•Centrum Dystrybucji Nut•
System sklepów muzycznych
  

pokaż koszyk
Pomoc  Podręczniki  Utwory okolicznościowe  Nuty na instrumenty klawiszowe  Nuty na instrumenty strunowe  Nuty na instrumenty dęte drewniane i dęte blaszane  Nuty na instrumenty perkusyjne  Nuty na głosy solowe i chóry  Śpiewniki turystyczne, biesiadne i rockowe  Książki  Nuty na orkiestrę  Nuty na zespoły kameralne oraz rockowe  Inne 
Indeks autorów |  Wyszukiwarka |  Mapa serwisu 

View the city

Dostępne opracowania:

fortepian solo (2)
fortepian solo (i wokal) lub keyboard lub gitara zawiera dodatkowo linię melodyczną, teksty, akordy, diagramy chwytów gitarowych (1)
książka (3)
trąbka solo (1)
zróżnicowane: 1 lub 2 lub 3 gitary (tradycyjna linia melodyczna, tabulatura, akordy, teksty piosenek, diagramy chwytów gitarowych) (1)

View the city znajdziesz w 8 publikacjach wymienionych poniżej:


Okładka: Nugent Ted, Best Of Ted Nugent

cena 123,95 zł.


nuty.pl

Nugent Ted
Best Of Ted Nugent

angielski Best Of Ted Nugent


Ilość stron:128
Format:230 x 305
Opracowanie na:zróżnicowane: 1 lub 2 lub 3 gitary (tradycyjna linia melodyczna, tabulatura, akordy, teksty piosenek, diagramy chwytów gitarowych)
Obsada:Instrument (w nawiasie ilość materiałów wykonawczych)
Gitara (1) lub Głos wokalny
Rodzaj produktu:nuty drukowane
Wersja językowa:wstępu: angielska
tytułów utworów: angielska
słów utworów: angielska
Stopień trudności:5 w skali od 0 do 10
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
AutorzyAutor aranżacji/opracowania: Gorenberg Steve, Aledort Andy, Nelson Troy, O'Brien Kerry
Autor wstępu: Nugent Ted
Autor okładki: Sycz Duane
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL055856

,,100 Greatest Artists of Hard Rock (ang. 100 najlepszych wykonawców hard rockowych) - specjalna audycja programu telewizyjnego na kanale VH1 w 2000 r., w której uczestnicy składający się z eskpertów muzycznych (muzyków, krytyków, producentów, menedżerów i innych osób związanych z przemysłem muzycznym) głosowali na sto najlepszych wykonawców z gatunku hard rock. Program prowadziła modelka Carmen Electra. W grupie tej znalazł się Nugent Ted. (Guitar magazine, March 1995).
Publikacja zawiera 11 utworów, m.in.: Cat Scratch Fever, Coming Of Age, Dog Eat Dog, Free-For-All, High Enough.


This super songbook includes 11 of the biggest hits from this gun-slinging, axe-wielding Motor City madman, transcribed note-for-note with tablature: Cat Scratch Fever • Coming of Age • Dog Eat Dog • Free-For-All • High Enough • Just What the Doctor Ordered • Motor City Madhouse • Stranglehold • Thighraceous • Wang Dang Sweet Poontang • Wango Tango. Also features an interview with The Nuge by former Danzig guitarist John Christ.


Lista utworów:
Cat Scratch Fever (Ted Nugent)
Coming Of Age (Jack Blades, Ten Nugent, Tommy Shaw)
Dog Eat Dog (Ted Nugent)
Free-For-All (Ted Nugent)
High Enough (Jack Blades, Ted Nugent, Tommy Shaw)
Just What The Doctor Ordered (Ted Nugent)
Motor City Madhouse (Ted Nugent)
Stranglehold (Ted Nugent)
Thighraceous (Derek St. Holmes, Ted Nugent)
Wang Dang Sweet Poontang (Ted Nugent)
Wango Tango (Ted Nugent)

Okładka: Vache Warren, I Love The Trumpet (DVD)

cena 190,55 zł.


nuty.pl

Vache Warren
I Love The Trumpet (DVD)

polski Kocham trąbkę (DVD)
angielski I Love The Trumpet (DVD)


