•Centrum Dystrybucji Nut•
System sklepów muzycznych
  

pokaż koszyk
Pomoc  Podręczniki  Utwory okolicznościowe  Nuty na instrumenty klawiszowe  Nuty na instrumenty strunowe  Nuty na instrumenty dęte drewniane i dęte blaszane  Nuty na instrumenty perkusyjne  Nuty na głosy solowe i chóry  Śpiewniki turystyczne, biesiadne i rockowe  Książki  Nuty na orkiestrę  Nuty na zespoły kameralne oraz rockowe  Inne 
Indeks autorów |  Wyszukiwarka |  Mapa serwisu 

Żyję nie ja

Dostępne opracowania:

fortepian solo (1)
książka (9)
książka + CD (1)
książka z przykładami nutowymi (1)
więcej opracowań ...

Żyję nie ja znajdziesz w 13 publikacjach wymienionych poniżej:


Okładka: Przybylski Tadeusz, Z dziejów nauczania muzyki w Krakowie od średniowiecza do czasów współczesnych

cena 18,45 zł.


nuty.pl

Przybylski Tadeusz
Z dziejów nauczania muzyki w Krakowie od średniowiecza do czasów współczesnych

Ilość stron:378
Format:161 x 230
Rodzaj produktu:książka
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
Kod produktu:NPL059875

Niniejsza rozprawa została zainspirowana jubileuszem 100-lecia Akademii Muzycznej w Krakowie, uroczyście obchodzonym w 1988 roku. Z tej to okazji wydawało się autorowi rzeczą ze wszech miar celową podjęcie próby naszkicowania dziejów nauczania muzyki w podwawelskim grodzie od ich zarania do czasów współczesnych, tym bardziej, że dotychczas brak takiego opracowania w naszym piśmiennictwie muzycznym. W realizacji przyjętych zamierzeń oparto się głównie na materiałach źród­ło­wych tak rękopiśmiennych, jak i drukowanych. Przy korzystaniu z wszelkiego rodzaju dokumentów generalnym założeniem było wyzyskanie materiałów oryginalnych, nie zaś ich opracowań. Jeżeli brak oryginalnego dokumentu czy jego wydań zmuszał do korzystania z przekazów pośrednich, wówczas ograniczono się tylko do takich, które zostały źródłowo udokumentowane. Integralną częścią książki są trzy obszerne aneksy, na które składają się różne dokumenty, spisy pedagogów i absolwentów, tabele statystyczne szkół itp. - uzupełniające niejako wcześniejsze wywody autora i mogące służyć Czytelnikom jako podstawa refleksji, komentarzy czy interpretacji. Całość książki dopełniają ilustracje, głównie archiwalne. [Fragment wstępu książki]


Spis treści:

WSTĘP
NAUCZANIE MUZYKI W DAWNYM KRAKOWIE
Średniowiecze
Renesans
Barok
Oświecenie
Bursa muzyczna przy kolegiacie św. Anny
Szkoła muzyczna Józefa Zygmuntowskiego
Szkoła śpiewu księdza Wacława Sierakowskiego
EDUKACJA MUZYCZNA W XIX WIEKU I W I POŁOWIE XX WIEKU
Szkoła śpiewu figuralnego na Wawelu (1815–1824)
Bursa muzyczna pod zarządem Towarzystwa Przyjaciół Muzyki (1817–1838)
Szkoła muzyczna przy Instytucie Technicznym (1841–1873)
Szkoła muzyczna Krakowskiego Towarzystwa Muzycznego (1867–1888)
Konserwatorium Towarzystwa Muzycznego w Krakowie (1888–1939)
Dyrekcja Władysława Żeleńskiego (1888–1921)
Dyrekcja Wiktora Barabasza (1921–1928)
Dyrekcja Michała Juliana Piotrowskiego (1928–1938)
Dyrekcja Bolesława Wallek-Walewskiego (1938–1939)
Szkoła muzyczna Towarzystwa Muzycznego „Harmonia” (1889–1908)
Instytut Muzyczny (1908–1839)
Studium muzykologiczne w Uniwersytecie Jagiellońskim (od 1911)
Szkoła muzyczna im. Władysława Żeleńskiego (1929–1939, 1945–1950)
Szkoła muzyczna im. Stanisława Moniuszki (1903–1939). Szkoła muzyczna Żydowskiego
Towarzystwa Muzycznego (1920?– 1939)
SZKOLNICTWO MUZYCZNE W LATACH 1945–1988
Państwowa Wyższa Szkoła Muzyczna (1945–1979). Akademia Muzyczna (1979–1988)
Charakterystyka poszczególnych kadencji rektorskich
Rektorat Zbigniewa Drzewieckiego (1945–1952)
Rektorat Stefanii Łobaczewskiej (1952–1955)
Rektorat Bronisława Rutkowskiego (1955–1964)
Rektorat Eugenii Umińskiej (1964–1966)
Rektorat Jana Hoffmana (1966–1969)
Rektorat Józefa Chwedczuka (1969–1972)
Rektorat Krzysztofa Pendereckiego (1972–1987)
Rektorat Krystyny Moszumańskiej-Nazar (od 1987)
Charakterystyka katedr i innych naukowo-dydaktycznych jednostek organizacyjnych
Katedra Kompozycji
Katedra Dyrygentury
Katedra Teorii Muzyki
Katedra Edytorstwa Muzycznego. Zakład Analizy i Interpretacji Muzycznej
Katedra Kształcenia Słuchu
I Katedra Fortepianu
II Katedra Fortepianu
Katedra Organów
Katedra Klawesynu i Dawnych Instrumentów Strunowych
Katedra Skrzypiec i Altówki
Katedra Wiolonczeli i Kontrabasu
Katedra Instrumentów Dętych, Perkusji i Akordeonu
Katedra Kameralistyki
Katedra Wokalistyki
Katedra Wychowania Muzycznego
Międzyuczelniane Studium Doskonalenia Dydaktyczno-Pedagogicznego
Międzywydziałowe Studium Pedagogiczne
Studium Edytorstwa Muzycznego
Studio Muzyki Elektronicznej
Studium Wojskowe
Biblioteka
Fonoteka
Dział Wydawnictw
Katedra Historii i Teorii Muzyki Uniwersytetu Jagiellońskiego (1945–1988)
Szkolnictwo niższych stopni (1945–1988)
PODSUMOWANIE
ANEKS I
Szkoła muzyczna przy Instytucie Technicznym (1841–1873)
Szkoła muzyczna Krakowskiego Towarzystwa Muzycznego (1867–1888)
Konserwatorium Towarzystwa Muzycznego (1888–1939)
Szkoła muzyczna im. Stanisława Moniuszki (1903–1939)
Instytut Muzyczny (1908–1939)
Szkoła muzyczna im. Władysława Żeleńskiego (1929–1939)
ANEKS II
Państwowa Wyższa Szkoła Muzyczna (1945–1979). Akademia Muzyczna (1979–1988)
Władze uczelni
Pedagodzy
Absolwenci
Laureaci konkursów muzycznych
Publikacje (1975–1988)
Szkolnictwo niższych stopni
ANEKS III. Ważniejsze materiały dokumentalne w ujęciu chronologicznym
Statut urządzenia szkoły i bursy muzycznej (1841)
Szkoła i Bursa muzyczna (1850–1852, 1876–1893)
Konserwatorium Towarzystwa Muzycznego w Krakowie. Statut z 1888 roku
Plan nauk w Konserwatorium Towarzystwa Muzycznego w Krakowie (1888)
Plan nauk w Konserwatorium Towarzystwa Muzycznego w Krakowie (1913)
Konserwatorium Towarzystwa Muzycznego w Krakowie (1930)
Instytut Muzyczny w Krakowie (1933)
Szkoła muzyczna im. Władysława Żeleńskiego w Krakowie
Bibliografia
Indeks osób
Spis ilustracji

