•Centrum Dystrybucji Nut•
System sklepów muzycznych
  

pokaż koszyk
Pomoc  Podręczniki  Utwory okolicznościowe  Nuty na instrumenty klawiszowe  Nuty na instrumenty strunowe  Nuty na instrumenty dęte drewniane i dęte blaszane  Nuty na instrumenty perkusyjne  Nuty na głosy solowe i chóry  Śpiewniki turystyczne, biesiadne i rockowe  Książki  Nuty na orkiestrę  Nuty na zespoły kameralne oraz rockowe  Inne 
Indeks autorów |  Wyszukiwarka |  Mapa serwisu 

Ten Guitars

Dostępne opracowania:

2 gitary (partytura) (3)
4 gitary (partytura) (1)
gitara (zawiera zapis tradycyjny oraz tabulaturę, akordy) (2)
gitara (zawiera zapis tradycyjny oraz tabulaturę, akordy, teksty, diagramy chwytów gitarowych) (1)
gitara basowa solo (1)
gitara i CD (1)
gitara solo (3)
książka (2)
zespół instrumentalny (2 flety poprzeczne lub 2 oboje i klarnet, opcjonalnie fortepian) (dodatkowo akompaniament na CD) (1)
zespół instrumentalny (2 klarnety, saksofon altowy, opcjonalnie fortepian) (dodatkowo akompaniament na CD) (1)
zespół instrumentalny (2 trąbki lub 2 kornety, róg, opcjonalnie fortepian lub organy) (1)
zróżnicowane: 1 lub 2 lub 3 gitary (tradycyjna linia melodyczna, tabulatura, akordy) (1)
zróżnicowane: 1 lub 2 lub 3 lub 4 gitary (tradycyjna linia melodyczna, tabulatura, akordy, teksty piosenek) (1)

Ten Guitars znajdziesz w 20 publikacjach wymienionych poniżej:


Okładka: Balada Leonardo, Apuntes for Four Guitars (score)

cena 110,95 zł.


nuty.pl

Balada Leonardo
Apuntes for Four Guitars (score)

polski Apuntes na 4 gitary (partytura)
angielski Apuntes for Four Guitars


Ilość stron:32
Format:230 x 305
Opracowanie na:4 gitary (partytura)
Obsada:Instrument (w nawiasie ilość materiałów wykonawczych)
Partytura (1)
Gitara I (0)
Gitara II (0)
Gitara III (0)
Gitara IV (0)
Rodzaj produktu:nuty drukowane
Wersja językowa:wstępu: angielska
tytułów utworów: angielska
Stopień trudności:8 w skali od 0 do 10
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL061469

Publikacja ,,Apuntes for Four Guitars" jest opracowana na kwartet gitarowy. Utwór skałada sie z 5 części, podzielonych na tytuły:
1) Verticales (charakterystyczną cechą tego utworu są piony akordowe składające się od początku do końca utworu z 6 dźwięków)
2) Lianos (charakterystyczne dla tej części są tremola w unisonie)
3) Estratos (utwór ten ma formę polifoniczną, w którym poszczególne głosy uzupełniają się na przemian z przesunięciami czasowymi tzw. forma kanonu)
4) Aluras (część ta składa się z ciągów repetycji)
5) Insistencias (w tej części widzimy zasadę ewolucyjności: czyli wszystkie elementy, które spotykaliśmy w poprzednich częściach zbiegają się w części finalnej)
Przebieg ewolucyjny znany był już przez ,,Klasyków Wiedeńskich" między innymi stosował go Ludwig van Beethoven w 9 symfonii.


Written for 4 guitars.


Lista utworów:
Apuntes for Four Guitars (Balada Leonardo)

Okładka: Stimpson Michael, Studies At Dusk

cena 71,95 zł.


nuty.pl

Stimpson Michael
Studies At Dusk

polski Lekcje o zmierzchu
angielski Studies At Dusk


Ilość stron:17
Format:230 x 305
Opracowanie na:2 gitary (partytura)
Obsada:Instrument (w nawiasie ilość materiałów wykonawczych)
Partytura (1)
Gitara I (0)
Gitara II (0)
Rodzaj produktu:nuty drukowane
Wersja językowa:wstępu: angielska
tytułów utworów: angielska
Stopień trudności:1-4 w skali od 0 do 10
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL063525

"Studies at dusk" to kolekcja siedmiu krótkich, oryginalnych utworów Michaela Stimpsona na duet gitar klasycznych. Utwory przeznaczone są dla osób średniozaawansowanych i wprowadzają uczniów w grę zespołową. Utwory mają na celu udoskonalenie gry technicznej (m. in. tambory, rasqueada i pizzicato), oraz gry rytmicznej.

"Studies at dusk" is a collection of seven short original pieces for two guitars which is intended for students who are approaching and establishing the intermediate level of playing. They are directed by two main concerns, that of rhythm and technique. Thus, each piece introduces a new note value and concentrates on asoects of technique which are basic (such as rest stroke and scales) or others that are normally reserved for more advanced pieces (such as harmonics, tambour and pizzicato).

Lista utworów:
Eventide (Stimpson M.)
Ringing (Stimpson M.)
Showers (Stimpson M.)
Air (Stimpson M.)
Shadows (Stimpson M.)
Lament (Stimpson M.)
Close (Stimpson M.)

Okładka: Rooksby Rikky, The Guitarist's Guide To The Capo

cena 100,95 zł.


nuty.pl

Rooksby Rikky
The Guitarist's Guide To The Capo

polski Podręcznik gry na gitarze z użyciem kapodastra
angielski The Guitarist's Guide To The Capo


Ilość stron:64
Format:230 x 305
Opracowanie na:gitara solo
Obsada:Instrument (w nawiasie ilość materiałów wykonawczych)
Gitara (1)
Rodzaj produktu:książka + płyta CD
Wersja językowa:wstępu: angielska
opisów: angielska
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL064734

Książka dotyczyczy techniki gry na gitarze z użyciem kapodastra. Kapodaster jest urządzeniem skracającym menzurę strun w taki sposób, że siodełko można tworzyć w dowolnej pozycji gryfu. Kapodaster jest niezmiernie często wykorzystywany w muzyce jazzowej. W prezentowanym podręczniku autor - Rikky Rooksby - prezentuje tabele akordów powstałych przy użyciu kapodastra. Do książki dołączono również płytę CD z nagranymi utworami demonstracyjnymi, jakie można zagrać z kapodastrem.


The capo is one of the most useful devices ever invented for guitarists. Whether you're a capo novice or a pro looking for new ideas, this book will have you clamping your way to guitar heaven in no time! It covers: choosing your capo, with a listing of the benefits and drawback of all the most popular brands; essential capo effects; capos and tunings; advanced techniques; and much more. Fully illustrated with over 100 photos and diagrams, the book also includes a CD with 64 tracks demonstrating the cool sounds you can make with a capo.


Spis treści:

Preface
How to Rad Chord Diagrams
An Introduction To The Capo
How I learned to stop worrying and love the capo
A Brief history of the capo
A survey of capo models
The elastic capo (Bill Russell model)
The Jim Dunlop 'Lever Action' Capo
The Jim Dunlop C-Clamp Capo
The Shubb 'Original' Capo
The Shubb 'Deluxe' Capo
The Jim Dunlop Picker's Pal Capo
The Kyser Quick-Change Capo
The Glider Capo
The Shubb Partial Capo
The Third Hand Capo
How to use your Capo
Fitting your capo - dos and don'ts
Potential drawbacks of the capo
Capo basics
Transposing Songs for singers
The Capo as A 'Barre - Reducer'
Guitar - Friendly Keys
Tone and feel
Know where the notes are
Working with two guitars
Capo tricks for arrangers
Capos and doubleneck guitars
Capos and altered tunings
Capo detection - use your ears!
Advanced capo - spotting
Special cases
Advanced techniques
The partial capo
Further exploration
The third hand capo
Combining capos - the final frontier
Appendix
Famous songs that use capos

Okładka: Ravagni Nicholas, Don't Fret Note Map

cena 110,95 zł.


nuty.pl

Ravagni Nicholas
Don't Fret Note Map

polski Naklejki z nazwami dźwięków na gryf gitary. Dwa zestawy: nazwy dźwięków na gryfie, akordy gitarowe.
angielski Don't Fret Note Map


Ilość stron:2x6
Format:230 x 305
Opracowanie na:gitara solo
Obsada:Instrument (w nawiasie ilość materiałów wykonawczych)
Gitara elektryczna (1) lub Gitara akustyczna
Rodzaj produktu:nuty drukowane
Wersja językowa:opisów: angielska
tytułów utworów: angielska
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL064769

Prezentowana pozycja jest nowością w dziedzinie nauki gry na gitarze. Nicholas Ravagni opracował ułatwienie zapamiętania nazw dźwięków na gryfie gitary, przez zastosowanie specjalnych naklejek. Publikacja ukazuje dziesięć najczęściej używanych pierwszych pozycji strun, a kolory naklejek ułatwiają grę na instrumencie. Zestaw obejmuje dwie części - pierwsza z naklejkami nazw dźwięków na cały gryf, a druga - z naklejkami oznaczeń akordów i numeracji palcowania. Ponadto publikacja pierwsza zawiera trzy utwory pozwalające wyćwiczyć podstawy gry na gitarze: "Blues in G", "Amazing Grace", "Scarborough Fair". Publikacja druga zawiera natomiast trzy krótkie utwory w zapisie akordowym: "Amazing Grace", "Time Is On My Side" i "Scarborough Fair".


