•Centrum Dystrybucji Nut•
System sklepów muzycznych
  

pokaż koszyk
Pomoc  Podręczniki  Utwory okolicznościowe  Nuty na instrumenty klawiszowe  Nuty na instrumenty strunowe  Nuty na instrumenty dęte drewniane i dęte blaszane  Nuty na instrumenty perkusyjne  Nuty na głosy solowe i chóry  Śpiewniki turystyczne, biesiadne i rockowe  Książki  Nuty na orkiestrę  Nuty na zespoły kameralne oraz rockowe  Inne 
Indeks autorów |  Wyszukiwarka |  Mapa serwisu 

Mój znak

Dostępne opracowania:

fortepian (1)
fortepian solo (1)
głos wokalny solowy i fortepian (1)
książka (2)
kształcenie słuchu (1)
skrzypce solo (1)
więcej opracowań ...

Mój znak znajdziesz w 7 publikacjach wymienionych poniżej:


Okładka: Chopin Fryderyk, Fantazja. Berceuse. Barkarola CW XI

cena 25,9 zł.


nuty.pl

Chopin Fryderyk
Fantazja. Berceuse. Barkarola CW XI

Ilość stron:52
Format:237 x 303
Opracowanie na:fortepian
Rodzaj produktu:nuty drukowane
Wersja językowa:angielska
Stopień trudności:5 w skali od 0 do 10
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
Kod produktu:NPL001205

Znakomitą większość wszystkich kompozycji napisanych przez Chopina stanowią utwory przeznaczone na fortepian solo. Oprócz tego są też dzieła na fortepian i orkiestrę, fortepian i wiolonczelę, trio na fortepian, skrzypce i wiolonczelę oraz pieśni na głos z fortepianem.
Chopin sięgał do bardzo wielu różnych, istniejących już gatunków kompozytorskich, wykorzystując je w swej twórczości (jak np. nokturny, etiudy, sonaty). Ponadto sam tworzył gatunki nowe (np. mazurki). Bardzo znaczące miejsce wśród wszystkich utworów zajmują, tworzone przez całe życie, polonezy i mazurki.
Wydanie zawiera 3 utwory: Fantaisie f-moll Tempo di marcia op. 49, Berceuse Des-dur Andante op. 57, Barcarolle Fis -dur Allegretto op. 60. Seria wydawnicza "COMPLETE WORKS" pod redakcją I.Paderewskiego.


Lista utworów:
Fantaisie f-moll Tempo di marcia op. 49 (Chopin Fryderyk)
Berceuse Des-dur Andante op. 57 (Chopin Fryderyk)
Barcarolle Fis -dur Allegretto op. 60 (Chopin Fryderyk)

Okładka: Markiewiczówna Władysława, Do-re-mi-fa-sol

cena 42 zł.


nuty.pl

Markiewiczówna Władysława
Do-re-mi-fa-sol

polski Do-re-mi-fa-sol


Ilość stron:96
Format:310 x 230
Opracowanie na:fortepian solo
Obsada:Instrument (w nawiasie ilość materiałów wykonawczych)
Fortepian (1)
Rodzaj produktu:nuty drukowane
Wersja językowa:wstępu: polska
opisów: polska
tytułów utworów: polska
Stopień trudności:0 w skali od 0 do 10
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
AutorzyAutor wstępu: Markiewiczówna Władysława
Autor okładki: Bruchnalski Janusz
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL001373

Elementarne, proste i przyjemne drobne utworki są znakomitym wprowadzeniem w świat muzyki dla najmłodszych adeptów sztuki grania na fortepianie.


