•Centrum Dystrybucji Nut•
System sklepów muzycznych
  

pokaż koszyk
Pomoc  Podręczniki  Utwory okolicznościowe  Nuty na instrumenty klawiszowe  Nuty na instrumenty strunowe  Nuty na instrumenty dęte drewniane i dęte blaszane  Nuty na instrumenty perkusyjne  Nuty na głosy solowe i chóry  Śpiewniki turystyczne, biesiadne i rockowe  Książki  Nuty na orkiestrę  Nuty na zespoły kameralne oraz rockowe  Inne 
Indeks autorów |  Wyszukiwarka |  Mapa serwisu 

Nie ma problemu

Dostępne opracowania:

gitara (zawiera zapis tradycyjny oraz tabulaturę, akordy, teksty) (1)
gitara i CD (zawiera tabulatury) (1)
książka (5)
książka z przykładami nutowymi (2)
książka z przykładami nutowymi (tabulaturą) i płytą CD (1)
więcej opracowań ...

Nie ma problemu znajdziesz w 11 publikacjach wymienionych poniżej:


Okładka: Szweykowski Zygmunt Maria, Polemics on the musica moderna

cena 29,95 zł.


nuty.pl

Szweykowski Zygmunt Maria
Polemics on the musica moderna

angielski Polemics on the musica moderna


Ilość stron:72
Format:130 x 185
Opracowanie na:książka
Rodzaj produktu:książka
Wersja językowa:opisów: angielska, włoska
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL056604

Publikacja w języku angielskim i włoskim. W serii "Practica musica" pragniemy udostępnić zarówno studiującym, jak i wszystkim interesującym się kulturą muzyczną wypowiedzi z różnych epok na temat pojmowania muzyki i jej roli, oceny dzieł muzycznych, problematyki wykonawczej, techniki kompozytorskiej itp., wypowiedzi pochodzące zarówno od teoretyków i muzyków - praktyków, jak miłośników i obserwatorów tej sztuki. Będą to więc zarówno teksty o dużym ciężarze gatunkowym, jak też refleksje o charakterze mniej systematycznym, traktujące o poszczególnych problemach nurtujących przedstawicieli kultury muzycznej danej epoki. Dziś wiele takich wypowiedzi, zwłaszcza pochodzących z dawnych wieków, zachowało się w unikalnych egzemplarzach drukowanych lub tylko w kopiach rękopiśmiennych. Nieraz dotąd niezauważone lub zapomniane, stanowią cenne źródło do znajomości epoki. Poszczególne zeszyty serii obejmują albo jedną wypowiedź, albo - jeśli są to wypowiedzi krótkie, poruszające zbliżoną tematykę - po kilka w jednym zeszycie, lub czasami są to wyjątki z większych dzieł dotyczące jednego problemu. Wszystkie teksty zawarte w serii "Practica musica" stanowią materiał ściśle źródłowy. [Fragment wstępu książki] Tom I zawiera wypowiedzi Agostino Agazzariego: "La musica ecclesiastica dove si contiene la vera diffinitione della musica come scienza" ["Muzyka kościelna, gdzie się zawiera prawdziwe określenie muzyki jako wiedzy"] oraz Marco Scacchiego: "Breve discorso sopra la musica moderna" ["Krótki wywód o muzyce współczesnej"]


Spis treści:

La musica ecclesiastica dove si contiene la vera diffinitione della musica scienza
Ecclesiatical Music Containing the True Definition of Music as Sciene
Note
Marco Scacchi. Breve discorso sopra la musica moderna
Brief Discourse on the Modern Music
Note

Okładka: Stetina Troy, Metal Lead Guitar Vol. 1

cena 145,95 zł.


nuty.pl

Stetina Troy
Metal Lead Guitar Vol. 1

angielski Metal Lead Guitar Vol. 1


Ilość stron:64
Format:230 x 305
Opracowanie na:gitara i CD (zawiera tabulatury)
Obsada:Instrument (w nawiasie ilość materiałów wykonawczych)
Gitara elektryczna (1)
Rodzaj produktu:nuty drukowane + płyta CD
Wersja językowa:tytułów utworów: angielska
UWAGA: korzystanie z publikacji nie wymaga znajomości języka obcego, ponieważ publikacja nie zawiera opisów
Stopień trudności:4 w skali od 0 do 10
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL062432
Produkty podobne:Stetina Troy - Metal Lead Guitar Primer

prezentacja mp3 prezentacja mp3 prezentacja mp3 prezentacja mp3 prezentacja mp3

W jaki sposób grać w stylu METAL. Ta książka odpowie na nurtujące pytania. W zamieszczonych rozdziałach znajdziesz szczegółowe omówienie problemu, wraz z przykładami oraz wzorcowymi wykonaniami na płycie CD.


This intense metal method teaches you the elements of lead guitar technique with an easy to understand, player-oriented approach. The metal concepts, theory, and musical principals are all applied to real metal licks, runs and full compositions. Learn at your own pace through 12 'smoking fully transcribed' heavy metal solos from simple to truly terrifying! 'One of the most thorough' and 'one of the best rock series currently available' - Guitar Player magazine. Music and examples demonstrated on cassette or CD.