This specially priced package contains the revolutionary finger positioning guides Don't Fret Note Map and Don't Fret Chord Map, created by Nicholas Ravagni. These maps fit electric and acoustic guitars without using adhesives or fasteners, showing note names all over the fretboard or the ten most commonly used first-position chords using a unique color-coded method that makes music reading easy. Each pack also includes music instruction and three simple songs that even beginners will be able to play in no time! With this pack you get both guides for only $16.95!


Lista utworów:
Blues in G
Amazing Grace
Scarborough Fair
Amazing Grace
Time Is on My Side
Scarborough Fair

Okładka: Johnson Robert, Signature Licks

cena 144,95 zł.


nuty.pl

Johnson Robert
Signature Licks

angielski Signature Licks


Ilość stron:64
Format:230 x 305
Opracowanie na:gitara (zawiera zapis tradycyjny oraz tabulaturę, akordy)
Obsada:Instrument (w nawiasie ilość materiałów wykonawczych)
Gitara (1)
Rodzaj produktu:nuty drukowane + płyta CD
Wersja językowa:wstępu: angielska
opisów: angielska
tytułów utworów: angielska
Stopień trudności:4 w skali od 0 do 10
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
AutorzyAutor aranżacji/opracowania: Rubin Dave
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL065014

Książka jest opracowaniem muzyki jednego z największych akustycznych bluesmanów - Roberta Johnsona. Autor książki - Dave Rubin - wprowadza w historię i styl gry Roberta Johnsona, sposoby jego strojenia instrumentu, oraz prezentuje najciekawsze fragmenty piosenek tego artysty, a wśród tytułów znajdziesz: "Hell Hound on My Trail", "I Believe I'll Dust My Broom", "Kind Hearted Woman Blues", "Love in Vain Blues", "Ramblin' on My Mind", "Sweet Home Chicago", "Walkin' Blues" i wiele innych. Dodatkowo do książki dołączona jest płyta CD z nagranymi wersjami demonstracyjnymi piosenek.


Explore the music of one of the greatest acoustic bluesmen of all time with this fascinating book/CD pack. Blues expert Dave Rubin provides an introduction on Johnson's place in musical history, and extensive notes on his tunings, arrangements, fingerstyle technique and guitars. Features in-depth lessons and audio examples of 15 of his most famous songs: Cross Road Blues (Crossroads) • Hell Hound on My Trail • I Believe I'll Dust My Broom • Kind Hearted Woman Blues • Love in Vain Blues • Ramblin' on My Mind • Sweet Home Chicago • Walkin' Blues • and more.


Lista utworów:
32-20 Blues (Robert Johnson)
Come On In My Kitchen (Robert Johnson)
Cross Road Blues (Crossroads) (Cream, Eric Clapton)
Hell Hound On My Trail (Robert Johnson)
I Believe I'll Dust My Broom (Robert Johnson)
If I Had Possession Over Judgment Day (Robert Johnson)
I'm A Steady Rollin' Man (Steady Rollin' Man) (Eric Clapton)
Kind Hearted Woman Blues (Eric Clapton, Robert Johnson)
Love In Vain Blues (Robert Johnson)
Preachin' Blues (Up Jumped The Devil) (Robert Johnson)
Ramblin' On My Mind (Eric Clapton)
Stop Breakin' Down Blues (Robert Johnson)
Sweet Home Chicago (Robert Johnson, The Blues Brothers)
Terraplane Blues (Robert Johnson)
Walkin' Blues (Robert Johnson)

Spis treści:

Introduction
The Tunings
Robert Johnson's Arrangements
The Fingerstyle Technique of Robert Johnson
The Guitars
Guitar Notation Legend

Okładka: , CMT's 100 Greatest Country Songs

cena 137,95 zł.


nuty.pl

CMT's 100 Greatest Country Songs

polski 100 najlepszych piosenek country
angielski CMT's 100 Greatest Country Songs


Ilość stron:342
Format:230 x 305
Opracowanie na:gitara (zawiera zapis tradycyjny oraz tabulaturę, akordy, teksty, diagramy chwytów gitarowych)
Obsada:Instrument (w nawiasie ilość materiałów wykonawczych)
Gitara (1)
Rodzaj produktu:nuty drukowane
Wersja językowa:tytułów utworów: angielska
słów utworów: angielska
UWAGA: korzystanie z publikacji nie wymaga znajomości języka obcego, ponieważ publikacja nie zawiera opisów
Stopień trudności:3 w skali od 0 do 10
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL065074

Obszerna publikacja zawierająca aż 100 piosenek country uznanych za najlepsze przez Country Music Television. Wśród tytułów znajdziesz takie utwory, jak: "Amazed", "Boot Scootin' Boogie", "A Boy Named Sue", "Coal Miner's Daughter", "Crazy", "The Devil Went down to Georgia", "Folsom Prison Blues", "Friends in Low Places", "God Bless the U.S.A.", "Hey, Good Lookin'", "I Hope You Dance", "Okie from Muskogee", "Stand by Your Man", "Take Me Home, Country Roads", "Tennessee Waltz", "You Are My Sunshine" i wiele innych.


This folio features the top 100 country music songs as determined by Country Music Television cable network, including: Act Naturally • Always on My Mind • Amazed • Boot Scootin' Boogie • A Boy Named Sue • Coal Miner's Daughter • Crazy • The Devil Went down to Georgia • Folsom Prison Blues • Friends in Low Places • God Bless the U.S.A. • Hey, Good Lookin' • I Hope You Dance • Okie from Muskogee • Stand by Your Man • Take Me Home, Country Roads • Tennessee Waltz • You Are My Sunshine • and more.


