•Centrum Dystrybucji Nut•
System sklepów muzycznych
  

pokaż koszyk
Pomoc  Podręczniki  Utwory okolicznościowe  Nuty na instrumenty klawiszowe  Nuty na instrumenty strunowe  Nuty na instrumenty dęte drewniane i dęte blaszane  Nuty na instrumenty perkusyjne  Nuty na głosy solowe i chóry  Śpiewniki turystyczne, biesiadne i rockowe  Książki  Nuty na orkiestrę  Nuty na zespoły kameralne oraz rockowe  Inne 
Indeks autorów |  Wyszukiwarka |  Mapa serwisu 

Cztery

Dostępne opracowania:

fortepian solo (1)
książka (7)
książka + CD (1)
kształcenie słuchu (1)
śpiewnik (zawiera teksty, bez linii melodycznej) (1)
więcej opracowań ...

Cztery znajdziesz w 12 publikacjach wymienionych poniżej:


Okładka: Tarnowska-Kaczorowska Krystyna, Tadeusz Baird. Glosy do biografii.

cena 21,05 zł.


nuty.pl

Tarnowska-Kaczorowska Krystyna
Tadeusz Baird. Glosy do biografii.

Ilość stron:250
Format:168 x 238
Rodzaj produktu:książka
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
Kod produktu:NPL059882

Dziewięć, sporych rozmiarami, tekstów, zebranych w dwóch pierwszych częściach tego tomu, powstało na przestrzeni ostatnich osiemnastu lat (nota bibliograficzna dostarcza szczegółowych informacji, również dotyczących pierwodruków, także na końcu poszczególnych pozycji podana jest przybliżona data ich napisania). Niektóre (te dawniejsze) poddane zostały pewnym retuszom, mającym głównie na celu niejako ujednolicenie językowo-stylistyczne i usunięcie zbędnych powtórek tam, gdzie to było możliwe bez szkody dla klarowności i spójności wywodu, dla logiki narracji. Cztery teksty Tadeusza Bairda, spośród wielu, które napisał, dobrałam tak, by się zauważalnie komponowały literą i duchem z moimi, by je dopełniały, pogłębiały, dopowiadały, uwiarygodniały. Zdecydowałam się zamieścić też niewielką część listów spośród ponad półtorej setki, które Tadeusz Baird, w ostatnich latach swego życia, pisał i do mnie - oczywiście, sztuką epistolarną trudniliśmy się ... na dwie ręce. Wprowadzającą notatkę znaleźć można przed ich wyborem. W Suplemencie jest Życiorys kompozytora i Wykaz utworów. Aby nie powielać licznych katalogów sporządzonych, zresztą nie zawsze konsekwentnie, według gatunków czy obsady instrumentalnej, tu znajdzie Czytelnik układ chronologiczny. [Fragment wstępu książki]


Spis treści:

Słowo od autorki
Nota bibliograficzna
SPOJRZENIA. Romantyk XX wieku
Tradycja romantyczna w muzyce Tadeusza Bairda
Kilka portretów w tonacji romantycznej
Raz jeszcze: Romantyk Baird
Ekspozycja. Epizody i ekskursy. Epilog
PRZYBLIŻENIA. Pięć kompozycji
Wariacje w formie ronda (1978)
Concerto lugubre (1975)
Jutro (1964–1966)
Egzorta (1959–1960)
Głosy z oddali (1981)
PRZYPOMNIENIA. Cztery wypowiedzi Tadeusza Bairda
Czy sztuka może się rozwijać bez tradycji? (1980/81)
„Muzyka Szymanowskiego znaczyła dla mnie zawsze bardzo wiele…” (1979)
Jak komponowałem Wariacje w formie ronda na kwartet smyczkowy (1979)
Odbierając Nagrodę Muzyczną Miasta Kolonii w 1963 roku (1963)
LISTY Tadeusza Bairda do autorki (wybór z lat 1977, 1978, 1979)
SUPLEMENT
Życiorys Tadeusza Bairda
Wykaz utworów Tadeusza Bairda (w porządku chronologicznym)
Summary
Indeks osobowy

Okładka: Florek Lidia, Tomera-CHmiel Ilona, Stachak Tatiana, Nasza muzyka 1. Podręcznik do kształcenia słuchu i rytmiki dla pierwszej klasy szkoły muzycznej I stopnia.

cena 45,95 zł.


nuty.pl

Florek Lidia, Tomera-CHmiel Ilona, Stachak Tatiana
Nasza muzyka 1. Podręcznik do kształcenia słuchu i rytmiki dla pierwszej klasy szkoły muzycznej I stopnia.

polski Nasza muzyka 1
polski Podręcznik do kształcenia słuchu i rytmiki dla pierwszej klasy szkoły muzycznej I stopnia


Ilość stron:108
Format:215 x 275
Opracowanie na:kształcenie słuchu
Rodzaj produktu:książka
Wersja językowa:wstępu: polska
opisów: polska
Stopień trudności:1 w skali od 0 do 10
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
AutorzyAutor okładki: Flis Małgorzata
Redaktor: Kowalczyk Marcin
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL066094
Produkty podobne:Florek Lidia, Tomera-CHmiel Ilona, Stachak Tatiana - Nasza muzyka 2. Podręcznik do kształcenia słuchu i rytmiki dla II klasy szkoły muzycznej pierwszego stopnia.
Florek Lidia, Tomera-CHmiel Ilona, Stachak Tatiana - Nasza muzyka 3. Podręcznik do kształcenia słuchu i rytmiki dla trzeciej klasy szkoły muzycznej I stopnia.
Florek Lidia, Tomera-CHmiel Ilona, Stachak Tatiana - Nasza muzyka 4. Podręcznik do kształcenia słuchu dla czwartej klasy szkoły muzycznej I stopnia.
Florek Lidia, Tomera-CHmiel Ilona, Stachak Tatiana - Nasza muzyka 5. Podręcznik do kształcenia słuchu dla piątej klasy szkoły muzycznej I stopnia

Publikacja łączy zalety podręcznika zawierającego dużą ilość treści oraz praktycznego i wygodnego zeszytu ćwiczeń. "Naszą muzykę" cechuje dbałość o właściwą korelację zagadnień z kształcenia słuchu i rytmiki, których uzupełnienie stanowią podstawowe pojęcia z zakresu teorii muzyki. Nowoczesna konstrukcja podręcznika oraz przemyślany i logiczny sposób uporządkowania zawartych w nim treści i zagadnień stanowią nową jakość na rynku wydawniczym. Charakterystyczną cechą publikacji jest wprowadzenie dużej ilości ćwiczeń twórczych polegających na komponowaniu i improwizacji oraz zwrócenie uwagi na rozwijanie wyobraźni i wrażliwości muzycznej uczniów już od samego początku nauki. Szata graficzna publikacji została przygotowana na najwyższym światowym poziomie. Podręcznik jest w całości kolorowy, z pięknymi ilustracjami autorstwa Małgorzaty Flis. Kolorowe ramki i ikony, powiększona czcionka nut, szerokie pięciolinie i wyraźna czcionka tekstowa ułatwiają dzieciom korzystanie z tej publikacji.


