•Centrum Dystrybucji Nut•
System sklepów muzycznych
  

pokaż koszyk
Pomoc  Podręczniki  Utwory okolicznościowe  Nuty na instrumenty klawiszowe  Nuty na instrumenty strunowe  Nuty na instrumenty dęte drewniane i dęte blaszane  Nuty na instrumenty perkusyjne  Nuty na głosy solowe i chóry  Śpiewniki turystyczne, biesiadne i rockowe  Książki  Nuty na orkiestrę  Nuty na zespoły kameralne oraz rockowe  Inne 
Indeks autorów |  Wyszukiwarka |  Mapa serwisu 

Dzień

Dostępne opracowania:

fortepian solo (1)
książka (14)
książka z przykładami nutowymi (1)
kształcenie słuchu (1)
płyta CD (1)
śpiewnik (zawiera teksty, bez linii melodycznej) (1)
więcej opracowań ...

Dzień znajdziesz w 23 publikacjach wymienionych poniżej:


Okładka: Baird Tadeusz, Grzenkowicz Izabela, Może jestem za mało muzykiem - rozmowy,szkice

cena 30,45 zł.


nuty.pl

Baird Tadeusz, Grzenkowicz Izabela
Może jestem za mało muzykiem - rozmowy,szkice

Ilość stron:188
Format:145 x 205
Rodzaj produktu:książka
Wersja językowa:polska
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
Kod produktu:NPL003870

Książka jest cyklem rozmów, pełnych głębokich refleksji, z jednym z najsławniejszych polskich kompozytorów naszych czasów. Z pewnością wypełni lukę w obrazie naszego współczesnego życia muzycznego. Jest kolejną pozycją w serii: "Ludzie świata muzyki". Niniejsze wydanie jest bogato ilustrowane, uzupełnione o kalendarium życia i twórczości a także o kronikę ważniejszych wydarzeń po śmierci kompozytora.


Spis treści:

O kompozytorze
Od kompozytora
Rozmowy
Wspomnienia i refleksje
Młodzieńcze plany
Krajobrza po bitwie
Muzyka w okupowanej Warszawie
Bliscy
Urodzinowe refleksje
Początki "Warszawskiej Jesieni"
Problemy nauczania kompozycji
O sytuacji młodych polskich kompozytorów
O ochronę muzycznych zabytków
O Kompozytorach
Listy Goethego ( Goethe - Briefe )
Concerto lugubre
Szkice z podróży
Zakończenie
Kalendarium życia i twórczości
Posłowie
Ważniejsze wydarzenia po śmierci kompozytora związane z jego osobą
Spis ilustracji

Okładka: Dobrowolska-Marucha Danuta, Dyktanda muzyczne I (+ 2 CD)

cena 75 zł.


nuty.pl

Dobrowolska-Marucha Danuta
Dyktanda muzyczne I (+ 2 CD)

Ilość stron:164
Format:170 x 240
Opracowanie na:książka
Rodzaj produktu:nuty drukowane + płyta CD
Wersja językowa:polska, angielska
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
Kod produktu:NPL004996
Produkty podobne:Dobrowolska-Marucha Danuta - Dyktanda muzuzyczne zeszyt 2, komplet z 3CD
Dobrowolska-Marucha Danuta - Dyktanda muzyczne zeszyt 3, komplet z 2CD

Jest to pierwsza część Dyktand muzycznych Danuty Dobrowolskiej - Maruty, wydane w 1988 r., w formie 5 - częściowego podręcznika. Niniejszy zeszyt pierwszy zawiera dyktanda łatwiejsze, możliwe do wykorzystania nawet w szkole podstawowej.

Część druga i trzecia podręcznika zawiera przykłady trudniejsze i bardzo trudne, przeznaczone dla uczniów bardziej zaawansowanych. Publikacje uzupełniają płyty kompaktowe.


Spis treści:

Od redakcji
Od Autora
Dyktanda tonalne
Tonacja C-dur
J.Ph.Rameau, Menuet
Melodia ludowa ze Śląska Opolskiego, Nie bana jo panu służyć
Bela Bartók, Mikrokosmos nr 74
Bela Bartók, Mikrokosmos nr 13
L.v. Beethoven, Wariacje na temat "La ci darem la mano", Temat
C.M. Weber, V Sonata op. 13 na skrzypce i fortepian, Siciliana
M.J.Gebauer, Duet, cz. II
P. Czajkowski, Wariacje na temat rokoko na wiolonczelę z orkiestrą op.33
M. Jordański, Marsz op 24 nr 1
Tonacja a-moll
G.Bacewicz, Łatwe utwory, nr 2
B.Marcello, Sonata cz.II
G.F. Haendel, Sonata cz III
R.Schumann, Album dla młodzieży, Siciliana op. 68 nr 11
B. Campagnoli, Duet op 14
D.Cimarosa, Koncert c-moll na obój i orkiestrę, cz III
F.Chopin, Mazurek a-moll op. 7 nr 2
Tonacja G-dur
Melodia ludowa ze Śląska Opolskiego Descycek pado
L.v.Beethoven, 12 wariacji na temat oratorium Haendla "Juda Machabeusz"
Melodia ludowa z Kujaw "U jeziorecka"
W.A.Mozart, Menuet, Trio
W.A.Mozart, Sonata G-dur KV 283
G.F.Haendel Gawot G-dur
D.Scarlatti Sonata G-dur
Tonacja e-moll
J.S. Bach, V Suita angielska, Sarabanda
H.Purcell, Aria na wioloczelę i b.c.
J.S.Bach, Menuet G-dur
R.Schumann, Album dla młodzieży, Pierwsze zmartwienie op. 68 nr 16
Tonacja F-dur
Melodia ludowa "Ej, nie ryczże, Pawołków byku"
F. Chopin, Mazurek B-dur op. 7, nr 1
W.A. Mozart, Koncert na obój i orkiestrę KV 314 cz II
W.A. Mozart, Sonata F-dur KV280 cz III
L.v. Beethoven, 12 wariacji na temat Mozarta op. 66, Var. II
J.S. Bach, An Pfingsten
Tonacja d-moll
Melodia ludowa ze Śląska Opolskiego, Robota stanęła
J.Françaix, Sonatina, cz.II Sarabanda
J.S.Bach, Menuet d-moll
A.Corelli, sonata na wiolonczelę i b.c.
J.S. Bach, Die Kunst der fuge, Contrapunctus I
Tonacja D-dur
J.S.Bach, VI Suita, Gavotte I
Melodia ludowa ze Śląska Opolskiego "O, wy carne kawki"
J.S. Bach, marsz D-dur
W.A. Mozart, Koncert A-dur na klarnet i orkiestrę KV 622 cz II
Tonacja h-moll
J.S.Bach, III Suita francuska, Anglaise,
J.S.Bach, Fuga e-moll
J.S. Bach, III Inwencja dwugłosowa
D.Scarlatti, Sonata h-moll
Tonacja B-dur
L.v.Beethoven Uwertura "Leonora nr 3" op. 138
L.v. Beethoven, Sonata B-dur op. 106 cz.I
Melodia ludowa ze Śląska Opolskiego " Na Grodzisku Łoset rośnie"
W.A. Mozart, Allegro KV 3
J.S. Bach, Menuet B-dur
G.F.Haendel, I Koncert B-dur na obój i orkiestrę smyczkową cz IV
W.A. Mozart, Koncert fortepianowy d-moll KV 466 cz II
W.A. Mozart, Sonata B-dur KV 570, cz I
Tonacja g-moll
Melodia ludowa ze Śląska Cieszyńskiego " Chociaż jo chudobny"
H.Eccles, Sonata g-moll, cz.III, Sarabanda
J.S. Bach, Menuet g-moll
J.S.Bach, So oft ih meine Tabakspfeife
Dyktanda wykraczające poza system dur - moll
Bela Bartók, Mikrokosmos nr 65
T.Paciorkiewicz, Sonatina cz I
Bela Bartók, Mikrokosmos nr 98
I.Garztecka, Mazurek
Melodia ludowa ze Śląska Cieszyńskiego "Gdzie ty jadziesz"
Bela Bartók, Mikrokosmos nr 117
Melodia ludowa ze Śląska Cieszyńskiego "Szła dziyweczka na wodym"
J. Krieger, Mit fried ' und Freud' ich fahr' dahin
Bela Bartók, Mikrokosmos nr 87
Bela Bartók, Mikrokosmos nr 117
M. Jordański, Marsz op. 24 nr 1
T. Paciorkiewicz Sonatina , cz !
S. Prokofiew, Muzyka dziecięca, Przechadzka op. 65 nr 2
Dyktanda ściśle jednogłosowe
Melodia ludowa ze Śląska Opolskiego "Bez ta olesko wieś"
B.Bartok Allegro ironico
Melodia ludowa z górnego Śląska "Z tyj taj strony wody"
Z. Kodaly, sonata na wiolonczelę solo,cz III
Melodia ludowa ze Śląska Cieszyńskiego "Nie brońcie, nie brońcie"
L.v.Beethoven, Uwertura "Leonora nr 2" op. 138
Melodia ludowa ze Śląska Opolskiego "Szła dzieweczka fiksum, fidrum"
Bela Bartók, Mikrokosmos nr 116
Melodia ludowa z Kujaw "Dziekujem Ci panno młodo"
J.S.Bach "II inwencja dwuglosowa"
G.Ph.Telemann, VIII fantazja na skrzypce solo, cz II
Kurpiowska melodia ludowa "A kiedy to wyjde na dąbrowskie pole"
I.F.Dobrzyński Duet (Muzyka do "Konrada Walenroda"
Bela Bartók, Mikrokosmos nr 98
F.Chopin, Mazurek g-moll op. 67
J.S. Bach, Das wohltemperierte Klavier II, Fuga fis-moll
G.Ph.Telemann, VII Fantazja na skrzypce solo, cz II
Melodia ludowa z Kujaw "Nie chcieliscie matulecko, słuchac muzyki"
Bela Bartók, Mikrokosmos nr 137
F. Chopin, Mazurek fis-moll op. 6 nr 1
A. Corelli, Sonata d-moll na wiolonczelę i b.c.
Bela Bartók, Mikrokosmos nr 116
Dyktanda, w których należy zapisać jeden z kilku głosów lub sama melodię
P.Czajkowski , Smutna pieśń
T.Baird, 4 preludia nr II
G.Faure, Elegia op 24
F.Chopin, Mazurek h-moll op33 nr 4
G.f. Haendel, Bourree
L.V.Beethoven, Sonata D-dur, op 102 nr 2 cz II
R.Schumann, Album dla młodzieży, Wesoły wiesniak op. 68 nr 10
F.Mandelssohn - Bartholdy, Sonata op. 45, cz III,
F.Poulenc, Air Romantique
F.Chopin, Mazurek g-moll op. 24 nr 1
W.A. Mozart, III Koncert Es -dur na róg i orkiestrę KV 447
F. Chopin, Nokturn cis-moll op 27 nr 1
L.v. Beethoven, 12 wariacji na temat Mozarta op. 66
G.Bacewicz, Łatwe utwory, nr 4
M.Karłowicz, Serenada
B.Bartók, Piosenka ludowa
W.A.Mozart, III Koncert Es-dur na róg i orkiestrę
L. Boccherini, sonata cz I,
A.Vivaldi Sonata a-moll, cz III
G.Faure, Siciliana op 78
F.Chopin, Mazurek G-dur op. 50 nr 1
A. Vivaldi, IV Sonata na wiolonczelę i b.c., cz I
W.A.Mozart, Koncert A-dur na klarnet i orkiestrę KV 622
F.Chopin, Nokturn fis-moll, op. 48 nr 2
C.Ph.E.Bach, Sonata na obój i b.c. cz III
F.Chopin, Mazurek h-moll, op. 30 nr 2
B.Marcello, V Sonata na wiolonczelę i b.c. cz III
F.Chopin, Mazurek a-moll op 67 nr 4
C.M. Weber, Wariacje op. 33, temat
R. Schumann, Märchenbilder op.13 nr 1
A.Honegger, Intrada
Bela Bartók, Mikrokosmos nr 116
W.A Mozart, III Koncert Es - dur na róg orkiestrę KV 447
F.Chopin, Mazurek a-moll op. 59 nr 1
Anonimus, Allegro na altówkę i b.c.
P. Czajkowski, Wariacje na temat rokoko na wiolonczelę z orkiestrą op. 33, temat
F.Chopin, Mazurek E-dur op. 6 nr 3
F Chopin, Mazurek a-moll op. 67 nr 4
C.M. Weber, Andante i rondo węgierskie, op 35
J.S. Bach, I Suita francuska, Sarabanda
P.Czajkowski, Wariacje na temat rokoko. op 33 Var III
F. Chopin, Nokturn E-dur op. 62 nr 2
C.M. Weber, Sonata B-dur, KV 570, cz I
F.Chopin, Mazurek cis-moll op. 6 nr 2
J.S. Bach, Gib dich zufrieden
F.Chopin, Wariacje, Temat
R.Schumann, Motylek, op 79 nr 2
K. Stamic, Koncert D-dur na altówkę i orkiestrę op. 1 cz II
T. Szeligowski, Menuet
R. Schumann, Romanza op. 94 nr 2
R. Schumann"Piosenka cygańska" op 79 mr 7
C. Ph. E Bach, Sonata na obój i b.c. cz I
Dyktanda dwugłosowe
G.Ph.Telemann, XI Fantazja na skrzypce solo cz II
Ch.J.Graupner, Bourree
J.S.Bach, Fuga G-dur
G.Ph.Telemann, X Fantazja na skrzypce solo cz III
J. Kuhnau, Menuet
H.Purcell, Aria
B. Campagnoli, Duet op. 14 nr 3 cz I
G.Ph Haendel, Passepied
B. Campagnoli, Duet op. 14 nr 1 cz I
J.C.F. Fischer, Fuga na organy
G.Ph.Haendel, Menuet
Bela Bartók, Mikrokosmos nr 17
G.Ph. Telemann, I Fantazja na skrzypce solo cz I
W.A. Mozart, 12 utworów KV 487 nr 2
G.F. Haendel, Inwencja G-dur
M.Reger, Grablied op. 137 nr 7
W.A. Mozart, sonata C-dur KV 309 cz I
G.Ph.Telemann, VI Fantazja na skrzypce solo cz I
J.S. Bach, II Suita francuska, Menuet
N. Rimski - Korsakow, II Duet
J.S.Bach, I Inwencja dwugłosowa
J.S. Bach, Fuga a-moll
G.Ph.Telemann, VI Fantazja na skrzypce solo, cz IV
W.A. Mozart Sonata G-dur KV 283
G.Ph.Telemann, V Fantazja na skrzypce solo, cz V
S. Prokofiew, Romeo i Julia, Młodzieńcza Julia
J.Pleyel, Duet op 8 nr 6, cz II Romanza
J.S. Bach, Fuga d-moll
G. Ph Telemann VI Fantazja na skrzypce solo, cz IV
Bela Bartók, Mikrokosmos nr 130
Bela Bartók, Mikrokosmos nr 50
Bela Bartók, Mikrokosmos nr 106
Indeks instrumentów
Indeks Kompozytorów i utworów