Format:127 x 177
Opracowanie na:trąbka solo
Rodzaj produktu:płyta DVD - film instruktażowy
Wersja językowa:angielska, niemiecka, francuska, hiszpańska, chińska, japońska
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
AutorzyWykonawca: Vache Warren
Kod produktu:NPL061403

Warren Vache jest aktywnym trębaczem jazzowym zamieszkałym w Nowym Jorku. Na prezentowanej płycie DVD przedstawia on lekcje, które skierowane są do wszystkich trębaczy, bez względu na poziom zaawansowania gry. Materiał dla początkujących dotyczy sposobów oddychania, ułożenia warg i języka, oraz podstawowych technik gry. Ponadto nagrane są tu wywiady ze studentami, materiał historyczny dotyczący rozwoju tego instrumentu, materiał z wizyty w Instytucie Instrumentów Muzycznych w Muzeum Sztuki w Nowym Jorku, i inne zagadnienia. Wybór lekcji w językach: angielskim, hiszpańskim, chińskim, japońskim, francuskim, niemieckim.


Mr. Vache is an active jazz trumpeter in New York City and a charter member of the faculty of the Jazz Studies program at the Julliard School. In this DVD he presents lessons that apply to all students. Includes: four hours of video content and a 28-page booklet; lessons in breathing, fingering, embouchure and tonguing for the beginner to intermediate player, plus an advanced lesson; interviews with five featured students; footage of a recording session with Mr. Vache's band; history of the trumpet; a visit to the Musical Instrument Department of the Metropolitan Museum of Art; a tour of the Yamaha Brass Instruments facility; a how-to section of the proper care and cleaning of trumpets; sheet music that can be printed out on a PC - including all the parts for the songs in the recording session; and much more. Includes lessons in English, Spanish, Chinese, Japanese, French and German.


Okładka: Mayer John, Room For Squares

cena 103,95 zł.


nuty.pl

Mayer John
Room For Squares

angielski Room For Squares


Ilość stron:104
Format:230 x 305
Opracowanie na:fortepian solo (i wokal) lub keyboard lub gitara zawiera dodatkowo linię melodyczną, teksty, akordy, diagramy chwytów gitarowych
Obsada:Instrument (w nawiasie ilość materiałów wykonawczych)
Fortepian (1) lub Głos wokalny lub Gitara lub Keyboard
Rodzaj produktu:nuty drukowane
Wersja językowa:biografii: angielska
tytułów utworów: angielska
słów utworów: angielska
Stopień trudności:4 w skali od 0 do 10
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
AutorzyEdytor: Okun Milton
Autor aranżacji/opracowania: Nicholas John
Autor okładki: Kessler Joshua
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL062052

Publikacja zawiera kompozycje z debiutanckiej płyty wydanej w 2001 roku pod tytułem Room For Squares.


The Rolling Stone review of John Mayer's major label debut gushed, The songs are a travelogue of discovery, of love, identity and purpose. Our matching folio features background info on this smart singer/songwriter, and 13 songs, including Your Body Is a Wonderland, the Grammy winner for Best Male Pop Vocal Performance, and: Back to You • City Love • 83 • Great Indoors • Love Song for No One • My Stupid Mouth • Neon • No Such Thing • Not Myself • St. Patrick's Day • 3X5 • Why Georgia.


Lista utworów:
3X5 (John Mayer)
83 (John Mayer)
Back To You (Bryan Adams, Faith Hill, John Mayer)
City Love (John Mayer)
Great Indoors (John Mayer)
Love Song For No One (John Mayer)
My Stupid Mouth (John Mayer)
Neon (John Mayer)
No Such Thing (John Mayer)
Not Myself (John Mayer)
St. Patrick's Day (John Mayer)
Why Georgia (John Mayer)
Your Body Is A Wonderland (John Mayer)

Okładka: Gumm Alan, Music Teaching Style

cena 193,95 zł.


nuty.pl

Gumm Alan
Music Teaching Style

polski Muzyczne style nauczania
angielski Music Teaching Style


Ilość stron:192
Format:178 x 254
Opracowanie na:książka
Rodzaj produktu:książka
Wersja językowa:angielska
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
Kod produktu:NPL065612

Publikacja Alana Gumma jest prezentacją stylów nauczania muzyki. Autor przedstawia nietypowe podejście do sztuki nauczania, a także popiera idee anegdotami i cytatami wielkich artystów i mistrzów. Głównym celem sposobów nauczania Gumma jest zdobycie doskonałego doświadczenia w nauczaniu i osiągnięcie trwałego sukcesu.