Spis treści:

Welcome to the Troy Stetina series
Foreword
Introduction
How to read music in this book
Timing and rhythm notation
CHAPTER 1
The minor pentatonic scale
The hammer-on and pull-off
The two-fret bend
Rock cliches
Finger vibrato
Rests
Rhythmic patterns
Minor pentatonic riffs
Special articulations
Riffs using the special articulations
"Open fire" (solo #1)
CHAPTER 2
Notes on the sixth string
Changing keys
The octave position
The diagonal form
Alternate picking and sixteenth notes
"To the stage" (solo #2)
CHAPTER 3
The blues scale
The one-fret bend
Triplets
Special articulations
Quarter note triplets
Photos
Improvisation and phrasing
"From the heart" (solo #3)
CHAPTER 4
Notes on the fifth string
Minor pentatonic (fifth string root)
Scale tones
Minor pentatonic tones
The natural minor scale and tones
Speed exercises
"The heavy side" (solo #4)
CHAPTER 5
Cross-string picking mechanics
Scale sequencing and contouring
Scale sequencing in licks
Rhythmic patterns
The dorian mode
Sixteenth note triplets
Overbending
Speed exercises
"Montezuma's revenge" (solo #5)
CHAPTER 6
Natural harmonics
The vibrato bar
Right-hand fretting
Speed exercises
"Into the spotlight" (solo #6)
Keeping tabs on your own killer licks
Notation guide
Glossary of terms
The Troy Stetina Series

Okładka: Johnson Robert, Acoustic Country Blues Guitar

cena 108,95 zł.


nuty.pl

Johnson Robert
Acoustic Country Blues Guitar

polski Gitara akustyczna w stylach country i blues
angielski Acoustic Country Blues Guitar


Ilość stron:82
Format:230 x 305
Opracowanie na:gitara (zawiera zapis tradycyjny oraz tabulaturę, akordy, teksty)
Obsada:Instrument (w nawiasie ilość materiałów wykonawczych)
Gitara (1)
Rodzaj produktu:nuty drukowane
Wersja językowa:wstępu: angielska
opisów: angielska
tytułów utworów: angielska
słów utworów: angielska
Stopień trudności:3 w skali od 0 do 10
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL065379

Publikacja poświęcona jest kompozycjom Roberta Johnsona w stylu country i blues na gitarę. Znajdziesz tu takie utwory, jak: "Lead Pencil Blues", "Life Saver Blues", "My Black Mama", "Roll and Tumble Blues", "You Gonna Need Somebody When You Die" i wiele innych. Do każdego utworu dodany jest krótki opis dotyczący zarówno historii jak i problemów w nim zawartych. Dodatkowo książka zawiera fotografie artysty.


This valuable collection presents note-for-note transcriptions and performance notes for 12 timeless songs that inspired the legendary Robert Johnson, including: Cross Road Blues • I'm Gonna Yola My Blues Away • Lead Pencil Blues • Life Saver Blues • My Black Mama • Roll and Tumble Blues • You Gonna Need Somebody When You Die • and more, by seminal bluesman such as Blind Blake, Son House, Skip James, Lonnie Johnson, Booker White and others. This unrivaled primer in how to play country blues also includes a preface and introduction, rare photos, notes on country blues guitar techniques and more.


Lista utworów:
Cross Road Blues (Crossroads) (Cream, Eric Clapton)
I Believe I'll Dust My Broom (Robert Johnson)
I'm Gonna Yola My Blues Away (Skip James)
Lead Pencil Blues (Johnnie Temple)
Life Saver Blues (Lonnie Johnson)
My Black Mama (Son House)
One Time Blues (Blind Blake)
Police Station Blues (Peetie Wheatstraw)
Roll And Tumble Blues (Hambone Willie Newbern)
Sleepy Man Blues (Bukka White)
This Old World's In A Tangle (Calvin Frazier)
You Gonna Need Someone When You Die (Charley Patton)

Okładka: Rilling Helmuth, Bach Johann Sebastian, Johann Sebastian Bach, St. Matthew Passion, Introduction and Instructions for Study

cena 116,95 zł.


nuty.pl

Rilling Helmuth, Bach Johann Sebastian
Johann Sebastian Bach, St. Matthew Passion, Introduction and Instructions for Study

polski Johann Sebastian Bach, Pasja według św. Mateusza, Wprowadzenie i wskazówki wykonawcze
angielski Johann Sebastian Bach, St. Matthew Passion, Introduction and Instructions for Study
niemiecki Johann Sebastian Bach, Matthäus-Passion, Einführung und Studieneinleitung


Ilość stron:92
Format:230 x 305
Opracowanie na:książka
Rodzaj produktu:książka
Wersja językowa:wstępu: angielska
tłumaczenia: angielska
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
AutorzyEdytor: Nafziger Kenneth
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL068532

"Pasja według św. Mateusza" jest jedną z dwóch pasji Bacha, które zachowały się w całości. Powstała ona w późnym okresie jego twórczości, gdy kompozytor był kantorem w kościele św. Tomasza w Lipsku. Pierwsze wykonanie "Pasji według św. Mateusza" miało miejsce w Wielki Piątek 15 kwietnia 1729 roku. Ten monumentalny, złożony z 24 scen, utwór stawia współczesnych dyrygentów oraz instrumentalistów wobec wielu różnorodnych problemów wykonawczych. Publikacja "Johann Sebastian Bach, St. Matthew Passion, Introduction and Instructions for Study" Helmutha Rilinga jest skierowana szczególnie do dyrygentów. Zawiera ona wiele przydatnych wskazówek (m. in. odnośnie artykulacji, tempa, dynamiki, frazowania) w odniesieniu do każdej ze scen pasji. Zawarty jest w niej także opis pierwszych wykonań tej kompozycji w czasach współczesnych Bachowi.

