•Centrum Dystrybucji Nut•
System sklepów muzycznych
  

pokaż koszyk
Pomoc  Podręczniki  Utwory okolicznościowe  Nuty na instrumenty klawiszowe  Nuty na instrumenty strunowe  Nuty na instrumenty dęte drewniane i dęte blaszane  Nuty na instrumenty perkusyjne  Nuty na głosy solowe i chóry  Śpiewniki turystyczne, biesiadne i rockowe  Książki  Nuty na orkiestrę  Nuty na zespoły kameralne oraz rockowe  Inne 
Indeks autorów |  Wyszukiwarka |  Mapa serwisu 

Magazyn mód

Dostępne opracowania:

fagot (1)
fagot i akordeon (1)
fagot i fortepian (2)
fortepian - 4 ręce (1)
książka (2)
orkiestra symfoniczna (partytura) (1)
zespół instrumentalny (3)
więcej opracowań ...

Magazyn mód znajdziesz w 14 publikacjach wymienionych poniżej:


Okładka: Vivaldi Antonio, Koncert a-moll, F.VIII, nr 2

cena 70,95 zł.


nuty.pl

Vivaldi Antonio
Koncert a-moll, F.VIII, nr 2

Ilość stron:12 + 4
Format: 228.6 x 304.8
Opracowanie na:fagot i fortepian
Rodzaj produktu:nuty drukowane
Stopień trudności:5 w skali od 0 do 10
Stopień trudności akompanamentu:4 w skali od 0 do 10
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL052206

1. Allegro (ma moderato)
2. Larghetto
3. Allegro

For bassoon and orchestra (piano reduction).


Okładka: Dobrowolska-Marucha Danuta, Dyktanda muzyczne zeszyt 3, komplet z 2CD

cena 65 zł.


nuty.pl

Dobrowolska-Marucha Danuta
Dyktanda muzyczne zeszyt 3, komplet z 2CD

Ilość stron:132
Format:169 x 240
Rodzaj produktu:nuty drukowane + płyta CD
Wersja językowa:polska, angielska
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
Kod produktu:NPL056677
Produkty podobne:Dobrowolska-Marucha Danuta - Dyktanda muzuzyczne zeszyt 2, komplet z 3CD
Dobrowolska-Marucha Danuta - Dyktanda muzyczne I (+ 2 CD)

Cały podręcznik złożony jest z trzech zeszytów, zawiera 52 dyktand muzycznych nagranych na płyty CD. Niniejsze wydanie to zeszyt trzeci, przeznaczony jest przede wszystkim dla nauczycieli, mogą z niego jednak korzystać także uczniowie, którzy chcieliby samodzielnie pracować nad kształceniem słuchu.

Część pierwsza podręcznika zawiera dyktanda łatwiejsze, możliwe do wykorzystania nawet w szkole podstawowej. Część druga i trzecia podręcznika zawiera przykłady trudniejsze i bardzo trudne, przeznaczone dla uczniów bardziej zaawansowanych. Publikacje uzupełniają płyty kompaktowe.


Spis treści:

Od reakcji
Od autora
Dyktanda ściśle jednogłosowe
Melodia ludowa ze Śląska Cieszyńskiego, Na wysoki górze
Melodia ludowa z Lubelskiego, Frasuje sie moja mama, frasuje
K. Serocki, I Symfonia cz I
Melodia ludowa z Sandomierskiego, Jaworowe stoły macie
K. Serocki, I Symfonia cz IV
Melodia ludowa z Sandomierskiego, A wsiadajze na wóz
K. Serocki, I Symfonia cz. II
Melodia ludowa z Podhala, Ej, sama jo se sama
Melodia ludowa z Rzeszowskiego, Zagraj mi, muzyka
Melodia ludowa z Podhala, Jurgowska dziedzina to piekne miastecko
Melodia ludowa ze Śląska Cieszyńskiego, Nic sie mie to, synecku, nie tyczy
Melodia ludowa ze Śląska Cieszyńskiego, A mioł jo też konia siwka
Melodia ludowa ze Śląska Cieszyńskiego, Ej idom se owiecki
C.Ph.E. Bach, Sonata a-moll na flet solo, cz.III
C. Debussy, Preludia II, Taniec Puka,
G.Ph. Telemann, X Fantazja na skrzypce solo, cz.III
C.Ph.E. Bach, Sonata a-moll na flet solo, cz III
Z. Kodaly, Sonata na wiolonczelę solo, op. 8 cz I
A. Malawski, Miniatury, II
B. Bartók, Bagatela op. 6 nr 9
Z. Kodaly, Sonata na wiolonvczelę solo op. 8 cz II
Dyktanda jednogłosowe z akompaniamentem
W.A. Mozart, Koncert B-dur na fagot i orkiestrę KV 191, cz I
J. Brahms, Sonata f-moll op. 120 nr 2 cz I
W.A. Mozart, Kwartet obojowy, KV 370, cz. II ( transkrypcja na obój i fortepian )
F. Chopin, Mazurek f-moll. op. 63 nr 2
C.M. Weber, I Koncert f-moll na klarnet i orkiestrę, cz. II
F. Poulenc Air champętre
B. Martinů, I Sonata, cz I
J. Brahms, Sonata Es-dur op. 120 nr 2 cz I
F. Chopin, Mazurek, G-dur op. 50 nr 1
S. Barber, Sonata op. 6, cz I
F. Poulenc A sa guitare
C.Ph.E. Bach, Sonata na obój i b.c. cz I
S. Prokofiew, Gawot D-dur, op. 25
F. Poulenc, Sonata, cz.I
J. Brahms, Sonata op. 99 nr 2 cz I
K. Serocki, Taniec
O. Messiaen, 9 méditations, La Nativité du Seigneur, IV Le Verbe, cz II
D. Szostakowicz, Sonata, cz IV
S. Propkofiew, Wizje ulotne op. 22 nr 5
Dyktanda dwugłosowe
C. Debussy, Kącik dziecięcy, Kołysanka słonia
W.A. Mozart, 12 utworów KV 487, nr 11
G.Ph. Telemann, XII Fantazja na skrzypce solo, cz.I
S. Prokofiew, Muzyka dziecięca, Poranek op. 65 nr 1
L.v Beethoven, Sonata Es-dur op. 7 cz III
W.A. Mozart, 12 utworów KV 487, nr (
C. Debussy, Preludia I, Żagle
M. Reger, Suita na wiolonczelę solo, op. 131c nr 1, Fuga
J.S. Bach, II Partita c-moll, Rondo
W.A. Mozart, 12 utworów KV 487, nr 4 Polonaise
G.Ph Telemannm III Fantazja na skrzypce solo, cz II
N. Rimski - Korsakow, II Duet
W.A. Mozart, sonata F-dur KV 332 cz III
B. Bartók, Duet nr 7
J.S. Bach, III Partita a-moll, Gigue
G.Ph Telemannm VI Fantazja na skrzypce solo, cz IV
W.A. Mozart, Sonata B-dur KV 570, cz III
J.S. Bach, Sonata c-moll na flet, skrzypce i b.c. cz I
J.S. Bach, III Suita angielska, Gigue
F. Chopin, Mazurek fis-moll op. 6 nr 1
J.S. Bach, Sonata G-dur na flet, skrzypce i b.c., cz. II
C. Debussy, Arabeska E-dur
P. Czajkowski, Album dla młodziueży, Polka op. 39 nr 14
M. Reger, Trio na skrzypce, altówkę i wiolonczelę op. 141b, cz III
B. Bartók, Duet nr 4
J.S. Bach, V Suita angielska, Gigue
J.S. Bach, Sonata G-dur na flet, skrzypce i b.c. cz III
C.Ph.E. Bach, 12 kleine Stücke na 2 flety, nr 12
B. Bartók, Duet nr 31
C. Debussy, Arabeska E-dur
J.S. Bach, Fantazja chromatyczna i fuga, Fuga
B. Bartók, Mikrokosmos nr 136
J.S. Bach, III Partita a-moll, Fantazja
B. Bartók, Bagatela op. 6 nr 1
J.S. Bach, Sonata G-dur na flet, skrzypce i b.c., cz. IV
B. Bartók, Duet nr 17
S. Prokofiew, Wizje ulotne, op. 22 nr 4
Dyktanda trzygłosowe
W.A. Mozart, Sonata D-dur KV 576, cz. III
J. Haydn, Trio C-dur, cz. III, Trio
F. Chopin, Mazurek B-dur op. 7 nr 1
L.v Beethoven, Sonata E-dur, op. 14 nr 1, cz,II
J.S. Bach, Die Kunst der Fuge, Contrapunctus V
L.v Beethoven, Trio op. 87 cz II
W.A. Mozart, Sonata c-moll KV457, cz III
W.A. Mozart, Sonata Es-dur, KV 282, cz I
J.S. Bach, III Suita francuska, Menuet
L.v Beethoven, Sonata g-moll op. 49 nr 1 cz I
W.A. Mozart, Koncert fortepianowy A-dur, KV 488, cz I
J.S. Bach, IV Inwencja trzygłosowa ( transkrypcja na skrzypce, altówke i wiolonczelę )
W.A. Mozart, Sonata F-dur KV 533/494, cz III
J. Haydn, Trio C-dur "Londyńskie", cz III
J.S. Bach, I Suita francuska, Menuet II
W.A. Mozart, Koncert fortepianowy c-moll KV 491, cz I
H. Albicastro, X Sonata triowa na 2 skrzypiec, wiolonczel,e i b.c., cz. III
W.A. Mozart, Sonata D-dur KV 576, cz III
J.S. Bach, Die Kunst der Fuge, Contrapunctus V
L.v Beethoven, Wariacje na temat " La ci darem la mano", Var. IV
J.S. Bach, III Suita francuska, Menuet
J. Haydn, Trio C-dur "Londyńskie", cz II
J.S. Bach, V Suita francuska, Gawot
F. Chopin, Mazurek a-moll op. 7 nr 2
M. Reger, Trio a-moll op. 77b, cz I
W.A. Mozart, Koncert fortepianowy A-dur, KV 488, cz III
F. Chopin, Mazurek C-dur op. 24 nr 2
W.A. Mozart, Sonata Es-dur KV 282, cz. II
J.S. Bach, III Suita francuska, Sarabanda
W.A. Mozart, Sonata A-dur KV 331 cz I
W.A. Mozart, Fantazja c-moll KV 475
L.v Beethoven, Kwintet Es-dur na ogój, 3 rogi i fagot, cz I
F. Chopin, Mazurek b-moll op. 24 nr 4
W.A. Mozart, Koncert fortepianowy A-dur KV 488, cz II
W.A. Mozart, Sonata B-dur KV 333 cz II
R. Schumann, Sceny dziecięce, Strachy op. 15 nr 11
J.S. Bach, Die Kunst der Fuge, Contrapunctus III
W. Lutosławski, Melodie ludowe, Panie Michale
B. Bartók, Bagatela op. 6 nr 6
J.s. Bach, Die Kunst der Fuge, Contrapunctus VIII
B. Bartók, Bagatela op. 6 nr 6
F. Chopin, Mazurek B-dur op. 17 nr 1
L. Różycki, Trzy tańce polskie op.37, Taniec I
J.S. Bach, Die Kunst der Fuge, Contrapunctus II
B. Bartók, Mikrokosmos nr 139
B. Bartók, Bagatela op. 6 nr 2
C. Franck, Preludium, fuga i wariacje h-moll op. 18, Fuga
O. Messiaen, Le mystere de la Sainte Trinité, cz VII Les Corps Glorieux
Indeks oinstrumentów
Indeks kompozytorów i utworów

Okładka: Czajkowski Piotr, Głosy orkiestrowe Fagot I, Fagot II. Tchaikovsky And More

cena 128,95 zł.


nuty.pl

Czajkowski Piotr
Głosy orkiestrowe Fagot I, Fagot II. Tchaikovsky And More

Ilość stron:6
Format:228.6 x 304.8
Opracowanie na:fagot
Obsada:Instrument (w nawiasie ilość materiałów wykonawczych)
Fagot I (1)
Fagot II (1)
Rodzaj produktu:nuty w pliku *.pdf na płycie CD
Wersja językowa:opisów: angielska
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL060812

Publikacja zawiera głosy orkiestrowe zapisane na płycie CD w postaci plików *.pdf. Użytkownik może wydrukować sobie na własnej drukarce te partie orkiestrowe, które są mu potrzebne. Poniżej przedstawiamy listę głosów zawartych na tej płycie:

MIKHAIL GLINKA
A Life for the Czar Overture
Ruslan and Ludmilla Overture

MODEST MUSSORGSKY
Khovantchina Overture
Night on Bald Mountain
Pictures at an Exhibition (orch. Tushmalov)

PETER ILYICH TCHAIKOVSKY
Symphony No. 1 in G Minor, Op. 13
Symphony No. 2 in C Minor, Op. 17
Symphony No. 3 in D Major, Op. 29
Symphony No. 4 in F Minor, Op. 36
Symphony No. 5 in E Minor, Op. 64
Symphony No. 6 in B Minor, Op. 74 (Pathétique)
Manfred, Symphony after Byron, Op. 58
Piano Concerto No. 1 in Bb Minor, Op. 23
Piano Concerto No. 2 in G Major, Op. 44
Piano Concerto No. 3 in Eb Major, Op. 75
Violin Concerto in D Major, Op. 35
1812 Festival Overture, Op. 49
Capriccio Italienne, Op. 45
Francesca da Rimini, Symphonic Fantasia, Op. 32
Hamlet, Fantasy Overture after Shakespeare, Op. 67
March Slav, Op. 31
March Solennelle in D Major
Mazeppa Overture
The Nutcracker, Op. 71 (Complete Ballet)
Nutcracker Suite, Op. 71a
Pezzo Capriccioso for Cello and Orchestra, Op. 62
Polonaise from Eugene Onegin
Romeo and Juliet, Fantasy Overture
Serenade for Strings, Op. 48
Sleeping Beauty, Op. 66 (Complete Ballet)
Suite Characteristique
Suite No. 1, Op. 43
Suite No. 2, Op. 53
Suite No. 3, Op. 55
Suite No. 4, “Mozartiana”, Op. 61
Swan Lake, Op. 20 (Complete Ballet)
Swan Lake Suite, Op. 20a
The Tempest, Symphonic Fantasia, Op. 18
Variations on a Rococo Theme, Op. 33
Voyevoda Overture, Op. 3
Voyevoda, Symphonic Ballad after Mickiewicz, Op. 78
Waltz from Eugene Onegin


Complete bassoon and contrabassoon parts to 42 orchestral masterworks on CD-ROM! These unprecedented collections give musicians the opportunity to build a personal library of orchestra repertoire at an incredibly low price. The CD-ROM contains the same published parts musicians have been using for many years. If these parts were purchased separately, this collection would easily cost $500 or more! Works are viewable and printable on PC or Macintosh. No access codes or special software is required. The CD uses Abode Acrobat Reader technology, which is included on the CD. This volume includes works by Tchaikovsky (6 Symphonies • 4 Concertos • 4 Suites • 3 Complete Ballets • 1812 Overture • Manfred • Capriccio Italien • Romeo and Juliet • March Slav • and 37 more works); Mussorgsky (Pictures at an Exhibition • Night on Bald Mountain • Khovantchina Overture); and Glinka (Overtures: Ruslan and Ludmilla • A Life for the Czar).


Okładka: Schoenbach Sol, Solos For The Bassoon Player with Piano Accompaniment

cena 120,95 zł.


nuty.pl

Schoenbach Sol
Solos For The Bassoon Player with Piano Accompaniment

polski Utwory solowe na fagot z akompaniamentem fortepianowym
angielski Solos For The Bassoon Player with Piano Accompaniment


Ilość stron:72 + 28
Format:230 x 305
Opracowanie na:fagot i fortepian
Obsada:Instrument (w nawiasie ilość materiałów wykonawczych)
Fagot (1)
Fortepian (1)
Rodzaj produktu:nuty drukowane
Wersja językowa:wstępu: angielska
Stopień trudności:5 w skali od 0 do 10
Stopień trudności akompanamentu:5 w skali od 0 do 10
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL065317

Zbiór utworów na fagot z akompaniamentem fortepianowym to wybór spośród dzieł największych mistrzów różnych epok. Utwory Bacha, Czajkowskiego czy Bernsteina. Ma on stanowić alternatywę dla uczących się gry utworów orkiestrowych bez zrozumienia harmonii czy rytmu akompaniamentu orkiestrowego. Dzięki akompaniamentowi fortepianowemu pozwala on rozwijać grającemu wieloplanowość.


The editor belives that this book will help the basson student who frequently studies orchestral excerpts without an understanding of the harmonic and rythm accompaniment of the orchestra. By playing these excerpts with piano accompaniment he will develop a true perspective


Lista utworów:
Adagio (from Sextet) op. 71 (Ludwig van Beethoven)
Berceuse (from the Firebird) (Igor Stravinsky)
Bourrée I and II (from Third Cello Suite ) (Johann Sebastian Bach)
Cool (from West Side Story) (Mickey Calin & 'The Jets', Tucker Smith & 'The Jets')
Entr'acte (from Carmen) (Georges Bizet)
Es Ist Vollbracht (from St. John Passion) (Johann Sebastian Bach)
First Movement (from Symphony No. 4 in F Minor) op. 36 (Piotr Ilyich Tchaikovsky)
Second Movement (from Symphony No. 4 in F Minor) op. 36 (Piotr Ilyich Tchaikovsky)
The Sorcerer's Apprentice (L'Apprenti Sorcier) (Paul Dukas)
Pictures At An Exhibition (Promenade, The Old Castle, Promenade, Ox-cart (Modest Mussorgsky)
Romanza (Una Furtiva Lagrima) (from L'esir d'amore) (Gaetano Donizetti)
Valse (Third movement from Symphony No. 5 in E Minor) op. 64 (Piotr Ilyich Tchaikovsky)

Okładka: Spisak Michał, Kwintet na flet, obój, klarnet, róg i fagot (partytura i głosy)

cena 59,95 zł.


nuty.pl

Spisak Michał
Kwintet na flet, obój, klarnet, róg i fagot (partytura i głosy)

polski Kwintet na flet, obój, klarnet, róg i fagot (partytura i głosy)
angielski Quintet for Flute, Oboe, Clarinet, Horn and Basson (score and part)


Ilość stron:12 + 5x6
Format:230 x 305
Opracowanie na:zespół instrumentalny
Obsada:Instrument (w nawiasie ilość materiałów wykonawczych)
Partytura (1)
Flet (1)
Klarnet B (1)
Obój (1)
Fagot (1)
Róg F (1)
Rodzaj produktu:nuty drukowane
Wersja językowa:wstępu: polska, angielska
tytułów utworów: angielska, angielska
Stopień trudności:5 w skali od 0 do 10
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
AutorzyAutor okładki: Flis Małgorzata
Redaktor: Kowalczyk Marcin
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL066099

