•Centrum Dystrybucji Nut•
System sklepów muzycznych
  

pokaż koszyk
Pomoc  Podręczniki  Utwory okolicznościowe  Nuty na instrumenty klawiszowe  Nuty na instrumenty strunowe  Nuty na instrumenty dęte drewniane i dęte blaszane  Nuty na instrumenty perkusyjne  Nuty na głosy solowe i chóry  Śpiewniki turystyczne, biesiadne i rockowe  Książki  Nuty na orkiestrę  Nuty na zespoły kameralne oraz rockowe  Inne 
Indeks autorów |  Wyszukiwarka |  Mapa serwisu 

Scherzo op. 99 nr 13

Dostępne opracowania:

fortepian solo (3)
książka (3)

Scherzo op. 99 nr 13 znajdziesz w 6 publikacjach wymienionych poniżej:


Okładka: Brahms Johannes, Piano Works Vol. 3: Collected Shorter Pieces (Urtext)

cena 100,95 zł.


nuty.pl

Brahms Johannes
Piano Works Vol. 3: Collected Shorter Pieces (Urtext)

polski Utwory fortepianowe, z. 3 (Urtext)
angielski Piano Works Vol. 3: Collected Shorter Pieces (Urtext)
niemiecki Klavierwerke - Band 3 - Klavierstücke 1 (Urtext)


Ilość stron:84
Format:230 x 305
Opracowanie na:fortepian solo
Obsada:Instrument (w nawiasie ilość materiałów wykonawczych)
Fortepian (1)
Rodzaj produktu:nuty drukowane
Wersja językowa:wstępu: angielska, niemiecka, francuska
tytułów utworów: niemiecka
Stopień trudności:7 w skali od 0 do 10
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
AutorzyEdytor: Stephenson Kurt, Seemann Carl
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL068363
Produkty podobne:Brahms Johannes - Klavier Werke, Band 1
Brahms Johannes - Klavierwerke, Band 2 - Variationen op. 9, 21, 24, 35
Brahms Johannes - Piano Works Vol. 4: Collected Shorter Pieces (Urtext)
Brahms Johannes - Piano Works Vol.1: Sonatas (Urtext)
Brahms Johannes - Piano Works, Variations, Piano Pieces and Studies, Vol. 5

Nowa edycja utworów fortepianowych Johannesa Brahmsa. Utwory te są rezultatem długoletniej pracy kompozytora, oraz doświadczeń zebranych dzięki trasom koncertowym po całym świecie. Wśród nich znajdziesz m. in.: Scherzo z 1853 roku, Ballady z 1854 roku, oraz Walce z 1865 roku.

In this new edition of Johannes Brahms' Piano Works the results of scholarly research into authentic sources of revision have been combined with the experience of international concert practice and established academic pronciples of interpretation.

Lista utworów:
Scherzo op. 4 (Brahms J.)
Balladen op. 10 nr 1 (Brahms J.)
Balladen op. 10 nr 2 (Brahms J.)
Balladen Intermezzo op. 10 nr 3 (Brahms J.)
Balladen op. 10 nr 4 (Brahms J.)
Walzer op. 39 nr 1 (Brahms J.)
Walzer op. 39 nr 2 (Brahms J.)
Walzer op. 39 nr 3 (Brahms J.)
Walzer op. 39 nr 4 (Brahms J.)
Walzer op. 39 nr 5 (Brahms J.)
Walzer op. 39 nr 6 (Brahms J.)
Walzer op. 39 nr 7 (Brahms J.)
Walzer op. 39 nr 8 (Brahms J.)
Walzer op. 39 nr 9 (Brahms J.)
Walzer op. 39 nr 10 (Brahms J.)
Walzer op. 39 nr 11 (Brahms J.)
Walzer op. 39 nr 12 (Brahms J.)
Walzer op. 39 nr 13 (Brahms J.)
Walzer op. 39 nr 14 (Brahms J.)
Walzer op. 39 nr 15 (Brahms J.)
Walzer op. 39 nr 16 (Brahms J.)
Klavierstücke Capriccio op. 76 nr 1 (Brahms J.)
Klavierstücke Capriccio op. 76 nr 2 (Brahms J.)
Klavierstücke Intermezzo op. 76 nr 3 (Brahms J.)
Klavierstücke Intermezzo op. 76 nr 4 (Brahms J.)
Klavierstücke Capriccio op. 76 nr 5 (Brahms J.)
Klavierstücke Intermezzo op. 76 nr 6 (Brahms J.)
Klavierstücke Intermezzo op. 76 nr 7 (Brahms J.)
Klavierstücke Capriccio op. 76 nr 8 (Brahms J.)

Okładka: Grieg Edward, Piano Works, Vol. 4

cena 168,95 zł.


nuty.pl

Grieg Edward
Piano Works, Vol. 4

polski Dzieła fortepianowe, z. 4
angielski Piano Works, Vol. 4
niemiecki Klavierwerke, Band 4


Ilość stron:152
Format:230 x 305
Opracowanie na:fortepian solo
Obsada:Instrument (w nawiasie ilość materiałów wykonawczych)
Fortepian (1)
Rodzaj produktu:nuty drukowane
Wersja językowa:posłowia: angielska, niemiecka
tytułów utworów: angielska, niemiecka
Stopień trudności:6 w skali od 0 do 10
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL076307
Produkty podobne:Grieg Edward - Complete Lyric Pieces
Grieg Edward - Complete Lyric Pieces For Piano
Grieg Edward - Klavierwerke, Band 3
Grieg Edward - Lyric Pieces - Volume 1: Op. 12, 38
Grieg Edward - Lyric Pieces - Volume 2: Op. 43, Op. 47
Grieg Edward - Lyric Pieces - Volume 5: Op. 68, 71
Grieg Edward - Lyric Pieces for Piano, Op. 12, 38, 43
Grieg Edward - Lyric Pieces for Piano, Op. 12, Book 1
Grieg Edward - Lyric Pieces for Piano, Op. 43, Book 3
Grieg Edward - Lyric Pieces, Op. 38, book 2
Grieg Edward - Lyrical Pieces, Op. 54
Grieg Edward - Lyrische Stücke op. 65 für Klavier
Grieg Edward - Piano Works, Lyric Pieces, Vol. 1
Grieg Edward - Piano Works, Vol. 2 Op. 1, 3, 6, 16, 19, 24, 28, 29, 41, 52, 73

Jak powiedział Edward Grieg: "Czerpałem z bogatego skarbca pieśni ludowych mego kraju i próbowałem z tych nieznanych dotąd objawień duszy ludu norweskiego stworzyć sztukę narodową". Ten norweski dyrygent, pianista i kompozytor pochodzenia szkockiego, wielokrotnie w swojej twórczości wykorzystywał rodzime melodie ludowe. Prezentowana publikacja - czwarty zeszyt "Klavierwerke" zawiera wybrane dzieła fortepianowe Griega, wydane w oparciu o rękopisy kompozytora. W zbiorze znajdują się m. in. "Norwegian Peasant Dances" op 72 ("Norweskie tańce chłopskie"), "Six Norwegian Mountain Melodies" ("Sześć norweskich melodii z gór"), oraz cykl 23 miniatur opartych o norweskie pieśni ludowe.

The works with opus number open with the Sonata in E minor, op. 7. This four-movement piece was composed in a mere eleven days in Copenhagen in 1865 and published the following year by Beitkopf and Härtel. Also among the works with opus number are the 17 "Norwegian Peasant Dances or "Slatter", op. 72, fo 1902-3. Far from being original compositions, they are based on rhythmically vivid, largely two-voice transcriptions compiled by Grieg and his friend Johan Halvorsen, a violin virtuoso and theater conductor, who had in turn heard them played in 1901 by Knut Dale, a hardanger fiddle virtuoso from the Telemark region. This volume contains easy pieces, not so easy pieces, and relatively difficult pieces in ample number. They will form a welcome source of inspiration for piano lessons, domestic music-making, and the concert hall.