The technical and interpretive analyses of the "Passion According to Saint Matthew" which are found in this volume offer a new, exciting, and thoroughly logical approach to solving the intricate problems presented by Bach's masterpiece. For a modern performance of the St. Matthews Passion, the knowledge of performancew practice in Bach's time must be presupposed. The modern conductor must become familiar with special performance characteristics of the situation in which Bach foud himself at the Thimaskirche in Leipzig from 1723 to 1750.The St. Matthew Passion was written for the Good Friday afternoon service in 1729.

Spis treści:

Preface
Presuppositions
Sources
Performance materials
Performance practise in Bach's time
Fundamental considerations for interpretation
Nature of the forces to be used
Number of forces
Chorus primus and Chorus secundus
Arrangement of forces
Shortening of the work
Performance of the work in translation
Fundamental components of interpretation
The interpretation of individual movements
Chorus: Kommt, iht Töcher, helft mir klagen
Recitative: Da Jesus diese Rede vollendet hatte
Chorale: Herzliebster Jesu
Recitative: Da versammelten sich die Hohenpriester
chorus: Ja nicht auf das Fest
Recitative: Da nun Jesus war zu Bethanien
Chorus: Wozu dienet dieser Unrat
Recitative: Da das Jesus merkete
Recitative: Du lieber Heiland du
Aria: Buß und Reu
Recitative: Da ging hin der Zwölfen einer
Aria : Blute nur, di liebes Herz
Recitative: am erten Tage der süßen Brot
Recitative: Wo willst du, daß wir dir bereiten

Recitative and Chorus: Er sprach: Gehet hin in die Stadt

Chorale: Ich bin's, ich sollte büßen

Recitative: Er antwortete und sprach: Der mit der Hand mit mir in die Süssel tauchet

Recitative: Wiewohl mein Herz in Tänen schwimmt

Aria: Ich will dor mein Herze schenken

Recitative: Und da sie den Logesang gesprochen hatten

Chorale: Erkenne mich, mein Hüter

Recitative: Petrus aber antwortete

Chorale:Ich will hier bei dir stehen

Recitative: Da kam Jesus mit ihnen
Recitative with chorus: O Schmerz, hier zittet das gequälte Herz

Aria with Chorus: Ich will bei meinem Jesu wachen

Recitative: Und ging hin ein wenig

Recitaive: Der Heiland fällt vor seinem Vater nieder

Aria: Gerne will ich mich bequemen

Recitative: Und er kam zu seinen Jüngern

Chorale: Was mein Gott will

Recitative: Und er kam und fand sie aber schlafend

Due with Chorus: So ist mein Jesus nin gefangen

Chorus: Sind Blitze, sind Donner in Wolken verschwunden

Recitative: Und siehe , einer aus denen, die mit Jesu waren

Chorale: O Mensch, bewein dein Sünde groß

Aria with Chorus: Ach, nun ist mein Jesus hin

Recitative: Dei aber Jesum gegriffen hatten

chorale: Mit hat die Welt trüglich gericht't

Recitative: Und wiewihl viel falsche Zeugen herzutraten

Recitative: Mein Jesu schweigt

Aria: Geduld, wenn mich false Zungen stechen

Recitative and Chorus: Und der Hohepriester antwortete

Recitative and Chorus: Da speiten sie aus

Chorale: Wer hat dich so geschlagen

Recitative and Chorus Petrus aber saß draußen im Palast

Recitative: Da hub er an sich zu verfluchen

Aria: Erbarme dich

Chorale: Bin ich gleich von dir gewichen

Recitative and Chorus: Des Morgens aber hielten alle Hohenpriester

Recitative: Und er warf die Silberlinge

Aria: Gebt mir meinem Jesum wieder

Recitative: Sie hielten aber einen Rat

Chorale: Befiehl du deine Wege

Recitative and Chorus: Auf das Fest aber

Chorale: Wie wunderbarlich ist doch diese Strafe

Recitative: Der Landpfelger sagte: Was hat er denn Übels getan

Recitative: Er hat uns allen wohlgetan

Aria: Aus Liebe will mein heoland sterben

Recitative and Chorus: Sie schreien aber noch mehr

Recitative: Erbarm es Gott

Aria: Können Tränen meiner Wangen

Recitative and Chorus: Da nahmen die Kriegsknechte des Landpflegers

Chorale: O haupt voll Blut un Wunden

Recitative: Und da sie ihn verspottet hatten

Recitative: Ja, freilich will in uns das Fleisch und Blut

Aria: Komm, süßes Kreuz
Recitative and Chorus: Und da sie an die Stätte kamen, mit Nemen Golgatha

Recitative: Desgleichen schmäheten ihn auch die Mörder

Recitative: Ach, Golgatha

Aria with Chorus: Sehet, Jesus hat die hand

Recitative and Chorus: Und von der sechsten Strunde an

Chorale: Wenn ich einmal soll scheiden

Recitative and Chorus: Und sie da, der Vorhang im Tempel zerriß

Recitative: Am Abend, da es kühle war

Aria: Mache dich, meine Herze, rein

Recitative and Chorus: Und Joseph nahm den Leib

Recitative and Chorus: Nun ist der Herr zur Ruh gebracht

Chorale: Wir setzen uns mit Tränen nieder

The work of the rehersals

Okładka: Bogaj Andrzej, Kwiatkowski Stefan, Pedagogika pracy

cena 35,95 zł.


nuty.pl

Bogaj Andrzej, Kwiatkowski Stefan
Pedagogika pracy

polski Pedagogika pracy


Ilość stron:240
Format:B5
Opracowanie na:książka
Rodzaj produktu:książka
Wersja językowa:polska
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
Kod produktu:NPL074089

Nowoczesny podręcznik akademicki adresowany do studentów pedagogiki, a także kierunków pokrewnych przygotowujący do pracy nauczycielskiej w systemie szkolnym i pozaszkolnym zarówno z dziećmi i młodzieżą, jak i z dorosłymi.

