Indeks autorów | | Wyszukiwarka | | Mapa serwisu |
cena 30 zł. nuty.pl | Lasocki Józef Karol Mały solfeż
"Mały solfeż" jest zbiorem ćwiczeń do czytania nut głosem. Przeznaczony w zasadzie dla ognisk muzycznych, może być również z pożytkiem stosowany w niższych szkołach muzycznych lub zakładach kształcenia nauczycieli, a także służyć samoukom. Materiał, oparty przeważnie na polskiej pieśni ludowej, jest ułożony progresywnie pod względem trudności intonacyjnych i rytmicznych. Przy końcu podręcznika zostały umieszczone ćwiczenia rytmiczne. Spis treści: |
cena 45 zł. nuty.pl | Lasocki Józef Karol Solfeż 1
Ćwiczenia 1- i 2-głosowe w tonacjach do 3 znaków chromatycznych. Spis treści: |
cena 9 zł. nuty.pl | Yradier Sebastián La Paloma (Gołąb) na głos i fortepian La Paloma (Gołąb) na głos i fortepian
Sebastian Yradier to hiszpański kompozytor, autor wielu pieśni, z których największą popularność zdobyła zawarta w niniejszej publikacji serenada "La Paloma". Lista utworów: |
cena 11,95 zł. nuty.pl | Dąbrowski Andrzej Szał by night
Znany przebój Andrzeja Dąbrowskiego we wspaniałej aranżacji Jerzego Witkowskiego. Autorem muzyki jest twórca wielu przebojów R.Poznakowski.
|
cena 37,95 zł. nuty.pl | Moryto Stanisław Msza Legnicka na sopran, alt, chór mieszany i organy
Po raz pierwszy publikowana kompozycja religijna znakomitego kompozytora i organisty. Mistrzostwo formy, wyrafinowana harmonika. Wstęp zawierający biografię kompozytora. Lista utworów: |
cena 131,95 zł. nuty.pl | Rawlins Steve 21 Bebop Exercises for Vocalists and Instrumentalists 21 ćwiczeń Bebopu dla wokalistów i instrumentalistów 21 Bebop Exercises for Vocalists and Instrumentalists
Publikacja zawiera zbiór ćwiczeń do bebopu (stylu jazzowego), stworzonych przez Steve'a Rawlinsa - znakomitego aranżera i kompozytora jazzowego. Ćwiczenia przeznaczone są zarówno dla wokalistów, jak i instrumentalistów, którzy chcą rozwinąć sprawność jazzowej interpretacji. W celu rozwinięcia większej muzycznej sprawności każde ćwiczenie napisane jest we wszystkich 12 tonacjach. Do książki dołączona jest płyta CD z wzorcowymi wykonaniami zamieszczonych ćwiczeń. Autor poleca, aby przesłuchać nagrania na płycie przed przystąpieniem do ćwiczenia. Lista utworów: |
cena 82,95 zł. nuty.pl | Żebrowski Marcin Józef Missa ex D a Canto, Basso, Due Violini, Due Clarini ad libitum con Organo (score) Msza D-dur na głos wokalny altowy, głos wokalny basowy, dwoje skrzypiec, dwoje klarnetów i organy (partytura) Missa ex D a Canto, Basso, Due Violini, Due Clarini ad libitum con Organo (score)
Do najbardziej znanych, a jednocześnie najwybitniejszych przedstawicieli kapeli jasnogórskiej należy niewątpliwie Marcin Józef Żebrowski - kompozytor, skrzypek, wokalista (bas) i pedagog. Żebrowski należy do najwcześniejszych przedstawicieli twórców kompozycji mszalnych wśród muzyków jasnogórskich. Znanych jest obecnie pięć przekazów rękopiśmiennych zawierających jego msze, spośród których cztery przechowywane są w archiwum jasnogórskim. Missa ex D, prawdopodobnie najwcześniejsza z nich, co potwierdza przede wszystkim analiza stylistyczna, a także cechy zewnętrzne rękopisu (np. znaki wodne), przeznaczona jest na dwa głosy wokalne (canto, basso) z towarzyszeniem zespołu instrumentalnego, złożonego z tzw. Kirchentrio (dwoje skrzypiec i b. c.), wzmocnionego ad libitum podwójnymi clarini. Marcin Józef Żebrowski, the composer, violinist, bass vocalist and teacher, has to be regarded as one of the best known