX WIEKU
KOMPOZYTORZY FRANCUSCY
137.Gounod Ch.-Bach J.S. - Ave Maria
138.Gounod Ch. - Serenada Mefistofelesa z III aktu opery "Faust"
139.Franck C. - Ave Maria
140.Franck C. - Symfonia d-moll (cz. II)
141.Lalo É. - Symfonia hiszpańska op. 21 (cz. I)
142.Delibes L. - Aria Lakmé (z dzwoneczkami) z II aktu opery "Lakmé"
143.Bizet G. - Aria Nadira z I aktu opery "Poławiacze pereł"
144.Bizet G. - Kuplety torreadora z II aktu opery "Carmen"
145.Bizet G. - Seguidilla z I aktu opery "Carmen"
146.Bizet G. - II Suita "Arlezjanka" (cz. III)
147.Saint-Saëns C. - Taniec szkieletów op. 40
148.Saint-Saëns C. - Łabędź z cyklu "Karnawał zwierząt"
149.Saint-Saëns C. - Aria Dalili z I aktu opery "Samson i Dalila"
150.Massenet J. - Medytacje z opery "Thais".
KOMPOZYTORZY POLSCY
151.Kurpiński K. - Uwertura do opery "Zamek na Czorsztynie"
152.Kurpiński K. - Koncert klarnetowy A-dur (cz. I)
153.Komorowski I. - Kalina
154.Zarzycki A. - Mazurek G-dur op. 26
155.Zarębski J. - Tarantella op. 25.
MUZYKA SKRZYPCOWA
156.Paganini N. - Moto perpetuo
157.Paganini N. - II Koncert skrzypcowy h-moll La Campanella (cz. III)
158.Lipiński K. - Koncert wojskowy D-dur op. 21 (cz. I)
159.Wieniawski H. - Legenda
160.Wieniawski H. - Polonez A-dur
161.Wieniawski H. - II Koncert skrzypcowy d-moll (cz. III)
162.Sarasate P. - Melodie cygańskie.
MUZYKA OPEROWA
163.Auber D.F. - Bolero z II aktu opery "Niema z Portici"
164.Rossini G. - Uwertura do opery "Wilhelm Tell"
165.Rossini G. - Uwertura do opery "Sroka złodziejka"
166.Rossini G. - Aria Don Bazylia (Aria o plotce) z I aktu opery "Cyrulik sewilski"
167.Donizetti G. - Cavatina Lucii z I aktu opery "Łucja z Lammermoor"
168.Donizetti G. - Cavatina Noriny z I aktu opery "Don Pasquale"
169.Bellini V. - Aria Normy z I aktu opery "Norma"
170.Bellini V. - Aria Aminy z II aktu opery "Lunatyczka"
171.Verdi G. - Aria Traviaty z I aktu opery "Traviata"
172.Verdi G. - Aria Gildy z I aktu opery "Rigoletto"
173.Verdi G. - Chór niewolników z III aktu opery "Nabucco"
174.Leoncavallo R. - Aria Cania z I aktu opery "Pajace"
175.Leoncavallo Ruggiero - Poranek.
MUZYKA OPERETKOWA
176.Offenbach J. - Kankan z II aktu operetki "Orfeusz w piekle"
177.Offenbach J. - Piosnka Parysa z operetki "Piękna Helena"
178.Offenbach J. - Aria Pericholi z I aktu operetki "Perichola"
179.Strauss J. ojciec - Marsz Radetzky`ego
180.Strauss J. syn - Życie artysty (walc wiedeński)
181.Strauss J. syn - Annen-polka op. 117.

