•Centrum Dystrybucji Nut•
System sklepów muzycznych
  

pokaż koszyk
Pomoc  Podręczniki  Utwory okolicznościowe  Nuty na instrumenty klawiszowe  Nuty na instrumenty strunowe  Nuty na instrumenty dęte drewniane i dęte blaszane  Nuty na instrumenty perkusyjne  Nuty na głosy solowe i chóry  Śpiewniki turystyczne, biesiadne i rockowe  Książki  Nuty na orkiestrę  Nuty na zespoły kameralne oraz rockowe  Inne 
Indeks autorów |  Wyszukiwarka |  Mapa serwisu 

Sinfonia D

Dostępne opracowania:

książka (1)
orkiestra symfoniczna i głosy wokalne i chór (partytura) (1)
trąbka solo (1)
zespół instrumentalny (1)

Sinfonia D znajdziesz w 4 publikacjach wymienionych poniżej:


Okładka: Różni, Test Pieces for Orchestral Auditions for Trumpet

cena 124,95 zł.


nuty.pl

Różni
Test Pieces for Orchestral Auditions for Trumpet

polski Studia orkiestrowe na trąbkę
angielski Test Pieces for Orchestral Auditions for Trumpet
niemiecki Orchester - Probespiel für Trompete


Ilość stron:100
Format:230 x 300
Opracowanie na:trąbka solo
Obsada:Instrument (w nawiasie ilość materiałów wykonawczych)
Trąbka B (1)
Rodzaj produktu:nuty drukowane
Wersja językowa:wstępu: angielska, niemiecka
tytułów utworów: niemiecka
Stopień trudności:7 w skali od 0 do 10
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
AutorzyEdytor: Pliquett Joachim, Lösch Hansfred
Autor wstępu: Schott's Söhne B., Peters C. F.
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL068442

Obecnie od muzyka solisty w konserwatoriach i orkiestrach wymagana jest wszechstronna znajomość literatury orkiestrowej i operowej. Niniejsza publikacja gromadzi w sobie partie trąbki pochodzące z popularnych dzieł orkiestrowych (symfonie, poematy symfoniczne) i operowych kompozytorów różnych okresów historycznych. W zbiorze odnaleźć można m. in. liczne fragmenty utworów Ryszarda Wagnera - sceny z jego dramatów muzycznych "Zygfryd", "Złoto Renu" oraz "Walkiria", partię trąbki ze słynnego "Bolera" Ravela, części z symfonii Czajkowskiego, Mahlera i Brahmsa, a także fragmenty wybitnych oper Verdiego - "Rigoletto", " Aida" oraz " Don Carlos". Wyboru utworów dokonano we współpracy z Deutsche Orchestervereinigung e. V. (DOV).

For many years orchestras and conservatoris have wanted a practical and easily accessible edition of the orchestral passages required at auditions. An orchestral musician is expected to know and to have mastered not only the solo literature of his instrument but especially the opera and concert repertoire as well. The present edition contains those passages which a musician is expected to have at his or her command before being accepted into an orchestra. Unlike the many existing "orchestral studies", this colletion focuses on the material commonly used in auditions. It thus forms a foundation for the practical training of young orchestral musicians, and serves professional musicians as a means of practicing difficult passages.