Lista utworów:
Ptaszki (Markiewiczówna Władysława)
Kołysanka misia (Markiewiczówna Władysława)
Spacer po lesie (Markiewiczówna Władysława)
Zachmurzone niebo (Markiewiczówna Władysława)
Piosenka Zosi (Markiewiczówna Władysława)
Melodia góralska (Markiewiczówna Władysława)
Taniec komara (Markiewiczówna Władysława)
Skakanka (Markiewiczówna Władysława)
Tercje (Markiewiczówna Władysława)
Pierwszy smutek (Markiewiczówna Władysława)
Pierwsze legato (Markiewiczówna Władysława)
Andante (Markiewiczówna Władysława)
Taniec pajacyka (Markiewiczówna Władysława)
Adagio (Markiewiczówna Władysława)
Kłótnia (Markiewiczówna Władysława)
Walc Lalki (Markiewiczówna Władysława)
Kobza (Markiewiczówna Władysława)
Na huśtawce (Markiewiczówna Władysława)
Niedźwiedź (Markiewiczówna Władysława)
Zabawa piłką (Markiewiczówna Władysława)
Zmartwienie (Markiewiczówna Władysława)
Taniec wróbelka (Markiewiczówna Władysława)
Kukułka (Markiewiczówna Władysława)
Kropelki deszczu (Markiewiczówna Władysława)
Echo (Markiewiczówna Władysława)
Spacer po gamie C-dur (Markiewiczówna Władysława)
Rozmowa (Markiewiczówna Władysława)
Spacer słonia (Markiewiczówna Władysława)
Mazurek (Markiewiczówna Władysława)
Kanon (Markiewiczówna Władysława)
Prośba (Markiewiczówna Władysława)
Tajemniczy zamek (Markiewiczówna Władysława)
Polowanie (Markiewiczówna Władysława)
Lokomotywa (Markiewiczówna Władysława)
Trębacz (Markiewiczówna Władysława)
Etiuda (Markiewiczówna Władysława)
Nad jeziorem (Markiewiczówna Władysława)
Mój osiołek (Markiewiczówna Władysława)
Etiuda (Markiewiczówna Władysława)
Oberek (Markiewiczówna Władysława)
Gonitwa (Markiewiczówna Władysława)
Dudarz (Markiewiczówna Władysława)
Gorzkie łzy (Markiewiczówna Władysława)
Stary młyn (Markiewiczówna Władysława)
Kanon (Markiewiczówna Władysława)
Autobus (Markiewiczówna Władysława)
Etiuda (Markiewiczówna Władysława)
Przy kołysce (Markiewiczówna Władysława)
Stary kurant (Markiewiczówna Władysława)
U kowala (Markiewiczówna Władysława)
Konik polny (Markiewiczówna Władysława)
Strach na wróble (Markiewiczówna Władysława)
Plotkarka (Markiewiczówna Władysława)

Okładka: Paderewski Ignacy Jan, Dwanaście pieśni op. 22 na głos i fortepian

cena 47,2 zł.


nuty.pl

Paderewski Ignacy Jan
Dwanaście pieśni op. 22 na głos i fortepian

polski Dwanaście pieśni op. 22 na głos i fortepian
angielski Twelve songs op. 22 for voice and piano


Ilość stron:84
Format:230 x 305
Opracowanie na:głos wokalny solowy i fortepian
Obsada:Instrument (w nawiasie ilość materiałów wykonawczych)
Głos wokalny (0)
Fortepian (1)
Rodzaj produktu:nuty drukowane
Wersja językowa:biografii: polska, angielska
tytułów utworów: polska, francuska
słów utworów: polska, francuska
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL066201

