•Centrum Dystrybucji Nut•
System sklepów muzycznych
  

pokaż koszyk
Pomoc  Podręczniki  Utwory okolicznościowe  Nuty na instrumenty klawiszowe  Nuty na instrumenty strunowe  Nuty na instrumenty dęte drewniane i dęte blaszane  Nuty na instrumenty perkusyjne  Nuty na głosy solowe i chóry  Śpiewniki turystyczne, biesiadne i rockowe  Książki  Nuty na orkiestrę  Nuty na zespoły kameralne oraz rockowe  Inne 
Indeks autorów |  Wyszukiwarka |  Mapa serwisu 

Msza Polska

Dostępne opracowania:

książka (3)
książka z przykładami nutowymi (1)
więcej opracowań ...

Msza Polska znajdziesz w 4 publikacjach wymienionych poniżej:


Okładka: Gwizdalanka Danuta, Historia muzyki cz. 1 Podręcznik dla szkół muzycznych: Od antyku do opery barokowej

cena 45 zł.


nuty.pl

Gwizdalanka Danuta
Historia muzyki cz. 1 Podręcznik dla szkół muzycznych: Od antyku do opery barokowej

polski Historia muzyki cz. 1 Podręcznik dla szkół muzycznych: Od antyku do opery barokowej


Ilość stron:268
Format:170 x 240
Opracowanie na:książka
Rodzaj produktu:książka
Wersja językowa:polska
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL060968
Produkty podobne:Gwizdalanka Danuta - Historia muzki cz. 2 Podręcznik dla szkół muzycznych: Barok - Klasycyzm - Romantyzm
Gwizdalanka Danuta - Historia muzyki, Podręcznik dla szkół muzycznych, XX wiek, z. 3

Podręcznik przeznaczony jest dla uczniów szkół muzycznych II stopnia i liceów muzycznych. Atrakcyjne walory narracyjne podręcznika podkreśla bogata ikonografia, liczne przykłady nutowe i mapy oraz ciekawy i oryginalny zestaw pomysłów dydaktycznych, służących sprawdzaniu stopnia opanowania materiału i rozwijaniu zainteresowań uczniów. Podręcznik uczy syntetycznego myślenia a także interdyscyplinarnego, logicznego kojarzenia faktów. Książka wciąga, intryguje, pobudza do szerszego zainteresowania przedmiotem. W przygotowaniu: cz. 2 - Od muzyki instrumentalnej baroku do końca XIX wieku cz. 3 - Muzyka XX wieku i muzyka współczesna


Spis treści:

Starożytnosc. U źródeł europejskiej tradycji
Mezopotamia
Izrael
Grecja
Średniowiecze. Pierwszy rzut oka na średniowiecze25
Śpie ku chwale Bożej, albo przesmak raju
Kłopoty ze śpiewną modlitwą
Muzyka- wiedza matematyczna
Oficjum i msza
ABC chorału
Jak przekazywano i utrwalano chorał
Benedyktyni i nowe śpiewy
Śpiew pobożnych rycerzy
Zmienne losy chorału- od soborów po listy przebojów
Doczesna pożytki z muzyki na dworze i w mieście
Przejaw prestiżu- i środek na trawienie
Wyszukana sztuka trubadurów, truwerów i minnesingeróe
Niełatwy zywot szpilmana
Średnioeiecze. Drugi rzut oka na średniowiecze
Efektowene początki wielogłosowości
Zaczęło się od organum
"Haute musique" z paryskiej Notre Dame
Motet czli rozrywka intelektualistów
Pierwsza awangarda w starciu z tradycją
Dolce stil nuovo
Prapradzaidek Beatlesów93
Splendor burgundzkiego dworu
Wielogłosowość wPolsce
Rzut oka wstecz
Renesans. Renesansowa Europa
Flamandzcy mistrzowie polifonii
Flamandowie opanowują Europę
"Książę muzyków" Jasquin
Kompozytorzy, teoretycy i nauczyciele
Muzyka i Słowo Boże
Muzyka nie może przesłaniać Słowa Bożego
Pod znakiem psałterza
"Kto śpiewa, modli się podwójnie"
Muzyczne dysputy o miłości
Wenecja
Muzyka bez słów, czyli instrumentalna
"Złoty wiek" polskiej kultury
Sąsiedzi Rzeczpospolitej
"Złoty wiek" na przeciwnym krańcu Europy
Chanson
"Merrry old England"
Renesansowa muzyka
Barok. Co się zdarzyło około 1600 roku?
Style
Dwa style
2Trzy style
Europa dla italiana
Opera: prolog
Od namiętnej moey dźwięku do bel canta
Zanim nastała opera
Rozrywki intelektualistów, czyli dramma per misica
Basso continuo
Opera: akt I
L'Orfeo, czyli potęga muzycznego geniuszu Monteverdiego
Widowisko "książąt Kościał", czyli opera rzymska
Rozrywka publiczna, czyli opera w Wenecji
Sztuka muzycznej perswazji
Opera: akt II
Opera włoskapodbija Europę środkową
Widowiskowo i z patosem
Skromne(?) ale własna
Opera: akt III
Bel canto, czyli opera neapolitańska
"Europa seroa"
Od opery seria dov opery żebraczej
Opera barokowa: epilog
Słowniczek trudniejszych wyeazów
Bibliografia

