Indeks autorów | | Wyszukiwarka | | Mapa serwisu |
cena 48,95 zł. nuty.pl | Tesar Milan Three dances for 2 guitars Trzy tańce na 2 gitary Three dances for 2 guitars Drei Danze für 2 Gitarre Trois danses pour 2 guitares
Milan Tesar (ur. 30 marca 1938) jest czeskim kompozytorem i gitarzystą. Studia muzyczne ukończył w Konserwatorium w Pradze i podjął pracę na stanowisku nauczyciela muzyki w Volkskonservatorium, w Pradze. Jego muzyka zawiera elementy Czeskiej tradycji ludowej, a także jest inspirowana Bluesem i Jazzem. Niniejsza publikacja zawiera trzy tańce na dwie gitary klasyczne: Menuet, Sarabandę i Fox-Trot. Lista utworów: |
cena 27,95 zł. nuty.pl | Stachak Tatiana Uczeń i Nauczyciel - duety gitarowe cz. 1 Uczeń i Nauczyciel - duety gitarowe cz. 1 Pupil and Teacher, guitar duets, Vol. 1 Schüler und Lehrer, gitarrenduos, 1
Publikacja ta powstała z myślą o początkujących gitarzystach, uczniach szkół i ognisk muzycznych. We wczesnym etapie kształcenia muzycznego rzadko mają oni okazję obcowania z muzyką wielkich mistrzów. Wprawdzie coraz częściej spotkać można opracowania utworów Chopina, Mozarta czy Beethovena na gitarę solo, ale ze względu na zawarte w nich problemy techniczne transkrypcje te są zbyt trudne dla początkującego gitarzysty. Niniejsza publikacja zawiera zbiór 10 znanych utworów z repertuaru muzyki klasycznej zaaranżowanych na dwie gitary. Podstawowym celem autora tych opracowań było, aby prostą partię solową mógł wykonać nawet najmłodszy i początkujący gitarzysta przy akompaniamencie swojego nauczyciela. Zebrane w tej publikacji utwory pozwalają na stopniowe zaznajamianie ucznia z nowymi dźwiękami i pojęciami muzycznymi. Dzięki umieszczeniu tabulatury (na stronie przeznaczonej dla ucznia) publikacja ta staje się dostępna dla szerszego grona gitarzystów, również amatorów, którzy nie czytają biegle nut. Strony nauczyciela zawierają natomiast pełną partyturę utworów. Uczniowie szkół muzycznych mogą grać razem z nauczycielem z partytury. Każdy z utworów zawiera również propozycję dynamiki i palcowania lewej ręki. Warto podkreślić, że najważniejszą zaletą tej metody jest możliwość równoległego rozwijania umiejętności technicznych oraz muzycznej wrażliwości uczniów poprzez obcowanie z najpiękniejszymi utworami muzyki klasycznej różnych epok. Wspólne muzykowanie z nauczycielem to również ogromna przyjemność dla uczniów, dająca im pozytywną motywację do dalszych systematycznych ćwiczeń. The presented publication was prepared for beginner guitarists, students of schools and music centers. At the early stage of music education, they rarely have the opportunity to commune with the music of the grat masters. Despite the fact that more and more often, one can come across transpositions of the pieces by Chopin.Mozart or Beethoven for the solo guitar, due to some technical problems included therein, these transpositions are usually too difficult for a beginner guitarist. Lista utworów: |
cena 27,95 zł. nuty.pl | Stachak Tatiana Uczeń i Nauczyciel, duety gitarowe cz. 2 Uczeń i Nauczyciel, duety gitarowe cz. 2 Pupil and Teacher, guitar duets vol. 2 Schüler und Lehrer, gitarrenduos, 2
