•Centrum Dystrybucji Nut•
System sklepów muzycznych
  

pokaż koszyk
Pomoc  Podręczniki  Utwory okolicznościowe  Nuty na instrumenty klawiszowe  Nuty na instrumenty strunowe  Nuty na instrumenty dęte drewniane i dęte blaszane  Nuty na instrumenty perkusyjne  Nuty na głosy solowe i chóry  Śpiewniki turystyczne, biesiadne i rockowe  Książki  Nuty na orkiestrę  Nuty na zespoły kameralne oraz rockowe  Inne 
Indeks autorów |  Wyszukiwarka |  Mapa serwisu 

Idę już przez tyle dni

Dostępne opracowania:

książka (2)
książka z przykładami nutowymi (1)
więcej opracowań ...

Idę już przez tyle dni znajdziesz w 3 publikacjach wymienionych poniżej:


Okładka: Harrison Mark, Contemporary Eartraining - Level One

cena 128,95 zł.


nuty.pl

Harrison Mark
Contemporary Eartraining - Level One

polski Współczesna metoda kształcenia słuchu
angielski Contemporary Eartraining - Level One - A Modern Approach To Help Hear And Transcribe Melodies, Rhythms, Intervals, Bass Lines And Basic Chords


Ilość stron:232
Format:230 x 305
Opracowanie na:książka z przykładami nutowymi
Rodzaj produktu:nuty drukowane
Wersja językowa:wstępu: angielska
opisów: angielska
Stopień trudności:3 w skali od 0 do 10
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL065324

Zdolność słyszenia muzycznego to zasadnicza umiejętność, która jest ważniejsza nawet od zdolności manualnych na danym instrumencie. Zaniedbując kształcenie słuchu jako muzycy stawiamy sobie barierę, która uniemożliwia nam odniesienie sukcesu, gdyż to co przez niektórych jest nazywane talentem w muzyce, nie jest niczym innym niż dobrym słuchem muzycznym połączonym ze zdolnością twórczą. Podręcznik ten jest zbiorem nowatorskich ćwiczeń do kształcenia słuchu, na których obecnie kształcą się tysiące muzyków w szkołach muzycznych w Los Angeles oraz innych miejscach w U.S.A., oraz ci, którzy są już uznanymi muzykami i chcą podnieść swoje zdolności słyszenia muzycznego. Solfleż ten stosuje wypracowaną w U.S.A. technikę "relative patch", której objaśnienie znajduje się w niniejszym podręczniku; rozdział pierwszy uczy słuchania i zapisywania interwałów, rytmów i melodii; rozdział drugi uczy rozpoznawania trójdźwięków, akordów septymowych i bardziej złożonych oraz gam systemu dur-mol i skal systemu modalnego a także wyodrębniania ze słuchu melodii z przebiegów polifonicznych.


Eartraining is a vital (and sometimes neglected) skill that enables musicians to 'hear ahead' in their playing and writing. These unique, modern courses have been used by hundreds of students (from beginners to working pros) at the acclaimed Grove School of Music in Los Angeles. These methods use SOLFEG (the syllables Do, Re, Mi, etc.) to apply the techniques within a key-center based 'relative pitch' framework. Level One works on hearing and transcribing melodies, rhythms, intervals and bass lines and moves on to identify triads and simple progressions. Level Two covers hearing and transcribing triad and four-part chord progressions, key changes, chromatic tones, modal scales, and combining melodic and harmonic dictation.


Spis treści:

Introduction: Summary of subject areas addressed in the book
Chapter One: Review of C, F and G major scales and key signatures; Review of SOLFEG and major scale resolutions; Melodic dictation with whole/half/quarter notes
Chapter Two: Diatonic major 3rd and minor 6th intervals; Introduction of eighth-note rhythms in dictation
Chapter Three: Diatonic minor 3rd and major 6th intervals; Introduction of D major scale and resolutions; Diatonic triad recognition - beginning with I-IV-V
Chapter Four: Diatonic 4th and 5th intervals; Diatonic triads and progressions - add the VI minor; Bass line dictation with half and quarter notes
Chapter Six: Diatonic major 2nd and minor 7th intervals; Introduction of dotted quarter-eight rhythms; Diatonic triads and progressions - add the III minor
Chapter Seven: Diatonic minor 2nd and major 7th intervals; Introduction of eight-note rhythmic anticipations; Diatonic triads and progressions - add the II minor; Bass line dictation - add eight notes and anticipations
Chapter Eight: Reviev and further drill on all of the above areas
Supplementary Worksheets: Keys of C, G, F, D and Bb; beginning on page