Music Teaching Style is an exciting, balanced approach to student performance, music learning and personal change. Written in an informal, engaging style, the text is highlighted by anecdotes, quotations, challenges for self-reflection, and techniques used by the author and top professionals in the field. The result - a fulfilling, productive and successful music teaching experience.


Spis treści:

Part 1. Overview
1. Setting the Context
Need for a Definition
Related Concepts
Personality
Learning Styles
Effective teaching
Conclusion
Discussion questions
2. Establishing a definition
The nature of music teaching style
Principle of tradicity
Several behaviors but one style
Stable and pervasive
Underlying focus
Many ways to be effective
Principle - based teaching
A clear and distinct definition
A new vantage point
A three - level model
Conclusion
Discussion questions
Part 2. Dimensions of music teaching style
3. Assertive teaching
Assertive vs. Aggressive
Cycle of teaching
Clear directions
Monitor student behavior
Specific feedback
Anticipating problems
Recognize cycles of misbehavior
Classroom rules
Consequences
Alerting
Conclusion
Discussion questions
4. Nonverbal motivation
Visual appearance
Proximity
Pacing
Conclusion
Discussion questions
5. Time efficiency
Concepts of time
Quickness
Quantity
Active learning
Conclusion
Discussion questions
6. Positive learning environment
Contingent approval
Transactional teaching
Time to think
Clarification
Encouragement
Elaboration
Awareness of student realities
Interpersonal relations
Conclusions
Discussion questions
7. Group dynamics
Self - responsibility
Student-to-student interactions
Leadership
Social loafing
Individualized listening and reading
Conclusion
Discussion questions
8. Music concept learning
Comprehensive musicianship
Concept of music
Questioning
Accountability
Questions as assessment
Handling incorrect answers
Types of questions
Critical thinking
Conclusion
Discussion questions
9. Artistic music performance
Multimodal learning
Asural Imagery
Psychomotor learning
Sound-to-performance cycle
Metaphor
Modeling and movement
Emotion and enthusiasm
Conclusion
Discussion questions
10. Student independence
Students as innovators
Creativity
Affective learning
Transformational teaching
Deepest levels of questioning
Discussion and dialogue
Student input in decision - making
Acceptance
Conclusion
Discussion questions
Part 3. Revealing your style
11. Types and trends of style
Prototypes
Comprehensive musicianship focus
Performance priorities
Intellectual focus
Group interaction priorities
Behavior management priorities
Styles that lack priority
Developmental teaching
Self - reflective stage
Broadening stage
Interdependent transition
Deepenning stages I and II
Development through insight
Conclusion
Discussion questions
12. Sorting out priorities
Trade offs
The Tyranny of time
Too much or too little control
Broader activity or deeper reflection
Principle of tradicity
Teacher - agenda interactions
Student - focused interactions
Subject matter interactions
You cannot touch learning
Conclusion
Discussion questions
Part 4. Choosing a new direction
13. Know yourself
Psychological controls
Internal - external
Time perceptions
Detail - holistic perspectives
To judge or not to judge
Absolute - relative
Background experience
We teach as we were taught
We teach what we know
Where we teach affects how we teach
Identity shapes our interactions
Conclusion
Discussion questions
14. Know your students
Developmental learning
External to internal
Dependent to independent
Student motivetion
Conclusion
Discussion questions
15. Know your subject matter
Music performance skills
Music knowledge
Creative experiences
Planning for balance in subject matter
Conclusion
Discussion questions
16. Learn what learning looks like
Define learning outcomes
Monitor learning
Conclusion
Discussion questions
17. Choose your focus
You get what you pay for
Focus away from the teacher
Focus on music
Refine your vision
18. Establish a set of principles
Make success the focus
Focus on all students' success
Get out of the way as the focus
Maintain a successful pace
Be independently succesfful
Teach deeply as well as broadly
Teach comprehensively
Final conclusion
About the author
Music teaching style inventory
Learning style glossary
References
General bibliography