Lista utworów:
Salome (Oper in 1 Akt) -Salomes Tanz- op. 54 (Strauss Richard)
Pulcinella (Ballett): Suite -Nr. 10: Finale- (Verschiedene)
Don Juan op. 20 (Strauss Richard)
Pulcinella (Ballett): Suite -Nr. 5: Toccata- (Strawinsky Igor)
Le Rossignol (Oper in 3 Akten) (Strawinsky Igor)
Le sacre du printemps (Ballett) -L'adoration de la terre- (Strawinsky Igor)
Petruschka (Ballett) (Revidierte Fassung 1947) (Strawinsky Igor)
Der Feuervogel (Ballett): Suite (Fassung 1909/10) -Infernal dance- (Strawinsky Igor)
Arabella (Lyrische Komödie in 3 Akten) -3. Aufzug, Vorspiel- op. 79 (Strauss Richard)
Arabella (Lyrische Komödie in 3 Akten) -2. Aufzug- op. 79 (Strauss Richard)
Der Rosenkavalier (Oper in 3 Akten) -3. Aufzug- op. 59 (Strauss Richard)
Der Rosenkavalier (Oper in 3 Akten) -Rosenüberreichung- op. 59 (Strauss Richard)
Der Rosenkavalier (Oper in 3 Akten) -2. Aufzug- op. 59 (Strauss Richard)
Salome (Oper in 1 Akt) -Jochanaan-Motiv- op. 54 (Strauss Richard)
Salome (Oper in 1 Akt) -Nach dem Tanz- op. 54 (Strauss Richard)
Till Eulenspiegels lustige Streiche op. 28 (Strauss Richard)
Sinfonie Nr. 4 f-Moll -1. Satz- op. 36 (Tschaikowsky Peter Iljitsch)
Pique Dame (Oper in 3 Akten) -3. Akt, 5. Bild, Nr. 18: Zwischenaktmusik- op. 68 (Tschaikowsky Peter Iljitsch)
Feuersnot op. 50 (Strauss Richard)
Tod und Verklärung (Sinfonische Dichtung) op. 24 (Strauss Richard)
Eine Alpensinfonie op. 64 (Strauss Richard)
Der Bürger als Edelmann (Suite für Orchester) -Nr. 5: Der Fechtmeister- op. 60 (Strauss Richard)
Sinfonia domestica op. 53 (Strauss Richard)
Ein Heldenleben (Sinfonische Dichtung) op. 40 (Strauss Richard)
Don Quixote -Introduktion- op. 35 (Strauss Richard)
Also sprach Zarathustra op. 30 (Strauss Richard)
Elektra (Oper in 1 Akt) op. 58 (Strauss Richard)
Aida (Oper in 4 Akten) -3. Akt, Nr. 13: Duett- (Verdi Giuseppe)
Die Macht des Schicksals (Oper in 4 Akten) -3. Akt, 10. Szene- (Verdi Giuseppe)
Lohengrin (Oper in 3 Akten) -1. Aufzug, 2. Szene- (Wagner Richard)
Hänsel und Gretel (Oper in 3 Akten) -1. Bild, 3. Szene- (Humperdinck Engelbert)
Sinfonie Nr. 4 "Le poeme de l'extase" op. 54 (Scriabin Alexander)
Der Troubadour (Oper in 4 Akten) -2. Akt- (Verdi Giuseppe)
Der Troubadour (Oper in 4 Akten) -1. Akt, 5. Szene- (Verdi Giuseppe)
Der Troubadour (Oper in 4 Akten) -1. Akt, 1. Szene- (Verdi Giuseppe)
Rigoletto (Oper in 3 Akten) -2. Akt, 8. Szene- (Verdi Giuseppe)
Rigoletto (Oper in 3 Akten) -2. Akt, 2. Szene- (Verdi Giuseppe)
Lohengrin (Oper in 3 Akten) -Vorspiel- (Wagner Richard)
Othello (Oper in 4 Akten) -2. Akt, 5. Szene- (Verdi Giuseppe)
Sinfonie Nr. 6 h-Moll -3. Satz- op. 74 (Tschaikowsky Peter Iljitsch)
Die Macht des Schicksals (Oper in 4 Akten) -3. Akt, 14. Szene- (Verdi Giuseppe)
Sinfonie Nr. 5 e-Moll -4. Satz- op. 64 (Tschaikowsky Peter Iljitsch)
Die Macht des Schicksals (Oper in 4 Akten) -Rataplan- (Verdi Giuseppe)
Ein Maskenball (Oper in 3 Akten) -3. Akt, Nr. 13: Terzett und Quartett- (Verdi Giuseppe)
Don Carlos (Oper in 5 Akten) -3. Akt, 2. Szene- (Verdi Giuseppe)
Don Carlos (Oper in 5 Akten) -Verwandlung, 1. Szene- (Verdi Giuseppe)
Aida (Oper in 4 Akten) -1. Akt, 1. Szene- (Verdi Giuseppe)
