Indeks autorów | | Wyszukiwarka | | Mapa serwisu |
cena 55 zł. nuty.pl | Dobrzyński Ignacy Feliks Souvenir de Dresde op. 47 na obój, fortepian i wiolonczelę (partytura + głosy) Souvenir de Dresde op. 47 na obój, fortepian i wiolonczelę (partytura + głosy) Souvenir de Dresde Op. 47 for Oboe, Piano and Cello (Score + Parts) Souvenir de Dresde Op. 47 für Oboe, Klavier und Cello (Partitur und Stimmen) Souvenir de Dresde op. 47 pour oboe, piano et violoncelle (Partiton et Parties)
"Souvenir de Dresde op. 47" jest utworem złożonym z trzech części o zróżnicowanych tempach, połączonych ze sobą attacca i poprzedzonych krótką introdukcją fortepianową. Mimo, że tytuł utworu może sugerować niemiecki charakter muzyki, to mamy tu do czynienia z dziełem polskim napisanym przez polskiego kompozytora i, na co trzeba zwrócić szczególną uwagę, jest to swego rodzaju rarytas w polskiej literaturze obojowej. Edycja została przygotowana w oparciu o rękopiśmienną kopię znajdującą się w zbiorach biblioteki Warszawskiego Towarzystwa Muzycznego (sygn. R 1144). Karta tytułowa oraz Introdukcja (pierwsza strona nutowa) zostały sporządzone ręką Dobrzyńskiego, pozostałe strony nutowe zostały wykonane przez kopistę. [Mariusz Pędziałek] Souvenir de Dresde Op. 47 is a piece consisting of three sections with different tempos, played attaca and preceded by a short piano introduction. Although the title may suggest music of German character, we have here a Polish work written by a Polish composer and therefore something of a rarity in the Polish oboe repertory. The present publication has been based on the manuscript copy preserved in the collections of the library of the Warsaw Musical Society (library no. R 1144). The title page and the introduction (the first page of music) were made by Dobrzyński himself, the rest - by a copyist. [Mariusz Pędziałek] Lista utworów: |
cena 56,95 zł. nuty.pl | Mozart Wolfgang Amadeusz Missa Brevis In F, K.192 Missa Brevis In F, K.192
Kompozycje sakralne Wolfganga Amadeusa Mozarta obejmują 19 mszy, a wśród nich kilka dzieł należących do gatunku "Missa Brevis", czyli tzw. Mszy krótkiej. W prezentowanej książce znajduje się Missa Brevis F-dur z roku 1774. The fact is that this, Mozart's sixth Mass, represant a passing return to the pracitce of his first three, being scored only for two violins and continuo (doubtless 'cello, bass, and organ). A fuller orchestration is called for in the fourth and fifth, a well as in all the later Masses except one (K. 275). Probably there were external circumstances that accounted for these variations, but what they were in the case of the present work we do not know. Lista utworów: |
cena 72,95 zł. nuty.pl | Hanon Charles-Louis Hanon For The Developing Pianist Hanon For The Developing Pianist
Charles - Louis Hanon urodził sie 2 lipca 1819 roku we Francji w małym miasteczku Renescure obok Dunkerque. Jego ojciec był nauczycielem muzyki w tamtejszej szkole. W 1846 roku Hanon został organistą i kierownikiem chóru w kościele pod wezwaniem św. Józefa w Boulogne, w mieście leżącym niedaleko od Renescuare. W Lista utworów: |
cena 64,95 zł. nuty.pl | Corigliano John The Red Violin Caprices (Violin)
|
cena 123,95 zł. nuty.pl | Edwards Matthew Concerto For Young Pianists
,,Concerto For Young Pianists" przeznaczone jest dla pianistów średniozaawansowanych. Koncert ten napisany jest na 2 fortepiany. Lista utworów: |
cena 159,95 zł. nuty.pl | McGrain Mark Music Notation Teoria i technika notacji muzycznej Music Notation - Theory and Technique for Music Notation
Przewodnik po teorii muzyki - zawiera wszelkie niezbędne zagadnienia dotyczące notacji muzycznej, m. in. rytmu, artykulacji, dynamiki, metrum, itp. Książka zawiera 13 rozdziałów tematycznych - każdy z nich posiada oddzielne terminologie i ćwiczenia. Spis treści: |
