•Centrum Dystrybucji Nut•
System sklepów muzycznych
  

pokaż koszyk
Pomoc  Podręczniki  Utwory okolicznościowe  Nuty na instrumenty klawiszowe  Nuty na instrumenty strunowe  Nuty na instrumenty dęte drewniane i dęte blaszane  Nuty na instrumenty perkusyjne  Nuty na głosy solowe i chóry  Śpiewniki turystyczne, biesiadne i rockowe  Książki  Nuty na orkiestrę  Nuty na zespoły kameralne oraz rockowe  Inne 
Indeks autorów |  Wyszukiwarka |  Mapa serwisu 

Eja Mater

Dostępne opracowania:

głos wokalny solowy i fortepian (3)
głos wokalny solowy i fortepian lub fortepian solo (1)
więcej opracowań ...

Eja Mater znajdziesz w 4 publikacjach wymienionych poniżej:


Okładka: Paderewski Ignacy Jan, Dwanaście pieśni op. 22 na głos i fortepian

cena 47,2 zł.


nuty.pl

Paderewski Ignacy Jan
Dwanaście pieśni op. 22 na głos i fortepian

polski Dwanaście pieśni op. 22 na głos i fortepian
angielski Twelve songs op. 22 for voice and piano


Ilość stron:84
Format:230 x 305
Opracowanie na:głos wokalny solowy i fortepian
Obsada:Instrument (w nawiasie ilość materiałów wykonawczych)
Głos wokalny (0)
Fortepian (1)
Rodzaj produktu:nuty drukowane
Wersja językowa:biografii: polska, angielska
tytułów utworów: polska, francuska
słów utworów: polska, francuska
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL066201

„Pieśni do słów Catulle Mendesa op. 22 nie przypominają w niczym wcześniejszych kompozycji wokalnych Paderewskiego, jak na przykład Pieśni do słów Asnyka op. 7 czy Pieśni do słów Mickiewicza op. 18 - nieco „moniuszkowskich”, bardzo polskich, z prostym diatonicznym akompaniamentem. W Pieśniach op. 22 Paderewski zbliżył się do stylistyki kompozytorów francuskich i bodaj po raz pierwszy w muzyce polskiej - przed Szymanowskim i Eugeniuszem Morawskim - świadomie nawiązał do wzorów tradycji „paryskiej”, coraz częściej stosowanej w ówczesnej muzyce europejskiej. Pieśni op. 22 są jakby „usymfonizowanymi” poematami z partią wokalną. Kompozytor - wyczulony na poetyckie niuanse - pogłębia, poszerza i sublimuje ekspresję słowa, które melodycznie wibruje, „wpada” w przygotowany tok harmoniczny, tłumaczy go. Ciemne obrazy poetyckie Mendesa wzbogacił Paderewski barwami niejednokrotnie jaśniejszymi, świetlistszymi. Operuje przy tym rozległą skalą środków harmonicznych w partii fortepianu; znajdujemy wśród nich chromatykę obcą pieśniom wcześniejszym, ton chorałowy (La nonne, Le ciel est tres-bas), akordykę kwartowo-kwintową w ulubionym układzie kwartowo-sekundowym (Dans la foret), współbrzmienia septymowo-sekundowe i akordy z wielką septymą, jak również jawne symbole dźwiękowe: 'szkliste”, zimne brzmienie arpeggiowanych akordów z trójdźwiękiem zwiększonym w pieśni Lune froide oraz powtarzany i akcentowany melodyczny interwał trytonu jako znak pustki w pieśni Viduité. Partia fortepianowa np. w pieśni Dans la foret przywodzi na myśl dzisiejszą technikę klasterową, przejawiającą się w nawarstwianiu współbrzmień, doprowadzonych do ośmiodźwiękowego diatonicznego klasteru (takty 20-22). Zagęszczanie składników akordowych stosuje Paderewski nawet w najniższej oktawie fortepianu - wbrew alikwotowej naturze dźwięku i wypływającej stąd zasadzie instrumentacyjnej - operuje czterodźwiękiem w skupionym układzie dwóch współbrzmień sekundowych zestawionych w odstępie kwarty (La nonne, takty 53, 55, 57, 59, 76, 78). Siła wyrazu Pieśni do słów Mendesa przejawia się również w różnego rodzaju napięciach metrorytmicznych (śmiałe zmiany metrum, dość częsta akcentuacja na słabych częściach taktu) i dynamicznych oraz w oryginalnym kolorycie i niuansach partii wokalnej.