Okładka: Wadhams Wayne, Inside The Hits

cena 165,95 zł.


nuty.pl

Wadhams Wayne
Inside The Hits

polski Wnętrza hitów
angielski Inside The Hits


Ilość stron:584
Format:152 x 229
Opracowanie na:książka
Rodzaj produktu:książka
Wersja językowa:angielska
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
AutorzyAutor aranżacji/opracowania: Gedutis Susan, Nathan David
Kod produktu:NPL065629

Obszerna publikacja będąca zbiorem interpretacji i analiz największych przebojów różnorodnych artystów, m. in.: Tracy Chapman, The Beatles, Michaela Jacksona, The Kinks, The Zombies, Paula Simona i wielu innych. Autor książki - Wayne Wadhams - bada kluczowe składniki, które tworzą piosenkę - melodię, tekst, produkcję, wykonania artystyczne, itp. Znajdziesz tu zaskakujące odpowiedzi na ciekawe i prowokujące pytania.


How does a song become more than words and music to represent or influence the voice of a generation? Inside the Hits dissects more than 60 of the most powerful and memorable hit songs since the birth of rock and roll to reveal the roots of their success. Author Wayne Wadhams examines the key ingredients that made the songs work then and now, including: melody, lyrics, performance, production, artist image, promotion, and market timing. What really stopped Mick Jagger from getting 'Satisfaction'? How did a secretary who was mistaken for a prostitute give Donna Summer her new sound? Find all the answers in Inside the Hits. 'Reading Inside the Hits was like reliving some of the most memorable moments in rock and roll. A captivating read for industry professionals and fans alike.' - Phil Ramone


Spis treści:

Introduction: Goal and Game Plan
Part 0. What the Hits have common
Part 1. Rock's First Decade, and What made it all possible
1. Passion, Personality, and an Unlike Monarch
2. The Pretty Boys: Teen Idols from Philly and Beyond
3. Serious Doo - Wop at Chicago's Best
4. Girl Groups tothe Rescue - Reluctantly
5. Motown: A short of rythm 'n' class
6. The funny men: Novelty Records
7. Life's Beach, and Then it ends
8. Desperation alley: A lost soul in love hell
9. Rock production meets the classics - and triumphs
Part 2. The Beatles
1. Timing, Teamwork, Genius
2. Jewels in the Crown, Nails in the coffin
Part 3. The British Invasion, first wave: Adventures in excess and elegance
1. The Kinks: Crotchbusters extraordinaire
2. The Zombies
3. The Yardbirds: Heavy Breathing the Blues
4. The Searches
5. Herman's Hermits: Manufacturing pop
6. The Troggs: Here today, gone today
7. The Rolling Stones: No holes barred
Part 4. Meanwhile, back at the ranch: an explosion of New America Sounds and Styles, 1965 - 1973
1. The byrds
2. The lovin' spoonful: Just a-Pickin' and a-Grinnin'
3. The Turtles: Pop prefection by the Numbers
4. The doors: Prophets of sex, drugs and more sex
5. Aretha Franklin: The past stops here, amen
6. Buffalo springfield: What's wrong with this picture?
7. Crosby, stills & nash: reluctant heroes
8. Creedence clearwater revival: American, The view from L.A.
9. Stevie Wonder: Artists take what's theirs, finally
10. Paul Simon: The fear behind the fun
Part 5. Movements of brillance, 1974 - 1988
1. Tina Turner
2. Paul Young
3. The Pointer Sisters
4. The Police: Surrepticity Stalking
5. The Eagles
6. Toto: Pop rules! Screw the critics
7. The Doobie brothers
8. Robbie Nevil: Life's Great / Awful
9. Michael Jackson
10. Steely Dan and Donald Fagen: Architects of Perfection
11. Raging Hormones, Rude Emotions: Letting It All Hang Out
12. Tracy Chapman and theFolk Re-Re-Revival
Epilogue
Key HIT Elements Matrix
Glossary
List and Index od Defined terms
Index
Index of credits

