Indeks autorów | | Wyszukiwarka | | Mapa serwisu |
cena 79 z³. nuty.pl | Ptaszyñska Marta Mozaiki na kwartet smyczkowy (partytura + g³osy) Mozaiki na kwartet smyczkowy (partytura + g³osy) Mosaics for string quartet (score + parts)
Niew±tpliwie wprowadzenie elementów fugi Beethovena do mojej muzyki jest tylko jedn± z wielorakich warstw „Mozaik”. Jak sugeruje tytu³, liczne warstwy muzyki wci±¿ ulegaj± zmianom i przekszta³ceniom i s± zawsze pe³ne albo delikatnych, albo ¶mia³ych kolorów, oraz mocnej, ekspresywnej emocji. Utwór powinien byæ wykonany appassionato z wielk± intensywno¶ci±. Lista utworów: |
cena 47,2 z³. nuty.pl | Paderewski Ignacy Jan Dwana¶cie pie¶ni op. 22 na g³os i fortepian Dwana¶cie pie¶ni op. 22 na g³os i fortepian Twelve songs op. 22 for voice and piano
„Pie¶ni do s³ów Catulle Mendesa op. 22 nie przypominaj± w niczym wcze¶niejszych kompozycji wokalnych Paderewskiego, jak na przyk³ad Pie¶ni do s³ów Asnyka op. 7 czy Pie¶ni do s³ów Mickiewicza op. 18 - nieco „moniuszkowskich”, bardzo polskich, z prostym diatonicznym akompaniamentem. W Pie¶niach op. 22 Paderewski zbli¿y³ siê do stylistyki kompozytorów francuskich i bodaj po raz pierwszy w muzyce polskiej - przed Szymanowskim i Eugeniuszem Morawskim - ¶wiadomie nawi±za³ do wzorów tradycji „paryskiej”, coraz czê¶ciej stosowanej w ówczesnej muzyce europejskiej. Pie¶ni op. 22 s± jakby „usymfonizowanymi” poematami z parti± wokaln±. Kompozytor - wyczulony na poetyckie niuanse - pog³êbia, poszerza i sublimuje ekspresjê s³owa, które melodycznie wibruje, „wpada” w przygotowany tok harmoniczny, t³umaczy go. Ciemne obrazy poetyckie Mendesa wzbogaci³ Paderewski barwami niejednokrotnie ja¶niejszymi, ¶wietlistszymi. Operuje przy tym rozleg³± skal± ¶rodków harmonicznych w partii fortepianu; znajdujemy w¶ród nich chromatykê obc± pie¶niom wcze¶niejszym, ton chora³owy (La nonne, Le ciel est tres-bas), akordykê kwartowo-kwintow± w ulubionym uk³adzie kwartowo-sekundowym (Dans la foret), wspó³brzmienia septymowo-sekundowe i akordy z wielk± septym±, jak równie¿ jawne symbole d¼wiêkowe: 'szkliste”, zimne brzmienie arpeggiowanych akordów z trójd¼wiêkiem zwiêkszonym w pie¶ni Lune froide oraz powtarzany i akcentowany melodyczny interwa³ trytonu jako znak pustki w pie¶ni Viduité. Partia fortepianowa np. w pie¶ni Dans la foret przywodzi na my¶l dzisiejsz± technikê klasterow±, przejawiaj±c± siê w nawarstwianiu wspó³brzmieñ, doprowadzonych do o¶miod¼wiêkowego diatonicznego klasteru (takty 20-22). Zagêszczanie sk³adników akordowych stosuje Paderewski nawet w najni¿szej oktawie fortepianu - wbrew alikwotowej naturze d¼wiêku i wyp³ywaj±cej st±d zasadzie instrumentacyjnej - operuje czterod¼wiêkiem w skupionym uk³adzie dwóch wspó³brzmieñ sekundowych zestawionych w odstêpie kwarty (La nonne, takty 53, 55, 57, 59, 76, 78). Si³a wyrazu Pie¶ni do s³ów Mendesa przejawia siê równie¿ w ró¿nego rodzaju napiêciach metrorytmicznych (¶mia³e zmiany metrum, do¶æ czêsta akcentuacja na s³abych czê¶ciach taktu) i dynamicznych oraz w oryginalnym kolorycie i niuansach partii wokalnej. Lista utworów: |