Lista utworów:
Dans la forét op. 22 (Ignacy Jan Paderewski)
Ton coeur est d'or pur op. 22 (Ignacy Jan Paderewski)
Le ciel est trés bas op. 22 (Ignacy Jan Paderewski)
Naguére op. 22 (Ignacy Jan Paderewski)
Un jeune pátre op. 22 (Ignacy Jan Paderewski)
Elle marche d'un pas distrait op. 22 (Ignacy Jan Paderewski)
La nonne op. 22 (Ignacy Jan Paderewski)
Viduité op. 22 (Ignacy Jan Paderewski)
Lune froide op. 22 (Ignacy Jan Paderewski)
Querelleuse op. 22 (Ignacy Jan Paderewski)
L'amour fatal op. 22 (Ignacy Jan Paderewski)
L'ennemie op. 22 (Ignacy Jan Paderewski)

Okładka: Osiecka Agnieszka, Wielki Śpiewnik Agnieszki Osieckiej

cena 39 zł.


nuty.pl

Osiecka Agnieszka
Wielki Śpiewnik Agnieszki Osieckiej "Małgośka", z. 8

polski Wielki Śpiewnik Agnieszki Osieckiej "Małgośka", z. 8


Ilość stron:224
Format:230 x 305
Opracowanie na:głos wokalny solowy i fortepian
Obsada:Instrument (w nawiasie ilość materiałów wykonawczych)
Głos wokalny (1)
Fortepian (1)
Rodzaj produktu:nuty drukowane
Wersja językowa:wstępu: polska
biografii: polska
tytułów utworów: polska
słów utworów: polska
Stopień trudności:4 w skali od 0 do 10
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
AutorzyRedaktor: Passent Agata, Borkowski Jan
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL074170
Produkty podobne:Osiecka Agnieszka - Wielki śpiewnik Agnieszki Osieckiej z. 1
Osiecka Agnieszka - Wielki śpiewnik Agnieszki Osieckiej z. 2, STS i nie tylko
Osiecka Agnieszka - Wielki śpiewnik Agnieszki Osieckiej z. 3
Osiecka Agnieszka - Wielki śpiewnik Agnieszki Osieckiej z. 4
Osiecka Agnieszka, Krajewski Seweryn - Wielki śpiewnik Agnieszki Osieckiej z. 5
Osiecka Agnieszka, Zieliński Andrzej - Wielki śpiewnik Agnieszki Osieckiej z. 6
Osiecka Agnieszka - Wielki śpiewnik Agnieszki Osieckiej, t. 7 - Krakowskie Anioły
Osiecka Agnieszka - Wielki śpiewnik Agnieszki Osieckiej, t. IX

Agnieszka Osiecka, oprócz dramatycznych songów i refleksyjnych piosenek, napisała wiele tekstów żartobliwych, satyrycznych, kabaretowych. One wypełniają ten tom, w którym muzykę skomponowali: Katarzyna Gaertner, Jacek Mikuła i Jan Pietrzak. I wszystko jasne - „Czy te oczy mogą kłamać", „Sing Sing”, „Damą być", „Gonią wilki za owcami”, 'Wielka woda” i oczywiście tytułowa „Małgośka”. W tomie, którego prawdziwą gwiazdą jest Maryla Rodowicz, znajdą Państwo wiele jej nieznanych dotychczas fotografii.