Okładka: Tomaszewski Mieczysław, Chopin (English version)

cena 125,05 zł.


nuty.pl

Tomaszewski Mieczysław
Chopin (English version)

angielski Chopin


Ilość stron:310
Format:225 x 235
Opracowanie na:książka
Rodzaj produktu:książka
Wersja językowa:angielska
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL081598

Publikacja w języku angielskim. Prezentowane ilustrowane wydawnictwo Chopin, autorstwa Mieczysława Tomaszewskiego, przygotowane zostało z okazji obchodów 160. rocznicy śmierci oraz 200. rocznicy urodzin Fryderyka Chopina. Wprowadza czytelnika w tajniki biografii i twórczości najwybitniejszego polskiego kompozytora i jest adresowane do wszystkich, którym Chopin i jego talent są bliskie, tak w Polsce, jak i za granicą.

Projekt graficzny przygotował prof. Władysław Pluta. Uzupełnieniem tekstu jest bogaty materiał ilustracyjny, obejmujący zarówno reprodukcje i zdjęcia archiwalne, jak też fotografie współczesne, ukazujące miejsca związane z życiem Chopina. Wyjątkowe w swej urodzie zdjęcia ukazują piękno ojczystej ziemi kompozytora.
Publikacja liczy 360 stron i ponad 300 zdjęć. Zdjęcia współczesne przygotowywane zostały przez profesjonalnych fotografików, a reprodukcje dzieł archiwalnych pochodzą między innymi z Muzeum Narodowego w Warszawie, Muzeum Narodowego w Krakowie, Muzeum Narodowego w Poznaniu, Muzeum Czartoryskich, Biblioteki Narodowej, Biblioteki Jagiellońskiej, Bridgeman Art Library w Londynie, Tate Gallery i innych.

The illustrated book, ''Chopin'', prepared on the occasion of Chopin's 160th death and 200th birth anniversaries, is intended for a wide range of readers, both in Poland and abroad, in particular to the aficionados of Frederic Chopin's phenomenal talent and those who wish to learn more about his biography and the times when he lived. The book's aim is to promote Chopin-related issues and knowledge of the composer. The authors have undertaken to answer the questions of how his talent developed and how the historical situation influenced the artist's personality and work. The text is complemented by rich illustrative material, including archival materials as well as contemporary photographs, depicting the sights associated with Chopin's life.

Spis treści:

Home
Roots
Village
Warsaw
First wanderings
Uprising
Paris
The Romantic Movement
The pianist
Composer
Salons
Meeting in Marienbad
Majorca
Nohant
Dissonances
Homeland and Faith
Last years
Last days
Resonance
List of illustrations

Okładka: Olszewski Wojciech Kazimierz, Sztuka aranżacji w muzyce jazzowej i rozrywkowej z CD

cena 49 zł.


nuty.pl

Olszewski Wojciech Kazimierz
Sztuka aranżacji w muzyce jazzowej i rozrywkowej z CD

polski Sztuka aranżacji w muzyce jazzowej i rozrywkowej z CD


Ilość stron:232
Format:170 x 240
Opracowanie na:książka z przykładami nutowymi
Rodzaj produktu:książka + płyta CD
Wersja językowa:polska
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL082861

Sztuka aranżacji w muzyce jazzowej i rozrywkowej Wojciecha Kazimierza Olszewskiego stanowi kontynuację i poszerzenie tematyki zarysowanej w Podstawach harmonii we współczesnej muzyce jazzowej i rozrywkowej (NPL081076). W prezentowanej publikacji Autor wyjaśnia podstawowe pojęcia związane z aranżacją muzyczną dziedziną artystyczną jednak w dzisiejszym świecie mocno związaną z funkcją usługową. Pokrótce charakteryzuje instrumenty muzyczne, podaje ich skale, proponuje praktyczne sposoby łączenia ich w grupy, ze szczególnym uwrażliwieniem na walory brzmieniowe budowanej aranżacji. Czytelnik znajdzie tu także wskazówki, dotyczące różnych technik aranżowania, kolejnych etapów tej pracy oraz porady, jakich błędów unikać, by materiał końcowy był jednoznaczny i czytelny. Jeden z rozdziałów Autor poświęcił omówieniu najbardziej popularnych schematów rytmicznych, z jakimi można współcześnie zetknąć się w muzyce nie tylko jazzowej, ale również rozrywkowej (np. w muzyce popowej, rockowej czy w tańcach latynoamerykańskich).

