•Centrum Dystrybucji Nut•
System sklepów muzycznych
  

pokaż koszyk
Pomoc  Podręczniki  Utwory okolicznościowe  Nuty na instrumenty klawiszowe  Nuty na instrumenty strunowe  Nuty na instrumenty dęte drewniane i dęte blaszane  Nuty na instrumenty perkusyjne  Nuty na głosy solowe i chóry  Śpiewniki turystyczne, biesiadne i rockowe  Książki  Nuty na orkiestrę  Nuty na zespoły kameralne oraz rockowe  Inne 
Indeks autorów |  Wyszukiwarka |  Mapa serwisu 

W Kręgu

Dostępne opracowania:

2 fortepiany (1)
fortepian solo (i wokal) lub keyboard lub gitara zawiera dodatkowo linię melodyczną, teksty, akordy, diagramy chwytów gitarowych (1)
książka (6)
książka z przykładami nutowymi (1)
wiolonczela i fortepian (1)
zespół wokalny i zespół kameralny ( partytura ) (1)

W Kręgu znajdziesz w 13 publikacjach wymienionych poniżej:


Okładka: Bargielski Zbigniew, W kręgu na głosy solo i instrumenty /part./

cena 11 zł.


nuty.pl

Bargielski Zbigniew
W kręgu na głosy solo i instrumenty /part./

Ilość stron:24
Format:265 x 342
Opracowanie na:zespół wokalny i zespół kameralny ( partytura )
Rodzaj produktu:nuty drukowane
Wersja językowa:polska, niemiecka
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
Kod produktu:NPL003312

Zbigniew Bargielski to polski kompozytor, studiował prawo na uniwersytecie w Lublinie, następnie kompozycję w PWSM w Warszawie u Tadeusza Szeligowskiego, następnie w PWSM w Katowicach, w Paryżu odbył studia uzupełniające oraz w Grazu. W swoich utworach rozwija oryginalną koncepcję centrowej organizacji dźwięków. "W Kręgu" to kompozycja, która należy do ważniejszych w twórczości Bargielskiego, na sopran, alt, baryton, i bas solo oraz zespół kameralny, który składa się z 2 flauti, 2 oboi, 2 fagotti, saxofono alto, 2 viole, 2 violoncelli, contrabbasso, chitarra elettrica, armonica elettrica, soprano, alto, baritono, basso.


Lista utworów:
W Kręgu (Bargielski Zbigniew)

Okładka: Kowalska Małgorzata, ABC historii muzyki

cena 57,85 zł.


nuty.pl

Kowalska Małgorzata
ABC historii muzyki

Ilość stron:696
Format:173 x 244
Rodzaj produktu:książka
Wersja językowa:polska
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
Kod produktu:NPL052282

Obszerna praca systematyzująca wiedzę z zakresu historii muzyki, stanowi jedno z możliwych ujęć historii muzyki w zarysie.


Spis treści:

Przedmowa
Prolog
Historia muzyki jako nauka
Periodyzacja dziejów muzyki
Początki muzyki
Starożytność
Grecja
Znaczenie Grecji w obszarze kultur starożytnych
System dźwiękowy i notacyjny
Instrumenty muzyczne
Formy i gatunki
Zabytki muzyczne
Rzym
Izrael
Kultura muzyczna w innych ośrodkach
Średniowiecze
Periodyzacja epoki średniowiecza. Rola Kościoła w średniowiecznej Europie
Monodia żredniowieczna - chorał gregoriański
Geneza i zakres nazwy "Chorał gregoriański"
Cechy chorału gregoriańskiego
Msza
Oficjum
Tropy i sekwencje
Dramat liturgiczny
Systematyka śpiewów chorałowych
Muzyka świecka wczesnego średniowiecza
Kościoła wschodniego
Początki wielogłosowości europejskiej - organum
Ars antiqua
Geneza nazwy. Ewolucja organum. Klauzula, konduktus
Początki motetu średniowiecznego
Rozwój notacji
Muzyka świecka - trubadurzy i truwerzy
Ars nowa
Ośrodki, twórcy, gatunki, rozwój notacji menzuralnej
Motet izorytmiczny
Wielogłosowa msza cykliczna
Muzyka świecka
Linearyzm polifonii średniowiecznej
Teoria muzyki w średniowieczu
Między średniowieczem a renesansem - okres burgundzki
Muzyka polska w średniowieczu
Kultura muzyczna w Polsce pogańskiej
W kręgu chorału gregoriańskiego
Ars antiqua w muzyce polskiej
Polska ars nova
Na przełomie średniowiecza i renesansu
Renesans
Odrodzenie czy nowa epoka w muzyce? Geneza nazwy epoki, granice czasowe, ośrodki twórcy
Ogólna charakterystyka epoki renesansu
Muzyka religijna - podstawowe formy i najwybitniejsi twórcy
Motet
Msza
Kanon
Świecka muzyka wokalna
Pieśń
Madrygał
Muzyka instrumentalna
Renesans w muzyce polskiej
Polska kultura muzyczna w XVI wieku a europejski uniwersalizm sztuki
Organizacja życia muzycznego w XVI-wiecznej Polsce
Teoria muzyki w 1.połowie XVI wieku
Twórczość muzyczna w XVI wieku
Tabulatury organowe z 1.połowy XVI wieku
Msze i motety w 2. połowie XVI wieku
Pieśń w 2. połowie XVI wieku
Muzyka instrumentalna
Twórczość Mikołaja Zieleńskiego
Barok
Geneza nazwy epoki, granice czasowe, periodyzacja
Barokowa sztuka akompaniamentu improwizowanego - basso continuo
Formy i gatunki barokowe
Przemiany tonalne i temperacja stroju muzycznego
Muzyka wokalno - instrumentalna
Opera
Oratorium
Pasja
Kantata
Angielski anthem
Msza
Muzyka instrumentalna
Rozwój instrumentarium. Nowe funkcje instrumentów. Formy, gatunki
Sonata
Concerto grosso
Koncert solowy
Suita
Wariacyjność w muzyce baroku
Fascynacja polifonią instrumentalną
Dwie największe indywidualności epoki baroku - Bach i Händel
Johann Sebastian Bach
Utwory wokalno-instrumentalne
Utwory instrumentalne
Georg Fridrich Händel
Utwory wokalno-instrumentalne
Utwory instrumentalne
Muzyka polskiego baroku
Główne zagadnienia - uwarunkowania historyczne, ośrodki, organizacja życia muzycznego, styl dawny i nowy
Twórczość wokalno-instrumentalna
Twórczość instrumentalna
Przełom Baroku i Klasycyzmu
Specyficzne przemiany stylistyczne
Twórczość operowa
Muzyka klawesynistów francuskich
Klawesynowa twórczość Domenika Scarlattiego
Twórczość synów Johanna Sebastiana Bacha
Szkoły przedklasyczne
Klasycyzm
Założenia estetyczne i cechy klasycyzmu w muzyce
Reforma operowa Christopha Willibalda Glucka
Klasycy wiedeńscy
Muzyka instrumentalna
Symfonia
Gatunki kameralne
Koncert instrumentalny
Sonata fortepianowa
Temat z wariacjami i technika wariacyjna
Muzyka wokalno-instrumentalna
Kompozytorzy współcześni klasykom wiedeńskim
Klasycyzm w muzyce polskiej
Warunki życia muzycznego w Polsce w 2. połowie XVIIII wieku
Muzyka sceniczna
Muzyka religijna
Pieśni i kantaty świeckie
Muzyja instrumentalna
Szkolnictwo w Polsce w 2. połowie XVIII wieku i na początku XIX wieku
Polska kultura muzyczna w początkach w początkach XIX wieku. U progu romantyzmu
Józef Elsner, Karol Kurpiński
Inni kompozytorzy
Romantyzm
Romantyzm w sztuce XIX wieku
Cechy warsztatu kompozytorskiego. Harmonika i instrumentacja
Fazy rozwoju muzyki w XIX wieku. Różnorodność muzyki romantycznej
Kompozytorzy XIX w.
Formy i gatunki solowe w romantyzmie
Pieśń solowa z towarzyszeniem fortepianu
Miniatura instrumentalna
Sonata. Wielkie formy solowe
Muzyka kameralna
Twórczość orkiestrowa
Kontynuacja tradycji klasycznych w symfonii
Programowa muzyka symfoniczna
Koncert instrumentalny i inne formy solowe z udziałem orkiestry
Opera i inne formy sceniczne
Ogólna charaktestyka
Francja
Włochy
Niemcy
Dramat muzyczny Wagnera i idea Gesamtkunstwerk
Kraje słowiańskie
Wielkie formy wokalno instrumentalne
Oblicze muzyki w ostatnich dekadach XIX wieku
Romantyzm w muzyce polskiej
Warunki życia muzycznego w Polsce w XIX wieku
Fryderyk Chopin
Polscy twórcy romantyczni w 1. połowie XIX wieku
Stanisław Moniuszko
Wiolonistyka w twórczości Henryka Wieniawskiego
Dwutorowość rozwoju muzyki polskiej w 2. połowie XIX wieku
Kompozytorzy Młodej Polski
XX wiek
Uwagi ogólne
Impresjonizm
Ekspresjonizm
Dodekafonia
Syntezy stylistyczne po I wojnie światowej
Muzyka w Europie
Igor strawiński
Kompozytorzy francuscy
Kompozytorzy włoscy
Kompozytorzy niemieccy
Béla Bartók
Kompozytorzy czescy
Siergiej Prokofiew i inni twórcy rosyjscy
Muzyka angielska
Muzyka amerykańska
Olivier Messiaen i jego uczniowie. Serializm i aleatoryzm
Muzyka wykorzystująca nowe technologie produkowania i nagrywania efektów akustycznych
Zmierzch partytury?
Postmodernizm
Muzyka polska
Karol Szymanowski
Muzyka polska w latach międzywojennych
W kręgu dawnych tradycji
Nowe kierunki
Muzyka polska w czasie II wojny światowej i w pierwszych latach po wojnie
Muzyka polska po 1956 roku
Graży Bacewicz
Witold Lutosławski
Kazimierz Serocki
Tadeusz Baird
Włodzimierz Kotoński
Krzysztof Penderecki
Wojciech Kilar
Henryk Mikołaj Górecki
Bogusław Schaeffer
Inni twórcy
Kompozytorzy polscy na emigracji
Epilog
Bibliografia
Indeks osób

Okładka: Gwizdalanka Danuta, Meyer Krzysztof, Lutosławski. Droga do mistrzostwa

cena 49 zł.