cena 128,95 zł. nuty.pl | Corigliano John The Red Violin Purpurowe skrzypce - Chaconne na skrzypce i orkiestrę w opracowaniu na skrzypce i fortepian The Red Violin - Chaconne for Violin and Orchestra reduction for violin and piano
"Purpurowe skrzypce" to muzyka do filmu o tym samym tytule, gdzie tytułowe skrzypce są jednocześnie jakgdyby głównym bohaterem filmu. Jest to historia instrumentu obdarzonego nadprzyrodzoną mocą, który przynosi nieszczęście każdemu, kto wejdzie w jego posiadanie. Instrument ten wędruje przez stulecia, trafiając między innymi do Polski, Austrii, Anglii, Chin, aż w końcu zostaje wystawiony na aukcji we współczesnej Kanadzie. Oczywiście jest to tylko film a w prawdziwym życiu, skrzypce przynoszą swym właścicielom chyba więcej radości, niż te "purpurowe". Publikacja zawiera temat przewodni z tego filmu, gdzie głosy orkiestrowe zostały zredukowane do akompaniamentu fortepianowego a głos skrzypiec został bez zmian. Lista utworów: |
cena 121,95 zł. nuty.pl | Strawiński Igor Three Early Ballets Trzy wczesne balety Three Early Ballets
Trzy najsłynniejsze balety opracowane na fortepian solo Igora Strawińskiego - "Ognisty ptak" (1910), "Pietruszka" (1911) i "Święto wiosny" (1913). Są to wczesne, a zarazem najpopualrniejsze dzieła baletowe kompozytora rosyjskiego. Strawiński pochodził z rodziny z tradycjami muzycznymi i pomimo, iż sam nie ukończył żadnej uczelni muzycznej, swoją twórczością zasłynął na całym świecie. Lista utworów: |
cena 59,95 zł. nuty.pl | Spisak Michał Kwintet na flet, obój, klarnet, róg i fagot (partytura i głosy) Kwintet na flet, obój, klarnet, róg i fagot (partytura i głosy) Quintet for Flute, Oboe, Clarinet, Horn and Basson (score and part)
Skomponowany w 1948 roku na zamówienie Związku Kompozytorów Polskich Kwintet na flet, obój, klarnet, róg i fagot, kompozytor dedykował Marcie Thibault matce swojej żony Andrée. Utwór ten uznawany jest za jeden z najlepszych XX-wiecznych polskich kwintetów dętych. Ujęty jest w trzech częściach: Allegro moderato, Andante, Andante-Allegro, przy czym część ostatnia jest najbardziej rozbudowana. Całość kompozycji, utrzymanej w pogodnym charakterze, cechuje równorzędne traktowanie instrumentów, przejrzysta faktura, migotliwa kolorystyka, wyrazista artykulacja oraz ruchliwa motoryka (głównie w częściach skrajnych). W ramach budowy wieloodcinkowej na stosunkowo niewielkiej przestrzeni zestawiane są bloki akordowe z odcinkami w fakturze homofonicznej i polifonizującej. Podstawą kształtowania formy jest motyw. Związki funkcyjne, mimo elementów tonalności dur-moll, są zatarte, a rolę czynnika porządkującego przebieg melodyczno-harmoniczny pełnią struktury ostinatowe. Prawykonanie Kwintetu miało miejsce 10 października 1949 roku w Krakowie. The flute, oboe, clarinet, horn and bassoon Quintet, composed in 1948 on request of the Polish Composers Union, Spisak dedicated to Martha Thibault, the mother of his wife, Andrée. This piece is considered one of the best Polish wind quintets of the 20th century. It is composed of three parts: Allegro moderato, Andante and Andante-Allegro, with the last being the most developed of the three. This cheerful composition is characterized by an equal participation of instruments, transparent texture, restless and ever-chaning tone colour and expressive articulation and motion (chiefly in the first and last part). The composer contrasts blockof accords with sections in homophonic and poliphonising texture in a multi-section structure and in a relatively small space. The from of the pieces is based on a motif. Although some elements of minor and major tonality exist, their functional dependences are blurred and the role of the facter introducing order to the melody and harmony of the piece is played by ostinate structures. The Quintet was first performed 10th October 1949 in Kraków. Lista utworów: |