Do wydania dołączono płytę z nagraniami przykładów nutowych zamieszczonych w Aneksie.

Mam nadzieję, że publikacja ta przyczyni się do lepszego, praktycznego zrozumienia problemów związanych z aranżacją muzyczną. Chociaż nie sposób omówić je wszystkie (), jednak jestem przekonany, że zetknięcie się z tymi tutaj zawartymi, rozbudzi wyobraźnię młodych adeptów sztuki aranżowania. (Wojciech Kazimierz Olszewski)


Spis treści:

Przedmowa
Co to jest aranżacja
Definicja
Instrumentacja a aranżacja
Aranżacja dźwiękowa a pisana
Producent muzyczny a aranżer
Rola usługowa aranżera
Technika aranżacji a talent i wyczucie stylu
Praktyczno-techniczne cechy dobrej aranżcji
Podstawy intrumentoznawstwa
Instrumenty dęte drewniane
Flet
Obój
Rożek angielski
Klarnet
Klarnet basowy
Fagot
Saksofony
Instrumenty dęte blaszane
Trąbka
Fluegehorn
Puzon
Puzon basowy
Waltornia(róg)
Tuba
Tłumiki
Artykulacja
Sekcja rytmiczna
Kontrabas, gitara basowa (bas)
Fortepian
Gitara
Perkusja (zestaw)
Instrumenty perkusyjne
Kotły
Instrumenty smyczkowe
Pozostałe instrumenty
Harfa
Akordeon
Głos ludzki
Zapis nazw instrumentów
Elementy techniki aranżowania
Pisanie ręczne a edycja komputerowa
Czytelność zapisu
Jednoznaczność zapisu
Określenie stylu,tempa i formy utworu
Unikanie błędów
Określenie elementów interpretacyjnych (dynamika,artykulacja itp)
Zapis symboliczny harmonii
Partytura i głosy
Fortepianówka
Etapy pracy nad aranżacją
Czynności wstępne
Szkic aranżacji i wprowadzenie kolejnych elementów do partytury
Wprowadzenie składu zespołu
Wprowadzenie'' pilota"
Wpisanie melodii głównej
Zapisanie podstawowej pulsacji w sekcji rytmicznej (groove)
Ustalenie napięć ,punktu kulminacyjnego,planów brzmieniowych
Wstęp i zakończenie
Sprawdzenie gotowego materiału
Muzyczne elementy aranżowania
Tworzenie melodii
Harmonizowanie melodii
Tworzenie współbrzmień z melodią
Dwugłos
Trzygłos
Czterogłos
Układ głosów harmonizujacych melodię w praktyce
Układ blokowy ( zamkniety)
Układ półotwarty i otwarty
Akordy jako akompaniament
Układy tercjowe
Układy kwartowe
Układy bitinalne
Plany aranżacyjne
Sekcja rytmiczna i groove
Muzyka pop
Rock
Disco, soul, funky
Jazz
Walc
Tango
Paso doble
Rock'n'roll (R@R),twist
Tańce latynoamerykańskie
Rumba,mambo, cha-cha
Merengue
Wstęp, łączniki, zakończenie
Podsumowanie
Aranżacja dźwiekowa
Zakończenie
Aneks
Omówienie dołączonej płyty CD
Biografia(wybór)

Okładka: Żebrowska-Kacprzak Urszula, Flamenco na polskiej scenie

cena 35 zł.


nuty.pl

Żebrowska-Kacprzak Urszula
Flamenco na polskiej scenie

polski Flamenco na polskiej scenie


Ilość stron:144
Format:170x240
Opracowanie na:książka
Rodzaj produktu:książka
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL083122