Lista utworów:
Bossa nova do poduszki (Mikuła Jacek)
Byłam sama, jestem sama (Mikuła Jacek)
Co ty mi robisz (Mikuła Jacek)
Cyrk nocą (Mikuła Jacek)
Damą być (Mikuła Jacek)
Dom na jednej nodze (Mikuła Jacek)
Dwa wesela (Mikuła Jacek)
Dziewczyna-pirat (Mikuła Jacek)
Gaśnie koral (Mikuła Jacek)
Gdzie ta muzyczka (Mikuła Jacek)
Ja Cię mam (Mikuła Jacek)
Karnawał raz w życiu (Mikuła Jacek)
Królewicze (Mikuła Jacek)
Mały barek w Santa Cruz (Mikuła Jacek)
Nadzieja-siostra dobrych snów (Mikuła Jacek)
Nie ma jak pompa (Mikuła Jacek)
Ona miała Turka (Mikuła Jacek)
Osiedlowy klub samotnych (Mikuła Jacek)
Piosenka przeciwko zasypianiu (Mikuła Jacek)
Płaczmy razem (Mikuła Jacek)
Proszę sądu (Mikuła Jacek)
Serdeczny mój (Mikuła Jacek)
Sing sing (Mikuła Jacek)
Sto koni (Mikuła Jacek)
Średni wiek, średni gest (Mikuła Jacek)
Tańcz Warszawo, Śnij Warszawo (Mikuła Jacek)
Chłopak z drewna (Gaertner Katarzyna)
Co się nażyłam to się nażyłam (Gaertner Katarzyna)
Czy co było między nami (Gaertner Katarzyna)
Dajmy się zaskoczyć miłości (Gaertner Katarzyna)
Diabeł i raj (Gaertner Katarzyna)
Gonią wilki za owcami (Gaertner Katarzyna)
Hej, Hanno! (Gaertner Katarzyna)
Komu weselne dzieci (Gaertner Katarzyna)
Lądek Zdrój (Gaertner Katarzyna)
Małgośka (Gaertner Katarzyna)
Trafił swój na swego (Gaertner Katarzyna)
U kowala (Gaertner Katarzyna)
Wielka woda (Gaertner Katarzyna)
Czy te oczy mogą kłamać (Pietrzak Jan)
Dreszcz zachęty (Pietrzak Jan)
Nareszcie sylwester w Budapeszcie (Pietrzak Jan)
Tamta pani mnie inspiruje (Pietrzak Jan)
Wypiszmy się chłopcy (Pietrzak Jan)

Okładka: Różni, Wybór utworów na fortepian

cena 81,95 zł.


nuty.pl

Różni
Wybór utworów na fortepian

polski Wybór utworów na fortepian
angielski Selected Pieces for Piano


Ilość stron:227
Format:270 x 340
Opracowanie na:głos wokalny solowy i fortepian lub fortepian solo
Obsada:Instrument (w nawiasie ilość materiałów wykonawczych)
O B S A D A 1 (1) lub Fortepian (1)
O B S A D A 3 (1) lub Skrzypce (1) lub Fortepian (1)
O B S A D A 2 (1) lub Partytura (1) lub Głos wokalny lub Fortepian
Rodzaj produktu:nuty antykwaryczne
Wersja językowa:tytułów utworów: niemiecka, francuska
słów utworów: niemiecka
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
Kod produktu:NPL077784

Zbiór wybranych utworów na fortepian, skrzypce i fortepian, głos wokalny i fortepian wydanych głównie przez wydawnictwo B. Schott. Znajdują się tu przede wszystkim utwory na fortepian solo - liczne walce, polki, marsze, uwertury, mazurki różnych kompozytorów, a także pieśni niemieckie (pieśni popularne i ludowe) na głos wokalny (teksty niemieckie) i fortepian. W zbiorze znajdują się również opracowania baletu "Coppelia" na skrzypce i fortepian.

Stan publikacji: twarda oprawa, poszczególne utwory osobno powklejane, kartki przyżółcone, gdzieniegdzie drobne notatki i palcowanie ołówkiem.