Spis treści:

Co znajdziesz w podręczniku
Nasza klasa
Nasze Instrumenty
Plus
Pięciolinia i nuty
Ćwierć nuta
Klucze muzyczne
Takt 4/4
Akcent
Taktowanie na cztery
Cicho i głośno
Nuty sol i la
Cała nuta
Nuty re i mi
Takt 2/4
Jesień w muzyce
Nuta do
Półnuta
Powtórzenie w muzyce
Jesienne jabłko
Instrumenty muzyczne
Nuta fa
Nuty sol i do górne
Co już umiemy
Muzyczne łamigłówki
Zima w muzyce
Legato i staccato
Ósemki
Ósemki w piosence
Gramy w zespołach
Gama
Piosenka o gamie
Ostinato
Półtony i całe tony
Takt 3/4
Piosenka na trzy
Dynamika
Nuta si dolne
Święta w muzyce
Półnuta z kropką
Dźwięk prowadzący
Pauzy
Co już umiemy
Muzyczne łamigłówki
Wiosna w muzyce
Lento, Moderato, Allegro
Szesnastki
Piosenka o szesnastkach
Trójdźwięk
Trójdźwięki wesołe i smutne
Gramy w zespołach
Pryma i oktawa
Uzupełnienie ćwierćnutowe
Piosenka o uzupełnieniu
Forma AB
Sekundy
Takt 5/4
Co już umiemy
Muzyczne łamigłówki
Lato w muzyce
Dodatek

Okładka: , Cztery pory roku. Płyta CD gratis

cena 39,95 zł.


nuty.pl

Cztery pory roku. Płyta CD gratis

polski Cztery pory roku. Płyta CD gratis


Ilość stron:40
Format:165 x 240
Opracowanie na:śpiewnik (zawiera teksty, bez linii melodycznej)
Rodzaj produktu:książka + płyta CD
Wersja językowa:polska
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
Kod produktu:NPL067222

W książeczce znajdują się kolorowo ilustrowane teksty piętnastu piosenek oraz nuty do dwóch z nich. Posłuchać ich wszystkich możecie na dołączonej płycie, która zawiera też podkłady muzyczne do trzech wybranych utworów. Teksty piosenek napisali młodzi twórcy literatury dziecięcej : Renata Kuta, Małgorzata Bednarska-Moskwa, Zofia Poletyło, Jakub Baran oraz Edyta Wygonik. Muzykę skomponował Andrzej Bonarek.


Okładka: Piątek Paweł, Malowane muzyką 5. Podręcznik

cena 21,95 zł.


nuty.pl

Piątek Paweł
Malowane muzyką 5. Podręcznik

polski Malowane muzyką 5. Podręcznik


Ilość stron:112
Format:200 x 290
Opracowanie na:książka
Rodzaj produktu:książka
Wersja językowa:polska
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL067258
Produkty podobne:Piątek Paweł - Malowane muzyką 4. Podręcznik
Piątek Paweł - Malowane muzyką 6. Podręcznik

Podręcznik do przedmiotu muzyka w szkole podstawowej klasa V dopuszczony do użytku szkolnego przez ministra do spraw oświaty i wychowania.


Spis treści:

Rota
Pierwsza brygada
Ej dziewczyno, ej nieboga
Piękna nasza Polska cała
Taniec
Zielone Świątki
Maciuś
Jesienią
Walc późnego lata
Kozak
Życzenie
Pstrąg
Dzisiaj w Betlejem
Kolędnicy
Modlitwa
ZOO- Niedźwiedź, Małpa, Lis
Kundel bury
Kolorowe dzieci
Cyrk wita was
Na wędrówkę
Jutro popłyniemy daleko
Forma AB
Forma ABA
Forma ronda
Muzyka na dwie\czwarte
Muzyka na trzy\czwarte
Muzyka na trzy\ósme
Muzyka na cztery\czwarte
Na wesołą nutę
Na smutną nutę
Coś na trzy
Lewa.. lewa
Razem i osobno
Ale to już był
Głosem, instrumentem, nastrojem
Solo, duo, trio
Co dwa głosy to nie jeden
Parada orkiestr
Muzyka w kostiumach
Uczeń Czarnoksiężnika
Carne, białe, białe, czarne
Muzyka na smykach
Muzyka srebrnego ekranu
Akordy dla keyboardów z automatycznym akompaniamentem - CASIO
Akordy dla keyboardów z automatycznym akompaniamentem - YAMAHA
Akordy

Okładka: Czerepin Aleksander, Songs Without Words

cena 129,95 zł.


nuty.pl

Czerepin Aleksander
Songs Without Words

polski Pieśni bez słów
angielski Songs Without Words
niemiecki Lieder ohne Worte


Ilość stron:16
Format:210 x 297
Opracowanie na:fortepian solo
Obsada:Instrument (w nawiasie ilość materiałów wykonawczych)
Fortepian (1)
Rodzaj produktu:nuty drukowane
Wersja językowa:tytułów utworów: angielska
UWAGA: korzystanie z publikacji nie wymaga znajomości języka obcego, ponieważ publikacja nie zawiera opisów
Stopień trudności:7 w skali od 0 do 10
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL067584

Aleksander Czerepin, rosyjski pianista i kompozytor, stworzył trzy opery, sześć koncertów fortepianowych, cztery symfonie, balety, utwory chóralne i bardzo wiele utworów na fortepian solo. Niniejsza książka zawiera pięć jego "Pieśni bez słów" z opusu 82 na fortepian.

Tcherepnin's output includes three operas, four symphonies, six piano concertos, works for ballet, choral music, and a large amount of solo piano music

Lista utworów:
Song without words - Grave op. 82 nr 1 (Tcherepnin Alexander)
Song without words - Andantino op. 82 nr 2 (Tcherepnin Alexander)
Song without words - Andante op. 82 nr 3 (Tcherepnin Alexander)
Song without words - Allegretto op. 82 nr 4 (Tcherepnin Alexander)
Song without words - Moderato op. 82 nr 5 (Tcherepnin Alexander)

Okładka: Zganiacz-Mazur Liliana, Audycja Muzyczne tom I. Tematy muzyczne 1

cena 21,95 zł.


nuty.pl

Zganiacz-Mazur Liliana
Audycja Muzyczne tom I. Tematy muzyczne 1

polski Audycja Muzyczne tom I. Tematy muzyczne 1


Ilość stron:100
Format:150 x 210
Opracowanie na:książka
Rodzaj produktu:książka
Wersja językowa:polska
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL078248
Produkty podobne:Zganiacz-Mazur Liliana - Audycja muzyczne tom II.Tematy muzyczne
Zganiacz-Mazur Liliana - Audycja Muzyczne tom III. Tematy muzyczne cz.1
Zganiacz-Mazur Liliana - Audycje Muzyczne tom III. Tematy muzyczne część 2
Dudek Aleksandra - Audycje muzyczne, Program nauczania dla szkół muzycznych I stopnia
Zganiacz-Mazur Liliana - Audycje muzyczne, tom 1. Podstawy teorii literatury muzycznej
Zganiacz-Mazur Liliana - Audycje muzyczne, tom 2. Podstawy teorii literatury muzycznej
Zganiacz-Mazur Liliana - Audycje muzyczne, tom 3, Podstawy historii muzyki, cz. 1
Zganiacz-Mazur Liliana - Audycje muzyczne, tom 3. Podstawy historii muzyki - cz. 2
Grochowska Dorota - Audycje muzyczne. Materiały pomocnicze. Zeszyt ćwiczeń dla uczniów PSM I stopnia
Grochowska Dorota - Audycje muzyczne. Program nauczania dla PSM I stopnia

Tematy Muzyczne stanowią nową pozycję w procesie kształcenia muzycznego, zapoznaje ucznia z materiałem muzycznym w poznawaniu literatury. Opracowane utwory opierają się na wykazach literatury zamieszczonych w materiałach metodycznych do audycji muzycznych. Podane tematy są obszerne, mają zapis fortepianowy a przy utworach orkiestrowych zastosowano zapis trzech pięciolinii.