and, at the same time, most distinguished representatives of the Jasna Góra chapel. Żebrowski is one of the earliest composers of masses, four of which are kept in the Jasna Góra archives. Missa ex D, probably the earliest of them, as confirmed, above all, by stylistic analysis as well as the external features of the manuscript, is intended for two vocal parts (canto and basso) accompanied by an instrumental ensemble, made up of the so - called Kirchentrio, i. e. two violins and continuo, reinforced by double clarini (ad libitum). Lista utworów: |
cena 47,2 zł. nuty.pl | Paderewski Ignacy Jan Dwanaście pieśni op. 22 na głos i fortepian Dwanaście pieśni op. 22 na głos i fortepian Twelve songs op. 22 for voice and piano
Pieśni do słów Catulle Mendesa op. 22 nie przypominają w niczym wcześniejszych kompozycji wokalnych Paderewskiego, jak na przykład Pieśni do słów Asnyka op. 7 czy Pieśni do słów Mickiewicza op. 18 - nieco moniuszkowskich, bardzo polskich, z prostym diatonicznym akompaniamentem. W Pieśniach op. 22 Paderewski zbliżył się do stylistyki kompozytorów francuskich i bodaj po raz pierwszy w muzyce polskiej - przed Szymanowskim i Eugeniuszem Morawskim - świadomie nawiązał do wzorów tradycji paryskiej, coraz częściej stosowanej w ówczesnej muzyce europejskiej. Pieśni op. 22 są jakby usymfonizowanymi poematami z partią wokalną. Kompozytor - wyczulony na poetyckie niuanse - pogłębia, poszerza i sublimuje ekspresję słowa, które melodycznie wibruje, wpada w przygotowany tok harmoniczny, tłumaczy go. Ciemne obrazy poetyckie Mendesa wzbogacił Paderewski barwami niejednokrotnie jaśniejszymi, świetlistszymi. Operuje przy tym rozległą skalą środków harmonicznych w partii fortepianu; znajdujemy wśród nich chromatykę obcą pieśniom wcześniejszym, ton chorałowy (La nonne, Le ciel est tres-bas), akordykę kwartowo-kwintową w ulubionym układzie kwartowo-sekundowym (Dans la foret), współbrzmienia septymowo-sekundowe i akordy z wielką septymą, jak również jawne symbole dźwiękowe: 'szkliste, zimne brzmienie arpeggiowanych akordów z trójdźwiękiem zwiększonym w pieśni Lune froide oraz powtarzany i akcentowany melodyczny interwał trytonu jako znak pustki w pieśni Viduité. Partia fortepianowa np. w pieśni Dans la foret przywodzi na myśl dzisiejszą technikę klasterową, przejawiającą się w nawarstwianiu współbrzmień, doprowadzonych do ośmiodźwiękowego diatonicznego klasteru (takty 20-22). Zagęszczanie składników akordowych stosuje Paderewski nawet w najniższej oktawie fortepianu - wbrew alikwotowej naturze dźwięku i wypływającej stąd zasadzie instrumentacyjnej - operuje czterodźwiękiem w skupionym układzie dwóch współbrzmień sekundowych zestawionych w odstępie kwarty (La nonne, takty 53, 55, 57, 59, 76, 78). Siła wyrazu Pieśni do słów Mendesa przejawia się również w różnego rodzaju napięciach metrorytmicznych (śmiałe zmiany metrum, dość częsta akcentuacja na słabych częściach taktu) i dynamicznych oraz w oryginalnym kolorycie i niuansach partii wokalnej. Lista utworów: |
cena 28,95 zł. nuty.pl | Rudziński Witold Trzy pieśni starohebrajskie na głos z fortepianem
Artystyczne opracowanie hebrajskich pieśni sakralnych z VI w. Akompaniament fortepianowy znakomicie harmonizuje z egzotycznym kolorytem wspaniałych melodii. Lista utworów: |
Wyszukiwarka
Strona główna
Centrum Dystrybucji Nut nuty.pl
FRAZA s.c., ul. Łużycka 28a, 51-111 Wrocław
tel./fax (071) 325-82-11, tel. 372-66-68
Copyright 1997 - 2014 Fraza s.c., Wrocław, Poland