•Centrum Dystrybucji Nut•
System sklepów muzycznych
  

pokaż koszyk
Pomoc  Podręczniki  Utwory okolicznościowe  Nuty na instrumenty klawiszowe  Nuty na instrumenty strunowe  Nuty na instrumenty dęte drewniane i dęte blaszane  Nuty na instrumenty perkusyjne  Nuty na głosy solowe i chóry  Śpiewniki turystyczne, biesiadne i rockowe  Książki  Nuty na orkiestrę  Nuty na zespoły kameralne oraz rockowe  Inne 
Indeks autorów |  Wyszukiwarka |  Mapa serwisu 

Z jednej strony

Dostępne opracowania:

gitara (zawiera zapis tradycyjny oraz tabulaturę, akordy) (1)
książka (3)
linia melodyczna (klucz wiolinowy) (duża grafika nutowa z nazwami nut) + akordy + teksty (1)
partytura i głos solowy (1)
skrzypce i fortepian (1)
skrzypce i orkiestra (partytura) (1)
wiolonczela solo (1)

Z jednej strony znajdziesz w 11 publikacjach wymienionych poniżej:


Okładka: Międlar Marian, Szkoła na wiolonczelę, z. 1

cena 59 zł.


nuty.pl

Międlar Marian
Szkoła na wiolonczelę, z. 1

polski Szkoła na wiolonczelę, z. 1
angielski Cello course, vol 1


Ilość stron:88+28
Format:230 x 305
Opracowanie na:wiolonczela solo
Obsada:Instrument (w nawiasie ilość materiałów wykonawczych)
Wiolonczela (1)
Fortepian (1)
Rodzaj produktu:nuty drukowane
Wersja językowa:opisów: polska
tytułów utworów: polska
Stopień trudności:0 w skali od 0 do 10
Stopień trudności akompanamentu:2-3 w skali od 0 do 10
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL005050

Podręcznik ten przeznaczony jest dla szkół muzycznych I stopnia Jednym z jego założeń było oparcie się na melodyce ludowej i możliwie maksymalnej eliminacji materiału jałowego, zbyt mechanicznego, niezawierającego żadnej treści muzycznej, nużącego i często zniechęcającego młodego ucznia do dalszej gry.


Spis treści:

Budowa instrumentu
Zarys wiadomości historycznych
Uwagi wstępne
Wskazówki-dydaktyczno-metodyczne
Prawidłowa postawa grającego
Układ lewej ręki
Układ prawej ręki, trzymanie i prowadzenie smyczka
Strojenie wiolonczeli
Objaśnienie znaków
-
Ćwiczenia na lewą rękę (1-23)
Pierwsze ćwiczenia z użyciem smyczka (24-36)
Układ lewej ręki na strunie A i C (37-39)
Ćwiczenia całym smyczkiem (40-52)
Ćwiczenia smyczkowe na gamie (53-55)
Równomierny podział smyczka, rytmy mieszane (56-68)
Legato (69-75)
Przechodzenie smyczka z jednej strony na drugą (76-92)
Ćwiczenia w prowadzeniu smyczka na dwóch strunach jednocześnie (93-97)
Przechodzenie smyczka legato ze struny na strunę (98-111)
Portato (112-114)
Kwarty (115-119)
Kwinty (120-123)
Nierównomierny smyczek (124-148)
Seksty (138-142)
Osemki. Krótki smyczek (149-171)
Przechodzenie smyczka przez jedną strunę (172-181)
Oktawy (177-181)
Przechodzenie smyczka ze struny na strunę (182-190)
Dwudźwięki (191-198)
Rytm punktowany. Smyczki nierównomierne. Przedtakt (199-212)
Ćwiczenia na podział smyczka. Synkopy (213-225)
Podwójne dźwięki (226-231)
Szeroki układ palców (232-261)
Triole (262-270)
Legato całym smyczkiem (274-280)
Synkopy (281-286)
Arpeggio (287-292)
Ćwiczenia palcowe i smyczkowe (293-305)
Szesnastki (306-310)
Rytm punktowany. Staccato (316-322)
Ćwiczenia w dwudźwiękach (323-326)
Półpozycja (328-340)
I pozycja podwyższona (341-345)

Okładka: Meyer Krzysztof, I Koncert skrzypcowy

cena 80 zł.


nuty.pl

Meyer Krzysztof
I Koncert skrzypcowy

Ilość stron:88 + 16
Format:210 x 297
Opracowanie na:partytura i głos solowy
Wersja językowa:polska, angielska
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
Kod produktu:NPL055391

I Koncert skrzypcowy składa się z dwóch części: Introdukcji i Reminiscencji. Pierwsza z nich, zwarta formalnie, zbudowana jest z materiału, który zostaje później przetworzony i rozszerzony w części II (trzykrotnie dłuższej). Orkiestra potraktowana jest par excellence symfonicznie i ma w stosunku do solisty partię równorzędną. Partia skrzypiec jest stosunkowo złożona, i to zarówno technicznie, jak i muzycznie. Utwór z jednej strony daje soliście szerokie pole do popisu, z drugiej zaś zawiera duży, zdecydowanie symfoniczny ładunek ekspresji i dramatyzmu.


