•Centrum Dystrybucji Nut•
System sklepów muzycznych
  

pokaż koszyk
Pomoc  Podręczniki  Utwory okolicznościowe  Nuty na instrumenty klawiszowe  Nuty na instrumenty strunowe  Nuty na instrumenty dęte drewniane i dęte blaszane  Nuty na instrumenty perkusyjne  Nuty na głosy solowe i chóry  Śpiewniki turystyczne, biesiadne i rockowe  Książki  Nuty na orkiestrę  Nuty na zespoły kameralne oraz rockowe  Inne 
Indeks autorów |  Wyszukiwarka |  Mapa serwisu 

Dawn of a New Era

Dostępne opracowania:

książka (15)
kształcenie słuchu (4)
śpiewnik (zawiera teksty, akordy, bez linii melodycznej) (1)
więcej opracowań ...

Dawn of a New Era znajdziesz w 20 publikacjach wymienionych poniżej:


Okładka: Szweykowski Zygmunt Maria, Polemics on the musica moderna

cena 29,95 zł.


nuty.pl

Szweykowski Zygmunt Maria
Polemics on the musica moderna

angielski Polemics on the musica moderna


Ilość stron:72
Format:130 x 185
Opracowanie na:książka
Rodzaj produktu:książka
Wersja językowa:opisów: angielska, włoska
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL056604

Publikacja w języku angielskim i włoskim. W serii "Practica musica" pragniemy udostępnić zarówno studiującym, jak i wszystkim interesującym się kulturą muzyczną wypowiedzi z różnych epok na temat pojmowania muzyki i jej roli, oceny dzieł muzycznych, problematyki wykonawczej, techniki kompozytorskiej itp., wypowiedzi pochodzące zarówno od teoretyków i muzyków - praktyków, jak miłośników i obserwatorów tej sztuki. Będą to więc zarówno teksty o dużym ciężarze gatunkowym, jak też refleksje o charakterze mniej systematycznym, traktujące o poszczególnych problemach nurtujących przedstawicieli kultury muzycznej danej epoki. Dziś wiele takich wypowiedzi, zwłaszcza pochodzących z dawnych wieków, zachowało się w unikalnych egzemplarzach drukowanych lub tylko w kopiach rękopiśmiennych. Nieraz dotąd niezauważone lub zapomniane, stanowią cenne źródło do znajomości epoki. Poszczególne zeszyty serii obejmują albo jedną wypowiedź, albo - jeśli są to wypowiedzi krótkie, poruszające zbliżoną tematykę - po kilka w jednym zeszycie, lub czasami są to wyjątki z większych dzieł dotyczące jednego problemu. Wszystkie teksty zawarte w serii "Practica musica" stanowią materiał ściśle źródłowy. [Fragment wstępu książki] Tom I zawiera wypowiedzi Agostino Agazzariego: "La musica ecclesiastica dove si contiene la vera diffinitione della musica come scienza" ["Muzyka kościelna, gdzie się zawiera prawdziwe określenie muzyki jako wiedzy"] oraz Marco Scacchiego: "Breve discorso sopra la musica moderna" ["Krótki wywód o muzyce współczesnej"]


Spis treści:

La musica ecclesiastica dove si contiene la vera diffinitione della musica scienza
Ecclesiatical Music Containing the True Definition of Music as Sciene
Note
Marco Scacchi. Breve discorso sopra la musica moderna
Brief Discourse on the Modern Music
Note

Okładka: Florek Lidia, Tomera-CHmiel Ilona, Stachak Tatiana, Nasza muzyka 1. Podręcznik do kształcenia słuchu i rytmiki dla pierwszej klasy szkoły muzycznej I stopnia.

cena 45,95 zł.


nuty.pl

Florek Lidia, Tomera-CHmiel Ilona, Stachak Tatiana
Nasza muzyka 1. Podręcznik do kształcenia słuchu i rytmiki dla pierwszej klasy szkoły muzycznej I stopnia.

polski Nasza muzyka 1
polski Podręcznik do kształcenia słuchu i rytmiki dla pierwszej klasy szkoły muzycznej I stopnia


Ilość stron:108
Format:215 x 275
Opracowanie na:kształcenie słuchu
Rodzaj produktu:książka
Wersja językowa:wstępu: polska
opisów: polska
Stopień trudności:1 w skali od 0 do 10
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
AutorzyAutor okładki: Flis Małgorzata
Redaktor: Kowalczyk Marcin
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL066094
Produkty podobne:Florek Lidia, Tomera-CHmiel Ilona, Stachak Tatiana - Nasza muzyka 2. Podręcznik do kształcenia słuchu i rytmiki dla II klasy szkoły muzycznej pierwszego stopnia.
Florek Lidia, Tomera-CHmiel Ilona, Stachak Tatiana - Nasza muzyka 3. Podręcznik do kształcenia słuchu i rytmiki dla trzeciej klasy szkoły muzycznej I stopnia.
Florek Lidia, Tomera-CHmiel Ilona, Stachak Tatiana - Nasza muzyka 4. Podręcznik do kształcenia słuchu dla czwartej klasy szkoły muzycznej I stopnia.
Florek Lidia, Tomera-CHmiel Ilona, Stachak Tatiana - Nasza muzyka 5. Podręcznik do kształcenia słuchu dla piątej klasy szkoły muzycznej I stopnia

Publikacja łączy zalety podręcznika zawierającego dużą ilość treści oraz praktycznego i wygodnego zeszytu ćwiczeń. "Naszą muzykę" cechuje dbałość o właściwą korelację zagadnień z kształcenia słuchu i rytmiki, których uzupełnienie stanowią podstawowe pojęcia z zakresu teorii muzyki. Nowoczesna konstrukcja podręcznika oraz przemyślany i logiczny sposób uporządkowania zawartych w nim treści i zagadnień stanowią nową jakość na rynku wydawniczym. Charakterystyczną cechą publikacji jest wprowadzenie dużej ilości ćwiczeń twórczych polegających na komponowaniu i improwizacji oraz zwrócenie uwagi na rozwijanie wyobraźni i wrażliwości muzycznej uczniów już od samego początku nauki. Szata graficzna publikacji została przygotowana na najwyższym światowym poziomie. Podręcznik jest w całości kolorowy, z pięknymi ilustracjami autorstwa Małgorzaty Flis. Kolorowe ramki i ikony, powiększona czcionka nut, szerokie pięciolinie i wyraźna czcionka tekstowa ułatwiają dzieciom korzystanie z tej publikacji.


Spis treści:

Co znajdziesz w podręczniku
Nasza klasa
Nasze Instrumenty
Plus
Pięciolinia i nuty
Ćwierć nuta
Klucze muzyczne
Takt 4/4
Akcent
Taktowanie na cztery
Cicho i głośno
Nuty sol i la
Cała nuta
Nuty re i mi
Takt 2/4
Jesień w muzyce
Nuta do
Półnuta
Powtórzenie w muzyce
Jesienne jabłko
Instrumenty muzyczne
Nuta fa
Nuty sol i do górne
Co już umiemy
Muzyczne łamigłówki
Zima w muzyce
Legato i staccato
Ósemki
Ósemki w piosence
Gramy w zespołach
Gama
Piosenka o gamie
Ostinato
Półtony i całe tony
Takt 3/4
Piosenka na trzy
Dynamika
Nuta si dolne
Święta w muzyce
Półnuta z kropką
Dźwięk prowadzący
Pauzy
Co już umiemy
Muzyczne łamigłówki
Wiosna w muzyce
Lento, Moderato, Allegro
Szesnastki
Piosenka o szesnastkach
Trójdźwięk
Trójdźwięki wesołe i smutne
Gramy w zespołach
Pryma i oktawa
Uzupełnienie ćwierćnutowe
Piosenka o uzupełnieniu
Forma AB
Sekundy
Takt 5/4
Co już umiemy
Muzyczne łamigłówki
Lato w muzyce
Dodatek

Okładka: Sebastian z Felsztyna, Modus Regulariter Accentuandi

cena 15,85 zł.


nuty.pl

Sebastian z Felsztyna
Modus Regulariter Accentuandi

łaciński Modus Regulariter Accentuandi


Ilość stron:28
Format:140 x 190
Opracowanie na:książka
Rodzaj produktu:książka
Wersja językowa:łacińska
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
AutorzyEdytor: Morawski Jerzy
Redaktor: Morawski Jerzy, Szweykowski Zygmunt Maria, Kowalewicz Henryk
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL066165

"Modus regulariter accentuandi" jest jednym z bardziej popularnych traktatów muzycznych przypisywanym Sebastianowi z Felsztyna. Z pierwszej połowy XVI w. znamy parę, w niewielkim stopniu różniących się od siebie, wydań tego dzieła. Po raz pierwszy opublikował je Jan Haller w 1518 r. w Krakowie. Drugie znane wydanie ukazało się również w Krakowie, w 1525 r. nakładem drukarni Hieronima Witora. Do naszych czasów zachowało się w polskich bibliotekach po kilka egzemplarzy tych wydań. Podstawę niniejszej reprodukcji starającej się ukazać zabytek w jego pierwotnej postaci - w formie możliwie najbardziej zbliżonej do pierwodruku, z zachowaniem wszelkich charakterystycznych dla niego elementów techniczno-drukarskich, a więc bez późniejszych naleciałości, dodatków i zanieczyszczeń, które w trakcie opracowania wydawniczego poddano niezbędnym zabiegom retuszerskim stanowi egzemplarz przechowywany obecnie w Bibliotece Zakładu Narodowego im. Ossolińskich we Wrocławiu, sygn. XVI Qu 1886.
Książka zawiera posłowie w języku polskim i angielskim.

The "Modus regulariter accentuandi" is one of the more popular musical treatises ascribed to Sebastian of Felsztyn. A few reeditions dating from the first half of the sixteenth century containing only insignificant changes have come down to us. It was first published by jan Haller in 1518 in Cracow. The second edition also appeared in Cracow, issued in 1525 by the printing house of Hieronim Wietor. Several copies of this publication are preserved in polish libraries at the present time. The copy used as the basis for the present reproduction is kept in the Library of the Ossoliński National Institute at Wrocław (XVI Qu 1886). The reproduction is designed to show the source, as far as possible, in its original form, with all its characteristic technical typographic features. For this reason later accretions, additions and contaminations have been removed in the course of preparation.