Okładka: Schumann Robert, 4 Marches Op. 76 for Piano

cena 50,95 zł.


nuty.pl

Schumann Robert
4 Marches Op. 76 for Piano

polski 4 Marsze op. 76 na fortepian
angielski 4 Marches Op. 76 for Piano
niemiecki 4 Märsche op. 76 für Klavier


Ilość stron:32
Format:230 x 305
Opracowanie na:fortepian solo
Obsada:Instrument (w nawiasie ilość materiałów wykonawczych)
Fortepian (1)
Rodzaj produktu:nuty drukowane
Wersja językowa:posłowia: angielska, niemiecka
tytułów utworów: niemiecka
Stopień trudności:5 w skali od 0 do 10
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
AutorzyEdytor: Kohler Hans Joachim
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL067572
Produkty podobne:Schumann Robert - Davidsbündlertänze Op. 6 für Klavier
Schumann Robert - Fantaisie, Op. 17
Schumann Robert - Fantasia In C, Op. 17
Schumann Robert - Fantasiestucke For the Piano, op. 12
Schumann Robert - Fantasiestücke, Op. 12
Schumann Robert - Fantasiestücke, Op. 12
Schumann Robert - Humoreske op. 20 - Urtext
Schumann Robert - Humoreske, Op. 20
Schumann Robert - Karnawał, op. 9
Schumann Robert - Kreisleriana Op. 16
Schumann Robert - Kreisleriana, Op. 16
Schumann Robert - Kreisleriana, Op. 16
Schumann Robert - Marches (Op. 76) et Trois Morceaux De Fantaisie (Op. 111)
Schumann Robert - Noveletten for the Piano, Op. 21
Schumann Robert - Novelletten, Op. 21
Schumann Robert - Phantasiestücke, Op. 12
Schumann Robert - Tocatta Op. 7 et Allegro Op. 8
Schumann Robert - Toccata C-dur op. 7
Schumann Robert - Toccata C-dur Op. 7
Schumann Robert - Toccata, Op. 7

Publikacja zawiera cztery Marsze z op. 76 na fortepian wybitnego kompozytora i pianisty romantycznego - Roberta Schumanna. Jego twórczość skupia się głównie na pieśniach i utworach fortepianowych, w których wprowadza wiele nowatorstwa. Muzyka Schumanna charakteryzuje się frazami prowadzonymi w sposób nerwowy, kapryśny i niezwykle czuły na wszelkie zmiany wyrazowe.

On 12 June 1849, after the suppression of the May uprising in Saxony, Robert Schumann returned to Dresden from the nearby Kreischa. Schumann had followed the stirring events from Kreischa with inner excitement and conveyed many of his thoroughts to his composer's pen. It was, however, the direct view of the wounded city, the traces of the desperate struggle for democratic freedoms that the Frankfurt constitutions of the previous year was supposed to guarantee, and the precise information about Richard Wagner's and Gottfried Sember's active participation that transported Schumann into a "Marschfeur", in which the first two marches were composed and then decisively revised in Dresden. Schumann dated the period of composition from 12 - 16 June 1849 on the title page of the first edition.

Lista utworów:
Marsz op. 76 nr 1 (Schumann Robert)
Marsz op. 76 nr 2 (Schumann Robert)
Marsz op. 76 nr 3 (Schumann Robert)
Marsz op. 76 nr 4 (Schumann Robert)

Okładka: Gibson Bill, The AudioPro Home Recording Course, Volume 3

cena 254,95 zł.


nuty.pl

Gibson Bill
The AudioPro Home Recording Course, Volume 3

polski Kurs nagrywania AudioPro, cz. 3
angielski The AudioPro Home Recording Course, Volume 3


Ilość stron:272
Format:215 x 275
Opracowanie na:książka
Rodzaj produktu:nuty drukowane + 2 płyty CD
Wersja językowa:angielska
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL078018
Produkty podobne:Gibson Bill - The AudioPro Home Recording Course, Volume 2

Publikacja jest trzecią częścią cyklu książek dotyczących nauki tworzenia własnego studia muzycznego. Niniejsza część obejmuje tematy dotyczące odpowiedniego oprogramowania, konfiguracji systemu, nagrań cyfrowych i różnic pomiędzy nagraniami analogowymi a cyfrowymi, przechowywania i kopiowania plików i wiele innych. Do książki zostały dołączone także dwie płyty CD z nagranymi przykładami muzycznymi danych zagadnień wraz z ich wyjaśnieniami. Całość w języku angielskim.