Skomponowany w 1948 roku na zamówienie Związku Kompozytorów Polskich Kwintet na flet, obój, klarnet, róg i fagot, kompozytor dedykował Marcie Thibault – matce swojej żony Andrée. Utwór ten uznawany jest za jeden z najlepszych XX-wiecznych polskich kwintetów dętych. Ujęty jest w trzech częściach: Allegro moderato, Andante, Andante-Allegro, przy czym część ostatnia jest najbardziej rozbudowana. Całość kompozycji, utrzymanej w pogodnym charakterze, cechuje równorzędne traktowanie instrumentów, przejrzysta faktura, migotliwa kolorystyka, wyrazista artykulacja oraz ruchliwa motoryka (głównie w częściach skrajnych). W ramach budowy wieloodcinkowej na stosunkowo niewielkiej przestrzeni zestawiane są bloki akordowe z odcinkami w fakturze homofonicznej i polifonizującej. Podstawą kształtowania formy jest motyw. Związki funkcyjne, mimo elementów tonalności dur-moll, są zatarte, a rolę czynnika porządkującego przebieg melodyczno-harmoniczny pełnią struktury ostinatowe. Prawykonanie Kwintetu miało miejsce 10 października 1949 roku w Krakowie.

The flute, oboe, clarinet, horn and bassoon Quintet, composed in 1948 on request of the Polish Composers Union, Spisak dedicated to Martha Thibault, the mother of his wife, Andrée. This piece is considered one of the best Polish wind quintets of the 20th century. It is composed of three parts: Allegro moderato, Andante and Andante-Allegro, with the last being the most developed of the three. This cheerful composition is characterized by an equal participation of instruments, transparent texture, restless and ever-chaning tone colour and expressive articulation and motion (chiefly in the first and last part). The composer contrasts blockof accords with sections in homophonic and poliphonising texture in a multi-section structure and in a relatively small space. The from of the pieces is based on a motif. Although some elements of minor and major tonality exist, their functional dependences are blurred and the role of the facter introducing order to the melody and harmony of the piece is played by ostinate structures. The Quintet was first performed 10th October 1949 in Kraków.

Lista utworów:
Allegro moderato (Spisak Michał)
Andante (Spisak Michał)
Andante-Allegro (Spisak Michał)

Okładka: Zganiacz-Mazur Liliana, Audycja Muzyczne tom I. Tematy muzyczne 1

cena 21,95 zł.


nuty.pl

Zganiacz-Mazur Liliana
Audycja Muzyczne tom I. Tematy muzyczne 1

polski Audycja Muzyczne tom I. Tematy muzyczne 1


Ilość stron:100
Format:150 x 210
Opracowanie na:książka
Rodzaj produktu:książka
Wersja językowa:polska
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL078248
Produkty podobne:Zganiacz-Mazur Liliana - Audycja muzyczne tom II.Tematy muzyczne
Zganiacz-Mazur Liliana - Audycja Muzyczne tom III. Tematy muzyczne cz.1
Zganiacz-Mazur Liliana - Audycje Muzyczne tom III. Tematy muzyczne część 2
Dudek Aleksandra - Audycje muzyczne, Program nauczania dla szkół muzycznych I stopnia
Zganiacz-Mazur Liliana - Audycje muzyczne, tom 1. Podstawy teorii literatury muzycznej
Zganiacz-Mazur Liliana - Audycje muzyczne, tom 2. Podstawy teorii literatury muzycznej
Zganiacz-Mazur Liliana - Audycje muzyczne, tom 3, Podstawy historii muzyki, cz. 1
Zganiacz-Mazur Liliana - Audycje muzyczne, tom 3. Podstawy historii muzyki - cz. 2
Grochowska Dorota - Audycje muzyczne. Materiały pomocnicze. Zeszyt ćwiczeń dla uczniów PSM I stopnia
Grochowska Dorota - Audycje muzyczne. Program nauczania dla PSM I stopnia

Tematy Muzyczne stanowią nową pozycję w procesie kształcenia muzycznego, zapoznaje ucznia z materiałem muzycznym w poznawaniu literatury. Opracowane utwory opierają się na wykazach literatury zamieszczonych w materiałach metodycznych do audycji muzycznych. Podane tematy są obszerne, mają zapis fortepianowy a przy utworach orkiestrowych zastosowano zapis trzech pięciolinii.


Spis treści:

DZIAŁ I - ZAGADNIENIA MUZYCZNE
I.PODZIAŁ MUZYKI
1.Beethoven L.v - Dla Elizy
2.Chopin F. - Życzenie
3.Schumann R. - Marzenie
4.Vivaldi A. - Cztery pory roku: Wiosna (cz. I)
5.Bach J.S.-Gounod Ch. - Ave Maria
6.Chopin F. - Preludium A-dur op. 28 nr 7
7.Debussy K. - Światło księżyca
8.Mendelssohn-Bartholdy F. - Marsz weselny (z suity “Sen nocy letniej”)
9.Joplin S. - The Entertainer (Ragtime z filmu “Żądło”).
II.APARAT WYKONAWCZY UTWORÓW MUZYCZNYCH
MUZYKA INSTRUMENTALNA
10.Albinoni T. - Adagio
11.Wieniawski H. - Kujawiak
12.Paganini N. - II Koncert skrzypcowy h-moll: La Campanella (cz. III)
13.Wieniawski H. - Réverie
14.Bach J.S. - I Suita na wiolonczelę solo: Preludium (cz. I)
15.Saint-Saëns K. - Łabędź (z suity “Karnawał zwierząt”)
16.Saint-Saëns K. - Słoń (z suity “Karnawał zwierząt”)
17.Haendel J.F. - Koncert harfowy B-dur op. 4 nr 6 (cz. I)
18.Tarrega F. - Wspomnienie z Alhambry
19.Giuliani M. - Sonatina C-dur na gitarę (cz. III)
20.Vivaldi A. - Koncert a-moll na mandolinę (cz. II)
21.Daquin K. - Kukułka
22.Bach J.S. - Koncert włoski (cz. I)
23.Bach J.S. - Inwencja dwugłosowa a-moll
24.Mozart W.A. - Marsz turecki (z Sonaty fortepianowej A-dur)
25.Beethoven L.v. - Sonata cis-moll “Księżycowa” (cz. I)
26.Ogiński M.K. - Polonez a-moll “Pożegnanie Ojczyzny”
27.Chopin F. - Etiuda c-moll “Rewolucyjna” op. 10 nr 12
28.Brahms J. - Taniec węgierski nr 5
29.Mendelssohn-Bartholdy F. - Pieśń wiosenna
30.Debussy K. - Taniec pajaca
31.Bach J.S. - Badinerie (z Suity fletowej h-moll)
32.Mozart W.A. - Andante C-dur
33.Bizet G. - Symfonia C-dur (cz. II)
34.Vivaldi A. - Koncert obojowy a-moll (cz. II)
35.Franck C. - Symfonia d-moll (cz. II)
36.Saint-Saëns K. - Kukułka w głębi lasu (z suity “Karnawał zwierząt”)
37.Mozart W. A. - Koncert A-dur na klarnet KV 622 (cz. I)
38.Mozart W.A.- Koncert B-dur na fagot KV 191 (cz. I)
39.Wagner R. - Galop Walkirii (z dramatu muzycznego “Walkiria”)
40.Mozart W.A. - Koncert Es-dur na waltornię KV 495 (cz. III)
41.Czajkowski P. - Walc kwiatów (z baletu “Dziadek do orzechów”)
42.Kurpiński K. - Cavatina
43.Bach J.S. - Toccata d-moll
44.Haendel J.F. - IV Koncert organowy F-dur (cz. I)
45.Telemann J.F. - IX Fantazja na skrzypce solo (cz. III)
46.Bach J.S. - I Suita na wiolonczelę solo (cz. III)
47.Boccherini L. - Menuet z Kwintetu smyczkowego op. 13 nr 5
48.Mozart W.A. - Kwartet smyczkowy KV 465 (cz. III)
49.Mozart W.A. - Eine kleine Nachtmusik (cz. I)
50.Czajkowski P. - Serenada na orkiestrę smyczkową (cz. II)
51.Mozart W.A. - Symfonia g-moll KV 550 (cz. I)
52.Glinka M. - Uwertura do opery “Rusłan i Ludmiła”
53.Czajkowski P. - Taniec rosyjski - Trepak (z baletu “Dziadek do orzechów”)
54.Czajkowski P. - VI Symfonia h-moll “Patetyczna” (cz. II)
55.Brahms J. - Taniec węgierski nr 6
56.Musorgski M. - Promenada (z suity “Obrazki z wystawy”)
57.Musorgski M. - Gnom (z suity “Obrazki z wystawy”)
58.Saint-Säens K. - Taniec szkieletów
59.Wagner R. - Uwertura do opery “Tannhäuser”
60.Strauss J. - Nad pięknym, modrym Dunajem.
MUZYKA WOKALNA
61.Schubert F.- Polna różyczka
62.Mozart W.A. - Alleluja (z motetu “Exultate jubilate”)
63.Moniuszko St. - Aria Halki (z II aktu opery “Halka”)
64.Strauss J. - Odgłosy wiosny
65.Moniuszko St. - Prząśniczka
66.Bizet G. - Seguidilla (z I aktu opery “Carmen”)
67.Bizet G. - Habanera (z I aktu opery “Carmen”)
68.Moniuszko St. - Scena zbiorowa (z II aktu opery “Straszny dwór”)
69.Rossini J. - Aria Kopciuszka (z opery “Kopciuszek”)
70.Verdi G. - Aria Księcia (z IV aktu opery “Rigoletto”)
71.Moniuszko St. - Aria Jontka (z IV aktu opery “Halka”)
72.Chopin F. - Hulanka
73.Bizet G. - Kuplety torreadora (z II aktu opery “Carmen”)
74.Moniuszko St. - Kozak
75.Moniuszko St. - Aria Skołuby (z III aktu opery “Straszny dwór”)
76.Verdi G. - Duet Traviaty i Alfreda (z I aktu opery “Traviata”)
77.Wacław z Szamotuł - Już się zmierzcha
78.Gomółka Mikołaj - Kleszczmy rękoma (psalm 47).
MUZYKA WOKALNO - INSTRUMENTALNA
79.Beethoven L.v. - Oda do radości (z IX Symfonii d-moll - cz. IV)
80.Haendel J.F. - Alleluja z oratorium “Mesjasz”.
III.ELEMENTY DZIEŁA MUZYCZNEGO
81.Grieg E. - Pieśń Solvejgi (z II Suity “Peer Gynt” - cz. IV)
82.Czajkowski P. - Temat łabędzi (z baletu “Jezioro łabędzie”)
83.Borodin A. - Tańce połowieckie (z II aktu opery “Kniaź Igor”)
84.Chopin F. - Polonez A-dur op. 40 nr 1
85.Paganini N. - Moto perpetuo
86.Wagner R. - Marsz weselny (z III aktu opery “Lohengrin”)
87.Beethoven L.v. - VII Symfonia (cz. II)
88.Musorgski M. - Wielka Brama Kijowska (z suity “Obrazki z wystawy”)
89.Chopin F. - Preludium c-moll op. 28 nr 20
90.Mendelssohn-Bartholdy F. - Uwertura z suity “Sen nocy letniej”
91.Rimski-Korsakow M. - Lot trzmiela (z opery “Bajka o carze Sałtanie”)
92.Musorgski Modest - Plac targowy w Limoges (z suity “Obrazki z wystawy”)
93.Debussy K. - Popołudnie fauna (fragment)
94.Rimski-Korsakow M. - Szecherezada - cz. II (fragment)
95.Musorgski M. - Taniec kurcząt w skorupkach (z suity “Obrazki z wystawy”)
96.Czajkowski P. - Taniec czterech łabędzi (z baletu “Jezioro łabędzie”)
97.Dvorák A. - Humoreska
98.Grieg E. - Taniec arabski (z II Suity “Peer Gynt” - cz. III)
99.Mozart W.A. - Sonata C-dur KV 545 (cz. I)
100.Chopin F. - Walc h-moll op. 69 nr 2.
IV.BUDOWA UTWORU MUZYCZNEGO
101.Bach J.S. - Menuet G-dur
102.Schumann R. - Śmiały jeździec
103.Chopin F. - Mazurek F-dur op. 68 nr 3
104.Bach J.S. - III Partita E-dur (cz. I)
105.Novaček O. - Perpetuum mobile.
V.ZASADY KSZTAŁTOWANIA UTWORU MUZYCZNEGO
106.Chopin F. - Śliczny chłopiec
107.Moniuszko St. - Pieśń wieczorna
108.Grieg E. - Śmierć Azy (z I Suity “Peer Gynt” - cz. II)
109.Grieg E. - W grocie Króla Gór (z I Suity “Peer Gynt” - cz. IV)
110.Chopin F. - Walc Des-dur “Minutowy” op. 64 nr 1
111.Schubert F. - Pstrąg
112.Monti V. - Czardasz
113.Dvorák A. - Taniec słowiański e-moll nr 2
114.Liszt F. - II Rapsodia węgierska.
DZIAŁ II - FORMY MUZYCZNE
I.PIEŚŃ ZWROTKOWA
115.piosenka popularna - Uciekła mi przepióreczka w proso
116.piosenka popularna - Furman
117.Moniuszko St. - Kum i kuma
118.Brahms J. - Kołysanka
119.Schubert F. - Ave Maria
120.Schumann R. - Cudowny miesiąc maj (z cyklu “Miłość poety”).
II.TRZYCZĘŚCIOWA FORMA ABA
121.Chopin F. - Polonez B-dur (młodzieńczy)
122.Mozart W.A. - Uwertura do opery “Uprowadzenie z seraju”
123.Czajkowski P. - Marsz (z baletu “Dziadek do orzechów”).
III.RONDO
124.Mozart W.A. - Sonata fortepianowa C-dur KV 545 (cz. III)
125.Chopin F. - Koncert fortepianowy f-moll op. 21 (cz. III)
126.Chopin F. - Koncert fortepianowy e-moll op. 11 (cz. III)
127.Haydn J. - Koncert D-dur (cz. III)
128.Beethoven L.v. - V Koncert fortepianowy Es-dur op. 73 (cz. III).