Strukturę podręcznika tworzą elementy pedagogiki pracy związane z kolejnymi etapami życia szkolnego i zawodowego: edukacja przedzawodowa, prozawodowa, zawodowa, a także edukacja dorosłych rozpatrywana w kontekście idei uczenia się przez całe życie.

SPIS TREŚCI

WSTĘP
Rozdział 1. Pedagogika pracy jako subdyscyplina pedagogiczna (Stefan M. Kwiatkowski)
1.1 Pojęcie i przedmiot pedagogiki pracy
1.2. Obszary problemowe pedagogiki pracy
1.3. Pedagogika pracy wśród nauk pedagogicznych
Zagadnienia do przemyślenia
Bibliografia

Rozdział 2. Człowiek w środowisku pracy (Andrzej Bogaj)
2.1. Praca w różnych fazach rozwoju cywilizacji ludzkich – od społeczeństwa rolniczego do społeczeństwa informacyjnego/Istota pracy – różne konteksty myślenia o niej
2.1.1. Przemiany pracy – próba ujęcia historycznego
2.2. Wykształcenie jako cecha statusu pracy zarobkowej
2.3. Praca jako obiekt badań społecznych – jej miejsce w systemie wartości młodzieży
2.3.1. Praca jako element habitusu społeczeństwa
2.3.2. Praca w systemie wartości młodzieży
2.3.3. Cechy pracy preferowane przez młodzież
2.4. Globalizacja a kariery zawodowe
2.4.1. Istota, cechy i formy globalizacji
2.4.2. Skutki globalizacji – gospodarcze, kulturowe i społeczne
2.4.3. Globalizacja a tożsamość człowieka
2.4.4. Przemiany w gospodarce krajów UE a sytuacja w Polsce
2.4.5. Przyszłość pracy i zatrudnienia – od standardów do destandaryzacji
2.4.6. Polityka i priorytety oświatowe UE a kształcenie zawodowe

Zagadnienia do przemyślenia
Bibliografia



Rozdział 3. Kształcenie przedzawodowe (Andrzej Bogaj)
3.1. Cele kształcenia
3.2. Edukacja elementarna (wychowanie przedszkolne i kształcenie zintegrowane)
3.3. Szkoła podstawowa. Gimnazjum
3.3.1. Szkoła podstawowa 9kl. V–VI)
3.3.2. Gimnazjum
3.4. Liceum ogólnokształcące
3.5. Organizacje przeciwdziałające marginalizacji młodzieży – OHP
Zagadnienia do przemyślenia
Bibliografia

Rozdział 4. Edukacja prozawodowa (Barbara Baraniak)
4.1. Edukacja jako kategoria naukowa (poznawcza)
4.2. Kształcenie prozawodowe a edukacja prozawodowa
4.3. Uniwersalność szkoły uzawodowionej
4.3.1. Wykształcenie ogólne w średniej szkole uzawodowionej
4.3.2. Kształtowanie kwalifikacji kluczowych w szkole uzawodowionej
4.3.3. Kształtowanie kwalifikacji ogólnozawodowych w szkole
uzawodowionej
4.4. Kształtowanie kwalifikacji zawodowych w szkole uzawodowionej
4.4.1. Kanon wykształcenia ogólnego podstawą kwalifikacji zawodowych 4.4.2. Umiejętności kluczowe kryterium kwalifikacji zawodowych
4.4.3. Kwalifikacje ogólnozawodowe – kryterium nabywania kwalifikacji zawodowych zbieżnych z profilem kształcenia

Zagadnienia do przemyślenia
Bibliografia

Rozdział 5. Edukacja zawodowa (Barbara Baraniak)
5.1. Istota edukacji zawodowej
5.2. Kwalifikacje i ich struktury w edukacji zawodowej
5.2.1. Rodowód kwalifikacji
5.2.2. Kwalifikacje jako kategoria naukowa (poznawcza)
5.2.3. Struktury, modele, kryteria i poziomy kwalifikacyjne
5.3. Klasyfikacja Zawodów i Specjalności – kryterium modelowania edukacji
zawodowej
5.4. Szkolny i pozaszkolny system kształcenia zawodowego w modelu edukacji zawodowej
5.5. Kształcenie zawodowe – podstawowa kategoria edukacji zawodowej
5.5.1. Szkolne kształcenie zawodowe elementem edukacji zawodowej
5.5.2. Pozaszkolne kształcenie zawodowe
5.6. Kształtowanie kwalifikacji zawodowych w procesie edukacji zawodowej
5.6.1. Treści kształcenia zawodowego wyznacznikiem procesu edukacji
zawodowej
5.6.2. Podmioty nauczające i uczące się uczestnikami procesu edukacji
zawodowej
5.6.3. Organizacja edukacji zawodowej ze względu na miejsce, infrastrukturę i warunki procesu
5.6.4. szkolnego i pozaszkolnego systemu kształcenia zawodowego
5.7. Priorytety edukacji zawodowej – kontekst europejski (Stefan M. Kwiatkowski)

Zagadnienia do przemyślenia
Bibliografia

Rozdział 6. Edukacja dorosłych (Stefan M. Kwiatkowski)
6.1. Pojęcie edukacji dorosłych
6.2. Perspektywy – cele, treści, metody, organizacja, infrastruktura
6.3. Edukacja dorosłych w społeczeństwie wiedzy
6.4. Idea uczenia się przez całe życie – globalny cel edukacji
Zagadnienia do przemyślenia
Bibliografia