Spis treści:

DZIAŁ I - ZAGADNIENIA MUZYCZNE
I.PODZIAŁ MUZYKI
1.Beethoven L.v - Dla Elizy
2.Chopin F. - Życzenie
3.Schumann R. - Marzenie
4.Vivaldi A. - Cztery pory roku: Wiosna (cz. I)
5.Bach J.S.-Gounod Ch. - Ave Maria
6.Chopin F. - Preludium A-dur op. 28 nr 7
7.Debussy K. - Światło księżyca
8.Mendelssohn-Bartholdy F. - Marsz weselny (z suity “Sen nocy letniej”)
9.Joplin S. - The Entertainer (Ragtime z filmu “Żądło”).
II.APARAT WYKONAWCZY UTWORÓW MUZYCZNYCH
MUZYKA INSTRUMENTALNA
10.Albinoni T. - Adagio
11.Wieniawski H. - Kujawiak
12.Paganini N. - II Koncert skrzypcowy h-moll: La Campanella (cz. III)
13.Wieniawski H. - Réverie
14.Bach J.S. - I Suita na wiolonczelę solo: Preludium (cz. I)
15.Saint-Saëns K. - Łabędź (z suity “Karnawał zwierząt”)
16.Saint-Saëns K. - Słoń (z suity “Karnawał zwierząt”)
17.Haendel J.F. - Koncert harfowy B-dur op. 4 nr 6 (cz. I)
18.Tarrega F. - Wspomnienie z Alhambry
19.Giuliani M. - Sonatina C-dur na gitarę (cz. III)
20.Vivaldi A. - Koncert a-moll na mandolinę (cz. II)
21.Daquin K. - Kukułka
22.Bach J.S. - Koncert włoski (cz. I)
23.Bach J.S. - Inwencja dwugłosowa a-moll
24.Mozart W.A. - Marsz turecki (z Sonaty fortepianowej A-dur)
25.Beethoven L.v. - Sonata cis-moll “Księżycowa” (cz. I)
26.Ogiński M.K. - Polonez a-moll “Pożegnanie Ojczyzny”
27.Chopin F. - Etiuda c-moll “Rewolucyjna” op. 10 nr 12
28.Brahms J. - Taniec węgierski nr 5
29.Mendelssohn-Bartholdy F. - Pieśń wiosenna
30.Debussy K. - Taniec pajaca
31.Bach J.S. - Badinerie (z Suity fletowej h-moll)
32.Mozart W.A. - Andante C-dur
33.Bizet G. - Symfonia C-dur (cz. II)
34.Vivaldi A. - Koncert obojowy a-moll (cz. II)
35.Franck C. - Symfonia d-moll (cz. II)
36.Saint-Saëns K. - Kukułka w głębi lasu (z suity “Karnawał zwierząt”)
37.Mozart W. A. - Koncert A-dur na klarnet KV 622 (cz. I)
38.Mozart W.A.- Koncert B-dur na fagot KV 191 (cz. I)
39.Wagner R. - Galop Walkirii (z dramatu muzycznego “Walkiria”)
40.Mozart W.A. - Koncert Es-dur na waltornię KV 495 (cz. III)
41.Czajkowski P. - Walc kwiatów (z baletu “Dziadek do orzechów”)
42.Kurpiński K. - Cavatina
43.Bach J.S. - Toccata d-moll
44.Haendel J.F. - IV Koncert organowy F-dur (cz. I)
45.Telemann J.F. - IX Fantazja na skrzypce solo (cz. III)
46.Bach J.S. - I Suita na wiolonczelę solo (cz. III)
47.Boccherini L. - Menuet z Kwintetu smyczkowego op. 13 nr 5
48.Mozart W.A. - Kwartet smyczkowy KV 465 (cz. III)
49.Mozart W.A. - Eine kleine Nachtmusik (cz. I)
50.Czajkowski P. - Serenada na orkiestrę smyczkową (cz. II)
51.Mozart W.A. - Symfonia g-moll KV 550 (cz. I)
52.Glinka M. - Uwertura do opery “Rusłan i Ludmiła”
53.Czajkowski P. - Taniec rosyjski - Trepak (z baletu “Dziadek do orzechów”)
54.Czajkowski P. - VI Symfonia h-moll “Patetyczna” (cz. II)
55.Brahms J. - Taniec węgierski nr 6
56.Musorgski M. - Promenada (z suity “Obrazki z wystawy”)
57.Musorgski M. - Gnom (z suity “Obrazki z wystawy”)
58.Saint-Säens K. - Taniec szkieletów
59.Wagner R. - Uwertura do opery “Tannhäuser”
60.Strauss J. - Nad pięknym, modrym Dunajem.
MUZYKA WOKALNA
61.Schubert F.- Polna różyczka
62.Mozart W.A. - Alleluja (z motetu “Exultate jubilate”)
63.Moniuszko St. - Aria Halki (z II aktu opery “Halka”)
64.Strauss J. - Odgłosy wiosny
65.Moniuszko St. - Prząśniczka
66.Bizet G. - Seguidilla (z I aktu opery “Carmen”)
67.Bizet G. - Habanera (z I aktu opery “Carmen”)
68.Moniuszko St. - Scena zbiorowa (z II aktu opery “Straszny dwór”)
69.Rossini J. - Aria Kopciuszka (z opery “Kopciuszek”)
70.Verdi G. - Aria Księcia (z IV aktu opery “Rigoletto”)
71.Moniuszko St. - Aria Jontka (z IV aktu opery “Halka”)
72.Chopin F. - Hulanka
73.Bizet G. - Kuplety torreadora (z II aktu opery “Carmen”)
74.Moniuszko St. - Kozak
75.Moniuszko St. - Aria Skołuby (z III aktu opery “Straszny dwór”)
76.Verdi G. - Duet Traviaty i Alfreda (z I aktu opery “Traviata”)
77.Wacław z Szamotuł - Już się zmierzcha
78.Gomółka Mikołaj - Kleszczmy rękoma (psalm 47).
MUZYKA WOKALNO - INSTRUMENTALNA
79.Beethoven L.v. - Oda do radości (z IX Symfonii d-moll - cz. IV)
80.Haendel J.F. - Alleluja z oratorium “Mesjasz”.
III.ELEMENTY DZIEŁA MUZYCZNEGO
81.Grieg E. - Pieśń Solvejgi (z II Suity “Peer Gynt” - cz. IV)
82.Czajkowski P. - Temat łabędzi (z baletu “Jezioro łabędzie”)
83.Borodin A. - Tańce połowieckie (z II aktu opery “Kniaź Igor”)
84.Chopin F. - Polonez A-dur op. 40 nr 1
85.Paganini N. - Moto perpetuo
86.Wagner R. - Marsz weselny (z III aktu opery “Lohengrin”)
87.Beethoven L.v. - VII Symfonia (cz. II)
88.Musorgski M. - Wielka Brama Kijowska (z suity “Obrazki z wystawy”)
89.Chopin F. - Preludium c-moll op. 28 nr 20
90.Mendelssohn-Bartholdy F. - Uwertura z suity “Sen nocy letniej”
91.Rimski-Korsakow M. - Lot trzmiela (z opery “Bajka o carze Sałtanie”)
92.Musorgski Modest - Plac targowy w Limoges (z suity “Obrazki z wystawy”)
93.Debussy K. - Popołudnie fauna (fragment)
94.Rimski-Korsakow M. - Szecherezada - cz. II (fragment)
95.Musorgski M. - Taniec kurcząt w skorupkach (z suity “Obrazki z wystawy”)
96.Czajkowski P. - Taniec czterech łabędzi (z baletu “Jezioro łabędzie”)
97.Dvorák A. - Humoreska
98.Grieg E. - Taniec arabski (z II Suity “Peer Gynt” - cz. III)
99.Mozart W.A. - Sonata C-dur KV 545 (cz. I)
100.Chopin F. - Walc h-moll op. 69 nr 2.
IV.BUDOWA UTWORU MUZYCZNEGO
101.Bach J.S. - Menuet G-dur
102.Schumann R. - Śmiały jeździec
103.Chopin F. - Mazurek F-dur op. 68 nr 3
104.Bach J.S. - III Partita E-dur (cz. I)
105.Novaček O. - Perpetuum mobile.
V.ZASADY KSZTAŁTOWANIA UTWORU MUZYCZNEGO
106.Chopin F. - Śliczny chłopiec
107.Moniuszko St. - Pieśń wieczorna
108.Grieg E. - Śmierć Azy (z I Suity “Peer Gynt” - cz. II)
109.Grieg E. - W grocie Króla Gór (z I Suity “Peer Gynt” - cz. IV)
110.Chopin F. - Walc Des-dur “Minutowy” op. 64 nr 1
111.Schubert F. - Pstrąg
112.Monti V. - Czardasz
113.Dvorák A. - Taniec słowiański e-moll nr 2
114.Liszt F. - II Rapsodia węgierska.
DZIAŁ II - FORMY MUZYCZNE
I.PIEŚŃ ZWROTKOWA
115.piosenka popularna - Uciekła mi przepióreczka w proso
116.piosenka popularna - Furman
117.Moniuszko St. - Kum i kuma
118.Brahms J. - Kołysanka
119.Schubert F. - Ave Maria
120.Schumann R. - Cudowny miesiąc maj (z cyklu “Miłość poety”).
II.TRZYCZĘŚCIOWA FORMA ABA
121.Chopin F. - Polonez B-dur (młodzieńczy)
122.Mozart W.A. - Uwertura do opery “Uprowadzenie z seraju”
123.Czajkowski P. - Marsz (z baletu “Dziadek do orzechów”).
III.RONDO
124.Mozart W.A. - Sonata fortepianowa C-dur KV 545 (cz. III)
125.Chopin F. - Koncert fortepianowy f-moll op. 21 (cz. III)
126.Chopin F. - Koncert fortepianowy e-moll op. 11 (cz. III)
127.Haydn J. - Koncert D-dur (cz. III)
128.Beethoven L.v. - V Koncert fortepianowy Es-dur op. 73 (cz. III).