Pierwsza literacka publikacja znanej polskiej tancerki flamenco Urszuli Żebrowskiej-Kacprzak to owoc wieloletniego doświadczenia scenicznego autorki oraz jej wyobraźni estetycznej i artystycznej pomysłowości. Autorka sugeruje zarówno sprawdzone jak i nowatorskie rozwiązania, aby występy flamenco w polskich warunkach były jak najbardziej efektowne. Ponadto przybliżona jest historia kultury flamenco, opisane podstawowe formy w tym tańcu, nieco uwagi poświęca się rekwizytom i stepowaniu. Książka ta jest połączeniem podręcznika, poradnika i zbioru wspomnień i ciekawych obserwacji dotyczących flamenco. Wszystko, co potrzebne początkującemu i bardziej zaawansowanemu tancerzowi flamenco w Polsce. Daj się ponieść flamenco!

Urszula Żebrowska-Kacprzak tancerka, choreograf, instruktor rekreacji ruchowej i nauczycielka flamenco. Ekonomistka z wykształcenia, iberystka z zamiłowania, rozpoczynała naukę tańca w roku 1996 u prekursorki ruchu flamenco w Polsce Grażyny Adamczyk Lidtke. W trakcie swojej przygody z flamenco, uczyła się u mistrzów polskich, niemieckich, słowackich i oczywiście hiszpańskich, wyznaje zasadę, że flamenco może tańczyć każdy, gdyż emocje są uniwersalne bez względu na narodowość. Właścicielka największego sklepu z akcesoriami do flamenco Tienda Flamenca oraz wieloletnia współpracownica najbardziej znanych polskich artystów z kręgu flamenco Sławomira Dolaty, Marka Długosza, Roberta Gawrona, Ireneusza Folusza, obecnie prowadzi warsztaty tańca flamenco w Polsce i zagranicą oraz występuje w Duecie Flamenco, dużej formacji tanecznej Casi Flamenco, a także w zespołach, grających muzykę na żywo, m. in w swoim autorskim projekcie Tres Flamenkos y una Chica. W pracy naukowej poświęca się badaniom nad marketingiem w kontekście różnic kulturowych oraz prowadzi wykłady o kulturze regionów hiszpańskich.


Spis treści:

Wstęp
Czym jest flamenco?
Nazwa, historia, pochodzenia
Flamenco w Polsce
Rekwizyty i instrumenty
Kastaniety
Chusta
Wachlarz
Kapelusz
Inne rekwizyty:laska, krzesło
Stepy
Wygląd
Makijaż
Fryzura i dodatki
Sukienka
Wersja męska
Porady praktyczne
Występ
Struktura pokazu
Improwizacja
Zespół czy płyta?
Przykładowe choreografie
Charakterystyka i tradycyjny schemat poszczególnych palos
Kilka uwag dotyczących zachowania na scenie
Podsumowanie - dla ludzi czy dla siebie?
Bibliografia

Okładka: Świąder Janusz, Apassionata. Wspomnienia o Januszu Gniatkowskim

cena 53,95 zł.


nuty.pl

Świąder Janusz
Apassionata. Wspomnienia o Januszu Gniatkowskim

polski Apassionata. Wspomnienia o Januszu Gniatkowskim


Ilość stron:332
Format:170 x 235
Opracowanie na:książka
Rodzaj produktu:książka
Wersja językowa:biografii: polska
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
AutorzyAutor okładki: Kapusta Dorota
Redaktor: Kapusta Dorota
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL083473