Lista utworów:
(I Never Promised You A) Rose Garden (Lynn Anderson, Martina McBride)
A Boy Named Sue (Johnny Cash)
A Good Hearted Woman (Waylon Jennings & Willie Nelson)
Act Naturally (Buck Owens, The Beatles)
Always On My Mind (Elvis Presley, The Pet Shop Boys, Willie Nelson)
Amarillo By Morning (Paul Frasier, Terry Stafford)
Amazed (Lonestar, Phillips, Craig & Dean, The Offspring)
Back In The Saddle Again (Gene Autry, Ray Whitley)
Before The Next Teardrop Falls (Freddy Fender)
Behind Closed Doors (Charlie Rich, Pillar)
Blue (A Perfect Circle, Joni Mitchell, LeAnn Rimes)
Blue Eyes Crying In The Rain (Elvis Presley, Willie Nelson)
Blue Moon Of Kentucky (Bill Monroe, Elvis Presley, Patsy Cline)
Boot Scootin' Boogie (Brooks & Dunn)
Breathe (Christy Nockels, Faith Hill, Jeremy Camp, Melissa Etheridge, Newsboys, Pink Floyd)
Can The Circle Be Unbroken (Will The Circle Be Unbroken) (The Nitty Gritty Dirt Band)
Chiseled In Stone (Max Barnes, Vern Gosdin)
Coal Miner's Daughter (Loretta Lynn)
Coat Of Many Colors (Shania Twain with Alison Krauss & Union Station)
Crazy (Aerosmith, Gnarls Barkley, K-Ci & Jojo, Mercyme, Pat Green, Patsy Cline)
Delta Dawn (Helen Reddy)
Desperado (Don Henley, Glenn Fry)
D-I-V-O-R-C-E (Tammy Wynette)
Don't Come Home A Drinkin' (With Lovin' On Your Mind) (Loretta Lynn)
Don't Rock The Jukebox (Alan Jackson)
Don't Toss Us Away (Bryan Maclean)
El Paso (Marty Robbins)
Faded Love (Bob Wills, Patsy Cline, Willie Nelson & Ray Price)
Family Tradition (Hank Williams Jr.)
Fancy (Destiny's Child, Reba McEntire)
Flowers On The Wall (Eric Heatherly, Statler Brothers)
Foggy Mountain Breakdown (Lester Flatt & Earl Scruggs)
Folsom Prison Blues (Johnny Cash)
Forever And Ever, Amen (Randy Travis)
Friends In Low Places (Garth Brooks)
Galveston (Glen Campbell)
Go Rest High On That Mountain (Vince Gill)
God Bless The U.S.A. (American Idol Finalists, Lee Greenwood)
Green Green Grass Of Home (Elvis Presley, Porter Wagoner, Tom Jones)
Guitars, Cadillacs (Dwight Yoakam)
Harper Valley P.T.A. (Jeannie C. Riley)
Have I Told You Lately That I Love You (Gene Autrey, Kitty Wells & Red Foley, Ricky Nelson)
He Stopped Loving Her Today (George Jones)
He'll Have To Go (Jim Reeves)
Hello Darlin' (Conway Twitty)
Hello Walls (Faron Young)
Here's A Quarter (Call Someone Who Cares) (Travis Tritt)
Hey, Good Lookin' (Hank Williams, Jimmy Buffett w/Clint Black, Kenny Chesney, Alan Jackson, To)
I Am A Man Of Constant Sorrow (The Soggy Bottom Boys)
I Can't Stop Loving You (Conway Twitty, Don Gibson, Elvis Presley, Kitty Wells, Ray Charles)
I Fall To Pieces (Aaron Neville & Trisha Yearwood, Patsy Cline)
I Hope You Dance (Lee Ann Womack with Sons of the Desert)
I Walk The Line (Johnny Cash)
I Will Always Love You (Dolly Parton, Whitney Houston)
I'd Be Better Off (In A Pine Box) (Doug Stone)
If You've Got The Money (I've Got The Time) (Lefty Frizzell, Willie Nelson)
I'm So Lonesome I Could Cry (B.J. Thomas, Elvis Presley, Hank Williams, Sr.)
Independence Day (Ani DiFranco, Martina McBride)
Is There Life Out There (Rick Giles, Susan Longacre)
It Wasn't God Who Made Honky Tonk Angels (Kitty Wells)
It's Your Love (Tim McGraw with Faith Hill)
Killin' Time (Clint Black)
King Of The Road (Randy Travis, Roger Miller)
Kiss An Angel Good Mornin' (Charley Pride)
Lovesick Blues (Cliff Friend)
Make The World Go Away (Eddy Arnold, Elvis Presley)
Mama He's Crazy (Kenny O'Dell)
Mammas Don't Let Your Babies Grow Up To Be Cowboys (Gibson/Miller Band, Waylon Jennings & Willie Nelson)
My Home's In Alabama (Alabama)
Okie From Muskogee (Merle Haggard)
On The Other Hand (Randy Travis)
Passionate Kisses (Mary Chapin Carpenter)
Please Remember Me (Tim McGraw)
Rhinestone Cowboy (Glen Campbell)
Ring Of Fire (Johnny Cash)
Seven Year Ache (Rosanne Cash)
She's In Love With The Boy (Trisha Yearwood)
Should've Been A Cowboy (Toby Keith)
Smoky Mountain Rain (Ronnie Milsap)
Something In Red (Lorrie Morgan)
Stand By Your Man (Billy Sherrill, Tammy Wynette)
Strawberry Wine (Deana Carter)
Sunday Mornin' Comin' Down (Johnny Cash, Kris Kristofferson)
Sweet Dreams (Air Supply, Amanda McBroom, Barbara Cook, Emmylou Harris, Patsy Cline)
Take Me Home, Country Roads (John Denver)
Take This Job And Shove It (David Allen Coe)
Tennessee Waltz (Patti Page, Patty Page, Pee Wee King)
The Chair (George Strait)
The Dance (Garth Brooks, Prince)
The Devil Went Down To Georgia (Charlie Daniels Band)
The Gambler (Kenny Rogers)
There Stands The Glass (Johnny Bush, Webb Pierce)
Walking The Floor Over You (Ernest Tubb, George Hamilton IV)
When I Call Your Name (Vince Gill)
When You Say Nothing At All (Alison Krauss & Union Station, Keith Whitley)
Where Were You (When The World Stopped Turning) (Alan Jackson)
Wide Open Spaces (Dixie Chicks)
You Are My Sunshine (Duane Eddy, Ray Charles)
Your Cheatin' Heart (Hank Williams, Patsy Cline)
You're Still The One (Shania Twain)

Okładka: Koch Greg, Guitar Method - Blues Guitar

cena 94,95 zł.


nuty.pl

Koch Greg
Guitar Method - Blues Guitar

polski Szkoła gry na gitarę - blues - Nauka gry na gitarze bluesowej, lekcje oparte na 20 standardach bluesowych
angielski Guitar Method - Blues Guitar - Learn to Play Blues Guitar with Step by Step Lessons and 20 Great Blues Songs


Ilość stron:64
Format:152 x 230
Opracowanie na:gitara i CD
Obsada:Instrument (w nawiasie ilość materiałów wykonawczych)
Gitara (1)
akompaniament na płycie CD (1)
Rodzaj produktu:nuty drukowane + płyta CD
Wersja językowa:wstępu: angielska
opisów: angielska
tytułów utworów: angielska
Stopień trudności:3 w skali od 0 do 10
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
AutorzyNagranie: Koch Greg, Calarco John
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL065267
Produkty podobne:Schmid Will, Koch Greg - Gitarrenmethode, Buch 1
Schmid Will, Koch Greg - Guitar Method, Complete Edition
Schmid Will, Koch Greg - Hal Leonard Guitar Method, vol. 1
Koch Greg, Schmid Will - Méthode De Guitare, Volume 1
Koch Greg, Schmid Will - Méthode De Guitare, Volume 2
Koch Greg, Schmid Will - Método Para Guitarra: Libro 1

Hal Leonard Guitar Metod jest szkołą gry na gitarze, przewodnikiem, kompedium wiedzy o bluesie. W książce tej znajduje się wiele standardów bluesowych, na podstawie których przeprowadza się analizę stylu, rytmu, harmonii i prowadzone są lekcje w oparciu o ścieżki dźwiękowe z akompaniamentem nagranym na płycie CD dołączonej do publikacji.


The Hal Leonard Blues Guitar Method is your complete guide to learning blues guitar. This book uses real blues songs to teach you the basics of rhythm and lead blues guitar in the style of B.B. King, Stevie Ray Vaughan, Buddy Guy, Eric Clapton, Muddy Waters and many others. Lessons include: 12-bar blues; chords, scales and licks; vibrato and string bending; riffs, turnarounds and boogie patterns; hammer-ons, pull-offs and slides; standard notation and tablature; and much more! Songs include: Boom Boom • Born Under a Bad Sign • Double Trouble • Killing Floor • Sweet Home Chicago • You Shook Me • and more. The CD includes 75 tracks for demo and play-along.


Lista utworów:
(They Call It) Stormy Monday (Stormy Monday Blues) (T-Bone Walker)
Blow, Wind, Blow (Eric Clapton)
Boom Boom (Big Head Todd & the Monsters, Eric Clapton, John Lee Hooker, The Animals)
Born Under A Bad Sign (Albert King)
Double Trouble (Elvis Presley, Eric Clapton, Lynyrd Skynyrd)
From Four Until Late (Robert Johnson)
I Believe I'll Dust My Broom (Robert Johnson)
I Can't Be Satisfied (Muddy Waters)
I'm Leavin' You (Commit A Crime) (Kenny Wayne Shepherd)
I'm Tore Down (Eric Clapton, Freddie King)
Killing Floor (Albert King, Howlin' Wolf, Jimi Hendrix, Michael Bloomfield)
Look At Little Sister (Stevie Ray Vaughan & Double Trouble)
Love In Vain Blues (Robert Johnson)
Mannish Boy (Jimi Hendrix, Muddy Waters)
Mary Had A Little Lamb (Buddy Guy, Garth Brooks, Paul McCartney)
Ramblin' On My Mind (Eric Clapton)
Rock Me Baby (B.B. King, Johnny Winter)
Sitting On Top Of The World (Amanda Marshall, Doc Watson, Howlin' Wolf)
Sweet Home Chicago (Robert Johnson, The Blues Brothers)
You Shook Me (Led Zeppelin, Muddy Waters)

Spis treści:

Introduction
Guitars and Amps
Pick vs. Fingers
Standing vs. Sitting
Hand Positioning
The 12-Bar Blues
The Shuffle Rhythm
Sweet Home Chicago
The Blues Scale
Love in Vain Blues
Blues Phrasing
From Four Until Late
String Bending
The Double Stop
The Slide
Sitting on Top of the World
The Major Pentatonic Scale
The Pull-Off
Mary Had a Litte Lamb
Vibrato
I Can't Be Satisfied
Open-Position Shuffle Patterns
Look at Little Sister
The Extended Blues Scale
The Hammer-On
You Shook Me
Harmonized Shuffle Patterns
Ramblin' on My Mind
Boogie Patterns
Extended Chords
Blow, Wind, Blow
Movable Seventh Chords
I Believe I'll Dust My Broom
The Style of Howlin' Wolf
Kiling Floor
The Style of B.B. King
Rock Me Baby
The Style of Albert King
Born Under a Bad Sign
The Style of T-Bone Walker
(They Call It) Stormy Monday (Stormy Monday Blues)
The Style of Freddie King
L'm Tore Down
Repeating Riff Blues
I'm Leavin' You (Commit a Crime)
Boom Boom
Mannish Boy
Minor Blues
Double Trouble
Putting It All Together
Medium Shuffle Blues
Funky Blues
Slow Minor Blues
Rhumba Blues
Slow Shuffle Blues
Slow Blues/Jazz
Swing Blues
Guitar Notation Legend
Movable Patterns

Okładka: Ravagni Nicholas, Don't Fret Chord Map

cena 54,95 zł.


nuty.pl

Ravagni Nicholas
Don't Fret Chord Map

polski Naklejki z nazwami dźwięków na gryf gitary
angielski Don't Fret Chord Map


Ilość stron:6
Format:230 x 305
Opracowanie na:gitara solo
Obsada:Instrument (w nawiasie ilość materiałów wykonawczych)
Gitara (1)
Rodzaj produktu:nuty drukowane
Wersja językowa:opisów: angielska
tytułów utworów: angielska
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
Kod produktu:NPL065360

Prezentowana pozycja jest nowością w dziedzinie nauki gry na gitarze. Nicholas Ravagni opracował ułatwienie zapamiętania nazw dźwięków na gryfie gitary, przez zastosowanie specjalnych naklejek. Publikacja ukazuje dziesięć najczęściej używanych pierwszych pozycji strun, a kolory naklejek ułatwiają grę na instrumencie. Znajdziesz tu również trzy krótkie utwory w zapisie akordowym: "Amazing Grace", "Time Is On My Side" i "Scarborough Fair".


Due to the overwhelming success of the Don't Fret Note Map(TM), we're pleased to now offer the Don't Fret Chord Map(TM)! This unique finger positioning device is made of cling vinyl, no fasteners or glues are required, and is easy to install. Designed by acclaimed young inventor Nicholas Ravagni for both electric and acoustic guitars, the Don't Fret Chord Map shows the ten most commonly used first-position chords, and is color-coded to help make playing songs easy. The map is accompanied by music instruction and four simple songs that will help beginning guitarists learn to play quickly and easily. No previous musical experience is needed!


Lista utworów:
Don't fret chord map (Ravagni Nicholas)

Okładka: Ravagni Nicholas, Don't Fret Note Map For Bass

cena 54,95 zł.


nuty.pl

Ravagni Nicholas
Don't Fret Note Map For Bass

polski Naklejki z nazwami dźwięków na gryf gitary basowej
angielski Don't Fret Note Map For Bass


Ilość stron:6
Format:230 x 305
Opracowanie na:gitara basowa solo
Obsada:Instrument (w nawiasie ilość materiałów wykonawczych)
Gitara basowa (1)
Rodzaj produktu:nuty drukowane
Wersja językowa:wstępu: angielska
opisów: angielska
tytułów utworów: angielska
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL065484

Prezentowana pozycja jest nowością w dziedzinie nauki gry na gitarze basowej. Nicholas Ravagni opracował ułatwienie zapamiętania nazw dźwięków na gryfie gitary, przez zastosowanie specjalnych naklejek. Znajdziesz tu również trzy krótkie utwory pozwalające wyćwiczyć podstawy gry na gitarze: "Amazing Grace", "Ode to Joy", "Blues in G".


It's never been easier to learn to play bass guitar! Whether you're a beginner just starting out, or an experienced bassist who wants to learn to read music, the Don't Fret Note Map(TM) for Bass will give you the tools you need to succeed. This unique map fits most full-size electric or acoustic bass guitars (34 inch. scale length) and shows note names and locations across the entire fretboard. Using a color-coded method for reading music, it also accelerates finger memory. The map is made of cling vinyl and uses no fasteners or adhesives, so it will not affect tone or playability. Just put it on and start playing! Includes music instruction and three simple color-coded songs to play.


Lista utworów:
Amazing Grace (Edwin O. Excell, Elvis Presley (arr.), Marty Paich, Steve Vai (arr.), Traditional, Traditional American Melody, Tramaine Hawkins, Victor Wooten (arr.))
Ode To Joy (Ludwig van Beethoven)
Snake Charmer (Traditional)

Okładka: Stachak Tatiana, Uczeń i nauczyciel, duety gitarowe, z. 3

cena 24 zł.


nuty.pl

Stachak Tatiana
Uczeń i nauczyciel, duety gitarowe, z. 3

polski Uczeń i nauczyciel, duety gitarowe, z. 3
angielski Pupil And Teacher, guitar duets, Vol. 3
niemiecki Schüler und Lehrer, gitarrenduos, 3


Ilość stron:24
Format:230 x 305
Opracowanie na:2 gitary (partytura)
Obsada:Instrument (w nawiasie ilość materiałów wykonawczych)
Partytura (1)
Gitara I (0)
Gitara II (0)
Rodzaj produktu:nuty drukowane
Wersja językowa:wstępu: polska, angielska, niemiecka
tytułów utworów: polska, angielska, niemiecka
Stopień trudności:1 w skali od 0 do 10
Stopień trudności akompanamentu:3 w skali od 0 do 10
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
AutorzyAutor okładki: Brożek Agnieszka
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL066100
Produkty podobne:Stachak Tatiana - Uczeń i Nauczyciel, duety gitarowe cz. 2

W trzecim zeszycie Ucznia i nauczyciela szczególną uwagę zwrócono na problemy artykulacyjne. W wielu utworach (m.in.: Słoń, Wesoły wieśniak, Musette, Walc Griega) pojawiają się szczegółowe oznaczenia, np.: staccato, portato, a także różnego rodzaju akcenty. Nowym elementem jest również zastosowana w kilku utworach technika legato (Romans, Musette, Walc Griega). Podczas pracy nad tymi utworami warto zwrócić uwagę na problem wybrzmiewania dźwięku na gitarze. Precyzyjna realizacja pauz oraz artykulacji staccato lub portato wymaga wykonania dodatkowego ruchu w celu stłumienia dźwięku (bądź poprzez zdjęcie palca lewej ręki ze struny, bądź przez stłumienie dźwięku palcami prawej ręki). Problem ten jest często zaniedbywany w nauczaniu gry na gitarze, co sprawia, że gra wielu uczniów jest pod względem artykulacyjnym mało klarowna i wyrazista. W trzecim zeszycie uczeń poznaje również nowe dźwięki w wysokim rejestrze oraz uczy się grać w wysokich pozycjach zarówno na strunach wiolinowych jak i basowych (np. Gawot, Gymnopédie, Romans, Walc Griega). Warto przy tej okazji uzmysławiać uczniom istotną rolę palcowania w grze na gitarze, które ma nie tylko uzasadnienie praktyczne (związane z wygodą gry), ale również kształtuje muzyczną stronę utworu: wpływa na barwę i wybrzmiewanie dźwięku, umożliwia płynne i logiczne frazowanie. W utworach podano również propozycję palcowania prawej ręki, zaznaczając jednak tylko, którym palcem najwygodniej jest rozpocząć frazę. Bardziej szczegółowe palcowanie pojawia się w kilku fragmentach, w których sugerowane jest wprowadzenie kciuka lub palca serdecznego. Ostatnie trzy zawarte w niniejszej publikacji utwory są już nieco trudniejsze – zarówno od strony technicznej, jak i muzycznej – pojawiają się w nich zmiany tonacji, ozdobniki, dwudźwięki, triole, a także bardziej skomplikowane grupy rytmiczne (Walc Griega, Walc Chopina, Humoreska).

This publication was created with all beginner guitarists in mind. At an early stage of music performance education they rarely have an opportunity to commune with the music of great masters. Although transcriptions of pieces by Chopin, Mozart or Beethoven for solo guitar are increasingly popular, however due to technical problems they present, these transcriptions are often too difficult for beginners. This edition contains a collection of ten well-known pieces from the classical repertoire, arranged for two guitars. The author's main intention was to provide a simple solo part which could be performed even by the youngest and least advanced guitarist, with an accompaniment of his/her teachers. A monodic facture treament of the solo part, intended for a pupil, makes it possible to avoid difficult left hand positions (which often cause hand stiffening and a general discomfort while playing) allowing him/her to concentrate on the most important aspects of performing music, such as tone quality, fluent phrasing and articulation. Pieces gathered in this publication enable pupils to gradually familiarise themselves with new notes and musical language.