Okładka: Zganiacz-Mazur Liliana, Audycja Muzyczne tom III. Tematy muzyczne cz.1

cena 24,95 zł.


nuty.pl

Zganiacz-Mazur Liliana
Audycja Muzyczne tom III. Tematy muzyczne cz.1

polski Audycja Muzyczne tom III. Tematy muzyczne cz.1


Ilość stron:136
Format:150 x 210
Opracowanie na:książka
Rodzaj produktu:książka
Wersja językowa:polska
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL078250
Produkty podobne:Zganiacz-Mazur Liliana - Audycja Muzyczne tom I. Tematy muzyczne 1
Zganiacz-Mazur Liliana - Audycja muzyczne tom II.Tematy muzyczne
Zganiacz-Mazur Liliana - Audycje Muzyczne tom III. Tematy muzyczne część 2
Dudek Aleksandra - Audycje muzyczne, Program nauczania dla szkół muzycznych I stopnia
Zganiacz-Mazur Liliana - Audycje muzyczne, tom 1. Podstawy teorii literatury muzycznej
Zganiacz-Mazur Liliana - Audycje muzyczne, tom 2. Podstawy teorii literatury muzycznej
Zganiacz-Mazur Liliana - Audycje muzyczne, tom 3, Podstawy historii muzyki, cz. 1
Zganiacz-Mazur Liliana - Audycje muzyczne, tom 3. Podstawy historii muzyki - cz. 2
Grochowska Dorota - Audycje muzyczne. Materiały pomocnicze. Zeszyt ćwiczeń dla uczniów PSM I stopnia
Grochowska Dorota - Audycje muzyczne. Program nauczania dla PSM I stopnia

Tematy Muzyczne stanowią nową pozycję w procesie kształcenia muzycznego, zapoznaje ucznia z materiałem muzycznym w poznawaniu literatury. Opracowane utwory opierają się na wykazach literatury zamieszczonych w materiałach metodycznych do audycji muzycznych. Podane tematy są obszerne, mają zapis fortepianowy a przy utworach orkiestrowych zastosowano zapis trzech pięciolinii.


Spis treści:

ŚREDNIOWIECZE
1.Anonim - Bogurodzica.
RENESANS
2.Orlando di L. - Lucescit jam o socii (chanson)
3.Palestrina G.P.da - Gloria in excelsis Deo z "Missa papae Marcelli"
4.Venosa G.C.da - O voi, o voi (madrygał)
5.Marenzio L. - Amatemi, ben mio (madrygał)
6.Monteverdi C. - O sia tranquillo il mare (madrygał).
POLSCY KOMPOZYTORZY XVI WIEKU
7.Leopolita M. - Mihi autem
8.Wacław z Szamotuł - Już się zmierzcha
9.Gomółka M. - Kleszczmy rękoma wszyscy zgodliwie (psalm 47)
10.Gomółka M. - Nieście chwałę, mocarze (psalm 29).
BAROK
11.Bach J.S. - Inwencja dwugłosowa a- moll
12.Bach J.S. - Inwencja trzygłosowa C-dur
13.Bach J.S. - Preludium C-dur z I tomu "Das wohltemperierte Klavier"
14.Bach J.S. - Fuga c-moll z I tomu "Das wohlteperierte Klavier"
15.Bach J.S. - II Suita francuska (cz. I)
16.Bach J.S. - Toccata d-moll
17.Bach J.S. - Koncert włoski (cz. I)
18.Bach J.S. - III Partita E-dur (cz. I)
19.Bach J.S. - I Suita G-dur (cz. I)
20.Bach J.S. - Suita h-moll Badinerie
21.Bach J.S. - I Koncert skrzypcowy a-moll (cz. I)
22.Bach J.S. - Koncert d-moll na 2 skrzypiec (cz. I)
23.Bach J.S. - III Suita orkiestrowa (cz. II - Aria)
24.Bach J.S. - Jesu, meine Freude (motet)
25.Haendel G.F. - III Suita klawesynowa (cz. I)
26.Haendel G.F. - VII Suita klawesynowa Passacaglia
27.Haendel G.F. - IV Koncert organowy F-dur (cz. I)
28.Haendel G.F. - Koncert B-dur op. 4 nr 6 (cz. I)
29.Haendel G.F. - Aria z suity "Muzyka na wodzie"
30.Haendel G.F. - Bourée z suity "Muzyka ogni sztucznych"
31.Haendel G.F. - Largo z opery "Xerxes"
32.Haendel G.F. - Chór z oratorium "Juda Machabeusz"
33.Haendel G.F. - Alleluja z oratorium "Mesjasz"
34.Vivaldi A. - Cztery pory roku - "Wiosna" (cz. I)
35.Vivaldi A. - Cztery pory roku - "Lato" Burza (cz. II)
36.Vivaldi A. - Cztery pory roku - "Jesień" Polowanie (cz. III)
37.Vivaldi A. - Cztery pory roku - "Zima" (cz. 1)
38.Corelli A. - La follia z Sonaty op. 5 nr 6
39.Tartini G. - Sonata skrzypcowa g-moll ("z trylem diabelskim" - cz. I)
40.Rameau J.P. - Tamburyn
41.Rameau J.P. - Kura
42.Couperin F. - Le Tic-Toc-Choc
43.Daquin Louis-C. - Kukułka
44.Albinoni T. - Adagio.
KOMPOZYTORZY POLSKIEGO BAROKU
45.Pękiel B. - Audite mortales (cz. I)
46.Gorczycki G.G. - Gaude Mater
47.Szarzyński S.S. - Sonata na 2 skrzypiec i organy
48.Mielczewski M. - Koncert "Deus in nomine tuo"
49.Zieleński M. - I Fantazja
50.Jarzębski A. - Tamburetta.
KLASYCYZM
51.Haydn J. - Sonata fortepianowa G-dur (cz. I)
52.Haydn J. - Symfonia D-dur nr 101 "Zegarowa" (cz. II)
53.Haydn J. - Serenada z XVII Kwartetu smyczkowego
54.Haydn J. - Symfonia Es-dur nr 103 "Z werblem na kotłach" (cz. III)
55.Haydn J. - Koncert fortepianowy D-dur (cz. III)
56.Haydn J. - Pory roku - "Wiosna" (cz. I)
57.Haydn J. - Stworzenie świata (cz. I)
58.Mozart W.A. - Uwertura do opery "Uprowadzenie z seraju"
59.Mozart W.A. - Uwertura do opery "Wesele Figara"
60.Mozart W.A. - Sonata fortepianowa C-dur KV 545 (cz. I)
61.Mozart W.A. - Sonata fortepianowa A-dur KV 331 Marsz turecki
62.Mozart W.A. - Koncert fortepianowy d-moll KV 466 (cz. I)
63.Mozart W.A. - Koncert klarnetowy A-dur KV 662 ( cz. I)
64.Mozart W.A. - Koncert skrzypcowy D-dur (cz. III)
65.Mozart W.A. - Alleluja z motetu "Exultate jubilate"
66.Mozart W.A. - Eine kleine Nachtmusik KV 525 (cz. I)
67.Mozart W.A. - Symfonia g-moll KV 550 (cz. I, III)
68.Mozart W.A. - Symfonia Es-dur KV 543 (cz. III)
69.Mozart W.A. - Symfonia C-dur "Jowiszowa" KV 550 (cz. I)
70.Beethoven L.v. - Dla Elizy
71.Beethoven L.v. - Adelaida
72.Beethoven L.v. - Sonata fortepianowa cis-moll "Księżycowa" op. 27 nr 2 (cz. I)
73.Beethoven L.v. - V Koncert fortepianowy Es-dur op. 73 (cz. III)
74.Beethoven L.v. - Koncert skrzypcowy D-dur (cz. III)
75.Beethoven L.v. - Sonata skrzypcowa a-moll op. 23 (cz. II) 76.Beethoven L.v. - III Symfonia Es-dur Marsz żałobny (cz. II) 77.Beethoven L.v. - V Symfonia (cz. I)
78.Beethoven L.v. - VII Symfonia (cz. II)
79.Beethoven L.v. - IX Symfonia d-moll Oda do radości (cz. IV).
POLSCY KOMPOZYTORZY EPOKI KLASYCZNEJ
80.Stefani J. - Polonez z wodewilu "Cud mniemany czyli Krakowiacy i Górale"
81.Elsner J. - Uwertura do opery "Leszek Biały"
82.Lessel F. - Wariacje na temat ukraińskiej melodii ludowej
83.Szymanowska M. - Walc A-dur
84.Ogiński M.K. - Polonez a-moll "Pożegnanie ojczyzny"
85.Gołąbek J. - Symfonia D-dur (cz. I).
ROMANTYZM
86.Weber C.M.v. - Uwertura do opery "Oberon"
87.Weber C.M.v. - Aria Maksa z I aktu opery "Wolny strzelec"
88.Weber C.M.v. - Zaproszenie do tańca
89.Schubert F. - Ave Maria 90.Schubert F. - Polna różyczka
91.Schubert F. - Kołysanka
92.Schubert F. - Serenada
93.Schubert F. - Pstrąg
94.Schubert F. - Momente musicale f-moll op. 94 nr 5
95.Schubert F. - Impromptu Es-dur
96.Schubert F. - V Symfonia (cz. III)
97.Schubert F. - VIII Symfonia h-moll "Niedokończona" (cz. I)
98.Schumann R. - Marzenie
99.Schumann R. - Piosenka sycylijska z cyklu "Album dla młodzieży"
100.Schumann R. - Cudowny miesiąc maj z cyklu "Miłość poety"
101.Schumann R. - Koncert wiolonczelowy a-moll (cz. I)
102.Schumann R. - Koncert fortepianowy a-moll op. 54 (cz. I)
103.Schumann R. - IV Symfonia d-moll (cz. I)
104.Mendelssohn-Bartholdy F. - Na skrzydłach pieśni
105.Mendelssohn-Bartholdy F. - Koncert skrzypcowy e-moll (cz. I)
106.Mendelssohn-Bartholdy F. - Suita "Sen nocy letniej" Uwertura, Nokturn, Marsz weselny
107.Mendelssohn-Bartholdy F. - IV Symfonia A-dur "Włoska" (cz. I)
108.Chopin F. - Życzenie
109.Chopin F. - Hulanka
110.Chopin F. - Śliczny chłopiec
111.Chopin F. - Ballada g-moll op. 23
112.Chopin F. - Etiuda c-moll "Rewolucyjna" op. 10 nr 12
113.Chopin F. - Impromptu As-dur op. 29
114.Chopin F. - Kołysanka Des-dur op. 57
115.Chopin F. - Nokturn Es-dur op. 9 nr 2
116.Chopin F. - Preludium e-moll op. 28 nr 4
117.Chopin F. - Polonez A-dur op. 40 nr 1
118.Chopin F. - Walc As-dur op. 64 nr 3
119.Chopin F. - Mazurek a-moll op. 59 nr 1
120.Chopin F. - Scherzo h-moll op. 20
121.Chopin F. - Sonata fortepianowa b-moll Marsz żałobny (cz. III)
122.Chopin F. - I Koncert fortepianowy e-moll op. 11 (cz. I, II, III)
123.Chopin F. - II Koncert fortepianowy f-moll op. 21 (cz. I, II, III).
IMPRESJONIZM
124.Debussy C. - Popołudnie fauna
125.Debussy C. - Dziewczyna o włosach jasnych jak len
126.Debussy C. - Światło księżyca
127.Debussy C. - Taniec pajaca
NEOROMANTYZM
128.Brahms J. - Kołysanka op. 49 nr 4
129.Brahms J. - Taniec węgierski nr 5
130.Brahms J. - Walc As-dur op. 39
131.Brahms J. - Koncert skrzypcowy D-dur (cz. III)
132.Brahms J. - IV Symfonia e-moll (cz. I)
133.Wagner R. - Uwertura do opery "Tannhäuser"
134.Wagner R. - Marsz "Wejście gości na Wartburg" z II aktu opery "Tannhäuser"
135.Wagner R. - Marsz weselny z III aktu dramatu muz. "Lohengrin"
136.Wagner R. - Galop Walkirii z dramatu muz. "Walkiria".
KOMPOZYTORZY XIX WIEKU
KOMPOZYTORZY FRANCUSCY
137.Gounod Ch.-Bach J.S. - Ave Maria
138.Gounod Ch. - Serenada Mefistofelesa z III aktu opery "Faust"
139.Franck C. - Ave Maria
140.Franck C. - Symfonia d-moll (cz. II)
141.Lalo É. - Symfonia hiszpańska op. 21 (cz. I)
142.Delibes L. - Aria Lakmé (z dzwoneczkami) z II aktu opery "Lakmé"
143.Bizet G. - Aria Nadira z I aktu opery "Poławiacze pereł"
144.Bizet G. - Kuplety torreadora z II aktu opery "Carmen"
145.Bizet G. - Seguidilla z I aktu opery "Carmen"
146.Bizet G. - II Suita "Arlezjanka" (cz. III)
147.Saint-Saëns C. - Taniec szkieletów op. 40
148.Saint-Saëns C. - Łabędź z cyklu "Karnawał zwierząt"
149.Saint-Saëns C. - Aria Dalili z I aktu opery "Samson i Dalila"
150.Massenet J. - Medytacje z opery "Thais".
KOMPOZYTORZY POLSCY
151.Kurpiński K. - Uwertura do opery "Zamek na Czorsztynie"
152.Kurpiński K. - Koncert klarnetowy A-dur (cz. I)
153.Komorowski I. - Kalina
154.Zarzycki A. - Mazurek G-dur op. 26
155.Zarębski J. - Tarantella op. 25.
MUZYKA SKRZYPCOWA
156.Paganini N. - Moto perpetuo
157.Paganini N. - II Koncert skrzypcowy h-moll La Campanella (cz. III)
158.Lipiński K. - Koncert wojskowy D-dur op. 21 (cz. I)
159.Wieniawski H. - Legenda
160.Wieniawski H. - Polonez A-dur
161.Wieniawski H. - II Koncert skrzypcowy d-moll (cz. III)
162.Sarasate P. - Melodie cygańskie.
MUZYKA OPEROWA
163.Auber D.F. - Bolero z II aktu opery "Niema z Portici"
164.Rossini G. - Uwertura do opery "Wilhelm Tell"
165.Rossini G. - Uwertura do opery "Sroka złodziejka"
166.Rossini G. - Aria Don Bazylia (Aria o plotce) z I aktu opery "Cyrulik sewilski"
167.Donizetti G. - Cavatina Lucii z I aktu opery "Łucja z Lammermoor"
168.Donizetti G. - Cavatina Noriny z I aktu opery "Don Pasquale"
169.Bellini V. - Aria Normy z I aktu opery "Norma"
170.Bellini V. - Aria Aminy z II aktu opery "Lunatyczka"
171.Verdi G. - Aria Traviaty z I aktu opery "Traviata"
172.Verdi G. - Aria Gildy z I aktu opery "Rigoletto"
173.Verdi G. - Chór niewolników z III aktu opery "Nabucco"
174.Leoncavallo R. - Aria Cania z I aktu opery "Pajace"
175.Leoncavallo Ruggiero - Poranek.
MUZYKA OPERETKOWA
176.Offenbach J. - Kankan z II aktu operetki "Orfeusz w piekle"
177.Offenbach J. - Piosnka Parysa z operetki "Piękna Helena"
178.Offenbach J. - Aria Pericholi z I aktu operetki "Perichola"
179.Strauss J. ojciec - Marsz Radetzky`ego
180.Strauss J. syn - Życie artysty (walc wiedeński)
181.Strauss J. syn - Annen-polka op. 117.