Okładka: Woźna-Stankiewicz Małgorzata, Recepcja muzyki francuskiej w Polsce w II połowie XIX w. w kontekście ideii estetycznych epoki.

cena 36,85 zł.


nuty.pl

Woźna-Stankiewicz Małgorzata
Recepcja muzyki francuskiej w Polsce w II połowie XIX w. w kontekście ideii estetycznych epoki.

Ilość stron:596
Format:165 x 235
Rodzaj produktu:książka
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
Kod produktu:NPL059886


Spis treści:

Wstęp
I. Genialni twórcy i arcydzieła muzyki francuskiej
I.1. Rozważania o geniuszu w XIX wieku
I.2. Atrybuty geniuszu i arcydzieła
I.2.1. Nowość i oryginalność (świeżość, indywidualność)
I.2.2. Siła uczucia i szczerość natchnienia
I.2.3. Zdolność zadziwiania i prowokowania sprzecznych opinii
I.2.4. Wzorcowość
I.2.5. Nieśmiertelność
II. Oryginalność nie tylko arcydzieł
II.1. Oryginalność miarą wartości
II.2. Oczekiwanie i reakcja na oryginalne dzieło
II.3. Oryginalna indywidualność a tradycja, przeciętność, ekstrawagancja
II.4. Oryginalność środków muzycznych
II.5. Oryginalność wykonania
III. Poetyczność muzyki francuskiej
III.1. Kategoria poetyczności w estetyce muzycznej XIX wieku
III.2. Poetyczne to niewyrażalne, natchnione, ludowe, bezinteresowne i rozmarzone
III.3. Poetyczność kontra mechaniczność
III.4. Opozycja: muzyka poetyczna — muzyka pospolita, prozaiczna, malownicza
III.5. Antypoetyczność
III.6. Poetyczność właściwa
IV. Koloryt muzyki francuskiej
IV.1. Koloryt lokalny i egzotyczny a koloryt brzmienia
IV.2. Koloryt brzmienia orkiestry a koloryt uczuć i nastrojów
V. Typowe cechy twórczości francuskiej
V.1. Stereotypy narodowe w kulturze XIX wieku
V.2. Powierzchowność, konwencjonalność, rozsądek i zrównoważone emocje
V.3. Pragmatyzm, błyskotliwość i „efekt”
V.4. Lekkość, przejrzystość, dowcip, dobry smak, elegancja, umiar i wdzięk
Zakończenie
Bibliografia prac cytowanych
A. Dokumenty recepcji muzyki francuskiej i francuskiego piśmiennictwa muzycznego w Polsce (1846–1914)
A.1. Książki
A.2. Artykuły, sprawozdania, recenzje, notatki dziennikarskie
B. Teksty o muzyce, literaturze i sztuce (do roku 1914)
B.1. Książki
B.2. Artykuły
C. Literatura przedmiotu (wydana po roku 1914)
C.1. Książki
C.2. Artykuły
Aneks
I. Premiery oper francuskich
II. Polskie tłumaczenia i wydania librett oper i operetek francuskich
III. Wykonania muzyki symfonicznej
IV. Wykonania muzyki kameralnej
V. Wykonania muzyki klawesynowej, fortepianowej i organowej
VI. Wykonania muzyki wokalnej na jeden lub dwa głosy oraz chóralnej
(bez lub z akompaniamentem jednego instrumentu)
VII. Wykonania muzyki wokalno-instrumentalnej
VIII. Polskie wydania muzyki francuskiej
IX. Polskie tłumaczenia (lub streszczenia) francuskich tekstów o muzyce, prac teoretyczno-dydaktycznych oraz tekstów wykorzystanych w kompozycjach muzycznych
X. Polskie recenzje francuskich prac z dziedziny historii i teorii muzyki, estetyki muzycznej oraz dydaktyki
Indeks osób
Spis ilustracji
Table des matieres / Contents
Sommaire
Summary
Muzyka francuska w Polsce w II połowie XIX wieku. Analiza dokumentów jako podstawa źródłowa do badańnad recepcją. Kraków 1999
Table des matieres / Contents
Sommaire
Summary

Okładka: Staniek Marzena, Konspekty zajęć rytmiczno-muzycznych dla grupy 5-6-latków na cały rok szkolny  część 1

cena 34,95 zł.


nuty.pl

Staniek Marzena
Konspekty zajęć rytmiczno-muzycznych dla grupy 5-6-latków na cały rok szkolny część 1

polski Konspekty zajęć rytmiczno-muzycznych dla grupy 5-6-latków na cały rok szkolny część 1


Ilość stron:132
Format:B5
Opracowanie na:książka
Rodzaj produktu:książka
Wersja językowa:polska
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL065719

Książka ma na celu ukazanie problematyki wychowania muzycznego w przedszkolu poprzez przedstawienie wielu propozycji wprowadzenia dziecka w świat muzyki.
Publikacja adresowana jest do nauczycieli, którzy prowadzą zajęcia muzyczne w przedszkolu i mimo odpowiedniego przygotowania, mają problemy ze zorganizowaniem ciekawych, wciągających dzieci zajęć. Opracowane, gotowe plany zajęć, mają za zadanie pomóc we wzbogaceniu spotkań z dziećmi o nowe, ciekawe pomysły.

Zajęcia podzielone są na miesiące. Rozpoczynają się od października, gdzie znajdują się m.in., pomysły na pierwszy dzień w przedszkolu, jesienne zbiory, a kończą na miesiącu czerwcu, gdzie znajdziemy tematy związane z kolorową szkołą, ogrodem botanicznym, wyjazdem na wakacje, czy pożegnaniem przedszkola.