cena 56,95 zł. nuty.pl | Byrd William Mass For Four Voices Msza na cztery głosy Mass For Four Voices
William Byrd (ur. 1543, zm. 1623) to kompozytor i organista, współcześnie uważany za jednego z najważniejszych twórców muzyki angielskiego renesansu. W twórczości chóralnej osiągnął mistrzostwo, przez co często nazywany był "angielskim Palestriną". Głównym osiągnięciem Byrda jest stworzenie angielskiej liturgii madrygałowej. Publikacja zawiera Mszę na chór SATB (partytura). Dzieło posiada następujące części: I - Kyrie, II - Gloria, III - Credo, IV - Sanctus, V - Benedictus, VI - Agnus Dei. This new transcription of Byrd's Masses for three, four and five voices respectively has been prepared mainly to meet the demand for a practical choir edition. Although these masterpieces of Tudor polyphony have long been familiar through earlier transcriptions by Rimbault, Rockstro, Barclay Squire, Terry and Fellowes a few textural uncesrtainties have persisted. I have therefore used the occasion to make a definitive score by reference to the set of original part-books in the British Museum. Thus for the first time in a separate publication of these works any editorial suggestions are readily distinguishable from the original text. Byrd's own accidentals are printed in the normal position, i. e. to the left of the note affected while other accidentals, added for whatever reason, appear in small type above the note. A system of regular barring has been applied having regard to the fact that the training and equipment of the present-day choral singer bear little relation to those of his sixteenth-century counterpart. Experience has shown that any visual advantage to the rhythmic flow derived from irregular barring is diminished in practice by difficulties of counting and place-finding. Lista utworów: |
cena 72,95 zł. nuty.pl | Händel George Friedrich Messiah, A Sacred Oratorio for soprano, alto, tenor and bass soli, SATB and orchestra Messiah, Oratorium religijne na sopran, alt, tenor i bas solo, chór mieszany SATB oraz orkiestrę Messiah, A Sacred Oratorio for soprano, alto, tenor and bass soli, SATB and orchestra
Oratorium "Mesjasz" Händla powstało w 1741 roku. Dzieło składa się z trzech części: cz. 1 - zapowiedź przyjścia Mesjasza; cz. 2 - opowieść o życiu, śmierci i zmartwychwstaniu Mesjasza; cz. 3 - misja zbawienia ludzkości. Oratorium to Händel skomponował w przeciągu dwóch tygodni w podziękowaniu dla Irlandczyków za ich gościnę. Kompozycja została bardzo dobrze przyjęta przez publiczność i zaliczana jest obecnie do najdoskonalszych utworów na przełomie wieków. W prezentowanym wydaniu zawarto oratorium Händla w opracowaniu na solowe głosy wokalne, chór mieszany (SATB) oraz fortepian (wyciąg fortepianowy partii orkiestry). The vocal score of this edition first appeard in 1959, followed in 1965 by the full score, subsequently issued in redeuced format as a 'study score'. Also in 1965 a related work, A Textual and Historical Companion to Handel's Messiah by the present editor was published. This includes extensive discussion of the principal manuscripts together with details of numerous secondary manusctript sources and the earliest pronted editions and a discussion of textual authority. Lista utworów: |
cena 53,95 zł. nuty.pl | Purcell Henry Te Deum Laudamus And Jubilate Deo In D Te Deum Laudamus And Jubilate Deo In D