Aida (Oper in 4 Akten) -2. Akt, Finale- (Verdi Giuseppe)
Rigoletto (Oper in 3 Akten) -Preludio- (Verdi Giuseppe)
Der Schwanensee (Ballett) -3. Akt, Nr. 26: Neapolitanischer Tanz- op. 20 (Tschaikowsky Peter Iljitsch)
Die Macht des Schicksals (Oper in 4 Akten) -Vorspiel- (Verdi Giuseppe)
Capriccio italien op. 45 (Tschaikowsky Peter Iljitsch)
Sinfonie Nr. 6 h-Moll -1. Satz- op. 74 (Tschaikowsky Peter Iljitsch)
Othello (Oper in 4 Akten) -1. Akt, 2. Szene- (Verdi Giuseppe)
Wozzeck (Oper in 3 Akten) -2. Akt, 5. Szene- op. 7 (Berg Alban)
Der Bajazzo (Oper in 2 Akten) -1. Akt, 1. Szene: Introduktion und Chor- (Leoncavallo Ruggiero)
Don Pasquale (Oper in 3 Akten) -2. Akt, 3. Bild, Nr. 5: Vorspiel, Szene und Arie- (Donizetti Gaetano)
Sinfonie Nr. 8 c-Moll -4. Satz- (Bruckner Anton)
Sinfonie Nr. 7 -3. Satz- (Bruckner Anton)
Sinfonie Nr. 7 E-Dur -1. Satz- (Bruckner Anton)
Sinfonie Nr. 3 d-Moll -1. Satz- (Bruckner Anton)
The Young Person's Guide to the Orchestra -Variation K- op. 34 (Britten Benjamin)
Sinfonie Nr. 2 D-Dur -4. Satz- op. 73 (Brahms Johannes)
Sinfonie Nr. 2 D-Dur -1. Satz- op. 73 (Brahms Johannes)
Carmen (Oper in 4 Akten) -3. Akt, Nr. 26: Finale- (Bizet Georges)
Carmen (Oper in 4 Akten) -2. Akt, Nr. 16: Duett- (Bizet Georges)
Tannhäuser (Oper in 3 Akten) -2. Aufzug, 3. Szene und 4. Szene- (Wagner Richard)
Carmen (Oper in 4 Akten) -Vorspiel- (Bizet Georges)
Der Bajazzo (Oper in 2 Akten) -Prolog- (Leoncavallo Ruggiero)
Wozzeck (Oper in 3 Akten) op. 7 -1. Akt, 2. Szene- (Berg Alban)
Wozzeck (Oper in 3 Akten) op. 7 -1. Akt, 1. Szene- (Berg Alban)
Konzert für Violine und Orchester "Dem Andenken eines Engels" -1. Satz- (Berg Alban)
Leonoren-Ouvertüre Nr. 3 C-Dur -Signal- op. 72a (Beethoven Ludwig van)
Leonoren-Ouvertüre Nr. 2 C-Dur -Signal- op. 72 (Beethoven Ludwig van)
Konzert für Orchester Sz 116 -5. Satz. Finale- (Bartók Béla)
Konzert für Orchester Sz 116 -2. Satz: Giucco delle coppie- (Bartók Béla)
Konzert für Orchester Sz 116 -1. Satz: Introduzione- (Bartók Béla)
Messe h-Moll -Symbolum Nicenum (Credo), Nr. 2: Chor- BWV 232 (Bach Johann Sebastian)
Weihnachts-Oratorium -VI. Teil, Nr. 64: Choral- BWV 248 (Bach Johann Sebastian)
Weihnachts-Oratorium -I. Teil, Nr. 8: Aria- BWV 248 (Bach Johann Sebastian)
Fra Diavolo (Oper in 3 Akten) -Ouvertüre- (Auber Daniel)
Carmen (Oper in 4 Akten) -1. Akt, Marsch und Chor der Gassenjungen- (Bizet Georges)
Figaros Hochzeit (Oper in 4 Akten) -1. Akt, Nr. 10: Arie des Figaro- KV 492 (Mozart Wolfgang Amadeus)
Scheherazade (Sinfonische Suite) -4. Satz- (Rimsky-Korssakoff Nikolai)
Scheherazade (Sinfonische Suite) -2. Satz- op. 35 (Rimsky-Korssakoff Nikolai)
Boléro (Ravel Maurice)
Konzert für Klavier und Orchester G-Dur -1. Satz- (Ravel Maurice)
Romeo und Julia (Ballett) -Nr. 48: Morgenständchen- (Prokofieff Sergej)
Romeo und Julia (Ballett) -Nr. 12: Maskenspiel- (Prokofieff Sergej)
Romeo und Julia (Ballett) -Nr. 11: Ankunft de Gäste- (Prokofieff Sergej)
Die lustigen Weiber von Windsor (Oper in 3 Akten) -Ballett und Chor der Elfen- (Nicolai Otto)
Die lustigen Weiber von Windsor (Oper in 3 Akten) -3. Akt, Chor: Mondaufgang- (Nicolai Otto)