„Pieśni do słów Catulle Mendesa op. 22 nie przypominają w niczym wcześniejszych kompozycji wokalnych Paderewskiego, jak na przykład Pieśni do słów Asnyka op. 7 czy Pieśni do słów Mickiewicza op. 18 - nieco „moniuszkowskich”, bardzo polskich, z prostym diatonicznym akompaniamentem. W Pieśniach op. 22 Paderewski zbliżył się do stylistyki kompozytorów francuskich i bodaj po raz pierwszy w muzyce polskiej - przed Szymanowskim i Eugeniuszem Morawskim - świadomie nawiązał do wzorów tradycji „paryskiej”, coraz częściej stosowanej w ówczesnej muzyce europejskiej. Pieśni op. 22 są jakby „usymfonizowanymi” poematami z partią wokalną. Kompozytor - wyczulony na poetyckie niuanse - pogłębia, poszerza i sublimuje ekspresję słowa, które melodycznie wibruje, „wpada” w przygotowany tok harmoniczny, tłumaczy go. Ciemne obrazy poetyckie Mendesa wzbogacił Paderewski barwami niejednokrotnie jaśniejszymi, świetlistszymi. Operuje przy tym rozległą skalą środków harmonicznych w partii fortepianu; znajdujemy wśród nich chromatykę obcą pieśniom wcześniejszym, ton chorałowy (La nonne, Le ciel est tres-bas), akordykę kwartowo-kwintową w ulubionym układzie kwartowo-sekundowym (Dans la foret), współbrzmienia septymowo-sekundowe i akordy z wielką septymą, jak również jawne symbole dźwiękowe: 'szkliste”, zimne brzmienie arpeggiowanych akordów z trójdźwiękiem zwiększonym w pieśni Lune froide oraz powtarzany i akcentowany melodyczny interwał trytonu jako znak pustki w pieśni Viduité. Partia fortepianowa np. w pieśni Dans la foret przywodzi na myśl dzisiejszą technikę klasterową, przejawiającą się w nawarstwianiu współbrzmień, doprowadzonych do ośmiodźwiękowego diatonicznego klasteru (takty 20-22). Zagęszczanie składników akordowych stosuje Paderewski nawet w najniższej oktawie fortepianu - wbrew alikwotowej naturze dźwięku i wypływającej stąd zasadzie instrumentacyjnej - operuje czterodźwiękiem w skupionym układzie dwóch współbrzmień sekundowych zestawionych w odstępie kwarty (La nonne, takty 53, 55, 57, 59, 76, 78). Siła wyrazu Pieśni do słów Mendesa przejawia się również w różnego rodzaju napięciach metrorytmicznych (śmiałe zmiany metrum, dość częsta akcentuacja na słabych częściach taktu) i dynamicznych oraz w oryginalnym kolorycie i niuansach partii wokalnej.


Lista utworów:
Dans la forét op. 22 (Ignacy Jan Paderewski)
Ton coeur est d'or pur op. 22 (Ignacy Jan Paderewski)
Le ciel est trés bas op. 22 (Ignacy Jan Paderewski)
Naguére op. 22 (Ignacy Jan Paderewski)
Un jeune pátre op. 22 (Ignacy Jan Paderewski)
Elle marche d'un pas distrait op. 22 (Ignacy Jan Paderewski)
La nonne op. 22 (Ignacy Jan Paderewski)
Viduité op. 22 (Ignacy Jan Paderewski)
Lune froide op. 22 (Ignacy Jan Paderewski)
Querelleuse op. 22 (Ignacy Jan Paderewski)
L'amour fatal op. 22 (Ignacy Jan Paderewski)
L'ennemie op. 22 (Ignacy Jan Paderewski)

Okładka: Kaczkowski Joachim, 6 etiud na skrzypce op. 13

cena 22,95 zł.


nuty.pl

Kaczkowski Joachim
6 etiud na skrzypce op. 13

polski 6 etiud na skrzypce op. 13
francuski 6 Etudes ou Caprices pour le violon op. 13


Ilość stron:16
Format:230 x 305
Opracowanie na:skrzypce solo
Obsada:Instrument (w nawiasie ilość materiałów wykonawczych)
Skrzypce (1)
Rodzaj produktu:nuty drukowane
Wersja językowa:biografii: polska, angielska
tytułów utworów: francuska
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
AutorzyAutor aranżacji/opracowania: Pilch Zbigniew
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL077896