Janusz Gniatkowski, wielka gwiazda polskiej piosenki w latach 50. i 60. XX-wieku. Uwielbiany przez fanów, charakteryzujący się niepowtarzalnym urokiem osobistym, elegancją i fascynującą osobowością estradową. No i ten głos, wyjątkowy, ciepły o dużej skali i sile, i przepięknej barwie, który później wielu wykonawców starało się naśladować. Autorem książki jest Janusz Świąder – dziennikarz od 1969 r. w redakcjach: „Sztandar Ludu”, „Dziennik Lubelski” i „Dziennik Wschodni”, a w latach 1975-1991 również w Polskiej Agencji Prasowej. Autor licznych publikacji w prasie lubelskiej, krajowej (m.in. w „Przekroju” i „Głosie Nauczycielskim”, Magazynie Wyższych Sfer VIP) i zagranicznej (londyńskim, polonijnym Polish Weekly Magazine „Cooltura”, nowojorskim polonijnym „Super Express USA”, amerykańskim dwutygodniku polonijnym „Gwiazda Polarna”) oraz w portalach internetowych – Interia, Wirtualna Polska i kanadyjskim Mówię po polsku. Współpracował owocnie z warszawską agencją komputerową Micro Way Media i Krajową Agencją Prasową i Fotograficzną, a obecnie współpracuje z dwumiesięcznikiem lubelskim „Uroda życia”. W roku 2011, decyzją lubelskiego oddziału Stowarzyszenia Dziennikarzy, został mu przyznany tytuł „Młodego Dinozaura”. Tytułem tym stowarzyszenie obdarza dziennikarzy-emerytów, czynnych zawodowo.
Książka ma na celu: dla starszych – powrót do miłej przeszłości, dobrych wspomnień, którym towarzyszyły piosenki Janusza Gniatkowskiego; dla nieco młodszych – powrót do krainy dzieciństwa; a dla współczesnych przybliżenie postaci tego piosenkarza i być może zafascynowanie Jego osobowością i dorobkiem artystycznym.


Spis treści:

Zamiast wstępu
Oklaskiwany był za życia i po śmierci
Uciekł w trumnie
Przedwojenny Lwów
Randka z Tońkiem
Droga do sławy
Primaaprilisowe wyznanie miłości
Fenomen Janusza Gniatkowskiego
Spotkamy się za rok
Jeden z najbardziej popularnych piosenkarzy
Pomijany w mediach
Śpiewał na Wschodzie i na Zachodzie
Ludzie oszaleli, czyli listy od wielbicieli
Tajemnica pamiętnika
Znani twórcy pisali dla niego piosenki
Przeboje, przeboje
Gniatkowski znów w radiu i telewizji
Przerwana kariera
Walka o odszkodowanie
Festiwale, festiwale
Koledzy, przyjaciele o Januszu Gniatkowskim
Piosenki od A do Z
Melomani o piosenkach Janusza Gniatkowskiego
Janusz Gniatkowski w poetyckich strofach
Prasa o artyście
Nagrania fonograficzne
Poraj:ul. Piłsudskiego 8
Od autora
Indeks nazwisk

Okładka: Hilborne Phil, Creative Guitar 3: Recording Effects

cena 159,95 zł.


nuty.pl

Hilborne Phil
Creative Guitar 3: Recording Effects

angielski Creative Guitar 3: Recording Effects


Ilość stron:112
Format:222.5 x 300
Opracowanie na:książka z przykładami nutowymi (tabulaturą) i płytą CD
Obsada:Instrument (w nawiasie ilość materiałów wykonawczych)
Gitara (1)
Rodzaj produktu:książka z przykładami nutowymi + płyta CD
Wersja językowa:opisów: angielska
tytułów utworów: angielska
Stopień trudności:2 w skali od 0 do 10
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
AutorzyAutor aranżacji/opracowania: Hilborne Phil
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL083784

This Creative Guitar to seria dla gitarzystów, samouczek zawierający wiele porad dotyczących nauki gry, technice jak i teorii muzyki. W części trzeciej Phil Hilborne udziela wielu porad dla gitarzystów, którzy chcieliby korzystać z urządzeń modulujących dźwięk gitary. Dołączona płyta CD zawiera zapis dźwiękowy zagadnień zawartych w książce.

This third installment in the series, Creative Guitar , plunges into the psychedelic world of effects, looking in detail at all manners of sound-manipulating devices and how and, more importantly, when to use them. This book contains everything you need to know about producing killer effects and teaches you to distort, modulate and delay your playing like the pros. The book includes a full-length audio CD, which demonstrates each effect.