Okładka: Wiśnios Joanna, Bajka o instrumentach muzycznych

cena 30,3 zł.


nuty.pl

Wiśnios Joanna
Bajka o instrumentach muzycznych

polski Bajka o instrumentach muzycznych


Ilość stron:44
Format:230 x 210
Opracowanie na:książka + CD
Rodzaj produktu:książka + płyta CD
Wersja językowa:opisów: polska
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
AutorzyRedaktor: Leszczyńska-Zając Dorota
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL061018

Książeczka z płytą CD przeznaczona jest dla starszych przedszkolaków (5 i 6-latków) oraz dla uczniów pierwszych klas szkoły podstawowej. Jest też adresowana do rodziców i nauczycieli, może bowiem okazać się cenną pomocą dydaktyczną w pracy z dziećmi. Dzięki zabawnym rymowanym opisom poszczególnych instrumentów, zagadkom, rebusom, licznym ilustracjom jak również nagranym na płytę przykładom muzycznym i piosenkom, dziecko wzbogaci swoją wiedzę z zakresu muzyki w przyjemny dla siebie sposób - bawiąc się i zaspokajając jednocześnie ciekawość. Fragmenty utworów znajdujące się na płycie to tzw. "hity" muzyki poważnej, głównie o charakterze programowym, jak np.: "Burza", "Łabędź", "Słoń", "W Grocie Króla Gór" czy "Mały Murzynek".


Okładka: Vinciguerra Remo, Crossing Borders Book 2 (A Progressive Introduction to Popular Styles for Piano) (Pf)

cena 59,95 zł.


nuty.pl

Vinciguerra Remo
Crossing Borders Book 2 (A Progressive Introduction to Popular Styles for Piano) (Pf)

polski Progresywnie ułożone utwory i melodie popularne na fortepian solo, z. 2
angielski Crossing Borders - a progressive introduction to popular styles for Piano Vol. 2


Ilość stron:28
Format:230 x 305
Opracowanie na:fortepian solo
Obsada:Instrument (w nawiasie ilość materiałów wykonawczych)
Fortepian (1)
Rodzaj produktu:nuty drukowane
Wersja językowa:wstępu: angielska
tytułów utworów: angielska
Stopień trudności:2 w skali od 0 do 10
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL067662
Produkty podobne:Vinciguerra Remo - Crossing Borders - a progressive introduction to popular styles for Piano Vol. 1
Vinciguerra Remo - Crossing Borders - a progressive introduction to popular styles for Piano Vol. 3
Vinciguerra Remo - Crossing Borders - a progressive introduction to popular styles for Piano Vol. 5
Vinciguerra Remo - Crossing Borders - a progressive introduction to popular styles for Piano Vol. 6
Vinciguerra Remo - Crossing Borders Book 4 (A Progressive Introduction to Popular Styles for Piano) (Pf)

Nowa seria publikacji fortepianowych. Prezentowana książka jest drugą częścią serii zawierająca utwory fortepianowe dla początkujących wykonawców. Dzięki temu w przyjemny sposób uczeń zapoznaje się z problematyką gry na fortepianie.

This progressive new series is intended to enable the developing pianist to cross the often artificial 'border' between classical and popular music. Most of the pieces are in a popular idiom, but a classical spirit of framework can also be recognized in much of the music.