Lista utworów:
Słoń (Saint-Saëns Camille)
Gawot (Händel George Friedrich)
Wesoły wieśniak op. 68 (Robert Schumann)
Romans (Wolfgang Amadeus Mozart)
Gymnopédie I (Erik Satie)
Nowa lalka op. 39 (Piotr Czajkowski)
Musette (Jan Sebastian Bach)
Walc op. 12 nr 2 (Edward Grieg)
Humoreska op. 101 nr 7 (Anton Dvorak)
Walc op. 64 nr 2 (Fryderyk Chopin)

Okładka: Scarlatti Domenico, 3 Sonatas

cena 50,95 zł.


nuty.pl

Scarlatti Domenico
3 Sonatas

polski 3 Sonaty na dwie gitary
angielski 3 Sonatas for 2 Guitars
niemiecki 3 Sonaten für 2 Gitarre
francuski 3 Sonate pour 2 guitare


Ilość stron:14
Format:230 x 300
Opracowanie na:2 gitary (partytura)
Obsada:Instrument (w nawiasie ilość materiałów wykonawczych)
Partytura (1)
Gitara I (0)
Gitara II (0)
Rodzaj produktu:nuty drukowane
Wersja językowa:tytułów utworów: niemiecka
UWAGA: korzystanie z publikacji nie wymaga znajomości języka obcego, ponieważ publikacja nie zawiera opisów
Stopień trudności:5 w skali od 0 do 10
Stopień trudności akompanamentu:5 w skali od 0 do 10
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
AutorzyEdytor: Schöllmann Jürgen
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL068346
Produkty podobne:

Domenico Giuseppe Scarlatti (1685 - 1757) był wybitnym włoskim kompozytorem epoki baroku, który zasłynął głownie jako autor sonat. Publikacja zawiera Toccatę d-moll i 2 sonaty fortepianowe (A-dur, D-dur) w opracowaniu Jürgena Schöllmanna na duet gitarowy. Utwory utrzymane są w tempach szybkich (presto, allegro). Autor transkrypcji wymaga przestrojenia 6 struny do dźwięku D - druga gitara. Występuje dużo ornamentacji, do których zamieszczono wskazówki wykonawcze.


Lista utworów:
Toccata d-Moll K 141 (L 422) (Scarlatti Domenico)
Sonata A-Dur K 182 (L 139) (Scarlatti Domenico)
Sonata D-Dur K 159 (L 104) (Scarlatti Domenico)

Okładka: Mortimer John Glenesk, Trios, Vol. 3 for 2 Flutes (Oboe) and Clarinet

cena 168,95 zł.


nuty.pl

Mortimer John Glenesk
Trios, Vol. 3 for 2 Flutes (Oboe) and Clarinet

polski Tria, z. 3 na 2 flety (oboje) i klarnet
angielski Trios, Vol. 3 for 2 Flutes (Oboe) and Clarinet
niemiecki Trios, Band 3 für 2 Flöten (Oboe) und Klarinette
francuski Trios, vol. 3 pour 2 flütes (oboe) et clarinette


Ilość stron:32 + 3x8
Format:210 x 297
Opracowanie na:zespół instrumentalny (2 flety poprzeczne lub 2 oboje i klarnet, opcjonalnie fortepian) (dodatkowo akompaniament na CD)
Obsada:Instrument (w nawiasie ilość materiałów wykonawczych)
Partytura (1)
Flet I (1) lub Obój I
Flet II (1) lub Obój II
Klarnet B (1)
Fortepian (1) lub akompaniament na płycie CD (1)
Rodzaj produktu:nuty drukowane + płyta CD
Wersja językowa:tytułów utworów: angielska
UWAGA: korzystanie z publikacji nie wymaga znajomości języka obcego, ponieważ publikacja nie zawiera opisów
Stopień trudności:4 w skali od 0 do 10
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL072100

Kolekcja jedenastu utworów różnych kompozytorów, m. in. Luigi Boccheriniego, Johna Gleneska Mortimera i Franza Schuberta, jak również tradycyjnych melodii, m. in.: "Charlie Is My Darling" i "Santa Lucia". Utwory zostały zaaranżowane przez Johna Gleneska Mortimera na dwa flety poprzeczne lub dwa oboje i klarnet B, opcjonalnie z fortepianem lub akompaniamentem fortepianowym na dołączonej do książki płycie CD.


Lista utworów:
The Man I Love (Gershwin George)
The Drunken Sailor
The Trout (Schubert Franz)
Ninth of July (Nazareth Ernesto)
Samba Time (Mortimer John Glenesk)
Funiculi Funicula (Turco G.)
Two Guitars
Minuet (Boccherini Luigi)
Charlie Is My Darling
Trumpet Voluntary (Clarke Jeremiah)
Santa Lucia

Okładka: Mortimer John Glenesk, Trios, Vol. 3 for 2 Clarinets and Alto Sax

cena 168,95 zł.


nuty.pl

Mortimer John Glenesk
Trios, Vol. 3 for 2 Clarinets and Alto Sax

polski Tria, z. 3 na 2 klarnety i saksofon altowy
angielski Trios, Vol. 3 for 2 Clarinets and Alto Sax
niemiecki Trios, Band 3 für 2 Klarinetten und Alt Saxophon
francuski Trios, vol. 3 pour 2 clarinette et alto saxophone


Ilość stron:32 + 3x8
Format:210 x 297
Opracowanie na:zespół instrumentalny (2 klarnety, saksofon altowy, opcjonalnie fortepian) (dodatkowo akompaniament na CD)
Obsada:Instrument (w nawiasie ilość materiałów wykonawczych)
Partytura (1)
Klarnet B I (1)
Klarnet B II (1)
Saksofon altowy (1)
Fortepian (1) lub akompaniament na płycie CD (1)
Rodzaj produktu:nuty drukowane + płyta CD
Wersja językowa:tytułów utworów: angielska
UWAGA: korzystanie z publikacji nie wymaga znajomości języka obcego, ponieważ publikacja nie zawiera opisów
Stopień trudności:4 w skali od 0 do 10
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL072106

Kolekcja jedenastu popularnych tradycyjnych melodii, m. in.: "The Drunken Sailor", "Charlie Is My Darling" i innych. Utwory zostały zaaranżowane przez Johna Gleneska Mortimera na dwa klarnety B i saksofon altowy, opcjonalnie z fortepianem lub akompaniamentem fortepianowym na dołączonej do książki płycie CD.


Lista utworów:
The Man I Love (Gershwin George)
The Drunken Sailor
The Trout (Schubert Franz)
Ninth of July (Nazareth Ernesto)
Samba Time (Mortimer John Glenesk)
Funiculi Funicula (Turco G.)
To Guitars
Minuet (Boccherini Luigi)
Charlie is my Darling
Trumpet Voluntary
Santa Lucia

Okładka: Thin Lizzy, Jam With Thin Lizzy

cena 137,95 zł.


nuty.pl

Thin Lizzy
Jam With Thin Lizzy

polski Graj z Thin Lizzy
angielski Jam With Thin Lizzy


Ilość stron:112
Format:230 x 305
Opracowanie na:zróżnicowane: 1 lub 2 lub 3 gitary (tradycyjna linia melodyczna, tabulatura, akordy)
Obsada:Instrument (w nawiasie ilość materiałów wykonawczych)
Gitara (1)
akompaniament na płycie CD (1)
Rodzaj produktu:nuty drukowane + płyta CD
Wersja językowa:wstępu: angielska
tytułów utworów: angielska
słów utworów: angielska
Stopień trudności:5 w skali od 0 do 10
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
AutorzyAutor okładki: Waller Kim
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL074432

Thin Lizzy to zespół założony w Irlandii w 1969 roku. Przez grupę przewinęło się wielu artystów. Nagrano ponad 10 albumów studyjnych, a także wiele singli, kompilacji i rejestracji koncertów. Publikacja zawiera osiem ich utworów zaaranżowanych na gitary z akompaniamentem na dołączonej płycie CD (na płycie również wersje demonstracyjne piosenek).

One of the most successful rock bands of the seventies, Thin Lizzy will be remembered for classics such as Don't Believe A Word and Rosalie. The harmonised guitars of Scott Gorham and Brian Robertson became a trademark sound, although other line-ups included the legendary Gary Moore.