Okładka: Govan Guthrie, Creative Guitar 1: Cutting- Edge Techniques

cena 159,95 zł.


nuty.pl

Govan Guthrie
Creative Guitar 1: Cutting- Edge Techniques

angielski Creative Guitar 1: Cutting- Edge Techniques


Ilość stron:104
Format:222.5 x 300
Opracowanie na:książka z przykładami nutowymi (tabulaturą) i płytą CD
Obsada:Instrument (w nawiasie ilość materiałów wykonawczych)
Gitara (1)
Rodzaj produktu:książka z przykładami nutowymi
Wersja językowa:opisów: angielska
Stopień trudności:3 w skali od 0 do 10
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
AutorzyAutor aranżacji/opracowania: Govan Guthrie
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL083785

This Creative Guitar to seria dla gitarzystów, samouczek zawierający wiele porad dotyczących nauki gry, technice jak i teorii muzyki. Część 1 książki zawiera wiele porad dla gitarzystów którym gra sprawia wiele problemów a ćwiczenia nie przynoszą właściwego efektu. Na samym początku zagadnienia zawarte w książce wydaja się dość błahe lecz autor namawia na szczegółową analizę, proponuje słuchanie wielu stylów muzyki lub nagrywanie własnych wykonań. Dołączona płyta CD zawiera zapis dźwiękowy zagadnień zawartych w książce.

This Creative Guitar Series aims to provide frustrated rock guitarists with new directions to explore their art. Armed with the accompanying CD, featuring detailed examples of pentatonic patterns, minor arpeggios and backing tracks, you will be able to do much more than simply learn solos and licks note for note. This book also contains a thorough explanation of music theory.

Spis treści:

Foreword
Introduction
General Stuff
Technique
Theory Without Tears
Scales and Chords
On the CD
Afterword

Okładka: Govan Guthrie, Creative Guitar 2: Advanced Techniques

cena 159,95 zł.


nuty.pl

Govan Guthrie
Creative Guitar 2: Advanced Techniques

angielski Creative Guitar 2: Advanced Techniques


Ilość stron:132
Format:222.5 x 300
Opracowanie na:książka z przykładami nutowymi (tabulaturą) i płytą CD
Obsada:Instrument (w nawiasie ilość materiałów wykonawczych)
Gitara (1)
Rodzaj produktu:książka z przykładami nutowymi + płyta CD
Wersja językowa:opisów: angielska
tytułów utworów: angielska
Stopień trudności:2 w skali od 0 do 10
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
AutorzyAutor aranżacji/opracowania: Govan Guthrie
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL083786

This Creative Guitar to seria dla gitarzystów, samouczek zawierający wiele porad dotyczących nauki gry, technice jak i teorii muzyki.Część druga jest kontynuacja części pierwszej. Książka zawiera wiele porad dla gitarzystów, ćwiczenia, riffy. Dołączona płyta CD zawiera zapis dźwiękowy zagadnień zawartych w książce.

Creative Guitar 2 studies in depth the various techniques used by today's guitar stars in their playing, including eight-finger tapping, playing harmonics and the undiscovered world of emulating other instruments. With an accompanying CD full of riffs and examples to illustrate the exercises and techniques in the book, Creative Guitar 2 aims to provide guitarists with a lexicon of new musical ideas and a performance style that sounds both easy and professional.

Okładka: Kubieniec Jakub, Secundum consuetudinem. Śpiew godzin kanonicznych w średniowiecznej metropolii gnieźnieńskiej

cena 42 zł.


nuty.pl

Kubieniec Jakub
Secundum consuetudinem. Śpiew godzin kanonicznych w średniowiecznej metropolii gnieźnieńskiej

polski Secundum consuetudinem. Śpiew godzin kanonicznych w średniowiecznej metropolii gnieźnieńskiej


Ilość stron:439
Format:170 x 240
Opracowanie na:książka z przykładami nutowymi
Rodzaj produktu:książka z przykładami nutowymi
Wersja językowa:polska
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL083827