Lista utworów:
The show begins
Cool Cat
Big Top
Shining
Merry - go - round
The Good Old Days
On tour
Piano bar
Up country
Why not?
Gliding
Come on, then!
Nothern lights
Orange Tango
Whirligig
Michel

Okładka: Schulz Roman, Wykłady z pedagogiki ogólnej. Tom II: O integralną wizję człowieka i jego rozwoju

cena 29,95 zł.


nuty.pl

Schulz Roman
Wykłady z pedagogiki ogólnej. Tom II: O integralną wizję człowieka i jego rozwoju

polski Wykłady z pedagogiki ogólnej. Tom II: O integralną wizję człowieka i jego rozwoju


Ilość stron:152
Format:160 x 230
Opracowanie na:książka
Rodzaj produktu:książka
Wersja językowa:polska
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
Kod produktu:NPL074109

Głównym przedmiotem analizy w obecnym tomie jest problematyka ontologiczna, implikowana przez pytanie o miejsce i rolę edukacji w całościowym procesie konstytuowania się jednostkowego bytu ludzkiego. W odróżnieniu od dotychczas stosowanych w filozofii wychowania podejść, zagadnienie to jest rozpatrywane z perspektywy antropologicznej.
Status obecnego tomu, podobnie jak poprzedniego, jest dwoisty. Pod pewnymi względami jest to monografia naukowa, gdyż dotyczy pojedynczego, nie w pełni rozpoznanego zagadnienia, w odniesieniu do którego stosuje się przyjętą w nauce procedurę formułowania problemów oraz zgłaszania uzasadnionych propozycji ich rozwiązania. Z drugiej strony jest to skrypt akademicki, miejscami o charakterze tylko konspektu wykładu, przeznaczony dla studentów kierunków pedagogicznych i nauczycielskich, wspomagający przyswajanie wiadomości z zakresu pedagogiki ogólnej.

Spis treści
Słowo wstępne; Antropologia systemowa fundamentem światopoglądowym pedagogiki (O perspektywę antropologiczną w pedagogice ogólnej * Pedagogika jako nauka o człowieku * Problematyka antropologii pedagogicznej * Jakiej antropologii potrzebuje pedagogika? * Niezbędność perspektywy systemowej w antropologii * Paradygmat systemowy i pojęcie systemu * Antropologia w poszukiwaniu systemowego obrazu człowieka * Człowiek czy antroposystem? * Perspektywa synchroniczna i diachroniczna w poznaniu antroposystemu * O systemowy obraz antroporozwoju); Człowiek rozwijający się - losy idei (Rozwój człowieka jako kategoria historyczno-kulturowa * Wybrane kategorie desygnujące rozwój * Jednostka ludzka - z dziejów idei * Jednostka ludzka - współczesne perspektywy oglądu i kategorie opisu * Naukowe teorie rozwoju osobniczego człowieka * Filozoficzne koncepcje rozwoju osobniczego człowieka); Homogeneza (Rozwój jednostki ludzkiej - przegląd dążeń integracyjnych * Ku systemowej wizji rozwoju osobniczego człowieka * Kategoria homogenezy - ogólna charakterystyka pojęcia * Teliczny wymiar homogenezy - dziedziną pedagogiki * Opieka jako kategoria antropologiczna); Z problematyki pedagogicznego samopoznania (Fides et ratio w doświadczeniu pedagogicznym * Refleksje o uniwersum językowym edukacji * Trzy myśli o aksjologii pedagogicznej)


Okładka: Redding Noel, Appleby Carol, Czy jesteś doświadczony? Prawdziwa historia zespołu The Jimi Hendrix Experience

cena 47,95 zł.


nuty.pl

Redding Noel, Appleby Carol
Czy jesteś doświadczony? Prawdziwa historia zespołu The Jimi Hendrix Experience

polski Czy jesteś doświadczony?


Ilość stron:272
Opracowanie na:książka
Rodzaj produktu:książka
Wersja językowa:polska
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
Kod produktu:NPL074252

''Wspaniała, napisana z polotem autobiografia Noela Reddinga przedstawia w sposób obrazowy cały muzyczny biznes... Jedna z najlepszych książek o rock'n'rollu, której jedynym celem, tak jak innych znakomitych książek, jest pokazanie, że ja tam byłem.
- Graham Coster, London Review of Books

''Odsłaniająca najwięcej szczegółów książka o Hendrixie. Redding pisze emocjonalnie i z humorem, wspaniale ożywiając zakulisową scenę muzyczną w czasie szybkiego dojścia do sławy The Experience.''
- New Musical Express

''Redding opowie ci jak to wszystko wyglądało od środka''
- Observer

Kariera zespołu The Jimi Hendrix Experience jest jedną z najbardziej oszałamiających i nieprawdopodobnych w historii rock'n'rolla. Ich podróż przez wyprzedane do ostatniego miejsca sale koncertowe wypełniła ich życie seksem, narkotykami, gwiazdorstwem i wyczerpaniem. W tym czasie stworzyli najbardziej wybuchową, pomysłową i natchnioną muzykę jaką kiedykolwiek słyszano.

Teraz, po raz pierwszy, Noel Redding, basista The Experience, opowiada całą historię zespołu. Zrozumiale i dowcipnie opisuje tworzenie przez grupę nowej muzyki; fenomen występów na żywo; grę Hendrixa zębami i podpalanie gitary, reakcje rozhisteryzowanej publiczności; a także konsekwencje kłopotów prawnych i zbiorowej obłudy. Szczera, zabawna, bogata w anegdoty, dająca wgląd w życie Hendrixa, jego geniusz i sposób w jaki był wykorzystany, Are You Experienced? jest książką o niezapomnianej grupie i muzycznej legendzie.


Noel Redding zaczął grać rock'n'rolla w 1958 roku, w wieku trzynastu lat; w roku 1966 został basistą Jimiego Hendrixa. Mieszka w Clonakilty, w Irlandii.

Carol Appleby żyła i pracowała z nim prawie przez dwadzieścia lat.


