cena 35,95 zł. nuty.pl
| Bogaj Andrzej, Kwiatkowski Stefan Pedagogika pracy
Pedagogika pracy
Ilość stron: | 240 | Format: | B5 | Opracowanie na: | książka | Rodzaj produktu: | książka | Wersja językowa: | polska | Dostępność | w magazynie, wysyłka natychmiastowa | Kod produktu: | NPL074089 | Nowoczesny podręcznik akademicki adresowany do studentów pedagogiki, a także kierunków pokrewnych przygotowujący do pracy nauczycielskiej w systemie szkolnym i pozaszkolnym zarówno z dziećmi i młodzieżą, jak i z dorosłymi.
Strukturę podręcznika tworzą elementy pedagogiki pracy związane z kolejnymi etapami życia szkolnego i zawodowego: edukacja przedzawodowa, prozawodowa, zawodowa, a także edukacja dorosłych rozpatrywana w kontekście idei uczenia się przez całe życie.
SPIS TREŚCI
WSTĘP Rozdział 1. Pedagogika pracy jako subdyscyplina pedagogiczna (Stefan M. Kwiatkowski) 1.1 Pojęcie i przedmiot pedagogiki pracy 1.2. Obszary problemowe pedagogiki pracy 1.3. Pedagogika pracy wśród nauk pedagogicznych Zagadnienia do przemyślenia Bibliografia
Rozdział 2. Człowiek w środowisku pracy (Andrzej Bogaj) 2.1. Praca w różnych fazach rozwoju cywilizacji ludzkich od społeczeństwa rolniczego do społeczeństwa informacyjnego/Istota pracy różne konteksty myślenia o niej 2.1.1. Przemiany pracy próba ujęcia historycznego 2.2. Wykształcenie jako cecha statusu pracy zarobkowej 2.3. Praca jako obiekt badań społecznych jej miejsce w systemie wartości młodzieży 2.3.1. Praca jako element habitusu społeczeństwa 2.3.2. Praca w systemie wartości młodzieży 2.3.3. Cechy pracy preferowane przez młodzież 2.4. Globalizacja a kariery zawodowe 2.4.1. Istota, cechy i formy globalizacji 2.4.2. Skutki globalizacji gospodarcze, kulturowe i społeczne 2.4.3. Globalizacja a tożsamość człowieka 2.4.4. Przemiany w gospodarce krajów UE a sytuacja w Polsce 2.4.5. Przyszłość pracy i zatrudnienia od standardów do destandaryzacji 2.4.6. Polityka i priorytety oświatowe UE a kształcenie zawodowe
Zagadnienia do przemyślenia Bibliografia
Rozdział 3. Kształcenie przedzawodowe (Andrzej Bogaj) 3.1. Cele kształcenia 3.2. Edukacja elementarna (wychowanie przedszkolne i kształcenie zintegrowane) 3.3. Szkoła podstawowa. Gimnazjum 3.3.1. Szkoła podstawowa 9kl. VVI) 3.3.2. Gimnazjum 3.4. Liceum ogólnokształcące 3.5. Organizacje przeciwdziałające marginalizacji młodzieży OHP Zagadnienia do przemyślenia Bibliografia
Rozdział 4. Edukacja prozawodowa (Barbara Baraniak) 4.1. Edukacja jako kategoria naukowa (poznawcza) 4.2. Kształcenie prozawodowe a edukacja prozawodowa 4.3. Uniwersalność szkoły uzawodowionej 4.3.1. Wykształcenie ogólne w średniej szkole uzawodowionej 4.3.2. Kształtowanie kwalifikacji kluczowych w szkole uzawodowionej 4.3.3. Kształtowanie kwalifikacji ogólnozawodowych w szkole uzawodowionej 4.4. Kształtowanie kwalifikacji zawodowych w szkole uzawodowionej 4.4.1. Kanon wykształcenia ogólnego podstawą kwalifikacji zawodowych 4.4.2. Umiejętności kluczowe kryterium kwalifikacji zawodowych 4.4.3. Kwalifikacje ogólnozawodowe kryterium nabywania kwalifikacji zawodowych zbieżnych z profilem kształcenia
Zagadnienia do przemyślenia Bibliografia Rozdział 5. Edukacja zawodowa (Barbara Baraniak) 5.1. Istota edukacji zawodowej 5.2. Kwalifikacje i ich struktury w edukacji zawodowej 5.2.1. Rodowód kwalifikacji 5.2.2. Kwalifikacje jako kategoria naukowa (poznawcza) 5.2.3. Struktury, modele, kryteria i poziomy kwalifikacyjne 5.3. Klasyfikacja Zawodów i Specjalności kryterium modelowania edukacji zawodowej 5.4. Szkolny i pozaszkolny system kształcenia zawodowego w modelu edukacji zawodowej 5.5. Kształcenie zawodowe podstawowa kategoria edukacji zawodowej 5.5.1. Szkolne kształcenie zawodowe elementem edukacji zawodowej 5.5.2. Pozaszkolne kształcenie zawodowe 5.6. Kształtowanie kwalifikacji zawodowych w procesie edukacji zawodowej 5.6.1. Treści kształcenia zawodowego wyznacznikiem procesu edukacji zawodowej 5.6.2. Podmioty nauczające i uczące się uczestnikami procesu edukacji zawodowej 5.6.3. Organizacja edukacji zawodowej ze względu na miejsce, infrastrukturę i warunki procesu 5.6.4. szkolnego i pozaszkolnego systemu kształcenia zawodowego 5.7. Priorytety edukacji zawodowej kontekst europejski (Stefan M. Kwiatkowski)
Zagadnienia do przemyślenia Bibliografia
Rozdział 6. Edukacja dorosłych (Stefan M. Kwiatkowski) 6.1. Pojęcie edukacji dorosłych 6.2. Perspektywy cele, treści, metody, organizacja, infrastruktura 6.3. Edukacja dorosłych w społeczeństwie wiedzy 6.4. Idea uczenia się przez całe życie globalny cel edukacji Zagadnienia do przemyślenia Bibliografia
Rozdział 7. Problemy rynku pracy (Stefan M. Kwiatkowski) 7.1. Oczekiwania pracodawców standardy kwalifikacji zawodowych 7.2. Europejskie Ramy Kwalifikacji 7.3. Edukacyjne funkcje zakładów pracy
Zagadnienia do przemyślenia Bibliografia
|