nuty.pl

Gwizdalanka Danuta, Meyer Krzysztof
Lutosławski. Droga do mistrzostwa

polski Lutosławski. Droga do mistrzostwa


Ilość stron:556
Format:150 x 215
Opracowanie na:książka
Rodzaj produktu:książka
Wersja językowa:opisów: polska
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
AutorzyAutor okładki: Abako Witold
Kod produktu:NPL058429

Niniejsza książka jest drugą częścią fundamentalnej monografii o życiu i twórczości Witolda Lutosławskiego (1913-1994). Całość składa się z dwóch woluminów a pierwsza część - zatytułowana Droga do dojrzałości - ukazała się w 2003 roku. Autorzy szczegółowo opisują biografię Lutosławskiego i przeprowadzają analizy wszystkich utworów powstałych po roku 1960. Monografia zawiera obszerny materiał ilustracyjny w postaci przykładów muzycznych i zdjęć. Publikacja tej książki o czołowej postaci polskiej muzyki drugiej połowy XX wieku znakomicie wpisuje się w Rok Witolda Lutosławskiego ogłoszony przez Sejm Rzeczypospolitej Polskiej w 2004 roku.


Spis treści:

W kręgu awangardy
Gry weneckie
Trzy poematy Henri Michaux
Kolejne sukcesy, nowe doświadczenia
Kompozytor - słuchacz - krytyk
Kwartet smyczkowy
Paroles tisses
Lata 1965 - 1968
II Symfonia
Livre pour orchestre
Znów w cieniu polityki
Koncert wiolonczelowy
Dekada sukcesów
Słowo kompozytora
Preludia i fuga
Les espaces du sommeil
W oczekiwaniu na natchnienie
Mi-parti
W orbicie propagandy
We władzach Związku Kompozytorów Polskich
Novelette
Miniatury i marginalia
Koncert podwójny
Słuchacz i sędzia
Rozmyślając nad przysłością muzyki
Czas nadziei, niepokoju i sprzeciwu
III Symfonia
Dyrygent
Łańcuchy
Partita
Klasyk i autorytet
Nauczyciel i mentor
Koncert fortepianowy
"Obywatel Lutosławski"
Chantefleurs et chantefables
Muzyka sceniczna która niepowstała
IV Symfonia
Ostatni rok
Wykaz twórczości
Bibliografia
Spis ilustracji
Indeks utworów i pism Lutosławskiego
Indeks osób i tytułów

Okładka: Tuchowski Andrzej, Benjamin Britten. Twórca, dzieło, epoka.

cena 21,05 zł.


nuty.pl

Tuchowski Andrzej
Benjamin Britten. Twórca, dzieło, epoka.

Ilość stron:250
Format:168 x 238
Rodzaj produktu:książka
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
Kod produktu:NPL059883


Spis treści:

Od autora
I. Anglia z początków XX stulecia – sytuacja w muzyce przed nadejściem pokolenia „wielkiej wojny”
II. Dzieciństwo w rodzinnym Suffolk
III. Nauka u Franka Bridge’a – czas życiowego przełomu
IV. Londyn lat trzydziestych – studia w Royal College of Music
V. Londyn lat trzydziestych – w kręgu filmu, teatru, literatury
VI. Pobyt w Ameryce
VII. W wojennej Anglii
VIII. Peter Grimes – u progu światowej kariery
IX. W kręgu opery kameralnej – The English Opera Group
X. Ku szczytom sławy
XI. Egzotyczne podróże – nowe impulsy twórcze
XII. The Red House
XIII. W poszukiwaniu wielkiej syntezy – przypowieści religijne
XIV. U schyłku życia
Zakończenie
Spis wydanych utworów Brittena
Publikacje Brittena
Bibliografia (wybór)
Indeks kompozycji Brittena
Indeks nazwisk
Spis ilustracji

Okładka: Furtado Nelly, Mosley Timothy, Say It Right

cena 27,95 zł.


nuty.pl

Furtado Nelly, Mosley Timothy
Say It Right

polski Powiedz prawdę
angielski Say It Right


Ilość stron:8
Format:230 x 305
Opracowanie na:fortepian solo (i wokal) lub keyboard lub gitara zawiera dodatkowo linię melodyczną, teksty, akordy, diagramy chwytów gitarowych
Obsada:Instrument (w nawiasie ilość materiałów wykonawczych)
Fortepian (1) lub Głos wokalny lub Gitara lub Keyboard
Rodzaj produktu:nuty drukowane
Wersja językowa:tytułów utworów: angielska
słów utworów: angielska
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
AutorzyWykonawca: Furtado Nelly
Kod produktu:NPL065753

Najpopularniejszy przebój kanadyjskiej piosenkarki i kompozytorki - Nelly Furtado - zatytułowany "Say It Right". Utwór pochodzi z jej najnowszego krążka "Loose" i szybko podbił pierwsze miejsca list przebojów na całym świecie. Artystka wydała ogółem trzy płyty, pozostałe to: "Whoa, Nelly!" i "Folklore". Ponadto jest zdobywczynią wielu nagród i nominacji, m. in. Radio Music Awards, West Coast Music Awards, American Music Awards, Grammy Awards, MTV Europe Music Awards i wielu innych. Do jej twórczości należą również utwory z takich filmów, jak: "Tajemnice Smallville", "Roswell: W kręgu tajemnic", "Lara Croft: Tomb Raider" i inne.