Lista utworów:
Der fünfte Geburtstag G-Dur EG 104/18 (1859) (23 Kleine Klavierstücke - Nr. 18) (Grieg Edvard)
Fuga a 2 c-Moll EG 184a (1861) (Grieg Edvard)
Canon a 4 voci C-Dur EG 179 (1860) (23 Kleine Klavierstücke - Nr. 23) (Grieg Edvard)
Assai allegro furioso a-Moll EG 104/23 (1859) (23 Kleine Klavierstücke - Nr. 23) (Grieg Edvard)
Nicht zu schnell, ruhig F-Dur EG 104/23 (1859) (23 Kleine Klavierstücke - Nr. 22) (Grieg Edvard)
Verlust c-Moll EG 104/21 (1859) (23 Kleine Klavierstücke - Nr. 21) (Grieg Edvard)
Präludium a-Moll EG 104/12 (1859) (23 Kleine Klavierstücke - Nr. 12) (Grieg Edvard)
Gebet d-Moll EG 104/19 (1859) (23 Kleine Klavierstücke - Nr. 19) (Grieg Edvard)
Fuga a 4 g-Moll EG 184e (1861) (Grieg Edvard)
Molto adagio religioso a-Moll EG 104/17 (1859) (23 Kleine Klavierstücke - Nr. 17) (Grieg Edvard)
Scherzo C-Dur EG 104/16 (1859) (23 Kleine Klavierstücke - Nr. 16) (Grieg Edvard)
Zweistimmiges Präludium g-Moll EG 104/15 (1859)(23 Kleine Klavierstücke - Nr. 15) (Grieg Edvard)
Allegretto con moto Des-Dur EG 104/14 (1859) (23 Kleine Klavierstücke - Nr. 14) (Grieg Edvard)
Allegretto con moto d-Moll EG 104/13 (1859) (23 Kleine Klavierstücke - Nr. 13) (Grieg Edvard)
Allegro vivace C-Dur EG 104/20 (1859) (23 Kleine Klavierstücke - Nr. 20) (Grieg Edvard)
Springdans A-Dur EG 108a/1 (1874/75) (6 norwegische Gebirgsmelodien - Nr. 1) (Grieg Edvard)
Am Halfdan Kjerulf Denkmal A-Dur/a-Moll EG 167 (1874?) (Grieg Edvard)
Albumblatt B-Dur EG 109 (1878?) (Grieg Edvard)
Der Bube und das Mädel in dem Kuhstall-Boden a-Moll EG 108a/6 (1874/75) (6 norwegische Gebirgsmelodien - Nr. 6) (Grieg Edvard)
Halling A-Dur EG 108a/5 (1874/75) (6 norwegische Gebirgsmelodien - Nr. 5) (Grieg Edvard)
Sjugurd und die Trollbraut F-Dur EG 108a/4 (1874/75) (6 norwegische Gebirgsmelodien - Nr. 4) (Grieg Edvard)
Fuga a 2 C-Dur EG 184b (1861) (Grieg Edvard)
Wiegenlied F-Dur EG 108a/2 (1874/75) (6 norwegische Gebirgsmelodien - Nr. 2) (Grieg Edvard)
Fuga a 3 D-Dur EG 184c (1861) (Grieg Edvard)
Agitato as-Moll EG 106 (1865) (Grieg Edvard)
Allegro molto e vivace a-Moll EG 105/3 (1860) (3 Klavierstücke EG 105 - Nr. 3) (Grieg Edvard)
Allegretto E-Dur EG 105/2 (1860) (3 Klavierstücke EG 105 - Nr. 2) (Grieg Edvard)
Allegro agitato g-Moll EG 105/1 (1860) (3 Klavierstücke EG 105 - Nr. 1) (Grieg Edvard)
Doppel-Fuge g-Moll EG 184g (1861) (Grieg Edvard)
Fuga a 3 a-Moll EG 184d (1861) (Grieg Edvard)
Springdans D-Dur EG 108a/3 (1874/75) (6 norwegische Gebirgsmelodien - Nr. 3) (Grieg Edvard)
23 Kleine Klavierstücke EG 104 (1859) (Grieg Edvard)
Myllargutens Springdans D-Dur (Slatter - Norwegische Bauerntänze - Nr. 12) op. 72 nr 12 (Grieg Edvard)
Knut Lurasens Halling II D-Dur (Slatter - Norwegische Bauerntänze - Nr. 11) op. 72 nr 11 (Grieg Edvard)
Am Halfdan Kjerulf Denkmal EG 167 (1874 ?) (Grieg Edvard)
Albumblatt EG 109 (1878 ?) (Grieg Edvard)
6 Norwegische Gebirgsmelodien EG 108a (1874/75) (Grieg Edvard)
Havard Giboens Traum an der Oterholtsbrücke. Springdans D-Dur (Slatter - Norwegische Bauerntänze - Nr. 13) op. 72 nr 13 (Grieg Edvard)
Canon a 4 voci EG 179 (1860) (Grieg Edvard)
Agitato EG 106 (1865) (Grieg Edvard)
Larvikspolka EG 101 (1858) (Grieg Edvard)
Norwegische Bauerntänze op. 72 (Grieg Edvard)
Tanz der Bergkönigstochter -bearbeitet für Klavier- (aus. Peer Gynt op. 23) op. 23 (Grieg Edvard)
Vivace C-Dur EG 104/11 (1859) (23 Kleine Klavierstücke - Nr. 11) (Grieg Edvard)
Fuga a 3 voci C-Dur EG 184f (1861) (Grieg Edvard)
Sonate für Klavier e-Moll (Grieg Edvard)
3 Klavierstücke EG 105 (1860) (Grieg Edvard)
Allegro assai c-Moll EG 104/8 (1859) (23 Kleine Klavierstücke - Nr. 8) (Grieg Edvard)
An Gellerts Grab c-Moll EG 104/10 (1859) (23 Kleine Klavierstücke - Nr. 10) (Grieg Edvard)
7 Fugen für Klavier EG 184a (Erstveröffentlichung) (Grieg Edvard)
Perlen F-Dur EG 104/9 (1859) (23 Kleine Klavierstücke - Nr. 9) (Grieg Edvard)
Ein Traum F-Dur EG 104/7 (1859) (23 Kleine Klavierstücke - Nr. 7) (Grieg Edvard)
Allegro con moto c-Moll EG 104/6 (1859) (23 Kleine Klavierstücke - Nr. 6) (Grieg Edvard)
Allegro assai A-Dur EG 104/5 (1859) (23 Kleine Klavierstücke - Nr. 5) (Grieg Edvard)
Andante quasi Allegretto e-Moll EG 104/4 (1859) (23 Kleine Klavierstücke - Nr. 4) (Grieg Edvard)
Scherzo C-Dur EG 104/3 (1859) (23 Kleine Klavierstücke - Nr. 3) (Grieg Edvard)
Die Brautfahrt der Unterirdischen auf Vossewangen G-Dur (Slatter - Norwegische Bauerntänze - Nr. 14) op. 72 nr 14 (Grieg Edvard)
Allegro agitato g-Moll EG 104/1 (1859) (23 Kleine Klavierstücke - Nr. 1) (Grieg Edvard)
Larvikspolka C-Dur EG 101 (1858) (Grieg Edvard)
Die Mädchen aus dem Kivledal. Gangar F-Dur (Slatter - Norwegische Bauerntänze - Nr. 17) op. 72 nr 17 (Grieg Edvard)
Die Mädchen aus dem Kivledal. Springdans F-Dur (Slatter - Norwegische Bauerntänze - Nr. 16) op. 72 nr 16 (Grieg Edvard)
Die Skudalsbraut. Gangar D-Dur (Slatter - Norwegische Bauerntänze - Nr. 15) op. 72 nr 15 (Grieg Edvard)
Sehnsucht e-Moll EG 104/2 (1859) (23 Kleine Klavierstücke - Nr. 2) (Grieg Edvard)

