Indeks autorów | | Wyszukiwarka | | Mapa serwisu |
cena 21 zł. nuty.pl | Gorczycki Grzegorz Gerwazy 4 Hymny na chór SATB, dwoje skrzypiec i basso continuo (partytura) 4 Hymny na chór SATB, dwoje skrzypiec i basso continuo (partytura)
Gorczycki jest jednym z najwybitniejszych przedstawicieli polskiego baroku w muzyce. Cztery hymny, które zostały zamieszczone w niniejszej publikacji, nie były nigdy za życia kompozytora drukowane. Wykonywano je z kopii rękopiśmiennych. Utwory reprezentują nurt twórczości, w którym krzyżują się założenia artystyczne i środki palestrinowskiego "stile antico" z nowszymi, charakterystycznymi dla "stile moderno". Teksty, na których oparte są cztery hymny należą do zabytków starochrześcijańskiej poezji liturgicznej, tworzonej według zasad wersyfikacji łacińskiej - metrycznej. Obsada wykonawcza utworów jest dokładnie oznaczona - czterogłosowy zespół wokalny w składzie: sopran, alt, tenor i bas, dwoje skrzypiec oraz organy, których partia zapisana była w postaci basu cyfrowanego. Głosy wokalne występują w zwartej grupie, prawie zawsze z towarzyszeniem instrumentów. Źródłem niniejszego wydania są rękopiśmienne partytury, sporządzone przez A. Chybińskiego z poszczególnych głosów pisanych ręką kompozytora. Ponieważ rękopisy, z których korzystał Chybiński, spłonęły w Bibliotece Narodowej podczas II wojny światowej, komentarz rewizyjny odnosi się wyłącznie do kopii, a nie do oryginałów. Grzegorz Gerwazy Gorczycki, one of the mostoutstanding representatives of Polish Baroque music, came from Upper Silesia. He was born about 1667. The compositions included in the present edition were never printed in his lifetime, but like the rest of his output, were performed from manuscript copies. They reflect the creative trend in which the artistic guiding principles and media of palestrina's "stile antico" cross with newer ones, characteristic of the "stile moderno". The texts of which the compositions now published are based are examples of early Christian liturgical petry composed according to the principales of Latin metrical versification. The form of the works under discussion in characterized by progression in small sections, which is in turn determined by the structure of the lityrgical text and it is realized mainly by way of the motet method of chorale treatment, so popular in German sacred music of seventeen century. In the hymns the scoring is precisely defined - it consists of a four-part vocal ensemble (soprano, alto, tenor and bass), two violins and an organ, whose part was notated in the form of figured bass. The vocal parts form a compact group, nearly always accompanied by instruments. The sources of present edition are the manuscript scores prepared by A. Chybiński from the individual parts written by the composer. Since the manuscripts used by Chybiński were destroyed by fire in the National Library in Warsaw during the Second World War, the Editorial Notes refer exclusively to the copies, and not to the originals. Lista utworów: Spis treści: |
cena 145,95 zł. nuty.pl | Leyvraz Patrick, Sarnau Friedmann Scales For Violin, Volume 1 Skale na skrzypce, z. 1 Scales For Violin, Volume 1 Tonleitern für Violine, Band 1 Gammes pour Violon, vol. 1
Publikacja przeznaczona jest dla najmłodszych miłośników gry na skrzypcach. Znajdziesz tu szereg ćwiczeń opartych na gamach i skalach, oraz duety skrzypcowe - partia dziecka bazuje na poszczególnych gamach, natomiast partia nauczyciela akompaniuje. Pod każdym zapisem nutowym gamy znajduje się tabela nazw solmizacyjnych i literowych dźwięków z zaznaczeniem półtonów, a także schemat gryfu instrumentu, w którym znajdują się dane dźwięki. Dodatkowo do książki dołączone są dwie płyty CD z nagranymi wersjami demonstracyjnymi ćwiczeń i utworów. At the end of the 18th century the Paris Conservatoire commisioned Pierre Baillot (1771 - 1842), Pierre Rode, and Rodolphe Kreutzer to write a teaching manual for the violin. The result was a volume with two hundred scales in whole notes and an accompaniment part by L. Cherubini. Spis treści: |