Joachim Kaczkowski (ok. 1789 - 1829) to polski kompozytor, skrzypek i pedagog. Jego kompozycje obejmują m. in. 2 koncerty skrzypcowe, dzieła kameralne na dwa i trzy instrumenty, wariacje i polonezy na kwartet smyczkowy i utwory fortepianowe. Współczesne encyklopedie zarzucają Kaczkowskiemu braki w technice kompozytorskiej. Tę opinię będzie można zweryfikować po opublikowaniu jego dzieł. Chopin w liście do J. Białobłockiego napisał o jednym z polonezów Kaczkowskiego: "Polonez bardzo dobry, piękny, słowem do słuchania i delektowania się".
Kopię wydania stanowiącego podstawę niniejszej edycji uzyskano od Staatsbibliothek zu Berlin. Wydanie niniejsze oddaje wiernie tekst nutowy pierwodruku. Zachowane są wszelkie, pochodzące od kompozytora, znaki dynamiczne, artykulacyjne, a także aplikatura. Oczywiste pomyłki tekstowe pierwszego wydania zostały poprawione, a ortografia muzyczna uwspółcześniona.

Joachim Kaczkowski, polish violinist, composer and pedagogue. Among Kaczkowski's music compositions we find 2 violin concertos, chamber pieces for 2 and 3 instruments, variations and polonaises for violin quartets and piano pieces. In contemporary encyclopedias we often find Kaczkowski being reproached for his composing techniques. These opinion will be verified once his works are published. F. Chopin in his letter to Białobłocki wrote the following about one of the Kaczkowski's polonaises: "It is very good, beautiful, in a nutshell - to be listened in delight". 6 Etudes pour le Violon op. 13 was first published ca 1815 by Breitkopf & Haertel in Leipzig. A copy of notes was provided by Staatsbibliothek zu Berlin.
This edition in every detail follows the original one. None of the composer's notes have been altered. Obvious mistakes have been corrected.

Lista utworów:
6 Etudes ou Caprices pour le violon op. 13 (Kaczkowski Joachim)

Okładka: Kotowska Emilia, Kształcenie słuchu, klasa 4

cena 30,95 zł.


nuty.pl

Kotowska Emilia
Kształcenie słuchu, klasa 4

polski Kształcenie słuchu, klasa 4


Ilość stron:104
Format:210 x 297
Opracowanie na:kształcenie słuchu
Rodzaj produktu:nuty drukowane
Wersja językowa:wstępu: polska
opisów: polska
tytułów utworów: polska
Stopień trudności:4 w skali od 0 do 10
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
AutorzyRedaktor: Mazur Paweł
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL078212
Produkty podobne:Wacholc Maria - Kształcenie poczucia tonalnego i słuchu harmonicznego w szkole muzycznej I stopnia, Podręcznik metodyczny dla nauczycieli, tom I (klasy I-III)
Wacholc Maria - Kształcenie słuchu elementarne. Program nauczania przedmiotu KSZTAŁCENIE SŁUCHU
Kotowska Emilia - Kształcenie słuchu, klasa 1
Kotowska Emilia - Kształcenie słuchu, klasa 2
Kotowska Emilia - Kształcenie słuchu, klasa 3
Kotowska Emilia - Kształcenie słuchu, klasa 5
Kotowska Emilia - Kształcenie słuchu, klasa 6
Zganiacz-Mazur Liliana - Testy do kształcenia słuchu klasa 6
Zganiacz-Mazur Liliana - Testy do kształcenia słuchu klasa 6 materiały metodyczne
Zganiacz-Mazur Liliana - Testy do kształcenia słuchu klasa V materoały metodyczne
Zganiacz-Mazur Liliana - Testy do kształcenia słuchu, klasa I, materiały metodyczne
Zganiacz-Mazur Liliana - Testy do kształcenia słuchu, klasa II, materiały metodyczne
Zganiacz-Mazur Liliana - Testy do kształcenia słuchu, klasa III
Zganiacz-Mazur Liliana - Testy do kształcenia słuchu, klasa III, materiały metodyczne
Zganiacz-Mazur Liliana - Testy do kształcenia słuchu, klasa IV
Zganiacz-Mazur Liliana - Testy do kształcenia słuchu, klasa IV, materiały metodyczne
Zganiacz-Mazur Liliana - Testy do kształcenia słuchu, klasa V