Okładka: Redding Noel, Appleby Carol, Czy jesteś doświadczony? Prawdziwa historia zespołu The Jimi Hendrix Experience

cena 47,95 zł.


nuty.pl

Redding Noel, Appleby Carol
Czy jesteś doświadczony? Prawdziwa historia zespołu The Jimi Hendrix Experience

polski Czy jesteś doświadczony?


Ilość stron:272
Opracowanie na:książka
Rodzaj produktu:książka
Wersja językowa:polska
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
Kod produktu:NPL074252

''Wspaniała, napisana z polotem autobiografia Noela Reddinga przedstawia w sposób obrazowy cały muzyczny biznes... Jedna z najlepszych książek o rock'n'rollu, której jedynym celem, tak jak innych znakomitych książek, jest pokazanie, że ja tam byłem.
- Graham Coster, London Review of Books

''Odsłaniająca najwięcej szczegółów książka o Hendrixie. Redding pisze emocjonalnie i z humorem, wspaniale ożywiając zakulisową scenę muzyczną w czasie szybkiego dojścia do sławy The Experience.''
- New Musical Express

''Redding opowie ci jak to wszystko wyglądało od środka''
- Observer

Kariera zespołu The Jimi Hendrix Experience jest jedną z najbardziej oszałamiających i nieprawdopodobnych w historii rock'n'rolla. Ich podróż przez wyprzedane do ostatniego miejsca sale koncertowe wypełniła ich życie seksem, narkotykami, gwiazdorstwem i wyczerpaniem. W tym czasie stworzyli najbardziej wybuchową, pomysłową i natchnioną muzykę jaką kiedykolwiek słyszano.

Teraz, po raz pierwszy, Noel Redding, basista The Experience, opowiada całą historię zespołu. Zrozumiale i dowcipnie opisuje tworzenie przez grupę nowej muzyki; fenomen występów na żywo; grę Hendrixa zębami i podpalanie gitary, reakcje rozhisteryzowanej publiczności; a także konsekwencje kłopotów prawnych i zbiorowej obłudy. Szczera, zabawna, bogata w anegdoty, dająca wgląd w życie Hendrixa, jego geniusz i sposób w jaki był wykorzystany, Are You Experienced? jest książką o niezapomnianej grupie i muzycznej legendzie.


Noel Redding zaczął grać rock'n'rolla w 1958 roku, w wieku trzynastu lat; w roku 1966 został basistą Jimiego Hendrixa. Mieszka w Clonakilty, w Irlandii.

Carol Appleby żyła i pracowała z nim prawie przez dwadzieścia lat.


Wiesław Królikowski
(TYLKO ROCK nr 4 (116) kwiecień 2001)


Najkrócej można tak to ująć: frapująca książka, poświęcona głównie frapującym czasom, w których powstało mnóstwo frapującej muzyki. A bardziej szczegółowo biorąc... To rzecz, którą napisał - z pomocą swej tragicznie zmarłej w 1990 roku przyjaciółki - muzyk, mający od dawna miejsce w historii rocka: Noel Redding, znany przede wszystkim jako gitarzysta basowy zespołu Jimiego Hendrixa, The Jimi Hendrix Experience (dodam na wszelki wypadek - grupa działała w latach 1966-69). Ponad połowa tej przeszło 200-stronicowej publikacji bezpośrednio dotyczy The Experience, a w pozostałej części roi się od odniesień do tego wyjątkowego okresu w życiu naszego autora.