Rozdział 7. Problemy rynku pracy (Stefan M. Kwiatkowski)
7.1. Oczekiwania pracodawców – standardy kwalifikacji zawodowych
7.2. Europejskie Ramy Kwalifikacji
7.3. Edukacyjne funkcje zakładów pracy

Zagadnienia do przemyślenia
Bibliografia


Okładka: Schulz Roman, Wykłady z pedagogiki ogólnej. Tom II: O integralną wizję człowieka i jego rozwoju

cena 29,95 zł.


nuty.pl

Schulz Roman
Wykłady z pedagogiki ogólnej. Tom II: O integralną wizję człowieka i jego rozwoju

polski Wykłady z pedagogiki ogólnej. Tom II: O integralną wizję człowieka i jego rozwoju


Ilość stron:152
Format:160 x 230
Opracowanie na:książka
Rodzaj produktu:książka
Wersja językowa:polska
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
Kod produktu:NPL074109

Głównym przedmiotem analizy w obecnym tomie jest problematyka ontologiczna, implikowana przez pytanie o miejsce i rolę edukacji w całościowym procesie konstytuowania się jednostkowego bytu ludzkiego. W odróżnieniu od dotychczas stosowanych w filozofii wychowania podejść, zagadnienie to jest rozpatrywane z perspektywy antropologicznej.
Status obecnego tomu, podobnie jak poprzedniego, jest dwoisty. Pod pewnymi względami jest to monografia naukowa, gdyż dotyczy pojedynczego, nie w pełni rozpoznanego zagadnienia, w odniesieniu do którego stosuje się przyjętą w nauce procedurę formułowania problemów oraz zgłaszania uzasadnionych propozycji ich rozwiązania. Z drugiej strony jest to skrypt akademicki, miejscami o charakterze tylko konspektu wykładu, przeznaczony dla studentów kierunków pedagogicznych i nauczycielskich, wspomagający przyswajanie wiadomości z zakresu pedagogiki ogólnej.

Spis treści
Słowo wstępne; Antropologia systemowa fundamentem światopoglądowym pedagogiki (O perspektywę antropologiczną w pedagogice ogólnej * Pedagogika jako nauka o człowieku * Problematyka antropologii pedagogicznej * Jakiej antropologii potrzebuje pedagogika? * Niezbędność perspektywy systemowej w antropologii * Paradygmat systemowy i pojęcie systemu * Antropologia w poszukiwaniu systemowego obrazu człowieka * Człowiek czy antroposystem? * Perspektywa synchroniczna i diachroniczna w poznaniu antroposystemu * O systemowy obraz antroporozwoju); Człowiek rozwijający się - losy idei (Rozwój człowieka jako kategoria historyczno-kulturowa * Wybrane kategorie desygnujące rozwój * Jednostka ludzka - z dziejów idei * Jednostka ludzka - współczesne perspektywy oglądu i kategorie opisu * Naukowe teorie rozwoju osobniczego człowieka * Filozoficzne koncepcje rozwoju osobniczego człowieka); Homogeneza (Rozwój jednostki ludzkiej - przegląd dążeń integracyjnych * Ku systemowej wizji rozwoju osobniczego człowieka * Kategoria homogenezy - ogólna charakterystyka pojęcia * Teliczny wymiar homogenezy - dziedziną pedagogiki * Opieka jako kategoria antropologiczna); Z problematyki pedagogicznego samopoznania (Fides et ratio w doświadczeniu pedagogicznym * Refleksje o uniwersum językowym edukacji * Trzy myśli o aksjologii pedagogicznej)


Okładka: Poźniak ks. Grzegorz, Kształcenie organistów. Biuletyn nr 2 Stowarzyszenia Polskich Muzyków Kościelnych.

cena 22,95 zł.


nuty.pl

Poźniak ks. Grzegorz
Kształcenie organistów. Biuletyn nr 2 Stowarzyszenia Polskich Muzyków Kościelnych.

polski Kształcenie organistów. Biuletyn nr 2 Stowarzyszenia Polskich Muzyków Kościelnych.


Ilość stron:100
Format:157 x 220
Opracowanie na:książka z przykładami nutowymi
Rodzaj produktu:książka
Wersja językowa:polska
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL081192

Początkową część Biuletynu wypełniają artykuły, których treść koncentruje się głównie wokół samego problemu kształcenia muzyków kościelnych i jego różnych form.

13

Spis treści:

Słowo wstępne
Ks. Antoni Reginek - Sprawozdanie ze zjazdu Stowarzyszenia Polskich Muzyków Kościelnych
Kształcenie muzyków kościelnych
Ks. Bogdan Kicinger - Kształcenie muzyków kościelnych w ramach diecezjalnego studium organistowskiego.Specyfika i problemy.
Wiesław Delimat - Kształcenie muzyków kościelnych w polsce na poziomie szkoły muzycznej II stopnia
Remigiusz Pośpiech - O permanentnej potrzebie kształcenia muzyków kościelnych z perspektywy opolskiej
Statut i Regulamin Diecezjalnego Studium Organistowskiego-propozycje
Programy kształcenia
Ks. kazimierz Dąbrowski - Praktyka muzyczno- liturgiczna
Władysław Szymański, Kształcenie organistów w akademii muzycznej pod katem wymogów gry liturgicznej
Ks. Andrzej Filaber - Przygotowanie organistów w dziedzinie prawodawstwa muzyczno-liturgicznego i chotału gregorianskiego
Ks. Rudolf Pierskała - Liturgiczna formacja słuchaczy Studium Muzyki Kościelnej w Opolu
Alfred Bączkowski - Nauczanie harmonii w Studium Muzyki Kościelnej
Ks. Grzegorz Poźniak - Kierunki i program kształcenia w Studium Muzyki Kościelnej w Opolu
Pro Memoria
Ks. Stanisław Garnczarski - Śp.ks.kanonik Kazimierz Pasionek
Twórczość Ks. K. Pasionka - Wybrane kompozycje liturgiczne

Okładka: Tomaszewski Mieczysław, Penderecki Bunt i wyzwolenie. Tom II. Odzyskanie raju.

cena 51,45 zł.


nuty.pl

Tomaszewski Mieczysław
Penderecki Bunt i wyzwolenie. Tom II. Odzyskanie raju.

polski Penderecki Bunt i wyzwolenie. Tom II. Odzyskanie raju.