"Kształcenie słuchu" wydane przez Wydawnictwo Muzyczne Contra jest to cykl książek obejmujący swoim zakresem cały materiał do szkół muzycznych I stopnia. Materiał podzielony jest na 6 klas i opiera się głównie na obowiązującym programie nauczania.
Poszczególne zagadnienia objaśnione są w każdej części w sposób dostępny, według pewnych zasad. Dla uczniów klas 4 - 6 podany został najpierw materiał teoretyczny, a następnie jego utrwalenie poprzez ćwiczenia pisane (w połączeniu z kaligrafią muzyczną), ćwiczenia rytmiczne, ćwiczenia melodyczne i dwugłosowe ćwiczenia melodyczno - rytmiczne. Po każdym dziale tematów znajdują się ćwiczenia sprawdzające. Oprócz nich jest także teścik, w którym podane są trzy możliwości odpowiedzi. Prawidłowe rozwiązanie jest najczęściej jedno, chociaż mogą być również dwie odpowiedzi poprawne.
Materiał muzyczny związany z kształceniem słuchu połączony został z zagadnieniami opracowywanymi na lekcjach Audycji muzycznych, przez co utrwala je - stanowi to korelację tych dwóch przedmiotów.


Spis treści:

Wstęp
Powitanie
Gamy durowe (majorowe)
Gama C-dur
Gama G-dur
Gama F-dur
Interpretacja utworów muzycznych - Tempo (Agogika)
Gama D-dur
Gama B-dur
Interpretacja utworów muzycznych - Dynamika
Ćwiczenie sprawdzające nr 1
Gamy molowe (minorowe)
Gama a-moll
Gama e-moll
Gama d-moll
Interpretacja utworów muzycznych - Artykulacja
Ćwiczenia sprawdzające nr 2
Interwały
Ćwiczenia sprawdzające nr 3
Seksta
Takty ćwierćnutowe - Takty proste
Ćwiczenia sprawdzające nr 4
Septyma
Takty ćwierćnutowe - Takty złożone
Ćwiczenia sprawdzające nr 5
Przewroty interwałów
Konsonanse i dysonanse
Ćwiczenia sprawdzające nr 6
Klucz basowy
Interwały charakterystyczne - Tryton
Ćwiczenia sprawdzające nr 7
Nazwy oktaw
Klawiatura fortepianu
Aparat wykonawczy utworów muzycznych
Instrumenty muzyczne
Głos ludzki
Ćwiczenia sprawdzające nr 8
Gama h-moll
Gama h-moll eolska (naturalna, pierwotna)
Gama h-moll harmoniczna
Gama h-moll dorycka
Gama h-moll melodyczna
Tetrachordy w odmianach gamy h-moll
Dźwięk prowadzący w gamie h-moll
Tryton w gamie h-moll
Triada harmoniczna w gamie h-moll
Utrwalenie w tonacji h-moll
Takty ósemkowe - Takty proste
Ćwiczenia sprawdzające nr 9
Zmienne metrum
Takty ósemkowe - Takty złożone
Ćwiczenia sprawdzające nr 10
Kompozycja - Improwizacja
Gama g-moll
Gama g-moll eolska
Gama g-moll harmoniczna
Gama g-moll dorycka
Gama g-moll melodyczna
Tetrachordy w odmianach gamy g-moll
Dźwięk prowadzący w gamie g-moll
Tryton w gamie g-moll
Triada harmoniczna w gamie g-moll
Utrwalenie w tonacji g-moll
Ćwiczenia sprawdzające nr 11
Transpozycja
Analiza melodii
Grupowanie wartości rytmicznych w taktach ćwierćnutowych
Takty proste
Takty złożone
Ćwiczenia sprawdzające nr 12
Alteracje
Utwory poza systemem dur moll
Grupowanie wartości rytmicznych w taktach ósemkowych
Takty proste
Takty złożone
Ćwiczenia sprawdzające nr 13
Interwały w gamach do 2 znaków
Interwały w gamach durowych
Interwały w gamach molowych
Interwały w oderwaniu od tonacji
Ćwiczenia sprawdzające nr 14
Trójdźwięki w gamach do 2 znaków
Trójdźwięki w gamach durowych
Trójdźwięki w gamach molowych
Ćwiczenia sprawdzające nr 15
Pożegnanie i Piosenka wakacyjna
Krzyżówka

