Indeks autorów | | Wyszukiwarka | | Mapa serwisu |
cena 21 zł. nuty.pl | Szarzyński Stanisław Sylwester Iesu Spes Mea (score + parts) Iesu Spes Mea (score + parts)
Szarzyński był kompozytorem i tworzył głównie na potrzeby swojego zakonu. Stylistycznie cała twórczośc należy niewątpliwie do XVII wieku. Świadczą o tym formalne cechy jego utworów. Powyższy utwór ma wiele cech wspólnych z canzoną: przede wszystkim wielocząstkowość. Lista utworów: |
cena 21 zł. nuty.pl | Stachowicz Damian Veni Consolator koncert na sopran, clarino i basso continuo (partytura + głosy) Veni Consolator koncert na sopran, klarnet i basso continuo (partytura + głosy) Veni Consolator a canto e clarino con basso continuo (Score + Parts)
Damian Stachowicz był kompozytorem i kapelmistrzem bardzo cenionym w zgromadzeniu (diecezji przemyskiej ). Zachowana twórczość Damiana Stachowicza to wyłącznie kompozycje religijne wokalne i wokalno - instrumentalne. W niniejszej publikacji zawarto koncert Veni Consolator, na głos wokalny sopranowy, clarino i basso continuo. Rękopis utworu Veni Consolator przechowywany był do czasów ostatniej wojny w zbiorach Biblioteki Narodowej w Warszawie pod sygn. 72A. Podczas wojny uległ zniszczeniu. Zachował się natomiast literalny odpis tego utworu, sporządzony przed wojną dla A. Chybińskiego. W stosunku do pierwszego wydania, dokonanego przez A. Chylińskiego w 1933 roku i reedycji z roku 1959, wydanie niniejsze różni się w kilku szczegółach. Różnice te są skutkiem przywrócenia wersji oryginalnej w wyniku porównania tych wydarzeń z kopią rękopisu. Damian Stachowicz was a composer and chapel master highly esteemed by the Order. Among the Piarist musicians in the seventeenth century he was outstanding, as is obvious from the manner in which the citations concerning his work as a composer have been formulated. Besides his gifts as a composer Stachowicz also displayed his individuality in the field of literature. The printed panegyrics mentioned by Bielski, however, have not yet been found. Those works of Damian Stachowicz which have been preserved consist solely of vocal and vocal - instrumental religious music, some of which have come down to us in an incomplete state. Lista utworów: |
cena 21 zł. nuty.pl | Pękiel Bartłomiej Audite Mortales Audite Mortales
Bartłomiej Pękiel należał do najwybitniejszych członków słynnej kapeli Władysława IV. Został w niej zatrudniony przed rokiem 1641. Pełnił funkcje organisty i wicekaplemistrza a następnie kapelmistrza. Tematem Audite mortales jest scena Sądu Ostatecznego zbudowana w części z trawestacji biblijnych. Batłomiej Pękiel was one of the most eminent members of the famous Chapel of Władysław IV of Poland. He was engaged some time before 1641 as organist and vice-kapellmeister, and later a kapellmeister. The theme of Audite mortales is the scene of the Last Judgmement. Lista utworów: |
cena 21 zł. nuty.pl | Gorczycki Grzegorz Gerwazy 4 Hymny na chór SATB, dwoje skrzypiec i basso continuo (partytura) 4 Hymny na chór SATB, dwoje skrzypiec i basso continuo (partytura)
Gorczycki jest jednym z najwybitniejszych przedstawicieli polskiego baroku w muzyce. Cztery hymny, które zostały zamieszczone w niniejszej publikacji, nie były nigdy za życia kompozytora drukowane. Wykonywano je z kopii rękopiśmiennych. Utwory reprezentują nurt twórczości, w którym krzyżują się założenia artystyczne i środki palestrinowskiego "stile antico" z nowszymi, charakterystycznymi dla "stile moderno". Teksty, na których oparte są cztery hymny należą do zabytków starochrześcijańskiej poezji liturgicznej, tworzonej według zasad wersyfikacji łacińskiej - metrycznej. Obsada wykonawcza utworów jest dokładnie oznaczona - czterogłosowy zespół wokalny w składzie: sopran, alt, tenor i bas, dwoje skrzypiec oraz organy, których partia zapisana była w postaci basu cyfrowanego. Głosy wokalne występują w zwartej grupie, prawie zawsze z towarzyszeniem instrumentów. Źródłem niniejszego wydania są rękopiśmienne partytury, sporządzone przez A. Chybińskiego z poszczególnych głosów pisanych ręką kompozytora. Ponieważ rękopisy, z których korzystał Chybiński, spłonęły w Bibliotece Narodowej podczas II wojny światowej, komentarz rewizyjny odnosi się wyłącznie do kopii, a nie do oryginałów. Grzegorz Gerwazy Gorczycki, one of the mostoutstanding representatives of Polish Baroque music, came from Upper Silesia. He was born about 1667. The compositions included in the present edition were never printed in his lifetime, but like the rest of his output, were performed from manuscript copies. They reflect the creative trend in which the artistic