Okładka: Bernagiewicz Robert, Additamenta musicologica lublinesia. Rocznik Instytutu Muzykologii KUL, Rok 4/2008 Nr 1(4)

cena 30,95 zł.


nuty.pl

Bernagiewicz Robert
Additamenta musicologica lublinesia. Rocznik Instytutu Muzykologii KUL, Rok 4/2008 Nr 1(4)

polski Additamenta musicologica lublinesia. Rocznik Instytutu Muzykologii KUL, Rok 4/2008 Nr 1(4)


Ilość stron:234
Format:157 x 220
Opracowanie na:książka
Rodzaj produktu:książka
Wersja językowa:polska
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL081156

Additamenta Musicologica Lublinensia jest czasopismem Instytutu Muzykologii Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego Jana Pawła II. Numer z roku 2008 otwiera artykuł Antoniego Zoły (KIL) pt. Koncepcja badań nad żywą tradycją polskich śpiewów religijnych w ujęciu Bolesława Bartkowskiego, któremu dedykowana jest niniejsza publikacja.


Spis treści:

Artykuły
Antoni Zoła (KUL)
Koncepcja badań nad żywą tradycją polskich śpiewów religijnych w ujęciu Bolesława Bartkowskiego
Ks.Robert Bernagiewicz (KUL)
Wokół wydania krytycznego Graduale romanum
Ks.Lucjan Dyka
Z historii organum. Nauczanie anonimowego traktatu Ars organi, Ottoboni lat.3025
Miłosz Aleksandrowicz (KUL)
System muzyczny Josepha Sauveura.
Principes d'Acoustique et Musique (1701)
Remigiusz Pośpiech (Uniwersytet Opolski, Uniwersytet Wrocławski)
Łatwa Msza Józefa Szulca na tle tradycji polskich pieśni mszalnych
Maria Szymanowicz (KUL)
Organy w kościołach dekanatu kazimierskiego w XVIII wieku (na podstawie akt wizytacyjnych)
Jolanta Skorek-Münch (KUL)
Miłość i życie kobiety Roberta Schumanna-romantyczny monodram
Iwona Sawulska (KUL)
Ekspresja głosu jako wynik pokonywania barier technicznych i fizjologicznych
Sprawozdania
Maria Szymanowicz (KUL)
Polska muzyka kościelna.Tradycja i współczesność.Lublin, 28 maja 2008
Ks.Darisz Smolarek (KUL)
Międzynarodowa Konferencja IAML. Neapol, 20-25 lipca 2008

Okładka: Łukaszewski Marcin Tadeusz, Muzyka chóralna o tematyce religijnej kompozytorów warszawskich 1945-2000

cena 48,95 zł.


nuty.pl

Łukaszewski Marcin Tadeusz
Muzyka chóralna o tematyce religijnej kompozytorów warszawskich 1945-2000

polski Muzyka chóralna o tematyce religijnej kompozytorów warszawskich 1945-2000


Ilość stron:464
Format:200 x 280
Opracowanie na:książka
Rodzaj produktu:książka
Wersja językowa:polska
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL081179