Punktem wyjścia dla drugiej części Ucznia i Nauczyciela jest poziom techniczny i znajomość dźwięków osiągnięte w poprzednim zeszycie z tego cyklu. Nowym elementem technicznym pojawiającym się w drugim zeszycie jest gra kciukiem. W Odzie do radości oraz Starodawnej piosence francuskiej uczeń prowadzi melodię na strunach basowych i strunie wiolinowej G używając wyłącznie kciuka. W kolejnych utworach pojawiają się na przemian frazy wykonywane bądź kciukiem, bądź pozostałymi palcami (Chór strzelców, Largo, Taniec słowiański). Gra kciukiem i pozostałymi palcami w obrębie jednej frazy wprowadzona została w utworze Życzenie. Drugim istotnym elementem technicznym, który pojawia się w niniejszej publikacji jest gra w drugiej pozycji. Utwory możliwe do wykonania w pierwszej pozycji celowo opalcowano w ten sposób, aby uniknąć dźwięków pustych strun, jak też umożliwić wygodną grę kciukiem (Oda do radości, Starodawna piosenka francuska, Chór strzelców, Largo, Taniec słowiański, Życzenie). Warto przy tej okazji uzmysławiać uczniom istotną rolę palcowania w grze na gitarze, które ma nie tylko uzasadnienie praktyczne, ale również kształtuje muzyczną stronę utworu: wpływa na barwę i wybrzmiewanie dźwięku, umożliwia płynne i logiczne frazowanie. W utworach podano również propozycję palcowania prawej ręki zaznaczając jednak tylko, którym palcem najwygodniej jest rozpocząć frazę. W utworach Życzenie, Plaisir d'amour, Sinfonia, Łabędź problemem technicznym są zmiany pozycji (przez pustą strunę, przez przesunięcie palca po strunie lub palcem docelowym). W ostatnich trzech utworach uczeń poznaje również nowe dźwięki na strunach wiolinowych w wysokim rejestrze. Podobnie jak w pierwszym zeszycie z tej serii każdy utwór zajmuje dwie strony. Strony nauczyciela zawierają pełną partyturę, natomiast strona ucznia tylko głos solowy. W każdym z utworów zamieszczono propozycję dynamiki. Poziom dynamiki w akompaniamencie powinien być modyfikowany w taki sposób, by w przypadku ucznia grającego słabszym dźwiękiem nauczyciel nie zagłuszał partii solowej. Zastosowanie techniki tirando lub apoyando, a także zmiana podanego opalcowania (np. gdy w przypadku małej ręki gra bez pustych strun okaże się zbyt trudna) zależy od decyzji nauczyciela i indywidualnych predyspozycji manualnych ucznia. The presented publication was prepared for beginner guitarists, students of schools and music centers. At the early stage of music education, they rarely have the opportunity to commune with the music of the grat masters. Despite the fact that more and more often, one can come across transpositions of the pieces by Chopin.Mozart or Beethoven for the solo guitar, due to some technical problems included therein, these transpositions are usually too difficult for a beginner guitarist. Lista utworów: |
cena 20,95 zł. nuty.pl | Horecki Feliks Grand solo op. 37 na gitarę Grand solo op. 37 na gitarę Grand solo op. 37 for Guitar
Feliks Horecki urodził się 1 stycznia 1796 roku w Horszowie Ruskim. Nie wiadomo kto był jego pierwszym nauczycielem gry na gitarze. Około 1815 roku podjął pracę w Komisji Skarbu w Warszawie. Wkrótce wyjechał do Wiednia w celu kontynuowania nauki u Maurio Giulianiego. Po roku wyruszył w podróż artystyczną po Europie. Feliks Horecki to jeden z najwybitniejszych polskich gitarzystów i kompozytorów muzyki gitarowej XIX wieku. Stworzył wiele pełnych wdzięku utworów na gitarę solo i na 2 gitary. Są wśród nich kompozycje orginalne (m.in. polonezy, walce, fantazje, polki, etiudy) oraz opracowania tematów operowych i melodii ludowych. Ogółem napisał około 150 kompozycji. Lista utworów: |