cena 235,95 z³. nuty.pl | Schubert Franz Songs for Voice and Piano, Vol. 4 Pie¶ni na g³os wokalny i fortepian, z. 4 Songs for Voice and Piano, Vol. 4 Lieder für eine Singstimme mit Klavierbegleitung, Band 4
Franz Schubert to jeden z najs³ynniejszych twórców pie¶ni w romantyzmie. Stworzy³ on ponad sze¶æset dzie³ wokalnych i wokalno - instrumentalnych (w tym przede wszystkim utwory na g³os solowy z fortepianem). Jego inspiracj± przede wszystkim by³a poezja. Czwarty zeszyt "Pie¶ni" to zbiór sze¶ædziesiêciu dwóch wybranych utworów na g³os wokalny oraz fortepian Franza Schuberta. Zawarte s± w nim kompozycje do s³ów ró¿nych poetów, m. in. Goethego, Mayrhofera, de Harolda, Seifla oraz Baumberga. Wszystkie pie¶ni, zamieszczone w prezentowanym wydaniu, posiadaj± oryginalne tonacje nadane przez kompozytora. Lista utworów: |
cena 69 z³. nuty.pl | Perneckher Franciszek Vesperae Dominicales (partytura) Vesperae Dominicales (partytura)
Cykl "Vesperae Dominicales" Franciszka Perneckhera zawiera opracowanie sze¶ciu psalmów: Dixit Dominus 110 (109), Confitebor 111 (110), Beatus vir 112 (111), Laudate pueri 113 (112), In exitu 114 (113), Laudate Dominum 117 (116) oraz kantyk Magnificat. Odpowiedni dobór czê¶ci umo¿liwia wykonywanie kompozycji podczas uroczysto¶ci niedzielnych (ps. 110 - 114 i Magnificat) b±d¼ w ¶wiêto aposto³ów i ewangelistów, mêczenników i wyznawców (ps. 110 - 113, 117 i Magnificat). W muzycznej realizacji tekstu Perneckher nie wybiega poza zasób obiegowych rozwi±zañ technicznych. Do¶æ czêstym zabiegiem stosowanym w kompozycji jest równoczesna prezentacja dwóch, rzadziej trzech lub czterech pó³wersetów i wersetów psalmowych, przez co zrozumia³o¶æ s³ów jest znacznie ograniczona. Tendencja ta jest przejawem nowej estetyki, w której czynnik muzyczny zyskuje prymat nad tekstem. W warstwie harmonicznej cykl Vesperae Dominicales nosi wyra¼ne znamiona stylu klasycznego. Ca³o¶æ kszta³towana jest w oparciu o system dur - moll, z przewag± jasnych odniesieñ tonalnych. Beside masses and litanies, Vespers formed the core of the repertory of many cathedral, collegiate and monastery chapels. A fixed group of five psalms and the canticle Magnificat were set for varoius festivities of the liturgical year. The cycle Vesperae Dominicales by Perneckher contains settings of six psalms: Dixit Dominus 110 (109), Confitebor 111 (110), Beatus vir 112 (111), Laudate pueri 113 (112), In exitu 114 (113), Laudate Dominum 117 (116) ant the canticle Magnificat. A suitable selection of the movements makes it possible to perform the compositions during Sunday festivities (Psalms 110 - 114 and the Magnificat) or on the feasts of the Apostoles and Evangelists, Martyrs and Confessors (Psalms 110 - 113, 117 amd the Magnificat). In the musical realization of the text Perneckher adheres to the technical solutions of the day. The simultaneous presentation of two, or - more seldom - three or four psalm half-verses or verses is a fairly frequent practice, the comprehensibility of the text being considerably limited as a result. This approach is a manifestation of the new aesthetics, in which the musical factor becomes pre-eminent. In harmonic practice, the vesper cycle Vesperae Dominicales has clear features of the classical style. The whole is shaped on the basis of the major - minor system with the predominance of bright tonal references. Lista utworów: |