Okładka: Gwizdalanka Danuta, Historia muzyki, Podręcznik dla szkół muzycznych, XX wiek, z. 3

cena 45 zł.


nuty.pl

Gwizdalanka Danuta
Historia muzyki, Podręcznik dla szkół muzycznych, XX wiek, z. 3

polski Historia muzyki, Podręcznik dla szkół muzycznych, XX wiek, z. 3


Ilość stron:304
Format:165 x 235
Opracowanie na:książka
Rodzaj produktu:książka
Wersja językowa:wstępu: polska
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
AutorzyRedaktor: Leszczyńska-Zając Dorota
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL081045
Produkty podobne:Gwizdalanka Danuta - Historia muzki cz. 2 Podręcznik dla szkół muzycznych: Barok - Klasycyzm - Romantyzm
Gwizdalanka Danuta - Historia muzyki cz. 1 Podręcznik dla szkół muzycznych: Od antyku do opery barokowej

"Obfitość muzyki skomponowanej w XX wieku oraz jej ogromne zróżnicowanie sprawiły, że okresowi temu poświęcone są dwie książki. Wytyczną dla pierwszej, a więc tego tomu, jest podstawowy poziom wiedzy wymaganej przy egzaminie maturalnym z historii muzyki (...). Argumentem przemawiającym na rzecz tak obszernego omówienia repertuary powstałego w minionym stuleciu była chęć przybliżenia do czytelników muzyki uważanej niekiedy za "trudną", "niezrozumiałą", a nawet "brzydką". Oczywiście, rodzi to pytanie: czy muzykę można "zrozumieć"? Otóż w pewien sposób można, a służy temu poznanie technik kompozytorskich, czyli zasad według których kompozytorzy "składają dźwięki" - jak pisze Gwizdalanka we wstępie "Od Autora". Prezentowany podręcznik zawiera liczne fotografie, przykłady muzyczne, fragmenty partytur, ilustracje, rysunki, diagramy wykresy, które z pewnością przybliżą uczniom zagadnienia związane z muzyką XX wieku.


