Indeks autorów | | Wyszukiwarka | | Mapa serwisu |
cena 75 zł. nuty.pl | Dobrowolska-Marucha Danuta Dyktanda muzyczne I (+ 2 CD)
Jest to pierwsza część Dyktand muzycznych Danuty Dobrowolskiej - Maruty, wydane w 1988 r., w formie 5 - częściowego podręcznika. Niniejszy zeszyt pierwszy zawiera dyktanda łatwiejsze, możliwe do wykorzystania nawet w szkole podstawowej. Spis treści: |
cena 57,85 zł. nuty.pl | Idaszak Danuta Źródła muzyczne Gniezna. Katalog tematyczny. Słownik muzyków.
Katalog tematyczny muzykaliów gnieźnieńskich został sporządzony na podstawie zachowanych do dziś nut w Archiwum Archidiecezjalnym Gniezna. Niniejsze opracowanie jest kolejnym tomem przygotowanym według międzynarodowych przepisów dotyczących katalogowania rękopisów nut, sporządzonych przez zespół pracowników koordynujących prace nad RISM. Katalog rękopisów nut stanowi zasadniczą część tego tomu. Zastosowano w nim doświadczenie międzynarodowego zespołu opracowującego muzykalia. W opracowaniu tym również uwzględniono doświadczenie zespołu polskiego ośrodka koordynującego prace RISM przy Bibliotece Narodowej oraz doświadczenie własne: jest to drugie, po Grodzisku Wielkopolskim, opracowanie zbioru rękopisów nut. Wykorzystane zostały w nim podobne katalogi tematyczne nut sporządzone dla takich ośrodków muzycznych jak Jasna Góra i Gidle. Porównano także rękopisy z katalogami ze Staniątek i Barczewa. W opisie każdego rękopisu zastosowano zasady, które są zrozumiałe również dla osób nie znających języka polskiego: schemat opisu, skróty, w tym także instrumentów muzycznych, sigla miejscowości i biblioteczne dostosowane są do norm międzynarodowych. Opracowane zostały wszystkie zachowane rękopisy muzyczne, w tym dekomplety, fragmenty, karty tytułowe dla których brak nut. One także stanowią dokumentację repertuaru. Zadaniem niniejszego katalogu jest możliwie najbardziej zwięzłe opisanie każdego rękopisu, tak by poszczególne utwory mogły być przedmiotem dalszego opracowania i badań, by wykonawcy, a zwłaszcza dyrygenci zainteresowali się tymi kompozycjami i przywrócili je na nowo do repertuaru. Są bowiem między nimi kompozycje o dużej wartości źródłowej, mogą być one jedynymi utworami zachowanymi do dziś. Niektóre rękopisy, tam gdzie było to możliwe, mają pełniejszą dokumentację z zakresu literatury związanej z utworem. Jest to wstępne zwrócenie uwagi na znaczenie samej kompozycji czy kompozytora. Katalog rozszerzono o "Słownik muzyków gnieźnieńskich", gdzie uwzględniono nazwiska muzyków i kopistów, którzy w archiwaliach kapitulnych mają swoją dokumentację. [Fragment wstępu książki] Spis treści: |
cena 21,05 zł. nuty.pl | Tarnowska-Kaczorowska Krystyna Tadeusz Baird. Glosy do biografii.