Wiesław Królikowski
(TYLKO ROCK nr 4 (116) kwiecień 2001)


Najkrócej można tak to ująć: frapująca książka, poświęcona głównie frapującym czasom, w których powstało mnóstwo frapującej muzyki. A bardziej szczegółowo biorąc... To rzecz, którą napisał - z pomocą swej tragicznie zmarłej w 1990 roku przyjaciółki - muzyk, mający od dawna miejsce w historii rocka: Noel Redding, znany przede wszystkim jako gitarzysta basowy zespołu Jimiego Hendrixa, The Jimi Hendrix Experience (dodam na wszelki wypadek - grupa działała w latach 1966-69). Ponad połowa tej przeszło 200-stronicowej publikacji bezpośrednio dotyczy The Experience, a w pozostałej części roi się od odniesień do tego wyjątkowego okresu w życiu naszego autora.

Angielski podtytuł książki brzmi nieco inaczej niż polski: The inside story of The Jimi Hendrix Experience. I faktycznie - poznajemy w detalach zakulisową historię tej wyjątkowo ważnej dla rozwoju rocka grupy. W swej opowieści Redding też dobrze przekazuje atmosferę hippisowskich czasów, w których zespół odniósł wielki sukces.

Rola gwiazdy była naprawdę przytłaczająca... Mój najpiękniejszy sen przemieniał się w koszmar... - wspomina, lecz również nie kryje, że trójka młodych muzyków poczynała sobie dość wariacko w tym zwariowanym kręgu, preferowała narkotyczno-alkoholowy trans. ...nam po prostu odbiło. Jedynym lekarstwem na samotność były dziewczyny lub odlot... rano szliśmy do baru, gdzie się upijaliśmy, potem czuliśmy się niezbyt dobrze, braliśmy kąpiel, ćpaliśmy, dawaliśmy koncert, upijaliśmy się, po czym czując się rozbitymi, szliśmy spać. Dziwny jest ten świat: taki styl życia nie przeszkodził Hendrixowi i jego muzykom koncertować forsownie i nagrywać arcydzieło za arcydziełem: Are You Experienced?, Axis: Bold As Love i Electric Ladyland...

Z książki wyziera portret Jimiego Hendrixa i na pewno dochodzi kilka nowych, nieznanych szczegółów. Uwagi Reddinga wydają mi się bardzo celne i prawdziwe, na dodatek miewają anegdotyczny walor. Choćby ta: Miał obsesję na punkcie gitary. Był nią zafascynowany do tego stopnia, że czasami brzdąkał na niej siedząc w ubikacji, gdyż podobała mu się akustyka tego wyłożonymi płytkami pomieszczenia... Nie widzę też powodu, aby nie wierzyć Reddingowi, że... Jimi cierpiał na depresyjne ataki paniki. Że potrafił pewnego razu dać dwóm dziewczynom 3 tysiące dolarów tylko dlatego, żeby się odczepiły. Basista opisuje również, jak to pod koniec działalności The Experience, w dniu koncertu na Hawajach, Hendrix w ostatniej chwili nie zgodził się wyjść i zagrać z powodu cichego brzęczenia wzmacniacza. To, że nasz autor składa powyższe na karb gwiazdorskiej pozy, jest też jakimś przyczynkiem do jego własnej charakterystyki...

Redding nie kryje swych zatargów z genialnym gitarzystą, weźmy choćby ten fragment wspomnień o sesji Electric Ladyland: Podczas nagrywania ''Watchtower'' wkurzyłem się i wyszedłem ze studia, a na basie zagrał Dave Mason. Jimi powtarzał ten utwór w nieskończoność, ponieważ chociaż coś było zrobione perfekcyjnie, to i tak nie był zadowolony... Jimi tak bardzo eksperymentował, że zmieniając zdanie co sekundę już sam nie wiedział kiedy było dobrze. A tak na marginesie: możemy też dowiedzieć się, że po jednej z nieudanych sesji Hendrix wysłał do Reddinga i Mitcha Mitchella (perkusisty The Experience) list z przeprosinami.

Redding przyznaje, że potraktował snucie tych wspomnień jako swego rodzaju terapię i rzeczywiście zdarza mu się być zastanawiająco szczerym, gdy pisze o sobie samym. Można podejrzewać, że charakter ma raczej trudny: Muszę przyznać, że nawet kilka razy umyślnie źle grałem, aby przeszkadzać Jimiemu. Mówi dość niefrasobliwym tonem o ekscesach z przeszłości. Choćby ta opowieść o zdarzeniu w Berlinie, w styczniu 1969 roku: na przyjęciu dla prasy muzycy dodali narkotyków do serwowanych lodów i patrzyli z rozbawieniem, jak zaproszeni tracą nad sobą kontrolę...

To ksiażka o barwnym życiu artysty, ale też jednak książka-przestroga. Poznajemy późniejsze losy Reddinga. Brak pracy po klapie jego grupy Fat Mattress (która zaczynała jako support The Jimi Hendrix Experience), najzwyklejsza bieda i coraz to bardziej dołujące borykanie się z nałogami, uczucie wyobcowania - także muzycznego. Postscriptum, które dopisał w październiku 1995 roku, utrzymane jest w optymistycznym tonie, ale kto wie...

Luzak Redding bywa całkiem serio, gdy pisze o show businessie. Czuje się jego ofiarą. Nie ma wątpliwości, że w czasach The Experience agencja Yameta nadużyła jego zaufania, pozbawiła dużej części dochodów. Czy faktycznie rozliczenia były tak robione, że musiał pokrywać część wydatków Jimiego, jak utrzymuje? Może. Na pewno pisze prawdę o różnych biznesowych kombinacjach: Publisher otrzymuje pieniądze co kwartał, a autorzy co pół roku. Dlatego też publisherom narastają odsetki od niewypłaconych należności. Przy okazji daje rade, która może przydać się każdemu. Zawsze bierz kopie wszystkiego, co podpisujesz, i chowaj je. Oczywiście najpierw trzeba wszystko przeczytać i zrozumieć.