Okładka: Liszt Franz, Piano Works, Vol. 12

cena 236,95 zł.


nuty.pl

Liszt Franz
Piano Works, Vol. 12

polski Dzieła fortepianowe, z. 12
angielski Piano Works, Vol. 12
niemiecki Klavierwerke, Band 12


Ilość stron:168
Format:230 x 305
Opracowanie na:fortepian solo
Obsada:Instrument (w nawiasie ilość materiałów wykonawczych)
Fortepian (1)
Rodzaj produktu:nuty drukowane
Wersja językowa:tytułów utworów: niemiecka
Stopień trudności:10 w skali od 0 do 10
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
AutorzyEdytor: Sauer Emil von
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL076345
Produkty podobne:Liszt Ferenc - Hungarian Rhapsody No. 2
Liszt Franz - II Rapsodia węgierska
Liszt Franz - Klavierwerke, Lieder - Bearbeitungen, Band 9
Liszt Franz - Klavierwerke, Opern - Phantasien, Band 7, Teil I
Liszt Franz - Piano Works, Concertos and other Pieces for Piano and Orchestra, Vol. 11
Liszt Franz - Piano Works, Miscellaneous Transcriptions, Vol. 10
Liszt Franz - Piano Works, Opera Fantasies, Part II, Vol. 8
Liszt Franz - Piano Works, Original Works, Part 1, Vol. 5
Liszt Franz - Piano Works, Vol. 2. Rhapsodien No. 9 - 19
Liszt Franz - Piano Works, Vol. 6, Part 2
Liszt Franz - Rapsodia węgierska nr 6 na fortepian (luźne kartki) wyd.Peters
Liszt Franz - Rapsodia węgierska nr 8 na fortepian
Liszt Franz - Rhapsodies Hongroises, Vol. 5 Piano (Nos. 13-15)
Różni - Selected Pieces for Piano
Liszt Franz - VI Rapsodia węgierska
Liszt Franz - VIII Rapsodia węgierska

Franz Liszt (1811 - 1886) to kompozytor, dyrygent i pianista węgierski, twórca gatunku poematu symfonicznego oraz wielu wirtuozowskich dzieł fortepianowych. Dwunasty zeszyt dzieł na fortepian Liszta zawiera sześć jego utworów będących parafrazami kompozycji własnych oraz innych artystów. Są to utwory skomponowane na podstawie dzieł Wagnera, Meyerbeera oraz Schuberta, a także lisztowskiej "Faust-Symphonie". Liszt jako wirtuoz fortepianu wielokrotnie opracowywał na ten instrument m. in. słynne dzieła orkiestrowe nadając im wariacyjną formę oraz wirtuozowską fakturę. Ponadto w niniejszej publikacji znajdują się również dwie oryginalne kompozycje Liszta - "Scherzo und Marsch" i "Phantasie und Fuge über das Thema BACH". Temat BACH, złożony z dźwięków pochodzących od nazwiska mistrza baroku - Jana Sebastiana Bacha, był wielokrotnie podejmowany prze artystów różnych epok. Słynna jest m. in. "Fantazja i fuga na temat B-A-C-H" Maxa Regera.


Lista utworów:
Phantasie und Fuge über das Thema BACH (Liszt Franz)
Die Schlittschuhläufer - Illustration Nr. 2 aus Prophet (Meyerbeer Giacomo)
Gretchen - Zweiter Satz aus Faust-Symphonie (Liszt Franz)
Scherzo und Marsch (Liszt Franz)
Reitermarsch C-Dur op. 121 nr 1 (Schubert Franz)
Tannhäuser - Ouvertüre - Konzertparaphrase (Wagner Richard)
Trauermarsch es-Moll op. 40 nr 5 (Schubert Franz)
Trauermarsch h-Moll op. 40 nr 3 (Schubert Franz)

Okładka: Zganiacz-Mazur Liliana, Audycja muzyczne tom II.Tematy muzyczne

cena 20,95 zł.


nuty.pl

Zganiacz-Mazur Liliana
Audycja muzyczne tom II.Tematy muzyczne

polski Audycja muzyczne tom II.Tematy muzyczne


Ilość stron:132
Format:150 x 210
Opracowanie na:książka
Rodzaj produktu:nuty antykwaryczne
Wersja językowa:polska
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL078249
Produkty podobne:Zganiacz-Mazur Liliana - Audycja Muzyczne tom I. Tematy muzyczne 1
Zganiacz-Mazur Liliana - Audycja Muzyczne tom III. Tematy muzyczne cz.1
Zganiacz-Mazur Liliana - Audycje Muzyczne tom III. Tematy muzyczne część 2
Dudek Aleksandra - Audycje muzyczne, Program nauczania dla szkół muzycznych I stopnia
Zganiacz-Mazur Liliana - Audycje muzyczne, tom 1. Podstawy teorii literatury muzycznej
Zganiacz-Mazur Liliana - Audycje muzyczne, tom 2. Podstawy teorii literatury muzycznej
Zganiacz-Mazur Liliana - Audycje muzyczne, tom 3, Podstawy historii muzyki, cz. 1
Zganiacz-Mazur Liliana - Audycje muzyczne, tom 3. Podstawy historii muzyki - cz. 2
Grochowska Dorota - Audycje muzyczne. Materiały pomocnicze. Zeszyt ćwiczeń dla uczniów PSM I stopnia
Grochowska Dorota - Audycje muzyczne. Program nauczania dla PSM I stopnia

"Tematy muzyczne" stanowią wyjątkową propozycję w procesie kształcenia muzycznego w szkole muzycznej. Materiał oparty jest na całkowitym ujęciu historii muzyki. Znajdują się tu przykłady muzyczne kompozytorów żyjących w poszczególnych epokach . Utwory posiadają układ fortepianowy, natomiast w utworach z akompaniamentem orkiestry zastosowano układ trzech pięciolini.


Spis treści:

DZIAŁ I - FORMY MUZYCZNE
I.FAKTURA UTWORU MUZYCZNEGO
1.Bach J.S.-Inwencja dwugłosowa d-moll
2.Bach J.S.-Inwencja trzygłosowa C-dur
3.Bach J.S.-Fuga d-moll
4.Musorgski M.-Stary zamek (z suity "Obrazki z wystawy”)
5.Rossini J.-Uwertura do opery "Cyrulik sewilski"
6.Chopin F.-Nokturn Es-dur op. 9 nr 2
7.Bach J.S.-Gounod Ch.-Ave Maria
8.Mendelssohn-Bartholdy F.-IV Symfonia A-dur "Włoska"(cz. I)
9.Smetana B.-Uwertura do opery "Sprzedana narzeczona"
10.Haendel J.F.-Passacaglia z VII Suity klawesynowej.
II.FORMY POLIFONICZNE-IMITACJA
11.melodia popularna - Zegar (kanon 3-głosowy)
12.melodia popularna - Wieczorem (kanon 3-głosowy)
13.Haydn J.-Noc ciemna (kanon 3-głosowy)
14.Bach J.S.-Sarabanda z Suity fletowej h-moll
15.Bach J.S.-Inwencja dwugłosowa c-moll
16.Bach J.S.-Inwencja trzygłosowa e-moll
17.Bach J.S.-Preludium C-dur z I tomu Das wohltemperierte Klavier
18.Haendel J.F.-Preludium z III Suity klawesynowej
19.Bach J.S.-Fuga c-moll z I tomu Das wohltemperierte Klavier (CAŁOŚĆ)
20.Haendel J.F.-Fuga z III Suity klawesynowej d-moll (cz. II)
21.Bach J.S.-Fuga z I Sonaty skrzypcowej g-moll (cz. II).
III.SUITA BAROKOWA
22.Bach J.S.-II Suita francuska (CAŁOŚĆ).
IV.WARIACJE
23.Beethoven L.v.-Wariacje na temat szwajcarskiej melodii ludowej (CAŁOŚĆ)
24.Paganini N.-Kaprys a-moll nr 24
25.Beethoven L.v.-Sonata skrzypcowa A-dur "Kreutzerowska"(cz. II)
26.Mozart W.A.-Wariacje n. t. piosenki francuskiej "Ah, vous dirai-je maman"
27.Chopin F.-Wariacje "La ci darem la mano"op. 2
28.Haydn J.-Symfonia G-dur nr 94 "Z uderzeniem w kotły"(cz. II)
29.Haydn J.-Symfonia Es-dur nr 103 "Z werblem na kotłach"(cz. II).
V.ALLEGRO SONATOWE
30.Haydn Joseph-Sonata fortepianowa G-dur (cz. I) (CAŁOŚĆ)
31.Beethoven Ludwig van-V Symfonia (cz. I)
32.Mozart Wolfgang Amadeus-Koncert skrzypcowy A-dur (cz. I)
33.Chopin Fryderyk-I Koncert fortepianowy e-moll op. 11 (cz. I)
34.Chopin Fryderyk-II Koncert fortepianowy f-moll op. 21 (cz. I)
35.Schubert F.-VIII Symfonia h-moll "Niedokończona"(cz. I).
VI.FORMY JEDNOCZĘŚCIOWE
FORMY JEDNOCZĘŚCIOWE
36.Chopin F.-Nokturn E-dur op. 62 nr 2
37.Mendelssohn-Bartholdy F.-Nokturn (z suity "Sen nocy letniej”)
38.Brahms J.-Walc As-dur op. 39
39.Chopin F.-Grande valse brillante Es-dur op. 18
40.Chopin F.-Scherzo h-moll op. 20
41.Wieniawski H.-Scherzo-Tarantella
42.Chopin F.-Impromptu As-dur op. 29
43.Schubert F.-Impromptu Es-dur op. 90 nr 2
44.Chopin F.-Kołysanka Des-dur op. 57
45.Brahms J.-Kołysanka op. 49 nr 4
46.Schubert F.-Momente musicale cis-moll op. 94 nr 4
47.Schubert F.-Momente musicale f-moll op. 94 nr 5
48.Chopin F.-Ballada g-moll op. 23
49.Brahms J.-Ballada D-dur op. 10 nr 2
50.Chopin F.-Fantazja f-moll op. 49
51.Mendelssohn-Bartholdy F.-Fantazja fis-moll op. 28
52.Czajkowski P.-Pieśń bez słów op. 2 nr 3
53.Mendelssohn-Bartholdy F.-Wenecki gondolier (z cyklu "Pieśni bez słów”)
54.Karłowicz M.-Rapsodia litewska op. 11
55.Musorgski M.-Noc na Łysej Górze.
FORMY CYKLICZNE
56.Beethoven L.v.-Sonata cis-moll "Księżycowa"(cz. I, II, III)
57.Mozart W.A.-Symfonia g-moll KV 550 (cz. I, II, III, IV)
58.Chopin F.-II Koncert fortepianowy f-moll op. 21 (cz. I, II, III)
59.Stefani J.-Suita z wodewilu "Cud mniemany, czyli Krakowiacy i Górale”.
VII.KOMPOZYTORZY POPULARNYCH ETIUD I SONATIN
LITERATURA DZIECIĘCA
60.Chopin F.-Polonez g-moll (młodzieńczy)
61.Schumann R.-Piosenka sycylijska (z cyklu "Album dla młodzieży”)
62.Schumann R.-Szczęście (z cyklu "Sceny dziecięce”) 63.Czajkowski
P.-Chanson triste (z cyklu "Album dla młodzieży”)
64.Czajkowski P.-Walc (z cyklu "Album dziecięcy”)
65.Debussy C. - Kołysanka słonia (z cyklu "Kącik dziecięcy”).
LITERATURA NA FORTEPIAN
66.Grieg E.-Taniec norweski op. 35 (fortepian na 4 ręce)
67.Dvorák A.-Taniec słowiański e-moll op. 46 (fortepian na 4 ręce).
VIII.MUZYKA ABSOLUTNA I PROGRAMOWA
68.Mozart W.A.-Sonata fortepianowa G-dur KV 283 (cz. I)
69.Brahms J.-IV Symfonia e-moll op. 98 (cz. I)
70.Mozart W.A.-Koncert fortepianowy d-moll KV 466 (cz. I)
71.Vivaldi A.-Jesień-Cztery pory roku: Jesień (cz. III-"Polowanie”)
72.Saint-Saëns K. - Ptaszarnia (z suity "Karnawał zwierząt”)
73.Weber K.M.-Zaproszenie do tańca
74.Musorgski M.-Chatka Baby-Jagi na kurzej stopce (z suity "Obrazki z wystawy”).
IX.MUZYKA SCENICZNA
75.Moniuszko St.-Tańce góralskie (z III aktu opery "Halka”)
76.Czajkowski P.-Taniec arabski (z II aktu baletu "Dziadek do orzechów”)
77.Kurpiński K.-Mazur (z 1-aktowego baletu "Wesele w Ojcowie”)
78.Czajkowski P.-Walc z girlandami (z I aktu baletu "Śpiąca królewna”)
79.Delibes L.-Walc lalki (z II aktu baletu "Coppelia”)
80.Mozart W.A.-Uwertura do opery "Wesele Figara"
81.Weber K.M.-Uwertura do opery "Oberon"
82.Wagner R.-Uwertura do opery "Tannhäuser"
83.Moniuszko St.-Recytatyw i Aria Stefana z kurantem (z opery "Straszny dwór”)
84.Moniuszko St.-Aria Hrabiny (z II aktu opery "Hrabina”)
85.Rossini J.-Cavatina Rozyny (z I aktu opery "Cyrulik sewilski”)
86.Czajkowski P.-Polonez (z II aktu opery "Eugeniusz Oniegin”)
87.Verdi G.-Chór niewolników (z III aktu opery "Nabucco”)
88.Strauss J.-Aria Adeli (z II aktu operetki "Zemsta nietoperza”)
89.Strauss J.-Aria Sandora (z I aktu operetki "Baron cygański”)
90.Zeller K.-Piosenka Adama (z II aktu operetki "Ptasznik z Tyrolu”)
91.Offenbach J.-Aria Pericholi (Aria ze śmiechem) (z I aktu operetki "Perichola”)
92.Offenbach J.-Kankan (z II aktu operetki "Orfeusz w piekle”).
DZIAŁ II-TAŃCE
I.TAŃCE STYLIZOWANE
93.Beethoven L.v.-Menuet G-dur
94.Boccherini L.-Menuet z Kwintetu smyczkowego op. 13 nr 5
95.Mozart W.A.-Eine kleine Nachtmusik KV 525 (cz. III)
96.Mozart W.A.-Koncert skrzypcowy A-dur KV 219 (cz. III)
97.Haydn J.-Symfonia G-dur nr 94 "Z uderzeniem w kotły"(cz. III)
98.Haydn J.-Symfonia Es-dur nr 103 "Z werblem na kotły"(cz. III)
99.Martini P.-Gawot G-dur
100.Lully J.B.-Gawot a-moll
101.Thomas A.-Gawot (z II aktu opery "Mignon”)
102.Chopin F.-Walc a-moll op. 34 nr 2
103.Strauss J.-Opowieści lasku wiedeńskiego
104.Smetana B.-Polka (z I aktu opery "Sprzedana narzeczona”)
105.Dvorák A.-Taniec słowiański E-dur
106.Chopin F.-Bolero a-moll op. 19
107.Auber D.F.-Bolero (z opery "Niema z Portici”)
108.Chopin F.-Tarantella As-dur op. 43
109.Gordigiani L.-Ave Maria
110.Czajkowski P.-Kaprys włoski op. 45
111.Zarębski J.-Tarantella op. 25
112.Mendelssohn-Bartholdy F.-Marsz weselny (z suity "Sen nocy letniej”)
113.Wagner R.-Marsz weselny (z III aktu opery "Lohengrin”)
114.Beethoven L.v.-Marsz żałobny z III Symfonii Es-dur (cz. II)
115.Chopin F.-Marsz żałobny z Sonaty fortepianowej b-moll (cz. III)
116.Mozart W.A.-Marsz turecki z Sonaty fortepianowej A-dur KV (cz. III)
117.Czajkowski P.-Marsz (z baletu "Dziadek do orzechów”)
118.Verdi G.-Marsz triumfalny (z II aktu opery "Aida”)
119.Strauss J. ojciec-Marsz Radetzky`ego.
II.POLSKIE TAŃCE LUDOWE I STYLIZOWANE
120.melodia popularna - Polonez 3 Maja
121.melodia popularna - Trzeci Maj
122.Chopin F.-Polonez As-dur op. 53
123.Moniuszko St.-Aria Miecznika (z II aktu opery Straszny dwór”)
124.Moniuszko St.-Aria Chorążego (z III aktu opery "Hrabina”)
125.Chopin F.-Polonez B-dur (młodzieńczy)
126.Ogiński M.K.-Polonez a-moll "Pożegnanie Ojczyzny"
127.Noskowski Z.-Polonez elegijny "W starym dworku"
128.Wieniawski H.-Polonez D-dur
129.melodia popularna - Krakowiak (z 1794 roku)
130.melodia popularna - Przybyli ułani
131.Chopin F.-Rondo á la Krakowiak op. 14
132.Chopin F.-I Koncert fortepianowy e-moll op. 11 (cz. III)
133.melodia popularna - Uciekła mi przepióreczka
134.melodia popularna - Boli mnie noga w biedrze
135.Wieniawski H.-Obertas op. 19 nr 2
136.melodia popularna - Czerwone jabłuszko
137.melodia popularna - Ty pójdziesz górą
138.Wieniawski H.-Kujawiak a-moll
139.melodia popularna - Jeszcze jeden mazur dzisiaj
140.melodia popularna - Mazur wojenny
141.Moniuszko St.-Mazur (z IV aktu opery "Straszny dwór”)
142.Moniuszko St.-Mazur (z I aktu opery "Halka”)
143.Chopin F.-Rondo á la Mazur
144.Chopin F.-Mazurek B-dur op. 7 nr 1
145.Chopin F.-Mazurek a-moll op. 7 nr 2
146.Skriabin A.-Mazurek fis-moll op. nr 2
147.Zarzycki A.-Mazurek G-dur op. 26
148.Zarzycki A.-Mazurek E-dur op. 39.
III.STYLIZACJA MUZYKI LUDOWEJ RÓŻNYCH NARODÓW
149.Albeniz I. -Tango (z suity "Hiszpania”)
150.Bizet G.-Habanera (z I aktu opery "Carmen”)
151.Brahms J.-Taniec węgierski nr 7
152.Liszt F.-VI Rapsodia węgierska
153.Glinka M.-Fantazja na tematy rosyjskie "Kamarinskaja"
154.Grieg E.-Taniec norweski op. 38 nr 5
155.Rimski-Korsakow N.-Pieśń indyjska (z IV obrazu opery "Sadko”)
156.Smetana B.-Wełtawa (z cyklu "Moja Ojczyzna”-cz. II)
157.Dvorak A.-Taniec słowiański e-moll
158.Noskowski Z.-Step.