Tematem książki jest historia średniowiecznych tradycji liturgiczno- muzycznych biskupstw metropolii gnieźnieńskiej obejmująca takie zagadnienia, jak tradycja, pochodzenie i zróżnicowanie, kultywowanie oraz ich rola w kształtowaniu lokalnego „patriotyzmu liturgicznego” Poruszono tu problem roli szkół w nabożeństwach parafialnych, kolegiackich i katedralnych, a także podjęto próbę zrekonstruowania norm dotyczących częstotliwości, przebiegu i „rozkładu ról” w celebracji godzinach kanonicznych w różnych ośrodkach kościelnych.


Spis treści:

Wstęp
Rezdział I. Tradycja liturgiczna - geneza i rozwój formularzy officium divinum w prowincji gnieźnieńskiej.
Wykorzystanie źródła
Jak powstają tradycje?
Temporale w źródłach liturgicznych biskupstwa archidiecezji gnieźnieńskiej
Adwent
Okres Bożego Narodzenia
Epifania i zakres zwykły
Przedpoście
Wielki Post
Wielki Tydzień
Okres Wielkanocny
Okres po Zesłaniu Ducha Świętego
Sanctorale
Oficja dodane w XIII wieku
Oficja dodane w XIV wieku
Oficja dodane w XV wieku
Posumowanie. Geneza i rozwój formularzy officium divinum w prowincji gnieźnieńskiej.
Rozdział II. Tradycja muzyczna- przekaz melodii w antyfonarzach krakowskich, wrocławskich, gniśnieńskich, płockich o włocławskich
Tradycja ustna i pisana w świetle wariantów melodycznych
Śpiewy z różnymi melodiami lub sklasyfikowane w różnych modi
Podsumowanie
Rozdział III. Tradycja w działaniu- realia związane z odprawianiem godzin kanonicznych w katedrach, kolegiatach i parafiach polskich
Katedry i kolegiaty
Kanonicy
Wikariusze
Szkoła
Przebieg liturgii
Kościoły parafialne
Częstość i typ nabożeństw
Rola szkoły w liturgii parafialnej
Księgozbiór liturgiczny średnoiwiecznych parafii
Zgodność ksiąg z tradycją katedralną
Zachowane antyfonarze
Akta wizytacji
Elementy praktyki muzycznej
Tony psalmowe
Śpiew antyfon
Styl śpiewania
Epilog. Wprowadzenie cantus Romanus
Aneks 1
Aneks 2
Bibliografia
Indeks osób

Okładka: Buckle Richard, Diagilew

cena 69 zł.


nuty.pl

Buckle Richard
Diagilew

polski Diagilew


Ilość stron:752
Format:184 x 220
Rodzaj produktu:książka
Wersja językowa:biografii: polska
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
AutorzyAutor okładki: Juszczak Kaia
Redaktor: Wojda Aleksandra
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL084043

Biografia Sergieja Diagilewa - legendarnego założyciela Baletów Rosyjskich. Na świecie pozycja ta szybko stała się bestsellerem i wpisała się do klasyki literatury baletowej. Napisana żywym językiem monografia "Diagilew" jest skierowana do szerokiego grona odbiorców. Co ważne, książka jest atrakcyjna nie tylko dla teoretyków i historyków tańca, teatrologów i muzykologów, choreografów i tancerzy. Jej zakres tematyczny oraz żywa forma wypowiedzi pozwolą amatorom tańca, wielbicielom tradycyjnego baletu i tańca współczesnego zapoznać się z postacią ojca założyciela XX-wiecznego baletu. Dodatkowym atutem publikacji jest to, że będzie ona stanowić pozycję obowiązkową dla licealistów, którzy wybiorą egzamin maturalny z wiedzy o teatrze.