The AudioPro Home Recording Course was created to familiarise musicians with the fundamentals of studio recording using explanations and examples that are easy to understand.
The text is complemented by hundreds of illustrations and two CDs containing information and audio examples.
Volume three covers: MIDI (basic training, quantising, mixing with MIDI, notation software, controllers, setting up your system); MIDI sequencing (constructing MIDI drum parts, creating bass, guitar and keyboard parts, combining MIDI and live recording); digital effects (hardware vs. software plugins, details of using each type of effect); digital recording (analogue vs. digital, recording and playback formats, digital audio file formats, storage and backup, MDMs and computer-based hard disk systems, choosing the right software, common terms demystified, random access editing); synchronising (MIDI to audio sync, MIDI to MIDI sync, analogue to analogue sync).

Spis treści:

1. The Third Millennium
Moving Ahead
History
Preparation for What's to Come
The Internet
My Turning Point
2. Midi Theory
Intro to MIDI
MIDI Basic Training
The Language
MIDI IN, OUT, and THRU
MIDI Cables
Daisy Chain
Channels
MIDI Interface
MIDI Parameters
What Do MIDI Parameters Affect?
Controllers
Channel Modes
Omni Mode
Multi Mode
Mono Mode
Polyphony versus Multitimbrality
MIDI Time Code
System Messages
System Exclusive (Sys Ex)
Data Dump
The Handshake
Data Backup
Quantizing
The Basics
Strength
Sensitivity
How Tight Is Tight Enough?
Randomize
Real - Time
Step Record
Shifting Tracks
Velocites, Durations, and Tempos
Notation Software
Uses
Lyrics
Chord Symbols
Mixing with MIDI
Parameters
Comining MIDI Mix Tools
General MIDI Specifications
Standard MIDI File
Cross - Platform Compatibility
Keyboard and Mix Controllers
Keyboard Controllers
Mix Controllers
MIDI System Design - What Should I Have?
Synths
Sequencers
Interfaces
Mixers
Digital Audio Cards
Tactile Control Surfaces for Computer-Based Digital Workstations
3. MIDI Sequencing
Building the Band
Constructing MIDI Drum Parts
Fundamentals
The Groove
Groove Quantize
Drum Set Patterns
Accents
Fills
Believability
Construction
Percussion Patterns
Frosting
Many Instruments
Simple Parts That Work Together
Forming the bass line
Patterns
The Groove
Reality / Believability
Feel
Guitar Parts
Believability
The Groove
Patterns
Grand and Electric Piano Parts
The Groove
Patterns
Grand Pianos vs. Rhodes Pianos
Believability
Feel
The Frosting
Strings and Pads
Bass
Sound Effects
Combining MIDI and Live Recording
Drum Loops
4. Digital Recording
Analog Recording
Analog vs. Digital
Physical Properties of Sound
Amlitude
Frequency
Velocity
Wavelength
Envelope
Harmonic Content
Phase
Digital Theory
What's So Good about Digital Recording?
Bits / Bytes / Words
Advantage of Binary Code / PCM
Samples
Quantization / Bits
Aliasing
RAM Buffer
Sample Rates
Dither / Quantization Error
Noise Shaping
Converters
Oversampling
Dynamic Range
Format Conversion
Errors
Data Protection
Error Detection
Error Correction
Redundancy
Concealment
Muting
Digital Recording, Transmission, and Playback Formats
AES/EBU
S/P DIF
SDIF-1
SDIF-2
SMDI
MADI
DASH
Digital Audio File Formats
Sound Designer and Sound Designer II
AIFF-Apple's Audio Interchange File Format
WAV-Windows Audio File Format
Quick Time
RealAudio
SND Resource
Storage Mediums
Backing Up
CD-Compact Disc
HD-CD
CD-R and CD-RW-Recordable and Rewriteable Compact Disc
DAT
MiniDisc
Hard Disc
DVD
Divx
5. Digital Multitracks
Comparison of MDMs to Computer-Based Recording Systems
Formats
Other MDMs
Dedicated Digital Recording Systems
Samplers
Computer-Based Hard Disk Recording Systems
History
Differences between Hard Disk and Tape-based Recording?
Linear versus Nonlinear
Destructive versus Nondestructive Editing
Number of Tracks and Takes
Thing to Look For in the Software You Choose
Soundcards
Terms Common to Hard Disk Recording
Serial Bus / Data Transfer
SDS
SCSI
Fast and Wide SCSI-2 and 3
IDE/ATA
Firewire
Network and Online Data Transfer Rates
Apple Talk
Ethernet
Modem
Cable
ISDN (Integrated Services Digital Network)