cena 82,95 zł. nuty.pl | Żebrowski Marcin Józef Missa ex D a Canto, Basso, Due Violini, Due Clarini ad libitum con Organo (score) Msza D-dur na głos wokalny altowy, głos wokalny basowy, dwoje skrzypiec, dwoje klarnetów i organy (partytura) Missa ex D a Canto, Basso, Due Violini, Due Clarini ad libitum con Organo (score)
Do najbardziej znanych, a jednocześnie najwybitniejszych przedstawicieli kapeli jasnogórskiej należy niewątpliwie Marcin Józef Żebrowski - kompozytor, skrzypek, wokalista (bas) i pedagog. Żebrowski należy do najwcześniejszych przedstawicieli twórców kompozycji mszalnych wśród muzyków jasnogórskich. Znanych jest obecnie pięć przekazów rękopiśmiennych zawierających jego msze, spośród których cztery przechowywane są w archiwum jasnogórskim. Missa ex D, prawdopodobnie najwcześniejsza z nich, co potwierdza przede wszystkim analiza stylistyczna, a także cechy zewnętrzne rękopisu (np. znaki wodne), przeznaczona jest na dwa głosy wokalne (canto, basso) z towarzyszeniem zespołu instrumentalnego, złożonego z tzw. Kirchentrio (dwoje skrzypiec i b. c.), wzmocnionego ad libitum podwójnymi clarini. Marcin Józef Żebrowski, the composer, violinist, bass vocalist and teacher, has to be regarded as one of the best known and, at the same time, most distinguished representatives of the Jasna Góra chapel. Żebrowski is one of the earliest composers of masses, four of which are kept in the Jasna Góra archives. Missa ex D, probably the earliest of them, as confirmed, above all, by stylistic analysis as well as the external features of the manuscript, is intended for two vocal parts (canto and basso) accompanied by an instrumental ensemble, made up of the so - called Kirchentrio, i. e. two violins and continuo, reinforced by double clarini (ad libitum). Lista utworów: |
cena 99 zł. nuty.pl | Osppe Eryk Brikner Vesperae Pro Toto Anno (partytutra) Vesperae Pro Toto Anno (partytutra)
Ojciec Eryk Brikner należał do grona muzyków, którzy związali swoje życie i twórczość z zakonem paulinów. Urodził się w 1705 roku w miejscowości Dittersdorf (obecnie Drzymałowice), na pograniczu Śląska i Moraw. Brikner związany był z klasztorem jasnogórskim przez całe życie, choć kilkakrotnie zmieniał miejsce pobytu, przenoszony czasowo do innych domów zakonnych. Established in the late sixteenth century at Jasna Góra, the Chapel of the Paulite Fathers at Jasna Góra - constantly fostered by the Order's authorities - was one of the most significant centres for the development of musical culture in Poland down the ages. The musicians and composers activethere represented different local backgrounds - both Polish and foreign. It was, above all, the Jasna Góra composers, who were most often educated and performed energetically various musical activities in that milieu, that are especially noteworthy. Lista utworów: |
cena 159 zł. nuty.pl | Żebrowski Marcin Józef Msza pastoralna na głos wokalny sopranowy, głos wokalny basowy, dwoje skrzypiec, dwoje klarnetów i organy (głosy) Msza pastoralna na głos wokalny sopranowy, głos wokalny basowy, dwoje skrzypiec, dwoje klarnetów i organy (głosy) Missa Pastorali a Canto, Basso, Due Violini, Due Clarini con Organo
