•Centrum Dystrybucji Nut•
System sklepów muzycznych
  

pokaż koszyk
Pomoc  Podręczniki  Utwory okolicznościowe  Nuty na instrumenty klawiszowe  Nuty na instrumenty strunowe  Nuty na instrumenty dęte drewniane i dęte blaszane  Nuty na instrumenty perkusyjne  Nuty na głosy solowe i chóry  Śpiewniki turystyczne, biesiadne i rockowe  Książki  Nuty na orkiestrę  Nuty na zespoły kameralne oraz rockowe  Inne 
Indeks autorów |  Wyszukiwarka |  Mapa serwisu 

Wariacje G op. 42

Dostępne opracowania:

2 fortepiany, 4 ręce (1)
fortepian (1)
fortepian i orkiestra mieszana (partytura) (1)
fortepian solo (5)
książka (1)
materiał do analizy (1)
skrzypce i fortepian (1)
skrzypce solo (1)
trąbka B lub kornet lub sakshorn solo (1)

Wariacje G op. 42 znajdziesz w 13 publikacjach wymienionych poniżej:


Okładka: Raube Stanisława, Sonatiny na fortepian z. 1

cena 29 zł.


nuty.pl

Raube Stanisława
Sonatiny na fortepian z. 1

polski Sonatiny na fortepian z. 1
angielski Sonatinas for Piano book 1


Ilość stron:44
Format:230 x 305
Opracowanie na:fortepian solo
Obsada:Instrument (w nawiasie ilość materiałów wykonawczych)
Fortepian (1)
Rodzaj produktu:nuty drukowane
Wersja językowa:tytułów utworów: polska, angielska
Stopień trudności:4 w skali od 0 do 10
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
AutorzyEdytor: Raube Stanisława
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL001407
Produkty podobne:Raube Stanisława - Sonatiny na fortepian z. 2

Sonatiny zawsze były lubiane przez wykonawców. Zbiór ten zawiera utwory w łatwym układzie, które można już grać w pierwszym roku nauki, jednak gdy już gramy kilka lat również bardzo chętnie będziemy sięgać do tej pozycji. Sonatiny komponowali tak wybitni kompozytorzy jak: C. Gurlitt, F. Spindler, C. Reinecke, J. A. Andre, D. Steibelt, C. Czerny, F. Kuhlau.


Lista utworów:
Sonatina C-dur (cz. I i II) op. 157 nr 1 (Spindler Fritz)
Sonatina C-dur (cz. I i II) op. 157 nr 4 (Spindler Fritz)
Sonatina F-dur (cz. I) op. 136 nr 3 (Reinecke Carl)
Sonatina C-dur op. 214 nr 1 (Gurlitt Cornelius)
Sonatina a-moll (cz. IV) op. 136 nr 4 (Reinecke Carl)
Sonatina C-dur (cz. I i III) op. 136 nr 1 (Reinecke Carl)
Sonatina C-dur (cz. I i II) op. 34 nr 1 (André Johann Anton)
Sonatina C-dur (cz. III) op. 188 nr 4 (Gurlitt Cornelius)
Sonatina C-dur (Czerny Carl)
Rondo A-dur (Wanhal Johann B.)
Sonatina C-dur (cz. I i II) op. 188 nr 1 (Gurlitt Cornelius)
Sonatina a-moll nr 4 op. 214 nr 4 (Gurlitt Cornelius)
Sonatina C-dur (cz. I i II) op. 33 (Steibelt Daniel)
Sonatina F-dur (cz. I i II) op. 214 nr 2 (Gurlitt Cornelius)
Wariacje G-dur op. 42 nr 42 (Kuhlau Friedrich)

Okładka: Lutak Ludwik, Szkoła na trąbkę, kornet lub sakshorn tenorowy cz. 2

cena 79,9 zł.


nuty.pl

Lutak Ludwik
Szkoła na trąbkę, kornet lub sakshorn tenorowy cz. 2

polski Szkoła na trąbkę, kornet lub sakshorn tenorowy cz. 2


Ilość stron:162
Format:230 x 305
Opracowanie na:trąbka B lub kornet lub sakshorn solo
Obsada:Instrument (w nawiasie ilość materiałów wykonawczych)
Trąbka B (1) lub Kornet lub Saksofon tenorowy
Rodzaj produktu:nuty drukowane
Wersja językowa:wstępu: polska
opisów: polska
tytułów utworów: polska
Stopień trudności:0 w skali od 0 do 10
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
AutorzyAutor wstępu: Lutak Ludwik
Autor okładki: Prądzyński Bogdan
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL001699
Produkty podobne:Lutak Ludwik - Szkoła na trąbkę, kornet lub sakshorn tenorowy cz. 1

Doświadczenie pedagogiczne poucza, że trudne jest podanie jakiegoś ogólnego wskazania, jak należy korzystać z podręcznika, aby stał się on właściwą pomocą w kształcaniu poszczególnych uczniów. Wśród uczących się spotykamy różne indywidualności, wykazujące odmienne cechy i predyspozycje. Jedni posiadają większe możliwości techniczne jeszcze inni dźwiękowe. Dlatego też w tej części szkoły zgrupowany został materiał ćwiczeniowy dostosowany do potrzeb i zdolnści danego ucznia.


Lista utworów:
Szkoła na trąbkę, kornet lub sakshorn tenorowy cz. 2 (Lutak Ludwik)

Spis treści:

Wstęp
Rady dla młodych trębaczy
Ćwiczenia na rozszerzenie skali i zwiększenie sprawności technicznej
Gama Fis-dur
Gama dis-moll
Wprowadzenie dźwieku ces i fes
Gama Ges-dur
Wprowadzenie xwięku c3 i ces3
Podwójny bemol
Gama es-moll
Gama Cis-dur
Gama ais-moll
Gama Ces-dur
Gama as-moll
Skala chromatyczna (schromatyzowana)
Trudniejsze zapisy enharmoniczne
Akord dominantowy septymowy
Akord septymowy zmniejszony
Trójdźwięk zwiększony
Ćwiczenia zespołowe
Kanony
S. Foremny - Ballada
S. Foremny - Intermezzo
T. Machl - Taniec
T. Machl - Horał 4-głosowy
Ćwiczenia na legato i rozwój elastyczności mięśni wargowych
Skala całotonowa. Ćwiczenia
Ćwiczenia na duże odległości
Potrójne i podwójne staccato
J. B. Arban - Karnawał wenecki (Wariacje 2)
Podwójne staccato
J. B. Arban - Karnawał wenecki (Wariacje 3)
P. Czajkowski - Taniec Neapilitanski
Transpozycja
Trąbka C
L. Beethoven - z V Symfonii
Trąbka D
L. Beethoven - z IX Symfonii
Trąbka Es
A. Mozart - z Symfoni Es-dur
Trąbka E
A. Dvorak - z Symfonii ,,Z Nowego Świata"
Trąbka F
L. Beethoven - z uwertury "Egmont"
Trąbka A
P. Czjkowski - z V Symfonii
Etiudy
T. Charlier (Ćwiczenia 3 palca i transpozycji)
P. Clodomir (Oktawy)
A. Petit (Rytm synkopowany)
J. F. Gallay (Podwójna kropka przy nucie)
J. F. Gallay (Duże odlagłości)
M. Bitsch (Trudności rytmiczne)
M. Bitsch (Odległości)
C. Perrin (przednutka krótka i podwójna)
T. Charlier (tercje, staccato podwójne i potrójne)
T. Charlier (Kwarty i synkopy)
C. Perrin (Obiegnik i gruppeto)
A. Chawanne (Potrójne staccato)
A. Chawanne (Podwójne staccato)
T. Charlier (Mordent i tryl)
H. Tomasi (Zmiany metrum)
T. Harlier (Rytm)
J. B. Arban (Chromatyka i legto)
E. Paudert - Duet
M. Broiles - Duet
Gamy i pasaże