Okładka: Sebastian z Felsztyna, Opusculum Misicae Compilatum

cena 15,85 zł.


nuty.pl

Sebastian z Felsztyna
Opusculum Misicae Compilatum

łaciński Opusculum Misicae Compilatum


Ilość stron:36
Format:140 x 190
Opracowanie na:książka
Rodzaj produktu:książka
Wersja językowa:łacińska
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
AutorzyEdytor: Morawski Jerzy
Redaktor: Kowalewicz Henryk, Szweykowski Zygmunt Maria, Morawski Jerzy
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL066166

W 1517 r. w Krakowie nakładem drukarni Jana Hallera ukazało się "Opusculum musicae mensuralis" Sebastiana z Felsztyna - jedyny traktat o muzyce menzuralnej tego autora. Do naszych czasów zachowało się w polskich bibliotekach zaledwie kilka egzemplarzy tej publikacji. Podstawę niniejszej reprodukcji starającej się ukazać zabytek w jego pierwotnej postaci - w formie możliwie najbardziej zbliżonej do pierwodruku, z zachowaniem wszelkich charakterystycznych dla niego elementów techniczno-drukarskich, a więc bez późniejszych naleciałości, dodatków i zanieczyszczeń, które w trakcie opracowania wydawniczego poddano niezbędnym zabiegom retuszerskim - stanowi egzemplarz przechowywany obecnie w Bibliotece Narodowej w Warszawie, sygn. Qu 148.
Książka zawiera posłowie w języku polskim i angielskim.

The tratise "Opusculum musicae mensuralis" by Sebastian of Felsztyn was published by the printing house of Jan Haller in Cracow in 1517. It is the only treatise on mensural music by this author. Only a few copies of thispublication now survive in Polish libraries. The copy used as the basis for the present reproduction is kept in the National Library, Warsaw (WVI Qu 148). The reproduction is designed to show the source, as far as possible, in its original form, with all its characteristic technical typographic features. For this reason later accretions, additions and contaminations have been removed in the course of preparation.

Okładka: Florek Lidia, Tomera-CHmiel Ilona, Stachak Tatiana, Nasza muzyka 2. Podręcznik do kształcenia słuchu i rytmiki dla II klasy szkoły muzycznej pierwszego stopnia.

cena 45,95 zł.


nuty.pl

Florek Lidia, Tomera-CHmiel Ilona, Stachak Tatiana
Nasza muzyka 2. Podręcznik do kształcenia słuchu i rytmiki dla II klasy szkoły muzycznej pierwszego stopnia.

polski Nasza muzyka 2. Podręcznik do kształcenia słuchu i rytmiki dla II klasy szkoły muzycznej pierwszego stopnia.


Ilość stron:144
Format:230 x 305
Opracowanie na:kształcenie słuchu
Rodzaj produktu:książka
Wersja językowa:polska
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL067204
Produkty podobne:Florek Lidia, Tomera-CHmiel Ilona, Stachak Tatiana - Nasza muzyka 1. Podręcznik do kształcenia słuchu i rytmiki dla pierwszej klasy szkoły muzycznej I stopnia.
Florek Lidia, Tomera-CHmiel Ilona, Stachak Tatiana - Nasza muzyka 3. Podręcznik do kształcenia słuchu i rytmiki dla trzeciej klasy szkoły muzycznej I stopnia.
Florek Lidia, Tomera-CHmiel Ilona, Stachak Tatiana - Nasza muzyka 4. Podręcznik do kształcenia słuchu dla czwartej klasy szkoły muzycznej I stopnia.
Florek Lidia, Tomera-CHmiel Ilona, Stachak Tatiana - Nasza muzyka 5. Podręcznik do kształcenia słuchu dla piątej klasy szkoły muzycznej I stopnia

Publikacja łączy zalety podręcznika zawierającego dużą ilość treści oraz praktycznego i wygodnego zeszytu ćwiczeń. "Naszą muzykę" cechuje dbałość o właściwą korelację zagadnień z kształcenia słuchu i rytmiki, których uzupełnienie stanowią podstawowe pojęcia z zakresu teorii muzyki. Nowoczesna konstrukcja podręcznika oraz przemyślany i logiczny sposób uporządkowania zawartych w nim treści i zagadnień stanowią nową jakość na rynku wydawniczym. Charakterystyczną cechą publikacji jest wprowadzenie dużej ilości ćwiczeń twórczych polegających na komponowaniu i improwizacji oraz zwrócenie uwagi na rozwijanie wyobraźni i wrażliwości muzycznej uczniów już od samego początku nauki. Szata graficzna publikacji została przygotowana na najwyższym światowym poziomie. Podręcznik jest w całości kolorowy, z pięknymi ilustracjami autorstwa Małgorzaty Flis. Kolorowe ramki i ikony, powiększona czcionka nut, szerokie pięciolinie i wyraźna czcionka tekstowa ułatwiają dzieciom korzystanie z tej publikacji.


Spis treści:

Co znajdziesz w podręczniku
Powrót do szkoły
Co pamiętamy - instrumenty
Co pamiętamy - oznaczenia muzyczne
Co pamiętamy z rytmiki
Co pamiętamy z kształcenia słuchu
Gramy i śpiewamy w zespołach
Jesień w muzyce
W filharmonii
Dźwięki niskie i wysokie
Tetrachordy
Triada
Poprzednik i następnik
Takt 6/4
Krzyżyk, bemol i kasownik
Gama G-dur
Grupa rytmiczna
Śpiewamy ćwiczenia z grupą rytmiczna
Określenia wykonawcze
Gramy i śpiewamy w zespołach
Kwinta i kwarta
Grupy szesnastkowe
Śpiewamy ćwiczenia z grupami rytmicznymi
Gramy i śpiewamy w zespołach
Tańce ludowe
Co już umiemy
Muzyczny detektyw
Zima w muzyce
Instrumenty smyczkowe
Grupy szesnastkowe
Spiewamy ćwiczenia z grupą rytmiczną
Polonez
Święta w muzyce
Uzupełnienie ósemkowe
Śpiewamy ćwiczenia z uzupełnieniem
Gramy i śpiewamy w zespołach
Kanon
Triola ósemkowa
Śpiewamy ćwiczenia z triolami
Tercje
Przedtakt
Trójdźwięk durowy i mollowy
Kolory w muzyce
Gramy i śpiewamy w zespołach
Tańce ludowe
Co już umiemy
Muzyczny detektyw
Wiosna w muzyce
W operze
Gama F-dur
Synkopa
Śpiewamy ćwiczenia z synkopami
Krakowiak
Święta wielkanocne w muzyce
Transpozycja
Fryderyk Chopin
Gramy i śpiewamy w zespołach
Piosenka na dzień mamy
Gama D-dur
Formy muzyczne
Takt 6/8
Klucz basowy
Tańce ludowe
Gramy i śpiewamy w zespołach
Co już umiemy
Muzyczny detektyw

Okładka: Redding Noel, Appleby Carol, Czy jesteś doświadczony? Prawdziwa historia zespołu The Jimi Hendrix Experience

cena 47,95 zł.


nuty.pl

Redding Noel, Appleby Carol
Czy jesteś doświadczony? Prawdziwa historia zespołu The Jimi Hendrix Experience

polski Czy jesteś doświadczony?


Ilość stron:272
Opracowanie na:książka
Rodzaj produktu:książka
Wersja językowa:polska
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
Kod produktu:NPL074252

''Wspaniała, napisana z polotem autobiografia Noela Reddinga przedstawia w sposób obrazowy cały muzyczny biznes... Jedna z najlepszych książek o rock'n'rollu, której jedynym celem, tak jak innych znakomitych książek, jest pokazanie, że ja tam byłem.
- Graham Coster, London Review of Books

''Odsłaniająca najwięcej szczegółów książka o Hendrixie. Redding pisze emocjonalnie i z humorem, wspaniale ożywiając zakulisową scenę muzyczną w czasie szybkiego dojścia do sławy The Experience.''
- New Musical Express

''Redding opowie ci jak to wszystko wyglądało od środka''
- Observer

Kariera zespołu The Jimi Hendrix Experience jest jedną z najbardziej oszałamiających i nieprawdopodobnych w historii rock'n'rolla. Ich podróż przez wyprzedane do ostatniego miejsca sale koncertowe wypełniła ich życie seksem, narkotykami, gwiazdorstwem i wyczerpaniem. W tym czasie stworzyli najbardziej wybuchową, pomysłową i natchnioną muzykę jaką kiedykolwiek słyszano.

Teraz, po raz pierwszy, Noel Redding, basista The Experience, opowiada całą historię zespołu. Zrozumiale i dowcipnie opisuje tworzenie przez grupę nowej muzyki; fenomen występów na żywo; grę Hendrixa zębami i podpalanie gitary, reakcje rozhisteryzowanej publiczności; a także konsekwencje kłopotów prawnych i zbiorowej obłudy. Szczera, zabawna, bogata w anegdoty, dająca wgląd w życie Hendrixa, jego geniusz i sposób w jaki był wykorzystany, Are You Experienced? jest książką o niezapomnianej grupie i muzycznej legendzie.


Noel Redding zaczął grać rock'n'rolla w 1958 roku, w wieku trzynastu lat; w roku 1966 został basistą Jimiego Hendrixa. Mieszka w Clonakilty, w Irlandii.

Carol Appleby żyła i pracowała z nim prawie przez dwadzieścia lat.