Okładka: Zganiacz-Mazur Liliana, Audycja Muzyczne tom III. Tematy muzyczne cz.1

cena 20,95 zł.


nuty.pl

Zganiacz-Mazur Liliana
Audycja Muzyczne tom III. Tematy muzyczne cz.1

polski Audycja Muzyczne tom III. Tematy muzyczne cz.1


Ilość stron:136
Format:150 x 210
Opracowanie na:książka
Rodzaj produktu:książka
Wersja językowa:polska
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL078250
Produkty podobne:Zganiacz-Mazur Liliana - Audycja Muzyczne tom I. Tematy muzyczne 1
Zganiacz-Mazur Liliana - Audycja muzyczne tom II.Tematy muzyczne
Zganiacz-Mazur Liliana - Audycje Muzyczne tom III. Tematy muzyczne część 2
Dudek Aleksandra - Audycje muzyczne, Program nauczania dla szkół muzycznych I stopnia
Zganiacz-Mazur Liliana - Audycje muzyczne, tom 1. Podstawy teorii literatury muzycznej
Zganiacz-Mazur Liliana - Audycje muzyczne, tom 2. Podstawy teorii literatury muzycznej
Zganiacz-Mazur Liliana - Audycje muzyczne, tom 3, Podstawy historii muzyki, cz. 1
Zganiacz-Mazur Liliana - Audycje muzyczne, tom 3. Podstawy historii muzyki - cz. 2
Grochowska Dorota - Audycje muzyczne. Materiały pomocnicze. Zeszyt ćwiczeń dla uczniów PSM I stopnia
Grochowska Dorota - Audycje muzyczne. Program nauczania dla PSM I stopnia

Tematy Muzyczne stanowią nową pozycję w procesie kształcenia muzycznego, zapoznaje ucznia z materiałem muzycznym w poznawaniu literatury. Opracowane utwory opierają się na wykazach literatury zamieszczonych w materiałach metodycznych do audycji muzycznych. Podane tematy są obszerne, mają zapis fortepianowy a przy utworach orkiestrowych zastosowano zapis trzech pięciolinii.


Spis treści:

ŚREDNIOWIECZE
1.Anonim - Bogurodzica.
RENESANS
2.Orlando di L. - Lucescit jam o socii (chanson)
3.Palestrina G.P.da - Gloria in excelsis Deo z "Missa papae Marcelli"
4.Venosa G.C.da - O voi, o voi (madrygał)
5.Marenzio L. - Amatemi, ben mio (madrygał)
6.Monteverdi C. - O sia tranquillo il mare (madrygał).
POLSCY KOMPOZYTORZY XVI WIEKU
7.Leopolita M. - Mihi autem
8.Wacław z Szamotuł - Już się zmierzcha
9.Gomółka M. - Kleszczmy rękoma wszyscy zgodliwie (psalm 47)
10.Gomółka M. - Nieście chwałę, mocarze (psalm 29).
BAROK
11.Bach J.S. - Inwencja dwugłosowa a- moll
12.Bach J.S. - Inwencja trzygłosowa C-dur
13.Bach J.S. - Preludium C-dur z I tomu "Das wohltemperierte Klavier"
14.Bach J.S. - Fuga c-moll z I tomu "Das wohlteperierte Klavier"
15.Bach J.S. - II Suita francuska (cz. I)
16.Bach J.S. - Toccata d-moll
17.Bach J.S. - Koncert włoski (cz. I)
18.Bach J.S. - III Partita E-dur (cz. I)
19.Bach J.S. - I Suita G-dur (cz. I)
20.Bach J.S. - Suita h-moll Badinerie
21.Bach J.S. - I Koncert skrzypcowy a-moll (cz. I)
22.Bach J.S. - Koncert d-moll na 2 skrzypiec (cz. I)
23.Bach J.S. - III Suita orkiestrowa (cz. II - Aria)
24.Bach J.S. - Jesu, meine Freude (motet)
25.Haendel G.F. - III Suita klawesynowa (cz. I)
26.Haendel G.F. - VII Suita klawesynowa Passacaglia
27.Haendel G.F. - IV Koncert organowy F-dur (cz. I)
28.Haendel G.F. - Koncert B-dur op. 4 nr 6 (cz. I)
29.Haendel G.F. - Aria z suity "Muzyka na wodzie"
30.Haendel G.F. - Bourée z suity "Muzyka ogni sztucznych"
31.Haendel G.F. - Largo z opery "Xerxes"
32.Haendel G.F. - Chór z oratorium "Juda Machabeusz"
33.Haendel G.F. - Alleluja z oratorium "Mesjasz"
34.Vivaldi A. - Cztery pory roku - "Wiosna" (cz. I)
35.Vivaldi A. - Cztery pory roku - "Lato" Burza (cz. II)
36.Vivaldi A. - Cztery pory roku - "Jesień" Polowanie (cz. III)
37.Vivaldi A. - Cztery pory roku - "Zima" (cz. 1)
38.Corelli A. - La follia z Sonaty op. 5 nr 6
39.Tartini G. - Sonata skrzypcowa g-moll ("z trylem diabelskim" - cz. I)
40.Rameau J.P. - Tamburyn
41.Rameau J.P. - Kura
42.Couperin F. - Le Tic-Toc-Choc
43.Daquin Louis-C. - Kukułka
44.Albinoni T. - Adagio.
KOMPOZYTORZY POLSKIEGO BAROKU
45.Pękiel B. - Audite mortales (cz. I)
46.Gorczycki G.G. - Gaude Mater
47.Szarzyński S.S. - Sonata na 2 skrzypiec i organy
48.Mielczewski M. - Koncert "Deus in nomine tuo"
49.Zieleński M. - I Fantazja
50.Jarzębski A. - Tamburetta.
KLASYCYZM
51.Haydn J. - Sonata fortepianowa G-dur (cz. I)
52.Haydn J. - Symfonia D-dur nr 101 "Zegarowa" (cz. II)
53.Haydn J. - Serenada z XVII Kwartetu smyczkowego
54.Haydn J. - Symfonia Es-dur nr 103 "Z werblem na kotłach" (cz. III)
55.Haydn J. - Koncert fortepianowy D-dur (cz. III)
56.Haydn J. - Pory roku - "Wiosna" (cz. I)
57.Haydn J. - Stworzenie świata (cz. I)
58.Mozart W.A. - Uwertura do opery "Uprowadzenie z seraju"
59.Mozart W.A. - Uwertura do opery "Wesele Figara"
60.Mozart W.A. - Sonata fortepianowa C-dur KV 545 (cz. I)
61.Mozart W.A. - Sonata fortepianowa A-dur KV 331 Marsz turecki
62.Mozart W.A. - Koncert fortepianowy d-moll KV 466 (cz. I)
63.Mozart W.A. - Koncert klarnetowy A-dur KV 662 ( cz. I)
64.Mozart W.A. - Koncert skrzypcowy D-dur (cz. III)
65.Mozart W.A. - Alleluja z motetu "Exultate jubilate"
66.Mozart W.A. - Eine kleine Nachtmusik KV 525 (cz. I)
67.Mozart W.A. - Symfonia g-moll KV 550 (cz. I, III)
68.Mozart W.A. - Symfonia Es-dur KV 543 (cz. III)
69.Mozart W.A. - Symfonia C-dur "Jowiszowa" KV 550 (cz. I)
70.Beethoven L.v. - Dla Elizy
71.Beethoven L.v. - Adelaida
72.Beethoven L.v. - Sonata fortepianowa cis-moll "Księżycowa" op. 27 nr 2 (cz. I)
73.Beethoven L.v. - V Koncert fortepianowy Es-dur op. 73 (cz. III)
74.Beethoven L.v. - Koncert skrzypcowy D-dur (cz. III)
75.Beethoven L.v. - Sonata skrzypcowa a-moll op. 23 (cz. II) 76.Beethoven L.v. - III Symfonia Es-dur Marsz żałobny (cz. II) 77.Beethoven L.v. - V Symfonia (cz. I)
78.Beethoven L.v. - VII Symfonia (cz. II)
79.Beethoven L.v. - IX Symfonia d-moll Oda do radości (cz. IV).
POLSCY KOMPOZYTORZY EPOKI KLASYCZNEJ
80.Stefani J. - Polonez z wodewilu "Cud mniemany czyli Krakowiacy i Górale"
81.Elsner J. - Uwertura do opery "Leszek Biały"
82.Lessel F. - Wariacje na temat ukraińskiej melodii ludowej
83.Szymanowska M. - Walc A-dur
84.Ogiński M.K. - Polonez a-moll "Pożegnanie ojczyzny"
85.Gołąbek J. - Symfonia D-dur (cz. I).
ROMANTYZM
86.Weber C.M.v. - Uwertura do opery "Oberon"
87.Weber C.M.v. - Aria Maksa z I aktu opery "Wolny strzelec"
88.Weber C.M.v. - Zaproszenie do tańca
89.Schubert F. - Ave Maria 90.Schubert F. - Polna różyczka
91.Schubert F. - Kołysanka
92.Schubert F. - Serenada
93.Schubert F. - Pstrąg