Lista utworów:
Historia muzyki, Podręcznik dla szkół muzycznych, XX wiek, z. 3 (Gwizdalanka Danuta)

Spis treści:

Od Autora
POCZĄTEK WIEKU
Kryzys tonalności
Claude Debussy: "muzyka jest cała z kolorów i rytmów"
Muzyka francuska
Kompozytorzy-impresjoniści
"Zegarmistrz" Ravel
Kalejdoskop stylów
Kwartowe akordy Skriabina
Włoska opera werystyczna
"Mołoda Polska" w muzyce
Symfonicy z Północy
Leos Janacek
Charles Ives: "Słyszę co innego!"
Repetytorium: na granicy epok
Przypisy
OKRES MIĘDZYWOJENNY I POWOJENNY
Igor Strwiński: patron epoki
Neoklasycyzm
Muzyka francuska: od zabawy do powagi
Bela Bartok: "wulkan pod kontrolą"
Folkloryzm
Siergiej Prokofiew: "melodia jest podstawą muzyki"
Karol Szymanowski: liryka, ekstaza i lechickość
Muzyka polska 1918-1956
Między tradycją a nowoczesnością
"Polscy paryżanie"
Powojenna dekada
Dodekafonia: logika i ekspresja
Arnold Schoenberg
Zasady dodekafonii
Alban Berg: liryka i dramat
Anton Webern: "kompozytor w pianissimo espressivo"
Muzyka niemiecka
Prostota i rzeczywistość
Paul Hindemith: od prowokatora do profesora
Dymitr Szostakowicz: "Beethoven XX wieku"
Muzyka coraz wyraźniej amorykańska
Repetytorium: różne oblicza nowoczesności sprzed lat
Przypisy
DRUGA POŁOWA XX WIEKU
Oliver Messiaen: kompozytor witraży
Symbioza tradycji i współczesności
Społeczna misja muzyki
W poszukiwaniu porządku
Druga awangarda
Fascynacja dodekafonią
Serializm, czyli maksimum kontroli
Muzyka elektroniczna
"Wynalazca" John Cage
Galeria nowatorów
Luigi Nono: muzyka i polityka
Pierre Boulez: "serializm to współczesny kontrapunkt"
Utwory i rytuały Karlheinza Stockhausena
Glissanda Iannisa Xenakisa
Chmury, przygody i zegary Ligetiego
Luciano Berio, czyli nowy głos
Teatr instrumentalny Mauricia Kagla
Witold Lutosławski: precyzja i porządek
Muzyka polska minionego półwiecza
Prekursorzy przemian
"Szkoła polska"
Krzysztof Penderecki
Henryk Mikołaj Górecki
Muzyka medytacyjna, malarska i narracyjna
Pokolenie postmodernistów
Redukcja i prostota
Pokkolenie docenione pod koniec stulecia
Spektralizm
Przypisy
Rzut oka w cztery szuflady z perspektywy minionego półwiecza
Zajrzyj do dwóch szuflad (psalmy, Orfeusz) z wiadomościami odkładanymi w nich w trzech tomach "Historii muzyki"
Interwały, strój i skale, czyli dźwiękowy budulec utworów muzycznych
Notacja, czyli "muzyka oglądana"
Poznaj, zastanów się, wybierz i zachęć innych
Wyobraź sobie że...
Słowniczek trudniejszych terminów
Indeks nazwisk
Bibliografia

Okładka: , Dźwięki mowy, Program kształtowania świadomości fonologicznej dla dzieci przedszkolnych i szkolnych

cena 44,95 zł.


nuty.pl

Dźwięki mowy, Program kształtowania świadomości fonologicznej dla dzieci przedszkolnych i szkolnych

polski Dźwięki mowy, Program kształtowania świadomości fonologicznej dla dzieci przedszkolnych i szkolnych


Ilość stron:232
Format:210 x 298
Opracowanie na:książka
Rodzaj produktu:książka
Wersja językowa:wstępu: polska
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
AutorzyAutor wstępu: Maurer Alicja
Redaktor: Maurer Alicja
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL081046

"Świadomość fonologiczna, jako wstępny warunek postępów w nauce czytania i pisania, stanowiła przedmiot rozległych badań w ciągu ostatnich niemal trzydziestu lat. Jest to jedna z kilku zdolności metajęzykowych, warunkujących postępy w nauce czytania i pisania na szczeblu nauczania elementarnego w językach alfabetycznych (...). Świadomość fonologiczna umożliwia skoncentrowanie się na dźwiękach mowy, tworzących słowa, lub na fonemowej strukturze słów, niezależnie od ich znaczenia" - pisze redaktor książki "Dźwięki mowy". Niniejsza publikacja podzielona jest na cztery części poprzedzone "Wstępem": Na początku - część teoretyczna przybliżająca nauczycielom i pedagogom pojęcie "świadomości fonologicznej". Następnie trzy części zawierające, oparte na czarno-białych rysunkach, ćwiczenia dla dzieci ("Zabawy z rymami", "Głoski zaczynające i kończące słowa", "Głoska a litera"). W większości polegają one na wymawianiu różnych słów, czy też uzupełnianiu diagramów na zasadzie skojarzeń.


Lista utworów:
Dźwięki mowy, Program kształtowania świadomości fonologicznej dla dzieci przedszkolnych i szkolnych

Spis treści:

WSTĘP
Znaczenie świadomości fonologicznej w początkowej nauce czytania i pisania
Pojęcie świadomości fonologicznej
Świadomość fonologiczne a opanowanie umiejętności czytania i pisania
Świadomość fonemowa a trudnosci w nauce czytania i pisania
Poziomy świadomości fonologicznej
Diagnoza świadomości fonologicznej
Kształotowanie świadmości fonologicznej
Rola automatyzacji w nauce czytania i pisania
Dekodowanie jako umiejętność
Uczenie się umiejętności dekodowania
Wnioski
Literatura
CZĘŚĆ 1
Zabawy z rymami
Wprowadzenie w świat dźwięków mowy
Literatura dziecięca
Rymy
Rozpoznawanie rymów
Tworzenie rymów
Zabawy z rymami
CZĘŚĆ 2
Głoski zaczynające i kończące słowa
Głoski zaczynające i kończące słowa
Wyodrębnianie głosek zaczynających i kończących słowa
Podawanie słów zaczynających się taką samą głoską
Zabawy z głoskami zaczynającymi i kończącymi słowa
CZĘŚĆ 3
Głoska a litera
Analiza i synteza sylabowa i fonemowa
Analiza i synteza sylabowa
Wyszukiwanie znaczących części słowa
Łączenie sylab w słowa
Analiza i synteza fonemowa
Dzielenie słów na głoski
Wyszukiwanie słowa w słowie
Głoska a litera
Literatura

Okładka: Gawroński Ludwik, Muzyka religijna w Lublinie w latach 1574-1794

cena 24,95 zł.


nuty.pl

Gawroński Ludwik
Muzyka religijna w Lublinie w latach 1574-1794

polski Muzyka religijna w Lublinie w latach 1574-1794


Ilość stron:136
Format:145 x 205
Opracowanie na:książka
Rodzaj produktu:książka
Wersja językowa:polska
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL081107

Dzieje kultury polskiej, zwłaszcza zaś kultury muzycznej, stanowią dotąd niezapisaną kartę. Każdy bowiem badacz przeszłości staje przed tajemnicą, którą tylko w części zdolny jest wyjaśnić. Religijna kultura muzyczna w Polsce nie została dotąd całościowo opracowana. Rozprawa w dużym stopniu przybliża dzieje muzyki na terenie miasta Lublina w latach 1574-1794, nie tylko zresztą religijnej. Przy okazji dowiadujemy się również o dziejach pięciu najważniejszych kościołów lubelskich oraz o działalności szkół kościelnych. Całość dopełniają cztery aneksy i zestaw ilustracji. stanowią one ciekawą dokumentację rozprawy.