Wiesław Królikowski
(TYLKO ROCK nr 4 (116) kwiecień 2001)


Najkrócej można tak to ująć: frapująca książka, poświęcona głównie frapującym czasom, w których powstało mnóstwo frapującej muzyki. A bardziej szczegółowo biorąc... To rzecz, którą napisał - z pomocą swej tragicznie zmarłej w 1990 roku przyjaciółki - muzyk, mający od dawna miejsce w historii rocka: Noel Redding, znany przede wszystkim jako gitarzysta basowy zespołu Jimiego Hendrixa, The Jimi Hendrix Experience (dodam na wszelki wypadek - grupa działała w latach 1966-69). Ponad połowa tej przeszło 200-stronicowej publikacji bezpośrednio dotyczy The Experience, a w pozostałej części roi się od odniesień do tego wyjątkowego okresu w życiu naszego autora.

Angielski podtytuł książki brzmi nieco inaczej niż polski: The inside story of The Jimi Hendrix Experience. I faktycznie - poznajemy w detalach zakulisową historię tej wyjątkowo ważnej dla rozwoju rocka grupy. W swej opowieści Redding też dobrze przekazuje atmosferę hippisowskich czasów, w których zespół odniósł wielki sukces.

Rola gwiazdy była naprawdę przytłaczająca... Mój najpiękniejszy sen przemieniał się w koszmar... - wspomina, lecz również nie kryje, że trójka młodych muzyków poczynała sobie dość wariacko w tym zwariowanym kręgu, preferowała narkotyczno-alkoholowy trans. ...nam po prostu odbiło. Jedynym lekarstwem na samotność były dziewczyny lub odlot... rano szliśmy do baru, gdzie się upijaliśmy, potem czuliśmy się niezbyt dobrze, braliśmy kąpiel, ćpaliśmy, dawaliśmy koncert, upijaliśmy się, po czym czując się rozbitymi, szliśmy spać. Dziwny jest ten świat: taki styl życia nie przeszkodził Hendrixowi i jego muzykom koncertować forsownie i nagrywać arcydzieło za arcydziełem: Are You Experienced?, Axis: Bold As Love i Electric Ladyland...

Z książki wyziera portret Jimiego Hendrixa i na pewno dochodzi kilka nowych, nieznanych szczegółów. Uwagi Reddinga wydają mi się bardzo celne i prawdziwe, na dodatek miewają anegdotyczny walor. Choćby ta: Miał obsesję na punkcie gitary. Był nią zafascynowany do tego stopnia, że czasami brzdąkał na niej siedząc w ubikacji, gdyż podobała mu się akustyka tego wyłożonymi płytkami pomieszczenia... Nie widzę też powodu, aby nie wierzyć Reddingowi, że... Jimi cierpiał na depresyjne ataki paniki. Że potrafił pewnego razu dać dwóm dziewczynom 3 tysiące dolarów tylko dlatego, żeby się odczepiły. Basista opisuje również, jak to pod koniec działalności The Experience, w dniu koncertu na Hawajach, Hendrix w ostatniej chwili nie zgodził się wyjść i zagrać z powodu cichego brzęczenia wzmacniacza. To, że nasz autor składa powyższe na karb gwiazdorskiej pozy, jest też jakimś przyczynkiem do jego własnej charakterystyki...

Redding nie kryje swych zatargów z genialnym gitarzystą, weźmy choćby ten fragment wspomnień o sesji Electric Ladyland: Podczas nagrywania ''Watchtower'' wkurzyłem się i wyszedłem ze studia, a na basie zagrał Dave Mason. Jimi powtarzał ten utwór w nieskończoność, ponieważ chociaż coś było zrobione perfekcyjnie, to i tak nie był zadowolony... Jimi tak bardzo eksperymentował, że zmieniając zdanie co sekundę już sam nie wiedział kiedy było dobrze. A tak na marginesie: możemy też dowiedzieć się, że po jednej z nieudanych sesji Hendrix wysłał do Reddinga i Mitcha Mitchella (perkusisty The Experience) list z przeprosinami.

Redding przyznaje, że potraktował snucie tych wspomnień jako swego rodzaju terapię i rzeczywiście zdarza mu się być zastanawiająco szczerym, gdy pisze o sobie samym. Można podejrzewać, że charakter ma raczej trudny: Muszę przyznać, że nawet kilka razy umyślnie źle grałem, aby przeszkadzać Jimiemu. Mówi dość niefrasobliwym tonem o ekscesach z przeszłości. Choćby ta opowieść o zdarzeniu w Berlinie, w styczniu 1969 roku: na przyjęciu dla prasy muzycy dodali narkotyków do serwowanych lodów i patrzyli z rozbawieniem, jak zaproszeni tracą nad sobą kontrolę...

To ksiażka o barwnym życiu artysty, ale też jednak książka-przestroga. Poznajemy późniejsze losy Reddinga. Brak pracy po klapie jego grupy Fat Mattress (która zaczynała jako support The Jimi Hendrix Experience), najzwyklejsza bieda i coraz to bardziej dołujące borykanie się z nałogami, uczucie wyobcowania - także muzycznego. Postscriptum, które dopisał w październiku 1995 roku, utrzymane jest w optymistycznym tonie, ale kto wie...

Luzak Redding bywa całkiem serio, gdy pisze o show businessie. Czuje się jego ofiarą. Nie ma wątpliwości, że w czasach The Experience agencja Yameta nadużyła jego zaufania, pozbawiła dużej części dochodów. Czy faktycznie rozliczenia były tak robione, że musiał pokrywać część wydatków Jimiego, jak utrzymuje? Może. Na pewno pisze prawdę o różnych biznesowych kombinacjach: Publisher otrzymuje pieniądze co kwartał, a autorzy co pół roku. Dlatego też publisherom narastają odsetki od niewypłaconych należności. Przy okazji daje rade, która może przydać się każdemu. Zawsze bierz kopie wszystkiego, co podpisujesz, i chowaj je. Oczywiście najpierw trzeba wszystko przeczytać i zrozumieć.


Okładka: Florek Lidia, Tomera-CHmiel Ilona, Stachak Tatiana, Nasza muzyka 3. Podręcznik do kształcenia słuchu i rytmiki dla trzeciej klasy szkoły muzycznej I stopnia.

cena 45,95 zł.


nuty.pl

Florek Lidia, Tomera-CHmiel Ilona, Stachak Tatiana
Nasza muzyka 3. Podręcznik do kształcenia słuchu i rytmiki dla trzeciej klasy szkoły muzycznej I stopnia.

polski Nasza muzyka 3. Podręcznik do kształcenia słuchu i rytmiki dla trzeciej klasy szkoły muzycznej I stopnia.


Ilość stron:140
Format:230 x 290
Opracowanie na:kształcenie słuchu
Rodzaj produktu:książka
Wersja językowa:polska
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL078227
Produkty podobne:Florek Lidia, Tomera-CHmiel Ilona, Stachak Tatiana - Nasza muzyka 1. Podręcznik do kształcenia słuchu i rytmiki dla pierwszej klasy szkoły muzycznej I stopnia.
Florek Lidia, Tomera-CHmiel Ilona, Stachak Tatiana - Nasza muzyka 2. Podręcznik do kształcenia słuchu i rytmiki dla II klasy szkoły muzycznej pierwszego stopnia.
Florek Lidia, Tomera-CHmiel Ilona, Stachak Tatiana - Nasza muzyka 4. Podręcznik do kształcenia słuchu dla czwartej klasy szkoły muzycznej I stopnia.
Florek Lidia, Tomera-CHmiel Ilona, Stachak Tatiana - Nasza muzyka 5. Podręcznik do kształcenia słuchu dla piątej klasy szkoły muzycznej I stopnia

Publikacja łączy zalety podręcznika zawierającego dużą ilość treści oraz praktycznego i wygodnego zeszytu ćwiczeń. "Naszą muzykę" cechuje dbałość o właściwą korelację zagadnień z kształcenia słuchu i rytmiki, których uzupełnienie stanowią podstawowe pojęcia z zakresu teorii muzyki. Nowoczesna konstrukcja podręcznika oraz przemyślany i logiczny sposób uporządkowania zawartych w nim treści i zagadnień stanowią nową jakość na rynku wydawniczym. Charakterystyczną cechą publikacji jest wprowadzenie dużej ilości ćwiczeń twórczych polegających na komponowaniu i improwizacji oraz zwrócenie uwagi na rozwijanie wyobraźni i wrażliwości muzycznej uczniów już od samego początku nauki. Szata graficzna publikacji została przygotowana na najwyższym światowym poziomie. Podręcznik jest w całości kolorowy, z pięknymi ilustracjami autorstwa Małgorzaty Flis. Kolorowe ramki i ikony, powiększona czcionka nut, szerokie pięciolinie i wyraźna czcionka tekstowa ułatwiają dzieciom korzystanie z tej publikacji.


Spis treści:

Co znajdziesz w podręczniku
Świat muzyki
Co pamiętamy - muzyczne łamigłówki
Co pamiętamy z rytmiki
Co pamiętamy z kształcenia słuchu
Muzyczny detektyw
Gramy w zespołach
Jesień w muzyce
Instrumenty dęte
Gama a-moll
Odmiana gamy molowej
Takt 6/8
Grupy rytmiczne w takcie 6/8
Melodie z grupami rytmicznymi
Gramy w zespołach
Seksty
Takty ósemkowe: 3/8, 6/8, 9/8, 12/8
Melodie w taktach ósemkowych
Uzupełnienie ósemkowe w taktach ósemkowych
Melodie z uzupełnieniem ósemkowym
Wolfganga Amadeus Mozart
Gramy i śpiewamy w zespołach
Co już umiemy
Muzyczny detektyw
Zima w muzyce
Instrumenty perkusyjne
Gama e-moll
Gramy i śpiewamy w zespołach
Kujawiak
Grupy szesnastkowe w taktach: 3/8, 6/8, 9/8, 12/8
Melodie z grupami rytmicznymi
Święta w muzyce
Septymy
Piosenka o interwałach
Grupy szesnastkowe w taktach: 3/8, 6/8, 9/8, 12/8
Melodie z grupami rytmicznymi
Oberek
Gramy w zespołach
Gama B0dur
Johann Sebastian Bach
Co już umiemy
Muzyczny detektyw
Wiosna w muzyce
Rondo
Gama d-moll
Gramy i śpiewamy w zespołach
Wielkanoc w muzyce
Mazur
Hymn Polski
Grupy szesnastkowe w taktach: 3/8, 6/8, 9/8, 12/8
Melodie z grupami rytmicznymi
Gramy i śpiewamy w zespołach
Przekształcenie taktów
Trójdźwięki zwiększone i zmniejszone
Stanisław Moniuszko
Podwójna szybkość i podwójne zwolnienie
Wariacje
Gramy w zespołach
Co już umiemy
Muzyczny detektyw
Lato w muzyce
Muzyczne łamigłówki