Bilder einer Ausstellung -Samuel Goldbar und Schmuyle- (für Orchester bearb. von Maurice Ravel) (Mussorgsky Modest Peter)
Bilder einer Ausstellung -Promenade- (für Orchester bearb. von Maurice Ravel) (Mussorgsky Modest Peter)
Hänsel und Gretel (Oper in 3 Akten) -Vorspiel- (Humperdinck Engelbert)
Die Zauberflöte (Oper in 2 Akten) -1. Akt: Finale, 17. Auftritt- KV 620 (Mozart Wolfgang Amadeus)
Sinfonie Nr. 2 C-Dur -1. Satz- op. 61 (Schumann Robert)
Sinfonie Nr. 9 D-Dur -3. Satz: Rondo-Burleske- (Mahler Gustav)
Sinfonie Nr. 7 e-Moll -5. Satz: Rondo-Finale- (Mahler Gustav)
Sinfonie Nr. 6 a-Moll -4. Satz: Finale- (Mahler Gustav)
Sinfonie Nr. 6 a-Moll -1. Satz- (Mahler Gustav)
Sinfonie Nr. 5 cis-Moll -1. Satz: Trauermarsch- (Mahler Gustav)
Sinfonie Nr. 3 -6. Satz- (Mahler Gustav)
Sinfonie Nr. 3 d-Moll -3. Satz- (Mahler Gustav)
Sinfonie Nr. 2 c-Moll -5. Satz- (Mahler Gustav)
Sinfonie Nr. 1 D-Dur -1. Satz- (Mahler Gustav)
Der Bajazzo (Oper in 2 Akten) -Finale 2. Akt- (Leoncavallo Ruggiero)
Der Bajazzo (Oper in 2 Akten) -2. Akt, 1. Szene- (Leoncavallo Ruggiero)
Lohengrin (Oper in 3 Akten) -2. Aufzug, 3. Szene- (Wagner Richard)
Bilder einer Ausstellung -Promenade- (für Orchester bearb. von Maurice Ravel) (Mussorgsky Modest Peter)
Siegfried (Oper in 3 Akten) -2. Auszug, Schluß der 3. Szene- (Wagner Richard)
Götterdämmerung (Oper in 1 Vorspiel und 3 Akten) -2. Aufzug, 1. Szene- (Wagner Richard)
Götterdämmerung (Oper in 1 Vorspiel und 3 Akten) -2. Aufzug, 4. Szene- (Wagner Richard)
Götterdämmerung (Oper in 1 Vorspiel und 3 Akten) -2. Aufzug, 5. Szene (Schluß)- (Wagner Richard)
Götterdämmerung (Oper in 1 Vorspiel und 3 Akten) -3. Aufzug, 2. Szene (Trauermarsch)- (Wagner Richard)
Die Walküre (Oper in 3 Akten) -2. Aufzug, 4. Szene- (Wagner Richard)
Götterdämmerung (Oper in 1 Vorspiel und 3 Akten) -Vorspiel- (Wagner Richard)
Siegfried (Oper in 3 Akten) -3. Aufzug, 3. Szene- (Wagner Richard)
Der fliegende Holländer (Oper in 3 Akten) -Ouvertüre- (Wagner Richard)
Das Rheingold (Oper in 4 Bildern) -Vorspiel und 1. Szene- (Wagner Richard)
Götterdämmerung (Oper in 1 Vorspiel und 3 Akten) -1 Aufzug, 2. Szene- (Wagner Richard)
Die Meistersinger von Nürnberg (Oper in 3 Akten) -3. Aufzug, 4. Szene- (Wagner Richard)
Parsifal (Oper in 3 Akten) -Vorspiel- (Wagner Richard)
Siegfried (Oper in 3 Akten) -1. Aufzug, Schluß der 3. Szene- (Wagner Richard)
Die Walküre (Oper in 3 Akten) -3. Aufzug, 1. Szene (Walkürenritt)- (Wagner Richard)
Das Rheingold (Oper in 4 Bildern) -4. Szene- (Wagner Richard)
Die Walküre (Oper in 3 Akten) -1. Aufzug, 3. Szene- (Wagner Richard)
Die Meistersinger von Nürnberg (Oper in 3 Akten) -2. Aufzug, 6. und 7. Szene (Prügelszene)- (Wagner Richard)
Die Meistersinger von Nürnberg (Oper in 3 Akten) -Vorspiel- (Wagner Richard)
Die Walküre (Oper in 3 Akten) -2. Aufzug, Vorspiel und 1. Szene- (Wagner Richard)
Der fliegende Holländer (Oper in 3 Akten) -1. Aufzug, Nr. 2: Arie- (Wagner Richard)
Der fliegende Holländer (Oper in 3 Akten) -1. Aufzug, Nr. 1: Introduktion- (Wagner Richard)
Tristan und Isolde (Oper in 3 Akten) -3. Akt, 1. Szene- (Wagner Richard)