Sheet music.


Lista utworów:
Say It Right (Nelly Furtado)

Okładka: Wallen Errollyn, Dervish for Cello and Piano

cena 78,95 zł.


nuty.pl

Wallen Errollyn
Dervish for Cello and Piano

polski Derwisz na wiolonczelę i fortepian
angielski Dervish for Cello and Piano


Ilość stron:12 + 4
Format:210 x 297
Opracowanie na:wiolonczela i fortepian
Obsada:Instrument (w nawiasie ilość materiałów wykonawczych)
Wiolonczela (1)
Fortepian (1)
Rodzaj produktu:nuty drukowane
Wersja językowa:tytułów utworów: angielska
UWAGA: korzystanie z publikacji nie wymaga znajomości języka obcego, ponieważ publikacja nie zawiera opisów
Stopień trudności:5 w skali od 0 do 10
Stopień trudności akompanamentu:5 w skali od 0 do 10
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL067931

Errollyn Wallen (ur. 1968 r.) to brytyjska kompozytorka zamieszkująca w Londynie. W kręgu jej inspiracji znajduje się przede wszystkim współczesna awangardowa muzyka, a także popularna muzyka rozrywkowa. "Dervish" to kompozycja na wiolonczelę i fortepian. Tytułowy "derwisz" to członek muzułmańskiego bractwa o charakterze mistycznym - ascetyczny, wędrowny mnich. Utwór utrzymany jest w nowoczesnej harmonice. W partii wiolonczeli odnaleźć można liczne glissanda, flażolety, tremola, a także uderzanie w pudło rezonansowe instrumentu. Kompozytorka eksponuje przede wszystkim wysoki rejestr wiolonczeli. Partia fortepianu charakteryzuje się m. in. użyciem gęstych słupów akordowych oraz rozłożonych akordów granych unisono w najniższym rejestrze.


Lista utworów:
Dervish for Cello and Piano (Wallen Errollyn)

Okładka: Wallen Errollyn, The Girl in My Alphabet for two Pianos

cena 100,95 zł.


nuty.pl

Wallen Errollyn
The Girl in My Alphabet for two Pianos

polski Dziewczyna w moim alfabecie na dwa fortepiany
angielski The Girl in My Alphabet for two Pianos
niemiecki The Girl in my Alphabet für zwei Klavieres
francuski The Girl in my Alphabet pour 2 pianos


Ilość stron:16
Format:296 x 410
Opracowanie na:2 fortepiany
Obsada:Instrument (w nawiasie ilość materiałów wykonawczych)
Partytura (1)
Fortepian II (0)
Fortepian I (0)
Rodzaj produktu:nuty drukowane
Wersja językowa:tytułów utworów: angielska
UWAGA: korzystanie z publikacji nie wymaga znajomości języka obcego, ponieważ publikacja nie zawiera opisów
Stopień trudności:7 w skali od 0 do 10
Stopień trudności akompanamentu:7 w skali od 0 do 10
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
Kod produktu:NPL067982

Errollyn Wallen (ur. 1968 r.) to angielska artystka zamieszkująca w Londynie. Uważa się ją za pierwszą czarnoskórą, brytyjską kompozytorkę. W muzyce Wallen odnaleźć można szeroki zakres przeróżnych wpływów. W kręgu jej inspiracji znajduje się bowiem zarówno współczesna muzyka awangardowa, jak i popularna muzyka rozrywkowa. "The Girl in my Alphabet" to kompozycja Wallen na dwa fortepiany. Utwór ten charakteryzuje się m. in. częstymi zmianami metrum, nowoczesną harmoniką, gęstą fakturą, zastosowaniem glissand, zawiera również wiele fragmentów (lub motywów) powtarzanych repetytywnie.


Lista utworów:
The Girl in My Alphabet (Wallen Errollyn)

Okładka: Demska-Trębacz Mieczysława, Muzyczny pejzaż Lubelszczyzny. Dworki i dwory

cena 23,15 zł.


nuty.pl

Demska-Trębacz Mieczysława
Muzyczny pejzaż Lubelszczyzny. Dworki i dwory

polski Muzyczny pejzaż Lubelszczyzny. Dworki i dwory


Ilość stron:234
Format:145 x 205
Opracowanie na:książka
Rodzaj produktu:książka
Wersja językowa:polska
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL081170

Zachowane zapisy pamiętnikarskie ziemian stanowią dzisiaj bogate źródło informacji o unikalnej kulturze, która kształtowała się w specyficznych warunkach polskiej wsi, w bliskim kontakcie z przyrodą, krajobrazem i klimatem, w związku z ludźmi i miejscową obyczajowością. Kultura muzyczna ziemian, osiadłych na terenach między Wisłą a Bugiem, ukazana jest w niniejszej książce w oparciu o relacje utrwalone we fragmentach przez świadków wydarzeń artystycznych.
Zachowane źródła zaświadczają, że muzyka w dworskich siedzibach wiejskich była mocną pozycją życia kulturalnego.
Książka gromadzi skromne szkice, które są zapisem losów garstki mieszkańców lubelskiej prowincji w długim dziewiętnastym stuleciu i kroniką ocalonych od zapomnienia wydarzeń. Być może świadectwa kultury muzycznej opisane w tej książce okażą się dla Czytelników atrakcyjne. Może te kartki z dziejów Lubelszczyzny zafascynują odbiorcę. Może pośród tego co skończone i nietrwałe w kręgu dworkowej kultury znajdzie on dla siebie wartości cenne i nieprzemijające.