Okładka: Zganiacz-Mazur Liliana, Audycje muzyczne, tom 3, Podstawy historii muzyki, cz. 1

cena 29,95 zł.


nuty.pl

Zganiacz-Mazur Liliana
Audycje muzyczne, tom 3, Podstawy historii muzyki, cz. 1

polski Audycje muzyczne, tom 3, Podstawy historii muzyki, cz. 1


Ilość stron:76
Format:210 x 297
Opracowanie na:książka
Rodzaj produktu:książka
Wersja językowa:polska
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL078235
Produkty podobne:Zganiacz-Mazur Liliana - Audycja Muzyczne tom I. Tematy muzyczne 1
Zganiacz-Mazur Liliana - Audycja muzyczne tom II.Tematy muzyczne
Zganiacz-Mazur Liliana - Audycja Muzyczne tom III. Tematy muzyczne cz.1
Zganiacz-Mazur Liliana - Audycje Muzyczne tom III. Tematy muzyczne część 2
Dudek Aleksandra - Audycje muzyczne, Program nauczania dla szkół muzycznych I stopnia
Zganiacz-Mazur Liliana - Audycje muzyczne, tom 1. Podstawy teorii literatury muzycznej
Zganiacz-Mazur Liliana - Audycje muzyczne, tom 2. Podstawy teorii literatury muzycznej
Zganiacz-Mazur Liliana - Audycje muzyczne, tom 3. Podstawy historii muzyki - cz. 2
Grochowska Dorota - Audycje muzyczne. Materiały pomocnicze. Zeszyt ćwiczeń dla uczniów PSM I stopnia
Grochowska Dorota - Audycje muzyczne. Program nauczania dla PSM I stopnia

Podręczniki do Audycji muzycznych zawierają całość materiału związanego z podstawami teorii literatury muzycznej oraz historii muzyki i podzielone zostały na 3 tomy. Niniejsze "Podstawy historii muzyki - tom III - część 1" dla uczniów klasy szóstej działu dziecięcego, odpowiadają poziomowi nauczania w dziale młodzieżowym szkoły muzycznej I st., innych typów podstawowych szkół muzycznych oraz pierwszym klasom szkoły muzycznej II stopnia. Każda nowa epoka omówiona jest najpierw w sposób ogólny, a następnie podane są charakterystyczne dla niej formy. Życie i twórczość kompozytorów danego stylu opisane są raczej pod kątem przybliżenia ich osobowości twórczych, aniżeli czystych wiadomości encyklopedycznych (chociaż i takie tu się znajdują). Z twórczości zasygnalizowane są ciekawsze utwory oraz dokonany został podział według zastosowania przez kompozytora odpowiedniej faktury muzycznej. Przyczyni się to niewątpliwie do szybszego zapamiętania materiału przez ucznia.


Spis treści:

Muzyka dawna
Średniowiecze
Renesans, czyli Odrodzenie
Muzyka religijna
Muzyka świecka
Muzyka instrumentalna
Europejscy kompozytorzy XVI wieku - literatura
Polscy kompozytorzy XVI wieku - literatura
Barok
Formy muzyczne epoki baroku
Faktura instrumentalna
Faktura wokalno - instrumentalna
Johann Sebastian Bach - literatura
Georg Friedrich Haendel - literatura
Barokowa muzyka skrzypcowa - literatura
Klawesyniści francuscy - literatura
Kompozytorzy polskiego baroku - literatura
Klasycyzm
Joseph Haydn - literatura
Wolfgang Amadeus Mozart - literatura
Ludwig van Beethoven - literatura
Kompozytorzy polscy - literatura
Romantyzm
Formy romantyczne
Carl Maria von Weber - literatura
Franz Peter Schubert - literatura
Robert Alexander Schumann - literatura
Felix Mendelssohn - Bartholdy - literatura
Fryderyk Franciszek Chopin - literatura
Impresjonizm
Claude Achille Debussy - literatura
Maurice Ravel - literatura
Neoromantyzm w muzyce
Johannes Brahms - literatura
Richard Wagner - literatura
Richard Strauss - literatura
Kompozytorzy XIX wieku
Kompozytorzy francuscy
Charles Gounod - lit.
Cesar Franck - lit.
Edouardo Lalo - lit.
Leo Delibes - lit.
Georges Bizet - lit.
Camille Saint - Saens - lit.
Jules Massenet - lit.
Paul Dukas - lit.
Kompozytorzy polscy
Karol Kurpiński - lit.
Ignacy Komorowski - lit.
Aleksander Zarzycki - lit.
Juliusz Zarębski - lit.
Muzyka skrzypcowa
Niccolo Paganini - lit.
Karol Lipiński - lit.
Henryk Wieniawski - lit.
Pablo Sarasate - lit.
Fritz Kreisler - lit.
Muzyka operowa
Daniel Francois Auber - lit.
Gioacchino Rossini - lit.
Gaetano Donizetti - lit.
Vincenzo Bellini - lit.
Giuseppe Verdi - lit.
Ruggiero Leoncavallo - lit.
Giacomo Puccini - lit.
Pietro Mascagni - lit.
Muzyka operetkowa
Jacques Offenbach - lit.
Johann Strauss (o.) - lit.
Ferenc Lehar - lit.
Imre Kalman - lit.
Indeks rzeczowy
Indeks twórców

Okładka: Zganiacz-Mazur Liliana, Historia muzyki

cena 38,95 zł.


nuty.pl

Zganiacz-Mazur Liliana
Historia muzyki

polski Historia muzyki


Ilość stron:248
Format:145 x 210
Opracowanie na:książka
Rodzaj produktu:książka
Wersja językowa:polska
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
AutorzyRedaktor: Mazur Paweł
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL078245

ABC - Historia muzyki jest kolejną pozycją książkową z cyklu Biblioteczka Ucznia wydawanych przez Wydawnictwo Muzyczne Contra. Zakres materiału obejmuje okres od czasów prehistorycznych - muzyki ludów prymitywnych, krajów o początkach kultury muzycznej, następnie starożytnej Grecji i Rzymu, poprzez kulturę średniowiecza, a następnie nowożytną - od epoki renesansu, baroku, klasycyzmu, romantyzmu,impresjonizmu, neoromantyzmu i XX wieku - do muzyki współczesnej.
W każdym okresie kultura przedstawiona została całościowo, włączona została również nauka, filozofia, publicystyka, a także literatura i sztuki plastyczne. W częściach dotyczących historii muzyki polskiej podane zostały również ogólnikowo wydarzenia historyczne epoki, ze względu na ich wpływ na kulturę danego okresu. W poszczególnych zagadnieniach twórcy (kompozytorzy, pisarze i poeci, malarze i rzeźbiarze) umieszczeni są chronologicznie według kolejności ich dat urodzenia. Po każdym tytule utworu muzycznego podana jest data jego powstania lub pierwszego wykonania.
Książka ABC - Historia muzyki ma za zadanie przedstawienie historii muzyki w sposób przystępny dla młodego czytelnika. Celem jej jest przybliżenie i umiejscowienie w czasie różnorodnych aspektów życia muzycznego na przestrzeni dziejów.


Spis treści:

Wstęp
1 FAZA
Muzyka ludów pierwotnych
Kraje o początkach kultury muzycznej
Starożytna Grecja
Starożytny Rzym
2 FAZA
Średniowiecze
Muzyka w Średniowieczu
Epoka Średniowiecza w Polsce
Polska Muzyka w Średniowieczu
Podsumowanie muzyki Średniowiecznej
3 FAZA
Renesans czyli Odrodzenie
Muzyka w okresie Renesansu
Złoty wiek kultury polskiej
Muzyka renesansowa
Podsumowanie muzyki renesansowej
Barok
Muzyka w epoce Baroku
Barok w Polsce
Barokowa muzyka polska
Podsumowanie muzyki barokowej
Klasycyzm
Muzyka w epoce klasycznej
Klasycyzm w Polsce
Muzyka polska w epoce klasycznej
Podsumowanie muzyki klasycznej
Romantyzm
Muzyka w okresie romantyzmu
Romantyzm w Polsce
Polska muzyka romantyczna
Podsumowanie muzyki romantycznej
Impresjonizm
Impresjonizm w muzyce
Impresjonizm w Polsce
Impresjonizm w muzyce polskiej
Podsumowanie muzyki impresjonistycznej
Neoromantyzm
Muzyka w okresie neoromantyzmu
Neoromantyzm w Polsce
Polska muzyka neoromantyczna
Podsumowanie muzyki neoromantycznej
XX wiek
Muzyka XX wieku
Polska w XX wieku
Polska muzyka w XX wieku
Polscy twórcy XX wieku
Kompozytorzy
Wykonawcy
Teoria muzyki i publicystyka muzyczna
Muzyka rozwrywkowa XX wieku
Podsumowanie muzyki XX wieku
Skróty

Okładka: Zganiacz-Mazur Liliana, Tańce

cena 38,95 zł.


nuty.pl

Zganiacz-Mazur Liliana
Tańce

polski Tańce


Ilość stron:260
Format:145 x 210
Opracowanie na:książka
Rodzaj produktu:książka
Wersja językowa:polska
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
AutorzyRedaktor: Mazur Paweł
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL078247

ABS - "Tańce" stanowi kolejną pozycję książkową z cyklu Biblioteczka Ucznia wydaną przez Wydawnictwo Muzyczne Contra.
Tańce potraktowane zostały w sposób wszechstronny i przedstawione w kolejności alfabetycznej. Obok cech charakterystycznych podana jest, w miarę możliwości, ich geneza oraz stylizacja.
Rozróżnia się dwa zasadnicze rodzaje tańców. Pierwszy typ stanowią tańce użytkowe służące do zabawy towarzyskiej, drugi to tańce stylizowane. Tańce zamieszczone w książce poprzedzone zostały szkicem historycznym. Obejmuje in okres czasów muzyki ludów prymitywnych i krajów starożytnych, poprzez kulturę średniowiecza do muzyki oraz tańca współczesnego. Opisana jest również teatralna forma sceniczna, jaką jest widowisko baletowe.
Książka ABC - Tańce przeznaczona jest dla szerokiego kręgu odbiorców. Materiał opisujący każdy taniec podany został w sposób plastyczny i przyjemny w czytaniu. Ukazana stylizacja potraktowana jest w sposób źródłowy, dlatego zalecana jest do nauczania literatury muzycznej w szkołach muzycznych. Książka może znaleźć zastosowanie także w pracy pedagogicznej nauczycieli w podstawowych szkołach ogólnokształcących, gimnazjach i liceach.