Okładka: Bach Johann Sebastian, Sinfonia in D Major BWV 29/1 for 3 Trumpets, Timpani and Organ

cena 146,95 zł.


nuty.pl

Bach Johann Sebastian
Sinfonia in D Major BWV 29/1 for 3 Trumpets, Timpani and Organ

polski Symfonia D-dur BWV 29/1 na 3 trąbki, kotły i organy
angielski Sinfonia in D Major BWV 29/1 for 3 Trumpets, Timpani and Organ
niemiecki Sinfonia D-Dur BWV 29/1 für 3 Trompeten, Pauken und Orgel
francuski Sinfonia Ré majeur BWV 29/1 pour 3 trompettes, timbales et orgue


Ilość stron:20 + 8x2
Format:210 x 297
Opracowanie na:zespół instrumentalny
Obsada:Instrument (w nawiasie ilość materiałów wykonawczych)
Partytura (1)
Trąbka B I (1) lub Trąbka C I (1)
Trąbka B II (1) lub Trąbka C II (1)
Trąbka B III (1) lub Trąbka C III (1)
Kotły (1)
Organy z pedałem (1)
Rodzaj produktu:nuty drukowane
Wersja językowa:tytułów utworów: angielska, niemiecka, francuska
UWAGA: korzystanie z publikacji nie wymaga znajomości języka obcego, ponieważ publikacja nie zawiera opisów
Stopień trudności:6 w skali od 0 do 10
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
AutorzyAutor aranżacji/opracowania: Schnorr Klemens
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL073343

Publikacja zawiera Symfonię D-dur BWV 29 nr 1 Jana Sebastiana Bacha (1685 - 1750). Tempo: Presto. Dzieło zostało zaaranżowane przez Klemensa Schnorra na zespół instrumentalny, w składzie: 3 trąbki B lub C, kotły i organy z pedałem.


Lista utworów:
Sinfonia D-dur BWV 29 nr 1 (Bach Jan Sebastian)

Okładka: Kilar Wojciech, IV symfonia - Symfonia o ruchu (partytura)

cena 189,9 zł.


nuty.pl

Kilar Wojciech
IV symfonia - Symfonia o ruchu (partytura)

polski IV symfonia - Symfonia o ruchu (partytura)
angielski Symphony No. 4 - Symphony of Motion (Score)