Okładka: Przybylski Bronisław Kazimierz, Owczarek na fagot i fortepian (partytura + głosy, ca 2')

cena 35,95 zł.


nuty.pl

Przybylski Bronisław Kazimierz
Owczarek na fagot i fortepian (partytura + głosy, ca 2')

polski Owczarek na fagot i fortepian (partytura + głosy, ca 2’)
angielski Shepherd for Bassoon and Piano (score and parts, ca 2’)
niemiecki Schafhirt für Fagott und Klavier (partitur und stimmen, ca 2’)
włoski Shepherd per fagotto e pianoforte (partitura e voci, ca 2’)
francuski Berger pour basson et piano (partiton et parties, ca 2’)


Ilość stron:8+4
Rodzaj produktu:nuty drukowane
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL081313

Miniatura "Owczarek" przedstawia piękno polskiej melodii pasterskiej w nowoczesnej aranżacji. Oddaje swobodę naturalnego muzykowania i porusza wyobraźnię odbiorcy.

The short piece "Shepherd" shows charming beauty of a Polish pastoral melody in modern arrangement. It conveys the naturalness of music-making and stimulates listener's imagination.

Okładka: Przybylski Bronisław Kazimierz, Owczarek na fagot i akordeon (partytura + głosy, ca 2')

cena 35,95 zł.


nuty.pl

Przybylski Bronisław Kazimierz
Owczarek na fagot i akordeon (partytura + głosy, ca 2')

polski Owczarek na fagot i akordeon (partytura + głosy, ca 2’)
angielski Shepherd for Bassoon and Accordion (score and parts, ca 2’)
niemiecki Schafhirt für Fagott und Akkordeon (partitur und stimmen, ca 2’)
włoski Shepherd per fagotto e fisarmňnica (partitura e voci, ca 2’)
francuski Berger pour basson et accordéon (partiton et parties, ca 2’)


Ilość stron:8+4
Format:210 x 297
Opracowanie na:fagot i akordeon
Rodzaj produktu:nuty drukowane
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL081326

Miniatura "Owczarek" przedstawia piękno polskiej melodii pasterskiej w nowoczesnej aranżacji. Oddaje swobodę naturalnego muzykowania i porusza wyobraźnię odbiorcy.

The short piece "Shepherd" shows charming beauty of a Polish pastoral melody in modern arrangement. It conveys the naturalness of music-making and stimulates listener's imagination.

Okładka: Przybylski Bronisław Kazimierz, Owczarek na fagot i 2 gitary (partytura + głosy, ca 2')

cena 35,95 zł.


nuty.pl

Przybylski Bronisław Kazimierz
Owczarek na fagot i 2 gitary (partytura + głosy, ca 2')

polski Owczarek na fagot i 2 gitary (partytura + głosy, ca 2’)
angielski Shepherd for Bassoon and 2 Guitares (score and parts, ca 2’)
niemiecki Schafhirt für Fagott und 2 Gitarren (partitur und stimmen, ca 2’)
włoski Shepherd per fagotto e 2 chitarre (partitura e voci, ca 2’)
francuski Berger pour basson et 2 guitares (partiton et parties, ca 2’)


Ilość stron:8+4+4+4
Rodzaj produktu:nuty drukowane
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL081340

Miniatura "Owczarek" przedstawia piękno polskiej melodii pasterskiej w nowoczesnej aranżacji. Oddaje swobodę naturalnego muzykowania i porusza wyobraźnię odbiorcy.

The short piece "Shepherd" shows charming beauty of a Polish pastoral melody in modern arrangement. It conveys the naturalness of music-making and stimulates listener's imagination.

Okładka: Przybylski Bronisław Kazimierz, Owczarek na fagot i 2 marimby (partytura + głosy, ca 2')

cena 35,95 zł.


nuty.pl

Przybylski Bronisław Kazimierz
Owczarek na fagot i 2 marimby (partytura + głosy, ca 2')

polski Owczarek na fagot i 2 marimby (partytura + głosy, ca 2’)
angielski Shepherd for Bassoon and 2 Marimbas (score and parts, ca 2’)
niemiecki Schafhirt für Fagott und 2 Marimben (partitur und stimmen, ca 2’)
włoski Shepherd per fagotto e 2 marimbe (partitura e voci, ca 2’)
francuski Berger pour basson et 2 marimbas (partiton et parties, ca 2’)


Ilość stron:8+4+4+4
Format:210 x 297
Opracowanie na:zespół instrumentalny
Rodzaj produktu:nuty drukowane
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL081352

Miniatura "Owczarek" przedstawia piękno polskiej melodii pasterskiej w nowoczesnej aranżacji. Oddaje swobodę naturalnego muzykowania i porusza wyobraźnię odbiorcy.