Okładka: Chopin Fryderyk, Utwory na fortepian i orkiestrę CW XXI (partytura)

cena 49 zł.


nuty.pl

Chopin Fryderyk
Utwory na fortepian i orkiestrę CW XXI (partytura)

polski Utwory na fortepian i orkiestrę CW XXI (partytura)
angielski Works for Piano and Orchestra CW XXI (score)


Ilość stron:180
Format:230 x 305
Opracowanie na:fortepian i orkiestra mieszana (partytura)
Obsada:Instrument (w nawiasie ilość materiałów wykonawczych)
Partytura (1)
Klarnet B I (0)
Klarnet B II (0)
Fagot I (0)
Fagot II (0)
Róg F I (0)
Róg F II (0)
Skrzypce I (0)
Skrzypce II (0)
Altówka (0)
Wiolonczela (0)
Kontrabas (0)
Fortepian (0)
Rodzaj produktu:nuty drukowane
Wersja językowa:wstępu: angielska
tytułów utworów: polska, angielska, francuska
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
AutorzyEdytor: Paderewski Ignacy Jan, Bronarski Ludwik, Turczyński Józef
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL002923

Prezentowane wydanie Instytutu Fryderyka Chopina zawiera dzieła na fortepian i orkiestrę, oraz tekst oryginalnej muzyki.
W książce znajdują się takie tytuły, jak:
Wariacje op. 2 z opery "Don Juan", Fantazja op. 13, Krakowiak op. 14 i Grande Polonaise Brillante op. 22.
Fantazja A-dur op. 13 została skomponowana w roku 1828. Pochodzi jeszcze z tzw. opusu młodzieńczego. Chopin określił kiedyś dzieło jako "potpury na temata polskie", i w takim też charakterze fantazja się jawi.
Wariacje na temat "La ci darem la mano" z "Don Juana" Mozarta op. 2 (1802 - 1803) były pierwszym utworem Chopina, w którym kompozytor podjął się próby potraktowania orkiestry jako partnera fortepianu. Główną partię mają w utworze smyczki, które niekiedy przerywanym kontinuum akordowym towarzyszą fortepianowi, tworząc dla niego nastrojowe tło.
Krakowiak, a właściwie Rondo a la Karakowiak F-dur op. 14 powstało w roku 1828. Tu również Chopin podejmuje kolejną, udaną z resztą, próbę ukazania partnerstwa pomiędzy orkiestrą a fortepianem. Orkiestra stała się tu partnerem wyrazistym, którego pominięcie byłoby niemożliwe.

The guiding principle in editing the scores of Chopin's works for piano and orchestra has been to keep exactly to the original music text, and at the same time to adapt it to contemporary performing practice. The main source in establishing the music text of the orchestra parts in particular works has been the edition of Breitkopf & Hartel in Leipzig (Part. B. 427 and C. XII. 1 and 3 - 5 of 1880).

Lista utworów:
Variations op. 2 (Chopin Fryderyk)
Fantasie op. 13 (Chopin Fryderyk)
Krakowiak op. 14 (Chopin Fryderyk)
Grande Polonaise Brillante op. 22 (Chopin Fryderyk)

Okładka: Beethoven Ludwig van, Najpiękniejszy Beethoven

cena 42 zł.


nuty.pl

Beethoven Ludwig van
Najpiękniejszy Beethoven

Ilość stron:60
Format:235 x 305
Opracowanie na:fortepian
Rodzaj produktu:nuty drukowane
Stopień trudności:3-5 w skali od 0 do 10
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
Kod produktu:NPL055900

Wybór najbardziej znanych utworów Ludwiga van Beethovena. Wydanie to przedstawia popularne utwory na fortepian, które są chętnie grywane na wszystkich szczeblach edukacji muzycznej. Publikację otwiera słynne "Dla Elizy" a kończy "Andante favori" op. 35.


Lista utworów:
Beethoven Ludwig van - Dla Elizy
Beethoven Ludwig van - Dwie bagatele z op. 33, nr 3 i 4
Beethoven Ludwig van - Menuet G-dur
Beethoven Ludwig van - Wariacje "Nel cor piu non mi sento"
Beethoven Ludwig van - Ecossaises
Beethoven Ludwig van - Marsz turecki
Beethoven Ludwig van - Rondo C-dur op. 51 nr 1
Beethoven Ludwig van - Sonata cis-moll op. 27 nr 2 "Księżycowa" - część I
Beethoven Ludwig van - Sonata c-moll op. 13 "Patetyczna" - część I i II
Beethoven Ludwig van - Andante favori op. 35

Okładka: Franck César, Prelude, Aria And Finale

cena 95,95 zł.


nuty.pl

Franck César
Prelude, Aria And Finale

polski Preludium, Aria i Finał
angielski Prelude, Aria And Finale
niemiecki Präludium, Arie und Finale
włoski Preludio, Arie e Finale
hiszpański Preludio, Aria y Final


Ilość stron:32
Format:210 x 297
Opracowanie na:fortepian solo
Obsada:Instrument (w nawiasie ilość materiałów wykonawczych)
Fortepian (1)
Rodzaj produktu:nuty drukowane
Wersja językowa:tytułów utworów: angielska, niemiecka, włoska, hiszpańska
Stopień trudności:8 w skali od 0 do 10
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
AutorzyPalcowanie: Rossi Nino
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL063442

César Franck (ur. 10 grudnia 1822 w Liege, zm. 8 listopada 1890 w Paryżu), kompozytor i organista pochodzenia belgijskiego. Studiował w konserwatoriach w Liege i w Paryżu. Był organistą katedry Notre Dame. Prowadził działalność dydaktyczną i wykształcił wielu znanych muzyków (m.in. Ernesta Chaussona i Vincenta d'Indy). Twórca utworów symfonicznych (Symfonia d-moll, Wariacje symfoniczne, poematy symfoniczne), kameralnych (Sonata A-dur na skrzypce i fortepian, Kwintet smyczkowy f-moll) i organowych.
Publikacja zawiera 3 utwory fortepianowe: Preludium, Arie i Finał. Kompozycje te wymagają dobrego przygotowania technicznego i zaawansowania w grze na fortepianie.



Lista utworów:
Preludium (Franck C.)
Aria (Franck C.)
Finał (Franck C.)

Okładka: Liszt Franz, Piano Works, Miscellaneous Transcriptions, Vol. 10

cena 278,95 zł.


nuty.pl

Liszt Franz
Piano Works, Miscellaneous Transcriptions, Vol. 10

polski Dzieła fortepianowe, Wybór transkrypcji, z. 10
angielski Piano Works, Miscellaneous Transcriptions, Vol. 10
niemiecki Klavierwerke, Bearbeitungen, Band 10


Ilość stron:212
Format:230 x 305
Opracowanie na:fortepian solo
Obsada:Instrument (w nawiasie ilość materiałów wykonawczych)
Fortepian (1)
Rodzaj produktu:nuty drukowane
Wersja językowa:tytułów utworów: niemiecka
Stopień trudności:9 w skali od 0 do 10
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
AutorzyEdytor: Sauer Emil von
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL076343
Produkty podobne:Liszt Ferenc - Hungarian Rhapsody No. 2
Liszt Franz - II Rapsodia węgierska
Liszt Franz - Klavierwerke, Lieder - Bearbeitungen, Band 9
Liszt Franz - Klavierwerke, Opern - Phantasien, Band 7, Teil I
Liszt Franz - Piano Works, Concertos and other Pieces for Piano and Orchestra, Vol. 11
Liszt Franz - Piano Works, Opera Fantasies, Part II, Vol. 8
Liszt Franz - Piano Works, Original Works, Part 1, Vol. 5
Liszt Franz - Piano Works, Vol. 12
Liszt Franz - Piano Works, Vol. 2. Rhapsodien No. 9 - 19
Liszt Franz - Piano Works, Vol. 6, Part 2
Liszt Franz - Rapsodia węgierska nr 6 na fortepian (luźne kartki) wyd.Peters
Liszt Franz - Rapsodia węgierska nr 8 na fortepian
Liszt Franz - Rhapsodies Hongroises, Vol. 5 Piano (Nos. 13-15)
Różni - Selected Pieces for Piano
Liszt Franz - VI Rapsodia węgierska
Liszt Franz - VIII Rapsodia węgierska