Okładka: Podolska Beatrix, Rytmika dla dzieci

cena 30,95 zł.


nuty.pl

Podolska Beatrix
Rytmika dla dzieci

polski Rytmika dla dzieci


Ilość stron:100
Format:160 x 235
Opracowanie na:książka
Rodzaj produktu:książka
Wersja językowa:polska
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
Kod produktu:NPL076190

Proponowana pozycja wydawnicza: "RYTMIKA DLA DZIECI" stawia sobie za cel rozwinięcie naturalnej potrzeby rytmu u dziecka.
Całość obejmuje 120 zabaw i ćwiczeń rytmicznych przeprowadzanych w sposób systematyczny z uwzględnieniem stopnia trudności. Wprowadzenie wartości rytmicznych poprzez zabawy, grę na dziecięcych instrumentach perkusyjnych, rysowanie, ekspresję ruchu czyni zajęcia atrakcyjne, przyjemne i pożyteczne. Dokładny opis ćwiczeń, rysunki i szereg praktycznych wskazówek umożliwi łatwe prowadzenie zajęć. Schematyczne rysunki ilustrujące ćwiczenia i zabawy ułatwią nauczycielowi przeprowadzenie zabaw i ćwiczeń. Publikacja przeznaczona jest dla nauczycieli przedszkoli, ognisk, szkół muzycznych i studentów kierunków pedagogicznych.


Okładka: Zganiacz-Mazur Liliana, Tańce

cena 38,95 zł.


nuty.pl

Zganiacz-Mazur Liliana
Tańce

polski Tańce


Ilość stron:260
Format:145 x 210
Opracowanie na:książka
Rodzaj produktu:książka
Wersja językowa:polska
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
AutorzyRedaktor: Mazur Paweł
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL078247

ABS - "Tańce" stanowi kolejną pozycję książkową z cyklu Biblioteczka Ucznia wydaną przez Wydawnictwo Muzyczne Contra.
Tańce potraktowane zostały w sposób wszechstronny i przedstawione w kolejności alfabetycznej. Obok cech charakterystycznych podana jest, w miarę możliwości, ich geneza oraz stylizacja.
Rozróżnia się dwa zasadnicze rodzaje tańców. Pierwszy typ stanowią tańce użytkowe służące do zabawy towarzyskiej, drugi to tańce stylizowane. Tańce zamieszczone w książce poprzedzone zostały szkicem historycznym. Obejmuje in okres czasów muzyki ludów prymitywnych i krajów starożytnych, poprzez kulturę średniowiecza do muzyki oraz tańca współczesnego. Opisana jest również teatralna forma sceniczna, jaką jest widowisko baletowe.
Książka ABC - Tańce przeznaczona jest dla szerokiego kręgu odbiorców. Materiał opisujący każdy taniec podany został w sposób plastyczny i przyjemny w czytaniu. Ukazana stylizacja potraktowana jest w sposób źródłowy, dlatego zalecana jest do nauczania literatury muzycznej w szkołach muzycznych. Książka może znaleźć zastosowanie także w pracy pedagogicznej nauczycieli w podstawowych szkołach ogólnokształcących, gimnazjach i liceach.


Spis treści:

Od autorki
Historia tańca
Balet - widowisko teatralne
Tańce
Allemande
Amener
Anglaise
Bacchanale
Basse danse
Beguine
Bergamasca
Berżeretka
Black bottom
Blues
Bolero
Boogie - woogie
Bossa nova
Bourree
Branle
Cake walk
Calata
Calypso
Canarie
Carole
Cenar
Cha Cha
Chaconne
Charleston
Chmielowy
Chodzony
Country dance
Courante
Czardasz
Danz
Danzon
Disco
Drabant
Ecossaise
Fandango
Farandola
Flamenco
Fokstrot
Folia
Forlana
Furiant
Gagliarda
Galop
Gawot
Gigue
Goniony
Góralski
Guaracha
Habanera
Hajduk
Halling
Hopak
Hora
Hornpipe
Hula
Jittbearg
Jive
Jota
Kaczucza
Kadryl
Kamarinskaja
Kankan
Karioka
Karmaniola
Kolo
Kołomyjka
Kontredans
Kotylion
Kozak
Krakowiak
Krzesany
Kujawiak
Lambada
Lansjer
Lawonicha
Lendler
Lezginka
Loure
Łańcuchowy
Madison
Malaguena
Mambo
Marsz
Mazur
Menuet
Merengue
Morisca
Musette
Nachtanz
Oberek
Owczarek
Passacaglia
Passamezzo
Passepied
Passodoble
Pavana
Petronela
Polka
Polo
Polonez
Polska
Praczki
Rap
Reel irlandzki
Rejdowak
Rigaudon
Ritournelle
Rock and roll
Równy
Rumba
Salsa
Saltarello
Samba
Sarabanda
Sardana
Sequidilla
Shimmy
Siciliana
Sistaki
Skoczna
Surf
Szewc
Sztajer
Świeczkowy
Tango
Tarantela
Trepak
Trojak
Twist
Verbunkos
Walc
Wiwat
Wolta
Wyrywas
Zapateado
Zbójnicki
Zortziko
Wykaz skrótów
Wykaz skrótów festiwali
Indeks twórców
Spis treści

Okładka: Zganiacz-Mazur Liliana, Leksykon kompozytorów

cena 38,95 zł.