Spis treści:

Październik
Mój pierwszy dzień w przedszkolu
Kolorowe przedszkole
Kuchenne odgłosy
Bajka o chłopczyku z drewna
Zwariowana pogoda
Jesienne zbiory
Listopad
Wycieczka do lasu
Czerwone korale
Kim będę, gdy dorosnę
Urodziny Jasia
Grudzień
Mały górnik
Witaj, Święty Mikołju
Zimowe psikusy
Zapachy świąt Bożego Narodzenia
Styczeń
Zabawy z Panią Zimą
Mali sportowcy
U mojej babuni
Antarktyda
Luty
U Pana Zegarmistrza
Pociąg krasnoludków
Mała orkiestra
Skąd się birze chleb?
Marzec
W starej fabryce
Kto mieszka w akwarium
Na budowie
Pan Listonosz
Kwiecień
Gdzie mieszka Pani Wiosna
Co piszczy w trawie
Farma Kaczora Don Alda
Maszeruje wiosna
Maj
Wycieczka do wesołego miasteczka
Mama to skarb
W cyrku
Wyprawa do lasu
Czerwiec
Kolorowa szkoła
W ogrodzie botanicznym
Jedziemy na wakacje
U śzewczyka Dratewki
Smerfne zabawy
Do widzenia, przedszkole

Okładka: Staniek Marzena, Konspekty zajęć rytmiczno-muzycznych dla grupy 3-4-latków na cały rok szkolny część I

cena 34,95 zł.


nuty.pl

Staniek Marzena
Konspekty zajęć rytmiczno-muzycznych dla grupy 3-4-latków na cały rok szkolny część I

polski Konspekty zajęć rytmiczno-muzycznych dla grupy 3-4-latków na cały rok szkolny część I


Ilość stron:124
Format:160 x 235
Opracowanie na:książka
Rodzaj produktu:książka
Wersja językowa:polska
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL066315

Publikacja poświęcona jest zajęciom muzyczno-rytmicznym organizowanym dla dzieci trzy- i czteroletnich. Zajęcia umuzykalniające powinny trwać w grupie dzieci młodszych od 15 do 20 minut. Planując zajęcia, nauczyciel powinien dbać o różnorodność form aktywności, ponieważ małe dzieci szybko się nudzą wykonywaniem jednej i tej samej czynności. Stopień trudności zabaw ruchowych powinien być także dostosowany do możliwości małego dziecka w tym zakresie. Autorka zamieściła w książce kilka piosenek z opracowaniem ruchowym, które dodatkowo uatrakcyjnią zajęcia.


Spis treści:

Październik
Dzień dobry, Panie Fortepianie
Wesołe piłeczki
Przedszkolne zabawki
Dary złotej jesieni
Listopad
Deszczowa pogoda
Leśne przygody
Mała gospodyni
W zdrowym ciele zdrowy duch
Grudzień
Zimowe czary
Zaprzęg Świętego Mikołaja
Zimowe zabawy
Nasza choineczka
Styczeń
W krainie bajek
Moja babunia
Kochany dziadzio
Karnawał
Luty
Pan Policjant
Sporty zimowe
W biurze
W indiańskej wiosce
Marzec
Ufoludek
W kuchni
Pani Krawcowa
Mały artysta
Kwiecień
Wiosenne porządki
Wiosenne roztopy
Małe krasnoludki
Na Dzikim Zachodzie
Maj
Witaj Wiosno
Na działce
Wiejskie odgłosy
Wyprawa do sklepu
Czerwiec
Na wakacjach
Pustynna karawana
W cyrku
Wycieczka do Zoo
Rozkład materiału do części I. Zajęcia muzyczno-rytmiczne dla grupy 3-4 latków
Rozkład materiału do części II. Zajęcia muzyczno-rytmiczne dla grupy 5-6 latków
Wzory sygnałów muzycznych stosowanych na zajęciach

Okładka: Florek Lidia, Tomera-CHmiel Ilona, Stachak Tatiana, Nasza muzyka 2. Podręcznik do kształcenia słuchu i rytmiki dla II klasy szkoły muzycznej pierwszego stopnia.

cena 45,95 zł.


nuty.pl

Florek Lidia, Tomera-CHmiel Ilona, Stachak Tatiana
Nasza muzyka 2. Podręcznik do kształcenia słuchu i rytmiki dla II klasy szkoły muzycznej pierwszego stopnia.

polski Nasza muzyka 2. Podręcznik do kształcenia słuchu i rytmiki dla II klasy szkoły muzycznej pierwszego stopnia.


Ilość stron:144
Format:230 x 305
Opracowanie na:kształcenie słuchu
Rodzaj produktu:książka
Wersja językowa:polska
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL067204
Produkty podobne:Florek Lidia, Tomera-CHmiel Ilona, Stachak Tatiana - Nasza muzyka 1. Podręcznik do kształcenia słuchu i rytmiki dla pierwszej klasy szkoły muzycznej I stopnia.
Florek Lidia, Tomera-CHmiel Ilona, Stachak Tatiana - Nasza muzyka 3. Podręcznik do kształcenia słuchu i rytmiki dla trzeciej klasy szkoły muzycznej I stopnia.
Florek Lidia, Tomera-CHmiel Ilona, Stachak Tatiana - Nasza muzyka 4. Podręcznik do kształcenia słuchu dla czwartej klasy szkoły muzycznej I stopnia.
Florek Lidia, Tomera-CHmiel Ilona, Stachak Tatiana - Nasza muzyka 5. Podręcznik do kształcenia słuchu dla piątej klasy szkoły muzycznej I stopnia

Publikacja łączy zalety podręcznika zawierającego dużą ilość treści oraz praktycznego i wygodnego zeszytu ćwiczeń. "Naszą muzykę" cechuje dbałość o właściwą korelację zagadnień z kształcenia słuchu i rytmiki, których uzupełnienie stanowią podstawowe pojęcia z zakresu teorii muzyki. Nowoczesna konstrukcja podręcznika oraz przemyślany i logiczny sposób uporządkowania zawartych w nim treści i zagadnień stanowią nową jakość na rynku wydawniczym. Charakterystyczną cechą publikacji jest wprowadzenie dużej ilości ćwiczeń twórczych polegających na komponowaniu i improwizacji oraz zwrócenie uwagi na rozwijanie wyobraźni i wrażliwości muzycznej uczniów już od samego początku nauki. Szata graficzna publikacji została przygotowana na najwyższym światowym poziomie. Podręcznik jest w całości kolorowy, z pięknymi ilustracjami autorstwa Małgorzaty Flis. Kolorowe ramki i ikony, powiększona czcionka nut, szerokie pięciolinie i wyraźna czcionka tekstowa ułatwiają dzieciom korzystanie z tej publikacji.


Spis treści:

Co znajdziesz w podręczniku
Powrót do szkoły
Co pamiętamy - instrumenty
Co pamiętamy - oznaczenia muzyczne
Co pamiętamy z rytmiki
Co pamiętamy z kształcenia słuchu
Gramy i śpiewamy w zespołach
Jesień w muzyce
W filharmonii
Dźwięki niskie i wysokie
Tetrachordy
Triada
Poprzednik i następnik
Takt 6/4
Krzyżyk, bemol i kasownik
Gama G-dur
Grupa rytmiczna
Śpiewamy ćwiczenia z grupą rytmiczna
Określenia wykonawcze
Gramy i śpiewamy w zespołach
Kwinta i kwarta
Grupy szesnastkowe
Śpiewamy ćwiczenia z grupami rytmicznymi
Gramy i śpiewamy w zespołach
Tańce ludowe
Co już umiemy
Muzyczny detektyw
Zima w muzyce
Instrumenty smyczkowe
Grupy szesnastkowe
Spiewamy ćwiczenia z grupą rytmiczną
Polonez
Święta w muzyce
Uzupełnienie ósemkowe
Śpiewamy ćwiczenia z uzupełnieniem
Gramy i śpiewamy w zespołach
Kanon
Triola ósemkowa
Śpiewamy ćwiczenia z triolami
Tercje
Przedtakt
Trójdźwięk durowy i mollowy
Kolory w muzyce
Gramy i śpiewamy w zespołach
Tańce ludowe
Co już umiemy
Muzyczny detektyw
Wiosna w muzyce
W operze
Gama F-dur
Synkopa
Śpiewamy ćwiczenia z synkopami
Krakowiak
Święta wielkanocne w muzyce
Transpozycja
Fryderyk Chopin
Gramy i śpiewamy w zespołach
Piosenka na dzień mamy
Gama D-dur
Formy muzyczne
Takt 6/8
Klucz basowy
Tańce ludowe
Gramy i śpiewamy w zespołach
Co już umiemy
Muzyczny detektyw

Okładka: Bugalski Dariusz, 83 piosenki (62 wykonawców, 8 godzin muzyki!), które pomogą ci dociągnąć do czterdziestki

cena 33,95 zł.


nuty.pl

Bugalski Dariusz
83 piosenki (62 wykonawców, 8 godzin muzyki!), które pomogą ci dociągnąć do czterdziestki

polski 83 piosenki (62 wykonawców, 8 godzin muzyki!), które pomogą ci dociągnąć do czterdziestki


Ilość stron:136
Format:125 x 195
Opracowanie na:książka
Rodzaj produktu:książka
Wersja językowa:polska
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
Kod produktu:NPL074223

Książka, która jest muzyką, gdzie nie ma przypadkowych słów, a melodia przenika każdy wers. Płynie powoli, mieni się, wiruje, opowieści przenikają się, sączą... Regularnie wypływają najważniejsze tematy: dzieciństwo, młodość, pierwsze miłości, przyjaźnie, ślady, jakie zostawiło życie i sztuka. To opowieści, które mają swoje korzenie w Pink Floydach, Rolling Stonesach, Dylanie, Doorsach, Zappie. Tu muzyka miesza się z życiem, nie sposób odróżnić tego, co było wcześniej. Ale to nie ważne - bo tekst gra. Słodko, gorzko. Pięknie. Czasem pachnie piżmem i korzeniami, czasem zakłuje, zaboli, czasem jakiś smak, dawno zdawałoby się utracony wybrzmi, i pamięć na nowo rozbłyska. To książka, którą możną czytać na okrągło, do zasłuchania.

"Od Testamentu Stachury i Obłędu Krzysztonia nie czytałem równie rozpłaczliwej spowiedzi ze zmagań o sens, o "istotę tego wszystkiego", o Boga (jakkolwiek go pojmujemy). O Światło."

Edward Redlińśki


Dariusz Bugalski, z wykształcenia filmolog. Pracował w Muzeum Sztuki w Łodzi. Dziennikarz radiowy i telewizyjny. Najpierw związany z Tok FM, a ostatnio z Trójką, gdzie prowadzi programy "Klub Trójki" i "Polska według Polaków". Pisał o sztuce i edukacji. Autor kilku tomów wierszy, m.in. Miejsce, w którym nic się nie stało; Przekłady, Turtle, turtle, turtle. Po godzinach słucha jazzu i Bruce'a Springsteena.


Okładka: , Cobain w Rolling Stone

cena 54,95 zł.


nuty.pl

Cobain w Rolling Stone

polski Cobain w Rolling Stone


Ilość stron:152
Format:215 x 275
Opracowanie na:książka
Rodzaj produktu:książka
Wersja językowa:polska
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
Kod produktu:NPL076176

Na książkę składają się artykuły zamieszczone w magazynie Rolling Stone. O Kurcie Cobainie piszą najlepsi dziennikarze muzyczni na świecie, wyjaśniając fenomen niezwykłej popularności jego zespołu. Pod względem graficznym jest to z pewnością najlepsza publikacja o liderze Nirvany, jaka ukazała się dotychczas na rynku.