Oba dzieła zawarte w publikacji zostały po raz pierwszy wykonane na dzień Św. Cecylii 1694 roku i od tamtego czasu regularnie wkorzystywane przy różnych okazjach religijnych. Henry Purcell był kompozytorem barokowym, który wniósł do brytyjskiej muzyki wiele włoskich i francuskich elementów. Te Deum Laudamus jest pierwszym brytyjskim Te Deum z udziałem zespołu. Purcell jest też autorem pierwszej brytyjskiej opery. Both Te Deum and Jubilate Deo were first performed on St. Cecilia's Day 1694 in St Bride's Church, London. They were subsequently adopted for use on all the principal festal occasions, such as National Thanksgivings and provisional music meetings such as those of the Three Choirs. They retained their popularity until Handel's Dettingen setting superseded them fifty years later. For two sopranos, two altos, tenor and bass soli, SATB chorus, trumpets strings and organ. This vocal score includes the organ part. Edited by J.F. Bridge. Lista utworów: |
cena 72,95 zł. nuty.pl | Händel George Friedrich Dixit Dominus, Three Vesper Psalms, No.1 Dixit Dominus, Three Vesper Psalms, No.1
Jedno z największych dzieł Georgea Friedricha Händela: utwór na chór SSATB i smyczki napisany na podstawie psalmu Dixit Dominus, powstał w trakcie wyprawy kompozytora do Włoch. Dzieło to pokazuje dojrzały talent i kunszt Handela, choć zostało napisane gdy miał on zaledwie 22 lata. Psalm 110 for SSATB soli, SSATB chorus, strings and organ. This work, a product of Handel's sojourn in Italy as a young man, was completed in 1707, and is one of several pieces of Latin church music of that period by him. This vocal score (with Latin text) is edited by Watkins Shaw, and contains a piano reduction of the orchestral score. Lista utworów: |
cena 116,95 zł. nuty.pl | Mozart Wolfgang Amadeus Concerto No. 5 in D major K 175, Rondo in D major K 382 for Piano and Orchestra Koncert nr 5 D-dur KV 175, Rondo D-dur KV 382 na fortepian i orkiestrę Concerto No. 5 in D major K 175, Rondo in D major K 382 for Piano and Orchestra Konzert Nr. 5 D-Dur KV 175, Rondo D-Dur KV 382 für Klavier und Orchester
"Koncert fortepianowy D-dur" KV 175 Mozart skomponował w Salzburgu, w grudniu 1773 roku. Jest to jedna z pierwszych jego kompozycji w tym gatunku. Mający wtedy siedemnaście lat Mozart, pisząc ten koncert, miał w dorobku jedynie aranżacje koncertów innych kompozytorów (w tym trzy koncerty skomponowane na podstawie sonat Johanna Christiana Bacha). Prezentowana publikacja zawiera opracowania na dwa fortepiany "Koncertu D-dur" KV 175 oraz "Ronda D-dur" KV 382. Zostały one wydane w oparciu o materiały źródłowe (urtext). Partia solisty (Fortepian I) posiada możliwie najbliższy oryginałowi zapis nutowy, z kolei w partii orkiestry zaaranżowanej na fortepian (Fortepian II) zachowano wszelkie źródłowe oznaczenia dynamiczne i artykulacyjne. The D-major Piano Concerto, K. 175, was written in Salzburg in Decemcer 1773. It is thus Mozart's very first instrumental concerto, whether for piano or any other instrument (his first violin concerto, K. 207, was not composed until 1775). Up to that time Mozart, then not yet eighteen years of age, had only made concerto arrangements of works by other composers, including three concertos based on sonatas by Johann Christian Bach. In many respects K. 175 reveals the composer's valuating ambitions, particulary in the virtuoso writing for the piano, its large-scale design, and the splendid colours obtained by adding horns and trumpets. The autograph score of K. 175, extant as late as 1860, has long been lost. For this edition a reliable substitute source has been consulted. Lista utworów: |
cena 116,95 zł. nuty.pl | Mozart Wolfgang Amadeus Piano Concerto No. 8 in C, KV 246 Koncert fortepianowy nr 8 C-dur, KV 246 Piano Concerto No. 8 in C, KV 246 Klavierkonzert Nr. 8 C-Dur, KV 246