Angielski podtytuł książki brzmi nieco inaczej niż polski: The inside story of The Jimi Hendrix Experience. I faktycznie - poznajemy w detalach zakulisową historię tej wyjątkowo ważnej dla rozwoju rocka grupy. W swej opowieści Redding też dobrze przekazuje atmosferę hippisowskich czasów, w których zespół odniósł wielki sukces.

Rola gwiazdy była naprawdę przytłaczająca... Mój najpiękniejszy sen przemieniał się w koszmar... - wspomina, lecz również nie kryje, że trójka młodych muzyków poczynała sobie dość wariacko w tym zwariowanym kręgu, preferowała narkotyczno-alkoholowy trans. ...nam po prostu odbiło. Jedynym lekarstwem na samotność były dziewczyny lub odlot... rano szliśmy do baru, gdzie się upijaliśmy, potem czuliśmy się niezbyt dobrze, braliśmy kąpiel, ćpaliśmy, dawaliśmy koncert, upijaliśmy się, po czym czując się rozbitymi, szliśmy spać. Dziwny jest ten świat: taki styl życia nie przeszkodził Hendrixowi i jego muzykom koncertować forsownie i nagrywać arcydzieło za arcydziełem: Are You Experienced?, Axis: Bold As Love i Electric Ladyland...

Z książki wyziera portret Jimiego Hendrixa i na pewno dochodzi kilka nowych, nieznanych szczegółów. Uwagi Reddinga wydają mi się bardzo celne i prawdziwe, na dodatek miewają anegdotyczny walor. Choćby ta: Miał obsesję na punkcie gitary. Był nią zafascynowany do tego stopnia, że czasami brzdąkał na niej siedząc w ubikacji, gdyż podobała mu się akustyka tego wyłożonymi płytkami pomieszczenia... Nie widzę też powodu, aby nie wierzyć Reddingowi, że... Jimi cierpiał na depresyjne ataki paniki. Że potrafił pewnego razu dać dwóm dziewczynom 3 tysiące dolarów tylko dlatego, żeby się odczepiły. Basista opisuje również, jak to pod koniec działalności The Experience, w dniu koncertu na Hawajach, Hendrix w ostatniej chwili nie zgodził się wyjść i zagrać z powodu cichego brzęczenia wzmacniacza. To, że nasz autor składa powyższe na karb gwiazdorskiej pozy, jest też jakimś przyczynkiem do jego własnej charakterystyki...

Redding nie kryje swych zatargów z genialnym gitarzystą, weźmy choćby ten fragment wspomnień o sesji Electric Ladyland: Podczas nagrywania ''Watchtower'' wkurzyłem się i wyszedłem ze studia, a na basie zagrał Dave Mason. Jimi powtarzał ten utwór w nieskończoność, ponieważ chociaż coś było zrobione perfekcyjnie, to i tak nie był zadowolony... Jimi tak bardzo eksperymentował, że zmieniając zdanie co sekundę już sam nie wiedział kiedy było dobrze. A tak na marginesie: możemy też dowiedzieć się, że po jednej z nieudanych sesji Hendrix wysłał do Reddinga i Mitcha Mitchella (perkusisty The Experience) list z przeprosinami.

Redding przyznaje, że potraktował snucie tych wspomnień jako swego rodzaju terapię i rzeczywiście zdarza mu się być zastanawiająco szczerym, gdy pisze o sobie samym. Można podejrzewać, że charakter ma raczej trudny: Muszę przyznać, że nawet kilka razy umyślnie źle grałem, aby przeszkadzać Jimiemu. Mówi dość niefrasobliwym tonem o ekscesach z przeszłości. Choćby ta opowieść o zdarzeniu w Berlinie, w styczniu 1969 roku: na przyjęciu dla prasy muzycy dodali narkotyków do serwowanych lodów i patrzyli z rozbawieniem, jak zaproszeni tracą nad sobą kontrolę...