T-1
T-3
Disk Management
Partitioning
Formatting
Compression
Repairing / Defragmenting
Protection: Practice Safe Computing
Keep Current
6. Digital Effects
Real-time versus Non-Real-time Digital Effects
Hardware versus Software versus Plug-ins
Digitally Controlled Amplifier
Digital Signal Processor
Pitch Change
Formants
Time Compression and Expansion
Spectral Effects
Multiband Compressor / Limiter
Peak Limiter
Expanders and Gates
Delay Effects
Reverb Effects
Equalizers
Delay
Chorus / Flanger
Invert Phase
Reverse
Special Effects
Variable Speeds
Fliter
Vinyl Simulation
Vocode
Lo-Fi
7. Random Access Editing
The Basics
Nondestructive Editing
Descructive Editing
Regions
Playlist / Edit Decision List
RAM Buffer
Gain Change / Normalizing
Cut, Copy and Paste
Undo, Redo, Save, Revert to Saved
Save As... Save a Copy As
Waveform / Pencil Editing
Smoothing
Preview Mode
Fades
Crossfades
Linear Fade
Curve Fade
S-Curve
Overlap Fade
Equal Gain
Equal Power
Pre-roll / Post-roll
Online / Offline
Editing withing the Software - Based Multitrack Domain
Soundfiles
Waveform View
Punch-in
Auto Record
Channels, Tracks, and Takes
Comping
Tuning
Finding the Groove
Quantizing Audio
Moving Audio Segments
Spot Mode
Slip Mode
Grid Mode
Shuffle Mode
Multitrack Backing Vocals
Breaths
Entrances
Releases
Intonation
Detuning
Readjusting Formants
Fills Fills, and Licks
Broadcast Audio
Voice-Over / Editing Speech
Application
Voice-Over
Timing
Ambience
Problematic Edits
Crossfade Ambience
Music Bed
Add Ambience
Reconstruct the Scene
Live with it
Breaths
Time Compression / Exapnsion
ADR / Foley
ADR
Foley
Getting the Program Ready for the Air
Normalize
Compress
Music
8. Synchronizing
Synchronizing Basics
Why Bother?
MIDI to Audio Sync
Timing Discrepancies
MIDI to MIDI Sync
Accuracy
Logjam
Processor Speed
Analog to Analog
LTC on Each Machine
Verifying Sync
Offsets
Regenerating Time Code
Free Wheeling
Jam Sync
Digital to Digital Sync
Components of Digital Sync
Time Base - Word Clock
Word Clock Rate
Pull-Up / Pull-Down
Address Code
Transport Control
MIDI Machine Control (MMC)
Variations in Accuracy
Sample - Accurate Sync
Frame - Accurate Sync with Phase Look
Frame - Accurata Sync with No Phase Lock / Continuous Sync
Frame - Accurate Trigger Sync
Various Sync Formats
Internal
MTC
SMPTE (LTC) 30fps, 29.97fps, 29.97df, 25, 24fps
Video Sync
VITC
Word 1x
Word 256x
S/P DIF and AES/EBU
SDIF-2 and MADI
Proprietary Sync Systems
ADAT and DA-88 Sync
9. Digital Mixing
How Are Digital and Analog Mixers Different?
The Analog Mixer
The Digital Mixer
Hardware versus Software
Automation
The Basics
Automation Types
Dynamic Automation
Auto Read
Absolute Mode / Auto Write / Replace
Auto Touch / Auto Latch
Trim Levels
Bypass / Auto Off / Rehearse
Mutes
Pan
Function of Fader Motors in the Digital Domain
Mix Editior Functions
Snapshot Automation
Operational Procedures
Saving
Undo
Building Automation
Software Plug-ins
Mix Procedure Using Automation
Inserts
Write Mutes
Drums
Documenting the Mix
Bass
Lead Vocal
Guitars and Synths
Backing Vocals
Intonation
Expression / Dynamics
Blend
Accuracy
The Rhythm Section
Locate Points
Copy Moves and Settings
EQ
Dynamic and Special Effects
Format
Hard Disk
DAT
10. Master Preparation
Editing the Mixed Master
The AM Version
The Album Version
The Dance Mix
Creative Restructuring
Mastering
What Is mastering?
To Master or Not to master
Monitoring Procedures
Assembling the Album
The CD Mastering Environment
Write Modes
Red Book
Yellow Book
Green Book
Orange Book, Part I and II
White Book
Blue Book / CD-Extra
Subcodes
PQ Subcodes
IRSC Code
Emphasis
SCMS
Track Number
Indexes
Noise Shaping
Equalizing
Real-time Analyzer (RTA)
Levels
Normalize
Real vs. Apparent Levels
How Hot Is Hot Enough?
Limiting / How to Sound Loud
Image Files
Mastering to Error Correcting Recorders
11. The Best of Botj Worlds
Acoustic Considerations
Chips or Tubes
Combining Tubes and Chips
Digital Modeling
Preamps
Old Effects versus New
Mixers
Cambling Considerations
Some Cable Theory
Do Cables Really Sound Different?
Choose Your Weapons Carefully