Spis treści:

O mieszkańcach ziemiańskich gniazd nad Bystrzycą
Muzyka w siedzibach magnackich
Muzyka w wiejskim krajobrazie
Sylwetki muzykalnych ziemian
Po napisaniu
Spis ilustracji

Okładka: Łukaszewski Marcin Tadeusz, Muzyka chóralna o tematyce religijnej kompozytorów warszawskich 1945-2000

cena 42 zł.


nuty.pl

Łukaszewski Marcin Tadeusz
Muzyka chóralna o tematyce religijnej kompozytorów warszawskich 1945-2000

polski Muzyka chóralna o tematyce religijnej kompozytorów warszawskich 1945-2000


Ilość stron:464
Format:200 x 280
Opracowanie na:książka
Rodzaj produktu:książka
Wersja językowa:polska
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL081179

Muzyka o tematyce religijnej stanowi ważny rozdział w polskiej twórczości kompozytorskiej powstałej w latach 1945-200. Twórcy piszący utwory o tej tematyce komponowali dzieła do tekstów religijnych wyrażając w ten sposób własne uczucia religijne, ale także dla zamanifestowania określonej postawy społeczno-politycznej. W różnych okresach, w chwilach trudnych dla Polski, twórczość muzyczna o tematyce religijnej stawała się nośnikiem tradycji, religijności i, niejednokrotnie, podtrzymywała na duchu. Wpisuje się ona zarówno w historię Polski, jak i w historię polskiej twórczości kompozytorskiej.
Praca niniejsza podejmuje próbę usystematyzowania zjawisk i tendencji twórczych występujących w utworach na chór mieszany a cappella o tematyce religijnej, napisanych w latach 1945-2000 przez kompozytorów warszawskich.
Praca adresowana jest do szerokiego kręgu odbiorców, przede wszystkim do muzykologów i teoretyków muzyki prowadzących badania nad polską współczesną muzyką o tematyce religijnej i polską współczesną muzyką chóralną a cappella, jak również do kompozytorów, chórmistrzów, dyrektorów festiwali chóralnych i chórzystów.


Spis treści:

Wykaz ważniejszych sktótów
Wprowadzenie. Problematyka pracy
Założenia metodologiczne
Treść pracy
Zakres podstawowych pojęć
Motywy pojęcia tematu
Przebieg badań i zastosowane metody badawcze
Charakterystyka piśmiennictwa
Encyklopedie i słowniki
Ujęcia historyczne
Monografie
Materiały pokonferecyjne, zeszyty naukowe, wydawnictwa wyższych uczelni muzycznych, muzykologii uniweryteckich i ZKP
Biografie kompozytorów i opracowania ich twórczości
Stan badań nad tematem. Opracowania dotyczace polskiej muzyki o tematyce religijnej w latach 1945-2000
Wokół pojęcia sacrum w muzyce
Sacrum - definicja pojęcia
Sacrum w muzyce a muzyka sakralna
Dokumenty kościoła katolickiego o muzyce
Podział muzyki religijnej na rodzaje według róznych autorów i dokumentów kościelnych
Własna koncepcja podziału muzyki religijnej
Podsumowanie
Twórczość muzyczna o tematyce religijnej w kontekście uwarunkowań społeczno-politycznych rozwoju muzyki polskiej w latach 1945-2000
Muzyka polska w pierwszych latach po zakończeniu działań wojennych
Stosunek władzy komunistycznej do Kościoła katolickiego
Socrealizm. Muzyka polska w latach 1949-1956
Polska muzyka religijna w latach 1949-1956
Muzyka polska i polska muzyka religijna po roku 1956
Muzyka polska i polska muzyka religijna w latach siedemdziesiątych
Muzyka polska i polska muzyka religijna w ostatnim ćwierćwieczu XX wieku
Podsumowanie
Twórczość o tematyce religijnej na chór a cappella kompozytorów warszawskich w latach 1945-2000
Ogólna charakterystyka pola badawczego
Teksty i relacje słowno-muzyczne
Informacje ogólne dotyczące wykorzystanych tekstów
Informacje szczegółowe dotyczace wykorzystanych tekstów
Łacińskie teksty liturgiczne
Antyfony
Sekwencje
Psalmy
Teksty mszalne
Inne łacińskie teksty liturgiczne
Łacińskie teksty nieliturgiczne
Polskie teksty liturgiczne
Polskie teksty nieliturgiczne
Relacje słowno-muzyczne na poziomie makroformy
Relacje słowno-muzyczne na poziomie mikroformy
Podsumowanie
Elementy dzieła muzycznego i środki techniki kompozytorskiej
Organizacja horyzontalna i wertykalna materiału dźwiekowego
Ambitus
Stylistyka brzmienia
Melodyka
Harmonika
Organizacja ruchu i czasu muzycznego
Rytmika i metrum
Agogika
Czas trwania
Dynamika
Artykulacja
Typowe środki artykulacyjne
Specyficzne środki artykulacyjne
Faktura
Organizacja pola dźwiękowego
Zespoły wykonawcze
Forma
Środki techniki kompozytorskiej w funkcji ekspresywnej
Podsumowanie
W kręgu zagadnień poetyki
Zakończenie
Źródła inspiracji sacrum w muzyce polskiej w latach 1945-2000
Wykonawstwo i zainteresowanie muzyką o tematyce religijnej w Polsce
Bibliografia. Wykaz wykorzystanego piśmiennictwa
Partytury rękopiśmienne i wydruki komputerowe
Partytury wydane drukiem
Archiwalia
Encyklopedie, almanachy, leksykony, słowniki, katalogi
Książki
Artykuły
Omówienia do płyt CD i LP
Prace doktorskie i magisterskie
Wykaz tabel i diagramów
Aneksy
Uwagi wstępne
Aneks 1 Przykłady nutowe omawianych utworów
Aneks 2 Twórczość kompozytorów warszawskich o tematyce religijnej na chór a cappella, powstała w latach 1945-2000 - wykaz zebranych kompozycji
Aneks 3 Karty katalogowe utworów wyodrębnionych jako bezpośredni przedmiot badań
Aneks 4 Noty biograficzne twórców, których utwory zostały wyodrębnine jako bezposredni przedmiot badań
Indeks nazwisk