Okładka: Zganiacz-Mazur Liliana, Audycja Muzyczne tom I. Tematy muzyczne 1

cena 21,95 zł.


nuty.pl

Zganiacz-Mazur Liliana
Audycja Muzyczne tom I. Tematy muzyczne 1

polski Audycja Muzyczne tom I. Tematy muzyczne 1


Ilość stron:100
Format:150 x 210
Opracowanie na:książka
Rodzaj produktu:książka
Wersja językowa:polska
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL078248
Produkty podobne:Zganiacz-Mazur Liliana - Audycja muzyczne tom II.Tematy muzyczne
Zganiacz-Mazur Liliana - Audycja Muzyczne tom III. Tematy muzyczne cz.1
Zganiacz-Mazur Liliana - Audycje Muzyczne tom III. Tematy muzyczne część 2
Dudek Aleksandra - Audycje muzyczne, Program nauczania dla szkół muzycznych I stopnia
Zganiacz-Mazur Liliana - Audycje muzyczne, tom 1. Podstawy teorii literatury muzycznej
Zganiacz-Mazur Liliana - Audycje muzyczne, tom 2. Podstawy teorii literatury muzycznej
Zganiacz-Mazur Liliana - Audycje muzyczne, tom 3, Podstawy historii muzyki, cz. 1
Zganiacz-Mazur Liliana - Audycje muzyczne, tom 3. Podstawy historii muzyki - cz. 2
Grochowska Dorota - Audycje muzyczne. Materiały pomocnicze. Zeszyt ćwiczeń dla uczniów PSM I stopnia
Grochowska Dorota - Audycje muzyczne. Program nauczania dla PSM I stopnia

Tematy Muzyczne stanowią nową pozycję w procesie kształcenia muzycznego, zapoznaje ucznia z materiałem muzycznym w poznawaniu literatury. Opracowane utwory opierają się na wykazach literatury zamieszczonych w materiałach metodycznych do audycji muzycznych. Podane tematy są obszerne, mają zapis fortepianowy a przy utworach orkiestrowych zastosowano zapis trzech pięciolinii.


Spis treści:

DZIAŁ I - ZAGADNIENIA MUZYCZNE
I.PODZIAŁ MUZYKI
1.Beethoven L.v - Dla Elizy
2.Chopin F. - Życzenie
3.Schumann R. - Marzenie
4.Vivaldi A. - Cztery pory roku: Wiosna (cz. I)
5.Bach J.S.-Gounod Ch. - Ave Maria
6.Chopin F. - Preludium A-dur op. 28 nr 7
7.Debussy K. - Światło księżyca
8.Mendelssohn-Bartholdy F. - Marsz weselny (z suity “Sen nocy letniej”)
9.Joplin S. - The Entertainer (Ragtime z filmu “Żądło”).
II.APARAT WYKONAWCZY UTWORÓW MUZYCZNYCH
MUZYKA INSTRUMENTALNA
10.Albinoni T. - Adagio
11.Wieniawski H. - Kujawiak
12.Paganini N. - II Koncert skrzypcowy h-moll: La Campanella (cz. III)
13.Wieniawski H. - Réverie
14.Bach J.S. - I Suita na wiolonczelę solo: Preludium (cz. I)
15.Saint-Saëns K. - Łabędź (z suity “Karnawał zwierząt”)
16.Saint-Saëns K. - Słoń (z suity “Karnawał zwierząt”)
17.Haendel J.F. - Koncert harfowy B-dur op. 4 nr 6 (cz. I)
18.Tarrega F. - Wspomnienie z Alhambry
19.Giuliani M. - Sonatina C-dur na gitarę (cz. III)
20.Vivaldi A. - Koncert a-moll na mandolinę (cz. II)
21.Daquin K. - Kukułka
22.Bach J.S. - Koncert włoski (cz. I)
23.Bach J.S. - Inwencja dwugłosowa a-moll
24.Mozart W.A. - Marsz turecki (z Sonaty fortepianowej A-dur)
25.Beethoven L.v. - Sonata cis-moll “Księżycowa” (cz. I)
26.Ogiński M.K. - Polonez a-moll “Pożegnanie Ojczyzny”
27.Chopin F. - Etiuda c-moll “Rewolucyjna” op. 10 nr 12
28.Brahms J. - Taniec węgierski nr 5
29.Mendelssohn-Bartholdy F. - Pieśń wiosenna
30.Debussy K. - Taniec pajaca
31.Bach J.S. - Badinerie (z Suity fletowej h-moll)
32.Mozart W.A. - Andante C-dur
33.Bizet G. - Symfonia C-dur (cz. II)
34.Vivaldi A. - Koncert obojowy a-moll (cz. II)
35.Franck C. - Symfonia d-moll (cz. II)
36.Saint-Saëns K. - Kukułka w głębi lasu (z suity “Karnawał zwierząt”)
37.Mozart W. A. - Koncert A-dur na klarnet KV 622 (cz. I)
38.Mozart W.A.- Koncert B-dur na fagot KV 191 (cz. I)
39.Wagner R. - Galop Walkirii (z dramatu muzycznego “Walkiria”)
40.Mozart W.A. - Koncert Es-dur na waltornię KV 495 (cz. III)
41.Czajkowski P. - Walc kwiatów (z baletu “Dziadek do orzechów”)
42.Kurpiński K. - Cavatina
43.Bach J.S. - Toccata d-moll
44.Haendel J.F. - IV Koncert organowy F-dur (cz. I)
45.Telemann J.F. - IX Fantazja na skrzypce solo (cz. III)
46.Bach J.S. - I Suita na wiolonczelę solo (cz. III)
47.Boccherini L. - Menuet z Kwintetu smyczkowego op. 13 nr 5
48.Mozart W.A. - Kwartet smyczkowy KV 465 (cz. III)
49.Mozart W.A. - Eine kleine Nachtmusik (cz. I)
50.Czajkowski P. - Serenada na orkiestrę smyczkową (cz. II)
51.Mozart W.A. - Symfonia g-moll KV 550 (cz. I)
52.Glinka M. - Uwertura do opery “Rusłan i Ludmiła”
53.Czajkowski P. - Taniec rosyjski - Trepak (z baletu “Dziadek do orzechów”)
54.Czajkowski P. - VI Symfonia h-moll “Patetyczna” (cz. II)
55.Brahms J. - Taniec węgierski nr 6
56.Musorgski M. - Promenada (z suity “Obrazki z wystawy”)
57.Musorgski M. - Gnom (z suity “Obrazki z wystawy”)
58.Saint-Säens K. - Taniec szkieletów
59.Wagner R. - Uwertura do opery “Tannhäuser”
60.Strauss J. - Nad pięknym, modrym Dunajem.
MUZYKA WOKALNA
61.Schubert F.- Polna różyczka
62.Mozart W.A. - Alleluja (z motetu “Exultate jubilate”)
63.Moniuszko St. - Aria Halki (z II aktu opery “Halka”)
64.Strauss J. - Odgłosy wiosny
65.Moniuszko St. - Prząśniczka
66.Bizet G. - Seguidilla (z I aktu opery “Carmen”)
67.Bizet G. - Habanera (z I aktu opery “Carmen”)
68.Moniuszko St. - Scena zbiorowa (z II aktu opery “Straszny dwór”)
69.Rossini J. - Aria Kopciuszka (z opery “Kopciuszek”)
70.Verdi G. - Aria Księcia (z IV aktu opery “Rigoletto”)
71.Moniuszko St. - Aria Jontka (z IV aktu opery “Halka”)
72.Chopin F. - Hulanka
73.Bizet G. - Kuplety torreadora (z II aktu opery “Carmen”)
74.Moniuszko St. - Kozak
75.Moniuszko St. - Aria Skołuby (z III aktu opery “Straszny dwór”)
76.Verdi G. - Duet Traviaty i Alfreda (z I aktu opery “Traviata”)
77.Wacław z Szamotuł - Już się zmierzcha
78.Gomółka Mikołaj - Kleszczmy rękoma (psalm 47).
MUZYKA WOKALNO - INSTRUMENTALNA
79.Beethoven L.v. - Oda do radości (z IX Symfonii d-moll - cz. IV)
80.Haendel J.F. - Alleluja z oratorium “Mesjasz”.
III.ELEMENTY DZIEŁA MUZYCZNEGO
81.Grieg E. - Pieśń Solvejgi (z II Suity “Peer Gynt” - cz. IV)
82.Czajkowski P. - Temat łabędzi (z baletu “Jezioro łabędzie”)
83.Borodin A. - Tańce połowieckie (z II aktu opery “Kniaź Igor”)
84.Chopin F. - Polonez A-dur op. 40 nr 1
85.Paganini N. - Moto perpetuo
86.Wagner R. - Marsz weselny (z III aktu opery “Lohengrin”)
87.Beethoven L.v. - VII Symfonia (cz. II)
88.Musorgski M. - Wielka Brama Kijowska (z suity “Obrazki z wystawy”)
89.Chopin F. - Preludium c-moll op. 28 nr 20
90.Mendelssohn-Bartholdy F. - Uwertura z suity “Sen nocy letniej”
91.Rimski-Korsakow M. - Lot trzmiela (z opery “Bajka o carze Sałtanie”)
92.Musorgski Modest - Plac targowy w Limoges (z suity “Obrazki z wystawy”)
93.Debussy K. - Popołudnie fauna (fragment)
94.Rimski-Korsakow M. - Szecherezada - cz. II (fragment)
95.Musorgski M. - Taniec kurcząt w skorupkach (z suity “Obrazki z wystawy”)
96.Czajkowski P. - Taniec czterech łabędzi (z baletu “Jezioro łabędzie”)
97.Dvorák A. - Humoreska
98.Grieg E. - Taniec arabski (z II Suity “Peer Gynt” - cz. III)
99.Mozart W.A. - Sonata C-dur KV 545 (cz. I)
100.Chopin F. - Walc h-moll op. 69 nr 2.
IV.BUDOWA UTWORU MUZYCZNEGO
101.Bach J.S. - Menuet G-dur
102.Schumann R. - Śmiały jeździec
103.Chopin F. - Mazurek F-dur op. 68 nr 3
104.Bach J.S. - III Partita E-dur (cz. I)
105.Novaček O. - Perpetuum mobile.
V.ZASADY KSZTAŁTOWANIA UTWORU MUZYCZNEGO
106.Chopin F. - Śliczny chłopiec
107.Moniuszko St. - Pieśń wieczorna
108.Grieg E. - Śmierć Azy (z I Suity “Peer Gynt” - cz. II)
109.Grieg E. - W grocie Króla Gór (z I Suity “Peer Gynt” - cz. IV)
110.Chopin F. - Walc Des-dur “Minutowy” op. 64 nr 1
111.Schubert F. - Pstrąg
112.Monti V. - Czardasz
113.Dvorák A. - Taniec słowiański e-moll nr 2
114.Liszt F. - II Rapsodia węgierska.
DZIAŁ II - FORMY MUZYCZNE
I.PIEŚŃ ZWROTKOWA
115.piosenka popularna - Uciekła mi przepióreczka w proso
116.piosenka popularna - Furman
117.Moniuszko St. - Kum i kuma
118.Brahms J. - Kołysanka
119.Schubert F. - Ave Maria
120.Schumann R. - Cudowny miesiąc maj (z cyklu “Miłość poety”).
II.TRZYCZĘŚCIOWA FORMA ABA
121.Chopin F. - Polonez B-dur (młodzieńczy)
122.Mozart W.A. - Uwertura do opery “Uprowadzenie z seraju”
123.Czajkowski P. - Marsz (z baletu “Dziadek do orzechów”).
III.RONDO
124.Mozart W.A. - Sonata fortepianowa C-dur KV 545 (cz. III)
125.Chopin F. - Koncert fortepianowy f-moll op. 21 (cz. III)
126.Chopin F. - Koncert fortepianowy e-moll op. 11 (cz. III)
127.Haydn J. - Koncert D-dur (cz. III)
128.Beethoven L.v. - V Koncert fortepianowy Es-dur op. 73 (cz. III).

