Indeks autorów | | Wyszukiwarka | | Mapa serwisu |
cena 27,95 zł. nuty.pl | Stachak Tatiana Uczeń i Nauczyciel, duety gitarowe cz. 2 Uczeń i Nauczyciel, duety gitarowe cz. 2 Pupil and Teacher, guitar duets vol. 2 Schüler und Lehrer, gitarrenduos, 2
Punktem wyj¶cia dla drugiej czę¶ci Ucznia i Nauczyciela jest poziom techniczny i znajomo¶ć dĽwięków osi±gnięte w poprzednim zeszycie z tego cyklu. Nowym elementem technicznym pojawiaj±cym się w drugim zeszycie jest gra kciukiem. W Odzie do rado¶ci oraz Starodawnej piosence francuskiej uczeń prowadzi melodię na strunach basowych i strunie wiolinowej G używaj±c wył±cznie kciuka. W kolejnych utworach pojawiaj± się na przemian frazy wykonywane b±dĽ kciukiem, b±dĽ pozostałymi palcami (Chór strzelców, Largo, Taniec słowiański). Gra kciukiem i pozostałymi palcami w obrębie jednej frazy wprowadzona została w utworze Życzenie. Drugim istotnym elementem technicznym, który pojawia się w niniejszej publikacji jest gra w drugiej pozycji. Utwory możliwe do wykonania w pierwszej pozycji celowo opalcowano w ten sposób, aby unikn±ć dĽwięków pustych strun, jak też umożliwić wygodn± grę kciukiem (Oda do rado¶ci, Starodawna piosenka francuska, Chór strzelców, Largo, Taniec słowiański, Życzenie). Warto przy tej okazji uzmysławiać uczniom istotn± rolę palcowania w grze na gitarze, które ma nie tylko uzasadnienie praktyczne, ale również kształtuje muzyczn± stronę utworu: wpływa na barwę i wybrzmiewanie dĽwięku, umożliwia płynne i logiczne frazowanie. W utworach podano również propozycję palcowania prawej ręki zaznaczaj±c jednak tylko, którym palcem najwygodniej jest rozpocz±ć frazę. W utworach Życzenie, Plaisir d'amour, Sinfonia, ŁabędĽ problemem technicznym s± zmiany pozycji (przez pust± strunę, przez przesunięcie palca po strunie lub palcem docelowym). W ostatnich trzech utworach uczeń poznaje również nowe dĽwięki na strunach wiolinowych w wysokim rejestrze. Podobnie jak w pierwszym zeszycie z tej serii każdy utwór zajmuje dwie strony. Strony nauczyciela zawieraj± pełn± partyturę, natomiast strona ucznia tylko głos solowy. W każdym z utworów zamieszczono propozycję dynamiki. Poziom dynamiki w akompaniamencie powinien być modyfikowany w taki sposób, by w przypadku ucznia graj±cego słabszym dĽwiękiem nauczyciel nie zagłuszał partii solowej. Zastosowanie techniki tirando lub apoyando, a także zmiana podanego opalcowania (np. gdy w przypadku małej ręki gra bez pustych strun okaże się zbyt trudna) zależy od decyzji nauczyciela i indywidualnych predyspozycji manualnych ucznia. The presented publication was prepared for beginner guitarists, students of schools and music centers. At the early stage of music education, they rarely have the opportunity to commune with the music of the grat masters. Despite the fact that more and more often, one can come across transpositions of the pieces by Chopin.Mozart or Beethoven for the solo guitar, due to some technical problems included therein, these transpositions are usually too difficult for a beginner guitarist. Lista utworów: |
cena 21,95 zł. nuty.pl | Zganiacz-Mazur Liliana Audycja Muzyczne tom I. Tematy muzyczne 1 Audycja Muzyczne tom I. Tematy muzyczne 1
Tematy Muzyczne stanowi± now± pozycję w procesie kształcenia muzycznego, zapoznaje ucznia z materiałem muzycznym w poznawaniu literatury. Opracowane utwory opieraj± się na wykazach literatury zamieszczonych w materiałach metodycznych do audycji muzycznych. Podane tematy s± obszerne, maj± zapis fortepianowy a przy utworach orkiestrowych zastosowano zapis trzech pięciolinii. Spis tre¶ci: |
Wyszukiwarka
Strona główna
Centrum Dystrybucji Nut nuty.pl
FRAZA s.c., ul. Łużycka 28a, 51-111 Wrocław
tel./fax (071) 325-82-11, tel. 372-66-68
Copyright 1997 - 2014 Fraza s.c., Wrocław, Poland