To ksiażka o barwnym życiu artysty, ale też jednak książka-przestroga. Poznajemy późniejsze losy Reddinga. Brak pracy po klapie jego grupy Fat Mattress (która zaczynała jako support The Jimi Hendrix Experience), najzwyklejsza bieda i coraz to bardziej dołujące borykanie się z nałogami, uczucie wyobcowania - także muzycznego. Postscriptum, które dopisał w październiku 1995 roku, utrzymane jest w optymistycznym tonie, ale kto wie...

Luzak Redding bywa całkiem serio, gdy pisze o show businessie. Czuje się jego ofiarą. Nie ma wątpliwości, że w czasach The Experience agencja Yameta nadużyła jego zaufania, pozbawiła dużej części dochodów. Czy faktycznie rozliczenia były tak robione, że musiał pokrywać część wydatków Jimiego, jak utrzymuje? Może. Na pewno pisze prawdę o różnych biznesowych kombinacjach: Publisher otrzymuje pieniądze co kwartał, a autorzy co pół roku. Dlatego też publisherom narastają odsetki od niewypłaconych należności. Przy okazji daje rade, która może przydać się każdemu. Zawsze bierz kopie wszystkiego, co podpisujesz, i chowaj je. Oczywiście najpierw trzeba wszystko przeczytać i zrozumieć.


Okładka: Zganiacz-Mazur Liliana, Audycje muzyczne, tom 3. Podstawy historii muzyki - cz. 2

cena 28,95 zł.


nuty.pl

Zganiacz-Mazur Liliana
Audycje muzyczne, tom 3. Podstawy historii muzyki - cz. 2

polski Audycje muzyczne, tom 3. Podstawy historii muzyki - cz. 2


Ilość stron:72
Format:210 x 297
Opracowanie na:książka
Rodzaj produktu:książka
Wersja językowa:polska
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL078236
Produkty podobne:Zganiacz-Mazur Liliana - Audycja Muzyczne tom I. Tematy muzyczne 1
Zganiacz-Mazur Liliana - Audycja muzyczne tom II.Tematy muzyczne
Zganiacz-Mazur Liliana - Audycja Muzyczne tom III. Tematy muzyczne cz.1
Zganiacz-Mazur Liliana - Audycje Muzyczne tom III. Tematy muzyczne część 2
Dudek Aleksandra - Audycje muzyczne, Program nauczania dla szkół muzycznych I stopnia
Zganiacz-Mazur Liliana - Audycje muzyczne, tom 1. Podstawy teorii literatury muzycznej
Zganiacz-Mazur Liliana - Audycje muzyczne, tom 2. Podstawy teorii literatury muzycznej
Zganiacz-Mazur Liliana - Audycje muzyczne, tom 3, Podstawy historii muzyki, cz. 1
Grochowska Dorota - Audycje muzyczne. Materiały pomocnicze. Zeszyt ćwiczeń dla uczniów PSM I stopnia
Grochowska Dorota - Audycje muzyczne. Program nauczania dla PSM I stopnia

Podręczniki do Audycji muzycznych zawierają całość materiału związanego z podstawami teorii literatury muzycznej oraz historii muzyki i podzielone są na 3 tomy. Niniejszy tom III - część II przeznaczona jest dla uczniów klasy szóstej działu dziecięcego, odpowiadającego poziomowi nauczania w dziale młodzieżowym szkoły muzycznej I st., innych typów podstawowych szkół muzycznych oraz pierwszych klas szkół muzycznych II stopnia. Każda nowa epoka omówiona jest najpierw w sposób ogólny, a następnie podane są charakterystyczne dla niej formy. Życie i twórczość kompozytorów danego stylu opisane są raczej pod kątem przybliżenia ich osobowości twórczych, aniżeli czystych wiadomości encyklopedycznych (chociaż i takie tu się znajdują). Z twórczości zasygnalizowane są ciekawsze utwory oraz dokonany został podział według zastosowania przez kompozytora odpowiedniej faktury muzycznej. Przyczyni się to niewątpliwie do szybszego zapamiętania materiału przez ucznia.