94.Schubert F. - Momente musicale f-moll op. 94 nr 5
95.Schubert F. - Impromptu Es-dur
96.Schubert F. - V Symfonia (cz. III)
97.Schubert F. - VIII Symfonia h-moll "Niedokończona" (cz. I)
98.Schumann R. - Marzenie
99.Schumann R. - Piosenka sycylijska z cyklu "Album dla młodzieży"
100.Schumann R. - Cudowny miesiąc maj z cyklu "Miłość poety"
101.Schumann R. - Koncert wiolonczelowy a-moll (cz. I)
102.Schumann R. - Koncert fortepianowy a-moll op. 54 (cz. I)
103.Schumann R. - IV Symfonia d-moll (cz. I)
104.Mendelssohn-Bartholdy F. - Na skrzydłach pieśni
105.Mendelssohn-Bartholdy F. - Koncert skrzypcowy e-moll (cz. I)
106.Mendelssohn-Bartholdy F. - Suita "Sen nocy letniej" Uwertura, Nokturn, Marsz weselny
107.Mendelssohn-Bartholdy F. - IV Symfonia A-dur "Włoska" (cz. I)
108.Chopin F. - Życzenie
109.Chopin F. - Hulanka
110.Chopin F. - Śliczny chłopiec
111.Chopin F. - Ballada g-moll op. 23
112.Chopin F. - Etiuda c-moll "Rewolucyjna" op. 10 nr 12
113.Chopin F. - Impromptu As-dur op. 29
114.Chopin F. - Kołysanka Des-dur op. 57
115.Chopin F. - Nokturn Es-dur op. 9 nr 2
116.Chopin F. - Preludium e-moll op. 28 nr 4
117.Chopin F. - Polonez A-dur op. 40 nr 1
118.Chopin F. - Walc As-dur op. 64 nr 3
119.Chopin F. - Mazurek a-moll op. 59 nr 1
120.Chopin F. - Scherzo h-moll op. 20
121.Chopin F. - Sonata fortepianowa b-moll Marsz żałobny (cz. III)
122.Chopin F. - I Koncert fortepianowy e-moll op. 11 (cz. I, II, III)
123.Chopin F. - II Koncert fortepianowy f-moll op. 21 (cz. I, II, III).
IMPRESJONIZM
124.Debussy C. - Popołudnie fauna
125.Debussy C. - Dziewczyna o włosach jasnych jak len
126.Debussy C. - Światło księżyca
127.Debussy C. - Taniec pajaca
NEOROMANTYZM
128.Brahms J. - Kołysanka op. 49 nr 4
129.Brahms J. - Taniec węgierski nr 5
130.Brahms J. - Walc As-dur op. 39
131.Brahms J. - Koncert skrzypcowy D-dur (cz. III)
132.Brahms J. - IV Symfonia e-moll (cz. I)
133.Wagner R. - Uwertura do opery "Tannhäuser"
134.Wagner R. - Marsz "Wejście gości na Wartburg" z II aktu opery "Tannhäuser"
135.Wagner R. - Marsz weselny z III aktu dramatu muz. "Lohengrin"
136.Wagner R. - Galop Walkirii z dramatu muz. "Walkiria".
KOMPOZYTORZY XIX WIEKU
KOMPOZYTORZY FRANCUSCY
137.Gounod Ch.-Bach J.S. - Ave Maria
138.Gounod Ch. - Serenada Mefistofelesa z III aktu opery "Faust"
139.Franck C. - Ave Maria
140.Franck C. - Symfonia d-moll (cz. II)
141.Lalo É. - Symfonia hiszpańska op. 21 (cz. I)
142.Delibes L. - Aria Lakmé (z dzwoneczkami) z II aktu opery "Lakmé"
143.Bizet G. - Aria Nadira z I aktu opery "Poławiacze pereł"
144.Bizet G. - Kuplety torreadora z II aktu opery "Carmen"
145.Bizet G. - Seguidilla z I aktu opery "Carmen"
146.Bizet G. - II Suita "Arlezjanka" (cz. III)
147.Saint-Saëns C. - Taniec szkieletów op. 40
148.Saint-Saëns C. - Łabędź z cyklu "Karnawał zwierząt"
149.Saint-Saëns C. - Aria Dalili z I aktu opery "Samson i Dalila"
150.Massenet J. - Medytacje z opery "Thais".
KOMPOZYTORZY POLSCY
151.Kurpiński K. - Uwertura do opery "Zamek na Czorsztynie"
152.Kurpiński K. - Koncert klarnetowy A-dur (cz. I)
153.Komorowski I. - Kalina
154.Zarzycki A. - Mazurek G-dur op. 26
155.Zarębski J. - Tarantella op. 25.
MUZYKA SKRZYPCOWA
156.Paganini N. - Moto perpetuo
157.Paganini N. - II Koncert skrzypcowy h-moll La Campanella (cz. III)
158.Lipiński K. - Koncert wojskowy D-dur op. 21 (cz. I)
159.Wieniawski H. - Legenda
160.Wieniawski H. - Polonez A-dur
161.Wieniawski H. - II Koncert skrzypcowy d-moll (cz. III)
162.Sarasate P. - Melodie cygańskie.
MUZYKA OPEROWA
163.Auber D.F. - Bolero z II aktu opery "Niema z Portici"
164.Rossini G. - Uwertura do opery "Wilhelm Tell"
165.Rossini G. - Uwertura do opery "Sroka złodziejka"
166.Rossini G. - Aria Don Bazylia (Aria o plotce) z I aktu opery "Cyrulik sewilski"
167.Donizetti G. - Cavatina Lucii z I aktu opery "Łucja z Lammermoor"
168.Donizetti G. - Cavatina Noriny z I aktu opery "Don Pasquale"
169.Bellini V. - Aria Normy z I aktu opery "Norma"
170.Bellini V. - Aria Aminy z II aktu opery "Lunatyczka"
171.Verdi G. - Aria Traviaty z I aktu opery "Traviata"
172.Verdi G. - Aria Gildy z I aktu opery "Rigoletto"
173.Verdi G. - Chór niewolników z III aktu opery "Nabucco"
174.Leoncavallo R. - Aria Cania z I aktu opery "Pajace"
175.Leoncavallo Ruggiero - Poranek.
MUZYKA OPERETKOWA
176.Offenbach J. - Kankan z II aktu operetki "Orfeusz w piekle"
177.Offenbach J. - Piosnka Parysa z operetki "Piękna Helena"
178.Offenbach J. - Aria Pericholi z I aktu operetki "Perichola"
179.Strauss J. ojciec - Marsz Radetzky`ego
180.Strauss J. syn - Życie artysty (walc wiedeński)
181.Strauss J. syn - Annen-polka op. 117.