Spis treści:

Kilegiata św. Michała Archanioła jako główny ośrodek wykonastwa muzyki kościelnej
Kolegium wikariuszy i pszałterzystów
Kapela kolegiacka
Organy i organiści
Muzyka w innych kościołach
Kościół OO. Jezuitów
Kościół OO. Dominikanów
Kościół św. Ducha
Kościół św. Mikołaja na Czwartku
Nauczanie Muzyki
Szkoła kolegiacka
Szkoła parafialna na Czwartku
Szkoła jezuicka
Bursa muzyczna jezuicka
Teatr szkolny jezuicki

Okładka: Ćwiklińska Maria, Rogozińska Małgorzata, Dyktanda elementarne dla klasy-VI szkoły muzycznej I stopnia - podręcznik dla nauczyciela

cena 38 zł.


nuty.pl

Ćwiklińska Maria, Rogozińska Małgorzata
Dyktanda elementarne dla klasy-VI szkoły muzycznej I stopnia - podręcznik dla nauczyciela

polski Dyktanda elementarne dla klasy-VI szkoły muzycznej I stopnia - podręcznik dla nauczyciela


Ilość stron:117
Format:210 x 300
Opracowanie na:książka + CD
Rodzaj produktu:książka + płyta CD
Wersja językowa:polska
Stopień trudności:6 w skali od 0 do 10
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL082810

Nowoczesny zestaw dyktand dla dzieci i młodzieży, z dołączoną bezpłatną płytą CD zawierającą nagrania większości ćwiczeń. Na płycie zarejestrowano brzmienie wielu instrumentów smyczkowych, dętych i perkusyjnych w wykonaniu znakomitych instrumentalistów. Układem materiału oraz założeniami metodycznymi podręcznik nawiązuje do Solfeżu elementarnego Marii Wacholc. Kolejność wprowadzania nowych zagadnień jest taka sama jak w Solfeżu elementarnym, co pozwala na równoległe korzystanie z obu podręczników, a tym samym daje możliwość opracowywania identycznych zagadnień w różnych formach, takich jak śpiewanie, rozpoznawanie, zapisywanie.
Środek dydaktyczny zalecany do użytku szkolnego przez ministra właściwego do spraw kultury i ochrony dziedzictwa narodowego na podstawie recenzji specjalistów: prof. dr hab. Marii Wacholc i mgr Małgorzaty Bednarek.


Spis treści:

Rozdział I Wprowadzenie
Rozdział II. Zagadnienia tonalne
Tonacja E-dur
Tonacja cis-moll
Tonacja A-dur
Tonacja f-moll
Dźwięki diatoniczna i zmienne chromatyczne
Zboczenia modulacyjne i modulacje
Skale modalne
Ćwiczenia wykraczające poza system tonalny dur-moll
Rozdzieł III. Rytm i metrum
Synkopy. Pauzy na mocnych częściach taktu lub grupy rytmicznej
Grupy rytmiczne: cztery trzydziestodwójki, ósemka z kropką- dwie trzydziestodwójki, ósemka z dwiema kropkami-trzydziestodwójka, szesnastka z kropką- trzydziestodwójka
Zmiany metrum- multimetria
Polimetria
Muzyka atakowa
Rozdział IV. Interwały i akordy, progresje
Interwały i akordy
Progresje niemodulujące i modelujące
Rozdział V. Muzyka różnych epok
Średniowiecze
Renesans
Barok
Klasycyzm
Romantyzm
XX wiek

cena 49 zł.


nuty.pl

Chłopecki Andrzej
Alban Berg - człowiek i dzieło czasu młodości. Od pieśni solowej do orkiestrowej

polski Alban Berg - człowiek i dzieło czasu młodości. Od pieśni solowej do orkiestrowej


Ilość stron:288
Format:162 x 235
Opracowanie na:książka
Rodzaj produktu:książka
Wersja językowa:polska
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
Kod produktu:NPL083730

Książka jest pierwszą częścią planowanego i częściowo zrealizowanego przedsięwzięcia, jakim miało być opisanie życia i twórczości Albana Berga. Niniejsza publikacja ma na celu udokumentowanie wstępnych i wczesnych utworów kompozytora z lat 1900-1913. W każdym z rozdziałów A. Chłopecki opisuje też życie kompozytora, ujawnia fakty dotyczące jego kondycji psychicznej i osobowościowej, ukazuje go w relacjach ze środowiskiem, w którym żył.


Spis treści:

Przedmowa
Wstęp
Alban Berg- romantyk szkołt wiedeńskiej
Syndrom twórczości wczesnej na przykładzie życia i twórczości Albana Berga
Cel i zakres pracy badawczo-interpretacyjnej
Rozdział I
Wiedeń Albana Berga
Rodzina i dzieciństwo
Drogi do Wiednia- przodkowie
Dom i dzieciństwo
Nasiąkanie kulturą i dramaty młodości
"Repertuar", czyli promegolena do świata muzyki
"Samopoznanie", czyli kształtowanie samoświadomości i prolegomena do świata literatury
Czas Marii, czyli doświadczenie traumatyczne
Czas pieśni "spontanicznej"(1901-1904)
Chronologia pierwszej fazy pieśni młodzieńczej
O stanie badań
Pieśni autodydakty- próba charakterystyki. Przybliżenia- uogólnienia
Rozdział II
Drogi do samodzielności
Urzędnik
Pod opieka Arnolda Schönberga- czas edukacji muzycznej
Pod przewodem Smaragdy- w kręgach artystycznych i intelektualnych Wiednia
Czas Heleny, czyli wielka miłość
Czas pieśni "intensywnego rozwoju"(1904- 1909)
Druga faza twórczości pieśniarskiej
Poetycki rezonans twórczości Albana Berga na kompozytorskim tle epoki
Pieśni z czasów studiów u Arnolda Schönberga 1904-1909- próba charakterystyki. Przybliżenia i uogólnienia
Pieśni wyodrębnione, czyli " autobiograficzne wyznanie"
Siedem wczesnych pieśni(1905-1908)
Cztery pieśni op. 2(1909)
Rozdział III
Śpiewy instrumentalne
Wariacje fortepianowe na temat własny
Sonata fortepianowa op.1
Kwartet smyczkowy op. 3
Cztery utwory na klarnet i fortepian op. 5
W kręgu Arnolda Schönberga
Czas kryzysu
Organizator- edytor- teoretyk
Skandal w sali Musikvereinu
Pięć pieśni orkiestrowych wg widokówek pocztowych Petera Altenberga op. 4
Klamra ćwierćwiecza lirycznej twórczości: Scheliesse mir die Augen beide I-II
Zakończenie. Syndrom ekspresji podmiotu lirycznego we wczesnej twórczości Albana Berga
Aneksy
Genealogia rodziny Albana Berga
Wykaz twórczości 1901-1904
Wykaz twórczości 1904-1909
Indeks utworów
Bibliografia
Indeks nazwisk





Wyszukiwarka






Strona główna

Centrum Dystrybucji Nut nuty.pl
FRAZA s.c., ul. Łużycka 28a, 51-111 Wrocław
tel./fax (071) 325-82-11, tel. 372-66-68
Copyright 1997 - 2014 Fraza s.c., Wrocław, Poland