Okładka: Drzewiecki Zbigniew, Wspomnienia muzyka

cena 41,95 zł.


nuty.pl

Drzewiecki Zbigniew
Wspomnienia muzyka

polski Wspomnienia muzyka


Ilość stron:200
Format:145 x 205
Opracowanie na:książka
Rodzaj produktu:książka
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL082833

Zbigniew Drzewiecki (1890-1971) był wybitną postacią polskiej i światowej pianistyki, wspaniałym pedagogiem, publicystą muzycznym oraz jednym z redaktorów serii wydawniczej w PWM Polskiej Biblioteki Fortepianowej. Koncertował w kraju i za granicą, włączając do swego repertuaru kompozycje Skriabina, Debussyego, Paderewskiego i Prokofiewa. Przygotowywał do publikacji utwory fortepianowe m.in. Händla, Scarlattiego, Mozarta, Beethovena, Czernego, Lessla i Szymanowskiego. Będąc profesorem polskich uczelni, wykształcił grono znakomitych uczniów, laureatów konkursów pianistycznych najwyższej rangi. Często zapraszano go na nie w charakterze jurora. Nagrodzony wieloma odznaczeniami był również członkiem honorowym wielu zagranicznych uczelni, np. uniwersytetów w Helsinkach, Tokio czy Royal Academy of Music w Londynie. We wspomnieniach przyjaciół i uczniów zawsze przedstawiany jest jako osoba bardzo towarzyska, ciepła i życzliwa.
Prezentowane Wspomnienia muzyka są poszerzoną wersją wydania pierwszego (PWM 1971). Tekst został uzupełniony o krótkie charakterystyki uczniów, którzy z powodów działalności cenzury zostali w 1971 roku pominięci w rozdziale zatytułowanym Uczniowie (Aneks I w obecnym wydaniu), oraz o artykuł przyjaciela Zbigniewa Drzewieckiego profesora Mieczysława Tomaszewskiego (Drzewiecki: edytor i krytyk muzyczny; Aneks II). Publikację uatrakcyjniają zdjęcia, udostępnione z archiwum rodzinnego Barbary i Zbigniewa Drzewieckich.
Wydanie II poszerzone ukazało się dzięki pomocy finansowej rodziny profesora Zbigniewa Drzewieckiego - żony Barbary i syna Zbigniewa.
Chcę spełnić (...) obowiązek życiowy dania świadectwa prawdzie - a więc tym przemianom, którym się ulegało, tym wydarzeniom, których się było świadkiem, tej muzyce, która ustawicznie żyła, przepływała, powstawała,trwała lub zamierała, a za której zmiennym nurtem trudno jest dziś - a tym bardziej jutro - nadążać temu, kto wzrósł i wychował się w poszanowaniu jej praw klasycznych. Spoglądając wstecz na wyniki mojej pracy, utwierdzam się właściwie w jednym tylko przekonaniu: że w miarę swych sił i umiejętności starałem się wychowywać porządnych i wrażliwych na piękno (nie tylko dźwiękowe) muzyków o nienagannej technice, ale nie techników za wszelką cenę. [Zbigniew Drzewiecki]


Spis treści:

K.Stromenger- Przedmowa
Dzieciństwo
Wiedeń
Początek kariery artystycznelj
Okupacja.Wyzwolenie
Uczniowie
Wielcy artyści naszych czasów
Szymanowski
Mój udział w rewindykacji skarbów wawelskich
Quasi-epilog
Repertuar koncertowy
Zbigniewa Drzewieckiego (wybór)
Aneks I
Uczniowie II
Aneks II
M. Tomaszewski, Drzewiecki: edytor i krytyk muzyczny

Okładka: Stachak Tatiana, Florek Lidia, Tomera-CHmiel Ilona, Nowy solfeż

cena 49 zł.