nuty.pl

Zganiacz-Mazur Liliana
Leksykon kompozytorów

polski Leksykon kompozytorów


Ilość stron:300
Format:145 x 210
Opracowanie na:książka
Rodzaj produktu:książka
Wersja językowa:polska
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
AutorzyRedaktor: Mazur Paweł
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL078363

Książka zatytułowana "Leksykon Kompozytorów" jest kolejną pozycją cyklu ABC. Zamierzeniem było umieszczenie w niej jak najwięcej sylwetek kompozytorów polskich i obcych oraz ich związki z Polską (zawiera ponad 3500 twórców). Informacje o nich mają charakter skrótowy, encyklopedyczny.
Opisując kompozytora przyjęta została określona kolejność: najpierw najważniejsze cechy jego działalności, dane z życiorysu, następnie ogólne dane o stylu jego dzieł muzycznych i najważniejsze kompozycje. Wyszczególnienie utworów autorów obcych podkreśla ich nawiązanie do polskiej tradycji muzycznej i wykorzystania w swych dziełach pieśni i rytmów polskich tańców narodowych (np. poloneza, mazura).
"Leksykon Kompozytorów" przeznaczony jest dla szerokiego kręgu odbiorców - przekazuje on wiadomości dotyczące twórców na przestrzeni dziejów. Szczególnie istotny jest dla uczniów szkół muzycznych, bowiem podana wiedza będzie im niewątpliwie pomocna przy wykonywaniu dzieł twórców z różnych epok.


Okładka: Wacławczyk Anna, Ćwiczenia rytmiczne dla dzieci, Materiały pomocnicze do rytmiki dla klasy I

cena 29,95 zł.


nuty.pl

Wacławczyk Anna
Ćwiczenia rytmiczne dla dzieci, Materiały pomocnicze do rytmiki dla klasy I

polski Ćwiczenia rytmiczne dla dzieci, Materiały pomocnicze do rytmiki dla klasy I


Ilość stron:116
Format:203 x 293
Opracowanie na:książka
Rodzaj produktu:książka
Wersja językowa:wstępu: polska
tytułów utworów: polska
Dostępnośćdostawa w ciągu 30 dni
AutorzyRedaktor: Fulneczek Łukasz, Fulneczek Leonard
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL081051
Produkty podobne:Wacławczyk Anna - Ćwiczenia rytmiczne dla dzieci, Materiały pomocnicze do rytmiki dla klasy II
Wacławczyk Anna - Ćwiczenia rytmiczne dla dzieci, Materiały pomocnicze do rytmiki dla klasy III

"Ćwiczenia rytmiczne dla dzieci" zeszyt 1 to pierwsza część serii materiałów pomocniczych do rytmiki wydanych przez Oficynę "HALEGG". Zawiera, podobnie jak poprzednie, zbiór ćwiczeń i zadań do rozwiązywania przez dzieci na lekcjach rytmiki, ujmujących wybrane zagadnienia dalcrozowskiej metrorytmiki. Będzie on niezwykle przydatną pomocą dydaktyczną zarówno dla nauczyciela jak i dla ucznia. Atrakcyjność formy i szaty plastycznej "Ćwiczeń - materiałów pomocniczych dla ucznia" podnoszą ich walory estetyczne czym niewątpliwie mogą zachęcić i zaciekawić uczniów dając im możliwość zdobywania wiedzy w ciekawy i przyjemny sposób" - mgr Ewa Nowak (ogólnopolski konsultant ds. rytmiki).


Lista utworów:
Ćwiczenia rytmiczne dla dzieci, Materiały pomocnicze do rytmiki dla klasy I (Wacławczyk Anna)

Spis treści:

Wstęp
Ćwierćnuty
Akcent metryczny
Takt. Grupowanie ćwierćnut w taktach na 2, 3, 4
Ósemki
Grupowanie ósemek w taktach na 2, 3, 4
Rytmy złożone z ćwiećnut i ósemek w takcie na 2
Rytmy złożone z ćwierćnut i ósemek w takcie na 3
Rytmy złożone z ćwierćnut i ósemek w takcie na 4
Ćwiczenia sprawdzające
Pauza ćwierćnutowa. Rytmy złożone z ćwierćnut i pauz ćwierćnutowych
Rytmy złożone z ósemek i pauz ćwierćnutowych
Rytmy złożone z ćwierćnut, ósemek i pauz ćwierćnutowych
Ćwiczenia sprawdzające
Półnuta. Rytmy złożone z półnut i ćwierćnut
Rytmy złożone z półnut, ćwierćnut, ósemek i pauz ćwierćnutowych
Ćwiczenia sprawdzające
Całą nuta. Rytmy złożone z poznanych wartości
Ćwiczenia sprawdzające
Ćwiczenia sprawdzające opanowanie materiału I półrocza
Półnuta z kropką. Rytmy złożone z półnuty z kropką, półnuty i ćwierćnuty
Rytmy złożone z półnuty z kropką, półnuty, ćwierćnuty, ósemki i pauzy ćwierćnutowej
Takt na 5
Takt na 6
Grupowanie wartości w taktach na 5 i 6
Szesnastki
Rytmy złożone z szesnastek i poznanych wartości
Ćwiczenia sprawdzające opanowanie materiału II półrocza
Dyktanda rytmiczne
Piosenki
Różne ćwiczenia
Notatki
Koncerty, których wysłuchałem w klasie I
Ocena pracy ucznia

Okładka: Wacławczyk Anna, Ćwiczenia rytmiczne dla dzieci, Materiały pomocnicze do rytmiki dla klasy II

cena 29,95 zł.


nuty.pl

Wacławczyk Anna
Ćwiczenia rytmiczne dla dzieci, Materiały pomocnicze do rytmiki dla klasy II

polski Ćwiczenia rytmiczne dla dzieci, Materiały pomocnicze do rytmiki dla klasy II