Okładka: Chylińska Teresa, Korespondencja, t. 1 (1903 - 1919)

cena 177,55 zł.


nuty.pl

Chylińska Teresa
Korespondencja, t. 1 (1903 - 1919)

polski Korespondencja, t. 1 (1903 - 1919)


Ilość stron:812
Format:170 x 235
Opracowanie na:książka
Rodzaj produktu:książka
Wersja językowa:polska
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
AutorzyEdytor: Chylińska Teresa
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL080281

Tom 1. Korespondencji Karola Szymanowskiego zawiera 405 listów, w tym 322 listy kompozytora i tylko 83 listy pisane do niego, z lat 1903 - 1919. Listy krążą pomiędzy Tymoszówką, Elizawetgradem, Warszawą, Lwowem, Krakowem, Zakopanem, Moskwą, Petersburgiem, Wiedniem, Berlinem, Londynem, Rzymem, Palermo, Florencją, Paryżem. Krążą pomiędzy najbliższą rodziną Szymanowskich i Taubów, między przyjaciółmi - muzykami, jak: A. Rubinstein, P. Kochański, G. Fitelberg, H. Neuhaus, L. Różycki, A. Chybiński, J. Marx, przyjaciółmi i powiernikami, jak: S. Spiess, J. Iwaszkiewicz, S. I. Witkiewicz. Są pomiędzy piszącymi także S. Żeromski i T. Miciński, nie brak kobiet, z którymi łączyły Szymanowskiego więzy przyjaźni: H. Klechniowska, N. Dawydowa, Z. Kochańska, D. Godowska, M. Borodkina. Korespondencja ta odkrywa przed Czytelnikiem wewnętrzny świat Szymanowskiego na przestrzeni blisko dwudziestu lat jego życia, kiedy z młodzieńca studiującego harmonię i kontrapunkt przeistacza się w twórcę świadomego swego rzemiosła i estetyki.


Spis treści:

Wstęp
Nota edytorska
Skróty ważniejszych źródeł bibliograficznych
Korespondencja
Rok 1903
Rok 1906
Rok 1910
Rok 1912
Rok 1914
Rok 1915
Rok 1918
Ważniejsze noty biograficzne
Chronologiczny wykaz listów
Wykaz adresatów Karola Szymanowskiego
Wykaz autorów listów do Karola Szymanowskiego
Oryginały obcojęzycznych listów Karola Szymanowskiego
Francuskie
Niemieckie
Rosyjskie
Indeksy
Indeks dzieł Karola Szymanowskiego
Indeks nazwisk i tytułów
Indeks nazw geograficznych
Wykaz xródeł ilustracji

Okładka: Mokrzyc Michał, Rozśpiewany szkolny rok z. 6a, Asy pierwszej klasy, Scenariusz do widowiska słowno-muzycznego

cena 10,95 zł.


nuty.pl

Mokrzyc Michał
Rozśpiewany szkolny rok z. 6a, Asy pierwszej klasy, Scenariusz do widowiska słowno-muzycznego

polski Rozśpiewany szkolny rok z. 6a, Asy pierwszej klasy, Scenariusz do widowiska słowno-muzycznego


Ilość stron:28
Format:130 x 195
Rodzaj produktu:książka
Wersja językowa:opisów: polska
tytułów utworów: polska
słów utworów: polska
UWAGA: korzystanie z publikacji nie wymaga znajomości języka obcego, ponieważ publikacja nie zawiera opisów
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
AutorzyRedaktor: Bergandy Lidia, Węcowski Jan, Mokrzyc Michał, Chamski ks. Hieronim
Kod produktu:NPL080907
Produkty podobne: - Rozśpiewany szkolny rok z. 1, Dzień dobry, szkoło!
- Rozśpiewany szkolny rok z. 11, Wakacyjny pociąg!, Piosenki na wakacje
- Rozśpiewany szkolny rok z. 2, Piosenki na drogę!
- Rozśpiewany szkolny rok z. 3, Sing along! Piosenki w języku angielskim
- Rozśpiewany szkolny rok z. 3a, Sing along! Piosenki w języku angielskim
- Rozśpiewany szkolny rok z. 4, Sing mit uns! Piosenki w języku niemieckim
- Rozśpiewany szkolny rok z. 5, Chante avec nous! Piosenki w języku francuskim
- Rozśpiewany szkolny rok z. 6, Asy pierwszej klasy, Satyryczne piosenki szkolne
- Rozśpiewany szkolny rok z. 7, Pomóżmy odrodzić się ziemi, Piosenki ekologiczne
- Rozśpiewany szkolny rok z. 8, Radosny rytm kolędy, Pastorałki i kolędy
- Rozśpiewany szkolny rok z. 9, Dajcie zakwitnąć marzeniom!, Piosenki na "Dzień Dziecka"
- Rozśpiewany szkolny rok z.10, Do widzenia, szkoło! - akompaniamenty na płycie CD
- Rozśpiewany szkolny rok z.10, Do widzenia, szkoło!, Piosenki na pożegnanie roku szkolnego
- Rozśpiewany szkolny rok z.12, Nasza rodzinka, Piosenki o rodzinie
- Rozśpiewany szkolny rok z.13, Dzień rodzinki
- Rozśpiewany szkolny rok z.14, Przeboje najmłodszych cz. 1
- Rozśpiewany szkolny rok z.15, Przeboje najmłodszych cz. 2
- RSR 01 CD Dzień dobry, szkoło!
- RSR 02 CD Piosenki na drogę. Piosenki o ruchu drogowym.
- RSR 03 CD Sing along! Piosenki w języku angielskim.
- RSR 03a CD Sing along! Piosenki w języku angielskim.
- RSR 04 CD Sing mit uns! Piosenki w języku niemieckim.
- RSR 05 CD Chante avec nous! Piosenki w języku francuskim.
- RSR 06 CD Asy pierwszej klasy. Satyryczne piosenki szkolne.
- RSR 07 CD Pomóżmy odrodzić się ziemi. Piosenki ekologiczne.
- RSR 08 CD Radosny rytm kolędy. Pastorałki i kolędy.
- RSR 09 CD Dajcie zakwitnąć marzeniom! Piosenki na "Dzień Dziecka".
- RSR 11 CD Wakacyjny pociąg
- RSR 12 CD Nasza rodzinka
- RSR 13 CD Dzień rodzinki
- RSR 14 i 15 CD Przeboje najmłodszych
- RSR 16 CD Piętnaście kolęd
- RSR 17 CD Ada, co podpowiada
- RSR Dzieci CD 01
- RSR Dzieci CD 02
- RSR Dzieci CD 03

Publikacja "Asy pierwszej klasy" zawiera scenariusz przedstawienia szkolnego opracowany przez Michała Mokrzyckiego. Odnaleźć tu można opis scen, dekoracji, pełne humoru dialogi i wiersze o tematyce szkolnej (m.in. Anny Miłobrzeskiej, Marii Terlikowskiej, Jana Brzechwy, Włodzimierza Ścisłowskiego), a także jedną piosenkę (linia melodyczna i akordy) jako opracowanie muzyczne widowiska. Osoby występujące w przedstawieniu to m.in.: Jaś Kowalski, Nauczycielka, Kuba Spóźnialski, Zosia Kleksińska oraz Bolek Bazgroła.

"Scena przedstawia typową klasę szkolną, w której znajdują się ławki, stół, tablica, mapa i inne pomoce szkolne. Na jednej z ławek wisi napis: ośla ława. Na wprost widowni, na ścianie wisi tablica szkolna i mapa. Nad tablicą z boku widnieją hasła: "Pomagajmy rodzicom w odrabianiu naszych lekcji" oraz "Czego nie masz w głowie - miej na ławce!".


Lista utworów:
Asy pierwszej klasy (Mokrzyc Michał)

Okładka: Schulz-Brzyska Agnieszka, Klasyczny romantyk współczesności. Wczesna twórczość kameralna Andrzeja Nikodemowicza w kontekści jego biografii i źródeł inspiracji.

cena 85,95 zł.


nuty.pl

Schulz-Brzyska Agnieszka
Klasyczny romantyk współczesności. Wczesna twórczość kameralna Andrzeja Nikodemowicza w kontekści jego biografii i źródeł inspiracji.

polski Klasyczny romantyk współczesności. Wczesna twórczość kameralna Andrzeja Nikodemowicza w kontekści jego biografii i źródeł inspiracji.


Ilość stron:186
Format:157 x 220
Opracowanie na:książka
Rodzaj produktu:książka
Wersja językowa:polska
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL081222

Andrzej Nikodemowicz to bez wątpienia jedna z największych osobistości w gronie współczesnych polskich kompozytorów. Jego twórczość na stałe zawitała na rodzimej oraz światowej scenie muzycznej, zajmując własne, niepowtarzalne miejsce. Publikacja jest z jednej strony historią człowieka, który na trwałe wpisał się w polskie życie muzyczne XX i XXI wieku, próbą usystematyzowania i obiektywnego scharakteryzowania jego bogatego dorobku kompozytorskiego, a z drugiej strony subiektywnym spojrzeniem na jego sylwetkę oraz na wybrane utwory kameralne. W pracy zamieszczona jest biografia kompozytora od urodzenia we Lwowie w 1925 roku, młodzieńczość, trudne lata wojenne i powojenne, przez konieczność opuszczenia rodzinnego miasta w 1980 roku na rzecz Lublina, gdzie Andrzej Nikodemowicz dotychczas mieszka i dalej tworzy muzykę.
Do prezentacji analitycznej wybrano wąską, ale charakterystyczną i spójną grupę utworów: wczesne kompozycje kameralne Andrzeja Nikodemowicza na skrzypce i fortepian (z lat 40. i 50.) przedstawione w kontekście źródeł jego inspiracji oraz najistotniejszych wydarzeń z jego życia. Są to: Romance, 1947 rok; Kołysanka, 1949 rok; Notturno (Nokturn), 1951 rok; Poeme I, 1955 rok; Poeme II, 1955 rok; Sonata, 1949 rok. Do książki dołączona jest płyta z nagraniami ww utworów kameralnych w wykonaniu Katarzyny Dudy (skrzypce) i Agnieszki Schulz-Brzyskiej (fortepian).