Okładka: Tomaszewski Mieczysław, Penderecki Bunt i wyzwolenie. Tom II. Odzyskanie raju.

cena 51,45 zł.


nuty.pl

Tomaszewski Mieczysław
Penderecki Bunt i wyzwolenie. Tom II. Odzyskanie raju.

polski Penderecki Bunt i wyzwolenie. Tom II. Odzyskanie raju.


Ilość stron:432
Format:150 x 210
Opracowanie na:książka
Rodzaj produktu:książka
Wersja językowa:polska
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL081600

Dwie idee kierunkowe przenikają świadomość twórczą Pendereckiego, który daje im wyraz w swojej poetyce - tak tej eksplikowanej z uniwersyteckich katedr, jak i tej stosowanej w kompozytorskiej praktyce. Pierwsza dotyczy języka i można ją streścić jako: potrzeba syntezy. Syntezy języków wielu, dawnych i nowych, choćby najbardziej dziwiących się sobie. (...) Druga z idei kierunkowych otrzymała postać metafory. Penderecki znalazł dla niej formułę biblijną: arka. Jeśli świata sztuki nie można uzdrowić, zawrócić z drogi prowadzącej ku samozniszczeniu, to trzeba chociaż ocalić to, co posiada on najcenniejszego. Przenieść z dawnego millenium - w nowe - wartości trwałe, niezniszczalne. Kompozytor jest w tym konsekwentny, a w przedstawianiu problemu obrazowy: „Już od dawna myślę o potopie i konieczności zbudowania arki”.


Spis treści:

INTERPRETACJE I EGZEGEZY
Znaczące spotkania i druga pełnai
Z nowym wiatrem w żaglach
W zadumaniu nad dramatem egzystencji I Koncert skrzypcowy
"Źródło trudnej nadziei" Raj utracony
Snucie przerwanego niegdyś wątku II Symfonia "Wigilijna"
Raj odnaleziony: Lusławice
"Racz nam wrócić, Panie" Te Deum
Żywioł dźwięku w zamyśleniu II Koncert na wiolonczelę i orkiestrę /Koncert na altówkę i orkiestrę
"Trzeba dać świadectwo" Polskie Requiem
Smuga cienia
W cieniu historii
Ekumeniczny taniec śmierci Czarna maska
Gesty przyjaźni i akt pamięci Per Slava/Largo/Pieśń Cherubinów/Cadenza per viola solo/Prelude/Veni Creator/Benedicamus Domino/Benedictus/Der unterbrochene Gedanke
Symfonia "monachijska": pandemonium wywiedzione z jednego dźwięku III Symfonia
Gorzkie zamyślenie nad paradoksami historii:Symfonia "paryska" IV Symfonia
Postmodernisryczne błazeństwo? Ubu Rex
Symfonia "koreańska" czyli patos cierpienia i emfaza zwycięstwa V Symfonia
W stronę claritas
Musica ludens Trio smyczkowe/Sinfonietta
Intonacje bukoliczne Koncert na flet i orkiestrę kameralną
Ucieczka w prywatność? Kwartet na klarnet i trio smyczkowe
Odnawianie gatunków Divertimento/Serenada na orkiestrę smyczkową
Rozmowa z samym sobą II Sonata na skrzypce i fortepianem
"Moja musica domestica" Sekstet
Trzecia pełnia:muzyka ery intertekstualnej
Przemiany lirycznego piękna II Koncert na skrzypce i orkiestrę "Metamorfozy"
Psalmy na nowo odczytane "Siedem bram Jerozolimy" VII Symfonia
Musica adhaerens Agnus Dei/dwa hymny/trzy fanfary
Wyznanie wiary bardzo osobiste Credo
Muzyka dla przyjaciół Concerto grosso
Nowojorska rapsodia Koncert fortepianowy"Zmartwychwstanie"
W zamyśleniu wśród swoich drzew VIII symfonia "Pieśni przemijania"
Nostalgiczna refleksy pamięci Koncert na róg i orkiestrę "Winterreise"
Podróż sentymentalna III Kwartet smyczkowy "Kartki z niezapisanego pamiętnika"
ZAMYSLENIA I REFLEKSJE
Na bliższsym i dalszym horyzoncie
Od "Bramy raju" do "Fedry"
W kręgu niezapisanych symfonii i pieśni Trzy pieśni chińskie
Jasełka o kadisz Benedictus/Kaczka pstra/Kadisz
W świecie wartości
"Otwieranie drzwi za sobą"
"Wchłonąć wszystko, co zaistniało"
Odzyskanie raju
Wykaz utworów
Bibliografia
Indeks utworów Krzysztofa Pendereckiego
Spis przykładów nutowych
Spis ilustracji
Indeks nazwisk

