Indeks autorów | | Wyszukiwarka | | Mapa serwisu |
cena 5,95 zł. nuty.pl | Schumann Robert Walc op. 124 nr 4
W twórczości Schumanna na pierwszy plan wysuwa się muzyka fortepianowa oraz pieśni, które odzwierciedlają typowe cechy muzyki romantycznej.
|
cena 11,95 zł. nuty.pl | Schumann Robert Walc op. 124 nr 10
Romantyczny walc R.Schumanna, jednego z najwybitniejszych kompozytorów tego okresu. Czołówka kompozytorów romantycznych to: F. Schubert, F. Chopin, F. Mendelssohn, a w 2. połowie XIX w. - J. Brahms, R. Strauss, H. Wolf, F.Liszt.
|
cena 11,95 zł. nuty.pl | Schumann Robert Walc op. 124 nr 4 na skrzypce i fortepian Walc op. 124 nr 4
Romantyczny walc w tempie vivace. W twórczości Schumanna na pierwszy plan wysuwa się muzyka fortepianowa oraz pieśni, które odzwierciedlają typowe cechy muzyki romantycznej. Prezentowany walc, jest transkrypcją walca, w wersji oryginalnej napisanego na fortepian. Lista utworów: |
cena 27,95 zł. nuty.pl | Stachak Tatiana Uczeń i nauczyciel, duety gitarowe, z. 3 Uczeń i nauczyciel, duety gitarowe, z. 3 Pupil And Teacher, guitar duets, Vol. 3 Schüler und Lehrer, gitarrenduos, 3
W trzecim zeszycie Ucznia i nauczyciela szczególną uwagę zwrócono na problemy artykulacyjne. W wielu utworach (m.in.: Słoń, Wesoły wieśniak, Musette, Walc Griega) pojawiają się szczegółowe oznaczenia, np.: staccato, portato, a także różnego rodzaju akcenty. Nowym elementem jest również zastosowana w kilku utworach technika legato (Romans, Musette, Walc Griega). Podczas pracy nad tymi utworami warto zwrócić uwagę na problem wybrzmiewania dźwięku na gitarze. Precyzyjna realizacja pauz oraz artykulacji staccato lub portato wymaga wykonania dodatkowego ruchu w celu stłumienia dźwięku (bądź poprzez zdjęcie palca lewej ręki ze struny, bądź przez stłumienie dźwięku palcami prawej ręki). Problem ten jest często zaniedbywany w nauczaniu gry na gitarze, co sprawia, że gra wielu uczniów jest pod względem artykulacyjnym mało klarowna i wyrazista. W trzecim zeszycie uczeń poznaje również nowe dźwięki w wysokim rejestrze oraz uczy się grać w wysokich pozycjach zarówno na strunach wiolinowych jak i basowych (np. Gawot, Gymnopédie, Romans, Walc Griega). Warto przy tej okazji uzmysławiać uczniom istotną rolę palcowania w grze na gitarze, które ma nie tylko uzasadnienie praktyczne (związane z wygodą gry), ale również kształtuje muzyczną stronę utworu: wpływa na barwę i wybrzmiewanie dźwięku, umożliwia płynne i logiczne frazowanie. W utworach podano również propozycję palcowania prawej ręki, zaznaczając jednak tylko, którym palcem najwygodniej jest rozpocząć frazę. Bardziej szczegółowe palcowanie pojawia się w kilku fragmentach, w których sugerowane jest wprowadzenie kciuka lub palca serdecznego. Ostatnie trzy zawarte w niniejszej publikacji utwory są już nieco trudniejsze zarówno od strony technicznej, jak i muzycznej pojawiają się w nich zmiany tonacji, ozdobniki, dwudźwięki, triole, a także bardziej skomplikowane grupy rytmiczne (Walc Griega, Walc Chopina, Humoreska). This publication was created with all beginner guitarists in mind. At an early stage of music performance education they rarely have an opportunity to commune with the music of great masters. Although transcriptions of pieces by Chopin, Mozart or Beethoven for solo guitar are increasingly popular, however due to technical problems they present, these transcriptions are often too difficult for beginners. This edition contains a collection of ten well-known pieces from the classical repertoire, arranged for two guitars. The author's main intention was to provide a simple solo part which could be performed even by the youngest and least advanced guitarist, with an accompaniment of his/her teachers. A monodic facture treament of the solo part, intended for a pupil, makes it possible to avoid difficult left hand positions (which often cause hand stiffening and a general discomfort while playing) allowing him/her to concentrate on the most important aspects of performing music, such as tone quality, fluent phrasing and articulation. Pieces gathered in this publication enable pupils to gradually familiarise themselves with new notes and musical language. Lista utworów: |
cena 23,95 zł. nuty.pl | Schumann Robert Walc i taniec fantastyczny Walc i taniec fantastyczny
Obie miniatury pochodzą ze zbioru 20 utworów fortepianowych "Albumblatter" op. 124 (dedykowanego "Pani Almie Wasilewskiej", żonie jednego z pierwszych biografów Schumanna). Kompozycje składające się na ten zbiór nie powstały w jednym czasie, lecz pisane były w okresie od 1832 do 1845 roku; nie stanowią też jednolitej pod względem stylistycznym całości. Niektóre z nich opatrzone są tytułami sugerującymi jakąś treść pozamuzyczną, oczywiście w sposób bardzo ogólnikowy, inne posiadają tytuły związane z formą czy tylko rodzajem tempa. Tytuły te - jak sam kompozytor wyjaśnił - mają ułatwić wykonawcy wniknięcie w charakter kompozycji. Dodawane były zawsze już po jej napisaniu, nie stanowią więc jakiegoś konkretnego programu. Walc i Taniec fantastyczny, umieszczone w jednym zbiorze, nie pochodzą z jednego okresu. Walc napisany w 1835 roku jest nastrojowym obrazkiem o melodii rozwijającej się w niesymetrycznych frazach, co zaciera taneczny charakter utworu. Odmiennie potraktowany został Taniec fantastyczny, skomponowany w 1836 roku. Bardzo szybkie tempo i faktura - nie ma tu jakiegoś wyraźnego akompaniamentu, lecz melodia przewija się w partiach lewej i prawej ręki, jakby się przedrzeźniając - podkreślają groteskowy, fantastyczny charakter utworu. Lista utworów: |
Wyszukiwarka
Strona główna
Centrum Dystrybucji Nut nuty.pl
FRAZA s.c., ul. Łużycka 28a, 51-111 Wrocław
tel./fax (071) 325-82-11, tel. 372-66-68
Copyright 1997 - 2014 Fraza s.c., Wrocław, Poland