Okładka: Guczalski Krzysztof, Filozofia muzyki.

cena 44,45 zł.


nuty.pl

Guczalski Krzysztof
Filozofia muzyki.

Ilość stron:340
Format:168 x 238
Rodzaj produktu:książka
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
Kod produktu:NPL059866

Artykuły składające się na tom podejmują szeroką paletę najważniejszych zagadnień filozofii i estetyki muzyki. W tomie znajdują się artykuły poświęcone problematyce znaczenia, treści i formy muzyki, elementów semantycznych (znaku, symbolu) w muzyce, stosunkowi muzyki do języka, problemowi ekspresji w muzyce, zarówno w sensie jej własności ekspresywnych, jak i bezpośredniej ekspresji twórcy - a tu z kolei z rozróżnieniem na ekspresję kompozytora i wykonawcy. Kolejna grupa artykułów poświęcona jest różnorakim relacjom, w jakie muzyka wchodzi z innymi sztukami, w tym wypadku z literaturą, filmem i malarstwem. Z jednej strony poruszane są tematy złożonych, wielostronnych relacji strukturalnych i semantycznych pomiędzy muzyką a tekstem słownym, a z drugiej wizji muzyki wyrażonej w dziełach literackich. Bogactwo i zakres prezentowanych treści, oryginalność i wnikliwość ujęcia w jednych tekstach, zwrócenie uwagi na nowe, nieznane wątki w innych oraz prawdziwa interdyscyplinarność tomu sprawiają, że wydaje się on być pozycją, która znajdzie szerokie grono odbiorców: nie tylko zainteresuje z pewnością rozmaite - bo reprezentujące szeroki wachlarz różnych specjalności - kręgi akademickie (filozofia, muzykologia, estetyka, teoria muzyki, filologia, filmoznawstwo, kulturoznawstwo, polonistyka, psychologia i pedagogika muzyki), ale ma jednocześnie potencjał, aby przyciągnąć także czytelników spoza nich: szukających pogłębionej i wielostronnej refleksji miłośników muzyki. [Fragment recenzji prof. dr hab. Zygmunta Szweykowskiego]


Spis treści:

Wprowadzenie — KRZYSZTOF GUCZALSKI
Część I
MIECZYSŁAW TOMASZEWSKI Momenty autobiograficzne, autoekspresyjne i autorefleksyjne dzieła muzycznego
IWONA SOWIN´SKA Fantom kontrapunktu w dziejach myśli filmowej
TOMASZ BARANOWSKI Problemy formy i ekspresji w refleksji estetycznej kompozytorów Szkoły Wiedeńskiej
MARCIN TRZĘSIOK Śpiew to istnienie. Estetyka muzyczna Rainera Marii Rilkego
RAFAŁ CIESIELSKI Problematyka estetycznomuzyczna w zwierciadle edukacji czyli o „ucieczce od muzyki” (rekonesans podręcznikowy)
TERESA MALECKA Zbigniew Bujarski. Kompozytor — malarz
KRZYSZTOF GUCZALSKI O niejęzykowym charakterze muzyki
PIOTR PODLIPNIAK Czy muzyka ma charakter uniwersalny?
KRZYSZTOF SZWAJGIER Muzyczne reprezentacje idei filozoficznych. Trzy przybliżenia
Część II
ALICJA JARZĘBSKA O znaczeniu muzyki w świetle refleksji estetycznej Igora Strawińskiego
ANDRZEJ HEJMEJ Peryferyjne znaczenia muzyki (Aria: Awaria S. Barańczaka)
KRZYSZTOF LIPKA Warstwowy układ treści dzieła muzycznego
LESZEK POLONY Pojęcie znaku i symbolu w muzyce w myśli klasyków hermeneutyki muzycznej: Kretzschmara i Scheringa
ANNA BROŻEK O formie w muzyce według Strawińskiego i Schönberga
RENATA SKUPIN Joga dźwięku i konstruktywizm w muzyce Giacinto Scelsiego — między Wschodem a Zachodem
JERZY SKARBOWSKI O zjawisku muzyczności
MACIEJ JABŁON´ SKI Kilka uwag o potrzebie muzykologii filozoficznej
JAN HARTMAN Dlaczego muzyka się podoba?
ANNA JEREMUS „Filozofia” przekazu dzieła muzycznego w świetle odczuć artysty-odtwórcy i odbiorcy
Część III
MAREK JAMRÓZ Byt i muzyka w Ordo virtutum Hildegardy z Bingen
MARCIN POPRAWSKI Poetycka kontrafaktura jako recepcja dzieła muzycznego WinterreiseMüllera, Schuberta i Barańczaka
LEON MIODON´ SKI Muzyka i absolut. O wartości muzyki w idealizmie niemieckim
ARTUR PASTUSZEK Muzyka — Sztuka Czysta versus sztuka „zdehumanizowana”? Sonata Belzebuba Stanisława Ignacego Witkiewicza
ANDRZEJ LORENZ Metafizyka muzyki Schopenhauera a muzyka Beethovena
ŁUCJA DEMBY Kinestezja i cenestezja, czyli po co filmowi muzyka? Rola muzyki w koncepcji kinowej projekcji-identyfikacji Edgara Morina
JOLANTA KRZYŻEWSKA Typy osobowości a możliwe preferencje muzyczne
ANNA CHĘĆKA-GOTKOWICZ Ekspresja wykonawcy a treści ekspresywne dzieła muzycznego: konflikt czy dopełnienie
JAGNA DANKOWSKA W poszukiwaniu nowej klasyki
Noty o autorach
Indeks osób