Spis treści:

Od autorki
Historia tańca
Balet - widowisko teatralne
Tańce
Allemande
Amener
Anglaise
Bacchanale
Basse danse
Beguine
Bergamasca
Berżeretka
Black bottom
Blues
Bolero
Boogie - woogie
Bossa nova
Bourree
Branle
Cake walk
Calata
Calypso
Canarie
Carole
Cenar
Cha Cha
Chaconne
Charleston
Chmielowy
Chodzony
Country dance
Courante
Czardasz
Danz
Danzon
Disco
Drabant
Ecossaise
Fandango
Farandola
Flamenco
Fokstrot
Folia
Forlana
Furiant
Gagliarda
Galop
Gawot
Gigue
Goniony
Góralski
Guaracha
Habanera
Hajduk
Halling
Hopak
Hora
Hornpipe
Hula
Jittbearg
Jive
Jota
Kaczucza
Kadryl
Kamarinskaja
Kankan
Karioka
Karmaniola
Kolo
Kołomyjka
Kontredans
Kotylion
Kozak
Krakowiak
Krzesany
Kujawiak
Lambada
Lansjer
Lawonicha
Lendler
Lezginka
Loure
Łańcuchowy
Madison
Malaguena
Mambo
Marsz
Mazur
Menuet
Merengue
Morisca
Musette
Nachtanz
Oberek
Owczarek
Passacaglia
Passamezzo
Passepied
Passodoble
Pavana
Petronela
Polka
Polo
Polonez
Polska
Praczki
Rap
Reel irlandzki
Rejdowak
Rigaudon
Ritournelle
Rock and roll
Równy
Rumba
Salsa
Saltarello
Samba
Sarabanda
Sardana
Sequidilla
Shimmy
Siciliana
Sistaki
Skoczna
Surf
Szewc
Sztajer
Świeczkowy
Tango
Tarantela
Trepak
Trojak
Twist
Verbunkos
Walc
Wiwat
Wolta
Wyrywas
Zapateado
Zbójnicki
Zortziko
Wykaz skrótów
Wykaz skrótów festiwali
Indeks twórców
Spis treści

Okładka: Tomaszewski Mieczysław, Penderecki. Bunt i wyzwolenie, tom 1 - Rozpętanie żywiołów

cena 49,9 zł.


nuty.pl

Tomaszewski Mieczysław
Penderecki. Bunt i wyzwolenie, tom 1 - Rozpętanie żywiołów

polski Penderecki. Bunt i wyzwolenie, tom 1 - Rozpętanie żywiołów


Ilość stron:332
Format:150 x 205
Opracowanie na:książka
Rodzaj produktu:książka
Wersja językowa:polska
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL080287

"Można zjawisko, któremu na imię Penderecki nazywać wielorako. I tak też się działo od samego początku i dzieje nadal. Nadawane mu określenia rymują się ze sobą lub rozmijają się, stając przy tym na tym samym lub przeciwnym brzegu. Naprzeciw wyrazom podziwu stają więc anatemy, rzucane również przez tych, którzy wcześniej podziwiali. Bo droga twórcza autora Trenu, Pasji i Raju utraconego ma charakter ekspulsywny. Zmienia się, zaskakując spontanicznością i dynamizmem reakcji na świat i życie. Reakcji będących wyrazem osobowości obdarzonej nie tylko zdolnościami, ale i temperamentem twórczym, i charakterem osobistym o barwie i sile niepowtarzalnej. Nade wszystko - tej niosącej w sobie odwagę bycia sobą. W każdej sytuacji i naprzeciw każdej."
[Mieczysław Tomaszewski]


Spis treści:

Fakty, konteksty, okoliczności
Struktura osobowości: idwaga bycia sobą
Bunt i wyzwolenie
Duch niezależności
Duch przekory
Sięganie po ekstremy
Pełnia zaangażowania
Samotnosć drogi twórczej
Siła podwójnego zakorzenienia
Diariusz, rok po roku: świadek wieku apokalipsy i nadziei
Dębica
Kraków
Peregrynacje
Wola Justowska
Lusławice
Interpretacje i egzegezy
Korzenie własnego świata
Dębica nad Wisłoką
Świat obok świata
Lekcja Krakowa
Nauczyciele
Inspiracje i zakorzenienia
Muzyka przed muzyką, Sonata na skrzypce i fortepian / Pieśni / Trzy miniatury na klarnet i fortepian / Epitaphium
Potrójne samookreślenie, Psalmy Dawida / Emanacje / Strofy
Barbarzyńca w ogrodzie?
Przekraczając Rubikon, Anaklasis / Wymiary czasu i ciszy / Trzy miniatury na skrzypce i fortepian
Fenomen sonoryzmu ekspresywnego, Tren / I Kwartet smyczkowy / Polimorfia
Doświadczenie granicy, Fluorescencje
Nowa materia i nowe pomysły, Psalmus 1961 / Kanon
Gry, igraszki, kaprysy, Fonogrammi / Sonata per violoncello / Capriccio per Siegfried Palm / Capriccio per oboe / Capriccio per violino
Ścieżka obok drogi, Trzy utwory w dawnym stylu
Zapowiedzi i antycypacje, Stabat Mater / Cantata in honorem Almae Matris Universitatis Iagellonicae / Brygada śmierci
Sacrum przywrócone i pierwsza pełnia
"Nie można muzyki zaczynać od początku"
"In Te, Domine, speravi", Pasja wg św. Łukasza
"Zwycięstwo pochłonęło śmierć" Dies irae
"Daemoni non est credendum" Diabły z Loudun
Teatr śmierci i zmartwychwstania, Jutrznia I i II
Echa, pogłosy, odpryski, De natura sonoris I i II / Actions / II Kwartet smyczkowy
Sława, chwała i gniew
Pożegnanie na rozstaju dróg
Noblesse oblige, Kosmogonia / Ecloga / Ekecheiria
Sacrum liryczne, Canticum Canticorum / Magnificat
Remanenty i kontynuacje, Partita / I Koncert na wiolonczelę i orkiestrę / Intermezzo
Pożegnanie awangardy, I Symfonia
Wyjście z labiryntu, Przebudzenie Jakuba
Wykaz skrótów bibliograficznych
Indeks utworów Krzysztofa Pendereckiego
Spis przykładów nutowych
Spis ilustracji
Indeks nazwisk

Okładka: Florek Lidia, Tomera-CHmiel Ilona, Stachak Tatiana, Nasza muzyka 4. Podręcznik do kształcenia słuchu dla czwartej klasy szkoły muzycznej I stopnia.

cena 45,95 zł.


nuty.pl

Florek Lidia, Tomera-CHmiel Ilona, Stachak Tatiana
Nasza muzyka 4. Podręcznik do kształcenia słuchu dla czwartej klasy szkoły muzycznej I stopnia.

polski Nasza muzyka 4. Podręcznik do kształcenia słuchu dla czwartej klasy szkoły muzycznej I stopnia.


Ilość stron:120
Format:230 x 295
Opracowanie na:kształcenie słuchu
Rodzaj produktu:książka
Wersja językowa:tytułów utworów: polska
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
AutorzyRedaktor: Kowalczyk Marcin
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL081054
Produkty podobne:Florek Lidia, Tomera-CHmiel Ilona, Stachak Tatiana - Nasza muzyka 1. Podręcznik do kształcenia słuchu i rytmiki dla pierwszej klasy szkoły muzycznej I stopnia.
Florek Lidia, Tomera-CHmiel Ilona, Stachak Tatiana - Nasza muzyka 2. Podręcznik do kształcenia słuchu i rytmiki dla II klasy szkoły muzycznej pierwszego stopnia.
Florek Lidia, Tomera-CHmiel Ilona, Stachak Tatiana - Nasza muzyka 3. Podręcznik do kształcenia słuchu i rytmiki dla trzeciej klasy szkoły muzycznej I stopnia.
Florek Lidia, Tomera-CHmiel Ilona, Stachak Tatiana - Nasza muzyka 5. Podręcznik do kształcenia słuchu dla piątej klasy szkoły muzycznej I stopnia

Publikacja "Nasza muzyka" łączy zalety podręcznika oraz praktycznego i wygodnego zeszytu ćwiczeń. Książkę cechuje dbałość o właściwą korelację zagadnień z kształcenia słuchu i rytmiki, których uzupełnienie stanowią podstawowe pojęcia z zakresu teorii muzyki. Nowoczesna konstrukcja podręcznika oraz przemyślany i logiczny sposób uporządkowania zawartych w nim treści i zagadnień stanowią nową jakość na rynku wydawniczym. Charakterystyczną cechą publikacji jest wprowadzenie dużej ilości ćwiczeń twórczych polegających na komponowaniu i improwizacji oraz zwrócenie uwagi na rozwijanie wyobraźni i wrażliwości muzycznej uczniów już od samego początku nauki. Szata graficzna publikacji została przygotowana na najwyższym światowym poziomie. Podręcznik jest w całości kolorowy, z pięknymi ilustracjami autorstwa Małgorzaty Flis. Kolorowe ramki i ikony, powiększona czcionka nut, szerokie pięciolinie i wyraźna czcionka tekstowa ułatwiają dzieciom korzystanie z tej publikacji.