Ilość stron:130
Format:203 x 293
Opracowanie na:książka
Rodzaj produktu:książka
Wersja językowa:wstępu: polska
tytułów utworów: polska
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
AutorzyRedaktor: Fulneczek Leonard, Fulneczek Łukasz
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL081052
Produkty podobne:Wacławczyk Anna - Ćwiczenia rytmiczne dla dzieci, Materiały pomocnicze do rytmiki dla klasy I
Wacławczyk Anna - Ćwiczenia rytmiczne dla dzieci, Materiały pomocnicze do rytmiki dla klasy III

"Ćwiczenia rytmiczne dla dzieci" zeszyt 2 to druga część serii materiałów pomocniczych do rytmiki wydanych przez Oficynę "HALEGG". Zawiera, podobnie jak poprzednie, zbiór ćwiczeń i zadań do rozwiązywania przez dzieci na lekcjach rytmiki, ujmujących wybrane zagadnienia dalcrozowskiej metrorytmiki. Będzie on niezwykle przydatną pomocą dydaktyczną zarówno dla nauczyciela jak i dla ucznia. Atrakcyjność formy i szaty plastycznej "Ćwiczeń - materiałów pomocniczych dla ucznia" podnoszą ich walory estetyczne czym niewątpliwie mogą zachęcić i zaciekawić uczniów dając im możliwość zdobywania wiedzy w ciekawy i przyjemny sposób" - mgr Ewa Nowak (ogólnopolski konsultant ds. rytmiki).


Lista utworów:
Ćwiczenia rytmiczne dla dzieci, Materiały pomocnicze do rytmiki dla klasy II (Wacławczyk Anna)

Spis treści:

Wstęp
I - Ćwiczenia utrwalające materiał klasy pierwszej
II - Triola ósemkowa
Ćwiczenia sprawdzające
III - Ćwierćnuta z kropką i ósemka
Ćwiczenia sprawdzające
IV - Cała nuta z kropką
V - Wartość wypełniająca takt 5/4
Ćwiczenia sprawdzające
VI - Pauza całonutowa i półnutowa
Pauza ósemkowa
Ćwiczenia sprawdzające
VII - Grupy szesnastkowe
Grupy szesnastkowe c. d.
Grupy szesnastkowe c. d.
Grupy szesnastkowe c. d.
Grupy szesnastkowe c. d.
Ćwiczenia sprawdzające
VIII - Rytm uzupełniający ćwierćnutowy
Rytm uzupełniający ósemkowy
Ćwiczenia sprawdzające
IX - Dyktanda
Piosenki
Różne ćwiczenia
Koncerty, których wysłuchałem w II klasie
Notatki dla rodziców
Ocena pracy ucznia

Okładka: Wacławczyk Anna, Ćwiczenia rytmiczne dla dzieci, Materiały pomocnicze do rytmiki dla klasy III

cena 31,95 zł.


nuty.pl

Wacławczyk Anna
Ćwiczenia rytmiczne dla dzieci, Materiały pomocnicze do rytmiki dla klasy III

polski Ćwiczenia rytmiczne dla dzieci, Materiały pomocnicze do rytmiki dla klasy III


Ilość stron:124
Format:203 x 293
Opracowanie na:książka
Rodzaj produktu:książka
Wersja językowa:wstępu: polska
tytułów utworów: polska
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
AutorzyRedaktor: Fulneczek Łukasz
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL081053
Produkty podobne:Wacławczyk Anna - Ćwiczenia rytmiczne dla dzieci, Materiały pomocnicze do rytmiki dla klasy I
Wacławczyk Anna - Ćwiczenia rytmiczne dla dzieci, Materiały pomocnicze do rytmiki dla klasy II

"Ćwiczenia rytmiczne dla dzieci" zeszyt 3 to kontynuacja serii materiałów pomocniczych do rytmiki wydanych przez Oficynę "HALEGG". Zawiera, podobnie jak poprzednie, zbiór ćwiczeń i zadań do rozwiązywania przez dzieci na lekcjach rytmiki, ujmujących wybrane zagadnienia dalcrozowskiej metrorytmiki. Będzie on niezwykle przydatną pomocą dydaktyczną zarówno dla nauczyciela jak i dla ucznia. Atrakcyjność formy i szaty plastycznej "Ćwiczeń - materiałów pomocniczych dla ucznia" podnoszą ich walory estetyczne czym niewątpliwie mogą zachęcić i zaciekawić uczniów dając im możliwość zdobywania wiedzy w ciekawy i przyjemny sposób" - mgr Ewa Nowak (ogólnopolski konsultant ds. rytmiki).


Lista utworów:
Ćwiczenia rytmiczne dla dzieci, Materiały pomocnicze do rytmiki dla klasy III (Wacławczyk Anna)

Spis treści:

Wstęp
Synkopy
Ćwiczenia polirytmiczne
Ostinato rytmiczne
Kanon dwugłosowy
Polirytmia dwugłosowa
Równoczesna realizacja dwóch wartości podziału regularnego i trzech wartości podziału nieregularnego na przykładach
Podwójna szybkość tematów rytmicznych
Dwukrotne zwolnienie tematów rytmicznych
Ćwiczenia sprawdzająće opanowanie materiału I półrocza
Takty o ósemkowej jednostce miary
Takt 3/8 i ugrupowania wartości charakterystyczne dla taktów ósemkowych
Takty 6/8, 9/8 i 12/8
Grupy szesnastkowe w taktach ósemkowych
Rytm uzupełniający w taktach ósemkowych
Przekształcanie taktów ćwierćnutowych do ósemkowych i ósemkowych do ćwierćnutowych
Przedtakt
Ćwiczenia sprawdzające opanowanie materiału II półrocza
Dyktanda
Piosenki
Różne ćwiczenia
Notatki dla rodziców
Koncerty, których słuchałem w III klasie
Ocena pracy ucznia