Spis treści:

Wstęp
Rozdział 1
Z histirii Lublina: rozwój miasta jako waznego ośrodka życia muzycznego
Od czasów najdawniejszych do XVIII wieku: najstarsze dzieje przyszłej stolicy regionu
Okres zaborów. II Rzeczpospolita: prężny rozwój życia muzycznego
Po 1945 roku: odbudowa i ponowny rozkwit muzycznego życia Lublina
Podsumowanie
Rozdział 2
Andrzej Nikodemowicz - kompozytor,pianista,pedagog. Szkic biograficzny
Dzieciństwo i wczesna młodość . Pierwsze kontakty z muzyką
U progu dorosłości - druga wojna światowa
Prześladowania na tle ideologicznym i przeprowadzka do Lublina
Stabilizacja. Kolejne sukcesy zawodowe
Rozdział 3
Charakterystyka twórczości
Wprowadzenie
Główne źródła inspiracji i ogólna charakterystyka twórczości kompozytorskiej Nikodemowicza
Religia
Ekspresjonizm
Dodekafonia
Sonoryzm
Podsumowanie
Prace teoretyczne i inne zajęcia twórcze Andrzeja Nikodemowicza
Rozdział 4
Prezentacja analityczna wybranych wczesneych dzieł kameralnych
Wprowadzenie
Analiza
Romance, 1947
Ogólna koncepcja formy
Architektonika utworu
Materiał melodyczny
Ewolucja materiału melodycznego a relacja skrzypce - fortepian
Kołysanka, 1949
Koncepcja formy
Materiał dźwiękowy i jego wykorzystanie
Dynamizacja statycznej formy
Specyfika relacji partii instrumentalnych
Notturno (Nokturn), 1951
Ogólna koncepcja formy
Plan architektoniczny
Motywika
Relacje pomiędzy planami instrumentalnymi
Poeme I, 1955
Ogólna koncepcja formy
Materiał dźwiękowy i jego prezentacja w planach instrumentalnych
Rozwijanie utworu ze struktury o charakterze tematycznym
Ogniwa "dygresyjne"
Poeme II, 1955
Zarys budowy formalnej
Motywika struktur nadrzędnych
Specyfika ogniw "dygresyjnych"
Fortepian a partia skrzypiec w procesie rozwoju kompozycji
Sonata, 1949
Ogólna konstrukcja architektoniczna
Budowa formalna
Motywika
Plany instrumentalne w toku budowanie narracji
Podsumowanie i wnioski płynące z analizy
Rozdział 5
Andrzej Nikodemowicz - żywa legenda.Subiektywne portrety kompozytora
Mistrz sam o sobie i o swoim życiu: wywiady autorki pracy z Andrezjem Nikodemowiczem
O życiu: trudne lata 70., przeprowadzka do Lublina i wrażenia związane z miastem
O twórczości: źródła inspiracji i wszechstronne zainteresowania kompozytora
Ojciec
Wywiad z Janem Nikodemowiczem, synem kompozytora
Wywiad z Małgorzatą Nikodemowicz, córką kompozytora
Współpracownik i przyjaciel
Rozmowa z adamem Notankiem, dyrygentem, byłym dyrektorem naczelnym i artystycznym Filharmonii Lubelskiej
Rozmowa z księdzem profesorem Janem Chwałkiem, wieloletnim pracownikiem Instytutu Muzykologii na Wydziale Teologii Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego
Wywiad z Mieczysławem Mazurkiem, lubelskim kompozytorem
Pedagog: wspomnienia autorki pracy z lat szkolnych
Zakończenie
Aneksy
Indeks uworów Andrzeja Nikodemowicza oraz nagród i wyróżnień, które otrzymał
Bibliografia
Spis fotografii i ilustracji

Okładka: Świąder Janusz, Nałęczowskie Belcanto

cena 42,95 zł.


nuty.pl

Świąder Janusz
Nałęczowskie Belcanto

polski Nałęczowskie Belcanto


Ilość stron:258
Format:157 x 220
Opracowanie na:książka
Rodzaj produktu:książka
Wersja językowa:polska
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL081223

Kolejna książka znanego dziennikarza i krytyka muzycznego Janusza Świądra, przedstawia Nałęczowski Festiwal Wokalny Belcanto. Piękny śpiew w znanym nałęczowskim uzdrowisku przyciąga corocznie wielkie rzesze słuchaczy nie tylko melomanów, ale również wiele osób z kraju i zagranicy. Wybitni wykonawcy polscy i zagraniczni stworzyli w Nałęczowie niepowtarzalny muzyczny klimat.
Publikacja, oprócz wywiadów z wielkimi gwiazdami muzyki operowej i operetkowej, oddaje całą atmosferę festiwalu. Czytelnik znajdzie tutaj zarówno sylwetki wykonawców, bogato ilustrowanych fotografiami, jak i całą historię tego wydarzenia muzycznego Laureaci, organizatorzy, dziennikarze, krytycy muzyczni i sponsorzy to ludzie zamiłowani w wielkiej sztuce wokalnej, dzięki którym festiwal istnieje i dzięki którym młode, nieprzeciętne talenty zdobywając laury i wyróżnienia, mogą zaprezentować szerokiej publiczności swoje umiejętności wokalne.


Spis treści:

Miłośc, zdrowie i muzyka
Muzyka jak perfumy
Muzyka zamiast relanium
Twórcy festiwalu
Festiwal gwiazd i przebojów
Gwiazdy festiwalu
Co powinniśmy o nich wiedzieć?
Laureaci, czyli sięganie po najwyższe trofea
Bez sponsorów ani rusz...
Przyjaciele Festiwalu
Patroni medialni
Dziennikarzy spojrzenie na festiwal
Posłuchali, pomyśleli, napisali...

Okładka: Oliferko Magdalena, Fontana i Chopin w listach

cena 51,95 zł.


nuty.pl

Oliferko Magdalena
Fontana i Chopin w listach

polski Fontana i Chopin w listach


Ilość stron:208
Format:125 x 210
Rodzaj produktu:książka
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL081540

"Chopina żalby mi opuszczać, i chciałbym się z nim rozstać, bo ja go jak artystę nad wszystkich zawsze przenosiłem i przenoszę, ale jako człowieka kocham i niecierpię, chciałbym go co dzień widzieć i być sto mil od niego, z nim nie raz przeydą naymilsze chwile i naynieznośnieysze."
z listów Fontany do S.E. Koźmiana


Magdalena Oliferko - muzykolog i organistka. Ukończyła muzykologię na Uniwersytecie Warszawskim, otrzymując za swą pracę magisterską wyróżnienie w Konkursie im. Zofii Lissy (2005). Studiowała na Akademii Muzycznej w Warszawie, a następnie w Hochschule fur Musik und Theater w Hamburgu. Prowadzi szczegółowe badania nad Fontaną i jego związkami z Chopinem, które prezentuje w artykułach, referatach oraz powstającej obecnie rozprawie doktorskiej.


Okładka: Schudrich Michael, Śpiewnik szabatowy Przybywaj Oblubienico

cena 45,95 zł.


nuty.pl

Schudrich Michael
Śpiewnik szabatowy Przybywaj Oblubienico

polski Śpiewnik szabatowy Przybywaj Oblubienico


Ilość stron:195
Format:150 x 210
Opracowanie na:śpiewnik (zawiera teksty, bez linii melodycznej)
Rodzaj produktu:książka
Wersja językowa:słów utworów: hebrajska
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL082801

Refren hymnu Lecha dodi Pójdź, mój ukochany, naprzeciw Oblubienicy - powitajmy Szabat!, jest odniesieniem do talmudycznej opowieści jak mędrcy wiali Święty Dzień. Rabi Chinina wychodził na pole i mówił: Pójdźmy, wyjdźmy naprzeciwko Szabatu Królowej!, a rabi Janaj ubierał strój szabatowy i mówił: Boi Kala! Boi Kala! - Przybywaj Oblubienico!


Spis treści:

Hadlakat henerot
Kabalat Szabat
Maariw na Szabat
Szalom aleichem
Ribon kol hoalamim
Eszet chajil
Błogosławione dzieci
Kidusz nz piątek
Natilat jadajim
Hamoci
Kol mekadesz
Menucha wesimcha
Ma jedidut
Cama nafszi
Jom leJisrael
JaH ribon
Cur miszelo
Mizmor leDawid
Chaj Haszem
Kidusz Raba
Natilat jadajim
Hamoci
Baruch El eljon
Jom ze muchubad
Szimru Szabtotaj
Ki eszmera Szabat
Deror jikra
Szabat hajom
Mizmor leDawid
Jedid nefesz
E-l mistater
Hawdala
Elijahu nanawi
Hamawdil
Bemoceai jom
Al tira awdi Jaakow
Birkat hamazon
Bracha acharona
Bore nefaszot
Am Jisrael chaj
Ani maamin
Aszer bara sason wesimcha
Awinu malkenu
Baruch Hu E-loheinu
Biglal awot
Dawid melech Jisrael
Ec chajim hi
E-li ata weodeka
Elijahu hanawi
Esa einaj
Hasziwenu
Hine E-l jeszuati
Hine lo janumi
Hine ma tow
Iwdu et Haszem
Jewarechecha Haszem
Jismechu haszamajim
Keicad merakdim
Kol Haolam kulo
Lemaan achaj wereaj
Leszana haba
Lew tahor
Ma towu ahalecha Jaakow
Micwa gedola
Mi haisz
Od jiszama
Ose szalom
Sziru lo zamru lo
Torat Haszem temima
Uszeawtem majim
Wehaer einejnu
Wekarew pezurenu

Okładka: Gąsiorowska Małgorzata, Kisielewski

cena 49 zł.


nuty.pl

Gąsiorowska Małgorzata
Kisielewski

polski Kisielewski


Ilość stron:336
Format:140 x 210
Opracowanie na:książka
Rodzaj produktu:książka
Wersja językowa:polska
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL083126

Stefan Kisielewski – publicysta, prozaik, krytyk muzyczny, polityk i… kompozytor! Prawdę o Kisielewskim – kompozytorze postanowiła pokazać Małgorzata Gąsiorowska w pierwszej monografii artysty wydanej nakładem Polskiego Wydawnictwa Muzycznego. Kisiel znany wszystkim jako mistrz felietonu, autor „Dzienników” oraz zaangażowany polityk w głębi ducha był zawsze artystą. Artystą kompozytorem! Jak w każdej dziedzinie swojego życia i tu nie uznawał kompromisów. Tworząc, ucząc, komentując muzykę zawsze starał się być w zgodzie z przyjętym własnym widzeniem świata. Był twórcą powojennego Ruchu Muzycznego, autorem bestsellerowych książek o muzyce, świetnym pedagogiem i awangardowym kompozytorem. Pod koniec swojego życia zwierzył się synowi: „Wiesz, wczoraj z nudów liczyłem swoje utwory. Jest ich sto. I wymienił płynnie kolejne kompozycje solowe, kameralne, orkiestrowe, balety, muzykę filmową, śpiewogry”. Książka ukazała się dokładnie w setną rocznicę urodzin kompozytora.




