Indeks autorów | | Wyszukiwarka | | Mapa serwisu |
cena 141,95 zł. nuty.pl | Lloyd Webber Andrew Cats Koty Cats
"Koty" to musical stworzony w latach 1978 - 1979 przez Andrewa Lloyd Webbera. Teksty w nim zawarte bazują na poemacie "Old Possum's Book of Practical Cats", autorstwa T. S. Eliota. Treść musicalu opowiada o tzw. Jellicle Cats. Jest to coroczna uroczystość, na której stary, patriarchalny kot - Old Deuteronomy (Kot Nestor) - ma dokonać wyboru kota, który dostąpi zaszczytu otrzymania nowego życia odwiedzając wcześniej kocie niebo. W niniejszej publikacji zawarto utwory z musicalu w opracowaniu na głos wokalny z akompaniamentem (fortepian lub keyboard), m. in.: "Old Deuteronomy", "Memory" czy "Jellicle Songs for Jellicle Cats". "I began setting Old Possum's Book of Practical Cats to music late in 1977, partly because it is a book I remember with affection from my childhood and partly because I wanted to set existing verse to music. When I have written with lyricists in the past we have agreed together to see whether I could write a complete piece the other way round. Lista utworów: |
cena 47,2 zł. nuty.pl | Paderewski Ignacy Jan Dwanaście pieśni op. 22 na głos i fortepian Dwanaście pieśni op. 22 na głos i fortepian Twelve songs op. 22 for voice and piano
Pieśni do słów Catulle Mendesa op. 22 nie przypominają w niczym wcześniejszych kompozycji wokalnych Paderewskiego, jak na przykład Pieśni do słów Asnyka op. 7 czy Pieśni do słów Mickiewicza op. 18 - nieco moniuszkowskich, bardzo polskich, z prostym diatonicznym akompaniamentem. W Pieśniach op. 22 Paderewski zbliżył się do stylistyki kompozytorów francuskich i bodaj po raz pierwszy w muzyce polskiej - przed Szymanowskim i Eugeniuszem Morawskim - świadomie nawiązał do wzorów tradycji paryskiej, coraz częściej stosowanej w ówczesnej muzyce europejskiej. Pieśni op. 22 są jakby usymfonizowanymi poematami z partią wokalną. Kompozytor - wyczulony na poetyckie niuanse - pogłębia, poszerza i sublimuje ekspresję słowa, które melodycznie wibruje, wpada w przygotowany tok harmoniczny, tłumaczy go. Ciemne obrazy poetyckie Mendesa wzbogacił Paderewski barwami niejednokrotnie jaśniejszymi, świetlistszymi. Operuje przy tym rozległą skalą środków harmonicznych w partii fortepianu; znajdujemy wśród nich chromatykę obcą pieśniom wcześniejszym, ton chorałowy (La nonne, Le ciel est tres-bas), akordykę kwartowo-kwintową w ulubionym układzie kwartowo-sekundowym (Dans la foret), współbrzmienia septymowo-sekundowe i akordy z wielką septymą, jak również jawne symbole dźwiękowe: 'szkliste, zimne brzmienie arpeggiowanych akordów z trójdźwiękiem zwiększonym w pieśni Lune froide oraz powtarzany i akcentowany melodyczny interwał trytonu jako znak pustki w pieśni Viduité. Partia fortepianowa np. w pieśni Dans la foret przywodzi na myśl dzisiejszą technikę klasterową, przejawiającą się w nawarstwianiu współbrzmień, doprowadzonych do ośmiodźwiękowego diatonicznego klasteru (takty 20-22). Zagęszczanie składników akordowych stosuje Paderewski nawet w najniższej oktawie fortepianu - wbrew alikwotowej naturze dźwięku i wypływającej stąd zasadzie instrumentacyjnej - operuje czterodźwiękiem w skupionym układzie dwóch współbrzmień sekundowych zestawionych w odstępie kwarty (La nonne, takty 53, 55, 57, 59, 76, 78). Siła wyrazu Pieśni do słów Mendesa przejawia się również w różnego rodzaju napięciach metrorytmicznych (śmiałe zmiany metrum, dość częsta akcentuacja na słabych częściach taktu) i dynamicznych oraz w oryginalnym kolorycie i niuansach partii wokalnej. Lista utworów: |
cena 110,95 zł. nuty.pl | Cowell Henry Three Anti - Modernist Songs for Voice and Piano 3 antymodernistyczne piosenki na głos wokalny i fortepian Three Anti - Modernist Songs for Voice and Piano 3 Anti - modernist songs für Gesang und Klavier
Trzy anty - modernistyczne piosenki Cowella na głos wokalny z akompaniamentem fortepianowym, to nowatorskie dzieło, które wzbudziło wiele zainteresowania wśród znanych muzyków. Sam kompozytor - urodzony w 1897 roku, a zmarły w 1965, był ponadto pianistą, teoretykiem, pedagogiem i wydawcą. Należał do osób wzbudzających wiele kontrowersji. The moment he saw them, Henry Cowell could hardly wait to set to music the texts of the Three Anti - Modernist Songs. He owed them to Nicolas Slonimsky, who had included them in his Music Since 1900 (first published late in 1937). Slonimsky sent an early copy of the book to Cowell and in a letter of 31 January 1938 to fellow - composer John Becker, Cowell wrote excitedly, "Have you seen Slonimsky's book? I am setting the three 'Anti - Modernist Poems' in it to music". Within a month he had finished them, and he sent a copy of the score to the soprano Radiana Pazmor, who sang at least one of the songs -- "Hark! from the Pit a Fearsome Sound!" -- at a Pro Musica concert in Los Angeles on March 18th. Lista utworów: |
Wyszukiwarka
Strona główna
Centrum Dystrybucji Nut nuty.pl
FRAZA s.c., ul. Łużycka 28a, 51-111 Wrocław
tel./fax (071) 325-82-11, tel. 372-66-68
Copyright 1997 - 2014 Fraza s.c., Wrocław, Poland