guiding principles and media of palestrina's "stile antico" cross with newer ones, characteristic of the "stile moderno". The texts of which the compositions now published are based are examples of early Christian liturgical petry composed according to the principales of Latin metrical versification. The form of the works under discussion in characterized by progression in small sections, which is in turn determined by the structure of the lityrgical text and it is realized mainly by way of the motet method of chorale treatment, so popular in German sacred music of seventeen century. In the hymns the scoring is precisely defined - it consists of a four-part vocal ensemble (soprano, alto, tenor and bass), two violins and an organ, whose part was notated in the form of figured bass. The vocal parts form a compact group, nearly always accompanied by instruments. The sources of present edition are the manuscript scores prepared by A. Chybiński from the individual parts written by the composer. Since the manuscripts used by Chybiński were destroyed by fire in the National Library in Warsaw during the Second World War, the Editorial Notes refer exclusively to the copies, and not to the originals. Lista utworów: Spis treści: |
cena 18,45 zł. nuty.pl | Szweykowski Zygmunt Maria Między kunsztem a ekspresją
Zygmunt Maria Szweykowski to polski muzykolog. Zainteresowania Szweykowskiego głównie koncentrują się na muzyce staropolskiej, ważniejsze publikacje to: "Kultura wokalna XVI - wiecznej Polski", "Musica Moderna w ujęciu Marca Scacchiego", szereg artukułów oraz prac edutorskich, Szweykowski jest również redaktorem serii "Wydawnictwo dawnej muzyki Polskiej", "Źródła do historii muzyki Polskiej". Niniejsze wydanie to "Między kunsztem a ekspresją", autorem rozdziału pierwszego oraz wszystkich przekładów jest Anna Szweykowska. Spis treści: |
cena 29,95 zł. nuty.pl | Szweykowski Zygmunt Maria Polemics on the musica moderna Polemics on the musica moderna
Publikacja w języku angielskim i włoskim. W serii "Practica musica" pragniemy udostępnić zarówno studiującym, jak i wszystkim interesującym się kulturą muzyczną wypowiedzi z różnych epok na temat pojmowania muzyki i jej roli, oceny dzieł muzycznych, problematyki wykonawczej, techniki kompozytorskiej itp., wypowiedzi pochodzące zarówno od teoretyków i muzyków - praktyków, jak miłośników i obserwatorów tej sztuki. Będą to więc zarówno teksty o dużym ciężarze gatunkowym, jak też refleksje o charakterze mniej systematycznym, traktujące o poszczególnych problemach nurtujących przedstawicieli kultury muzycznej danej epoki. Dziś wiele takich wypowiedzi, zwłaszcza pochodzących z dawnych wieków, zachowało się w unikalnych egzemplarzach drukowanych lub tylko w kopiach rękopiśmiennych. Nieraz dotąd niezauważone lub zapomniane, stanowią cenne źródło do znajomości epoki. Poszczególne zeszyty serii obejmują albo jedną wypowiedź, albo - jeśli są to wypowiedzi krótkie, poruszające zbliżoną tematykę - po kilka w jednym zeszycie, lub czasami są to wyjątki z większych dzieł dotyczące jednego problemu. Wszystkie teksty zawarte w serii "Practica musica" stanowią materiał ściśle źródłowy. [Fragment wstępu książki] Tom I zawiera wypowiedzi Agostino Agazzariego: "La musica ecclesiastica dove si contiene la vera diffinitione della musica come scienza" ["Muzyka kościelna, gdzie się zawiera prawdziwe określenie muzyki jako wiedzy"] oraz Marco Scacchiego: "Breve discorso sopra la musica moderna" ["Krótki wywód o muzyce współczesnej"] Spis treści: |
cena 18,45 zł. nuty.pl | Szweykowski Zygmunt Maria Musica Iagellonica Tom 1 1995
Pierwszy tom "Musica lagellonica" to przegląd prac wybranych muzykologów, różnych narodowości: Bohemia, Węgry, Polska, Słowenia. Spis treści: |
cena 21,05 zł. nuty.pl | Szweykowski Zygmunt Maria Musica Iagellonica Tom 2 1997
Tom drugi "Musica lagellonica" to przegląd prac wybranych muzykologów, różnych narodowości: Bohemia, Węgry, Polska, Słowenia. Książka ta ukazała się dzięki dofinansowaniu Komitetu Badań Naukowych oraz Uniwersytetu Jagiellońskiego. Spis treści: |
cena 23,92 zł. nuty.pl | Szweykowska Anna, Szweykowski Zygmunt Maria The Perfect Musician, Vol. 3 Doskonały muzyk, cz. 3 The Perfect Musician, Vol. 3
