Indeks autorów | | Wyszukiwarka | | Mapa serwisu |
cena 27,95 z³. nuty.pl | Stachak Tatiana Uczeñ i Nauczyciel, duety gitarowe cz. 2 Uczeñ i Nauczyciel, duety gitarowe cz. 2 Pupil and Teacher, guitar duets vol. 2 Schüler und Lehrer, gitarrenduos, 2
Punktem wyj¶cia dla drugiej czê¶ci Ucznia i Nauczyciela jest poziom techniczny i znajomo¶æ d¼wiêków osi±gniête w poprzednim zeszycie z tego cyklu. Nowym elementem technicznym pojawiaj±cym siê w drugim zeszycie jest gra kciukiem. W Odzie do rado¶ci oraz Starodawnej piosence francuskiej uczeñ prowadzi melodiê na strunach basowych i strunie wiolinowej G u¿ywaj±c wy³±cznie kciuka. W kolejnych utworach pojawiaj± siê na przemian frazy wykonywane b±d¼ kciukiem, b±d¼ pozosta³ymi palcami (Chór strzelców, Largo, Taniec s³owiañski). Gra kciukiem i pozosta³ymi palcami w obrêbie jednej frazy wprowadzona zosta³a w utworze ¯yczenie. Drugim istotnym elementem technicznym, który pojawia siê w niniejszej publikacji jest gra w drugiej pozycji. Utwory mo¿liwe do wykonania w pierwszej pozycji celowo opalcowano w ten sposób, aby unikn±æ d¼wiêków pustych strun, jak te¿ umo¿liwiæ wygodn± grê kciukiem (Oda do rado¶ci, Starodawna piosenka francuska, Chór strzelców, Largo, Taniec s³owiañski, ¯yczenie). Warto przy tej okazji uzmys³awiaæ uczniom istotn± rolê palcowania w grze na gitarze, które ma nie tylko uzasadnienie praktyczne, ale równie¿ kszta³tuje muzyczn± stronê utworu: wp³ywa na barwê i wybrzmiewanie d¼wiêku, umo¿liwia p³ynne i logiczne frazowanie. W utworach podano równie¿ propozycjê palcowania prawej rêki zaznaczaj±c jednak tylko, którym palcem najwygodniej jest rozpocz±æ frazê. W utworach ¯yczenie, Plaisir d'amour, Sinfonia, £abêd¼ problemem technicznym s± zmiany pozycji (przez pust± strunê, przez przesuniêcie palca po strunie lub palcem docelowym). W ostatnich trzech utworach uczeñ poznaje równie¿ nowe d¼wiêki na strunach wiolinowych w wysokim rejestrze. Podobnie jak w pierwszym zeszycie z tej serii ka¿dy utwór zajmuje dwie strony. Strony nauczyciela zawieraj± pe³n± partyturê, natomiast strona ucznia tylko g³os solowy. W ka¿dym z utworów zamieszczono propozycjê dynamiki. Poziom dynamiki w akompaniamencie powinien byæ modyfikowany w taki sposób, by w przypadku ucznia graj±cego s³abszym d¼wiêkiem nauczyciel nie zag³usza³ partii solowej. Zastosowanie techniki tirando lub apoyando, a tak¿e zmiana podanego opalcowania (np. gdy w przypadku ma³ej rêki gra bez pustych strun oka¿e siê zbyt trudna) zale¿y od decyzji nauczyciela i indywidualnych predyspozycji manualnych ucznia. The presented publication was prepared for beginner guitarists, students of schools and music centers. At the early stage of music education, they rarely have the opportunity to commune with the music of the grat masters. Despite the fact that more and more often, one can come across transpositions of the pieces by Chopin.Mozart or Beethoven for the solo guitar, due to some technical problems included therein, these transpositions are usually too difficult for a beginner guitarist. Lista utworów: |
Wyszukiwarka
Strona g³ówna
Centrum Dystrybucji Nut nuty.pl
FRAZA s.c., ul. £u¿ycka 28a, 51-111 Wroc³aw
tel./fax (071) 325-82-11, tel. 372-66-68
Copyright 1997 - 2014 Fraza s.c., Wroc³aw, Poland