Okładka: Szweykowski Zygmunt Maria, Historia muzyki XVII w. Muzyka we włoszech (I) - pierwsze zmiany

cena 85 zł.


nuty.pl

Szweykowski Zygmunt Maria
Historia muzyki XVII w. Muzyka we włoszech (I) - pierwsze zmiany

Ilość stron:120 + 16
Format:168 x 238
Rodzaj produktu:książka
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
Kod produktu:NPL059879

Stały rozwój badań historycznych w zakresie dziejów sztuki muzycznej sprawia, iż co parę dziesięcioleci rodzi się potrzeba zredagowania nowego podręcznika, który by przedstawił daną epokę zarówno studiującym, jak szerszemu kręgowi zainteresowanych zgodnie z najnowszym stanem badań. W podręczniku niniejszym przyjęto kilka ograniczeń. Po pierwsze: ograniczony jest on tylko do twórczości muzycznej w wieku XVII, nie ujmuje więc całej epoki nazywanej epoką baroku. Drugie ograniczenie wynika ze specyfiki omawianego okresu. Na przełomie wieków XVI i XVII dokonują się bardzo istotne zmiany stylistyczne, które będą brzemienne w skutki niemal do końca XIX wieku. Zmiany te rozpoczęły się i ugruntowały we Włoszech i z Włoch przejęła je cała Europa. Wszystko to, co się działo na terenie muzycznym w Europie poza Włochami w XVII wieku, to proces asymilacji nowego włoskiego stylu z jednej strony, a jego zmagania z muzyczną specyfiką lokalną - z drugiej. Dlatego w niniejszym podręczniku został położony szczególny nacisk na muzykę włoską jako tę, która pełniła rolę wiodącą w całym omawianym okresie. Muzyka innych krajów Europy zostanie omówiona w osobnych zeszytach jednak tylko w zakresie tego, co jest specyfiką stylu barokowego w danym kraju, oraz tego, co stanowi jego wkład do rozwoju muzyki europejskiej. Podręcznik nie jest adresowany wyłącznie do pedagogów i młodzieży akademickiej. Jest tak pomyślany, by mógł służyć zarówno profesjonalistom, jak i melomanom. Dlatego zróżnicowano w druku poszczególne partie tekstu: tekst główny podany jest drukiem większym, drukiem mniejszym - tekst uzupełniający. To samo pomocnicze zadanie spełnia większość odnośników, teksty z ówczesnej teorii zamieszczone po każdym rozdziale, a także analizy utworów. [Fragment wstępu książki]


Spis treści:

OD REDAKCJI
INTERPRETACJE MUZYKI XVII WIEKU [Zygmunt M. Szweykowski]
INTERPRETACJE DO LAT CZTERDZIESTYCH XX WIEKU
PRZEŁOM W LATACH CZTERDZIESTYCH
Manfred Bukofzer Music in the Baroque Era
Suzanne Clercx Le Baroque et la Musique
Friedrich Blume Barock
MANIERYZM WEDŁUG R. E. WOLFA
INTERPRETACJE NAJNOWSZE
SECONDA PRATICA [Zygmunt M. Szweykowski]
PIERWSZE DEFINICJE
MELODIA
MODULAZIONE
TRAKTOWANIE DYSONANSÓW
Teksty źródłowe [przekład Anna Szweykowska]
Giovanni Maria Artusi z L’ARTUSI OVERO DELLE IMPERFETTIONI DELLA MODERNA MUSICA
Claudio Monteverdi PRZEDMOWA DO IL QUINTO LIBRO DE MADRIGALI
Giulio Cesare Monteverdi DICHIARAZIONE DELLA LETTERA STAMPATA NEL QUINTO LIBRO DE […] MADREGALI
Analizy [Aleksandra Patalas]
Claudio Monteverdi CRUDA AMARILLI
Claudio Monteverdi O MIRTILLO
BASSO CONTINUO [Zygmunt M. Szweykowski]
PARTITURA PRO ORGANO
NARODZINY BASSO CONTINUO: PERI, CACCINI, CAVALIERI
REGUŁY VIADANY
TRAKTAT AGAZZARIEGO
Teksty źródłowe [przekład Anna Szweykowska]
Ludovoco Grossi da Viadana z PRZEDMOWY do CENTO CONCERTI ECCLESIASTICI
Francesco Bianciardi z BREVE REGOLA PER IMPARAR’ A SONARE IL BASSO
Agostino Agazzari z DEL SONARE SOPRA ’L BASSO
Adriano Banchieri z DIALOGO MUSICALE
INDEKS OSÓB I DZIEŁ
MATERIAŁ NUTOWY
Claudio Monteverdi CRUDA AMARILLI
Claudio Monteverdi O MIRTILLO