cena 31,95 z³. nuty.pl | Zo³a Antoni Melodyka ludowych ¶piewów religijnych w Polsce Melodyka ludowych ¶piewów religijnych w Polsce
Temat niniejszego opracowania sformu³owany jako: Melodyka ludowych ¶piewów religijnych w Polsce jest pierwsz± prób± syntetycznego ujêcia bardzo obszernej problematyki zwi±zanej z muzyczn± warstw± zbioru pie¶ni i ¶piewów. "Ludowo¶æ" ¶piewów religijnych nale¿y rozumieæ nie tylko w sensie genetycznym (to co pochodzi od ludu), ale przede wszystkim w sensie funkcjonalnym (to co funkcjonuje w¶ród ludu) niezale¿nie od rzeczywistych uwarunkowañ genetycznych badanego materia³u. Na koñcu pracy zamieszczono wykaz miejscowo¶ci sk±d pochodzi wykorzystany w pracy materia³ wraz z dokumentacj± ta¶m wed³ug katalogu w Archiwum Muzycznego Folkloru Religijnego w Instytucie Muzykologii KUL. Dla lepszej orientacji zamieszczono równie¿ mapkê, na któr± naniesiono przybli¿on± lokalizacjê poszczególnych punktów badañ. Spis tre¶ci: |
cena 24,95 z³. nuty.pl | Spisak Micha³ Humoreska Humoreska Humoresque
Humoreska na fortepian powsta³a oko³o roku 1943, podczas pobytu Micha³a Spisaka we Francji, w miejscowo¶ci Voiron. W utworze dominuje element popisowy, widoczny zarówno w warstwie technicznej, jak i w migotliwej muzycznej narracji. Przebiegi gamowe, wirtuozowskie pasa¿e, przeplatane s± fragmentami akordowymi, a odczucie nieustannej zmienno¶ci potêguje rytmiczna ruchliwo¶æ oraz szeroki wachlarz zastosowanych ¶rodków dynamicznych i artykulacyjnych. Kompozytor zasadê kontrastu zrealizowa³ równie¿ w warstwie formalnej - wprowadzaj±c w ¶rodku utworu krótk±, uspakajaj±c± czê¶æ w tempie andante. Zygmunt Mycielski - polski publicysta i kompozytor - dostrzeg³ w Humoresce nawi±zania do twórczo¶ci Prokofiewa i Strawiñskiego, a jednocze¶nie okre¶li³ j± jako utwór tchn±cy ¶wie¿o¶ci± inwencji kompozytorskiej. Niestety nie zachowa³y siê informacje na temat prawykonania Humoreski - ubolewa³ nad tym sam kompozytor w jednym z listów do przyjaciela Stefana Jarociñskiego (z marca 1949 roku). Wiadomo jedynie, ¿e w¶ród jej pierwszych wykonawców byli we Francji - Geneviéve Joy, a w Polsce (w latach 1947-48) - Zbigniew Drzewiecki i Janina Wysocka-Ochlewska. Lista utworów: |
cena 19,95 z³. nuty.pl | Górecki Miko³aj Po¿egnanie na skrzypce i fortepian Po¿egnanie na skrzypce i fortepian Farewell for Violin and Piano
Po¿egnanie na skrzypce i fortepian Miko³aja Góreckiego jest transkrypcj± utworu przeznaczonego pierwonie na orkiestrê smyczkow±. Obie wersje powsta³y w 2009 roku. Górecki w jednym z wywiadów mówi: Tytu³ utworu nie jest dla mnie gr± s³ów, jak czêsto bywa u wielu wspó³czesnych kompozytorów. Czy tytu³ jest programowy czy nie, muzyka musi zawsze byæ z nim ¶ci¶le zwi±zana. Tak jest równie¿ w przypadku Po¿egnania. Niejednoznaczno¶æ tytu³u i ukryty w nim sens stanowi± o impresyjno-medytacyjnym charakterze kompozycji. W warstwie harmonicznej kompozytor nawi±zuje do jêzyka muzycznego Henryka Miko³aja Góreckiego. Krótkie motywy prezentowane s± w ró¿nych wariantach na tle bitonalnych wspó³brzmieñ, b±d¼ w kontek¶cie konsonansowych akordów o bogatej kolorystyce. Kompozycja zosta³a prawykonana 3 pa¼dziernika 2010 roku w Nowym Jorku przez Corê Gordon (skrzypce) i Miriam Brickman (fortepian). Lista utworów: |