Okładka: Rosen Charles, Styl klasyczny: Haydn, Mozart, Beethoven.

cena 94 zł.


nuty.pl

Rosen Charles
Styl klasyczny: Haydn, Mozart, Beethoven.

polski Styl klasyczny: Haydn, Mozart, Beethoven.
angielski The Classical Style Haydn, Mozart, Beethoven.


Ilość stron:624
Format:170 x 245
Opracowanie na:książka
Rodzaj produktu:książka
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
AutorzyAutor okładki: Dudek Adam
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL083994

"Styl klasyczny" jest książką wybitną, niezwykłą i fascynującą. Wszechobejmujące spojrzenie Rosena dokonywane w aspekcie wartości i muzycznego sensu odsłania i ukazuje jej szczegółowość i doskonałość ze ścisłością analityka i wrażliwością artysty. Praca bardzo inetersująca, niezbędna nie tylko dla muzyków, historyków muzyki i studentów, lecz również dla szerszego grona miłośników muzyki.


Spis treści:

Od tłumacza...
Przedmowa do pierwszego wydania...
Przedmowa do wydania zmienionego...
Przedmowa do wydania polskiego
Nowa przedmowa...
Podziękowania...
Nota biograficzna...
Uwaga o przykładach nutowych...
I WPROWADZENIE
Język muzyczny końca osiemnastego wieku...
Styl okresu i styl grupy
Tonalność
Biegunowość toniczno-dominatowa
Modulacja
Równomierne temperowanie
Osłabienie formy linearnej
Teorie formy...
Dziewiętnastowieczna koncepcja formy sonatowej
Dwudziestowieczne rewizje
Schenker
Analiza motywiczna
Pospolite błędy
Początki stylu...
Dramatyczny charakter stylu klasycznego
Zakres stylów 1755-1775
Muzyka publiczna i prywatna
Okres manierystyczny
Protoklasyczne symetrie i wzory
Determinanty formy
II STYL KLASYCZNY
Spójność języka muzycznego...
Fraza periodyczna
Symetria i przejście rytmiczne
Homogeniczne (barokowe) a heterogeniczne (klasyczne) systemy rytmiczne
Dynamika i oranamentacja
Przejście rytmiczne i dynamiczne (Kwartet op.33 nr 3 Haydna)
Przejście harmoniczne (modulacja)
Styl ozdobny a styl dramatyczny
Materiał konwencjonalny
Stabilność tonalna i rozwiązanie
Repryza a artykulacja napięcia
Reinterpretacja a tonacje poboczne
Subdominanty
Kontrast tematyczny
Pogodzenie kontrastów, rozwiązanie symetryczne
Stosunek wielkiej formy do frazy, technika ekspansji ("Trio fortepianowe"H.19 Haydna)
Pokrewieństwo dźwięku, akordu i modulacji
Artykulacja rytmu, rola pojedynczego uderzenia
Styl sonatowy i materiał ekscentryczny: forma fantazji (Mozart, "Fantazja"KV 475)
Forma słyszalna a niesłyszalna
Wpływy pozamuzyczne
Dowcip w muzyce
Struktura i ornament...
Uogólniona forma sonatowa
Struktura a ornament
Ornamentacja w końcu XVIII w.
Radykalna zmiana w funkcji zdobniczej
III HAYDN OD ROKU 1770 DO ŚMIERCI MOZARTA
Kwartet smyczkowy...
Haydn i Carl Philipp Emanuel bach
Rozpoczynanie w fałszywej tonacji
Innowacje w kwartetach Scherzi, akompaniament tematyczny
Energia ukryta w materiale muzycznym
Dysonans jako główne źródło energii
Siły kierunkowe materiału
Sekwencja jako źródło energii
Reinterpretacjapoprzez transpozycję
Stosunek kawartetów smyczkowych do klasycznego systemu tonalnego
Dalszy rozwój kwartetów smyczkowych Haydna
Kwartet smyczkowy i sztuka konwersacji
Symfonia...
Rozwój orkiestry a styl symfoniczny
Postęp stylistyczny
Styl burzy i naporu
Symfonia nr 46
Słabość organizacji rytmicznej we wczesnych utworach Haydna
"Symfonia nr 47"
Wpływ opery
"Symfonia nr 75"
Nowa klarowność i powściągliwość
"Symfonia nr 81"
Dowcip i symfoniczne dostojeństwo
Symfonia "Oksfordzka"
Haydn i sielanka
IV OPERA SERIA...212
Problematyczny status opery seria
Konwencje opery seria i buffa
Tragedia osiemnastowieczna
Styl dojrzałego baroku
Środki dramatyczne i elegijne
Gluck
Doktryna neoklasyczna
Muzyka i estetyka ekspresji
Słowa i muzyka
Gluck i rytm
Mozart i "Idomeno"
Recytatyw i formy złożone
Fuzja opery seria i buffa, "Wesele Figara"
"Fidelio"
V MOZART
Koncert...
Mozart i forma dramatyczna
Stabilizacja tonalna
Symetria i upływ czasu
Wykonawstwo continuo w końcu XVIII w.
Znaczenie muzyczne continuo
Koncert jako dramat
Wstępny ritornel
"Koncert Es-dur KV 271"
Ekspozycja fortepianu jako dramatyzacja ekspozycji orkiestry
Symetria kulminacji
Poboczne przetworzenie wewnątrz repryzy
Wolna część "Koncertu KV 271 jako ekspansja frazy początkowej
Symetria lustrzana
Finał koncertu
"Sinfonia concertante KV 364"
Pokrewieństwa tematyczne
"Koncerty KV 412, KV 413, KV 415"
"Koncert KV 449"
"Koncert KV 456", modulujący drugi temat
Dramatyczna rozpiętość drugiej części
Finały wariacyjne
"Koncert KV 459" i finały fugowe
"Koncert KV 466", sztuka akcelarycji rytmicznej
Jedność tematyczna
"Koncert KV 467" i styl symfoniczny
Wolna część, improwizacja i symetria
"Koncert KV 482, barwa orkiestralna
"Koncert KV 488", artykulacja zakończenia ekspozycji
Wolna część i struktura melodyczna
"Koncert KV 503", technika powtórzeń
Dur i moll
Poczucie masy
"Koncert KV 537", styl protoromantyczny i luźna struktura melodyczna
"Koncert klarnetowy", ciągłość nakładających się fraz
"Koncert KV 595", rozwiązanie dysonansu chromatycznego
Kwintet smyczkowy...
Styl concertante
"Kwintet KV 174", rozbudowane brzmienie a rozbudowa formy
"Kwintet KV 515", nieregularne propozycje
Ekpansja formy
"Kwintet KV 516", problem fianłu klasycznego
Durowe zakończenie utworu w moll
Stylistyczne granice ekspresji
Miejsce menueta w układzie części
Wirtuozeria a muzyka kameralna
"Kwintet KV 593"
Powolne wstępy
Struktura harmoniczna i sekwencje
"Kwintet KV 614", wpływ Haydna
Opera komiczna...
Muzyka a dialog mówiony
Styl klasyczny a akcja
Ensemble, sekstet z "Wesela Figara", a forma sonatowa
Sekstet z "Don Giovanniego", a propozycje sonatowe
Relacje tonalne w operze
Repryza i wymogi akcji dramatycznej
Finały operowe
Arie
"Se voul ballare" z "Wesela Figara"
Współistnienie wydarzeń muzycznych i dramatycznych: scena cmentarna z "Don Giovanniego"
Komedia intrygi
Osiemnastowieczna koncepcja osobowości
Komedia eksperymentu psycholiogicznego i Marivaux, "Cosi fan tutte"
Wirtuozeria tonu
"Die Zauberflöte", Carlo Gozzi i baśń dramatyczna
Muzyka i prawda moralna
"Don Giovanni" i gatunek mieszany
Skandal i polityka
Mozart jako wywrotowiec
VI HAYDN PO ŚMIERCI MOZARTA
Styl popularny...
Haydn i muzyka ludowa
Połączenie sztuki wysokiej ze stylem popularnym
Integracja elementów popularnych
Niespodziewany powrót tematu w finałach
Menuety a styl popularny
Instrumentacja
Wstęp jako gest dramatyczny
Trio fortepianowe...
Reakcyjna forma
Muzyka kameralna a wirtuozeria pianistyczna
Instrumenty czasów Haydna
Zdwajanie linii basu przez wiolonczelę
"Trio" H. 14
"Trio" H. 22 i ekspansja frazy
"Trio" H. 28 transformacja wczesnego stylu Haydna
"Trio" H. 26, akceleracja elementów motywicznych wewnątrz frazy
"Trio" H. 31, bogata i ozdobna technika wariacyjna
"Trio" H. 30, chromatyka Haydna
Muzyka kościelna...
Estetyka ekspresyjna a celebracyjna
Styl opery buffa a muzyka religijna
Mozartowskie parodie stylu barokowego
Haydn a muzyka religijna
Oratoria i styl pastoralny
"Chaos" a forma sonatowa
"Msza C-dur" Bethovena, problemy rozplanowania w czasie
"Msza D-dur"
VII BEETHOVEN
Beethoven
Beethoven a styl postklasyczny
Beethoven a romantycy
Substytuty relacji dominantowo-tonicznej
Innowacje harmoniczne romantyków
Beethoven i jego współcześni
"Koncert fortepianowy G-dur", tworzenie napięcia przez akord toniczny
Powrót do zasad klasycznych
"Eroica", propozycje, kody i powtórzenia
"Sonata Waldsteinowska", jedność faktury i tematu
"Appassionata" i jedność dzieła
Eksperymenty romanyczne w "Wariacjach c-moll"
Muzyka programowa
"An die ferne Geliebte"
Lata 1813-1817
"Hammerklavier", wewnętrzne zależności pomiędzy ogólną formą i materiałem
Rola opadających tercji w tworzeniu sekwencji
Struktura sekwencyjna przetworzenia w "Hammerklavier"
Stosunek do ogólnego następstwa tonacji
Stosunek do struktury tematycznej
"Ais" przeciw A
Metronom i tempo
Zmiana stylu od czasu op.22
Scherzo
Część wolna
Wstęp do finału
Fuga
Miejsce "Hammerklavier" w twórczości Beethovena
Przemiana formy wariacyjnej w formę klasyczną
"Opus 111"
Beethoven i znaczenie proporcji muzycznych
Późne lata Beethovena a konwencje czasów jego dzieciństwa...
Oryginalność Beethovena a styl lat 70.XVIII w.
Kadencyjny tryl w op.111
Tradycyjny tryl końcowy w kadencjach z koncertów
Zawieszona odbitka: "Sonata op.101"
Konwencjonalne figuracje koncertowe przeniesione do sonaty fortepianowej
Dwa stereotypy lat siedemdziesiątych: subdominata w repryzie, pokrewna tonacja molowa w przetworzeniu
Subdominata przeniesiona do kody
Konwencja i innowacja: pokrewna tonacja molowa w "KV 576" Mozarta i "Koncercie Konoracyjnym"
Konsekwentne posługiwanie się stereotypem przez Haydna
Naga konwencja przedstawiona u Beethovena
Stereotyp i inspiracja w op. 106
Dwie konwencje w op. 110
Integracja i alternacja motywiczna w op.110
Integracja temp
"Espressivo a rubato"
Radykalne stosunki tonacyjne a struktura dramatyczna
Dramatyzacja akademickich elementów w fudze
Jedność tempa a notacja rytmiczna w finale
Wdzięk Beethovena
Przesunięcie wstecz granic współczesnego stylu
Synteza XVIII-wiecznych konwencji cyklu wariacyjnego
Późny Beethoven, XVIII-wieczna towarzyskość a język muzyki
Epilog...
Schumannowski pomnik Beethovena (FANTAZJA C-dur)
Powrót do baroku
Zmiana w języku tonalnym
Schubert
Stosunek Schuberta do stylu klasycznego
Środkowy okres twórczości Beethovena jako model
Zasady klasyczne u późnego Schuberta
Styl klasyczny jako archaizm
Indeks nazwisk i tytułów...





Wyszukiwarka






Strona główna

Centrum Dystrybucji Nut nuty.pl
FRAZA s.c., ul. Łużycka 28a, 51-111 Wrocław
tel./fax (071) 325-82-11, tel. 372-66-68
Copyright 1997 - 2014 Fraza s.c., Wrocław, Poland