Okładka: Nowak Monika, Sekwencje mszalne w języku polskim po soborze watykańskim II

cena 24,95 zł.


nuty.pl

Nowak Monika
Sekwencje mszalne w języku polskim po soborze watykańskim II

polski Sekwencje mszalne w języku polskim po soborze watykańskim II


Ilość stron:176
Format:145 x 205
Opracowanie na:książka z przykładami nutowymi
Rodzaj produktu:książka
Wersja językowa:polska
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL081216

Zagadnienie sekwencji mszalnych w języku polskim po soborze watykańskim II podjęła s. Monika Nowak. Najpierw omówiła w pracy dzieje sekwencji, potem przeprowadziła szczegółową analizę polskich przekładów, by następnie zająć się utworzonymi do nich melodiami. Końcową część rozprawy stanowią refleksje na temat przyszłości sekwencji.
Ważnym dokonaniem s. Nowak jest odkrycie autora polskiego tekstu sekwencji wielkanocnej, którym okazał się biskup warszawski F. A. Symon. Jego nazwiska nie wymienia żaden śpiewnik kościelny. Innym osiągnięciem jest stwierdzenie faktu, iż w polskojęzycznej liturgii właściwie sekwencja nie istnieje. Muzyczna forma tych utworów wymaga przemienności melodii, najczęściej obejmującej kolejne pary zwrotek. Polskie sekwencje przyjęły postać hymnu-pieśni.
Niniejsze interesujące studium muzykologiczne warto polecić nie tylko badaczom przeszłości, ale także liturgistom, a nade wszystko muzykom kościelnym. Tych ostatnich może ono zainspirować do przemyśleń związanych np. z miejscem wykonywania sekwencji w ramach liturgii (przed czy po Alleluja?), z postawą wiernych, z obsadą wykonawczą, a nawet z ewentualnymi opracowaniami wielogłosowymi, których we współczesnej liturgii brakuje.

13

Spis treści:

Geneza i rozwój sekwencji
Europa
Polska
Teksty
Treść teologiczna sekwencji
Victimae paschali
Veni Sancte Spiritus
Budowa formalna
Victimae paschali
Veni Sancte Spiritus
Przekłady na język polski
Victimae paschali
Przekład S. Grochowskiego
Przekład F.A. Szymona
Veni Sancte Spiritus
Przekład T. Karyłowskiego
Melodyka sekwencji w języku polskim
Sekwencja hymn. Problem treści i formy
Melodie pierwotne
Victimae paschali
Veni Sancte Spiritus
Źródła muzyczne polskich kompozytorów
Sekwencja wielkanocna
Ofiarujemy chwałę w wierze
Mel. I
Mel. II
Niech w święto radosne Paschalnej Ofiary
Mel. III
Mel. IV
Mel. V
Sekwencja na Uroczystość Piędziesiątnicy
Mel. I
Mel I a
Mel I b
Mel. II
Mel. III
Mel IV
Zastosowanie w liturgii po Soborze Watykańskim II
Przepisy prawne
Wykonastwo
Spojrzenie w przyszłość

Okładka: Gąsiorowska Małgorzata, Kisielewski

cena 49 zł.


nuty.pl

Gąsiorowska Małgorzata
Kisielewski

polski Kisielewski


Ilość stron:336
Format:140 x 210
Opracowanie na:książka
Rodzaj produktu:książka
Wersja językowa:polska
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL083126

Stefan Kisielewski – publicysta, prozaik, krytyk muzyczny, polityk i… kompozytor! Prawdę o Kisielewskim – kompozytorze postanowiła pokazać Małgorzata Gąsiorowska w pierwszej monografii artysty wydanej nakładem Polskiego Wydawnictwa Muzycznego. Kisiel znany wszystkim jako mistrz felietonu, autor „Dzienników” oraz zaangażowany polityk w głębi ducha był zawsze artystą. Artystą kompozytorem! Jak w każdej dziedzinie swojego życia i tu nie uznawał kompromisów. Tworząc, ucząc, komentując muzykę zawsze starał się być w zgodzie z przyjętym własnym widzeniem świata. Był twórcą powojennego Ruchu Muzycznego, autorem bestsellerowych książek o muzyce, świetnym pedagogiem i awangardowym kompozytorem. Pod koniec swojego życia zwierzył się synowi: „Wiesz, wczoraj z nudów liczyłem swoje utwory. Jest ich sto. I wymienił płynnie kolejne kompozycje solowe, kameralne, orkiestrowe, balety, muzykę filmową, śpiewogry”. Książka ukazała się dokładnie w setną rocznicę urodzin kompozytora.




Spis treści:

Muzyka to wielka, wyrozumiała i wierna przyjaciółka
Rozmawiać trzeba nawet z diabłem
Rzeczywiście romantyzm ani w życiu, ani w sztuce nie bardzo mi odpowiada
Okaże się, że te trochę lat, które żyłem do roku 1939, to będą jedyne lata nie spędzone w domu wariatów
Wykaz twórczości
Bibliografia
Indeks utworów o pism Stefana Kisielewskiego
Spis przykładów nutowych
Spis ilustracji
Indeks osób i tytułów





Wyszukiwarka






Strona główna

Centrum Dystrybucji Nut nuty.pl
FRAZA s.c., ul. Łużycka 28a, 51-111 Wrocław
tel./fax (071) 325-82-11, tel. 372-66-68
Copyright 1997 - 2014 Fraza s.c., Wrocław, Poland