Spis treści:

Muzyka to wielka, wyrozumiała i wierna przyjaciółka
Rozmawiać trzeba nawet z diabłem
Rzeczywiście romantyzm ani w życiu, ani w sztuce nie bardzo mi odpowiada
Okaże się, że te trochę lat, które żyłem do roku 1939, to będą jedyne lata nie spędzone w domu wariatów
Wykaz twórczości
Bibliografia
Indeks utworów o pism Stefana Kisielewskiego
Spis przykładów nutowych
Spis ilustracji
Indeks osób i tytułów

Okładka: Świąder Janusz, Apassionata. Wspomnienia o Januszu Gniatkowskim

cena 53,95 zł.


nuty.pl

Świąder Janusz
Apassionata. Wspomnienia o Januszu Gniatkowskim

polski Apassionata. Wspomnienia o Januszu Gniatkowskim


Ilość stron:332
Format:170 x 235
Opracowanie na:książka
Rodzaj produktu:książka
Wersja językowa:biografii: polska
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
AutorzyAutor okładki: Kapusta Dorota
Redaktor: Kapusta Dorota
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL083473

Janusz Gniatkowski, wielka gwiazda polskiej piosenki w latach 50. i 60. XX-wieku. Uwielbiany przez fanów, charakteryzujący się niepowtarzalnym urokiem osobistym, elegancją i fascynującą osobowością estradową. No i ten głos, wyjątkowy, ciepły o dużej skali i sile, i przepięknej barwie, który później wielu wykonawców starało się naśladować. Autorem książki jest Janusz Świąder – dziennikarz od 1969 r. w redakcjach: „Sztandar Ludu”, „Dziennik Lubelski” i „Dziennik Wschodni”, a w latach 1975-1991 również w Polskiej Agencji Prasowej. Autor licznych publikacji w prasie lubelskiej, krajowej (m.in. w „Przekroju” i „Głosie Nauczycielskim”, Magazynie Wyższych Sfer VIP) i zagranicznej (londyńskim, polonijnym Polish Weekly Magazine „Cooltura”, nowojorskim polonijnym „Super Express USA”, amerykańskim dwutygodniku polonijnym „Gwiazda Polarna”) oraz w portalach internetowych – Interia, Wirtualna Polska i kanadyjskim Mówię po polsku. Współpracował owocnie z warszawską agencją komputerową Micro Way Media i Krajową Agencją Prasową i Fotograficzną, a obecnie współpracuje z dwumiesięcznikiem lubelskim „Uroda życia”. W roku 2011, decyzją lubelskiego oddziału Stowarzyszenia Dziennikarzy, został mu przyznany tytuł „Młodego Dinozaura”. Tytułem tym stowarzyszenie obdarza dziennikarzy-emerytów, czynnych zawodowo.
Książka ma na celu: dla starszych – powrót do miłej przeszłości, dobrych wspomnień, którym towarzyszyły piosenki Janusza Gniatkowskiego; dla nieco młodszych – powrót do krainy dzieciństwa; a dla współczesnych przybliżenie postaci tego piosenkarza i być może zafascynowanie Jego osobowością i dorobkiem artystycznym.


Spis treści:

Zamiast wstępu
Oklaskiwany był za życia i po śmierci
Uciekł w trumnie
Przedwojenny Lwów
Randka z Tońkiem
Droga do sławy
Primaaprilisowe wyznanie miłości
Fenomen Janusza Gniatkowskiego
Spotkamy się za rok
Jeden z najbardziej popularnych piosenkarzy
Pomijany w mediach
Śpiewał na Wschodzie i na Zachodzie
Ludzie oszaleli, czyli listy od wielbicieli
Tajemnica pamiętnika
Znani twórcy pisali dla niego piosenki
Przeboje, przeboje
Gniatkowski znów w radiu i telewizji
Przerwana kariera
Walka o odszkodowanie
Festiwale, festiwale
Koledzy, przyjaciele o Januszu Gniatkowskim
Piosenki od A do Z
Melomani o piosenkach Janusza Gniatkowskiego
Janusz Gniatkowski w poetyckich strofach
Prasa o artyście
Nagrania fonograficzne
Poraj:ul. Piłsudskiego 8
Od autora
Indeks nazwisk

Okładka: Gorin Natalio, Astor Piazolla moja historia - AUDIOBOOK

cena 24,9 zł.


nuty.pl

Gorin Natalio
Astor Piazolla moja historia - AUDIOBOOK

polski Astor Piazolla moja historia - AUDIOBOOK


Format:137 x 187
Opracowanie na:płyta CD
Rodzaj produktu:płyta CD
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
Kod produktu:NPL083497

Niniejszy audiobook jest oparty na fragmentach książki zatytułowanej "Astor Piazzolla. Moja historia" Natalio Gorina (wydanie polskie PWM 2008, wydanie oryginalne:"Astor Piazzolla. Memorias" Alba Editorial 1991, 2002). nagranie fragmentów za zgodą oryginalnego wydawcy. Płyta w formacie audio przeznaczona do odtwarzania w czytnikach CD lub CD- ROM.
"Moja historia" Astora Piazzolli, to niezwykła podróż, która pozwoli czytelnikowi poznać styl pracy genialnego artysty, jego inspiracje, czasy, w jakich żył i tworzył oraz ludzi, z którymi współpracował. Wiosną 1990 roku A. Piazzolla zgodził się na udzielenie szeregu wywiadów Natalio Gorinowi - dziennikarzowi, miłośnikowi tanga i zarazem swemu przyjacielowi. Tak powstała książka, dzięki której dowiemy się o początkach kariery Astora Piazzolli w orkiestrze Anibala Troila, studiach pod kierunkiem Nadii Boulanger, stworzenia Octeto de Buenos Aires i Orquestra de Cuerdas, Quinteto, Noneto, sukcesie, jaki osiągnęła Balada para un loco, późniejszej współpracy z Gerry Mulliganem i długiej drodze do artystycznego uznania. Rzesze wielbicieli Piazzolli wciąż rosną i wszystko wskazuje na to, że spełni się jego życzenie:"mam nadzieję, że będą słuchać mojej muzyki w 2020, a także 3000 roku".


Okładka: Teichman Aneta, Jan Ekier

cena 59 zł.


nuty.pl

Teichman Aneta
Jan Ekier

polski Jan Ekier


Ilość stron:484
Format:165 x 240
Opracowanie na:książka
Rodzaj produktu:książka
Wersja językowa:polska
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL083586

Obszerna, bogato ilustrowana monografia nestora muzyki polskiej, wybitnego edytora twórcy Wydania Narodowego Dzieł F. Chopina, pianisty laureata III Konkursu Chopinowskiego, w latach 1949- 2010 jego jurora, a także kompozytora i pedagoga profesora klasy fortepianu w Państwowej Wyższej Szkole Muzycznej (obecnie Uniwersytet Muzyczny) w Warszawie, którą ukończyli pianiści tej miary co Piotr Paleczny, Bronisława Kawalla i in. Niezaprzeczalnym walorem książki jest baza źródłowa, z jakiej korzystała autorka, a są nią m.in. rozmowy przeprowadzone z prof. Janem Ekierem oraz jego wybitnymi uczniami. Publikację uzupełniają liczne aneksy, zawierające wykaz nagrań Jana Ekiera, wykaz jego koncertów, a także spis kompozycji oraz artykułów i prac naukowych, wykaz materiałów filmowych i audycji radiowych z udziałem bohatera książki.


Spis treści:

Dzieje życia Jana Ekiera
Okres krakowski (1913-1934)
Atmosfera domu rodzinnego
Pocztki edukacji muzycznej
Co dalej?
Pożegnanie Krakowa
Okres warszawski
Pierwsze lata w Warszawie
Pianistyczny sukces
Wojna. Życie w okupowanej Warszawie
Z myślą o przyszłości
Powojenna żeczywistość
Nowe wyzwania i przyjaźnie
Krystalizacja zainreresowań zawodowych
W sali koncertowej i w studiu nagraniowym
Międzynarodowe Konkursy Pianistyczne im. Fryderyka Chopina w Warszawie
Mistrz i uczniowie
Wokół Chopina
Moje życie zawsze było służba muzyce Chopina
Pianista, kompozytor, pedagog
Pianista
Rodowód pianistyczny- nauczyciele
Olga Stolfowa
Zbigniew Drzewiecki
Wobec dziedzictwa mistrzów
Dosięgnąć ideału
Jak grać na fortepianie
Własny styk wykonawczy
Teoria kontra praktyka
Dojrzałość artystyczna
Zrozumieć istotę muzyki
Niezależność wobec świata, odpowiedzialność wobec sztuki
Autentyczność w muzyce
Kompozytor
Rodowód kompozytorski-nauczyciele
Bernardino Rizzi
Kazimierz Sikorski
Wobec poglądów estetycznych swoich mistrzó
Twórczość
Okres dziecięco-młodzieńczy
Poszukiwanie własnego języka kompozytorskiego
Niech piosenkę niesie wiatr- okres wojenny
Dojrzałość kompozytorska
Wielka fascynacja: Szymanowski, Chopin, Bach
Pedagog
Student i pedagog
Odkrycie pasji nauczycielskiej
Echa dawnych mistrzów
"O pięknie i naturalnośći w grze na fortepianie"
Sztuka nauczania muzyki
Jak rozwijać umiejętności wykonawcze
Uczucie i wiara czy szkło i oko
Pedagog w ocenie wsoich uczniów
Notatki z wykładów i wskazówki profesora
Refleksje uczniów
Posłowie
Aneksy
Aneks 1 Wykaz nagrań Jana Ekiera z archiwum Polskiego Radia
Aneks 2 Wykaz nagrań płytowych Jana Ekiera
Aneks 3 Wykaz koncertów Jana Ekiera w polsce w latach 1945-1999
Aneks 4 Zagraniczne tournees koncertowe Jana Ekiera
Aneks 5 Wykaz kompozycji Jana Ekiera
Aneks 6 Wykaz artykułów i prac naukowych Jana Ekiera
Aneks 7 Wykaz materiałów filmowych i audycji radiowych z udziałem Jana Ekiera
Aneks 8 Wykaz uczniów, studentów i absolwentów klasy fortepianu Jana Ekiera PWSM i AMFC w Warszawie
Aneks 9 Wywiady z absolwentami: P. Palecznym, A. Paletą-Bugaj, A. Jastrzębską-Quinn, B. Kawallą
Aneks 10 Jana Ekier -"Autoreferat muzyka"
Bibliografia
Opis ilustracji
Indeks nazwisk