The short piece "Shepherd" shows charming beauty of a Polish pastoral melody in modern arrangement. It conveys the naturalness of music-making and stimulates listener's imagination.

Okładka: Przybylski Bronisław Kazimierz, Owczarek na fagot, marimbę i gitarę (partytura + głosy, ca 2')

cena 35,95 zł.


nuty.pl

Przybylski Bronisław Kazimierz
Owczarek na fagot, marimbę i gitarę (partytura + głosy, ca 2')

polski Owczarek na fagot, marimbę i gitarę (partytura + głosy, ca 2’)
angielski Shepherd for Bassoon, Marimba and Guitar (score and parts, ca 2’)
niemiecki Schafhirt für Fagott, Marimba und Gitarre (partitur und stimmen, ca 2’)
włoski Shepherd per fagotto, marimba e chitarra (partitura e voci, ca 2’)
francuski Berger pour basson, marimba et guitare (partiton et parties, ca 2’)


Ilość stron:8+4+4+4
Format:210 x 297
Opracowanie na:zespół instrumentalny
Rodzaj produktu:nuty drukowane
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL081364

Miniatura "Owczarek" przedstawia piękno polskiej melodii pasterskiej w nowoczesnej aranżacji. Oddaje swobodę naturalnego muzykowania i porusza wyobraźnię odbiorcy.

The short piece "Shepherd" shows charming beauty of a Polish pastoral melody in modern arrangement. It conveys the naturalness of music-making and stimulates listener's imagination.

Okładka: Zarębski Juliusz, Polonez triumfalny op.11 na fortepian na 4 ręce

cena 43,95 zł.


nuty.pl

Zarębski Juliusz
Polonez triumfalny op.11 na fortepian na 4 ręce

polski Polonez triumfalny op.11 na fortepian na 4 ręce


Ilość stron:21
Format:210 x 297
Opracowanie na:fortepian - 4 ręce
Obsada:Instrument (w nawiasie ilość materiałów wykonawczych)
Fortepian (1)
Rodzaj produktu:nuty drukowane
Wersja językowa:biografii: polska, angielska
Stopień trudności:6 w skali od 0 do 10
Stopień trudności akompanamentu:6 w skali od 0 do 10
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
AutorzyAutor okładki: Skupień Emilia
Redaktor: Prabucka-Firlej Anna
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL083421

Utwór Polonaise triomphale powstał w roku 1882. Pierwotnie kompozycja przeznaczona była na fortepian na cztery ręce i w takiej postaci partytura ukazała się nakładem Schott Musik w Moguncji w 1882 roku. Nieco później kompozytor dokonał instrumentacji utworu na orkiestrę symfoniczną (w składzie: 2 flety, 2 oboje, 2 klarnety, 2 fagoty, 4 rogi, 2 trąbki, 4 puzony, kotły i kwintet smyczkowy), lecz Polonez w tej wersji prawdopodobnie nigdy nie został wykonany. Utwór wzbogacił niewielką pod względem ilościowym twórczość Juliusza Zarębskiego dopiero w zeszłym roku. Jego rękopis został bowiem odkryty w zbiorach Archiwum Goethego i Schillera w Weimarze podczas niedawnych, żmudnych badań nad twórczością kompozytora prowadzonych przez prof. dra hab. Ryszarda Golianka z Uniwersytetu Adama Mickiewicza w Poznaniu. W 2005 roku Polonez został wydany nakładem wydawnictwa Rhytmos.


Lista utworów:
Polonez triumfalny op. 11 (Zarębski Juliusz)

Okładka: Dąbrowski Grzegorz, Oblicza neoklasycyzmu w kompozycji i interpretacji na przykładzie wybranych Sonat na fagot i fortepian Camille'a Saint-Saensa ...

cena 35,95 zł.


nuty.pl

Dąbrowski Grzegorz
Oblicza neoklasycyzmu w kompozycji i interpretacji na przykładzie wybranych Sonat na fagot i fortepian Camille'a Saint-Saensa ...

polski Oblicza neoklasycyzmu w kompozycji i interpretacji na przykładzie wybranych Sonat na fagot i fortepian Camille'a Saint-Saensa ...


Ilość stron:112
Format:167 x 240
Opracowanie na:książka
Rodzaj produktu:książka + płyta CD
Wersja językowa:wstępu: polska
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
AutorzyRedaktor: Mróz Marek
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL083508

Publikacja zawiera rozważania dotyczące formy i interpretacji wybranych sonat fagotowych powstałych w okresie międzywojennym. Autor analizuje sonaty w kontekście uwarunkowań historycznych i kulturowych oraz ich wpływ na twórczość kompozytorów. Przedstawia różne oblicza neoklasycyzmu, reprezentowane przez opisywane kompozycje. Szczególną cechą pracy jest prowadzenie refleksji z punku widzenia artysty - wykonawcy.


Spis treści:

Wstęp
Rozdział I
Zarys historyczny, konteksty
Neoklasycyzm - próba zdefiniowania terminu
Sonata na przestrzeni dziejów, aż do późnego romantyzmu i modernizmu
Paryż na przełomie wieków i Niemcy w pierwszej połowie XX wieku. Historyczny i kulturowy kontekst twórczości Saint - Saënsa, Koechlina i Hindemitha
Saint-Saëns, Koechlin, Hindemith: sylwetki kompozytorów
Geneza sonat na fagot i fortepian; ich obraz na tle innych utworów kameralnych Saint-Saënsa, Koechlina, Hindemitha
Znaczenie fagotu na przestrzeni dziejów oraz sonata na fagot w historii muzyki
Podsumowanie rozdziału. Uwagi
Rozdział II
Analiza kompozycji
Refleksje na temat dzieła muzycznego
Saint-Saëns - w kręgu tradycji
Koechlin - łączenie impresji i kunsztu
Sonata na fagot i fortepian Paula Hindermitha
Podsumowanie analiz wszystkich trzech Sonat na fagot i fortepian
Rozdział III
Analiza procesu interpretacji
Interpretacja Sonat na fagot i fortepian - refleksje
Zakończenie
Materiały źródłowe
Wydawnictwa nutowe
Bibliografia
Opis płyty CD Basson Sonatas

