Indeks autorów | | Wyszukiwarka | | Mapa serwisu |
cena 145,95 zł. nuty.pl | Leyvraz Patrick, Sarnau Friedmann Scales For Violin, Volume 1 Skale na skrzypce, z. 1 Scales For Violin, Volume 1 Tonleitern für Violine, Band 1 Gammes pour Violon, vol. 1
Publikacja przeznaczona jest dla najmłodszych miłośników gry na skrzypcach. Znajdziesz tu szereg ćwiczeń opartych na gamach i skalach, oraz duety skrzypcowe - partia dziecka bazuje na poszczególnych gamach, natomiast partia nauczyciela akompaniuje. Pod każdym zapisem nutowym gamy znajduje się tabela nazw solmizacyjnych i literowych dźwięków z zaznaczeniem półtonów, a także schemat gryfu instrumentu, w którym znajdują się dane dźwięki. Dodatkowo do książki dołączone są dwie płyty CD z nagranymi wersjami demonstracyjnymi ćwiczeń i utworów. At the end of the 18th century the Paris Conservatoire commisioned Pierre Baillot (1771 - 1842), Pierre Rode, and Rodolphe Kreutzer to write a teaching manual for the violin. The result was a volume with two hundred scales in whole notes and an accompaniment part by L. Cherubini. Spis treści: |
cena 159 zł. nuty.pl | Żebrowski Marcin Józef Msza pastoralna na głos wokalny sopranowy, głos wokalny basowy, dwoje skrzypiec, dwoje klarnetów i organy (głosy) Msza pastoralna na głos wokalny sopranowy, głos wokalny basowy, dwoje skrzypiec, dwoje klarnetów i organy (głosy) Missa Pastorali a Canto, Basso, Due Violini, Due Clarini con Organo
Marcin Józef Żebrowski należy do najwcześniejszych przedstawicieli kompozycji mszalnych wśród muzyków jasnogórskich. Znanych jest obecnie pięć przekazów rękopiśmiennych zawierających jego msze, spośród których cztery przechowywane są w archiwum jasnogórskim. Missa pastoralis należy do najczęściej bodajże cytowanych w literaturze muzykologicznej dzieł omawianego twórcy, głównie ze względu na szerokie wykorzystanie materiału motywicznego zaczerpniętego z polskiej muzyki ludowej. Kompozycja ta, w odróżnieniu od wcześniejszej 4-głosowej Missa pastoritia, przeznaczona jest na dwa głosy wokalne (canto i basso) z towarzyszeniem zespołu instrumentalnego, złożonego z tzw. Kirchentrio (dwoje skrzypiec i b. c.), wzmocnionego podwójnymi clarini. Na podkreślenie zasługuje pokrewieństwo stylistyczne obydwu mszy pastoralnych Żebrowskiego, które stanowią niewątpliwie najbardziej interesujące przykłady tej formy z kręgu polskiej kultury muzycznej. Marcin Józef Żebrowski is one of the earliest composers of Masses among Jasna Góra musicians. At present we know of five manuscripts containing his Masses, four of which are kept in the Jasna Góra archives. Missa Pastoralis belongs to those of the composer's works, which are probably most often quoted in musicological literature, mainly on account of the wide use of motivic material drawn from Polish folk music. This composition, as opposed to the earlier, four-part Missa Pastoritia, is designed for two vocal parts (canto and basso) accompanied by an instrumental ensemble composed of the so-called Kirchentrio (two violins and b. c.) reinforced by double clarini. What is worth emphasizing is the stylistic affinity of both Żebrowski's pastoral Masses (there are even material borrowings of whole items - Cum Sancto and Et resurrexit), which undoubtedly provide the most interesting examples of this form in Polish musical culture. Lista utworów: |
cena 79 zł. nuty.pl | Żebrowski Marcin Józef Missa Pastorali a Canto, Basso, Due Violini, Due Clarini con Organo Msza pastoralna na głos wokalny sopranowy, głos wokalny basowy, dwoje skrzypiec, dwoje klarnetów i organy (partytura) Missa Pastorali a Canto, Basso, Due Violini, Due Clarini con Organo