Okładka: Tusiewicz Grzegorz, Krakowski Jazz - Klub

cena 41,05 zł.


nuty.pl

Tusiewicz Grzegorz
Krakowski Jazz - Klub "HELIKON"

polski Krakowski Jazz - Klub "HELIKON" - 1956-1969 Wspomnienia, impresje i relacje


Ilość stron:288
Format:145 x 205
Opracowanie na:książka
Rodzaj produktu:książka
Wersja językowa:polska
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL062147

"Materiał ten powinien stanowić możliwie najpełniejszą (aczkolwiek niekompletną - mam tego świadomość) monografię tego "kultowego" i kulturotwórczego miejsca, jakim był Krakowski jazz Klub "Helikon". Autorzy wspomnień, osoby bezpośrednio uczestniczące w życiu klubu, dzielą się swoim osobistym, niepowtarzalnym spojrzeniem na tamto miejsce i tamten czas. Dlatego ich relacje zamieściliśmy prawie bez zmian, uważając, ze autor pisząc wspomnienia poświęcił im wystarczająco dużo czasu i uwagi. Staraliśmy się nie ingerować zanadto w składnię ani stylistykę, chcąc zachować własny, charakterystyczny styl wypowiedzi autorów. Zdajemy sobie sprawę z absolutnej wyjątkowości zbieranych materiałów. Relacje i impresje z jednej strony, a archiwalia z drugiej oraz na potrzeby niniejszej książki sporządzona możliwie najpełniejsza lista stałych bywalców Jazz Klubu, pozwalają odtworzyć atmosferę tamtych czasów. Mamy taką nadzieję."
Grzegorz Tusiewicz


Spis treści:

Od redakcji
Wstęp
Kalendarium
Marek Podkanowicz
Lucjan Kaszycki
Jacek Boratyński
Małgorzata Wilczkiewicz
Zbigniew Raj
Jan Kudyk
Teofil Lisiecki
Stanisław Raczyński
Andrzej Nowak
Antoni Krupa
Zbigniew Irzeński
Aleksander Mitka
Andrzej Jakóbiec
Teresa Trzaskowska
Zofia Gołubiew
Ewa Czachórska
Janusz Nowotarski
Dave Getz
Wojciech Karolak
Jan Jarczyk
Krzysztof "King" Białka
Grzegorz Tusiewicz
Lesław i Wacław Janiccy
Jacek Ostaszewski
Jan Polewka
Jan Boba
Jan Byrczek
Kazimierz Nagórski
Andrzej Dąbrowski
Krystyna Gonet
Jacek Gulla
Seweryn A. Wisłocki
Wojciech Salamon
Przemysław Dyakowski
Witold Robotycki
Tomasz Stańko
Janusz Stefański
Artur Blum
Stanisław Otałęga
Adam Bujak
Adam Macedoński
Leszek Leon Żądło
Henryk Witek
Włodzimierz Palusiński
Lista osób
Dodatek

Okładka: Sokolow Fred, Fretboard Roadmaps - Dobro(tm) Guitar

cena 94,95 zł.


nuty.pl

Sokolow Fred
Fretboard Roadmaps - Dobro(tm) Guitar

angielski Fretboard Roadmaps - Dobro(tm) Guitar - The essential guitar patterns that all the pros know and use


Ilość stron:56
Format:230 x 305
Opracowanie na:gitara (zawiera zapis tradycyjny oraz tabulaturę, akordy)
Obsada:Instrument (w nawiasie ilość materiałów wykonawczych)
Gitara (1)
Rodzaj produktu:nuty drukowane + płyta CD
Wersja językowa:wstępu: angielska
opisów: angielska
tytułów utworów: angielska
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL064744

Szkoła gry na gitarze Dobro. Dobro jest gitarą akustyczną skonstruowaną przez muzyków Georga Beauchampa i Johna Dopyera w 1927 w celu wzmocnienia dźwięku gitary akustycznej. Najważniejszym elementem gitary był opatentowany dysk, opierający się z jednej strony na metalowym pudle rezonansowym, a jednocześnie stanowiący podparcie dla stalowych strun. Dźwięk gitary był bardzo ostry i metaliczny, a jego natężenie było od trzech do pięciu razy większe niż w przypadku zwykłej gitary akustycznej. Warto nadmienić, że posiadamy w sprzedaży gitary typu Dobro, w sprawie zakupu prosimy dzwonić pod numer telefonu (071) 325-82-11.