cena 29,95 z³. nuty.pl | Spisak Micha³ Suita na fortepian Suita na fortepian Suite for piano
Cykl utworu sk³ada siê z piêciu czê¶ci: Preludium, Ostinato, Rondino, Chora³, Postludium, i w twórczo¶ci Micha³a Spisaka jest pierwszym przejawem stylizacji neobarokowej. Nawi±zanie nie ogranicza siê do wyboru formy, ale znajduje siê tak¿e w siêganiu po techniki kompozytorskie oraz ¶rodki wykonawcze znane z praktyki barokowej: imitacje, pochody progresywne, figuracje. Suita pomy¶lana by³a pierwotnie na klawesyn, czego wyra¼ny ¶lad pozosta³ w uproszczonej, niezwykle przejrzystej warstwie fakturowej. Poza homorytmicznymi blokami akordowymi w Chorale, dominuj± uk³ady dwug³osowe. Tradycyjne zale¿no¶ci tonalne, choæ wyczuwalne, os³abiane s± przez zabieg wymiennego traktowania tercji ma³ej i wielkiej na krótkich odcinkach, charakterystyczny dla stylu Spisaka. Ten kilkuminutowy utwór doczeka³ siê wydania i prawykonania w 1948 roku w Krakowie. Kompozycja od kilkudziesiêciu lat cieszy siê nies³abn±cym zainteresowaniem wykonawców i jest jednym z utworów sk³adaj±cych siê na zasadniczy zr±b dorobku muzycznego Micha³a Spisaka. Autor Suitê dedykowa³ zmar³emu w 1943 roku w pobliskim Laffrey wybitnemu polskiemu esei¶cie, Boles³awowi Miciñskiemu. Lista utworów: |
cena 29 z³. nuty.pl | Twardowski Romuald Trzy sonety do Don Kichota na bas- baryton i fortepian Trzy sonety do Don Kichota na bas- baryton i fortepian Three Sonnets to do Don Quixote for Baritone and Piano
Trzy sonety do Don Kichota to cykl skomponowany w 1990 roku. Kompozytor pragn±³ z³o¿yæ ho³d twórcom o wyj±tkowym miejscu i znaczeniu w dziejach sztuki i nauki mistrzom renesansu. St±d te¿, wzorem renesansowej tradycji, tekst poetycki, a przede wszystkim jego nastrój w poszczególnych sonetach decyduje o warstwie muzycznej. Jednocze¶nie wybrane teksty s± autorstwa ulubionego przez Twardowskiego Cervantesa. Teksty do trzech sonetów zaczerpniête s± z pewnego starego wydania Don Kichota, poprzedzonego wstêpem, zawieraj±cym kilkana¶cie sonetów. Lista utworów: |
cena 49,95 z³. nuty.pl | Herrmann Hugo, Fett Armin Bruder Singer Bracia ¶piewacy Bruder Singer
Obszerna kolekcja utworów opracowanych na akordeon solo, dodatkowo zapis zawiera kompletne, oryginalne teksty utworów. Znajdziesz tu ponad 300 kompozycji. Ca³o¶æ podzielona jest na nastêpuj±ce rozdzia³y: Lista utworów: |
cena 90,95 z³. nuty.pl | Schneider Willy Deutsche Weise Niemieckie pie¶ni Deutsche Weise
Obszerna publikacja zawieraj±ca ponad 300 pie¶ni niemieckich, zarówno ¶wieckich, jak i ko¶cielnych, zebranych i opracowanych przez Williego Schneidera. Kompozycje przeznaczone s± na fortepian solo, zawieraj± tak¿e oryginalne teksty pie¶ni. W publikacji zawarto tak¿e 14 kanonów zapisanych na jednej piêciolinii (dla g³osów wokalnych). Lista utworów: |
Wyszukiwarka
Strona g³ówna
Centrum Dystrybucji Nut nuty.pl
FRAZA s.c., ul. £u¿ycka 28a, 51-111 Wroc³aw
tel./fax (071) 325-82-11, tel. 372-66-68
Copyright 1997 - 2014 Fraza s.c., Wroc³aw, Poland