Koncert fortepianowy C-dur KV 246 Mozart ukończył w kwietniu 1776 roku, bezpośrednio po skomponowaniu koncertów fortepianowych B-dur (KV 238) i F-dur (KV 242). Wydanie koncertu C-dur w opracowaniu na dwa fortepiany zostało oparte wyłącznie o materiały źródłowe znajdujące się w Bibliotece Jagiellońskiej w Krakowie. Partia solisty (Fortepian I) została wydana w możliwie najbliższym oryginałowi zapisie nutowym, z kolei w partii orkiestry zaaranżowanej na fortepian (Fortepian II) zachowano wszelkie źródłowe oznaczenia dynamiczne i artykulacyjne. Mozart's Piano Concerto in C major (KV 246), dated April 1776 and written for Coutess Lützow, was composed immediately after the concertos in B-flat major (KV 238) and F-major (KV 242) of that same spring. Mozart wrote the this piece for Countess Lodron and her two daughters, KV 246 falls under the heading of dilettante concerto. Composer is known to have performed the work himself in Munich on October 1777.The present edition has been revised on the basis of the autograph score formely located in the holdings of the Prussian State Library in Berlin but now in Bibloteka Jagiellońska in Crocow. Original cadenzas for this concerto exist in three versions.The solo piano part is identical in all respects to the text of the original sources. Orchetral accompaniament (Piano II) has been made as consisted as possibile with the original score as regards dynamics and articulation. Lista utworów: |
cena 116,95 zł. nuty.pl | Mozart Wolfgang Amadeus Concerto No. 9 in E flat major, K 271 for Piano and Orchestra Koncert nr 9 Es-dur, KV 271 na fortepian i orkiestrę Concerto No. 9 in E flat major, K 271 for Piano and Orchestra Konzert Nr. 9 Es-Dur, KV 271 für Klavier und Orchester
"Koncert Es-dur" na fortepian i orkiestrę Mozart skomponował w 1777 roku. Jest to ostatnie i najbardziej dojrzałe dzieło, jakie skomponował on podczas swojego pobytu w Salzburgu. W kompozycji tej ukazuje się już w pełni wykształcony, indywidualny styl Mozarta. Prezentowana publikacja jest opracowaniem "Koncertu Es-dur" na dwa fortepiany. Zostało ono oparte wyłącznie o materiały źródłowe (urtext) znajdujące się obecnie w Bibliotece Jagiellońskiej w Krakowie. Partia solisty (Fortepian I) została wydana w możliwie najbliższym oryginałowi zapisie nutowym, z kolei w partii orkiestry zaaranżowanej na fortepian (Fortepian II) zachowano wszelkie źródłowe oznaczenia dynamiczne i artykulacyjne. Mozart's Piano Concerto in E-flat major (K 271), dated January 1777, is his last and most mature work in this genre written during his years in Salzburg. Composed considerably later than its three precessors K 175, 238 and 246, it forms a pinnacle in the output of the twenty-one-year-old composer. With this work Mozart attained an individual style of writing which had repercussions on his instrumental music as a whole. Its unusual formal design is no less extraordinary than the demands it places on the soloist. The present edition has been revised on the basis of the autograph score formely located in the holdings of the Prussian State Library in Berlin but now in Bilioteka Jagiellońska in Crocow. Lista utworów: |
cena 239,95 zł. nuty.pl | Puccini Giacomo Madame Butterfly, Japanese Tragedie in three Acts Madam Butterfly, Japońska tragedia w trzech aktach Madame Butterfly, Japanese Tragedie in three Acts Madama Butterfly, Japanische Tragödie in drei Akten