Okładka: Szymanowski Karol, II Symfonia B-dur op. 19, część druga - wersja pierwotna

cena 145 zł.


nuty.pl

Szymanowski Karol
II Symfonia B-dur op. 19, część druga - wersja pierwotna

polski II Symfonia B-dur op. 19, część druga - wersja pierwotna
angielski 2nd Symphony in B Flat Major Op. 19, Second Movement - Original Version
niemiecki II. Sinfonie B-Dur Op. 19, Zweiter Satz - Ursprüngliche Fassung


Ilość stron:116
Format:265 x 350
Opracowanie na:orkiestra symfoniczna (partytura)
Obsada:Instrument (w nawiasie ilość materiałów wykonawczych)
Partytura (1)
Flet piccolo (0)
Flet I (0)
Flet II (0)
Klarnet Es (0)
Klarnet B I (0)
Klarnet B II (0)
Klarnet basowy (0)
Obój I (0)
Obój III (0)
Obój II (0)
Fagot I (0)
Fagot II (0)
Kontrafagot (0)
Trąbka B I (0)
Trąbka B II (0)
Trąbka B III (0)
Róg F I (0)
Róg F II (0)
Róg F III (0)
Skrzypce I (0)
Skrzypce II (0)
Altówka (0)
Wiolonczela (0)
Kontrabas (0)
Tuba C (0)
Gong (0)
Kotły (0)
talerze (piatti) (0)
Trójkąt (0)
Puzon tenorowy suwakowy (0)
Rodzaj produktu:nuty drukowane
Wersja językowa:wstępu: polska, angielska, niemiecka
tytułów utworów: polska, angielska, niemiecka
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
AutorzyAutor wstępu: Chylińska Teresa
Redaktor: Chylińska Teresa
Kod produktu:NPL077884
Produkty podobne:

II Symfonię B-dur op. 19 Karol Szymanowski napisał w latach 1909 - 1910. Pierwsze szkice powstały w kwietniu 1909 r., szkic całości był gotowy we wrześniu 1909 r. Orkiestracja trwała od października 1909 r. do końca 1910 r., a nawet (ostatnie stronice części II) do początku 1911 r. Był to czwarty utwór Szymanowskiego na orkiestrę symfoniczną, po Uwerturze koncertowej E-dur op. 12 (1904 - 1905), nie doprowadzonej do kompletności I Symfonii f-moll op. 15 (1906 - 1907) i Pentezilei, pieśni na sopran i orkiestrę op. 18 do słów Stanisława Wyspiańskiego.
II Symfonia wykonana została po raz pierwszy w Warszawie 7 IV 1911 przez orkiestrę Filharmonii Warszawskiej pod dyrekcją Grzegorza Fitelberga, następnie pod tą samą batutą w Berlinie 1 XII 1911, Wiedniu 18 I 1912, Lipsku 29 I 1912 i Krakowie 25 IV 1912 (grała tu orkiestra Wiener Konzert - Verein). Mimo powodzenia u publiczności i uznania ze strony krytyków, jakie dzieło zdobyło, Szymanowski nie był zadowolony z szaty orkiestrowej II Symfonii. Wiele jednak czasu upłynęło, zanim znalazł wolną chwilę, by dokonać koniecznych, wedle niego, retuszy, redukcji i poprawek instrumentacyjnych, a nawet formalnych. Sposobność taka nadarzyła się w lipcu 1927 r., kiedy kompozytor przebywał w Chojnicach, majątku przyjaciół na Pomorzu, reperując zdrowie i nerwy, w latach 1926 - 1927 wyraźnie pogarszające się. Nie był w owym czasie zdolny do pracy twórczej, zajęcie się dawnym utworem stanowiło jej swoisty substytut.
II Symfonia składa się z dwóch części: I - Allegro moderato. Grazioso (350 taktów), oraz II - Lento. Temat z wariacjami (291 taktów), którą kończy Fuga. Finale. Allegro moderato molto energico (119 taktów).

Publikacja zawiera facsimile rękopisu.

Karol Szymanowski wrote the Second Symphony in B flat major Op. 19 in the years 1909 - 1910. The first sketches were made in April 1909 and a draft of the whole work was ready by September 1909. The orchestration occupied the composer from October 1909 until the end of 1910 and even (in the case of the last pages of the second movement) the beginning of 1911.
It was Szymanowski's fourth work for symphony orchestra following the Concert Overture in E major Op. 12 (1904 - 1905), the incomplete First Symphony in F minor Op. 15 (1906 - 1907) and Pentezilea, the song for soprano and orchestra Op. 18 to words by Stanisław Wyspiański.
The Second Symphony was performed for the first time in Warsaw on 7 April 1911 by the orchestra of the Warsaw Philharmonia conducted by Grzegorz Fitelberg and then under the same conductor in Berlin on 1 December 1911, Vienna on 18 January 1912, Leipzig on 29 January 1912 and Cracow on 25 April 1912 (where it was performed by the Wiener Konzert - Verein orchestra). In spite of its success with audiences and praise from the critics, Szymanowski was not pleased with the orchestration of the Second Symphony. Some considerable time elapsed, however, before he had the opportunity to make what he considered to be the necessary instrument and even formal revisions, reductions and amendments. The occasion arose in July 1927 when the composer was staying at Chojnice, an estate belonging to friends in Pomerania, rebuilding his health and nervous condition which, in the years 1926 - 1927, had markedly deteriorated. At thet time he was not capable of undertaking creative work and attending to the old piece provided him with a substitute.
The Second Symphony consists of two movements: - Allegro moderato. Grazioso (350 bars) and - Lento. Theme with Variations (291 bars), which leads without a break to the Fugue. Finale. Allegro moderato molto energico (119 bars).

Lista utworów:
II Symfonia B-dur op. 19 (Szymanowski Karol)





Wyszukiwarka






Strona główna

Centrum Dystrybucji Nut nuty.pl
FRAZA s.c., ul. Łużycka 28a, 51-111 Wrocław
tel./fax (071) 325-82-11, tel. 372-66-68
Copyright 1997 - 2014 Fraza s.c., Wrocław, Poland