Muzyka o tematyce religijnej stanowi ważny rozdział w polskiej twórczości kompozytorskiej powstałej w latach 1945-200. Twórcy piszący utwory o tej tematyce komponowali dzieła do tekstów religijnych wyrażając w ten sposób własne uczucia religijne, ale także dla zamanifestowania określonej postawy społeczno-politycznej. W różnych okresach, w chwilach trudnych dla Polski, twórczość muzyczna o tematyce religijnej stawała się nośnikiem tradycji, religijności i, niejednokrotnie, podtrzymywała na duchu. Wpisuje się ona zarówno w historię Polski, jak i w historię polskiej twórczości kompozytorskiej.
Praca niniejsza podejmuje próbę usystematyzowania zjawisk i tendencji twórczych występujących w utworach na chór mieszany a cappella o tematyce religijnej, napisanych w latach 1945-2000 przez kompozytorów warszawskich.
Praca adresowana jest do szerokiego kręgu odbiorców, przede wszystkim do muzykologów i teoretyków muzyki prowadzących badania nad polską współczesną muzyką o tematyce religijnej i polską współczesną muzyką chóralną a cappella, jak również do kompozytorów, chórmistrzów, dyrektorów festiwali chóralnych i chórzystów.


Spis treści:

Wykaz ważniejszych sktótów
Wprowadzenie. Problematyka pracy
Założenia metodologiczne
Treść pracy
Zakres podstawowych pojęć
Motywy pojęcia tematu
Przebieg badań i zastosowane metody badawcze
Charakterystyka piśmiennictwa
Encyklopedie i słowniki
Ujęcia historyczne
Monografie
Materiały pokonferecyjne, zeszyty naukowe, wydawnictwa wyższych uczelni muzycznych, muzykologii uniweryteckich i ZKP
Biografie kompozytorów i opracowania ich twórczości
Stan badań nad tematem. Opracowania dotyczace polskiej muzyki o tematyce religijnej w latach 1945-2000
Wokół pojęcia sacrum w muzyce
Sacrum - definicja pojęcia
Sacrum w muzyce a muzyka sakralna
Dokumenty kościoła katolickiego o muzyce
Podział muzyki religijnej na rodzaje według róznych autorów i dokumentów kościelnych
Własna koncepcja podziału muzyki religijnej
Podsumowanie
Twórczość muzyczna o tematyce religijnej w kontekście uwarunkowań społeczno-politycznych rozwoju muzyki polskiej w latach 1945-2000
Muzyka polska w pierwszych latach po zakończeniu działań wojennych
Stosunek władzy komunistycznej do Kościoła katolickiego
Socrealizm. Muzyka polska w latach 1949-1956
Polska muzyka religijna w latach 1949-1956
Muzyka polska i polska muzyka religijna po roku 1956
Muzyka polska i polska muzyka religijna w latach siedemdziesiątych
Muzyka polska i polska muzyka religijna w ostatnim ćwierćwieczu XX wieku
Podsumowanie
Twórczość o tematyce religijnej na chór a cappella kompozytorów warszawskich w latach 1945-2000
Ogólna charakterystyka pola badawczego
Teksty i relacje słowno-muzyczne
Informacje ogólne dotyczące wykorzystanych tekstów
Informacje szczegółowe dotyczace wykorzystanych tekstów
Łacińskie teksty liturgiczne
Antyfony
Sekwencje
Psalmy
Teksty mszalne
Inne łacińskie teksty liturgiczne
Łacińskie teksty nieliturgiczne
Polskie teksty liturgiczne
Polskie teksty nieliturgiczne
Relacje słowno-muzyczne na poziomie makroformy
Relacje słowno-muzyczne na poziomie mikroformy
Podsumowanie
Elementy dzieła muzycznego i środki techniki kompozytorskiej
Organizacja horyzontalna i wertykalna materiału dźwiekowego
Ambitus
Stylistyka brzmienia
Melodyka
Harmonika
Organizacja ruchu i czasu muzycznego
Rytmika i metrum
Agogika
Czas trwania
Dynamika
Artykulacja
Typowe środki artykulacyjne
Specyficzne środki artykulacyjne
Faktura
Organizacja pola dźwiękowego
Zespoły wykonawcze
Forma
Środki techniki kompozytorskiej w funkcji ekspresywnej
Podsumowanie
W kręgu zagadnień poetyki
Zakończenie
Źródła inspiracji sacrum w muzyce polskiej w latach 1945-2000
Wykonawstwo i zainteresowanie muzyką o tematyce religijnej w Polsce
Bibliografia. Wykaz wykorzystanego piśmiennictwa
Partytury rękopiśmienne i wydruki komputerowe
Partytury wydane drukiem
Archiwalia
Encyklopedie, almanachy, leksykony, słowniki, katalogi
Książki
Artykuły
Omówienia do płyt CD i LP
Prace doktorskie i magisterskie
Wykaz tabel i diagramów
Aneksy
Uwagi wstępne
Aneks 1 Przykłady nutowe omawianych utworów
Aneks 2 Twórczość kompozytorów warszawskich o tematyce religijnej na chór a cappella, powstała w latach 1945-2000 - wykaz zebranych kompozycji
Aneks 3 Karty katalogowe utworów wyodrębnionych jako bezpośredni przedmiot badań
Aneks 4 Noty biograficzne twórców, których utwory zostały wyodrębnine jako bezposredni przedmiot badań
Indeks nazwisk