Lista utworów:
Nasza muzyka, cz. 4 - Podręcznik do kształcenia słuchu dla czwartej klasy szkoły muzycznej I stopnia

Spis treści:

Część I: Skarbczyk na cały rok
Muzyczna ściągawka - Gamy, interwały, trójdźwięki
Kartki z solfeża
Muzyczna ściągawka - Rytm i metrum
Klaszczę i utrwalam
Rytmiczne gry
Słucham i utrwalam
Nasz śpiewnik - Wesoła szkoła
Zamiast klasówki
Część II: Czas na nowości
Nazwy oktaw i przenośniki oktawowe
Tonacja h-moll
Tryton
Takty półnutowe - 2/2, 3/2, 4/2
Tonacja g-moll
Tajemnice muzyki - Od motywu do budowy okresowej
Nasz śpiewnik - Na żołnierską nutę
Zamiast klasówki
Część III: Porcja nowej wiedzy
Tonacja A-dur
Przewroty interwałów
Takty ósemkowe: 2/8, 4/8, 5/8, 7/8
Progresja
Tonacja fis-moll
Tajemnice muzyki - Polskie tańce narodowe
Nasz śpiewnik - Kolędowania czas
Zamiast klasówki
Część IV: Nowe muzyczne przygody
Tonacja Es-dur
Niemiarowe grupy rytmiczne
Tonacja c-moll
Pokrewieństwa gam
Pentatonika
Tajemnice muzyki - Tańce różnych narodów
Nasz śpiewnik - Coraz bliżej wakacji
Zamiast klasówki

Okładka: Schulz-Brzyska Agnieszka, Klasyczny romantyk współczesności. Wczesna twórczość kameralna Andrzeja Nikodemowicza w kontekści jego biografii i źródeł inspiracji.

cena 85,95 zł.


nuty.pl

Schulz-Brzyska Agnieszka
Klasyczny romantyk współczesności. Wczesna twórczość kameralna Andrzeja Nikodemowicza w kontekści jego biografii i źródeł inspiracji.

polski Klasyczny romantyk współczesności. Wczesna twórczość kameralna Andrzeja Nikodemowicza w kontekści jego biografii i źródeł inspiracji.


Ilość stron:186
Format:157 x 220
Opracowanie na:książka
Rodzaj produktu:książka
Wersja językowa:polska
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL081222

Andrzej Nikodemowicz to bez wątpienia jedna z największych osobistości w gronie współczesnych polskich kompozytorów. Jego twórczość na stałe zawitała na rodzimej oraz światowej scenie muzycznej, zajmując własne, niepowtarzalne miejsce. Publikacja jest z jednej strony historią człowieka, który na trwałe wpisał się w polskie życie muzyczne XX i XXI wieku, próbą usystematyzowania i obiektywnego scharakteryzowania jego bogatego dorobku kompozytorskiego, a z drugiej strony subiektywnym spojrzeniem na jego sylwetkę oraz na wybrane utwory kameralne. W pracy zamieszczona jest biografia kompozytora od urodzenia we Lwowie w 1925 roku, młodzieńczość, trudne lata wojenne i powojenne, przez konieczność opuszczenia rodzinnego miasta w 1980 roku na rzecz Lublina, gdzie Andrzej Nikodemowicz dotychczas mieszka i dalej tworzy muzykę.
Do prezentacji analitycznej wybrano wąską, ale charakterystyczną i spójną grupę utworów: wczesne kompozycje kameralne Andrzeja Nikodemowicza na skrzypce i fortepian (z lat 40. i 50.) przedstawione w kontekście źródeł jego inspiracji oraz najistotniejszych wydarzeń z jego życia. Są to: Romance, 1947 rok; Kołysanka, 1949 rok; Notturno (Nokturn), 1951 rok; Poeme I, 1955 rok; Poeme II, 1955 rok; Sonata, 1949 rok. Do książki dołączona jest płyta z nagraniami ww utworów kameralnych w wykonaniu Katarzyny Dudy (skrzypce) i Agnieszki Schulz-Brzyskiej (fortepian).


Spis treści:

Wstęp
Rozdział 1
Z histirii Lublina: rozwój miasta jako waznego ośrodka życia muzycznego
Od czasów najdawniejszych do XVIII wieku: najstarsze dzieje przyszłej stolicy regionu
Okres zaborów. II Rzeczpospolita: prężny rozwój życia muzycznego
Po 1945 roku: odbudowa i ponowny rozkwit muzycznego życia Lublina
Podsumowanie
Rozdział 2
Andrzej Nikodemowicz - kompozytor,pianista,pedagog. Szkic biograficzny
Dzieciństwo i wczesna młodość . Pierwsze kontakty z muzyką
U progu dorosłości - druga wojna światowa
Prześladowania na tle ideologicznym i przeprowadzka do Lublina
Stabilizacja. Kolejne sukcesy zawodowe
Rozdział 3
Charakterystyka twórczości
Wprowadzenie
Główne źródła inspiracji i ogólna charakterystyka twórczości kompozytorskiej Nikodemowicza
Religia
Ekspresjonizm
Dodekafonia
Sonoryzm
Podsumowanie
Prace teoretyczne i inne zajęcia twórcze Andrzeja Nikodemowicza
Rozdział 4
Prezentacja analityczna wybranych wczesneych dzieł kameralnych
Wprowadzenie
Analiza
Romance, 1947
Ogólna koncepcja formy
Architektonika utworu
Materiał melodyczny
Ewolucja materiału melodycznego a relacja skrzypce - fortepian
Kołysanka, 1949
Koncepcja formy
Materiał dźwiękowy i jego wykorzystanie
Dynamizacja statycznej formy
Specyfika relacji partii instrumentalnych
Notturno (Nokturn), 1951
Ogólna koncepcja formy
Plan architektoniczny
Motywika
Relacje pomiędzy planami instrumentalnymi
Poeme I, 1955
Ogólna koncepcja formy
Materiał dźwiękowy i jego prezentacja w planach instrumentalnych
Rozwijanie utworu ze struktury o charakterze tematycznym
Ogniwa "dygresyjne"
Poeme II, 1955
Zarys budowy formalnej
Motywika struktur nadrzędnych
Specyfika ogniw "dygresyjnych"
Fortepian a partia skrzypiec w procesie rozwoju kompozycji
Sonata, 1949
Ogólna konstrukcja architektoniczna
Budowa formalna
Motywika
Plany instrumentalne w toku budowanie narracji
Podsumowanie i wnioski płynące z analizy
Rozdział 5
Andrzej Nikodemowicz - żywa legenda.Subiektywne portrety kompozytora
Mistrz sam o sobie i o swoim życiu: wywiady autorki pracy z Andrezjem Nikodemowiczem
O życiu: trudne lata 70., przeprowadzka do Lublina i wrażenia związane z miastem
O twórczości: źródła inspiracji i wszechstronne zainteresowania kompozytora
Ojciec
Wywiad z Janem Nikodemowiczem, synem kompozytora
Wywiad z Małgorzatą Nikodemowicz, córką kompozytora
Współpracownik i przyjaciel
Rozmowa z adamem Notankiem, dyrygentem, byłym dyrektorem naczelnym i artystycznym Filharmonii Lubelskiej
Rozmowa z księdzem profesorem Janem Chwałkiem, wieloletnim pracownikiem Instytutu Muzykologii na Wydziale Teologii Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego
Wywiad z Mieczysławem Mazurkiem, lubelskim kompozytorem
Pedagog: wspomnienia autorki pracy z lat szkolnych
Zakończenie
Aneksy
Indeks uworów Andrzeja Nikodemowicza oraz nagród i wyróżnień, które otrzymał
Bibliografia
Spis fotografii i ilustracji

Okładka: Tomaszewski Mieczysław, Penderecki Bunt i wyzwolenie. Tom II. Odzyskanie raju.

cena 51,45 zł.


nuty.pl

Tomaszewski Mieczysław
Penderecki Bunt i wyzwolenie. Tom II. Odzyskanie raju.

polski Penderecki Bunt i wyzwolenie. Tom II. Odzyskanie raju.


Ilość stron:432
Format:150 x 210
Opracowanie na:książka
Rodzaj produktu:książka
Wersja językowa:polska
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL081600

Dwie idee kierunkowe przenikają świadomość twórczą Pendereckiego, który daje im wyraz w swojej poetyce - tak tej eksplikowanej z uniwersyteckich katedr, jak i tej stosowanej w kompozytorskiej praktyce. Pierwsza dotyczy języka i można ją streścić jako: potrzeba syntezy. Syntezy języków wielu, dawnych i nowych, choćby najbardziej dziwiących się sobie. (...) Druga z idei kierunkowych otrzymała postać metafory. Penderecki znalazł dla niej formułę biblijną: arka. Jeśli świata sztuki nie można uzdrowić, zawrócić z drogi prowadzącej ku samozniszczeniu, to trzeba chociaż ocalić to, co posiada on najcenniejszego. Przenieść z dawnego millenium - w nowe - wartości trwałe, niezniszczalne. Kompozytor jest w tym konsekwentny, a w przedstawianiu problemu obrazowy: „Już od dawna myślę o potopie i konieczności zbudowania arki”.