nuty.pl

Stachak Tatiana, Florek Lidia, Tomera-CHmiel Ilona
Nowy solfeż

polski Nowy solfeż


Ilość stron:276
Format:165 x 230
Opracowanie na:książka
Rodzaj produktu:książka
Wersja językowa:polska
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL083327

Nowy solfeż przeznaczony jest do zajęć kształcenia słuchu w szkołach muzycznych I stopnia. Adresatem publikacji są dzieci rozpoczynające naukę w cyklu czteroletnim oraz uczniowie cyklu sześcioletniego i ogólnokształcących szkół muzycznych, dla których ten solfeż stanowić może uzupełnienie podręczników z serii Nasza muzyka. Tytuł – Nowy solfeż – sygnalizuje nowatorstwo tej publikacji, zrealizowane na wielu płaszczyznach. Po pierwsze, poprzez bardzo obszerny, starannie wyselekcjonowany i opisany (tytułami i nazwiskami kompozytorów) repertuar. W publikacji znalazło się blisko tysiąc ćwiczeń solfeżowych i rytmicznych (zarówno jednogłosowych, jak i wielogłosowych), na które składają się utwory z repertuaru instrumentalnego wszystkich epok, w tym, oznaczone ikoną „HIT”, najsłynniejsze kompozycje muzyki klasycznej, a dodatkowo pieśni kompozytorów XIX wieku, współczesne piosenki dla dzieci oraz ludowe melodie z różnych krajów. Nowoczesne jest również opracowanie graficzne. Każda tonacja, temat, typ ćwiczenia oznaczone są kolorem lub specjalnym symbolem pomagającym w szybkim odnalezieniu potrzebnego zagadnienia w książce (np. melodii w kluczu wiolinowym lub basowym). Pozwala to podnieść efektywność zajęć oraz zachęcić dzieci do pracy z książką. Po trzecie, Nowy solfeż, jak żadna inna tego typu publikacja, jest dla nauczyciela kompaktowym materiałem, umożliwiającym kreatywną pracę według preferowanej metody i dostosowanie jej do możliwości, poziomu zaawansowania i wieku każdego ucznia. Materiał Nowego solfeżu obejmuje tonacje do pięciu znaków przykluczowych, zawiera również zestaw utworów opartych na pentatonice, skalach modalnych, skali góralskiej oraz zbiór ćwiczeń rytmicznych. Publikację uzupełniają strony zawierające skrótowe kompendium wiedzy z zakresu kształcenia słuchu i rytmiki. Repertuar Nowego solfeżu pozwala na korelowanie zajęć kształcenia słuchu z audycjami muzycznymi. Zakres tematyczny Nowego solfeżu jest zgodny z obowiązującą w szkolnictwie artystycznym podstawą programową. Uzupełnieniem publikacji jest Dodatek dla nauczyciela zawierający akompaniamenty fortepianowe do wielu melodii i ćwiczeń.


Spis treści:

Muzyczne vademecum
C-dur
a-moll
G-dur
e-moll
F-dur
d-moll
B-dur
g-moll
A-dur
fis-moll
Es-dur
c-moll
As-dur
f-moll
H-dur
gis-moll
Des-dur
b-moll
pentatonika
skale modalne
skala góralska
ćwiczenia wykraczające poza system tonalny
Muzyczne vademecum
Takty ćwierćnutowe
Podstawowe wartości rytmiczne
Grupy szesnastkowe
Rytm punktowany
Przedtakt
Triola ósemkowa
Rytmy synkopowe
Talty półnutowe
Takty ósemkowe
Podstawowe wartości i grupy rytmiczne
Inne takty ósemkowe
Trzydziestodwójki, dwie kropki przy nucie
Niemiarowe grupy rytmiczne
Zmienne metrum
Ciągi rytmiczne





Wyszukiwarka






Strona główna

Centrum Dystrybucji Nut nuty.pl
FRAZA s.c., ul. Łużycka 28a, 51-111 Wrocław
tel./fax (071) 325-82-11, tel. 372-66-68
Copyright 1997 - 2014 Fraza s.c., Wrocław, Poland