Okładka: Dąbrowski Grzegorz, Oblicza neoklasycyzmu w kompozycji i interpretacji na przykładzie wybranych Sonat na fagot i fortepian Camille'a Saint-Saensa ...

cena 30 zł.


nuty.pl

Dąbrowski Grzegorz
Oblicza neoklasycyzmu w kompozycji i interpretacji na przykładzie wybranych Sonat na fagot i fortepian Camille'a Saint-Saensa ...

polski Oblicza neoklasycyzmu w kompozycji i interpretacji na przykładzie wybranych Sonat na fagot i fortepian Camille'a Saint-Saensa ...


Ilość stron:112
Format:167 x 240
Opracowanie na:książka
Rodzaj produktu:książka + płyta CD
Wersja językowa:wstępu: polska
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
AutorzyRedaktor: Mróz Marek
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL083508

Publikacja zawiera rozważania dotyczące formy i interpretacji wybranych sonat fagotowych powstałych w okresie międzywojennym. Autor analizuje sonaty w kontekście uwarunkowań historycznych i kulturowych oraz ich wpływ na twórczość kompozytorów. Przedstawia różne oblicza neoklasycyzmu, reprezentowane przez opisywane kompozycje. Szczególną cechą pracy jest prowadzenie refleksji z punku widzenia artysty - wykonawcy.


Spis treści:

Wstęp
Rozdział I
Zarys historyczny, konteksty
Neoklasycyzm - próba zdefiniowania terminu
Sonata na przestrzeni dziejów, aż do późnego romantyzmu i modernizmu
Paryż na przełomie wieków i Niemcy w pierwszej połowie XX wieku. Historyczny i kulturowy kontekst twórczości Saint - Saënsa, Koechlina i Hindemitha
Saint-Saëns, Koechlin, Hindemith: sylwetki kompozytorów
Geneza sonat na fagot i fortepian; ich obraz na tle innych utworów kameralnych Saint-Saënsa, Koechlina, Hindemitha
Znaczenie fagotu na przestrzeni dziejów oraz sonata na fagot w historii muzyki
Podsumowanie rozdziału. Uwagi
Rozdział II
Analiza kompozycji
Refleksje na temat dzieła muzycznego
Saint-Saëns - w kręgu tradycji
Koechlin - łączenie impresji i kunsztu
Sonata na fagot i fortepian Paula Hindermitha
Podsumowanie analiz wszystkich trzech Sonat na fagot i fortepian
Rozdział III
Analiza procesu interpretacji
Interpretacja Sonat na fagot i fortepian - refleksje
Zakończenie
Materiały źródłowe
Wydawnictwa nutowe
Bibliografia
Opis płyty CD Basson Sonatas

Okładka: Nowak Anna, Mazurek fortepianowy w muzyce polskiej XX wieku

cena 40 zł.


nuty.pl

Nowak Anna
Mazurek fortepianowy w muzyce polskiej XX wieku

polski Mazurek fortepianowy w muzyce polskiej XX wieku


Ilość stron:293
Format:170 x 240
Opracowanie na:książka z przykładami nutowymi
Rodzaj produktu:książka z przykładami nutowymi
Wersja językowa:polska
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL083831

Mazurek fortepianowy w muzyce polskiej XX wieku to książka obejmująca mazurki fortepianowe skomponowane w latach 1900-2000 przez kompozytorów, którzy deklarowali swą przynależność do polskiej kultury zarówno tworzonymi dziełami, jak i innymi formami ekspresji potwierdzającymi ich kulturową więź z Polską. Wobec zagmatwanych dwudziestowiecznych dziejów narodu polskiego, który dwukrotnie odzyskiwał i tracił swoją suwerenność państwową, był poddawany działaniom przesiedleńczym oraz innym formom społecznego nacisku, kryterium deklarowanej tożsamości narodowej pozwala objąć refleksją wszystkie dzieła wpisujące się w tę muzyczną tradycję, niezależnie od miejsca i okoliczności ich powstania.