Spis treści:

INTERPRETACJE I EGZEGEZY
Znaczące spotkania i druga pełnai
Z nowym wiatrem w żaglach
W zadumaniu nad dramatem egzystencji I Koncert skrzypcowy
"Źródło trudnej nadziei" Raj utracony
Snucie przerwanego niegdyś wątku II Symfonia "Wigilijna"
Raj odnaleziony: Lusławice
"Racz nam wrócić, Panie" Te Deum
Żywioł dźwięku w zamyśleniu II Koncert na wiolonczelę i orkiestrę /Koncert na altówkę i orkiestrę
"Trzeba dać świadectwo" Polskie Requiem
Smuga cienia
W cieniu historii
Ekumeniczny taniec śmierci Czarna maska
Gesty przyjaźni i akt pamięci Per Slava/Largo/Pieśń Cherubinów/Cadenza per viola solo/Prelude/Veni Creator/Benedicamus Domino/Benedictus/Der unterbrochene Gedanke
Symfonia "monachijska": pandemonium wywiedzione z jednego dźwięku III Symfonia
Gorzkie zamyślenie nad paradoksami historii:Symfonia "paryska" IV Symfonia
Postmodernisryczne błazeństwo? Ubu Rex
Symfonia "koreańska" czyli patos cierpienia i emfaza zwycięstwa V Symfonia
W stronę claritas
Musica ludens Trio smyczkowe/Sinfonietta
Intonacje bukoliczne Koncert na flet i orkiestrę kameralną
Ucieczka w prywatność? Kwartet na klarnet i trio smyczkowe
Odnawianie gatunków Divertimento/Serenada na orkiestrę smyczkową
Rozmowa z samym sobą II Sonata na skrzypce i fortepianem
"Moja musica domestica" Sekstet
Trzecia pełnia:muzyka ery intertekstualnej
Przemiany lirycznego piękna II Koncert na skrzypce i orkiestrę "Metamorfozy"
Psalmy na nowo odczytane "Siedem bram Jerozolimy" VII Symfonia
Musica adhaerens Agnus Dei/dwa hymny/trzy fanfary
Wyznanie wiary bardzo osobiste Credo
Muzyka dla przyjaciół Concerto grosso
Nowojorska rapsodia Koncert fortepianowy"Zmartwychwstanie"
W zamyśleniu wśród swoich drzew VIII symfonia "Pieśni przemijania"
Nostalgiczna refleksy pamięci Koncert na róg i orkiestrę "Winterreise"
Podróż sentymentalna III Kwartet smyczkowy "Kartki z niezapisanego pamiętnika"
ZAMYSLENIA I REFLEKSJE
Na bliższsym i dalszym horyzoncie
Od "Bramy raju" do "Fedry"
W kręgu niezapisanych symfonii i pieśni Trzy pieśni chińskie
Jasełka o kadisz Benedictus/Kaczka pstra/Kadisz
W świecie wartości
"Otwieranie drzwi za sobą"
"Wchłonąć wszystko, co zaistniało"
Odzyskanie raju
Wykaz utworów
Bibliografia
Indeks utworów Krzysztofa Pendereckiego
Spis przykładów nutowych
Spis ilustracji
Indeks nazwisk

Okładka: Tomaszewska Maria, Serce w plecaku

cena 43,9 zł.


nuty.pl

Tomaszewska Maria
Serce w plecaku

polski Serce w plecaku


Ilość stron:92
Format:170 x 240
Opracowanie na:śpiewnik (zawiera teksty, akordy, bez linii melodycznej)
Rodzaj produktu:książka + płyta CD
Wersja językowa:polska
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL082804

Książka zawiera popularne pieśni związane z historią Polski oraz znane piosenki dawne i ludowe. Znajdziemy tu propozycje ćwiczeń plastycznych, tanecznych będących dla dzieci dobrą zabawą. Dołączono dwie płyty CD z dwiema wersjami piosenek: śpiewaną przez dzieci i instrumentalną. Teksty zawierają akordy.


Spis treści:

Wstęp
Mazurek Dąbrowskiego
Oda do radości
Rota
Hymn do Bałtyku
Morze, nasze morze
Lech
Polonez księcia Ogińskiego
Mazurek 3 Maja
Polska
Czas do pracy czas
Marsz słoneczny
Życzenie
Pieśń wieczorna
Prząśniczka
Szumią jodły
Rzeka

Okładka: Drzewiecki Zbigniew, Wspomnienia muzyka

cena 41,95 zł.


nuty.pl

Drzewiecki Zbigniew
Wspomnienia muzyka

polski Wspomnienia muzyka


Ilość stron:200
Format:145 x 205
Opracowanie na:książka
Rodzaj produktu:książka
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL082833

Zbigniew Drzewiecki (1890-1971) był wybitną postacią polskiej i światowej pianistyki, wspaniałym pedagogiem, publicystą muzycznym oraz jednym z redaktorów serii wydawniczej w PWM Polskiej Biblioteki Fortepianowej. Koncertował w kraju i za granicą, włączając do swego repertuaru kompozycje Skriabina, Debussyego, Paderewskiego i Prokofiewa. Przygotowywał do publikacji utwory fortepianowe m.in. Händla, Scarlattiego, Mozarta, Beethovena, Czernego, Lessla i Szymanowskiego. Będąc profesorem polskich uczelni, wykształcił grono znakomitych uczniów, laureatów konkursów pianistycznych najwyższej rangi. Często zapraszano go na nie w charakterze jurora. Nagrodzony wieloma odznaczeniami był również członkiem honorowym wielu zagranicznych uczelni, np. uniwersytetów w Helsinkach, Tokio czy Royal Academy of Music w Londynie. We wspomnieniach przyjaciół i uczniów zawsze przedstawiany jest jako osoba bardzo towarzyska, ciepła i życzliwa.
Prezentowane Wspomnienia muzyka są poszerzoną wersją wydania pierwszego (PWM 1971). Tekst został uzupełniony o krótkie charakterystyki uczniów, którzy z powodów działalności cenzury zostali w 1971 roku pominięci w rozdziale zatytułowanym Uczniowie (Aneks I w obecnym wydaniu), oraz o artykuł przyjaciela Zbigniewa Drzewieckiego profesora Mieczysława Tomaszewskiego (Drzewiecki: edytor i krytyk muzyczny; Aneks II). Publikację uatrakcyjniają zdjęcia, udostępnione z archiwum rodzinnego Barbary i Zbigniewa Drzewieckich.
Wydanie II poszerzone ukazało się dzięki pomocy finansowej rodziny profesora Zbigniewa Drzewieckiego - żony Barbary i syna Zbigniewa.
Chcę spełnić (...) obowiązek życiowy dania świadectwa prawdzie - a więc tym przemianom, którym się ulegało, tym wydarzeniom, których się było świadkiem, tej muzyce, która ustawicznie żyła, przepływała, powstawała,trwała lub zamierała, a za której zmiennym nurtem trudno jest dziś - a tym bardziej jutro - nadążać temu, kto wzrósł i wychował się w poszanowaniu jej praw klasycznych. Spoglądając wstecz na wyniki mojej pracy, utwierdzam się właściwie w jednym tylko przekonaniu: że w miarę swych sił i umiejętności starałem się wychowywać porządnych i wrażliwych na piękno (nie tylko dźwiękowe) muzyków o nienagannej technice, ale nie techników za wszelką cenę. [Zbigniew Drzewiecki]


Spis treści:

K.Stromenger- Przedmowa
Dzieciństwo
Wiedeń
Początek kariery artystycznelj
Okupacja.Wyzwolenie
Uczniowie
Wielcy artyści naszych czasów
Szymanowski
Mój udział w rewindykacji skarbów wawelskich
Quasi-epilog
Repertuar koncertowy
Zbigniewa Drzewieckiego (wybór)
Aneks I
Uczniowie II
Aneks II
M. Tomaszewski, Drzewiecki: edytor i krytyk muzyczny

Okładka: Gąsiorowska Małgorzata, Kisielewski

cena 49 zł.


nuty.pl

Gąsiorowska Małgorzata
Kisielewski

polski Kisielewski


Ilość stron:336
Format:140 x 210
Opracowanie na:książka
Rodzaj produktu:książka
Wersja językowa:polska
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL083126

Stefan Kisielewski – publicysta, prozaik, krytyk muzyczny, polityk i… kompozytor! Prawdę o Kisielewskim – kompozytorze postanowiła pokazać Małgorzata Gąsiorowska w pierwszej monografii artysty wydanej nakładem Polskiego Wydawnictwa Muzycznego. Kisiel znany wszystkim jako mistrz felietonu, autor „Dzienników” oraz zaangażowany polityk w głębi ducha był zawsze artystą. Artystą kompozytorem! Jak w każdej dziedzinie swojego życia i tu nie uznawał kompromisów. Tworząc, ucząc, komentując muzykę zawsze starał się być w zgodzie z przyjętym własnym widzeniem świata. Był twórcą powojennego Ruchu Muzycznego, autorem bestsellerowych książek o muzyce, świetnym pedagogiem i awangardowym kompozytorem. Pod koniec swojego życia zwierzył się synowi: „Wiesz, wczoraj z nudów liczyłem swoje utwory. Jest ich sto. I wymienił płynnie kolejne kompozycje solowe, kameralne, orkiestrowe, balety, muzykę filmową, śpiewogry”. Książka ukazała się dokładnie w setną rocznicę urodzin kompozytora.