cena 97,95 zł. nuty.pl | Czajkowski Piotr The Seasons, Op. 37, Vol. 2 Pory roku, op. 37, z. 2 na dwie gitary The Seasons, Op. 37, Vol. 2 Les Saisons, Op. 37, Vol. 2
Publikacja zawiera partyturę trzech utworów Piotra Czajkowskiego: "Październik", "Listopad" i "Grudzień" na duet gitar klasycznych. Aranżacji dokonał Fernando Fernandez - Lavie, kompozytor, profesora i założyciel Narodowego Konserwatorium Gitarystyki w Strasbourgu. Lista utworów: |
cena 92,95 zł. nuty.pl | Czajkowski Piotr Les Saisons, Op. 37, Vol. 1 Pory roku, op. 37, Vol. 1 The Seasons, Op. 37, Vol. 1 Les Saisons, Op. 37, Vol. 1
Publikacja zawiera trzy utwory Piotra Czajkowskiego: "Maj", "Czerwiec", "Lipiec" na duet gitar klasycznych. Aranżacji dokonał Fernando Fernandez - Lavie - kompozytor, profesor i założyciel Narodowego Konserwatorium Gitarystyki w Strasbourgu. Lista utworów: |
cena 27,95 zł. nuty.pl | Stachak Tatiana Uczeń i nauczyciel, duety gitarowe, z. 3 Uczeń i nauczyciel, duety gitarowe, z. 3 Pupil And Teacher, guitar duets, Vol. 3 Schüler und Lehrer, gitarrenduos, 3
W trzecim zeszycie Ucznia i nauczyciela szczególną uwagę zwrócono na problemy artykulacyjne. W wielu utworach (m.in.: Słoń, Wesoły wieśniak, Musette, Walc Griega) pojawiają się szczegółowe oznaczenia, np.: staccato, portato, a także różnego rodzaju akcenty. Nowym elementem jest również zastosowana w kilku utworach technika legato (Romans, Musette, Walc Griega). Podczas pracy nad tymi utworami warto zwrócić uwagę na problem wybrzmiewania dźwięku na gitarze. Precyzyjna realizacja pauz oraz artykulacji staccato lub portato wymaga wykonania dodatkowego ruchu w celu stłumienia dźwięku (bądź poprzez zdjęcie palca lewej ręki ze struny, bądź przez stłumienie dźwięku palcami prawej ręki). Problem ten jest często zaniedbywany w nauczaniu gry na gitarze, co sprawia, że gra wielu uczniów jest pod względem artykulacyjnym mało klarowna i wyrazista. W trzecim zeszycie uczeń poznaje również nowe dźwięki w wysokim rejestrze oraz uczy się grać w wysokich pozycjach zarówno na strunach wiolinowych jak i basowych (np. Gawot, Gymnopédie, Romans, Walc Griega). Warto przy tej okazji uzmysławiać uczniom istotną rolę palcowania w grze na gitarze, które ma nie tylko uzasadnienie praktyczne (związane z wygodą gry), ale również kształtuje muzyczną stronę utworu: wpływa na barwę i wybrzmiewanie dźwięku, umożliwia płynne i logiczne frazowanie. W utworach podano również propozycję palcowania prawej ręki, zaznaczając jednak tylko, którym palcem najwygodniej jest rozpocząć frazę. Bardziej szczegółowe palcowanie pojawia się w kilku fragmentach, w których sugerowane jest wprowadzenie kciuka lub palca serdecznego. Ostatnie trzy zawarte w niniejszej publikacji utwory są już nieco trudniejsze zarówno od strony technicznej, jak i muzycznej pojawiają się w nich zmiany tonacji, ozdobniki, dwudźwięki, triole, a także bardziej skomplikowane grupy rytmiczne (Walc Griega, Walc Chopina, Humoreska). This publication was created with all beginner guitarists in mind. At an early stage of music performance education they rarely have an opportunity to commune with the music of great masters. Although transcriptions of pieces by Chopin, Mozart or Beethoven for solo guitar are increasingly popular, however due to technical problems they present, these