Ilość stron:432
Format:150 x 210
Opracowanie na:książka
Rodzaj produktu:książka
Wersja językowa:polska
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL081600

Dwie idee kierunkowe przenikają świadomość twórczą Pendereckiego, który daje im wyraz w swojej poetyce - tak tej eksplikowanej z uniwersyteckich katedr, jak i tej stosowanej w kompozytorskiej praktyce. Pierwsza dotyczy języka i można ją streścić jako: potrzeba syntezy. Syntezy języków wielu, dawnych i nowych, choćby najbardziej dziwiących się sobie. (...) Druga z idei kierunkowych otrzymała postać metafory. Penderecki znalazł dla niej formułę biblijną: arka. Jeśli świata sztuki nie można uzdrowić, zawrócić z drogi prowadzącej ku samozniszczeniu, to trzeba chociaż ocalić to, co posiada on najcenniejszego. Przenieść z dawnego millenium - w nowe - wartości trwałe, niezniszczalne. Kompozytor jest w tym konsekwentny, a w przedstawianiu problemu obrazowy: „Już od dawna myślę o potopie i konieczności zbudowania arki”.


Spis treści:

INTERPRETACJE I EGZEGEZY
Znaczące spotkania i druga pełnai
Z nowym wiatrem w żaglach
W zadumaniu nad dramatem egzystencji I Koncert skrzypcowy
"Źródło trudnej nadziei" Raj utracony
Snucie przerwanego niegdyś wątku II Symfonia "Wigilijna"
Raj odnaleziony: Lusławice
"Racz nam wrócić, Panie" Te Deum
Żywioł dźwięku w zamyśleniu II Koncert na wiolonczelę i orkiestrę /Koncert na altówkę i orkiestrę
"Trzeba dać świadectwo" Polskie Requiem
Smuga cienia
W cieniu historii
Ekumeniczny taniec śmierci Czarna maska
Gesty przyjaźni i akt pamięci Per Slava/Largo/Pieśń Cherubinów/Cadenza per viola solo/Prelude/Veni Creator/Benedicamus Domino/Benedictus/Der unterbrochene Gedanke
Symfonia "monachijska": pandemonium wywiedzione z jednego dźwięku III Symfonia
Gorzkie zamyślenie nad paradoksami historii:Symfonia "paryska" IV Symfonia
Postmodernisryczne błazeństwo? Ubu Rex
Symfonia "koreańska" czyli patos cierpienia i emfaza zwycięstwa V Symfonia
W stronę claritas
Musica ludens Trio smyczkowe/Sinfonietta
Intonacje bukoliczne Koncert na flet i orkiestrę kameralną
Ucieczka w prywatność? Kwartet na klarnet i trio smyczkowe
Odnawianie gatunków Divertimento/Serenada na orkiestrę smyczkową
Rozmowa z samym sobą II Sonata na skrzypce i fortepianem
"Moja musica domestica" Sekstet
Trzecia pełnia:muzyka ery intertekstualnej
Przemiany lirycznego piękna II Koncert na skrzypce i orkiestrę "Metamorfozy"
Psalmy na nowo odczytane "Siedem bram Jerozolimy" VII Symfonia
Musica adhaerens Agnus Dei/dwa hymny/trzy fanfary
Wyznanie wiary bardzo osobiste Credo
Muzyka dla przyjaciół Concerto grosso
Nowojorska rapsodia Koncert fortepianowy"Zmartwychwstanie"
W zamyśleniu wśród swoich drzew VIII symfonia "Pieśni przemijania"
Nostalgiczna refleksy pamięci Koncert na róg i orkiestrę "Winterreise"
Podróż sentymentalna III Kwartet smyczkowy "Kartki z niezapisanego pamiętnika"
ZAMYSLENIA I REFLEKSJE
Na bliższsym i dalszym horyzoncie
Od "Bramy raju" do "Fedry"
W kręgu niezapisanych symfonii i pieśni Trzy pieśni chińskie
Jasełka o kadisz Benedictus/Kaczka pstra/Kadisz
W świecie wartości
"Otwieranie drzwi za sobą"
"Wchłonąć wszystko, co zaistniało"
Odzyskanie raju
Wykaz utworów
Bibliografia
Indeks utworów Krzysztofa Pendereckiego
Spis przykładów nutowych
Spis ilustracji
Indeks nazwisk

Okładka: Olszewski Wojciech Kazimierz, Sztuka aranżacji w muzyce jazzowej i rozrywkowej z CD

cena 49 zł.


nuty.pl

Olszewski Wojciech Kazimierz
Sztuka aranżacji w muzyce jazzowej i rozrywkowej z CD

polski Sztuka aranżacji w muzyce jazzowej i rozrywkowej z CD


Ilość stron:232
Format:170 x 240
Opracowanie na:książka z przykładami nutowymi
Rodzaj produktu:książka + płyta CD
Wersja językowa:polska
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL082861