Spis treści:

Muzyka w II połowie XIX wieku
Szkoły narodowe
Michaił Glinka - lit.
Milij Bałakiriew - lit.
Aleksandr Borodin - lit.
Modest Musorgski - lit.
Nikołaj Rimski - Korsakow - lit.
Ceza Cui - lit.
Piotr Czajkowski - lit.
Szkoła czeska
Bedrich Smetana - lit.
Antoni Dworzak - lit.
Szkoła węgierska
Ferenc Liszt - lit.
Szkoła hiszpańska
Isaac Albeniz - lit.
Erique Granados - lit.
Manuel de Falla - lit.
Szkoła norweska
Edvard Grieg - lit.
Szkoła polska
Stanisław Moniuszko - lit.
Kompozytorzy rosyjscy
Anton Rubinstein - lit.
Aleksandr Skriabin - lit.
Kompozytorzy polscy
Zygmunt Noskowski - lit.
Jan Karol Gall - lit.
Muzyka przełomu XIX i XX wieku
Kompozytorzy polscy
Władysław Żeleński - lit.
Stanisław Niewiadomski - lit.
Feliks Nowowiejski - lit.
Bolesław Wallek - Walewski - lit.
Emil Młynarski - lit.
Maurycy Moszkowski - lit.
Roman Statkowski - lit.
Henryk Melcer - Szczawiński - lit.
Zygmunt Stojowski - lit.
Piotr Maszyński - lit.
Młoda Polska
Mieczysław Karłowicz - lit.
Karol Szymanowski - lit.
Ludomir Różycki - lit.
Grzegorz Fitelberg - lit.
Apolinary Szeluto - lit.
Ignacy Jan Paderewski - lit.
Muzyka XX wieku
Kierunki w muzyce XX wieku
Skala dwunastodźwiękowa
Dodekafoniczna technika serialna
Punktualizm
Aleatoryzm
Ekspresjonizm
Technika sonorystyczna
Bruityzm
Muzyka elektroniczna
Muzyka konkretna
Kompozytorzy węgierscy
Zoltan Kodaly - lit.
Bela Bartók - lit.
Kompozytorzy rosyjscy
Igor Strawiński - lit.
Siergiej Rachmaninow - lit.
Sergiusz Prokofiew - lit.
Dmitrij Szostakowicz - lit.
Dymitr Kabalewski - lit.
Światowi kompozytorzy muzyki współczesnej
Erik Satie
Albert Roussel
Arnold Schönberg
Anton Webern
Alban Berg
Edgar Varese
Darius Milhaud
Arthur Honegger
Paul Hindemith
Francis Poulenc
Olivier Messiaen
John Cage
Pierre Boulez
Luigi Nono
Karolheinz Stockhausen
George Gershwin
Polscy kompozytorzy muzyki współczesnej
Witold Lutosławski - lit.
Krzysztof Penderecki - lit.
Grażyna Bacewicz - lit.
Tadeusz Baird - lit.
Jerzy Bauer - lit.
Augustyn Bloch - lit.
Andrzej Dobrowolski - lit.
Jan Ekier - lit.
Henryk Mikołaj Górecki - lit.
Wojciech kilar - lit.
Włodzimierz Kotoński - lit.
Jan Krenz - lit.
Jan Maklakiewicz - lit.
Tadeusz Maklakiewicz - lit.
Artur Malawski - lit.
Krystyna Moszumańska - Nazar - lit.
Piotr Perkowski - lit.
Witold Rudziński - lit.
Tadeusz Serocki - lit.
Kazimierz Sikorski - lit.
Tadeusz Sygietyński - lit.
Bolesław Szabelski - lit.
Tadeusz Szeligowski - lit.
Józef Świder - lit.
Zbigniew Turski - lit.
Romuald Twardowski - lit.
Stanisław Wiechowicz - lit.
Bolesław Woytowicz - lit.
Indeks rzeczowy
Indeks twórców





Wyszukiwarka






Strona główna

Centrum Dystrybucji Nut nuty.pl
FRAZA s.c., ul. Łużycka 28a, 51-111 Wrocław
tel./fax (071) 325-82-11, tel. 372-66-68
Copyright 1997 - 2014 Fraza s.c., Wrocław, Poland