Marcin Józef Żebrowski należy do najwcześniejszych przedstawicieli kompozycji mszalnych wśród muzyków jasnogórskich. Znanych jest obecnie pięć przekazów rękopiśmiennych zawierających jego msze, spośród których cztery przechowywane są w archiwum jasnogórskim. Missa pastoralis należy do najczęściej bodajże cytowanych w literaturze muzykologicznej dzieł omawianego twórcy, głównie ze względu na szerokie wykorzystanie materiału motywicznego zaczerpniętego z polskiej muzyki ludowej. Kompozycja ta, w odróżnieniu od wcześniejszej 4-głosowej Missa pastoritia, przeznaczona jest na dwa głosy wokalne (canto i basso) z towarzyszeniem zespołu instrumentalnego, złożonego z tzw. Kirchentrio (dwoje skrzypiec i b. c.), wzmocnionego podwójnymi clarini. Na podkreślenie zasługuje pokrewieństwo stylistyczne obydwu mszy pastoralnych Żebrowskiego, które stanowią niewątpliwie najbardziej interesujące przykłady tej formy z kręgu polskiej kultury muzycznej. Marcin Józef Żebrowski is one of the earliest composers of Masses among Jasna Góra musicians. At present we know of five manuscripts containing his Masses, four of which are kept in the Jasna Góra archives. Missa Pastoralis belongs to those of the composer's works, which are probably most often quoted in musicological literature, mainly on account of the wide use of motivic material drawn from Polish folk music. This composition, as opposed to the earlier, four-part Missa Pastoritia, is designed for two vocal parts (canto and basso) accompanied by an instrumental ensemble composed of the so-called Kirchentrio (two violins and b. c.) reinforced by double clarini. What is worth emphasizing is the stylistic affinity of both Żebrowski's pastoral Masses (there are even material borrowings of whole items - Cum Sancto and Et resurrexit), which undoubtedly provide the most interesting examples of this form in Polish musical culture. Lista utworów: |
cena 79 zł. nuty.pl | Żebrowski Marcin Józef Missa Pastorali a Canto, Basso, Due Violini, Due Clarini con Organo Msza pastoralna na głos wokalny sopranowy, głos wokalny basowy, dwoje skrzypiec, dwoje klarnetów i organy (partytura) Missa Pastorali a Canto, Basso, Due Violini, Due Clarini con Organo
Marcin Józef Żebrowski należy do najwcześniejszych przedstawicieli kompozycji mszalnych wśród muzyków jasnogórskich. Znanych jest obecnie pięć przekazów rękopiśmiennych zawierających jego msze, spośród których cztery przechowywane są w archiwum jasnogórskim. Missa pastoralis należy do najczęściej bodajże cytowanych w literaturze muzykologicznej dzieł omawianego twórcy, głównie ze względu na szerokie wykorzystanie materiału motywicznego zaczerpniętego z polskiej muzyki ludowej. Kompozycja ta, w odróżnieniu od wcześniejszej 4-głosowej Missa pastoritia, przeznaczona jest na dwa głosy wokalne (canto i basso) z towarzyszeniem zespołu instrumentalnego, złożonego z tzw. Kirchentrio (dwoje skrzypiec i b. c.), wzmocnionego podwójnymi clarini. Na podkreślenie zasługuje pokrewieństwo stylistyczne obydwu mszy pastoralnych Żebrowskiego, które stanowią niewątpliwie najbardziej interesujące przykłady tej formy z kręgu polskiej kultury muzycznej. Marcin Józef Żebrowski is one of the earliest composers of Masses among Jasna Góra musicians. At present we know of five manuscripts containing his Masses, four of which are kept in the Jasna Góra archives. Missa Pastoralis belongs to those of the composer's works, which are probably most often quoted in musicological literature, mainly on account of the wide use of motivic material drawn from Polish folk music. This composition, as opposed to the earlier, four-part Missa Pastoritia, is designed for two vocal parts (canto and basso) accompanied by an instrumental ensemble composed of the so-called Kirchentrio (two violins and b. c.) reinforced by double clarini. What is worth emphasizing is the stylistic affinity of both Żebrowski's pastoral Masses (there are even material borrowings of whole items - Cum Sancto and Et resurrexit), which undoubtedly provide the most interesting examples of this form in Polish musical culture. Lista utworów: |