Dziewięć, sporych rozmiarami, tekstów, zebranych w dwóch pierwszych częściach tego tomu, powstało na przestrzeni ostatnich osiemnastu lat (nota bibliograficzna dostarcza szczegółowych informacji, również dotyczących pierwodruków, także na końcu poszczególnych pozycji podana jest przybliżona data ich napisania). Niektóre (te dawniejsze) poddane zostały pewnym retuszom, mającym głównie na celu niejako ujednolicenie językowo-stylistyczne i usunięcie zbędnych powtórek tam, gdzie to było możliwe bez szkody dla klarowności i spójności wywodu, dla logiki narracji. Cztery teksty Tadeusza Bairda, spośród wielu, które napisał, dobrałam tak, by się zauważalnie komponowały literą i duchem z moimi, by je dopełniały, pogłębiały, dopowiadały, uwiarygodniały. Zdecydowałam się zamieścić też niewielką część listów spośród ponad półtorej setki, które Tadeusz Baird, w ostatnich latach swego życia, pisał i do mnie - oczywiście, sztuką epistolarną trudniliśmy się ... na dwie ręce. Wprowadzającą notatkę znaleźć można przed ich wyborem. W Suplemencie jest Życiorys kompozytora i Wykaz utworów. Aby nie powielać licznych katalogów sporządzonych, zresztą nie zawsze konsekwentnie, według gatunków czy obsady instrumentalnej, tu znajdzie Czytelnik układ chronologiczny. [Fragment wstępu książki] Spis treści: |
cena 110,95 zł. nuty.pl | Finney Ross Lee Making Music, The Time - Line, Vol. 1 Tworzenie muzyki, Linia czasu, z. 1 Making Music, The Time - Line, Vol. 1
Ross Lee Finney (1906 - 1997) to amerykański pedagog, kompozytor, uczeń m. in. Nadii Boulanger, Albana Berga i
As the author write:"This little volume is a hybrid". It is an elementary instruction book in composing music. But it is also a performance book that can be used by a group of players interested in contemporary music. And it is invitably a reflection of Ross Lee Finney reflection of ideas and convictions about composing music formed from years of teaching experiance. This volume is the first of three. It avoids as much as possible problems of melody and harmony. There are ten pieced included in this book to illustrate not only compositional problems but also to supply music that group can perform to develope technique. Spis treści: |
cena 58,95 zł. nuty.pl | Różni Musica Boemica per Organo, Vol. 1 Muzyka czeska na organy, z. 1 Czech Organ Music, Vol. 1 Tschechische Orgelmusik, Band 1 Musica Boemica per Organo, Vol. 1 La Musique D'Orgue Tcheque, Vol. 1 ??????? ??????????? ???????? ??????, 1 Česká Varhanní Tvorba, 1
Niniejsza publikacja jest pierwszą częścią kolekcji czeskiej muzyki organowej. Zawiera utwory przeznaczone głównie na organy romantyczne. Instrument ten znacznie różni się od typowych organów XVIII - wiecznych. Na organach romantycznych możliwe jest wydobycie ciemnego dźwięku i znacznie cichszego, przez co niemożliwe jest osiągnięcie brzmienia orkiestrowego. Stąd utwory polifoniczne grane są w większości na organach XVIII - wiecznych. W publikacji zawarto utwory czeskich kompozytorów takich, jak: Bedrich Smetana, Antonin Dvorak, Frantiek Musil, Leo Janáček, Jos. Boh. Foerster, Josef Klička, Eduard Tregler, Vítezslav Novák, Bedř. Ant. Wiedermann i Frantiek Michálek. This compositions included in this collection were almost exclusively written for the organ of the romantic type. This instrument greatly differs from the classic organ of the eighteenth century, which is due chiefly to its lack of the glossy and transparent sound designed for the reproduction of polyphonic compositions, it possesses on the contary a dense and sombre colouring which in various registers attempts to reach as much as possible the character of orchestral instruments. These qualities predestinate the romantic organ mainly to the reproduction of homophonous compositions. The chronologic arrangement of this collection shows best of all how the change from the classic organ into the romantic type corresponded with the transition from polyphony into homophony. While the compositions of Smetana and Dvorak have a pronouncedly contrapuntal character due to the purpose for which they were written, Musil's Sonata is with its homophonous signs a transitory type, and Janacek's Adagios fully possess the character of orchestral compositions. The Czech romantic organ music reaches its height in the compositions of Klicka, Foerster, and Tregler, which allow to profit as much as possible by the orchestral colours of the romantic organ. Lista utworów: |
Wyszukiwarka
Strona główna
Centrum Dystrybucji Nut nuty.pl
FRAZA s.c., ul. Łużycka 28a, 51-111 Wrocław
tel./fax (071) 325-82-11, tel. 372-66-68
Copyright 1997 - 2014 Fraza s.c., Wrocław, Poland