Okładka: Prokofiew Sergiusz, Scherzo From the Symphony No. 5, Op. 100

cena 110,95 zł.


nuty.pl

Prokofiew Sergiusz
Scherzo From the Symphony No. 5, Op. 100

polski Scherzo z Symfonii nr 5, op. 100
angielski Scherzo From the Symphony No. 5, Op. 100
niemiecki Scherzo aus der Sinfonie Nr. 5, Op. 100


Ilość stron:24
Format:230 x 305
Opracowanie na:fortepian solo
Obsada:Instrument (w nawiasie ilość materiałów wykonawczych)
Fortepian (1)
Rodzaj produktu:nuty drukowane
Wersja językowa:biografii: angielska, niemiecka
tytułów utworów: angielska, niemiecka
Stopień trudności:6 w skali od 0 do 10
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
AutorzyTranskrypcja: Vedernikov Anatoly
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL079682

Sergiusz Prokofiew (ur. 1891 w Sosnówce, w Rosji, zmarł 5 marca 1953 w Moskwie, ZSRR) jest wybitnym przedstawicielem muzyki rosyjskich nurtów. W swojej twórczości kontynuował tradycje świetnych rosyjskich kompozytorów - pianistów, takich jak: Antoniego Rubinsteina, A. Skriabina czy S. Rachmaninowa. Charakterystyką twórczości fortepianowej Prokofiewa jest intensywne wykorzystanie dynamicznych możliwości instrumentu i związanych z nimi efektów dźwiękowych. Niniejsza publikacja zawiera Scherzo z Symfonii nr 5 op. 100, w transkrypcji fortepianowej Anatoli'ego Vedernikova (ur. 1920). Tempo: Allegro marcato (ćwierćnuta = 132).

Anatoly Vedernikov, who was born in Chinese city of harbin in 1920, began to play the piano at the age of six. His teachers were Vera Dilon and Leo Sirota. Four years later he gave his first full-length recital, and, from 1933 onwards, began to give concerts regularly, initially in China and Japan. He joined the master class of Heinrich Neuhaus at the Tchaikovsky Conservatory in Moscow after his family had returned to the Soviet Union.

Lista utworów:
Scherzo from the Symphony No. 5 op. 100 (Prokoview Sergei)





Wyszukiwarka






Strona główna

Centrum Dystrybucji Nut nuty.pl
FRAZA s.c., ul. Łużycka 28a, 51-111 Wrocław
tel./fax (071) 325-82-11, tel. 372-66-68
Copyright 1997 - 2014 Fraza s.c., Wrocław, Poland