•Centrum Dystrybucji Nut•
System sklepów muzycznych
  

poka¿ koszyk
Pomoc  Podrêczniki  Utwory okoliczno¶ciowe  Nuty na instrumenty klawiszowe  Nuty na instrumenty strunowe  Nuty na instrumenty dête drewniane i dête blaszane  Nuty na instrumenty perkusyjne  Nuty na g³osy solowe i chóry  ¦piewniki turystyczne, biesiadne i rockowe  Ksi±¿ki  Nuty na orkiestrê  Nuty na zespo³y kameralne oraz rockowe  Inne 
Indeks autorów |  Wyszukiwarka |  Mapa serwisu 

Rado¶æ rado¶æ

Dostêpne opracowania:

2 gitary (partytura) (1)
wiêcej opracowañ ...

Rado¶æ rado¶æ znajdziesz w 1 publikacji wymienionej poni¿ej:


Ok³adka: Stachak Tatiana, Uczeñ i Nauczyciel, duety gitarowe cz. 2

cena 27,95 z³.


nuty.pl

Stachak Tatiana
Uczeñ i Nauczyciel, duety gitarowe cz. 2

polski Uczeñ i Nauczyciel, duety gitarowe cz. 2
angielski Pupil and Teacher, guitar duets vol. 2
niemiecki Schüler und Lehrer, gitarrenduos, 2


Ilo¶æ stron:22
Format:230 x 305
Opracowanie na:2 gitary (partytura)
Obsada:Instrument (w nawiasie ilo¶æ materia³ów wykonawczych)
Partytura (1)
Gitara I (0)
Gitara II (0)
Rodzaj produktu:nuty drukowane
Wersja jêzykowa:wstêpu: polska, angielska, niemiecka
tytu³ów utworów: polska, angielska, niemiecka
Stopieñ trudno¶ci:2 w skali od 0 do 10
Stopieñ trudno¶ci akompanamentu:4 w skali od 0 do 10
Dostêpno¶æw magazynie, wysy³ka natychmiastowa
AutorzyAutor aran¿acji/opracowania: Stachak Tatiana
Autor wstêpu: Stachak Tatiana
Autor ok³adki: Dziadoñ Agnieszka
Zawarto¶æ:

Zajrzyj do ¶rodka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiêkszyæKliknij, aby powiêkszyæKliknij, aby powiêkszyæKliknij, aby powiêkszyæKliknij, aby powiêkszyæKliknij, aby powiêkszyæ

Kod produktu:NPL055294
Produkty podobne:Stachak Tatiana - Uczeñ i nauczyciel, duety gitarowe, z. 3

Punktem wyj¶cia dla drugiej czê¶ci Ucznia i Nauczyciela jest poziom techniczny i znajomo¶æ d¼wiêków osi±gniête w poprzednim zeszycie z tego cyklu. Nowym elementem technicznym pojawiaj±cym siê w drugim zeszycie jest gra kciukiem. W Odzie do rado¶ci oraz Starodawnej piosence francuskiej uczeñ prowadzi melodiê na strunach basowych i strunie wiolinowej G u¿ywaj±c wy³±cznie kciuka. W kolejnych utworach pojawiaj± siê na przemian frazy wykonywane b±d¼ kciukiem, b±d¼ pozosta³ymi palcami (Chór strzelców, Largo, Taniec s³owiañski). Gra kciukiem i pozosta³ymi palcami w obrêbie jednej frazy wprowadzona zosta³a w utworze ¯yczenie. Drugim istotnym elementem technicznym, który pojawia siê w niniejszej publikacji jest gra w drugiej pozycji. Utwory mo¿liwe do wykonania w pierwszej pozycji celowo opalcowano w ten sposób, aby unikn±æ d¼wiêków pustych strun, jak te¿ umo¿liwiæ wygodn± grê kciukiem (Oda do rado¶ci, Starodawna piosenka francuska, Chór strzelców, Largo, Taniec s³owiañski, ¯yczenie). Warto przy tej okazji uzmys³awiaæ uczniom istotn± rolê palcowania w grze na gitarze, które ma nie tylko uzasadnienie praktyczne, ale równie¿ kszta³tuje muzyczn± stronê utworu: wp³ywa na barwê i wybrzmiewanie d¼wiêku, umo¿liwia p³ynne i logiczne frazowanie. W utworach podano równie¿ propozycjê palcowania prawej rêki zaznaczaj±c jednak tylko, którym palcem najwygodniej jest rozpocz±æ frazê. W utworach ¯yczenie, Plaisir d'amour, Sinfonia, £abêd¼ problemem technicznym s± zmiany pozycji (przez pust± strunê, przez przesuniêcie palca po strunie lub palcem docelowym). W ostatnich trzech utworach uczeñ poznaje równie¿ nowe d¼wiêki na strunach wiolinowych w wysokim rejestrze. Podobnie jak w pierwszym zeszycie z tej serii ka¿dy utwór zajmuje dwie strony. Strony nauczyciela zawieraj± pe³n± partyturê, natomiast strona ucznia tylko g³os solowy. W ka¿dym z utworów zamieszczono propozycjê dynamiki. Poziom dynamiki w akompaniamencie powinien byæ modyfikowany w taki sposób, by w przypadku ucznia graj±cego s³abszym d¼wiêkiem nauczyciel nie zag³usza³ partii solowej. Zastosowanie techniki tirando lub apoyando, a tak¿e zmiana podanego opalcowania (np. gdy w przypadku ma³ej rêki gra bez pustych strun oka¿e siê zbyt trudna) zale¿y od decyzji nauczyciela i indywidualnych predyspozycji manualnych ucznia.

The presented publication was prepared for beginner guitarists, students of schools and music centers. At the early stage of music education, they rarely have the opportunity to commune with the music of the grat masters. Despite the fact that more and more often, one can come across transpositions of the pieces by Chopin.Mozart or Beethoven for the solo guitar, due to some technical problems included therein, these transpositions are usually too difficult for a beginner guitarist.

Lista utworów:
O dalekiej krainie op. 15 (Schuman Robert)
Oda do rado¶ci (Beethoven Ludwig van)
Starodawna piosenka francuska (Czajkowski Piotr)
Chór strzelców (Weber Carl Maria)
Largo (Haendel Frideric George)
Taniec s³owiañski op. 46 nr 1 (Dvoøák Antonin)
¯yczenie op. 74 nr 1 (Chopin Fryderyk)
Plaisir d'amour (Martini Jean Paul)
Sinfonia (Bach Jan Sebastian)
£abed¼ (Sain - Saëns Camille)





Wyszukiwarka






Strona g³ówna

Centrum Dystrybucji Nut nuty.pl
FRAZA s.c., ul. £u¿ycka 28a, 51-111 Wroc³aw
tel./fax (071) 325-82-11, tel. 372-66-68
Copyright 1997 - 2014 Fraza s.c., Wroc³aw, Poland