Ilość stron:68
Format:295 x 410
Opracowanie na:orkiestra symfoniczna i głosy wokalne i chór (partytura)
Obsada:Instrument (w nawiasie ilość materiałów wykonawczych)
Partytura (1)
Flet (0)
Klarnet B I (0)
Klarnet B II (0)
Obój I (0)
Obój II (0)
Fagot (0) lub Kontrafagot
Trąbka C (0)
Róg F (0)
Skrzypce I (0)
Skrzypce II (0)
Altówka (0)
Wiolonczela (0)
Kontrabas (0)
Harfa (0)
Głos wokalny solowy - Baryton (0)
Głos wokalny solowy - Sopran (0)
Tuba C (0)
Głos wokalny chóralny - Bas (0)
Celesta (0)
Dzwonki (campanelli) (0)
Dzwony (0)
Głos wokalny chóralny - Tenor (0)
Kotły (0)
Głos wokalny chóralny - Alt (0)
Tam-tam (0)
Głos wokalny chóralny - Sopran (0)
Bęben wielki (gran cassa) (0)
Fortepian (0)
Bęben basowy (0)
Puzon tenorowy suwakowy (0)
Rodzaj produktu:nuty drukowane
Wersja językowa:biografii: polska, angielska
posłowia: polska, angielska
tytułów utworów: polska, angielska
słów utworów: polska, włoska
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
AutorzyAutor wstępu: Marczyński Jacek
Redaktor: Stachel Irena
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL074166

Ideą "Symfonii o ruchu" ("Sinfonia de Motu") jest spotkanie dwóch postaw wobec oglądu świata i próba zderzenia w muzyce pojęcia ruchu czysto fizycznego z dantejskim pojęciem ruchu i jego Sprawcy. Pomysł wyjściowy oparł kompozytor na pięciu dźwiękach, będących jednocześnie symbolami stosowanymi w fizyce. Dzieło bowiem zostało zamówione przez polskich fizyków z okazji Światowego Roku Fizyki. Powstała monumentalna, trwająca godzinę, symfonia na wielką orkiestrę z poczwórną obsadą instrumentów dętych, chór i dwójkę solistów. Wojciech Kilar wykorzystał w niej także teksty z "Boskiej komedii" Dantego. Motto muzyczne dzieła to wspomnianych pięć dźwięków: G (stała grawitacji), e (ładunek elektronu), c (prędkość światła), h (stała Plancka) oraz a - pierwsza litera słowa atom. Z nich jest budowana pierwsza, czysto instrumentalna część symfonii zatytułowana Selva (Las). Rozwija się ona stopniowo, od majestatycznego, posępnego Largo do świetlistego zakończenia. Część druga - Cammino (Droga) to Allegro moderato, bazujące na formie scherza, a zwieńczone solową partią barytonu. Część trzecia - Luce (Światło) jest liryczną kulminacją całego utworu. Owo Adagio przybrało formę repryzowanej pieśni rozpisanej na sopran i baryton. Wreszcie finałowa część czwarta Amor (Miłość) jest najbardziej rozbudowana. To właściwie monumentalna kantata z udziałem solistów, chóru i maksymalnym wykorzystaniem orkiestry, z wyrazistym brzmieniem instrumentów blaszanych oraz zestawu perkusyjnego. Jej lirycznym zwieńczeniem jest rozpływający się w muzycznym wszechświecie subtelny chór a capella, w którego partii słyszymy powtórzony finałowy tekst: "L'amor che move il sole e l'altre stelle".
Prawykonanie "Symfonii o ruchu" odbyło się 12 września 2005 w Filharmonii Narodowej z okazji odbywającego się w tym czasie w Warszawie 38. Zjazdu Fizyków Polskich. Dwa dni później koncert został powtórzony na festiwalu Wratislavia Cantans.

The idea behind the symphony involves the meeting of two attitudes regarding the view of the world and an attempt at expressing the clash in music of the notion of purely physical movement with the Danteian notion of movement and its Author. Wojciech Kilar's most recent work is entitled Sinfonia de motu (Symphony of Motion). The composer based the initial idea on five notes, which are at the same time symbols used in physics, for the work was commissioned by Polish phycisists to mark the World Year of Physics. The result is a monumental, one-hour long symphony for full orchestra with quadruple parts for wind instruments, choir and two soloists. Wojciech Kilar also used texts from the Divine Comedy by Dante. The musical motto of the work consists of the above-mentioned five notes: G (constant of gravitation), e (electron charge), c (speed of light), h (Planck's constant) and a - the first letter of the word "atom". It is from them that the first, purely instrumental movement of the symphony, entitled Selva (The Forest) is constructed. It develops gradually from a majestic, dark "largo" to its luminous ending. The second movement, Cammino (The Way), an aalegro moderato, is based on the scherzo form and is crowned with the baritone solo part. The third movement, Luce (Light), is a lyrical climax of the entire work. Wojciech Kilar gives that adagio the form of a lyrical recapitulation scored for soprano and baritone. And finally, the fourth movement, Amor (Love), is the most extended. In reality, it is a monumental cantata ivolving the soloists, choir and orchestra, used to the fullest extent, brass instruments and percussion featuring strongly. The subtle, unaccompanied chorus, dissolving in the musical cosmos, with the repetition of the final text "L'amor che move il sole e l'altre stelle", forms its lyric crowning piece. The world premiere of Sinfonia de motu took place on 12 September 2005 in the National Philharmonic to mark the 38th Congress of Polish Physicist held in Warsaw at that time. Two days later the concert was repeated at the Wratislavia Cantans festival.