"Madame butterfly" to opera w trzech aktach Giacomo Pucciniego, powstała w 1904 roku. Autorami libretta są Luigi Illica oraz Giuseppe Giacosa. Tekst ten został oparty na powieści Johna Luthera Longa i dramacie Davida Belasco. Premiera pierwszej wersji opery miała miejsce 17 lutego 1904 w La Scali w Mediolanie. Dzieło składało się wówczas z dwu aktów i zostało przyjęte przez publiczność bardzo chłodno. Cztery miesiące później, na przedstawienie w Brescii, Puccini podzielił nieproporcjonalnie długi drugi akt opery na dwie części oraz wprowadził inne drobne zmiany. Tym razem "Madame Butterfly" odniosła olbrzymi sukces. Akcja opery rozgrywa się w 1904 roku w Nagasaki. Okręt amerykańskiej marynarki wojennej zatrzymuje się w japońskim porcie. Młody porucznik - Pinkerton, aby sobie uprzyjemnić życie, korzysta z usług japońskiego pośrednika - Goro, który za opłatą zaznajamia go z młodą gejszą - Cio-Cio-San, nazwaną Butterfly (motyl). Pinkerton ma zawrzeć z nią ślub, jednak sytuacja się komplikuje. Prezentowane wydanie opery zawiera opracowanie kompozycji na głosy wokalne oraz fortepian (wyciąg fortepianowy partii orkiestry). The year is 1900. In London for the English premiere of "Tosca", Puccini attends a performance of "Madam Butterfly", a play by David Belasco based on a story by the American writer John Luther Long. Deeply impressed by the play, it is not long before commissions his librettists, Giuseppe Giacosa and Luigi Illica, who had worked with him on "La Bohéme" and "Tosca", to work up the material for a new opera. In October 1901 Puccini begins composing the opera, taking a year to do it. At the premiere of "Madama Butterfly" at "La Scala", Milan, on February 17, 1904, there is trouble in the house, evidently engineered. the authors withdraw the score and set to work on a revised version. The second act is divided into acts two and three by means of the symphonic interlude, in all 292 bars are dropped. Lista utworów: |
cena 45,95 zł. nuty.pl | Bach Johann Sebastian Sonate A-Dur für Flöte und Cembalo, BWV 1032 (Erster Satz) Sonata A-dur na flet i klawesyn, BWV 1032 (pierwsza część) Sonata in A Major for Flute and Harpsichord, BWV 1032 (First Movement) Sonate A-Dur für Flöte und Cembalo, BWV 1032 (Erster Satz)
Niniejsza publikacja zawiera pierwszą część (Vivace) z "Sonaty A-dur" na flet poprzeczny i klawesyn BWV 1032 Jana Sebastiana Bacha. Została ona wydana w oparciu o partyturę znajdującą się w Staatsbibliothek Preussischer Kulturbesitz w Berlinie. Zamieszczony w tym manuskrypcie pełny tytuł Sonaty brzmi: "Sonata a 1 Traversa e Cembalo obligato di J. S. Bach". For our edition we were able to consult the holograph score preserved in the Staatsbibliothek Preussischer Kulturbesitz in Berlin. This manuscript bears the following heading in Bach's hand: "Sonata a 1 Traversa e Cembalo obligato di J. S. Bach". Besides this sonata, the manuscript also contains th Concerto in C minor for two harpsichords and strings (BWV 1062) which occupies the top staves of fifteen leaves, the flute sonata being written continuously on the three staves remaining at the bottom. Although the first eight leaved have survived intact, the bottom three staves, containing the continuatuin of the firtst movement of the sonata, have been cut off the remaining six leaves. Lista utworów: |
cena 19,95 zł. nuty.pl | Spisak Michał Trzy preludia na flet i sopran (partytury dla wykonawców) Trzy preludia na flet i sopran (partytury dla wykonawców) Three Preludes for Flute and Soprano (Performers' Scores)
Trzy preludia to cykl miniatur na flet i sopran bez tekstu ukończony przez Michała Spisaka w lutym 1953 roku. Mimo że kompozycja trwa tylko cztery i pół minuty, to historia jej powstania rozpoczyna się jeszcze w 1950 roku. Wtedy to kompozytor w liście do przyjaciela pisał o rozpoczęciu pracy nad cyklem. Pierwsze preludium, dwa razy dłuższe od pozostałych, jest bardziej zróżnicowane, przypomina nieco inny utwór Spisaka - Duetto Concertante na fagot i altówkę. Pozostałe dwa preludia to bardzo krótkie, proste technicznie miniatury, wyraźnie nawiązujące do twórczości kompozytorów baroku. Mimo tych różnic preludia łączy specyficzne wykorzystanie sopranu. Jest on świadomie notowany w partyturze poniżej fletu, a kompozytor wykorzystuje