Sztuka aranżacji w muzyce jazzowej i rozrywkowej Wojciecha Kazimierza Olszewskiego stanowi kontynuację i poszerzenie tematyki zarysowanej w Podstawach harmonii we współczesnej muzyce jazzowej i rozrywkowej (NPL081076). W prezentowanej publikacji Autor wyjaśnia podstawowe pojęcia związane z aranżacją muzyczną dziedziną artystyczną jednak w dzisiejszym świecie mocno związaną z funkcją usługową. Pokrótce charakteryzuje instrumenty muzyczne, podaje ich skale, proponuje praktyczne sposoby łączenia ich w grupy, ze szczególnym uwrażliwieniem na walory brzmieniowe budowanej aranżacji. Czytelnik znajdzie tu także wskazówki, dotyczące różnych technik aranżowania, kolejnych etapów tej pracy oraz porady, jakich błędów unikać, by materiał końcowy był jednoznaczny i czytelny. Jeden z rozdziałów Autor poświęcił omówieniu najbardziej popularnych schematów rytmicznych, z jakimi można współcześnie zetknąć się w muzyce nie tylko jazzowej, ale również rozrywkowej (np. w muzyce popowej, rockowej czy w tańcach latynoamerykańskich).

Do wydania dołączono płytę z nagraniami przykładów nutowych zamieszczonych w Aneksie.

Mam nadzieję, że publikacja ta przyczyni się do lepszego, praktycznego zrozumienia problemów związanych z aranżacją muzyczną. Chociaż nie sposób omówić je wszystkie (), jednak jestem przekonany, że zetknięcie się z tymi tutaj zawartymi, rozbudzi wyobraźnię młodych adeptów sztuki aranżowania. (Wojciech Kazimierz Olszewski)


Spis treści:

Przedmowa
Co to jest aranżacja
Definicja
Instrumentacja a aranżacja
Aranżacja dźwiękowa a pisana
Producent muzyczny a aranżer
Rola usługowa aranżera
Technika aranżacji a talent i wyczucie stylu
Praktyczno-techniczne cechy dobrej aranżcji
Podstawy intrumentoznawstwa
Instrumenty dęte drewniane
Flet
Obój
Rożek angielski
Klarnet
Klarnet basowy
Fagot
Saksofony
Instrumenty dęte blaszane
Trąbka
Fluegehorn
Puzon
Puzon basowy
Waltornia(róg)
Tuba
Tłumiki
Artykulacja
Sekcja rytmiczna
Kontrabas, gitara basowa (bas)
Fortepian
Gitara
Perkusja (zestaw)
Instrumenty perkusyjne
Kotły
Instrumenty smyczkowe
Pozostałe instrumenty
Harfa
Akordeon
Głos ludzki
Zapis nazw instrumentów
Elementy techniki aranżowania
Pisanie ręczne a edycja komputerowa
Czytelność zapisu
Jednoznaczność zapisu
Określenie stylu,tempa i formy utworu
Unikanie błędów
Określenie elementów interpretacyjnych (dynamika,artykulacja itp)
Zapis symboliczny harmonii
Partytura i głosy
Fortepianówka
Etapy pracy nad aranżacją
Czynności wstępne
Szkic aranżacji i wprowadzenie kolejnych elementów do partytury
Wprowadzenie składu zespołu
Wprowadzenie'' pilota"
Wpisanie melodii głównej
Zapisanie podstawowej pulsacji w sekcji rytmicznej (groove)
Ustalenie napięć ,punktu kulminacyjnego,planów brzmieniowych
Wstęp i zakończenie
Sprawdzenie gotowego materiału
Muzyczne elementy aranżowania
Tworzenie melodii
Harmonizowanie melodii
Tworzenie współbrzmień z melodią
Dwugłos
Trzygłos
Czterogłos
Układ głosów harmonizujacych melodię w praktyce
Układ blokowy ( zamkniety)
Układ półotwarty i otwarty
Akordy jako akompaniament
Układy tercjowe
Układy kwartowe
Układy bitinalne
Plany aranżacyjne
Sekcja rytmiczna i groove
Muzyka pop
Rock
Disco, soul, funky
Jazz
Walc
Tango
Paso doble
Rock'n'roll (R@R),twist
Tańce latynoamerykańskie
Rumba,mambo, cha-cha
Merengue
Wstęp, łączniki, zakończenie
Podsumowanie
Aranżacja dźwiekowa
Zakończenie
Aneks
Omówienie dołączonej płyty CD
Biografia(wybór)

Okładka: Govan Guthrie, Creative Guitar 1: Cutting- Edge Techniques

cena 159,95 zł.


nuty.pl

Govan Guthrie
Creative Guitar 1: Cutting- Edge Techniques

angielski Creative Guitar 1: Cutting- Edge Techniques


Ilość stron:104
Format:222.5 x 300
Opracowanie na:książka z przykładami nutowymi (tabulaturą) i płytą CD
Obsada:Instrument (w nawiasie ilość materiałów wykonawczych)
Gitara (1)
Rodzaj produktu:książka z przykładami nutowymi
Wersja językowa:opisów: angielska
Stopień trudności:3 w skali od 0 do 10
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
AutorzyAutor aranżacji/opracowania: Govan Guthrie
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL083785

This Creative Guitar to seria dla gitarzystów, samouczek zawierający wiele porad dotyczących nauki gry, technice jak i teorii muzyki. Część 1 książki zawiera wiele porad dla gitarzystów którym gra sprawia wiele problemów a ćwiczenia nie przynoszą właściwego efektu. Na samym początku zagadnienia zawarte w książce wydaja się dość błahe lecz autor namawia na szczegółową analizę, proponuje słuchanie wielu stylów muzyki lub nagrywanie własnych wykonań. Dołączona płyta CD zawiera zapis dźwiękowy zagadnień zawartych w książce.