transcriptions are often too difficult for beginners. This edition contains a collection of ten well-known pieces from the classical repertoire, arranged for two guitars. The author's main intention was to provide a simple solo part which could be performed even by the youngest and least advanced guitarist, with an accompaniment of his/her teachers. A monodic facture treament of the solo part, intended for a pupil, makes it possible to avoid difficult left hand positions (which often cause hand stiffening and a general discomfort while playing) allowing him/her to concentrate on the most important aspects of performing music, such as tone quality, fluent phrasing and articulation. Pieces gathered in this publication enable pupils to gradually familiarise themselves with new notes and musical language. Lista utworów: |
cena 17,95 zł. nuty.pl | Sierakowski Ignacy Polonez na 2 gitary Polonez na 2 gitary Polonaise for 2 Guitars
Polonez Ignacego Sierakowskiego został wydany w 1840 roku i cieszył się prawdopodobnie dużą popularnością. Doczekał się bowiem co najmniej trzech edycji: jednej w Wiedniu (Mechetti) i dwóch w Paryżu (Costallat i Richault). Podstawą niniejszej edycji jest wydanie wiedeńskie (Mechetti), zaś kopię utworu uzyskano od Biblioteki Royal Irish Academy of Music w Dublinie. Ignacy Sierakowski zadedykował utwór Mauro Giulianiemu, który być może był jego nauczycielem. Ignacy Sierakowski dedicated this piece to Mauro Giuliani who might have been his teacher perhaps. Polonaise was published ca 1840 and it was quite popular at that time as there have been at least three editions: one in Vienna (Mechetti) and two in Paris (Costallat and Richault). For the purpose of this publication we used Mechetti's edition which was provided by the Library of the Royal Irish Academy of Music (Dublin). Lista utworów: |
cena 40,95 zł. nuty.pl | Horecki Feliks Variations brillantes op.2 and op. 9 Variations brillantes op.2 and op. 9
Feliks Horecki (Horetzky) urodził się 1 stycznia 1796 roku w Horyszowie Ruskim (k.Hrubieszowa). Nie wiadomo, kto był jego pierwszym nauczycielem gry na gitarze.Około 1815 roku podjął pracę w Komisji Skarbu w Warszawie. Wkrótce jednak wyjechał do Wiednia w celu kontynuowania nauki u Mauro Giulianiego. Po roku wyruszył w podróż artystyczną po Europie. Około 1820 r. przybył do Anglii. Prowadził aktywna działalność koncertową. Występował m. in. z austriackim gitarzystą Leonhardem Schulzem. Następnym etapem jego życia był pobyt w Edynburgu, gdzie zajmował się komponowaniem i pracą pedagogiczną. Jednym z jego uczniów był Stanisław Szczepanowski. Przez pewien czas mieszkał wraz z żoną Zofią Roberton w Dublinie. Później wrócił do Edynburga , gdzie zmarł 6 października 1870r. Feliks Horecki to jeden z najwybitniejszych kompozytorów muzyki gitarowej XIX wieku. Napisał wiele pełnych wdzięku utworów na gitarę solo i na dwie gitary. Są wśród nich kompozycje oryginalne (m. in. polonezy, walce, fantazje, polki, ronda, etiudy ) oraz opracowania tematów operowych i melodii ludowych. Jest także Horecki autorem kilkudziesięciu pieśni na głos z gitarą. Ogółem napisał około 150 kompozycji. Lista utworów: |
Wyszukiwarka
Strona główna
Centrum Dystrybucji Nut nuty.pl
FRAZA s.c., ul. Łużycka 28a, 51-111 Wrocław
tel./fax (071) 325-82-11, tel. 372-66-68
Copyright 1997 - 2014 Fraza s.c., Wrocław, Poland