Lista utworów:
Dichter und Bauer, Ouvertüre (Suppé Franz von)
An der schönen blauen Donau (Strauss Johann)
Die Zillertalerin op. 311 (Lange Gustav)
Die Post im Walde (Schäffer H.)
Großmütterchen op. 20 (Langer G.)
Coppelia - Valse lente (Violino II) (Delibes Léo)
Menuetto aus dem Septett (Violine und Klavier) op. 20 (Beethoven Ludwig van)
Wien bleibt Wien, Marsch (Schrammel Joh.)
Die Uhr - Ballade (Loewe Carl)
Lustspiel-Ouverture (Keler Bela)
Erika (Lange Gustav)
Coppelia: valse lente (Klavier und Violine) (Delibes Léo)
An der schönen blauen Donau op. 314 (Strauss Johann)
Rosen aus dem Süden op. 388 (Strauss Johann)
Walzer op. 418 (Strauss Johann)
Walzer op. 354 (Strauss Johann)
Gold und Silber (Gesang und Klavier)
Tausend und eine Nacht - Walzer op. 346 (Strauss Johann)
Militär-Marsch-Potpourri (Tervan L.)
Blumenlied op. 39 (Lange Gustav)
Die Schmiede im Walde (Eilenberg H.)
Schön ist die Jugend (Volkslied) (Gesang und Klavier)
In der Heimat, da gibsten ein Wiedersehn (Gesang und Klavier)
Die Auserwählte (Gesang und Klavier)
Abscheid (Gesang und Klavier)
Die Schönbrunner - Walzer op. 200 (Lanner Joseph)
Olga - Mazurka op. 5 (Gloria A.)
Neckerei - Polka-Mazurka op. 262 (Strauss Johann)
Bajazzo-Polka op. 60 (Leutner Alb.)
Kärtner-Lieder-Marsch (Seifert Ant.)
La Gazelle (Polka de Salon) op. 23 nr 2 (Wollenhaupt)
Trauermarsch (Wagner Ryszard)
Dorschwalben aus Österreich op. 164 (Strauss Johann)
Ach, wie ist das Leben schön! (Gesang und Klavier) op. 99 (Malek Paul)
Rekrut Starre mit der Knarre (Gesang und Klavier) (Marx Carl)
Wir sind vergnügt! (Abendroth Hermann)
Ohne Hose, ohne Weste, ohne Rock! (Gesang und Klavier) op. 210 (Preil Paul)
Nüßchen als Bräutigam (Gesang und Klavier) (Jehring Jul.)

cena 79 zł.


nuty.pl

Karłowicz Mieczysław
Pieśni op. 1,3,4 i bez opusu - partytura. Dzieła I

polski Pieśni op. 1,3,4 i bez opusu - partytura. Dzieła I
angielski Songs Op. 1, 3, 4 and without opus number. Works I
niemiecki Lieder Op. 1, 3, 4 und ohne Opuszahl. Werke I


Ilość stron:82
Format:237 x 312
Opracowanie na:głos wokalny solowy i fortepian
Obsada:Instrument (w nawiasie ilość materiałów wykonawczych)
Partytura (1)
Głos wokalny (0)
Fortepian (0)
Rodzaj produktu:nuty drukowane
Wersja językowa:wstępu: polska, angielska, niemiecka
tytułów utworów: polska, niemiecka
słów utworów: polska, niemiecka
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
AutorzyOpracowanie akompaniamentu: Polony L.
Autor wstępu: Tomaszewski Mieczysław
Kod produktu:NPL084471