Lista utworów:
I. Selva - Largo (Kilar Wojciech)
II. Cammino - Allegro moderato (Kilar Wojciech)
III. Luce - Adagio (Kilar Wojciech)
IV. Amor - Andante (Kilar Wojciech)

Okładka: Chłopecki  Andrzej, Dziennik ucha. Słuchane na ostro.

cena 39,9 zł.


nuty.pl

Chłopecki Andrzej
Dziennik ucha. Słuchane na ostro.

polski Dziennik ucha. Słuchane na ostro.


Ilość stron:520
Format:135 x 205
Opracowanie na:książka
Rodzaj produktu:książka
Wersja językowa:wstępu: polska
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL083973

DZIENNIK UCHA - SŁUCHANE NA OSTRO , są to dwa cykle felietonów, które w latach 1993-2012 były publikowane w magazynie "Res Publica Nowa" i "Gazecie Wyborczej".
Andrzej Chłopecki - muzykolog, krytyk muzyczny, dziennikarz Programu 2 Polskiego Radia - regularnie w nich uwodził czytelników ważnością tematów, barwnym językiem i bezkompromisowością swoich sądów. Zebrane tu razem, tworzą niezwykły obraz współczesnego życia muzycznego w Polsce.


Spis treści:

KATARZYNA NALIWAJEK-MAZUREK
Post i ante rem
ANDRZEJ CHŁOPECKI
DZIENNIK UCHA ["Res Publica Nowa"]
1993
Po drugiej stronie ucha
Muzyka po prostu
Jej monolog
Kolęda na plaży
Obrazki z wystawy
1994
Ruch w Operze
Rebelia zmarłych kompozytorów
Górecki causa
Hit
Oklaski jednej dłoni
Tenory grasują
Gdy wszystko wolno
1995
Paszport dla Fryderyka
Z łapą na uchu
1996
Pięćdziesiąt lat
Ich strata
Sacro-polo, jednakowoż...
Wahadło z Kofflerem
Czy państwo lubi Cage'a?
1997
Monoglota zatroskany
Europa i jej Szymanowski
Pendereckiego "fin de siecle"
1998
Demokracja w eterze
Konwentykiel Satrapów
SŁUCHANE NA OSTRO ["Gazeta Wyborcza"]
2001
Kicz dziś
Chłopcy z zapałkami
2002
Między życiem i muzeum
Ssanie w operze
Aula dla boksera
Alleluja, chwalmy Pana...
Brykanie na ekranie
Setkę proszę...
Lekcja harmonii
Kilarów dwóch
Ta stara muzyka nowa
Socrealistyczny Penderecki
Pomnik
Dona G. wizyta w operze
2003
Sekwencje
"Wrześniowa" Kilara
Stulecie Adorna
Sankt Sofia Gubajdulina
Ikony i idole
2004
Odcięte warkocze
Nicei łzy krokodyle
Bard
Witaj, majowa jutrzenko...
Poplątanie, czyli ogłupiałe słuchanie
Agnostyków tęsknoty sakralne
Kryzys nadmiaru - nadmiar kryzysu
Taka zabawa mnie nie interesuje...
Panufnika ucieczka donikąd
Glissssssando
Na odejście Marka Stachowskiego
2005
O, roku ów...
Się dzieje w państwie duńskim
Krótkie fale
Projektomania
Boulez, czyli Luwr
Plądrofonia
Hart K.A. Hartmanna
Swędzenie
Blaga blogów
Co ma Webern do Hendixa, czyli Kronos
Nieznośna lekkość Glassa
"Ósma" Pendereckiego!
Oryginalność oryginalności
Muzyka z talerza
Wariacje na (aktualny) temat
Młoda moda
Perypatetycy i mole
Teraz Polska
Kłopotliwy hrabia