Franz Liszt (1811 - 1886) to kompozytor, dyrygent i pianista węgierski, twórca gatunku poematu symfonicznego oraz wielu wirtuozowskich dzieł fortepianowych. Zeszyt dziesiąty "Dzieł fortepianowych" Liszta zawiera jego transkrypcje oraz wariacje fortepianowe skomponowane na podstawie dzieł innych kompozytorów. Wśród utworów odnaleźć można m. in. opracowanie walców - kaprysów ze zbioru "Soirées de Vienne" Franza Schuberta, sześć transkrypcji fortepianowych "Preludiów i fug" na organy Jana Sebastiana Bacha, wariacje na temat melodii basso continuo z kantaty "Weinen, Klagen, Sorgen, Zagen" Bacha oraz transkrypcję jego "Fantazji i fugi" organowej g-moll BWV 542. Liszt jako wirtuoz fortepianu wielokrotnie opracowywał na ten instrument m. in. słynne dzieła orkiestrowe oraz organowe nadając im wirtuozowską fakturę oraz wariacyjną formę.

As it is impossible to fix a limit to which the player may go wituh the prescription of subjective times and musical terms in works of this kind, the publisher preferred not to alter the original notation of Liszt's transposition of these 6 preludes and fugues by Seb. Bach and thus to imitate Liszt who acted similary with regard to the original form. He was further determined to do so by the idea that musicians and sufficiently prepared amateurs prefer plunging into the study of such compositions without having undergone any previous influence.

Lista utworów:
Variationen über das Motiv Basso continuo der Kantate "Weinen, Klagen, Sorgen, Zagen" BWV 12 (Bach Johann Sebastian)
Soirées musicales de Rossini Nr. 9: La Danza (Tarantella napolitana) (Rossini Gioacchino)
Orgel-Phantasie und Fuge g-Moll BWV 542 (Bach Johann Sebastian)
Soirées de Vienne, Valses-Caprices d'apres Franz Schubert: Nr. 8 D-Dur (nach D 969 Nr. 2 und 11; D 783 Nr. 2, 5, 9, 13 und 14) (Schubert Franz)
Soirées de Vienne, Valses-Caprices d'apres Franz Schubert: Nr. 1 As-Dur (nach D 734 Nr. 14 und D 783 Nr. 15) (Schubert Franz)
Sechs Präludien und Fugen für Orgel: Nr. 3 BWV 546 (Bach Johann Sebastian)
Soirées de Vienne, Valses-Caprices d'apres Franz Schubert: Nr. 7 A-Dur (nach D 783 Nr. 1, 7 und 10) (Schubert Franz)
Soirées de Vienne, Valses-Caprices d'apres Franz Schubert: Nr. 9 As-Dur (nach Variationen über D 365 Nr. 2) (Schubert Franz)
Soirées musicales de Rossini Nr. 2: La Regatta veneziana (Notturno) (Rossini Gioacchino)
Sechs Präludien und Fugen für Orgel: Nr. 2 BWV 545 (Bach Johann Sebastian)
Soirées de Vienne, Valses-Caprices d'apres Franz Schubert: Nr. 2 As-Dur (nach D 365 Nr. 1 und 6; D 145 Ländler Nr. 3 und 5) (Schubert Franz)
Sechs Präludien und Fugen für Orgel: Nr. 4 BWV 547 (Bach Johann Sebastian)
Sechs Präludien und Fugen für Orgel: Nr. 5 BWV 548 (Bach Johann Sebastian)
Sechs Präludien und Fugen für Orgel: Nr. 6 BWV 544 (Bach Johann Sebastian)
Soirées de Vienne, Valses-Caprices d'apres Franz Schubert: Nr. 6 - Zweite Ausgabe - A-Dur (nach D 969 Nr. 9 und 10; D 779 Nr. 13) (Schubert Franz)
Soirées de Vienne, Valses-Caprices d'apres Franz Schubert: Nr. 6 - Erste Ausgabe - A-Dur (nach D 969 Nr. 9 und D 779 Nr. 13) (Schubert Franz)
Soirées de Vienne, Valses-Caprices d'apres Franz Schubert: Nr. 5 Ges-Dur (nach D 365 Nr. 14 und D 969 Nr. 3) (Schubert Franz)
Soirées de Vienne, Valses-Caprices d'apres Franz Schubert: Nr. 4 Des-Dur (nach D 365 Nr. 29 und 33) (Schubert Franz)
Soirées de Vienne, Valses-Caprices d'apres Franz Schubert: Nr. 3 E-Dur (nach D 365 Nr. 19; D 145 Nr. 1 und 9) (Schubert Franz)
Sechs Präludien und Fugen für Orgel: Nr. 1 BWV 543 (Bach Johann Sebastian)

Okładka: Reger Max, Variations and Fugue on a Theme by Mozart for 2 Pianos 4 Hands, Op.132a

cena 116,95 zł.


nuty.pl

Reger Max
Variations and Fugue on a Theme by Mozart for 2 Pianos 4 Hands, Op.132a

polski Wariacje i fuga na temat Mozarta na 2 fortepiany - 4 ręce, op. 132a
angielski Variations and Fugue on a Theme by Mozart for 2 Pianos 4 Hands, Op.132a
niemiecki Variationen und Fuge über ein Thema von Mozart für 2 Klaviere zu 4 Händen, Op. 132a
francuski Variations et Fugue sur Mozart theme pour 2 pianos a 4 mains, op. 132a


Ilość stron:64
Format:230 x 305
Opracowanie na:2 fortepiany, 4 ręce
Obsada:Instrument (w nawiasie ilość materiałów wykonawczych)
Partytura (1)
Fortepian II (0)
Fortepian I (0)
Rodzaj produktu:nuty drukowane
Wersja językowa:tytułów utworów: niemiecka
UWAGA: korzystanie z publikacji nie wymaga znajomości języka obcego, ponieważ publikacja nie zawiera opisów
Stopień trudności:9 w skali od 0 do 10
Stopień trudności akompanamentu:9 w skali od 0 do 10
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL076374

Max Reger (1873 - 1916) to niemiecki kompozytor i organista, autor licznych dzieł organowych, a także symfonicznych i kameralnych. Utwór "Wariacje i fuga na temat Mozarta" op. 132a na orkiestrę artysta ukończył w grudniu 1914 roku, w Meiningen. Dzieło to składa się z ośmiu wariacji i fugi podwójnej (dwutematycznej), które tworzą spójną architektonicznie całość. Temat wariacji i fugi Reger zaczerpnął ze słynnej "Sonaty A-dur" KV 331 Mozarta. Sam określił swoje dzieło jako "lekkie i pełne gracji". Prezentowane wydanie zawiera, dokonane przez Regera, opracowanie "Wariacji i fugi" na dwa fortepiany.