Fred Sokolow przedstawia budowę akordów i ich układ na gryfie instrumentu. Do poszczególnych akordów dopasowane są różnorodne ćwiczenia i krótkie utwory. Dodatkowo do książki dołączona jest płyta CD zawierająca 46 ścieżek wersji demonstracyjnych.


Learn to play a variety of Dobro/lap-steel guitar styles using moveable scale patterns, common licks and techniques with this outstanding book/CD pack. The CD includes 46 demonstration tracks, and the book features easy-to-follow diagrams and instructions for beginning, intermediate and advanced players. In no time, you'll be playing Dobro like a pro!


Lista utworów:
G Tuning: First Position
G Tuning: Minor Chords
The G/D Conversion
The G/A And D/E Conversion
Harmonics
G Tuning: Moveable Scales
G Tuning: 'Following The Changes'
D Tuning: Moveable Scales
D Tuning: 'Following The Changes'
D Tuning: First Position
D Tuning: Chords And The G/D Conversion
G Tuning: More Chords

Spis treści:

Introduction
G Tuning: First Position - Soloing and playing backup in G, in first position, using blues and major scales
G Tuning: Moveable Scales - Playing a moveable blues scale and major scale throughout a tune, in any key
G Tuning: "Following the Changes" - Using barred chords for backup and solos, in any key
G Tuning: Minor Chords - Playing minor chords and minor chord families
G Tuning: More Chords - 7ths, 9ths, 6ths, diminished, augmented and slant chords
D Tuning: First Position - Soloing and playing backup in D, in first position, using blues and major scales
The G / D Conversion - How to play a G tuning lick in D tuning by "moving up a string"
D Tunig: Moveable Scales - Using a blues scale and major scale throughout a tune, in any key
D Tuning: "Following the changes" - Using barred chords for backup and solos, in any key
D Tuning: Chords and the G / D Conversion - Minor chords, 7ths, 9ths, 6ths, diminished, augmented and slant chords
The G / A and D / E Conversion - The relationship between G and A tunings; and between D and E tunings
Harmonics - How to play chords and single notes with natural and artificial harmonics
Using the practice tracks

Okładka: , Great Songs Of The Seventies

cena 82,95 zł.


nuty.pl

Great Songs Of The Seventies

polski Wielkie piosenki z lat 70'tych
angielski Great Songs Of The Seventies


Ilość stron:128
Format:230 x 305
Opracowanie na:linia melodyczna (klucz wiolinowy) (duża grafika nutowa z nazwami nut) + akordy + teksty
Obsada:Instrument (w nawiasie ilość materiałów wykonawczych)
Keyboard (1) lub Głos wokalny lub Gitara
Rodzaj produktu:nuty drukowane
Wersja językowa:tytułów utworów: angielska
słów utworów: angielska
Stopień trudności:1 w skali od 0 do 10
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL074800

Zbiór 39 hitów z lat 70'tych w łatwych aranżacjach na keyboard. Lata 70 były okresem ogromnych zmian w muzyce: z jednej strony w 1972 roku rozpadł się zespół The Beatles, z drugiej, już dwa lata później zespół Abba wygrał konkurs Eurowizji. Taką właśnie różnorodność można znaleźć w tej publikacji. Seria EZ Play Today, to łatwe aranżacje zawierające linię melodyczną, funkcje harmoniczne i teksty piosenek. Nuty są duże i podpisane, przez co publikacje z tej serii najlepiej nadają się dla dzieci zaczynających dopiero swoją przygodę z muzyką.

A decade of classic rock and best-ever pop, the words and music of 46 all-time hits. Includes 'Annie's Song', 'Imagine', 'Stayin' Alive' and 'Dancing Queen'.

Lista utworów:
(They Long To Be) Close To You (Bacharach Burt)
All By Myself (Carmen Eric)
And I Love You So (Mclean Don)
Annie's Song (Denver John)
Band On The Run (McCartney Paul)
Best Thing That Ever Happened To Me (Weatherly JIm)
Copacabana (At The Copa) (Manilow Barry)
Could It Be Magic (Anderson adrienne)
Crocodile Rock (John Elton)
Dancing Queen (Abba)
Don't Cry For Me Argentina (Weber Andrew Lloyd)
Feelings (Dime) (Morris Albert)
Fire And Rain (Taylor James)
For All We Know (Karlin Fred)
Goodbye Yellow Brick Road (John Elton)
He Ain't Heavy...He's My Brother (Russel Bob)
How Can You Mend A Broken Heart (Gibb Barry)
How Deep Is Your Love (Gibb Barry)
I Don't Know How To Love Him (Webber Andrew Lloyd)
I Will Survive (Fekaris Dino)
If You Leave Me Now (Cetera Peter)
Imagine (Lenon John)
Killing Me Softly With His Song (Fox Charles)
Let It Be (McCartney Paul)
Maybe I'm Amazed (McCartney Paul)
My Love (McCartney Paul)
Nights In White Satin (Hayward Justin)
Rocket Man (I Think It's Gonna Be A Long Long Time) (John Elton)
Sometimes When We Touch (Mann Barry)
Speak Softly, Love (Love Theme) (Rota Nino)
Stayin' Alive (Gibb Barry)
The Air That I Breathe (Hammond Albert)
The Candy Man (Bricusse Leslie)
The First Time Ever I Saw Your Face (MacColl Ewan)
The Long And Winding Road (Lennon John)
Where Do I Begin (Love Theme) (Sigman Carl)
You Don't Bring Me Flowers (Diamond Neil)
You Light Up My Life (Brooks Joe)
Your Song (John Elton)