Spis treści:

Żródła dwudziestowiecznego mazurka fortepianowego
Proces modelowania gatunku- geneza rytmów mazurkowych
Mazurek przed Chopinem- miedzy funkcyjnością a autonomią
Mazurek Chopinowski- paradygmat gatunku
Mazurek pochopinowski- idealizacja wzorca
Mazurek fortepianowy w XX wieku. Recepcja gatunku
W kręgu tradycji postromantycznej. Lata 1900- 1920
W poszukiwaniu nowej brzmieniowości. Lata 1920-1945
Asymilowanie nowych środków wyrazów. Lata 1945- 2000
Twórcy mazurów fortepianowych
Epigoni romantyzmu
Karol Szymanowski- twórca nowego idiomu brzmieniowego
Aleksander Tansman- paryski neoklasyk
Roman Maciejewski- niepokorny kontynuator
Witold Friemann- sukcesor romantycznej tradycji
Bogusław Szchaffer- modernista poszukujący
Henryk Mikołaj Górecki- nowy interpretator dziewietnastowiecznej tradycji
W nurcie nowej tradycji
Recepcja Chopina
Elementy stylu i dzieł Chopina
Melodyka
Toposy
Intonacje mazurkowe
Reminiscencje i zluzje
Cytaty
Rytmika
Składnia i forma
Idiomy stylistyczne i idee kierunkowe
Idiomy stylistyczne
Idee kierunkowe
Strategie dziedziczenia
Naśladowanie idiomu Chopinowskiego
Integrowanie elementów Chopinowskiego idiomu
Dialog z tradycja Chopinowską
Wartości, znaczenia, funkcje
Dwudziestowieczna poetyka gatunku
Środki tonalno- harmoniczne
Formuły melodyczne
Wzorce rytmiczne
Zasady kształtowania i idee formalne
Gatunkowe konotacje
Mazurek jako forma symboliczna
Aneks I. Polskie mazurki fortepianowe 1900-2000
Aneks II. Mazurki na fortepian- dyskografia
Aneks III. Mazurki na fortepian Jacka Rabińskiego. Źródła melodii ludowych
Literatura cytowana
Indeks
Spis przykładów nutowych, tabel i fotografii
Abstract

cena 49 zł.


nuty.pl

Chłopecki Andrzej
Alban Berg - człowiek i dzieło czasu młodości. Od pieśni solowej do orkiestrowej

polski Alban Berg - człowiek i dzieło czasu młodości. Od pieśni solowej do orkiestrowej


Ilość stron:288
Format:162 x 235
Opracowanie na:książka
Rodzaj produktu:książka
Wersja językowa:polska
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
Kod produktu:NPL083730

Książka jest pierwszą częścią planowanego i częściowo zrealizowanego przedsięwzięcia, jakim miało być opisanie życia i twórczości Albana Berga. Niniejsza publikacja ma na celu udokumentowanie wstępnych i wczesnych utworów kompozytora z lat 1900-1913. W każdym z rozdziałów A. Chłopecki opisuje też życie kompozytora, ujawnia fakty dotyczące jego kondycji psychicznej i osobowościowej, ukazuje go w relacjach ze środowiskiem, w którym żył.


Spis treści:

Przedmowa
Wstęp
Alban Berg- romantyk szkołt wiedeńskiej
Syndrom twórczości wczesnej na przykładzie życia i twórczości Albana Berga
Cel i zakres pracy badawczo-interpretacyjnej
Rozdział I
Wiedeń Albana Berga
Rodzina i dzieciństwo
Drogi do Wiednia- przodkowie
Dom i dzieciństwo
Nasiąkanie kulturą i dramaty młodości
"Repertuar", czyli promegolena do świata muzyki
"Samopoznanie", czyli kształtowanie samoświadomości i prolegomena do świata literatury
Czas Marii, czyli doświadczenie traumatyczne
Czas pieśni "spontanicznej"(1901-1904)
Chronologia pierwszej fazy pieśni młodzieńczej
O stanie badań
Pieśni autodydakty- próba charakterystyki. Przybliżenia- uogólnienia
Rozdział II
Drogi do samodzielności
Urzędnik
Pod opieka Arnolda Schönberga- czas edukacji muzycznej
Pod przewodem Smaragdy- w kręgach artystycznych i intelektualnych Wiednia
Czas Heleny, czyli wielka miłość
Czas pieśni "intensywnego rozwoju"(1904- 1909)
Druga faza twórczości pieśniarskiej
Poetycki rezonans twórczości Albana Berga na kompozytorskim tle epoki
Pieśni z czasów studiów u Arnolda Schönberga 1904-1909- próba charakterystyki. Przybliżenia i uogólnienia
Pieśni wyodrębnione, czyli " autobiograficzne wyznanie"
Siedem wczesnych pieśni(1905-1908)
Cztery pieśni op. 2(1909)
Rozdział III
Śpiewy instrumentalne
Wariacje fortepianowe na temat własny
Sonata fortepianowa op.1
Kwartet smyczkowy op. 3
Cztery utwory na klarnet i fortepian op. 5
W kręgu Arnolda Schönberga
Czas kryzysu
Organizator- edytor- teoretyk
Skandal w sali Musikvereinu
Pięć pieśni orkiestrowych wg widokówek pocztowych Petera Altenberga op. 4
Klamra ćwierćwiecza lirycznej twórczości: Scheliesse mir die Augen beide I-II
Zakończenie. Syndrom ekspresji podmiotu lirycznego we wczesnej twórczości Albana Berga
Aneksy
Genealogia rodziny Albana Berga
Wykaz twórczości 1901-1904
Wykaz twórczości 1904-1909
Indeks utworów
Bibliografia
Indeks nazwisk





Wyszukiwarka






Strona główna

Centrum Dystrybucji Nut nuty.pl
FRAZA s.c., ul. Łużycka 28a, 51-111 Wrocław
tel./fax (071) 325-82-11, tel. 372-66-68
Copyright 1997 - 2014 Fraza s.c., Wrocław, Poland