Spis treści:

Podziękowania
Od Wydawcy
Część I. Młode lata
Rozdział 1 - 1872-1890
Dzieciństwo w Petersburgu
Szkoła w Permie
Spotkanie z Benois
Pierwsza podróż za granicę z Fiłosofowem
Rozdział 2 - 1890-1898
Uniwersytet
Nauka, zwłaszcza edukacja muzyczna
Ostatnie utwory Czajkowskiego
Krzesińska i carewicz
Ambicje
Część II Czasopismo i wystawy
Rozdział 3 - 1898-1900
Wczesne lata"Świata sztuki"
Wystawa światowa w Paryżu
Rozdział 4 - 1900-1902
Zwolennicy
Krótkotrwała praca w Teatrach Cesarskich
Ucieczka
Rozdział 5 - 1902-1905
Ostatnie lata "Świata Sztuki"
Isadora Duncan
Wystawa Rosyjskiego Portretu Historycznego
Część III W stronę Zachodu
Rozdział 6 - 1906-1907
Wystawa sztuki Rosyjskiej w Paryżu
Koncerty muzyki rosyjskiej
Ostatnia podróż zagraniczna Rimskiego-Korsakowa
Rozdział 7 1908
"Borys Godunow" z Szalapinem w Operze Paryskiej
Wielki książę Włodzimierz
Część IV Okres Fokina i Niżyńskiego
Rozdział 8 - 1908-1909
Astruc
Pierwsze kroki Fokina
Zawarcie znajomości z Niżyńskim
Projektowanie sezonu Théâtre du Châtel
Nieprzezwyciężone trudności
Pierwsze Balety Rosyjskie na Zachodzie
Bankructwo
Rozdział 9 - 1910
"Ognisty Ptak" Strawińskiego baletem nowego rodzaju
W Operze bez oper
Odkrycie Baksa
Rozdział 10 - 1911-1912
Diagilew tworzy własny zespół
Niżyński opuszcza Teatr Maryjski
Sezon koronacyjny w Londynie
Pierwszy balet Niżyńskiego
Odejście Fakina
Rozdział 11 - 1913-1914
"Święto wiosny"
Ameryka Południowa: małżeństwo Niżyńskiego i zwolnienie go
Powrót Fakina
Debiut Massine'a
Wielki sezon Beechama
Diaspora
Część V Okres Massine'a
Rozdział 12 - 1914-sierpień 1918
Massine zostaje choreografem
Wojenne tournée i kłopoty
Stany Zjednoczone i Hiszpania
Picasso
Ameryka Południowa: ostatnie tournée Niżyńskiego
Na dnie
Pomoc króla Alfonsa i Oswalda Stolla
Rodział 13 - sierpień 1918-styczeń 1921
Powojenny truimfy w Londynie i Paryżu
"Trójgraniasty kapelusz"
Zerwanie z Massine'em
Część VI Okres Kochny
Rozdział 14 - Luty 1921-luty 1922
Poznanie Kochny
Okres przejściowy
"Śpiąca królewna"
Katastrofa
Rozdział 15 - Luty 1922-1924
Niżyńska choreografem
Zbawienie w Monte Carlo
"Wesele"
Festiwal Francuski
Londyn po dwóch latach
Miejsce Niżyńskiej zajmuje Balanchine
Rozdział 16 - 1925-1926
Massine gościnnie choreografem
Miejsce Dolina zajmuje Lifar
W stronę Anglii
Rozdział 17 - 1927-1928
Fantastyczne eksperymenty
Bibliofilstwo
Początki współpracy Strawińskiego i Balanchine'a
Konkurencja Idy Rubinstein
Rozdział 18 - 1929
Ostatnie balety i ostatania miłość
Mozart i Wagner
Kurtyna
Wybrana bibliografia
Spis ilustracji
Indeks nazwisk





Wyszukiwarka






Strona główna

Centrum Dystrybucji Nut nuty.pl
FRAZA s.c., ul. Łużycka 28a, 51-111 Wrocław
tel./fax (071) 325-82-11, tel. 372-66-68
Copyright 1997 - 2014 Fraza s.c., Wrocław, Poland