Okładka: Nowak Aleksander, Sonata 'June-December' na skrzypce i fortepian

cena 106 zł.


nuty.pl

Nowak Aleksander
Sonata 'June-December' na skrzypce i fortepian

polski Sonata "June - December" na skrzypce i fortepian
angielski Sonata "June - December" for Violin and Piano
niemiecki Sonate "June - December" für Violine und Klavier
francuski Sonate "June - December" pour violon et piano


Ilość stron:28 + 12
Format:210 x 297
Opracowanie na:skrzypce i fortepian
Obsada:Instrument (w nawiasie ilość materiałów wykonawczych)
Skrzypce (1)
Fortepian (1)
Rodzaj produktu:nuty drukowane
Wersja językowa:wstępu: polska, angielska
posłowia: polska, angielska
tytułów utworów: polska, angielska
Stopień trudności:5 w skali od 0 do 10
Stopień trudności akompanamentu:5 w skali od 0 do 10
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
AutorzyAutor aranżacji/opracowania: Pławner Piotr
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL080274

Sonata "June - December" na skrzypce i fortepian powstawała w przeciągu lat 2003 - 2005 w Katowicach. Utwór został prawykonany przez Krzysztofa Lasonia i Jacka Maksymiuka 27 kwietnia 2005 w Akademii Muzycznej im. Karola Szymanowskiego w Katowicach. Głównym impulsem do napisania Sonaty była potrzeba zmierzenia się z klasyczną formą. Drugim, równie ważnym impulsem była chęć rozbicia tej formy i wyjścia poza nią. Te dwa dążenia, pierwsze - do bycia konsekwentnym, do tworzenia, rozwijania i podsumowywania, drugie - do bycia nieprzewidywalnym, do tworzenia, kontrastowania i niszczenia, spotykają się tu ze sobą i ścierają niczym dwa tematy klasycznej sonaty. Tytuł utworu można rozumieć dwojako. Z jednej strony nawiązuje on wprost do czasu ukończenia części utworu, a z drugiej może też sugerować konflikt obecny w utworze.
[Aleksander Nowak]

Sonata 'June - December' for violin and piano was composed in the course of the years 2003 - 2005 in Katowice and first performed on April 27th 2005 at the Karol Szymanowski Academy of Music in Katowice. The main impulse to write the Sonata was the need to meet the challenge of the classical form. The second impulse, equally important, was the urge to destroy this form and go beyond it. These two drives, the first to be consistent, to create, develop and sum up, and the other to be unpredictable, to create, contrast and destroy, meet and compete with each other as themes in a classical sonata. The title can be understood in two ways. On the one hand it simply reflects the time when the two movements were finished, but on the other hand it also indicates the conflict present in the piece.

Lista utworów:
Sonata "June - December" (Nowak Aleksander)

Okładka: Hudek ks. Wiesław, O Muzyce. Felietony radiowe

cena 18 zł.


nuty.pl

Hudek ks. Wiesław
O Muzyce. Felietony radiowe

polski O Muzyce. Felietony radiowe


Ilość stron:216
Format:130 x 200
Opracowanie na:książka
Rodzaj produktu:książka
Wersja językowa:polska
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL081219

O muzyce. Felietony radiowe (50 kontrapunktów) ks. dra Wiesława Hudka to fascynujące spotkanie z najpiękniejszą ze sztuk... Autor – z jednej strony – z muzykologicznym znawstwem prowadzi Czytelnika po jakże ciekawych „zakamarkach” powstawania na przestrzeni wieków bogatego skarbca muzyki sakralnej. Z drugiej zaś strony – ten sam Autor wciąż pozostaje duszpasterzem – rozważania o muzyce stają się dla Niego pretekstem do stawiania podstawowych, egzystencjalnych pytań o jakość życia, o jego sens, o rozumienie istoty chrześcijaństwa... W takim kontekście z całego serca polecam „50 kontrapunktów...” Wiem bowiem, że to mądra i pouczająca książka...
ks. dr hab. Robert Kaczorowski (Akademia Muzyczna w Gdańsku)

13

Spis treści:

O życzliwości
O kolędach
O zdrowiu
O poście
O Gorzkich żalach
O dziecku
O tradycjach
O maju
O kapłaństwie
O sekwencjach
O dobroci
O "Śpewie serdecznym"
O Karmelu
O pieśni "Kiedy ranne wstają zorze"
O nowym festiwalu
O śpiewanej modlitwie
O harmonii
O poezji kapłanów
O tajemnicach radosnych, bolesnych i chwalebnych
O tajemnicy światła
O śmierci
O świecie muzyki liturgicznej
O Adwencie
O wielkich antyfonach
O czasie
O muzyce
O pięknie
O chorale gregoriańskim
O Miserer Allegriego
O Bachu
O Gorczyckim
O Haendlu
O Byrdzie i Twardowskim
O Messiaenie
O Palestrinie
O Brahmsie
O Pärcie
O Kilarze
O koncertach
O Haydnie
O Beethovenie
O Moniuszce
O Szymanowskim
O Chopinie
O Fauré
O Pendereckim
O Góreckim
O Telemennie
O Vivaldim
Z entuzjazmem krzewić religijną kulturę muzyczną
Nie widzą Ciebie moje oczy

Okładka: Schulz-Brzyska Agnieszka, Klasyczny romantyk współczesności. Wczesna twórczość kameralna Andrzeja Nikodemowicza w kontekści jego biografii i źródeł inspiracji.

cena 73,55 zł.


nuty.pl

Schulz-Brzyska Agnieszka
Klasyczny romantyk współczesności. Wczesna twórczość kameralna Andrzeja Nikodemowicza w kontekści jego biografii i źródeł inspiracji.

polski Klasyczny romantyk współczesności. Wczesna twórczość kameralna Andrzeja Nikodemowicza w kontekści jego biografii i źródeł inspiracji.


Ilość stron:186
Format:157 x 220
Opracowanie na:książka
Rodzaj produktu:książka
Wersja językowa:polska
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL081222

Andrzej Nikodemowicz to bez wątpienia jedna z największych osobistości w gronie współczesnych polskich kompozytorów. Jego twórczość na stałe zawitała na rodzimej oraz światowej scenie muzycznej, zajmując własne, niepowtarzalne miejsce. Publikacja jest z jednej strony historią człowieka, który na trwałe wpisał się w polskie życie muzyczne XX i XXI wieku, próbą usystematyzowania i obiektywnego scharakteryzowania jego bogatego dorobku kompozytorskiego, a z drugiej strony subiektywnym spojrzeniem na jego sylwetkę oraz na wybrane utwory kameralne. W pracy zamieszczona jest biografia kompozytora od urodzenia we Lwowie w 1925 roku, młodzieńczość, trudne lata wojenne i powojenne, przez konieczność opuszczenia rodzinnego miasta w 1980 roku na rzecz Lublina, gdzie Andrzej Nikodemowicz dotychczas mieszka i dalej tworzy muzykę.
Do prezentacji analitycznej wybrano wąską, ale charakterystyczną i spójną grupę utworów: wczesne kompozycje kameralne Andrzeja Nikodemowicza na skrzypce i fortepian (z lat 40. i 50.) przedstawione w kontekście źródeł jego inspiracji oraz najistotniejszych wydarzeń z jego życia. Są to: Romance, 1947 rok; Kołysanka, 1949 rok; Notturno (Nokturn), 1951 rok; Poeme I, 1955 rok; Poeme II, 1955 rok; Sonata, 1949 rok. Do książki dołączona jest płyta z nagraniami ww utworów kameralnych w wykonaniu Katarzyny Dudy (skrzypce) i Agnieszki Schulz-Brzyskiej (fortepian).


Spis treści:

Wstęp
Rozdział 1
Z histirii Lublina: rozwój miasta jako waznego ośrodka życia muzycznego
Od czasów najdawniejszych do XVIII wieku: najstarsze dzieje przyszłej stolicy regionu
Okres zaborów. II Rzeczpospolita: prężny rozwój życia muzycznego
Po 1945 roku: odbudowa i ponowny rozkwit muzycznego życia Lublina
Podsumowanie
Rozdział 2
Andrzej Nikodemowicz - kompozytor,pianista,pedagog. Szkic biograficzny
Dzieciństwo i wczesna młodość . Pierwsze kontakty z muzyką
U progu dorosłości - druga wojna światowa
Prześladowania na tle ideologicznym i przeprowadzka do Lublina
Stabilizacja. Kolejne sukcesy zawodowe
Rozdział 3
Charakterystyka twórczości
Wprowadzenie
Główne źródła inspiracji i ogólna charakterystyka twórczości kompozytorskiej Nikodemowicza
Religia
Ekspresjonizm
Dodekafonia
Sonoryzm
Podsumowanie
Prace teoretyczne i inne zajęcia twórcze Andrzeja Nikodemowicza
Rozdział 4
Prezentacja analityczna wybranych wczesneych dzieł kameralnych
Wprowadzenie
Analiza
Romance, 1947
Ogólna koncepcja formy
Architektonika utworu
Materiał melodyczny
Ewolucja materiału melodycznego a relacja skrzypce - fortepian
Kołysanka, 1949
Koncepcja formy
Materiał dźwiękowy i jego wykorzystanie
Dynamizacja statycznej formy
Specyfika relacji partii instrumentalnych
Notturno (Nokturn), 1951
Ogólna koncepcja formy
Plan architektoniczny
Motywika
Relacje pomiędzy planami instrumentalnymi
Poeme I, 1955
Ogólna koncepcja formy
Materiał dźwiękowy i jego prezentacja w planach instrumentalnych
Rozwijanie utworu ze struktury o charakterze tematycznym
Ogniwa "dygresyjne"
Poeme II, 1955
Zarys budowy formalnej
Motywika struktur nadrzędnych
Specyfika ogniw "dygresyjnych"
Fortepian a partia skrzypiec w procesie rozwoju kompozycji
Sonata, 1949
Ogólna konstrukcja architektoniczna
Budowa formalna
Motywika
Plany instrumentalne w toku budowanie narracji
Podsumowanie i wnioski płynące z analizy
Rozdział 5
Andrzej Nikodemowicz - żywa legenda.Subiektywne portrety kompozytora
Mistrz sam o sobie i o swoim życiu: wywiady autorki pracy z Andrezjem Nikodemowiczem
O życiu: trudne lata 70., przeprowadzka do Lublina i wrażenia związane z miastem
O twórczości: źródła inspiracji i wszechstronne zainteresowania kompozytora
Ojciec
Wywiad z Janem Nikodemowiczem, synem kompozytora
Wywiad z Małgorzatą Nikodemowicz, córką kompozytora
Współpracownik i przyjaciel
Rozmowa z adamem Notankiem, dyrygentem, byłym dyrektorem naczelnym i artystycznym Filharmonii Lubelskiej
Rozmowa z księdzem profesorem Janem Chwałkiem, wieloletnim pracownikiem Instytutu Muzykologii na Wydziale Teologii Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego
Wywiad z Mieczysławem Mazurkiem, lubelskim kompozytorem
Pedagog: wspomnienia autorki pracy z lat szkolnych
Zakończenie
Aneksy
Indeks uworów Andrzeja Nikodemowicza oraz nagród i wyróżnień, które otrzymał
Bibliografia
Spis fotografii i ilustracji

Okładka: Karłowicz Mieczysław, Koncert A-dur na skrzypce i orkiestrę op. 8 - Dzieła V

cena 99 zł.


nuty.pl

Karłowicz Mieczysław
Koncert A-dur na skrzypce i orkiestrę op. 8 - Dzieła V

polski Koncert A-dur na skrzypce i orkiestrę op. 8 - Dzieła V
angielski Concerto In A Major for Violin and Orchestra op. 8 - Works V
niemiecki Konzert A- Dur für Violine und Orchester op. 8 - Werke V


Ilość stron:101
Format:235 x 310
Opracowanie na:skrzypce i orkiestra (partytura)
Obsada:Instrument (w nawiasie ilość materiałów wykonawczych)
Partytura (1)
Flet I (0)
Flet II (0)
Klarnet A I (0)
Klarnet A II (0)
Obój I (0)
Obój II (0)
Fagot I (0)
Fagot II (0)
Trąbka F I (0)
Trąbka F II (0)
Róg F I (0)
Róg F II (0)
Róg F III (0)
Róg F IV (0)
Puzon tenorowy suwakowy I (0)
Puzon tenorowy suwakowy II (0)
Puzon basowy (0)
Skrzypce I (0)
Skrzypce II (0)
Altówka (0)
Wiolonczela (0)
Kontrabas (0)
Tuba (0)
Kotły (0)
Rodzaj produktu:nuty drukowane
Wersja językowa:wstępu: polska, angielska, niemiecka
tytułów utworów: polska, angielska, niemiecka
Stopień trudności:8 w skali od 0 do 10
Stopień trudności akompanamentu:8 w skali od 0 do 10
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL083793

Publikacja zawiera partyturę Koncertu A- dur op. 8 na skrzypce i orkiestrę polskiego kompozytora M. Karłowicza. Styl Koncertu uwarunkowany został z jednej strony specyfiką gatunku i nawiązaniem do pewnych określonych, tradycyjnych form rozwojowych, z drugiej ogólnymi koncepcjami kompozytorskimi wyrastającymi z neoromantycznych założeń estetycznych. Duże znaczenie posiada fakt, że kompozytor znał skrzypce z własnej praktyki.


Lista utworów:
Koncert na skrzypce i orkiestrę op. 8 (Karłowicz Mieczysław)





Wyszukiwarka






Strona główna

Centrum Dystrybucji Nut nuty.pl
FRAZA s.c., ul. Łużycka 28a, 51-111 Wrocław
tel./fax (071) 325-82-11, tel. 372-66-68
Copyright 1997 - 2014 Fraza s.c., Wrocław, Poland