najczęściej tylko niski i średni rejestr tego głosu. Prawykonanie Trzech Preludiów miało miejsce w 1954 roku w Kopenhadze. Three Preludes - a series of miniatures for flute and soprano without text - was completed by Michał Spisak in February of 1953. Although the composition lasts only four and half minutes, its history dated back in 1950. The composer then wrote in a letter to a friend about the start of the series. The first prelude, which took two times longer than the other two is more diversified and resembles Spisak's Duetto Concertante for bassoon and viola. The two remaining preludes are very short, technically simple miniatures, clarly linked to the works of baroque composers. Despite of these differences, the preludes are linked by secific use of the soprano. It is deliberately noted in the score below the flute and the composer most often only uses a low and medium register of this voice. Lista utworów: |
cena 109 zł. nuty.pl | Rutkowski Andrzej Trio op. 13 na skrzypce, wiolonczelę i fortepian (partytura i głosy) Trio op. 13 na skrzypce, wiolonczelę i fortepian (partytura i głosy) Trio Op. 13 for Violin, Cello and Piano (Score and Parts) Trio Op. 13 für Violine, Violoncello und Klavier (Partitur und Stimmen) Trio op. 13 pour violon, violoncelle et piano (partiton et parties)
Antoni Wincenty Rutkowski (ur. 1859, zm. 1886) to wybitny polski kompozytor, pianista i pedagog. W całokształcie jego dorobku twórczego da się wyróżnić dwa nurty. Pierwszy nurt reprezentują jego wczesne utwory nie odbiegające wiele od ówczesnej polskiej konwencji kompozytorskiej, choć nie pozbawionej niejednokrotnie ciekawszych elementów głównie w harmonii. Drugi - to kompozycje o dążnościach eksperymentatorskich o dość odważnych - jak na owe czasy i stosunki panujące w ówczesnej Polsce - próbach unowocześnienia swego języka muzycznego dochodzącego niekiedy do nowatorstwa Wagnera. Nurt ten cechują śmiałe zestawienia tonalne, operowanie następstwami akordów dysonansowych, zaś melodyka typu ornamentalno - figuracyjnego przestaje być pierwszoplanowym elementem muzycznym na korzyść współbrzmień harmonicznych. Antoni Wincenty Rutkowski - composer, pianist and teacher, was born in Warsaw on 21 January 1859. The period of his activity as a composer was short, lasting barely ten years, during which period he wrote approximately thirty works; eleven of them were lost. He composed mainly instrumental works, several of which - the shorter ones - were published during his lifetime. Two trends may clearly be distinguished throughout his oeuvre. The first is represented by his early works which do not differ significantly from contemporary Polish compositional conventions, even trhough they are frequently characterized by more interesting features, especially in harmonic content. The second trend comprises compositions characterized by experimental tendencies and, for the time and conditions precailing in contemporary Poland, audacious attempts at modernization of his musical language equalling sometimes the innovations of Wagner. This trend features bold, tonal juxtapositions, and the use of dissonant chord successions, while melody of an ornamental-figurative type ceases to be the foreground musical element in favour of harmonies. The autograph of the score of the Trio in G minor for violin, cello and piano is to be found in the library of the Warsaw Music Society. The Trio in G minor consists of three movements. The first of them is in sonata form, the second in ternary form (ABA), and the third is a rondo. Lista utworów: |
Wyszukiwarka
Strona główna
Centrum Dystrybucji Nut nuty.pl
FRAZA s.c., ul. Łużycka 28a, 51-111 Wrocław
tel./fax (071) 325-82-11, tel. 372-66-68
Copyright 1997 - 2014 Fraza s.c., Wrocław, Poland