Okładka: Kubieniec Jakub, Secundum consuetudinem. Śpiew godzin kanonicznych w średniowiecznej metropolii gnieźnieńskiej

cena 42 zł.


nuty.pl

Kubieniec Jakub
Secundum consuetudinem. Śpiew godzin kanonicznych w średniowiecznej metropolii gnieźnieńskiej

polski Secundum consuetudinem. Śpiew godzin kanonicznych w średniowiecznej metropolii gnieźnieńskiej


Ilość stron:439
Format:170 x 240
Opracowanie na:książka z przykładami nutowymi
Rodzaj produktu:książka z przykładami nutowymi
Wersja językowa:polska
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL083827

Tematem książki jest historia średniowiecznych tradycji liturgiczno- muzycznych biskupstw metropolii gnieźnieńskiej obejmująca takie zagadnienia, jak tradycja, pochodzenie i zróżnicowanie, kultywowanie oraz ich rola w kształtowaniu lokalnego „patriotyzmu liturgicznego” Poruszono tu problem roli szkół w nabożeństwach parafialnych, kolegiackich i katedralnych, a także podjęto próbę zrekonstruowania norm dotyczących częstotliwości, przebiegu i „rozkładu ról” w celebracji godzinach kanonicznych w różnych ośrodkach kościelnych.


Spis treści:

Wstęp
Rezdział I. Tradycja liturgiczna - geneza i rozwój formularzy officium divinum w prowincji gnieźnieńskiej.
Wykorzystanie źródła
Jak powstają tradycje?
Temporale w źródłach liturgicznych biskupstwa archidiecezji gnieźnieńskiej
Adwent
Okres Bożego Narodzenia
Epifania i zakres zwykły
Przedpoście
Wielki Post
Wielki Tydzień
Okres Wielkanocny
Okres po Zesłaniu Ducha Świętego
Sanctorale
Oficja dodane w XIII wieku
Oficja dodane w XIV wieku
Oficja dodane w XV wieku
Posumowanie. Geneza i rozwój formularzy officium divinum w prowincji gnieźnieńskiej.
Rozdział II. Tradycja muzyczna- przekaz melodii w antyfonarzach krakowskich, wrocławskich, gniśnieńskich, płockich o włocławskich
Tradycja ustna i pisana w świetle wariantów melodycznych
Śpiewy z różnymi melodiami lub sklasyfikowane w różnych modi
Podsumowanie
Rozdział III. Tradycja w działaniu- realia związane z odprawianiem godzin kanonicznych w katedrach, kolegiatach i parafiach polskich
Katedry i kolegiaty
Kanonicy
Wikariusze
Szkoła
Przebieg liturgii
Kościoły parafialne
Częstość i typ nabożeństw
Rola szkoły w liturgii parafialnej
Księgozbiór liturgiczny średnoiwiecznych parafii
Zgodność ksiąg z tradycją katedralną
Zachowane antyfonarze
Akta wizytacji
Elementy praktyki muzycznej
Tony psalmowe
Śpiew antyfon
Styl śpiewania
Epilog. Wprowadzenie cantus Romanus
Aneks 1
Aneks 2
Bibliografia
Indeks osób

Okładka: Schumann Robert, Intermezzi for Piano solo, Op. 4

cena 33,95 zł.


nuty.pl

Schumann Robert
Intermezzi for Piano solo, Op. 4

polski Intermezzi na fortepian, op. 4
angielski Intermezzi for Piano solo, Op. 4


Ilość stron:34
Format:230 x 305
Opracowanie na:fortepian solo
Obsada:Instrument (w nawiasie ilość materiałów wykonawczych)
Fortepian (1)
Rodzaj produktu:nuty antykwaryczne
Wersja językowa:tytułów utworów: angielska
Stopień trudności:8 w skali od 0 do 10
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
AutorzyEdytor: Schütt Eduard
Kod produktu:NPL077208
Produkty podobne:

Publikacja zawiera sześć Intermezzo op. 4 na fortepian solo kompozytora romantycznego - Roberta Schumanna (1810 - 1856). Podstawą działalności kompozytorskiej Schumanna od początku był fortepian - aż do opusu dwudziestego trzeciego pisał on wyłącznie utwory na ten instrument.

Stan publikacji - dostateczny, książka obłożona w cienki papier, okładka pobrudzona i gdzieniegdzie podarta, kanty stron są delikatnie poszarpane, papier pożółkły.


Lista utworów:
Intermezzo op. 4 nr 1 (Schumann R.)
Intermezzo op. 4 nr 2 (Schumann R.)
Intermezzo op. 4 nr 3 (Schumann R.)
Intermezzo op. 4 nr 4 (Schumann R.)
Intermezzo op. 4 nr 5 (Schumann R.)
Intermezzo op. 4 nr 6 (Schumann R.)

cena 49 zł.


nuty.pl

Chłopecki Andrzej
Alban Berg - człowiek i dzieło czasu młodości. Od pieśni solowej do orkiestrowej

polski Alban Berg - człowiek i dzieło czasu młodości. Od pieśni solowej do orkiestrowej


Ilość stron:288
Format:162 x 235
Opracowanie na:książka
Rodzaj produktu:książka
Wersja językowa:polska
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
Kod produktu:NPL083730

Książka jest pierwszą częścią planowanego i częściowo zrealizowanego przedsięwzięcia, jakim miało być opisanie życia i twórczości Albana Berga. Niniejsza publikacja ma na celu udokumentowanie wstępnych i wczesnych utworów kompozytora z lat 1900-1913. W każdym z rozdziałów A. Chłopecki opisuje też życie kompozytora, ujawnia fakty dotyczące jego kondycji psychicznej i osobowościowej, ukazuje go w relacjach ze środowiskiem, w którym żył.


Spis treści:

Przedmowa
Wstęp
Alban Berg- romantyk szkołt wiedeńskiej
Syndrom twórczości wczesnej na przykładzie życia i twórczości Albana Berga
Cel i zakres pracy badawczo-interpretacyjnej
Rozdział I
Wiedeń Albana Berga
Rodzina i dzieciństwo
Drogi do Wiednia- przodkowie
Dom i dzieciństwo
Nasiąkanie kulturą i dramaty młodości
"Repertuar", czyli promegolena do świata muzyki
"Samopoznanie", czyli kształtowanie samoświadomości i prolegomena do świata literatury
Czas Marii, czyli doświadczenie traumatyczne
Czas pieśni "spontanicznej"(1901-1904)
Chronologia pierwszej fazy pieśni młodzieńczej
O stanie badań
Pieśni autodydakty- próba charakterystyki. Przybliżenia- uogólnienia
Rozdział II
Drogi do samodzielności
Urzędnik
Pod opieka Arnolda Schönberga- czas edukacji muzycznej
Pod przewodem Smaragdy- w kręgach artystycznych i intelektualnych Wiednia
Czas Heleny, czyli wielka miłość
Czas pieśni "intensywnego rozwoju"(1904- 1909)
Druga faza twórczości pieśniarskiej
Poetycki rezonans twórczości Albana Berga na kompozytorskim tle epoki
Pieśni z czasów studiów u Arnolda Schönberga 1904-1909- próba charakterystyki. Przybliżenia i uogólnienia
Pieśni wyodrębnione, czyli " autobiograficzne wyznanie"
Siedem wczesnych pieśni(1905-1908)
Cztery pieśni op. 2(1909)
Rozdział III
Śpiewy instrumentalne
Wariacje fortepianowe na temat własny
Sonata fortepianowa op.1
Kwartet smyczkowy op. 3
Cztery utwory na klarnet i fortepian op. 5
W kręgu Arnolda Schönberga
Czas kryzysu
Organizator- edytor- teoretyk
Skandal w sali Musikvereinu
Pięć pieśni orkiestrowych wg widokówek pocztowych Petera Altenberga op. 4
Klamra ćwierćwiecza lirycznej twórczości: Scheliesse mir die Augen beide I-II
Zakończenie. Syndrom ekspresji podmiotu lirycznego we wczesnej twórczości Albana Berga
Aneksy
Genealogia rodziny Albana Berga
Wykaz twórczości 1901-1904
Wykaz twórczości 1904-1909
Indeks utworów
Bibliografia
Indeks nazwisk

cena 53 zł.


nuty.pl

Palester Roman, Helman Zofia
Słuch absolutny. Niedokończona autobiografia i listy z lat wojny.

polski Słuch absolutny. Niedokończona autobiografia i listy z lat wojny.


Ilość stron:344
Format:165 x 240
Opracowanie na:książka
Rodzaj produktu:książka
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
Kod produktu:NPL084569

Z okazji przypadającej w 2017 roku 110. rocznicy urodzin Romana Palestra nakładem Polskiego Wydawnictwa Muzycznego i Fundacji Uniwersytetu Warszawskiego ukazała się książka pt. „Słuch absolutny. Niedokończona autobiografia i listy z lat wojny”.

Pierwszą część publikacji stanowi opowieść kompozytora o sobie samym – siedem rozdziałów nieukończonej autobiografii Palestra, którą opatrzył tytułem „Słuch absolutny”. Autobiografię tę dopełniają fragmenty wspomnień z lat 1939–1945, spisane w 1980 roku, w których dominują opisy kompozycji powstałych w czasie okupacji oraz listy Palestra z lat 1940–1945 do rodziny Przypkowskich z Jędrzejowa, ukazujące realia codziennego życia w latach wojny i okupacji nazistowskiej. Publikację otwiera eseistyczny wstęp wybitnej znawczyni twórczości kompozytora, prof. dr hab. Zofii Helman, która jest jednocześnie autorką opracowania i komentarzy książki.



Spis treści:

Zofia Helman
"Pisanie o sobie samym"
Nota edytorska
Roman Palester
Słuch absolutny. Wspomnienia i refleksje
Listy do rodziny Przypkowskich z lat 1940 - 1945
Fragmenty wspomnień z lat 1939 - 1945
Zofia Helman
Noty biograficzne rodziny Palestrów
Noty biograficzne rodziny Przypkowskich
Bibliografia
Indeks osób i dzieł
Indeks nazw geograficznych
Spis listów
Spis ilustracji





Wyszukiwarka






Strona główna

Centrum Dystrybucji Nut nuty.pl
FRAZA s.c., ul. Łużycka 28a, 51-111 Wrocław
tel./fax (071) 325-82-11, tel. 372-66-68
Copyright 1997 - 2014 Fraza s.c., Wrocław, Poland