Lista utworów:
Variations and Fugue on a Theme by Mozart op. 132a (Reger Max)

Okładka: Zganiacz-Mazur Liliana, Audycja Muzyczne tom III. Tematy muzyczne cz.1

cena 24,95 zł.


nuty.pl

Zganiacz-Mazur Liliana
Audycja Muzyczne tom III. Tematy muzyczne cz.1

polski Audycja Muzyczne tom III. Tematy muzyczne cz.1


Ilość stron:136
Format:150 x 210
Opracowanie na:książka
Rodzaj produktu:książka
Wersja językowa:polska
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL078250
Produkty podobne:Zganiacz-Mazur Liliana - Audycja Muzyczne tom I. Tematy muzyczne 1
Zganiacz-Mazur Liliana - Audycja muzyczne tom II.Tematy muzyczne
Zganiacz-Mazur Liliana - Audycje Muzyczne tom III. Tematy muzyczne część 2
Dudek Aleksandra - Audycje muzyczne, Program nauczania dla szkół muzycznych I stopnia
Zganiacz-Mazur Liliana - Audycje muzyczne, tom 1. Podstawy teorii literatury muzycznej
Zganiacz-Mazur Liliana - Audycje muzyczne, tom 2. Podstawy teorii literatury muzycznej
Zganiacz-Mazur Liliana - Audycje muzyczne, tom 3, Podstawy historii muzyki, cz. 1
Zganiacz-Mazur Liliana - Audycje muzyczne, tom 3. Podstawy historii muzyki - cz. 2
Grochowska Dorota - Audycje muzyczne. Materiały pomocnicze. Zeszyt ćwiczeń dla uczniów PSM I stopnia
Grochowska Dorota - Audycje muzyczne. Program nauczania dla PSM I stopnia

Tematy Muzyczne stanowią nową pozycję w procesie kształcenia muzycznego, zapoznaje ucznia z materiałem muzycznym w poznawaniu literatury. Opracowane utwory opierają się na wykazach literatury zamieszczonych w materiałach metodycznych do audycji muzycznych. Podane tematy są obszerne, mają zapis fortepianowy a przy utworach orkiestrowych zastosowano zapis trzech pięciolinii.


Spis treści:

ŚREDNIOWIECZE
1.Anonim - Bogurodzica.
RENESANS
2.Orlando di L. - Lucescit jam o socii (chanson)
3.Palestrina G.P.da - Gloria in excelsis Deo z "Missa papae Marcelli"
4.Venosa G.C.da - O voi, o voi (madrygał)
5.Marenzio L. - Amatemi, ben mio (madrygał)
6.Monteverdi C. - O sia tranquillo il mare (madrygał).
POLSCY KOMPOZYTORZY XVI WIEKU
7.Leopolita M. - Mihi autem
8.Wacław z Szamotuł - Już się zmierzcha
9.Gomółka M. - Kleszczmy rękoma wszyscy zgodliwie (psalm 47)
10.Gomółka M. - Nieście chwałę, mocarze (psalm 29).
BAROK
11.Bach J.S. - Inwencja dwugłosowa a- moll
12.Bach J.S. - Inwencja trzygłosowa C-dur
13.Bach J.S. - Preludium C-dur z I tomu "Das wohltemperierte Klavier"
14.Bach J.S. - Fuga c-moll z I tomu "Das wohlteperierte Klavier"
15.Bach J.S. - II Suita francuska (cz. I)
16.Bach J.S. - Toccata d-moll
17.Bach J.S. - Koncert włoski (cz. I)
18.Bach J.S. - III Partita E-dur (cz. I)
19.Bach J.S. - I Suita G-dur (cz. I)
20.Bach J.S. - Suita h-moll Badinerie
21.Bach J.S. - I Koncert skrzypcowy a-moll (cz. I)
22.Bach J.S. - Koncert d-moll na 2 skrzypiec (cz. I)
23.Bach J.S. - III Suita orkiestrowa (cz. II - Aria)
24.Bach J.S. - Jesu, meine Freude (motet)
25.Haendel G.F. - III Suita klawesynowa (cz. I)
26.Haendel G.F. - VII Suita klawesynowa Passacaglia
27.Haendel G.F. - IV Koncert organowy F-dur (cz. I)
28.Haendel G.F. - Koncert B-dur op. 4 nr 6 (cz. I)
29.Haendel G.F. - Aria z suity "Muzyka na wodzie"
30.Haendel G.F. - Bourée z suity "Muzyka ogni sztucznych"
31.Haendel G.F. - Largo z opery "Xerxes"
32.Haendel G.F. - Chór z oratorium "Juda Machabeusz"
33.Haendel G.F. - Alleluja z oratorium "Mesjasz"
34.Vivaldi A. - Cztery pory roku - "Wiosna" (cz. I)
35.Vivaldi A. - Cztery pory roku - "Lato" Burza (cz. II)
36.Vivaldi A. - Cztery pory roku - "Jesień" Polowanie (cz. III)
37.Vivaldi A. - Cztery pory roku - "Zima" (cz. 1)
38.Corelli A. - La follia z Sonaty op. 5 nr 6
39.Tartini G. - Sonata skrzypcowa g-moll ("z trylem diabelskim" - cz. I)
40.Rameau J.P. - Tamburyn
41.Rameau J.P. - Kura
42.Couperin F. - Le Tic-Toc-Choc
43.Daquin Louis-C. - Kukułka
44.Albinoni T. - Adagio.
KOMPOZYTORZY POLSKIEGO BAROKU
45.Pękiel B. - Audite mortales (cz. I)
46.Gorczycki G.G. - Gaude Mater
47.Szarzyński S.S. - Sonata na 2 skrzypiec i organy
48.Mielczewski M. - Koncert "Deus in nomine tuo"
49.Zieleński M. - I Fantazja
50.Jarzębski A. - Tamburetta.
KLASYCYZM
51.Haydn J. - Sonata fortepianowa G-dur (cz. I)
52.Haydn J. - Symfonia D-dur nr 101 "Zegarowa" (cz. II)
53.Haydn J. - Serenada z XVII Kwartetu smyczkowego
54.Haydn J. - Symfonia Es-dur nr 103 "Z werblem na kotłach" (cz. III)
55.Haydn J. - Koncert fortepianowy D-dur (cz. III)
56.Haydn J. - Pory roku - "Wiosna" (cz. I)
57.Haydn J. - Stworzenie świata (cz. I)
58.Mozart W.A. - Uwertura do opery "Uprowadzenie z seraju"
59.Mozart W.A. - Uwertura do opery "Wesele Figara"
60.Mozart W.A. - Sonata fortepianowa C-dur KV 545 (cz. I)
61.Mozart W.A. - Sonata fortepianowa A-dur KV 331 Marsz turecki
62.Mozart W.A. - Koncert fortepianowy d-moll KV 466 (cz. I)
63.Mozart W.A. - Koncert klarnetowy A-dur KV 662 ( cz. I)
64.Mozart W.A. - Koncert skrzypcowy D-dur (cz. III)
65.Mozart W.A. - Alleluja z motetu "Exultate jubilate"
66.Mozart W.A. - Eine kleine Nachtmusik KV 525 (cz. I)
67.Mozart W.A. - Symfonia g-moll KV 550 (cz. I, III)
68.Mozart W.A. - Symfonia Es-dur KV 543 (cz. III)
69.Mozart W.A. - Symfonia C-dur "Jowiszowa" KV 550 (cz. I)
70.Beethoven L.v. - Dla Elizy
71.Beethoven L.v. - Adelaida
72.Beethoven L.v. - Sonata fortepianowa cis-moll "Księżycowa" op. 27 nr 2 (cz. I)
73.Beethoven L.v. - V Koncert fortepianowy Es-dur op. 73 (cz. III)
74.Beethoven L.v. - Koncert skrzypcowy D-dur (cz. III)
75.Beethoven L.v. - Sonata skrzypcowa a-moll op. 23 (cz. II) 76.Beethoven L.v. - III Symfonia Es-dur Marsz żałobny (cz. II) 77.Beethoven L.v. - V Symfonia (cz. I)
78.Beethoven L.v. - VII Symfonia (cz. II)
79.Beethoven L.v. - IX Symfonia d-moll Oda do radości (cz. IV).
POLSCY KOMPOZYTORZY EPOKI KLASYCZNEJ
80.Stefani J. - Polonez z wodewilu "Cud mniemany czyli Krakowiacy i Górale"
81.Elsner J. - Uwertura do opery "Leszek Biały"
82.Lessel F. - Wariacje na temat ukraińskiej melodii ludowej
83.Szymanowska M. - Walc A-dur
84.Ogiński M.K. - Polonez a-moll "Pożegnanie ojczyzny"
85.Gołąbek J. - Symfonia D-dur (cz. I).
ROMANTYZM
86.Weber C.M.v. - Uwertura do opery "Oberon"
87.Weber C.M.v. - Aria Maksa z I aktu opery "Wolny strzelec"
88.Weber C.M.v. - Zaproszenie do tańca
89.Schubert F. - Ave Maria 90.Schubert F. - Polna różyczka
91.Schubert F. - Kołysanka
92.Schubert F. - Serenada
93.Schubert F. - Pstrąg
94.Schubert F. - Momente musicale f-moll op. 94 nr 5
95.Schubert F. - Impromptu Es-dur
96.Schubert F. - V Symfonia (cz. III)
97.Schubert F. - VIII Symfonia h-moll "Niedokończona" (cz. I)
98.Schumann R. - Marzenie
99.Schumann R. - Piosenka sycylijska z cyklu "Album dla młodzieży"
100.Schumann R. - Cudowny miesiąc maj z cyklu "Miłość poety"
101.Schumann R. - Koncert wiolonczelowy a-moll (cz. I)
102.Schumann R. - Koncert fortepianowy a-moll op. 54 (cz. I)
103.Schumann R. - IV Symfonia d-moll (cz. I)
104.Mendelssohn-Bartholdy F. - Na skrzydłach pieśni
105.Mendelssohn-Bartholdy F. - Koncert skrzypcowy e-moll (cz. I)
106.Mendelssohn-Bartholdy F. - Suita "Sen nocy letniej" Uwertura, Nokturn, Marsz weselny
107.Mendelssohn-Bartholdy F. - IV Symfonia A-dur "Włoska" (cz. I)
108.Chopin F. - Życzenie
109.Chopin F. - Hulanka
110.Chopin F. - Śliczny chłopiec
111.Chopin F. - Ballada g-moll op. 23
112.Chopin F. - Etiuda c-moll "Rewolucyjna" op. 10 nr 12
113.Chopin F. - Impromptu As-dur op. 29
114.Chopin F. - Kołysanka Des-dur op. 57
115.Chopin F. - Nokturn Es-dur op. 9 nr 2
116.Chopin F. - Preludium e-moll op. 28 nr 4
117.Chopin F. - Polonez A-dur op. 40 nr 1
118.Chopin F. - Walc As-dur op. 64 nr 3
119.Chopin F. - Mazurek a-moll op. 59 nr 1
120.Chopin F. - Scherzo h-moll op. 20
121.Chopin F. - Sonata fortepianowa b-moll Marsz żałobny (cz. III)
122.Chopin F. - I Koncert fortepianowy e-moll op. 11 (cz. I, II, III)
123.Chopin F. - II Koncert fortepianowy f-moll op. 21 (cz. I, II, III).
IMPRESJONIZM
124.Debussy C. - Popołudnie fauna
125.Debussy C. - Dziewczyna o włosach jasnych jak len
126.Debussy C. - Światło księżyca
127.Debussy C. - Taniec pajaca
NEOROMANTYZM
128.Brahms J. - Kołysanka op. 49 nr 4
129.Brahms J. - Taniec węgierski nr 5
130.Brahms J. - Walc As-dur op. 39
131.Brahms J. - Koncert skrzypcowy D-dur (cz. III)
132.Brahms J. - IV Symfonia e-moll (cz. I)
133.Wagner R. - Uwertura do opery "Tannhäuser"
134.Wagner R. - Marsz "Wejście gości na Wartburg" z II aktu opery "Tannhäuser"
135.Wagner R. - Marsz weselny z III aktu dramatu muz. "Lohengrin"
136.Wagner R. - Galop Walkirii z dramatu muz. "Walkiria".
KOMPOZYTORZY XIX WIEKU
KOMPOZYTORZY FRANCUSCY
137.Gounod Ch.-Bach J.S. - Ave Maria
138.Gounod Ch. - Serenada Mefistofelesa z III aktu opery "Faust"
139.Franck C. - Ave Maria
140.Franck C. - Symfonia d-moll (cz. II)
141.Lalo É. - Symfonia hiszpańska op. 21 (cz. I)
142.Delibes L. - Aria Lakmé (z dzwoneczkami) z II aktu opery "Lakmé"
143.Bizet G. - Aria Nadira z I aktu opery "Poławiacze pereł"
144.Bizet G. - Kuplety torreadora z II aktu opery "Carmen"
145.Bizet G. - Seguidilla z I aktu opery "Carmen"
146.Bizet G. - II Suita "Arlezjanka" (cz. III)
147.Saint-Saëns C. - Taniec szkieletów op. 40
148.Saint-Saëns C. - Łabędź z cyklu "Karnawał zwierząt"
149.Saint-Saëns C. - Aria Dalili z I aktu opery "Samson i Dalila"
150.Massenet J. - Medytacje z opery "Thais".
KOMPOZYTORZY POLSCY
151.Kurpiński K. - Uwertura do opery "Zamek na Czorsztynie"
152.Kurpiński K. - Koncert klarnetowy A-dur (cz. I)
153.Komorowski I. - Kalina
154.Zarzycki A. - Mazurek G-dur op. 26
155.Zarębski J. - Tarantella op. 25.
MUZYKA SKRZYPCOWA
156.Paganini N. - Moto perpetuo
157.Paganini N. - II Koncert skrzypcowy h-moll La Campanella (cz. III)
158.Lipiński K. - Koncert wojskowy D-dur op. 21 (cz. I)
159.Wieniawski H. - Legenda
160.Wieniawski H. - Polonez A-dur
161.Wieniawski H. - II Koncert skrzypcowy d-moll (cz. III)
162.Sarasate P. - Melodie cygańskie.
MUZYKA OPEROWA
163.Auber D.F. - Bolero z II aktu opery "Niema z Portici"
164.Rossini G. - Uwertura do opery "Wilhelm Tell"
165.Rossini G. - Uwertura do opery "Sroka złodziejka"
166.Rossini G. - Aria Don Bazylia (Aria o plotce) z I aktu opery "Cyrulik sewilski"
167.Donizetti G. - Cavatina Lucii z I aktu opery "Łucja z Lammermoor"
168.Donizetti G. - Cavatina Noriny z I aktu opery "Don Pasquale"
169.Bellini V. - Aria Normy z I aktu opery "Norma"
170.Bellini V. - Aria Aminy z II aktu opery "Lunatyczka"
171.Verdi G. - Aria Traviaty z I aktu opery "Traviata"
172.Verdi G. - Aria Gildy z I aktu opery "Rigoletto"
173.Verdi G. - Chór niewolników z III aktu opery "Nabucco"
174.Leoncavallo R. - Aria Cania z I aktu opery "Pajace"
175.Leoncavallo Ruggiero - Poranek.
MUZYKA OPERETKOWA
176.Offenbach J. - Kankan z II aktu operetki "Orfeusz w piekle"
177.Offenbach J. - Piosnka Parysa z operetki "Piękna Helena"
178.Offenbach J. - Aria Pericholi z I aktu operetki "Perichola"
179.Strauss J. ojciec - Marsz Radetzky`ego
180.Strauss J. syn - Życie artysty (walc wiedeński)
181.Strauss J. syn - Annen-polka op. 117.