Okładka: Nowak Monika, Sekwencje mszalne w języku polskim po soborze watykańskim II

cena 24,95 zł.


nuty.pl

Nowak Monika
Sekwencje mszalne w języku polskim po soborze watykańskim II

polski Sekwencje mszalne w języku polskim po soborze watykańskim II


Ilość stron:176
Format:145 x 205
Opracowanie na:książka z przykładami nutowymi
Rodzaj produktu:książka
Wersja językowa:polska
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL081216

Zagadnienie sekwencji mszalnych w języku polskim po soborze watykańskim II podjęła s. Monika Nowak. Najpierw omówiła w pracy dzieje sekwencji, potem przeprowadziła szczegółową analizę polskich przekładów, by następnie zająć się utworzonymi do nich melodiami. Końcową część rozprawy stanowią refleksje na temat przyszłości sekwencji.
Ważnym dokonaniem s. Nowak jest odkrycie autora polskiego tekstu sekwencji wielkanocnej, którym okazał się biskup warszawski F. A. Symon. Jego nazwiska nie wymienia żaden śpiewnik kościelny. Innym osiągnięciem jest stwierdzenie faktu, iż w polskojęzycznej liturgii właściwie sekwencja nie istnieje. Muzyczna forma tych utworów wymaga przemienności melodii, najczęściej obejmującej kolejne pary zwrotek. Polskie sekwencje przyjęły postać hymnu-pieśni.
Niniejsze interesujące studium muzykologiczne warto polecić nie tylko badaczom przeszłości, ale także liturgistom, a nade wszystko muzykom kościelnym. Tych ostatnich może ono zainspirować do przemyśleń związanych np. z miejscem wykonywania sekwencji w ramach liturgii (przed czy po Alleluja?), z postawą wiernych, z obsadą wykonawczą, a nawet z ewentualnymi opracowaniami wielogłosowymi, których we współczesnej liturgii brakuje.

13

Spis treści:

Geneza i rozwój sekwencji
Europa
Polska
Teksty
Treść teologiczna sekwencji
Victimae paschali
Veni Sancte Spiritus
Budowa formalna
Victimae paschali
Veni Sancte Spiritus
Przekłady na język polski
Victimae paschali
Przekład S. Grochowskiego
Przekład F.A. Szymona
Veni Sancte Spiritus
Przekład T. Karyłowskiego
Melodyka sekwencji w języku polskim
Sekwencja hymn. Problem treści i formy
Melodie pierwotne
Victimae paschali
Veni Sancte Spiritus
Źródła muzyczne polskich kompozytorów
Sekwencja wielkanocna
Ofiarujemy chwałę w wierze
Mel. I
Mel. II
Niech w święto radosne Paschalnej Ofiary
Mel. III
Mel. IV
Mel. V
Sekwencja na Uroczystość Piędziesiątnicy
Mel. I
Mel I a
Mel I b
Mel. II
Mel. III
Mel IV
Zastosowanie w liturgii po Soborze Watykańskim II
Przepisy prawne
Wykonastwo
Spojrzenie w przyszłość





Wyszukiwarka






Strona główna

Centrum Dystrybucji Nut nuty.pl
FRAZA s.c., ul. Łużycka 28a, 51-111 Wrocław
tel./fax (071) 325-82-11, tel. 372-66-68
Copyright 1997 - 2014 Fraza s.c., Wrocław, Poland