Spis treści:

Muzyka to wielka, wyrozumiała i wierna przyjaciółka
Rozmawiać trzeba nawet z diabłem
Rzeczywiście romantyzm ani w życiu, ani w sztuce nie bardzo mi odpowiada
Okaże się, że te trochę lat, które żyłem do roku 1939, to będą jedyne lata nie spędzone w domu wariatów
Wykaz twórczości
Bibliografia
Indeks utworów o pism Stefana Kisielewskiego
Spis przykładów nutowych
Spis ilustracji
Indeks osób i tytułów

Okładka: Cormier Brigitte, Podleś Ewa. Contralto Assoluto

cena 55 zł.


nuty.pl

Cormier Brigitte
Podleś Ewa. Contralto Assoluto

polski Podleś Ewa. Contralto Assoluto


Ilość stron:318
Format:168 x 242
Opracowanie na:książka
Rodzaj produktu:książka
Wersja językowa:polska
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
AutorzyAutor okładki: Gołębiowska Roksana
Redaktor: Bielatowicz Maria
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL083469

Brigitte Cormier porzuciła Sorbonę, by poświęcić się aktorstwu, grając sztuki klasyczne jak i repertuar awangardowy. Po siedmioletnim pobycie w Stanach Zjednoczonych, wróciła do Paryża, gdzie zajęła się redakcją i tłumaczeniami. Ponieważ jej pasja to wydawanie książek i fotografia, założyła agencję komunikacji i skoncentrowała swoją działalność na różnych dziedzinach kultury. Od 2004 roku należy do zespołu redakcyjnego forumopera.com, internetowego pisma poświęconego operze. Brigitte Cormier od dawna marzyła o napisaniu biografii znanego artysty. Natchnienie pojawiło się nagle, gdy zetknęła się z wyjątkowym głosem i niezwykłą osobowością śpiewaczki Ewy Podleś. Niniejsza książka przetłumaczona i zaadaptowana z francuskiego stanowi owoc pięcioletnich poszukiwań, rozmów i wielu podróży. Francuskie wydanie książki ukaże się w 2013 roku nakładem wydawnictwa Symétrie.
Ewa Podleś. Contralto assoluto to pozycja wydawnicza przedstawiająca w nadzwyczaj przystępny sposób życie artystyczne i prywatne jednej z największych polskich śpiewaczek operowych światowego formatu – niezwykła książka o wyjątkowej kobiecie, obdarzonej unikatowym darem: kontraltowym głosem. Książka Brigitte Cormier jest szczególną biografią, ukazującą świat operowo-koncertowy od środka oczami wybitnych muzyków: Ewy Podleś i jej męża, Jerzego Marchwińskiego. To, okraszony unikalnymi zdjęciami oraz licznymi recenzjami prasowymi, zbiór ciekawych historii związanych z wystawieniami oper na całym świecie, pełen anegdot o znanych śpiewakach i dyrygentach, zabawnych sytuacji rodzinnych i zawodowych, ale także opisów ciężkich zmagań z przeciwnościami losu. Książka ta zachwyci zarówno miłośnika opery, jak i laika – każdego, kto zechce poznać wymagającą, ale i niezmiernie ciekawą pracę artysty śpiewaka.


Spis treści:

Maciej Jabłoński "Podleś triumfująca"
Słowo wstępne
Debiut i kariera w Polsce
Preludium
Kiedy dziecięca zabawa staje się sztuką
Odnaleźć swój głos w Akademii Muzycznej
Wznieść się ponad scenę i ponad granice
Wierna Polsce
Sukcesy i zawirowania za granicą
Francja na rozstaju dróg
Nowe horyzonty, nowe sceny
Hiszpania: historia odwzajemnionej miłości
Na podbój Ameryki Północnej
Stany Zjednoczone: prawdziwe wyzwanie
Kanada - przestrzeń wolności
Epilog
A teraz...
Posłowie
Ewa Podleś O kontralcie
Repertuar
Dyskografia
Spis ilustracji
Indeks ról
Indeks nazwisk

Okładka: Dąbrowski Grzegorz, Oblicza neoklasycyzmu w kompozycji i interpretacji na przykładzie wybranych Sonat na fagot i fortepian Camille'a Saint-Saensa ...

cena 35,95 zł.


nuty.pl

Dąbrowski Grzegorz
Oblicza neoklasycyzmu w kompozycji i interpretacji na przykładzie wybranych Sonat na fagot i fortepian Camille'a Saint-Saensa ...

polski Oblicza neoklasycyzmu w kompozycji i interpretacji na przykładzie wybranych Sonat na fagot i fortepian Camille'a Saint-Saensa ...


Ilość stron:112
Format:167 x 240
Opracowanie na:książka
Rodzaj produktu:książka + płyta CD
Wersja językowa:wstępu: polska
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
AutorzyRedaktor: Mróz Marek
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL083508

Publikacja zawiera rozważania dotyczące formy i interpretacji wybranych sonat fagotowych powstałych w okresie międzywojennym. Autor analizuje sonaty w kontekście uwarunkowań historycznych i kulturowych oraz ich wpływ na twórczość kompozytorów. Przedstawia różne oblicza neoklasycyzmu, reprezentowane przez opisywane kompozycje. Szczególną cechą pracy jest prowadzenie refleksji z punku widzenia artysty - wykonawcy.


Spis treści:

Wstęp
Rozdział I
Zarys historyczny, konteksty
Neoklasycyzm - próba zdefiniowania terminu
Sonata na przestrzeni dziejów, aż do późnego romantyzmu i modernizmu
Paryż na przełomie wieków i Niemcy w pierwszej połowie XX wieku. Historyczny i kulturowy kontekst twórczości Saint - Saënsa, Koechlina i Hindemitha
Saint-Saëns, Koechlin, Hindemith: sylwetki kompozytorów
Geneza sonat na fagot i fortepian; ich obraz na tle innych utworów kameralnych Saint-Saënsa, Koechlina, Hindemitha
Znaczenie fagotu na przestrzeni dziejów oraz sonata na fagot w historii muzyki
Podsumowanie rozdziału. Uwagi
Rozdział II
Analiza kompozycji
Refleksje na temat dzieła muzycznego
Saint-Saëns - w kręgu tradycji
Koechlin - łączenie impresji i kunsztu
Sonata na fagot i fortepian Paula Hindermitha
Podsumowanie analiz wszystkich trzech Sonat na fagot i fortepian
Rozdział III
Analiza procesu interpretacji
Interpretacja Sonat na fagot i fortepian - refleksje
Zakończenie
Materiały źródłowe
Wydawnictwa nutowe
Bibliografia
Opis płyty CD Basson Sonatas

Okładka: Teichman Aneta, Jan Ekier

cena 59 zł.


nuty.pl

Teichman Aneta
Jan Ekier

polski Jan Ekier


Ilość stron:484
Format:165 x 240
Opracowanie na:książka
Rodzaj produktu:książka
Wersja językowa:polska
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL083586

Obszerna, bogato ilustrowana monografia nestora muzyki polskiej, wybitnego edytora twórcy Wydania Narodowego Dzieł F. Chopina, pianisty laureata III Konkursu Chopinowskiego, w latach 1949- 2010 jego jurora, a także kompozytora i pedagoga profesora klasy fortepianu w Państwowej Wyższej Szkole Muzycznej (obecnie Uniwersytet Muzyczny) w Warszawie, którą ukończyli pianiści tej miary co Piotr Paleczny, Bronisława Kawalla i in. Niezaprzeczalnym walorem książki jest baza źródłowa, z jakiej korzystała autorka, a są nią m.in. rozmowy przeprowadzone z prof. Janem Ekierem oraz jego wybitnymi uczniami. Publikację uzupełniają liczne aneksy, zawierające wykaz nagrań Jana Ekiera, wykaz jego koncertów, a także spis kompozycji oraz artykułów i prac naukowych, wykaz materiałów filmowych i audycji radiowych z udziałem bohatera książki.


Spis treści:

Dzieje życia Jana Ekiera
Okres krakowski (1913-1934)
Atmosfera domu rodzinnego
Pocztki edukacji muzycznej
Co dalej?
Pożegnanie Krakowa
Okres warszawski
Pierwsze lata w Warszawie
Pianistyczny sukces
Wojna. Życie w okupowanej Warszawie
Z myślą o przyszłości
Powojenna żeczywistość
Nowe wyzwania i przyjaźnie
Krystalizacja zainreresowań zawodowych
W sali koncertowej i w studiu nagraniowym
Międzynarodowe Konkursy Pianistyczne im. Fryderyka Chopina w Warszawie
Mistrz i uczniowie
Wokół Chopina
Moje życie zawsze było służba muzyce Chopina
Pianista, kompozytor, pedagog
Pianista
Rodowód pianistyczny- nauczyciele
Olga Stolfowa
Zbigniew Drzewiecki
Wobec dziedzictwa mistrzów
Dosięgnąć ideału
Jak grać na fortepianie
Własny styk wykonawczy
Teoria kontra praktyka
Dojrzałość artystyczna
Zrozumieć istotę muzyki
Niezależność wobec świata, odpowiedzialność wobec sztuki
Autentyczność w muzyce
Kompozytor
Rodowód kompozytorski-nauczyciele
Bernardino Rizzi
Kazimierz Sikorski
Wobec poglądów estetycznych swoich mistrzó
Twórczość
Okres dziecięco-młodzieńczy
Poszukiwanie własnego języka kompozytorskiego
Niech piosenkę niesie wiatr- okres wojenny
Dojrzałość kompozytorska
Wielka fascynacja: Szymanowski, Chopin, Bach
Pedagog
Student i pedagog
Odkrycie pasji nauczycielskiej
Echa dawnych mistrzów
"O pięknie i naturalnośći w grze na fortepianie"
Sztuka nauczania muzyki
Jak rozwijać umiejętności wykonawcze
Uczucie i wiara czy szkło i oko
Pedagog w ocenie wsoich uczniów
Notatki z wykładów i wskazówki profesora
Refleksje uczniów
Posłowie
Aneksy
Aneks 1 Wykaz nagrań Jana Ekiera z archiwum Polskiego Radia
Aneks 2 Wykaz nagrań płytowych Jana Ekiera
Aneks 3 Wykaz koncertów Jana Ekiera w polsce w latach 1945-1999
Aneks 4 Zagraniczne tournees koncertowe Jana Ekiera
Aneks 5 Wykaz kompozycji Jana Ekiera
Aneks 6 Wykaz artykułów i prac naukowych Jana Ekiera
Aneks 7 Wykaz materiałów filmowych i audycji radiowych z udziałem Jana Ekiera
Aneks 8 Wykaz uczniów, studentów i absolwentów klasy fortepianu Jana Ekiera PWSM i AMFC w Warszawie
Aneks 9 Wywiady z absolwentami: P. Palecznym, A. Paletą-Bugaj, A. Jastrzębską-Quinn, B. Kawallą
Aneks 10 Jana Ekier -"Autoreferat muzyka"
Bibliografia
Opis ilustracji
Indeks nazwisk





Wyszukiwarka






Strona główna

Centrum Dystrybucji Nut nuty.pl
FRAZA s.c., ul. Łużycka 28a, 51-111 Wrocław
tel./fax (071) 325-82-11, tel. 372-66-68
Copyright 1997 - 2014 Fraza s.c., Wrocław, Poland