Pieśni Mieczysława Karłowicza pojawiły się w dziejach pieśni polskiej jako zjawisko dosyć niezwykłe. W twórczości wybitnego symfonika – jako jego utwory młodzieńcze – stały się wprawdzie znaczącym, ale jedynie przedtaktem twórczości w pełni dojrzałej i mistrzowskiej. Niemal wszystkie powstały na przestrzeni jednego roku. Komponowane niejako na marginesie akademickiej nauki kompozycji, zdają się stanowić zapis uczuć i myśli dogłębnie osobistych, sejsmograficznie notujących bieżący stan ducha.
Z dwudziestu dziewięciu – o jakich wiemy, że zaistniały – zachowały się dwadzieścia dwie; siedem niewydanych, niekiedy jedynie naszkicowanych, zginęło w czasie II wojny światowej. Gdy pominąć parę z tych, o charakterze odrębnym – tworzą całość o spójności niezwyczajnej. Jak się po bliższych badaniach okazało, ową spójnością określonego charakteru naznaczona została cała twórczość Karłowicza. Poematy symfoniczne autora Odwiecznych pieśni rozgrywają się bowiem w tej samej co pieśni przestrzeni idei i sensów; zostały naznaczone analogicznymi kategoriami ekspresji. A jest to przestrzeń, którą naczelny biograf kompozytora Adolf Chybiński określił jako „tętniącą tragedią i bezbrzeżnym smutkiem, rezygnacją i tęsknotą za innym światem''.
Pod względem stylu wypowiedzi pieśni Mieczysława Karłowicza – jakkolwiek głęboko zakorzenione w stylu późnoromantycznym – bywają określane jako twórczość stojąca u progu fazy modernizmu.
Zdzisław Jachimecki pisał o nich w 1930 r.: „Pełna ciepła nuta liryczna w wielu spośród nich, szczerość inspiracji, objawiająca się w bardzo naturalnie wysnutych melodiach, niewyszukane formy akompaniamentu, trafnie jednak dostosowanego do nastroju danej poezji i organicznie łączącego się ze śpiewem, poprawność deklamacji i konstrukcji utworów wyrobiły pieśniom Karłowicza zasłużoną popularność w kołach śpiewactwa polskiego.”

(fragm. wstępu autorstwa M. Tomaszewskiego)




Lista utworów:
Z nową wiosną (Karłowicz Mieczysław)
Zasmuceni op. 1 nr 1 (Karłowicz Mieczysław)
Czasem, gdy długo na pół sennie marzę (Karłowicz Mieczysław)
Z erotyków (I zamiast słońc i gwiazd) op. 3 nr 2 (Karłowicz Mieczysław)
Skąd pierwsze gwiazdy op. 1 nr 2 (Karłowicz Mieczysław)
Na śniegu op. 1 nr 3 (Karłowicz Mieczysław)
Zawód op. 1 nr 14 (Karłowicz Mieczysław)
Na spokojnem, ciemnem morzu op. 3 nr 4 (Karłowicz Mieczysław)
Idzie na pola op. 3 nr 3 (Karłowicz Mieczysław)
Rdzawe liście strzasa z drzew (Karłowicz Mieczysław)
Po szerokiem, po szerokiem morzu op. 3 nr 9 (Karłowicz Mieczysław)
W wieczorną ciszę op. 3 nr 8 (Karłowicz Mieczysław)
Pamiętam ciche, jasne, złote dnie op. 1 nr 5 (Karłowicz Mieczysław)
Smutną jest dusza moja op. 1 nr 6 (Karłowicz Mieczysław)
Śpi w blaskach nocy (Im Mondeglaze) op. 3 nr 5 (Karłowicz Mieczysław)
Przed nocą wieczną op. 3 nr 6 (Karłowicz Mieczysław)
Nie płacz nade mną op. 3 nr 7 (Karłowicz Mieczysław)
Zaczarowana królewna op. 3 nr 10 (Karłowicz Mieczysław)
Mów do mnie jeszcze op. 3 nr 1 (Karłowicz Mieczysław)
Najpiękniejsze piosenki (Meine schönsten Lieder) (Karłowicz Mieczysław)
Pod jaworem (Underm Ahorn) (Karłowicz Mieczysław)
Na Anioł Pański (Karłowicz Mieczysław)





Wyszukiwarka






Strona główna

Centrum Dystrybucji Nut nuty.pl
FRAZA s.c., ul. Łużycka 28a, 51-111 Wrocław
tel./fax (071) 325-82-11, tel. 372-66-68
Copyright 1997 - 2014 Fraza s.c., Wrocław, Poland