This pack includes superb quality live recorded backing tracks featuring guitarists Brian Robertson and Eric Bell, plus note for note transcriptions to several of Thin Lizzy's most famous songs. This guitar workshop is a powerful learning tool that will help you extend your stockpile of techniques and develop your improvisational skills.

Lista utworów:
Rosalie (Thin Lizzy)
Still In Love With You (Thin Lizzy)
The Boys Are Back In Town (Thin Lizzy)
Waiting For An Alibi (Thin Lizzy)
Whiskey In The Jar (Thin Lizzy)
Don't Believe A Word (Thin Lizzy)
Emerald (Thin Lizzy)
Jailbreak (Thin Lizzy)

Okładka: AC/DC, Jam With AC/DC

cena 137,95 zł.


nuty.pl

AC/DC
Jam With AC/DC

Ilość stron:96
Opracowanie na:gitara (zawiera zapis tradycyjny oraz tabulaturę, akordy)
Rodzaj produktu:nuty drukowane + płyta CD
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
AutorzyWykonawca: AC/DC
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL074491

Australian uber-rockers AC/DC have written some of the most recognisable and universally appealing rock standards with uplifting ear-crunching guitars and ballsy vocals! Lead guitarist, Angus Young's frantic fast fret mastery is evident on most of their tracks and his style has been much imitated by players the world over.

Jam With AC/DC gives you the opportunity to learn 8 of their fierce, growling songs note-for-note and then jam with a professional session band! Includes the hits Let There Be Rock, Back In Black, For Those About To Rock, Whole Lotta Rosie and Highway To Hell all with full lyrics and vocal lines.

Lista utworów:
Back In Black
For Those About To Rock
Hell Ain't A Bad Place To Be
Hells Bells
Highway To Hell
Highway To Hell,
Let There Be Rock
Sin City
Whole Lotta Rosie

Okładka: Mortimer John Glenesk, Trios, Vol. 3 for 2 Trumpets (Cornets) and Horn

cena 164,95 zł.


nuty.pl

Mortimer John Glenesk
Trios, Vol. 3 for 2 Trumpets (Cornets) and Horn

polski Tria, z. 3 na 2 trąbki (kornety) i róg
angielski Trios, Vol. 3 for 2 Trumpets (Cornets) and Horn
niemiecki Trios, Band 3 für 2 Trompeten (Cornets) und Horn
francuski Trios, z. 3 pour 2 trompettes (cornets) et cor


Ilość stron:32 + 6x8
Format:210 x 297
Opracowanie na:zespół instrumentalny (2 trąbki lub 2 kornety, róg, opcjonalnie fortepian lub organy)
Obsada:Instrument (w nawiasie ilość materiałów wykonawczych)
Trąbka B I (1) lub Trąbka C I (1) lub Kornet
Trąbka B II (1) lub Trąbka C II (1) lub Kornet
Róg F (1) lub Róg Es (1)
Fortepian (1) lub Keyboard lub akompaniament na płycie CD (1)
Rodzaj produktu:nuty drukowane + płyta CD
Wersja językowa:tytułów utworów: angielska
UWAGA: korzystanie z publikacji nie wymaga znajomości języka obcego, ponieważ publikacja nie zawiera opisów
Stopień trudności:4 w skali od 0 do 10
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
AutorzyAutor aranżacji/opracowania: Mortimer John Glenesk
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL075615
Produkty podobne:Mortimer John Glenesk - Trios, Vol. 1 for 2 Trumpets (Cornets) and Horn
Mortimer John Glenesk - Trios, Vol. 2 for 2 Trumpets (Cornets) and Horn

Kolekcja jedenastu utworów różnych kompozytorów, m. in. Scotta Joplina i Franza Schuberta, jak również tradycyjnych melodii, m. in.: "Santa Lucia", "Charlies Is My Darling" i innych. Utwory zostały zaaranżowane przez Johna Gleneska Mortimera na dwie trąbki B lub dwa kornety i róg F lub Es, opcjonalnie z fortepianem lub akompaniamentem fortepianowym na dołączonej do książki płycie CD.

Możliwości wykonawcze:
2 Trumpets (Cornets) & Horn
2 Trumpets (Cornets), Horn & CD Playback
2 Trumpets (Cornets), Horn & Piano (Organ or Keyboard)

Lista utworów:
The Man I Love (Gershwin George)
The Drunken Sailor
The Trout (Schubert Franz)
Ninth of July (Nazareth Ernesto)
Samba Time (Mortimer John Glenesk)
Funiculi-Funicula (Turco G.)
Two Guitars
Minuet
Charlies Is My Darling
Trumpet Voluntary (Clarke Jeremiah)
Santa Lucia

Okładka: Naulais Jérôme, Tentación - 2 Trumpets, 2 Trombones & Solo Voice

cena 146,95 zł.


nuty.pl

Naulais Jérôme
Tentación - 2 Trumpets, 2 Trombones & Solo Voice

Stopień trudności:4 w skali od 0 do 10
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL075711

Możliwości wykonawcze:
2 Trumpets, 2 Trombones & Solo Voice
5-Part Ensemble
5-Part Ensemble & Piano (Keyboard)
5-Part Ensemble (Keyboard, Guitars, Drums optional)

Okładka: Gibson Bill, The AudioPro Home Recording Course, Volume 2

cena 228,85 zł.


nuty.pl

Gibson Bill
The AudioPro Home Recording Course, Volume 2

polski Domowy kurs rejestracji dźwięku, nagrywania, cz. 2
angielski The AudioPro Home Recording Course, Volume 2


Ilość stron:252
Format:230 x 305
Opracowanie na:książka
Rodzaj produktu:książka + płyta CD
Wersja językowa:angielska
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL078017
Produkty podobne:Gibson Bill - The AudioPro Home Recording Course, Volume 3

Publikacja jest drugą częścią cyklu książek dotyczących nauki tworzenia własnego studia muzycznego. Obecna część jest przeznaczona dla osób z podstawową znajomością pojęć technicznych. Poszczególne lekcje zawierają liczne ilustracje, a także przykłady muzyczne na dołączonych do książki płytach CD. Autor - Let Bill Gibson - przekazuje informacje, których potrzebujesz, aby udoskonalić rejestracje dźwięków za pomocą domowego sprzętu nagrywającego. Całość w języku angielskim.

The AudioPro Home Recording Course was created to familiarise musicians with the fundamentals of studio recording using explanations and examples that are easy to understand.
The text is complemented by hundreds of illustrations and two CDs containing information and audio examples.
Volume two covers: impedance and wiring (high impedance vs. low impedance, terminology, balanced vs. unbalanced); bass guitar (electric/synth, recording, mic techniques, EQ); harmonics/overtones/partials; vocals (recording, mic techniques, effects, EQ); acoustic piano and rhodes (recording, mic techniques, signal processing, sampled sounds, EQ); recording synthesisers (recording, combining textures, EQ, brass); the total recording session (instruments, preparing the recorder, media selection, time code); panning and stereo imaging; mixdown to master product (mixdown machine, tape choice, theories and concepts, setup procedure; building the mix; preparing master for duplication).

Spis treści:

Introduction
Chapter 1 - Impedance and Wiring
Basic Terminology
Compatibility Between Hi Z and Lo Z
Balanced vs. Unbalanced
Basic Terminology
Unbalanced Guitar Cables
Balanced Cables
Conclusion
Chapter 2 - Bass Guitar
Electric Bass
Condition of the Bass
Direct Box / Direct In (DI)
The Bass Level
Instrument Differences
Musical Style
Recording Levels for Bass
Mic Techniques
Compressing the Bass
Equalization
Panning
Reverb
Synth Bass
Plugging the Synth Bass In
Miking the Synth Bass
Performance of the Synth Bass Part
Bass Range and EQ
Compressing the Synth Bass
Recording Level for the Synth Bass
Panning Synth Bass
Effect and the Synth Bass
Acoustic Bass
Close - Miking the String Bass
Conclusion
Chapter 3 - Harmonics / Overtones / Partials
The Difference Between Harmonics, Overtones and Partials
Conclusion
Chapter 4 - Vocals
Mic Techniques
Placement
Distance
Small Room vs. Large Room
Moving - Coil / Ribbon
Condenser
Effects
Stylistic Considerations
Wind Screen
Repairing a Problem Plosive
Electronic Plovive Repair
The Proximity Effect
Bass Roll-off
The Pad
Different Sounds of Different Pickup Patterns
Positioning the Microphone
Compressor / Limiter / Gate / Expander
Dynamic Range
Compression
Sibilance
The De-esser
Equalization
Recording Environment
Physical Aids
Intonation
Headphones
Punch In / Punch Out
Perseverance
Panning
Common Vocal Effects
Delay
Slapback
The Electronic Double
The Electronic Triple
Regeneration
Reverb
Predelay
Exciter
Chorus / Flanger / Phase Shifter
Backing Vocals
Conclusion
Chapter 5 - Acoustic Piano and Rhodes
Grand Piano
The Basics
Mic Choice and Technique
Stereo or Mono
Instrument Maintenance
Setting the Mood
Processing Pano Sounds
No Two Pianos Sound Identical
Recording Levels
Equalizer the Piano
Compressing the Piano
Exciting the Piano
Reverberation
Miking the Vertical Piano
Sampled Piano Sounds
Rhodes - type Sounds
Rhodes Effects
Equalizing the Rhodes
Conclusion
Chapter 6 - Recording Synthesizers
Recording Synths: Strings, Pads, Bell-like Sounds, Brass and Effects
Live in vs. Mic in Through DI
Line In
DI Can Color the Sound Adversely
String and Pads
Layering
Equalizing Pads
Dynamic Processing the Synth
Reverb
Combining Textures
Exciter
Chorus, Flanger, Phase Shifter
Panning
Delay
Bell - like Sounds
Equalizing the Bell - like Sounds
Panning Bell - like Sounds
Compression
Reverb
Chorus / Flanger / Phase Shifter
Brass
Mic Technique
Levels
Brass Samples
Brass Equalization
Panning
Reverb
Exciter
Chorus / Flanger / Phase Shifter
Delay
Special Effects
Conclusion
Chapter 7 - Panning and Stereo Imaging
Speaker Position and Choice
Mic Techniques
The Head
Assignment
3:1 Principle
Panning
Reverberation
Space in a Space
Combining Wet and Dry
Delay
Panning
Chorus/ Flanger / Phase Shifter
Monitors and Your Stereo Image
Conclusion
Chapter 8 - The Total Recording Session
Planning
Tracks
Envision the Final Products
Instrument
Tuning
Strings
Getting the Recorder Ready
Cleaning and Demagnetizing
Demagnetizing the Analog Tape Machine
Cleaning the Analog Recorder
Tones on the Analog Recorder
Tones on the Digital Recorder
Media Selection
Magnetic Tape / Video Tape
Recordable CDs / Hard Drives
Tape Storage Is a Critical Condiseration
Time Code
Striping SMPTE
Getting the Sequencer to Follow SMPTE
Tightening the Arrangement
Contents of Arrangement
Reference Lead Vocal
Backing Vocals
Bounce to Track One
Electric Guitar to Track Four
Punch-Ins
Acoustic Guitar to Track Five
Final Vocal to Track Three
Lead Guitar to Track Six
Conclusion
Chapter 9 - Mixdown to Master to Product
Mixdown Machine
Basic Proceudre for Alignment (Mixdown and Multitrack)
Playback Alignment
Record EQ
Reference Tones
Reference Tone
Starting the Mix / Zeroing the Board
Tape Choice
Outboard Gear to Have on Hand
Tape Speed
Automation
Multiple Sets of Monitors
Comparison to Other Projects
The Spherical Approach to Panning and Positioning in the Mix
EQ: The Cumulative Effect
Mixing Theories and Building Concepts
Mix Approach
The Arrangement
Characteristics of a Good Mix
Strong and Solid, But Controlled, Lows
Mids Distributed Evenly Among Various Instruments
Strong, Smooth Highs That Are Easy to Listen To
Balance
Depth
Width
Momentum
Consistency
Sounds Good in Stereo and Mono
Approaches to Mixing That I've Found Ineffective
Signs of an Amateur Musical Recording
Basic Setup Procedure
Once You Select and Prepare the Multitrack and Mixdown Machines
Arranging During Mixdown
Multiple Mixes
Mix Versions
Building the Mix
Kick Drum / Bass Guitar
Pan the Cymbals for a Natural Sound
Live Toms
Drum Machine Toms
Drum Set Overhands (Live)
Bass
Lead Vocal
Compression
Expander
Vocal EQ
Exciter
Simple Delay
Add Backing Vocals
Comping Keyboards and Rhythm Guitars
Filling in the Holes With the Guitar or Keys
Lead Parts
Solos
Mix Levels
Fades
Preparing the Mixed Master for Duplication
Editing
Mastering
Different Mixes
Conclusion
GLossary
Index

Okładka: Gibson Bill, The AudioPro Home Recording Course, Volume 3

cena 254,95 zł.


nuty.pl

Gibson Bill
The AudioPro Home Recording Course, Volume 3

polski Kurs nagrywania AudioPro, cz. 3
angielski The AudioPro Home Recording Course, Volume 3


Ilość stron:272
Format:215 x 275
Opracowanie na:książka
Rodzaj produktu:nuty drukowane + 2 płyty CD
Wersja językowa:angielska
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL078018
Produkty podobne:Gibson Bill - The AudioPro Home Recording Course, Volume 2

Publikacja jest trzecią częścią cyklu książek dotyczących nauki tworzenia własnego studia muzycznego. Niniejsza część obejmuje tematy dotyczące odpowiedniego oprogramowania, konfiguracji systemu, nagrań cyfrowych i różnic pomiędzy nagraniami analogowymi a cyfrowymi, przechowywania i kopiowania plików i wiele innych. Do książki zostały dołączone także dwie płyty CD z nagranymi przykładami muzycznymi danych zagadnień wraz z ich wyjaśnieniami. Całość w języku angielskim.

The AudioPro Home Recording Course was created to familiarise musicians with the fundamentals of studio recording using explanations and examples that are easy to understand.
The text is complemented by hundreds of illustrations and two CDs containing information and audio examples.
Volume three covers: MIDI (basic training, quantising, mixing with MIDI, notation software, controllers, setting up your system); MIDI sequencing (constructing MIDI drum parts, creating bass, guitar and keyboard parts, combining MIDI and live recording); digital effects (hardware vs. software plugins, details of using each type of effect); digital recording (analogue vs. digital, recording and playback formats, digital audio file formats, storage and backup, MDMs and computer-based hard disk systems, choosing the right software, common terms demystified, random access editing); synchronising (MIDI to audio sync, MIDI to MIDI sync, analogue to analogue sync).

Spis treści:

1. The Third Millennium
Moving Ahead
History
Preparation for What's to Come
The Internet
My Turning Point
2. Midi Theory
Intro to MIDI
MIDI Basic Training
The Language
MIDI IN, OUT, and THRU
MIDI Cables
Daisy Chain
Channels
MIDI Interface
MIDI Parameters
What Do MIDI Parameters Affect?
Controllers
Channel Modes
Omni Mode
Multi Mode
Mono Mode
Polyphony versus Multitimbrality
MIDI Time Code
System Messages
System Exclusive (Sys Ex)
Data Dump
The Handshake
Data Backup
Quantizing
The Basics
Strength
Sensitivity
How Tight Is Tight Enough?
Randomize
Real - Time
Step Record
Shifting Tracks
Velocites, Durations, and Tempos
Notation Software
Uses
Lyrics
Chord Symbols
Mixing with MIDI
Parameters
Comining MIDI Mix Tools
General MIDI Specifications
Standard MIDI File
Cross - Platform Compatibility
Keyboard and Mix Controllers
Keyboard Controllers
Mix Controllers
MIDI System Design - What Should I Have?
Synths
Sequencers
Interfaces
Mixers
Digital Audio Cards
Tactile Control Surfaces for Computer-Based Digital Workstations
3. MIDI Sequencing
Building the Band
Constructing MIDI Drum Parts
Fundamentals
The Groove
Groove Quantize
Drum Set Patterns
Accents
Fills
Believability
Construction
Percussion Patterns
Frosting
Many Instruments
Simple Parts That Work Together
Forming the bass line
Patterns
The Groove
Reality / Believability
Feel
Guitar Parts
Believability
The Groove
Patterns
Grand and Electric Piano Parts
The Groove
Patterns
Grand Pianos vs. Rhodes Pianos
Believability
Feel
The Frosting
Strings and Pads
Bass
Sound Effects
Combining MIDI and Live Recording
Drum Loops
4. Digital Recording
Analog Recording
Analog vs. Digital
Physical Properties of Sound
Amlitude
Frequency
Velocity
Wavelength
Envelope
Harmonic Content
Phase
Digital Theory
What's So Good about Digital Recording?
Bits / Bytes / Words
Advantage of Binary Code / PCM
Samples
Quantization / Bits
Aliasing
RAM Buffer
Sample Rates
Dither / Quantization Error
Noise Shaping
Converters
Oversampling
Dynamic Range
Format Conversion
Errors
Data Protection
Error Detection
Error Correction
Redundancy
Concealment
Muting
Digital Recording, Transmission, and Playback Formats
AES/EBU
S/P DIF
SDIF-1
SDIF-2
SMDI
MADI
DASH
Digital Audio File Formats
Sound Designer and Sound Designer II
AIFF-Apple's Audio Interchange File Format
WAV-Windows Audio File Format
Quick Time
RealAudio
SND Resource
Storage Mediums
Backing Up
CD-Compact Disc
HD-CD
CD-R and CD-RW-Recordable and Rewriteable Compact Disc
DAT
MiniDisc
Hard Disc
DVD
Divx
5. Digital Multitracks
Comparison of MDMs to Computer-Based Recording Systems
Formats
Other MDMs
Dedicated Digital Recording Systems
Samplers
Computer-Based Hard Disk Recording Systems
History
Differences between Hard Disk and Tape-based Recording?
Linear versus Nonlinear
Destructive versus Nondestructive Editing
Number of Tracks and Takes
Thing to Look For in the Software You Choose
Soundcards
Terms Common to Hard Disk Recording
Serial Bus / Data Transfer
SDS
SCSI
Fast and Wide SCSI-2 and 3
IDE/ATA
Firewire
Network and Online Data Transfer Rates
Apple Talk
Ethernet
Modem
Cable
ISDN (Integrated Services Digital Network)
T-1
T-3
Disk Management
Partitioning
Formatting
Compression
Repairing / Defragmenting
Protection: Practice Safe Computing
Keep Current
6. Digital Effects
Real-time versus Non-Real-time Digital Effects
Hardware versus Software versus Plug-ins
Digitally Controlled Amplifier
Digital Signal Processor
Pitch Change
Formants
Time Compression and Expansion
Spectral Effects
Multiband Compressor / Limiter
Peak Limiter
Expanders and Gates
Delay Effects
Reverb Effects
Equalizers
Delay
Chorus / Flanger
Invert Phase
Reverse
Special Effects
Variable Speeds
Fliter
Vinyl Simulation
Vocode
Lo-Fi
7. Random Access Editing
The Basics
Nondestructive Editing
Descructive Editing
Regions
Playlist / Edit Decision List
RAM Buffer
Gain Change / Normalizing
Cut, Copy and Paste
Undo, Redo, Save, Revert to Saved
Save As... Save a Copy As
Waveform / Pencil Editing
Smoothing
Preview Mode
Fades
Crossfades
Linear Fade
Curve Fade
S-Curve
Overlap Fade
Equal Gain
Equal Power
Pre-roll / Post-roll
Online / Offline
Editing withing the Software - Based Multitrack Domain
Soundfiles
Waveform View
Punch-in
Auto Record
Channels, Tracks, and Takes
Comping
Tuning
Finding the Groove
Quantizing Audio
Moving Audio Segments
Spot Mode
Slip Mode
Grid Mode
Shuffle Mode
Multitrack Backing Vocals
Breaths
Entrances
Releases
Intonation
Detuning
Readjusting Formants
Fills Fills, and Licks
Broadcast Audio
Voice-Over / Editing Speech
Application
Voice-Over
Timing
Ambience
Problematic Edits
Crossfade Ambience
Music Bed
Add Ambience
Reconstruct the Scene
Live with it
Breaths
Time Compression / Exapnsion
ADR / Foley
ADR
Foley
Getting the Program Ready for the Air
Normalize
Compress
Music
8. Synchronizing
Synchronizing Basics
Why Bother?
MIDI to Audio Sync
Timing Discrepancies
MIDI to MIDI Sync
Accuracy
Logjam
Processor Speed
Analog to Analog
LTC on Each Machine
Verifying Sync
Offsets
Regenerating Time Code
Free Wheeling
Jam Sync
Digital to Digital Sync
Components of Digital Sync
Time Base - Word Clock
Word Clock Rate
Pull-Up / Pull-Down
Address Code
Transport Control
MIDI Machine Control (MMC)
Variations in Accuracy
Sample - Accurate Sync
Frame - Accurate Sync with Phase Look
Frame - Accurata Sync with No Phase Lock / Continuous Sync
Frame - Accurate Trigger Sync
Various Sync Formats
Internal
MTC
SMPTE (LTC) 30fps, 29.97fps, 29.97df, 25, 24fps
Video Sync
VITC
Word 1x
Word 256x
S/P DIF and AES/EBU
SDIF-2 and MADI
Proprietary Sync Systems
ADAT and DA-88 Sync
9. Digital Mixing
How Are Digital and Analog Mixers Different?
The Analog Mixer
The Digital Mixer
Hardware versus Software
Automation
The Basics
Automation Types
Dynamic Automation
Auto Read
Absolute Mode / Auto Write / Replace
Auto Touch / Auto Latch
Trim Levels
Bypass / Auto Off / Rehearse
Mutes
Pan
Function of Fader Motors in the Digital Domain
Mix Editior Functions
Snapshot Automation
Operational Procedures
Saving
Undo
Building Automation
Software Plug-ins
Mix Procedure Using Automation
Inserts
Write Mutes
Drums
Documenting the Mix
Bass
Lead Vocal
Guitars and Synths
Backing Vocals
Intonation
Expression / Dynamics
Blend
Accuracy
The Rhythm Section
Locate Points
Copy Moves and Settings
EQ
Dynamic and Special Effects
Format
Hard Disk
DAT
10. Master Preparation
Editing the Mixed Master
The AM Version
The Album Version
The Dance Mix
Creative Restructuring
Mastering
What Is mastering?
To Master or Not to master
Monitoring Procedures
Assembling the Album
The CD Mastering Environment
Write Modes
Red Book
Yellow Book
Green Book
Orange Book, Part I and II
White Book
Blue Book / CD-Extra
Subcodes
PQ Subcodes
IRSC Code
Emphasis
SCMS
Track Number
Indexes
Noise Shaping
Equalizing
Real-time Analyzer (RTA)
Levels
Normalize
Real vs. Apparent Levels
How Hot Is Hot Enough?
Limiting / How to Sound Loud
Image Files
Mastering to Error Correcting Recorders
11. The Best of Botj Worlds
Acoustic Considerations
Chips or Tubes
Combining Tubes and Chips
Digital Modeling
Preamps
Old Effects versus New
Mixers
Cambling Considerations
Some Cable Theory
Do Cables Really Sound Different?
Choose Your Weapons Carefully

Okładka: Różni, Nu Metal

cena 41,95 zł.


nuty.pl

Różni
Nu Metal

angielski Nu Metal


Ilość stron:98
Format:230 x 305
Opracowanie na:zróżnicowane: 1 lub 2 lub 3 lub 4 gitary (tradycyjna linia melodyczna, tabulatura, akordy, teksty piosenek)
Obsada:Instrument (w nawiasie ilość materiałów wykonawczych)
Gitara (1)
Rodzaj produktu:nuty drukowane
Wersja językowa:tytułów utworów: angielska
słów utworów: angielska
UWAGA: korzystanie z publikacji nie wymaga znajomości języka obcego, ponieważ publikacja nie zawiera opisów
Stopień trudności:6 w skali od 0 do 10
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL078034

Publikacja zawiera utwory zespołów muzycznych z gatunku Nu metal zaaranżowane na gitarę. Nu Metal powstał na początku lat 90' XX wieku i jest pochodną takich stylów, jak grunge, metal alternatywny, funk, thrash metal, groove metal oraz industrial metal. Wśród tytułów zawartych w publikacji znajdziesz utwory m. in. Limb Bizkit, Rage Against the machine, Powerman 5000, Coal Chamber i innych.

For all guitarists who want to stick a finger in the eye of plastic pop, this collection of eighteen modern rock metal hits demands your amp be turned up to 11 and your guitar abused to its fullest extent. Includes songs from Soulfly, Rage Against The Machine, Limp Bizkit, Papa Roach and Korn. All songs are fully transcribed for 6- and 7-string guitars with guitar tablature.

Lista utworów:
Black - Sevendust
Bleed - Soulfly
Bulls On Parade [Rage Against The Machine]
Come Original - 311
Flowing - 311
Guerrilla Radio [Rage Against The Machine]
Just Like This - Limp Bizkit
Last Resort [Papa Roach]
Lit Up - Buckcherry
Loco - Coal Chamber
Make Me Bad [Korn]
Nobody's Real - Powerman 5000
Promise - Eve 6
Spiders - System Of A Down
Sugar - System Of A Down
Take A Look Around - Limp Bizkit
Tyler's Song - Coal Chaber
When Worlds Collide - Powerman 5000





Wyszukiwarka






Strona główna

Centrum Dystrybucji Nut nuty.pl
FRAZA s.c., ul. Łużycka 28a, 51-111 Wrocław
tel./fax (071) 325-82-11, tel. 372-66-68
Copyright 1997 - 2014 Fraza s.c., Wrocław, Poland