Seria "Practica musica" to interesujące wypowiedzi z różnych epok na temat pojmowania muzyki i jej roli. Poszczególne zeszyty obejmują po jednej lub kilku wypowiedziach. Wszystkie teksty zawarte w serii "Pactica musica" stanowią materiał ściśle źródłowy. Część trzecia serii zawiera wypowiedzi Luigiego Zenobi i Athanasiusa Kirchera. Niniejsza edycja wydana jest w języku włoskim i angielskim. The series Practica Musica seeks to present to scholars and interested readers a wide span of documents concerning the theory and practice of music. These documents cover a range of statements and opinions concerning how music was conceived at a given time, how musical compositions have functioned in given social, institutional and cultural contexts, and how particular works have been evaluated by contemporary writers on music, not to mention matters of performing practice and compositional technique. The texts come from professional theorists, composers and performers, as well as from laymen and amateur observers of contemporary musical life. The series as a whole will contain different types of documents - ranging from systematic treatises to the jottings of dilettantes - but whatever their origins, they offer an intriguing insight into music and its crucial place in society. Spis treści: |
cena 15,85 zł. nuty.pl | Sebastian z Felsztyna Modus Regulariter Accentuandi Modus Regulariter Accentuandi
"Modus regulariter accentuandi" jest jednym z bardziej popularnych traktatów muzycznych przypisywanym Sebastianowi z Felsztyna. Z pierwszej połowy XVI w. znamy parę, w niewielkim stopniu różniących się od siebie, wydań tego dzieła. Po raz pierwszy opublikował je Jan Haller w 1518 r. w Krakowie. Drugie znane wydanie ukazało się również w Krakowie, w 1525 r. nakładem drukarni Hieronima Witora. Do naszych czasów zachowało się w polskich bibliotekach po kilka egzemplarzy tych wydań. Podstawę niniejszej reprodukcji starającej się ukazać zabytek w jego pierwotnej postaci - w formie możliwie najbardziej zbliżonej do pierwodruku, z zachowaniem wszelkich charakterystycznych dla niego elementów techniczno-drukarskich, a więc bez późniejszych naleciałości, dodatków i zanieczyszczeń, które w trakcie opracowania wydawniczego poddano niezbędnym zabiegom retuszerskim stanowi egzemplarz przechowywany obecnie w Bibliotece Zakładu Narodowego im. Ossolińskich we Wrocławiu, sygn. XVI Qu 1886. The "Modus regulariter accentuandi" is one of the more popular musical treatises ascribed to Sebastian of Felsztyn. A few reeditions dating from the first half of the sixteenth century containing only insignificant changes have come down to us. It was first published by jan Haller in 1518 in Cracow. The second edition also appeared in Cracow, issued in 1525 by the printing house of Hieronim Wietor. Several copies of this publication are preserved in polish libraries at the present time. The copy used as the basis for the present reproduction is kept in the Library of the Ossoliński National Institute at Wrocław (XVI Qu 1886). The reproduction is designed to show the source, as far as possible, in its original form, with all its characteristic technical typographic features. For this reason later accretions, additions and contaminations have been removed in the course of preparation. |
cena 15,85 zł. nuty.pl | Sebastian z Felsztyna Opusculum Misicae Compilatum Opusculum Misicae Compilatum
W 1517 r. w Krakowie nakładem drukarni Jana Hallera ukazało się "Opusculum musicae mensuralis" Sebastiana z Felsztyna - jedyny traktat o muzyce menzuralnej tego autora. Do naszych czasów zachowało się w polskich bibliotekach zaledwie kilka egzemplarzy tej publikacji. Podstawę niniejszej reprodukcji starającej się ukazać zabytek w jego pierwotnej postaci - w formie możliwie najbardziej zbliżonej do pierwodruku, z zachowaniem wszelkich charakterystycznych dla niego elementów techniczno-drukarskich, a więc bez późniejszych naleciałości, dodatków i zanieczyszczeń, które w trakcie opracowania wydawniczego poddano niezbędnym zabiegom retuszerskim - stanowi egzemplarz przechowywany obecnie w Bibliotece Narodowej w Warszawie, sygn. Qu 148. The tratise "Opusculum musicae mensuralis" by Sebastian of Felsztyn was published by the printing house of Jan Haller in Cracow in 1517. It is the only treatise on mensural music by this author. Only a few copies of thispublication now survive in Polish libraries. The copy used as the basis for the present reproduction is kept in the National Library, Warsaw (WVI Qu 148). The reproduction is designed to show the source, as far as possible, in its original form, with all its characteristic technical typographic features. For this reason later accretions, additions and contaminations have been removed in the course of preparation. |
Wyszukiwarka
Strona główna
Centrum Dystrybucji Nut nuty.pl
FRAZA s.c., ul. Łużycka 28a, 51-111 Wrocław
tel./fax (071) 325-82-11, tel. 372-66-68
Copyright 1997 - 2014 Fraza s.c., Wrocław, Poland