Marcin Józef Żebrowski należy do najwcześniejszych przedstawicieli kompozycji mszalnych wśród muzyków jasnogórskich. Znanych jest obecnie pięć przekazów rękopiśmiennych zawierających jego msze, spośród których cztery przechowywane są w archiwum jasnogórskim. Missa pastoralis należy do najczęściej bodajże cytowanych w literaturze muzykologicznej dzieł omawianego twórcy, głównie ze względu na szerokie wykorzystanie materiału motywicznego zaczerpniętego z polskiej muzyki ludowej. Kompozycja ta, w odróżnieniu od wcześniejszej 4-głosowej Missa pastoritia, przeznaczona jest na dwa głosy wokalne (canto i basso) z towarzyszeniem zespołu instrumentalnego, złożonego z tzw. Kirchentrio (dwoje skrzypiec i b. c.), wzmocnionego podwójnymi clarini. Na podkreślenie zasługuje pokrewieństwo stylistyczne obydwu mszy pastoralnych Żebrowskiego, które stanowią niewątpliwie najbardziej interesujące przykłady tej formy z kręgu polskiej kultury muzycznej. Marcin Józef Żebrowski is one of the earliest composers of Masses among Jasna Góra musicians. At present we know of five manuscripts containing his Masses, four of which are kept in the Jasna Góra archives. Missa Pastoralis belongs to those of the composer's works, which are probably most often quoted in musicological literature, mainly on account of the wide use of motivic material drawn from Polish folk music. This composition, as opposed to the earlier, four-part Missa Pastoritia, is designed for two vocal parts (canto and basso) accompanied by an instrumental ensemble composed of the so-called Kirchentrio (two violins and b. c.) reinforced by double clarini. What is worth emphasizing is the stylistic affinity of both Żebrowski's pastoral Masses (there are even material borrowings of whole items - Cum Sancto and Et resurrexit), which undoubtedly provide the most interesting examples of this form in Polish musical culture. Lista utworów: |
cena 69 zł. nuty.pl | Perneckher Franciszek Vesperae Dominicales (partytura) Vesperae Dominicales (partytura)
Cykl "Vesperae Dominicales" Franciszka Perneckhera zawiera opracowanie sześciu psalmów: Dixit Dominus 110 (109), Confitebor 111 (110), Beatus vir 112 (111), Laudate pueri 113 (112), In exitu 114 (113), Laudate Dominum 117 (116) oraz kantyk Magnificat. Odpowiedni dobór części umożliwia wykonywanie kompozycji podczas uroczystości niedzielnych (ps. 110 - 114 i Magnificat) bądź w święto apostołów i ewangelistów, męczenników i wyznawców (ps. 110 - 113, 117 i Magnificat). W muzycznej realizacji tekstu Perneckher nie wybiega poza zasób obiegowych rozwiązań technicznych. Dość częstym zabiegiem stosowanym w kompozycji jest równoczesna prezentacja dwóch, rzadziej trzech lub czterech półwersetów i wersetów psalmowych, przez co zrozumiałość słów jest znacznie ograniczona. Tendencja ta jest przejawem nowej estetyki, w której czynnik muzyczny zyskuje prymat nad tekstem. W warstwie harmonicznej cykl Vesperae Dominicales nosi wyraźne znamiona stylu klasycznego. Całość kształtowana jest w oparciu o system dur - moll, z przewagą jasnych odniesień tonalnych. Beside masses and litanies, Vespers formed the core of the repertory of many cathedral, collegiate and monastery chapels. A fixed group of five psalms and the canticle Magnificat were set for varoius festivities of the liturgical year. The cycle Vesperae Dominicales by Perneckher contains settings of six psalms: Dixit Dominus 110 (109), Confitebor 111 (110), Beatus vir 112 (111), Laudate pueri 113 (112), In exitu 114 (113), Laudate Dominum 117 (116) ant the canticle Magnificat. A suitable selection of the movements makes it possible to perform the compositions during Sunday festivities (Psalms 110 - 114 and the Magnificat) or on the feasts of the Apostoles and Evangelists, Martyrs and Confessors (Psalms 110 - 113, 117 amd the Magnificat). In the musical realization of the text Perneckher adheres to the technical solutions of the day. The simultaneous presentation of two, or - more seldom - three or four psalm half-verses or verses is a fairly frequent practice, the comprehensibility of the text being considerably limited as a result. This approach is a manifestation of the new aesthetics, in which the musical factor becomes pre-eminent. In harmonic practice, the vesper cycle Vesperae Dominicales has clear features of the classical style. The whole is shaped on the basis of the major - minor system with the predominance of bright tonal references. Lista utworów: |
Wyszukiwarka
Strona główna
Centrum Dystrybucji Nut nuty.pl
FRAZA s.c., ul. Łużycka 28a, 51-111 Wrocław
tel./fax (071) 325-82-11, tel. 372-66-68
Copyright 1997 - 2014 Fraza s.c., Wrocław, Poland