This Creative Guitar Series aims to provide frustrated rock guitarists with new directions to explore their art. Armed with the accompanying CD, featuring detailed examples of pentatonic patterns, minor arpeggios and backing tracks, you will be able to do much more than simply learn solos and licks note for note. This book also contains a thorough explanation of music theory.

Spis treści:

Foreword
Introduction
General Stuff
Technique
Theory Without Tears
Scales and Chords
On the CD
Afterword

Okładka: Wroński Tadeusz, Zagadnienia gry skrzypcowej

cena 79 zł.


nuty.pl

Wroński Tadeusz
Zagadnienia gry skrzypcowej

polski Zagadnienia gry skrzypcowej


Ilość stron:96 + 120 + 140 + 112
Format:205 x 295
Rodzaj produktu:książka
Wersja językowa:wstępu: polska
biografii: polska
opisów: polska
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL084074

Publikacja składa się z czterech tomów. Przeznaczona zarówno dla pedagogów jak i uczniów oraz koncertujących muzyków kompendium wiedzy o zagadnieniach gry skrzypcowej pióra znanego i cenionego skrzypka i pedagoga – Tadeusza Wrońskiego.
W I tomie autor omawia zagadnienia związane z intonacją, zarówno od strony teoretycznej, jak i praktycznej. Porusza kwestię zależności intonacji od aparatu gry i proponuje specjalne ćwiczenia służące uzyskaniu czystej intonacji. Omawia też sposoby odpowiedniego palcowania utworów oraz powiązań pomiędzy psychiką instrumentalisty a intonacją gry.
Tom II poświęcony jest właściwemu palcowaniu utworów. Autor rozważa kwestię obiektywnych praw rządzących palcowaniem, zależności pomiędzy palcowaniem a artykulacją lub akcentami. W publikacji znajdują się także analizy opracowań palcowania konkretnych utworów.
W tomie III autor koncentruje się na technikach pracy nad utworem, uczenia się, sposobami doskonalenia pamięci i metodami radzenia sobie z tremą.
W IV tomie autor omawia aparat lewej i prawej ręki oraz postawę ciała podczas gry. Porusza problem korekty aparatu gry i związanych z nim trudności. Rozważa też zagadnienie pracy ze zdolnymi i mniej zdolnymi uczniami.


Spis treści:

INTONACJA
Słowo wstępne
Rozdział I. Sztuka a nauka.
Rozdział II. Problem intonacji od strony teoretycznej.
Rozdział III. Problem intonacji od strony praktycznej.
Rozdział IV. Intonacja a aparat gry.
Rozdział V. Ćwiczenia na intonację
Rozdział VI. Intonacja a palcowanie utworów.
Rozdział VII. Intonacja w zależności od typu psychicznego skrzypka.
Zakończenie.
PALCOWANIE
Słowo wstępne.
Rozdział I. Historia rozwoju aplikatury skrzypcowej.
Rozdział II. Ogólne kryteria wyporu palcowań.
Rozdział III. Technika przygotowawcza a palcowanie.
Rozdział IV. Impulsy a palcowanie.
Rozdział V. Palcowanie a artykulacja.
Rozdział VI. Dalsze zasady rozwiazywania problemów aplikatury.
Rozdział VII. Palcowanie etiud.
Rozdział VIII. Na drogach do coraz lepszych palcowań.
Rozdział IX. Palcowanie "od końca".
Rozdział X. Analiza opracowania aplikatury dwóch utworów.
TECHNOLOGIA PRACY
Słowo wstępne
Rozdział I. Rozważania ogólne.
Rozdział II. Jak się odbywa gra na skrzypcach.
Rozdział III. Praca nad grą.
Rozdział IV. Praca nad utworem.
Rozdział V. Praca nad rozwojem swych zdolności.
Rozdział VI. Jak pracują talenty.
Rozdział VII. Przydźwięki.
Rozdział VIII. Pamięć.
Rozdział IX. Trema.
Rozdział X. Higiena fizyczna, umysłowa i psychiczna.
Rozdział XI. Pomoce pozamuzyczne.
Rozdział XII. Zła dyspozycja i sposoby jej zwalczania.
Rozdział XIII. Przygotowanie się do występu.
APARAT GRY
Słowo wstępne.
Rozdział I.O naturalności w grze.
Rozdział II. Rozważania ogólne.
Rozdział III. Terminologia.
Rozdział IV. Ręka prawa.
Zasady podstawowe
Korekta
Poszczególne elementy techniczne
Rozdział V. Ręka lewa
Zasady podstawowe
Korekta
Poszczególne elemety techniczne.
Rodział VI. Postawa i ruchy grajacego na skrzypcach.
Rozdział VII. Kierunek fizjologiczny w pedagogice skrzypcowej.
Rozmach
Frazeologia dydaktyczna
Rozdział VIII. Rozważania końcowe.
Uczeń zdolny i niezdolny
Eksperyment w nauczaniu
Indeks fragmentów muzycznych.





Wyszukiwarka






Strona główna

Centrum Dystrybucji Nut nuty.pl
FRAZA s.c., ul. Łużycka 28a, 51-111 Wrocław
tel./fax (071) 325-82-11, tel. 372-66-68
Copyright 1997 - 2014 Fraza s.c., Wrocław, Poland