cena 69 zł. nuty.pl | Perneckher Franciszek Vesperae Dominicales (partytura) Vesperae Dominicales (partytura)
Cykl "Vesperae Dominicales" Franciszka Perneckhera zawiera opracowanie sześciu psalmów: Dixit Dominus 110 (109), Confitebor 111 (110), Beatus vir 112 (111), Laudate pueri 113 (112), In exitu 114 (113), Laudate Dominum 117 (116) oraz kantyk Magnificat. Odpowiedni dobór części umożliwia wykonywanie kompozycji podczas uroczystości niedzielnych (ps. 110 - 114 i Magnificat) bądź w święto apostołów i ewangelistów, męczenników i wyznawców (ps. 110 - 113, 117 i Magnificat). W muzycznej realizacji tekstu Perneckher nie wybiega poza zasób obiegowych rozwiązań technicznych. Dość częstym zabiegiem stosowanym w kompozycji jest równoczesna prezentacja dwóch, rzadziej trzech lub czterech półwersetów i wersetów psalmowych, przez co zrozumiałość słów jest znacznie ograniczona. Tendencja ta jest przejawem nowej estetyki, w której czynnik muzyczny zyskuje prymat nad tekstem. W warstwie harmonicznej cykl Vesperae Dominicales nosi wyraźne znamiona stylu klasycznego. Całość kształtowana jest w oparciu o system dur - moll, z przewagą jasnych odniesień tonalnych. Beside masses and litanies, Vespers formed the core of the repertory of many cathedral, collegiate and monastery chapels. A fixed group of five psalms and the canticle Magnificat were set for varoius festivities of the liturgical year. The cycle Vesperae Dominicales by Perneckher contains settings of six psalms: Dixit Dominus 110 (109), Confitebor 111 (110), Beatus vir 112 (111), Laudate pueri 113 (112), In exitu 114 (113), Laudate Dominum 117 (116) ant the canticle Magnificat. A suitable selection of the movements makes it possible to perform the compositions during Sunday festivities (Psalms 110 - 114 and the Magnificat) or on the feasts of the Apostoles and Evangelists, Martyrs and Confessors (Psalms 110 - 113, 117 amd the Magnificat). In the musical realization of the text Perneckher adheres to the technical solutions of the day. The simultaneous presentation of two, or - more seldom - three or four psalm half-verses or verses is a fairly frequent practice, the comprehensibility of the text being considerably limited as a result. This approach is a manifestation of the new aesthetics, in which the musical factor becomes pre-eminent. In harmonic practice, the vesper cycle Vesperae Dominicales has clear features of the classical style. The whole is shaped on the basis of the major - minor system with the predominance of bright tonal references. Lista utworów: |
cena 69 zł. nuty.pl | Żebrowski Marcin Józef Vesperae in D (partytura) Vesperae in D (partytura)
Marcin Józef Żebrowski, kompozytor, skrzypek, wokalista i pedagog, działał w kapeli klasztoru oo. paulinów na Jasnej Górze w połowie XVIII wieku. Niniejsza publikacja zawiera dzieło "Vesperae in D" obejmujące 11 psalmów i Magnificat. W rękopisie nie ma żadnych adnotacji dotyczących święta czy uroczystości, w czasie których wykonywane było dzieło Żebrowskiego. Rękopis "Vesperae" przechowywany jest w Archiwum OO. Paulinów na Jasnej Górze pod sygnaturą III-753. Marcin Józef Żebrowski, composer, violinist, vocalist and teacher, was active in the chapel of the Paulite Fathers' monastery at Jasna Góra in the mid-eighteenth century. The manuscript of Żebrowski's Vesperae in D, contains the 11 Psalmes and the Magnificat. The manuscript does not contain any annotations concerning the feast or solemnity, during which Żebrowski's work was performed. The manuscript of Vesperae is kept in the Archives of the Paulite Fathers at Jasna Góra under the call number III-753. Lista utworów: |
Wyszukiwarka
Strona główna
Centrum Dystrybucji Nut nuty.pl
FRAZA s.c., ul. Łużycka 28a, 51-111 Wrocław
tel./fax (071) 325-82-11, tel. 372-66-68
Copyright 1997 - 2014 Fraza s.c., Wrocław, Poland