Życie bez Bożego Narodzenia
2006
"i", najkrótszy tytuł świata
Nagi Wozzeck
Mozzzzzz-Art!
Karnawał postem, post karnawałem
Upiór opery
Hiob wirtualny
Pasja-remake [1]
Pasja-remake [2]
Myślenie swego myślenia [1]
Myślenie swego myślenia [2]
Anenaiki
Muzyka sportowa
Zgiełk stu metronomów
Chórem, narodzie!
Piosenka o szczęściu
Magiczny kwadrat
Brunatne przypadki muzyczne
Dycho-krytyk-tomiczny
Aksamitna kurtyna
Nowa muzyka dawna
Jaka muzyka niegodna jest żałoby?
Litewskość, włoskość i więcej nic...?
2007
Rok Karola [1]
Rok Karola [2]
Polski Szwajcar
Jurodiwa
Widmo
Rozterki starszego wykładowcy
Postarcydzieło w postświecie postsztuki
Muzyka to rzecz wielce złożona
Wizualizacja
Wszyscy nasi kompozytorzy
Szeptośpiew
Kanon muzyczny
Egzotyczna muzyka zachodnia [1]
Egzotyczna muzyka zachodnia [2]
Ucieczki z pięciolinii [1]
Ucieczki z pięciolinii [2]
Chojnacka!
Teatrolog w operze cierpiący
Ucięta gałąź
Ósmy dzień tygodnia
2008
Oficer Krauze
Po-nowa muzyka jako źródło cierpień
Magnetofon
Polskie Noble? [1]
Polskie Noble? [2]
Interes słuchania
Muzyka i psucie państwa
Redaktor i mysz
Kompozycja na przestrzeń i orkiestrę
Dizajner, maj stresss
Kryteria (palimpsest)
Dama polskiej kompozycji
Emigracji klęski i chwały [1]
Emigracji klęski i chwały [2]
Kultura się dławi
Teolog, ornitolog...
Sto lat mieć, i jeszcze coś...
2009
W poszukiwaniu stulecia. Rok 1908
Pani kompozytor
Lawina 8 lutego 1909
Jubileusz awangardy
Spoko, to tylko Spooky
Beligijski tygiel
Wasz Faust
Electronica, czyli eksperyment
Sikorski...
Schaefferissimo [1]
Schaefferissimo [2]
Kultura 2.0
Czy kryzys polskich kompozytorów?
Wyćwierkana zmiana akcentu
Londyńska promenada muzyczna [1]
Londyńska promenada muzyczna [2]
Mapa (drogowa) muzyki [1]
Amerykański romantyk
Mapa (drogowa) muzyki [2]
"2Tygodnik", czyli strona kultury
Alfabet jekiejś kultury
2010
Rok 200 po Ch.
Chopinacja
Pani Profesor
Wozzeck
Epitafium katyńskie
Masowych pieśni czar
Opery ucieczki przed operą
Chichot prezesa
Radioodbiornik
Sztuka fugi
Jubileuszomania
Mahler i jego Eoropa
Wrzesień dwóch festiwali
Andrzej Krzanowski - Chopin akordeonu
Cichy terror
Zmarłych kompozytorów trójkąt bermudzki
Popularniejsi od Jezusa
2011
Nowa muzyka 2020
"Sinfonia da requiem"
Polski "parytet" publiczny
Być zdrowym na umyśle w czasie marnym
Słuchać i pisać w zachwyceniu
Muzyka hałasu
Niedziela ze światła
Jan Topolski
Recepcja, proszę!
Nota biograficzna
Indeks osób





Wyszukiwarka






Strona główna

Centrum Dystrybucji Nut nuty.pl
FRAZA s.c., ul. Łużycka 28a, 51-111 Wrocław
tel./fax (071) 325-82-11, tel. 372-66-68
Copyright 1997 - 2014 Fraza s.c., Wrocław, Poland