Okładka: Brahms Johannes, Klavierwerke, Band 2 - Variationen op. 9, 21, 24, 35

cena 116,95 zł.


nuty.pl

Brahms Johannes
Klavierwerke, Band 2 - Variationen op. 9, 21, 24, 35

polski Dzieła fortepianowe, z. 2 - Wariacje op. 9, 21, 24, 35
angielski Piano Works, Vol. 2 - Variations Op. 9, 21, 24, 35
niemiecki Klavierwerke, Band 2 - Variationen op. 9, 21, 24, 35
francuski Ouvres pour piano, vol. 2 - Variations op. 9, 21, 24, 35


Ilość stron:108
Format:230 x 305
Opracowanie na:fortepian solo
Obsada:Instrument (w nawiasie ilość materiałów wykonawczych)
Fortepian (1)
Rodzaj produktu:nuty drukowane
Wersja językowa:wstępu: angielska, niemiecka, francuska
tytułów utworów: niemiecka
Stopień trudności:7 w skali od 0 do 10
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
AutorzyEdytor: Seemann Carl, Stephenson Kurt
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL078382
Produkty podobne:Brahms Johannes - Klavier Werke, Band 1
Brahms Johannes - Piano Works Vol. 3: Collected Shorter Pieces (Urtext)
Brahms Johannes - Piano Works Vol. 4: Collected Shorter Pieces (Urtext)
Brahms Johannes - Piano Works Vol.1: Sonatas (Urtext)
Brahms Johannes - Piano Works, Variations, Piano Pieces and Studies, Vol. 5

Nowa edycja utworów fortepianowych Johannesa Brahmsa będących rezultatem wieloletnich podróży i tras koncertowych kompozytora po całym świecie. W niniejszym zbiorze zawarto Wariacje, m. in. na temat Niccolo Paganiniego op. 35 nr 64, czy też Wariacje na temat pieśni węgierskiej op. 21 nr 2.

In this new edition of Johannes Brahms' Piano Works the results of scholarly research into authentic sources of revision have been combined with the experience of international concert practice and established academic principles of interpretation.

Lista utworów:
Variationen über ein Thema von Robert Schumann op. 9 nr 4 (Brahms Johannes)
Variationen über ein eigenes Thema op. 21 nr 1 (Brahms Johannes)
Variationen über ein ungarisches Lied op. 21 nr 2 (Brahms Johannes)
Variationen über ein Thema von Georg Friedrich Haendel op. 24 nr 42 (Brahms Johannes)
Variationen über ein Thema von Niccolo Paganini op. 35 nr 64 (Brahms Johannes)

Okładka: Lipiński Karol, Impromptus na skrzypce

cena 35,95 zł.


nuty.pl

Lipiński Karol
Impromptus na skrzypce

angielski Impromptus na skrzypce


Ilość stron:12
Format:210 x 295
Opracowanie na:skrzypce solo
Obsada:Instrument (w nawiasie ilość materiałów wykonawczych)
Skrzypce (1)
Rodzaj produktu:nuty drukowane
Wersja językowa:biografii: polska, angielska
tytułów utworów: angielska
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
AutorzyRedaktor: Jurecka Krystyna
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL083198

Karol Lipiński-Skrzypek, kompozytor i dyrygent. Urodzony 30 października 1790 w Radzyniu (Podlasie), zmarł 16 grudnia 1861 w Urłowie koło Lwowa.
Naukę gry na skrzypcach rozpoczął w wieku pięciu lat pod kierunkiem ojca. W 1799 wraz z rodziną przeniósł się do Lwowa. Tu grał jako koncertmistrz w prowadzonej przez ojca orkiestrze pałacowej hr. Adama Starzeńskiego. Dodatkowo zainteresował się wiolonczelą i równie szybko jak na skrzypcach zdobył umiejętność gry na tym instrumencie. W 1809 objął stanowisko koncertmistrza, a w 1811 został kapelmistrzem orkiestry teatru operowego. W 1814 wyjechał do Wiednia, gdzie spotkał się z Ludwikiem Spohrem, niemieckim skrzypkiem i kompozytorem. Za jego namową Lipiński zdecydował się na karierę skrzypka-wirtuoza, zrezygnował z dotychczasowej pracy w lwowskim teatrze i poświęcił się wyłącznie doskonaleniu techniki skrzypcowej oraz przygotowaniu repertuaru.
W 1817 Karol Lipiński wystąpił we Lwowie, a następnie wybrał się w podróż artystyczną przez Węgry i Chorwację do Włoch - koncertował w Wenecji, Mediolanie, Padwie, Weronie i Piacenzy. W Piacenzy w kwietniu 1818 dwukrotnie wystąpił wspólnie z Niccolo Paganinim. Podczas kilkuletniego tournée artystycznego koncertował we Lwowie, Kijowie, Krzemieńcu, Kamieńcu Podolskiego, Wilnie, Krakowie, Wrocławiu, Poznaniu, Lipsku, Berlinie, Moskwie i Petersburgu, wszędzie zdobywając wielki aplauz. Na przełomie 1827-28 wystąpił z koncertami w Warszawie, po których otrzymał nominację na pierwszego skrzypka Dworu Królestwa Polskiego, a w 1831 Dworu Carskiego. W Warszawie ponownie koncertował w maju 1829 podczas uroczystości koronacji cara Mikołaja I - wówczas to znów zagrał z Paganinim.
W 1830 Lipiński na trzy lata zawiesił działalność koncertową i poświęcił się dalszemu doskonaleniu gry. W następnych latach wznowił tournée artystyczne po całej Europie, grał w Lipsku, Frankfurcie nad Menem, Paryżu (gdzie w urządzeniu koncertu pomógł mu Fryderyk Chopin), Londynie, Manchesterze, Wrocławiu. Po występach w Wiedniu, jako dowód uznania dla mistrzowskiej gry, otrzymał tytuł honorowego obywatela tego miasta.
W 1839 osiadł na stałe w Dreźnie, gdzie przez dwadzieścia lat pełnił funkcję koncertmistrza orkiestry króla saskiego Fryderyka Augusta. Uczestniczył także w wielu koncertach symfonicznych i kameralnych (m.in. grał z Ferencem Lisztem), podróżował do Lwowa, Kijowa i Warszawy oraz zajmował się pracą pedagogiczną (w 1845 opiekował się 14-letnim Józsefem Joachimem, zaś w 1848 13-letnim Henrykiem Wieniawskim).
Od 1846 z powodu choroby reumatycznej zaczął ograniczać stopniowo działalność koncertową. W 1854, za wybitne zasługi dla dworu królewskiego, został odznaczony Rycerskim Orderem księcia Alberta. Po przejściu na emeryturę w 1861 przeniósł się do swojego majątku Urłów koło Lwowa. Tu zorganizował szkołę muzyczną dla uzdolnionych dzieci chłopskich.

Ważniejsze kompozycje:

•"Dwa polonezy" op. 1 na skrzypce i orkiestrę
•"Siciliano varié" op. 2 na kwartet smyczkowy
•"Symfonia Es-dur" op. 2 nr 1 (przed 1810)
•"Symfonia C-dur" op. 2 nr 2 (przed 1810)
•"Symfonia B-dur" op. 2 nr 3 (przed 1810)
•"Sonet" na orkiestrę (przed 1810)
•"Favorite-Mazurka" na orkiestrę (przed 1810)
•"Szlachta czynszowa czyli Kłótnia o wiatr", opera (1810-14)
•"Dwa kaprysy" op. 3 na skrzypce i fortepian lub skrzypce solo
•"Wariacje G-dur" op. 4 na kwartet smyczkowy
•"Wariacje g-moll" op. 5 na skrzypce i orkiestrę
•"Trzy polonezy" op. 5 na fortepian
•"Polonez koncertowy" op. 6 na skrzypce i orkiestrę
•"Rondo alla Polacca E-dur" op. 7 na skrzypce i orkiestrę (przed 1817)
•'Trio na dwoje skrzypiec i wiolonczelę" op. 8 (1821)
•"Trzy polonezy" op. 9 na skrzypce i kwartet smyczkowy
•'Trzy kaprysy" op. 10 na skrzypce i fortepian lub skrzypce solo
•"Wariacje na temat z opery 'Kopciuszek' Rossiniego" op. 11 na skrzypce i orkiestrę
•"Trio na dwoje skrzypiec i wiolonczelę A-dur" op. 12
•"Ronda alla Polacca" op. 13 na skrzypce i orkiestrę
•"Koncert na skrzypce i orkiestrę fis-moll" op. 14 (1822)
•"Wariacje na temat z opery 'Pirat' Belliniego" op. 15 na skrzypce i orkiestrę (ok. 1820-24)
•"Duet na temat z opery 'Il Crociati di Egitto' Meyerbeera" op. 16 na skrzypce i orkiestrę (ok. 1820-24)
•"Rondo alla Polacca na temat pieśni polskich" op. 17 na skrzypce i orkiestrę (ok. 1820-24)
•"Rondeau de concert" op. 18 na skrzypce i orkiestrę (ok. 1820-24)
•"Wariacje na temat kawatiny z opery 'Cyrulik sewilski' Rossiniego" na skrzypce i orkiestrę (ok. 1820-24)
•"Souvenir de la mer Baltique, Divertissements" op. 19 na skrzypce i fortepian lub skrzypce solo
•"Koncert na skrzypce i orkiestrę D-dur 'Wojskowy'" op. 21 (ok. 1826)
•"Variations de bravoure sur une Romance militaire" op. 22 na skrzypce i orkiestrę
•"Fantaisie et variations op. 23 na motywach z opery 'Lunatyczka' Belliniego" na skrzypce i orkiestrę (ok. 1824)
•"Rodacy we Wszechnicy Wrocławskiej" na 4 głosy (1826)
•"Koncert na skrzypce i orkiestrę e-moll" op. 24 (1830-33)
•"Adagio elegiaco" op. 25 na skrzypce i orkiestrę
•"Fantazja i wariacje na motywach z opery 'Hugenoci' Meyerbeera" op. 26 na skrzypce i orkiestrę
•"Trzy kaprysy" op. 27 na skrzypce i fortepian lub skrzypce solo
•"Wielka fantazja na motywach z opery 'Purytanie' Belliniego" op. 28 na skrzypce i orkiestrę
•"Polonoise guerriére" op. 29 na orkiestrę (1837)
•"Trzy kaprysy" op. 29 na skrzypce i fortepian lub skrzypce solo
•"Fantazja na temat z opery 'Ernani' Verdiego" op. 30 na skrzypce i fortepian lub skrzypce solo (ok. 1845)
•"Fantazja na temat arii neapolitańskich" op. 31 na skrzypce i fortepian lub skrzypce solo
•"Koncert na skrzypce i orkiestrę A-dur" op. 32 (1844)
•'Fantazja na motywach z opery 'Krakowiacy i Górale' Stefaniego" op. 33 na skrzypce i orkiestrę (przed 1826)
•"Impromptus" op. 34 na skrzypce i fortepian lub skrzypce solo (ok. 1842r)


Lista utworów:
Impromptu no.1 (Lipiński Karol)

Okładka: Lipiński Karol, Souvenir de la Mer Baltique op.19

cena 45,95 zł.


nuty.pl

Lipiński Karol
Souvenir de la Mer Baltique op.19

francuski Souvenir de la Mer Baltique op.19


Ilość stron:16 + 3
Format:210 x 297
Opracowanie na:skrzypce i fortepian
Obsada:Instrument (w nawiasie ilość materiałów wykonawczych)
Skrzypce (1)
Fortepian (1)
Rodzaj produktu:nuty drukowane
Wersja językowa:biografii: polska, angielska
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
AutorzyAutor okładki: Pabisiak Barbara
Redaktor: Jurecka Krystyna, Czerwińska - Szymula Bogna
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL083259

Karol Józef Lipiński (ur. 30 października 1790 w Radzyniu Podlaskim na Lubelszczyźnie, zm. 16 grudnia 1861 w Urłowie) - polski skrzypek, kompozytor i pedagog.
Od wczesnego dzieciństwa zdradzał wybitne zdolności muzyczne. Gry na skrzypcach uczył się od piątego roku życia - początkowo od ojca Feliksa (1765-1847) (kapelmistrza orkiestry w majątku Potockich w Radzyniu Podlaskim koło Lublina).
Po przeniesieniu się Lipińskich w 1799 roku do Lwowa grał w orkiestrze prowadzonej przez ojca w domu Adama Starzeńskiego oraz w zespołach kameralnych. Pod koniec 1809 r. Lipiński został zaangażowany na stanowisko koncertmistrza orkiestry teatru niemieckiego we Lwowie ( Obowiązujący do 1842 roku przywilej teatralny obejmował tylko teatr niemiecki - polscy aktorzy działali wyłącznie na podstawie nie zawsze formalnych umów z przedsiębiorcami austriackimi). Po dwóch latach pracy w orkiestrze został jej kapelmistrzem. We Lwowie mieszkał przez 40 lat do 1839 r., pracując jako dyrygent, a potem dyrektor orkiestry. We Lwowie powstała zdecydowana większość jego kompozycji, m.in. symfonie, trzy koncerty skrzypcowe, kaprysy, polonezy.
Około 1810 roku powstały pierwsze autorskie utwory Lipińskiego: 3 symfonie Es-dur, B-dur, Uwertura D-dur. W 1812 roku odbył podróż do Warszawy, aby zapoznać się z pracą teatru operowego.
W roku 1814 wyjechał do Wiednia, aby poznać sławnego wówczas niemieckiego skrzypka-wirtuoza Ludwika Spohra. Po tym spotkaniu postanowił obrać karierę koncertującego skrzypka, zaś po powrocie do Lwowa porzucił pracę w teatrze i zajął się doskonaleniem gry na skrzypcach. Równocześnie tworzy i zajmuje się działalnością pedagogiczną.
Pod koniec października 1817 r. udaje się na koncerty do Włoch. Spotał się z Paganinim w 1818 r. (wspólnie koncertowali dwukrotnie 17 kwietnia i 24 maja 1818 r.).
W latach 1819-1824 koncertował w Kijowie, Krakowie, Poznaniu, Berlinie, Lipsku i Wrocławiu, Wilnie, Krzemieńcu i Kamieńcu Podolskim. W tym czasie powstały liczne jego utwory.
W 1823 r. koncertował w Kijowie wspólnie z Marią Szymanowską. Występował w Warszawie w grudniu 1827 i na początku 1828 r. dając sześć koncertów w Teatrze Narodowym, po których otrzymał nominację na pierwszego skrzypka Dworu Królewsko-Polskiego.
W 1829 r. podczas uroczystości koronacyjnych Mikołaja I, na które przybył również Paganini obaj artyści koncertowali wywołując w prasie warszawskiej gorącą polemikę na temat wyższości ich gry. Lipiński po powrocie z Warszawy zaniechał koncertowania i poświęcił się pracy kompozytorskiej. W 1834 r. rozpoczął występy z nowym repertuarem w Warszawie i Poznaniu, w 1835 roku udał się na półtoraroczną podróż artystyczna na Zachód. W Lipsku sprawował stanowisko koncertmistrza w słynnej orkiestrze Gewandhaus. Stamtąd udał się do Paryża. Koncertował niewiele z powodu długiej naprawy uszkodzonych skrzypiec. Z Paryża przeniósł się z koncertami do Anglii (Londyn, Manchester).
W latach 1837-1839 poczynił starania o stanowisko koncertmistrza kapeli króla saskiego w Dreźnie, które otrzymał w 1839 r. Niemal do ostatnich dni swego życia działalności jego związana była z tym miastem.
Współpracował z R. Wagnerem, przyjaźnił się z R. Schumannem. W Dreźnie powstały jego ostatnie utwory.Tutaj też rozwinął swoją działalność pedagogiczną kształcąc wielu skrzypków i opiekując się młodymi talentami (H. Wieniawski). Paganini zapytany, kto według niego jest najlepszym skrzypkiem na świecie odpowiedział: "Nie wiem kto jest najlepszy, ale Lipiński ma na pewno drugie miejsce".
Zmarł z powodu astmy.
Największe dzieła:
•Wariacje na tematy z opery "Kopciuszek" Rossiniego op. 10
•Rondo alla polacca op. 13
•I Koncert skrzypcowy fis-moll op. 14
•II Koncert skrzypcowy D-dur (Concerto militaire; Wojskowy) op. 21
•Variations de Bravoure op. 22
•Fantazja i wariacje na tematy z opery "Lunatyczka" Belliniego op. 23
•Fantazja na motywach opery "Krakowiacy i Górale" Stefaniego op. 33
•III Koncert skrzypcowy e-moll op.24
•IV Koncert skrzypcowy A-dur op.32















Lista utworów:
Souvenir de la mer baltique op. 19 (Lipiński Karol)

Okładka: Schumann Robert, Fantasiestucke For the Piano, op. 12

cena 35,95 zł.


nuty.pl

Schumann Robert
Fantasiestucke For the Piano, op. 12

polski Utwory fantastyczne na fortepian, op. 12
niemiecki Fantasiestucke For the Piano, op. 12


Ilość stron:40
Format:230 x 305
Opracowanie na:fortepian solo
Obsada:Instrument (w nawiasie ilość materiałów wykonawczych)
Fortepian (1)
Rodzaj produktu:nuty antykwaryczne
Wersja językowa:tytułów utworów: angielska, niemiecka
UWAGA: korzystanie z publikacji nie wymaga znajomości języka obcego, ponieważ publikacja nie zawiera opisów
Stopień trudności:5 w skali od 0 do 10
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
AutorzyEdytor: Vogrich Max
Kod produktu:NPL066087
Produkty podobne:Schumann Robert - 4 Marches Op. 76 for Piano
Schumann Robert - Davidsbündlertänze Op. 6 für Klavier
Schumann Robert - Fantaisie, Op. 17
Schumann Robert - Fantasia In C, Op. 17
Schumann Robert - Fantasiestücke, Op. 12
Schumann Robert - Fantasiestücke, Op. 12
Schumann Robert - Humoreske op. 20 - Urtext
Schumann Robert - Humoreske, Op. 20
Schumann Robert - Karnawał, op. 9
Schumann Robert - Kreisleriana Op. 16
Schumann Robert - Kreisleriana, Op. 16
Schumann Robert - Kreisleriana, Op. 16
Schumann Robert - Marches (Op. 76) et Trois Morceaux De Fantaisie (Op. 111)
Schumann Robert - Noveletten for the Piano, Op. 21
Schumann Robert - Novelletten, Op. 21
Schumann Robert - Phantasiestücke, Op. 12
Schumann Robert - Tocatta Op. 7 et Allegro Op. 8
Schumann Robert - Toccata C-dur op. 7
Schumann Robert - Toccata C-dur Op. 7
Schumann Robert - Toccata, Op. 7

Robert Schumann to niemiecki kompozytor i pianista okresu romantyzmu, obok dzieł symfonicznych, koncertów i utworów wokalno instrumentalnych, napisał 35 opusów miniatur fortepianowych, najważniejsze z nich to własnie Utwory fantastyczny op. 12 i op. 111, oraz Wariacje na temat A-B-E-G-G, Papillons, Tańce Davidsbundlerów, Karnawał, Sceny dziecięce, Noweletty, Sceny leśne, Albumblatter.


Lista utworów:
Des Abends / In the Evening op. 12 nr 1 (Schumann Robert)
Aufschwung / Soaring op. 12 nr 2 (Schumann Robert)
Warum? / Why? op. 12 nr 3 (Schumann Robert)
Grillen / Whims op. 12 nr 4 (Schumann Robert)
In der Nacht / In the night op. 12 nr 5 (Schumann Robert)
fabel / Fable op. 12 nr 6 (Schumann Robert)
Traumes Wirren / Dream Visions op. 12 nr 7 (Schumann Robert)
Ende Vom Lied / Epilogue op. 12 nr 8 (Schumann Robert)

cena 1099 zł.


nuty.pl

Komplet miniatur WNN

polski Komplet miniatur WNN


Opracowanie na:materiał do analizy
Rodzaj produktu:nuty drukowane
Wersja językowa:opisów: polska, angielska
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
AutorzyRedaktor: Ekier Jan
Kod produktu:NPL082869

Wydanie Narodowe jest pierwszym w świecie źródłowo-krytycznym wydaniem kompletu dzieł Fryderyka Chopina, redagowanym przez prof. Jana Ekiera i Pawła Kamińskiego na podstawie wszystkich dostępnych źródeł rękopisów, kopii zatwierdzonych przez samego Chopina i pierwszych wydań, przy użyciu najnowocześniejszych metod naukowych. Celem Wydania Narodowego jest przedstawienie całej zachowanej twórczości Chopina w jej autentycznym kształcie.


Spis treści:

Utwory wydane za życia Chopina
Ballady op. 23,38,47,52
Etiudy op.10,25,Trzy etiudy
Impromptus op. 29,36,51
Mazurki(A) op. 6,7,17,24,30,33,41,Mazurek(Gailliard), Mazurek a (z albumu La France, Musicale/Notre Temps) op. 50,56,59,63
Nocturny op. 9,15,27,32,37,48,55,62
Polonezy(A) op. 26,40,44,53,61
Preludia op. 28,45
Ronda op. 1,5,16
Scherza op. 20,31,39,54
Sonaty op. 35,58
Walce(A) op. 18,34,42,64
Dzieła różne(A) Variations brillantes op. 12, Bolero, Tarantela, Allegro de concert, Fantazja op. 49, Berceuse, Barkarola, Suplement- Wariocja VI z Hexameronu
Koncert e-moll op.11(wersja na jeden fortepian)
Koncert f-moll op. 21(wersja na jeden fortepian)
Utwory koncertowe na fortepian i orkiestrę op. 2,13,14
Polonez Es-dur op.22 na fortepian i orkiestrę(wersja na jeden fortepian)
Wariacje na temat z Don Giovanniego Mozarta op. 2(partytura)
Koncert e-moll op. 11 partytura(wersja historyczna)
Fantazja na tematy polskie op. 13 Partytura
Krakowiak op. 14 Partytura
Koncert f-moll op. 21 Partytura(wersja historyczna)
Polonez Es-dur op. 22 Partytura
Utwory na fortepian i wiolonczelę Polonez op. 3, Grand Duo Concertant, Sonata op. 65
Trio na fortepian, skrzypce i wiolonczela op. 8
Utwory wydane pośmiertnie
Mazurki(B) B,Ga,C,F,G,B,As,C,a,g,f
Polonezy(B) B, g,As, gis,d,f,b,B,Ges
Walce(B) E,h,Des,As,e,Ges,As,f,a
Różne utwory Marsz żałobny, Nocturn e, Ecossaises D, Kontredans, Lento con gran espressione, Preludium As, Impromptu cis, Presto con leggierezza, Fantasie-Impromptu, "Wiosna", Sostenuto, Kartka z albumu, Galop Marquis, Nocturn c
Koncert e-moll op.11(wersja z drugim fortepianem)
Koncert f-moll op. 21(wersja z drugim fortepianem)
Utwory koncerowe na fortepian i orkiestrę (wersja z drugim fortepianem)
Koncert e-moll op.11 Partytura wersja koncertowa
Koncert f-moll op. 21 Partytura wersja koncertowa
Waricje D-dur na 4 ręce, Rondo C-dur na dwa fortepiany-wersja robocza Ronda C-dur na jeden fortepian
Pieśni i piosenki





Wyszukiwarka






Strona główna

Centrum Dystrybucji Nut nuty.pl
FRAZA s.c., ul. Łużycka 28a, 51-111 Wrocław
tel./fax (071) 325-82-11, tel. 372-66-68
Copyright 1997 - 2014 Fraza s.c., Wrocław, Poland