Indeks autorów | | Wyszukiwarka | | Mapa serwisu |
cena 137,95 zł. nuty.pl | Różni The Art of French Song for Medium or low Voice and Piano, Vol. 1 Sztuka francuskiej piosenki na głos średni lub niski i fortepian, z. 1 The Art of French Song for Medium or low Voice and Piano, Vol. 1
Publikacja została stworzona z myślą o miłośnikach pieśni francuskich. We wstępie zawarto wszelkie wskazówki dotyczące wykonawstwa, a przede wszystkim nauki wymowy języka francuskiego. Wśród kompozycji znajdziesz dzieła m. in. Henriego Rebera (1807 - 1880), Charlesa Gounoda (1818 - 1893), Georgesa Bizeta (1838 - 1875), Ernesta Chaussona (1855 - 1899) i innych. Wszystkie utwory opracowane zostały dla głosu średniego lub niskiego (zapis w kluczu wiolinowym) z fortepianem. Thos interested in French music have often had reason to be grateful to Roger Nichols; his writings on Debussy, Ravel, Messiaen and Poulenc are indispensable to the music lover. Nichols now turns his attentions to the melodie, where it is his mission to encourage singers to explore beyond the well - trodden paths of French song. In these two antologies he does not ignore masterpieces by composers of the stature of Fauré and Duparc, but sets them alongside music - almost impossible to find elsewhere figures as Reber, Viardot, Masse and Paladilhe. Even the more celebrated songs are often not easily found in practical editions, which makes this selection an ideal starting point for wider exploration. Lista utworów: |
cena 123 zł. nuty.pl | Bacewicz Grażyna III kwartet smyczkowy (partytura i głosy) III kwartet smyczkowy (partytura i głosy) String Quartet No.3(score and parts)
III Kwartet smyczkowy powstał w 1947 roku w Paryżu. To jeden z najbardziej zrównoważonych wewnętrznie utworów G. Bacewicz, może najbliższy ideałowi sérénité, charakterystycznego dla duchowości romańskiej. W dziele tym, którego skrajne części eksponują ruch jako główną siłę kreacyjną, nigdy nie dochodzi do sytuacji ekstremalnych w sensie wyrazu, czy zastosowania środków technicznych. Żywioł ruchu jest tu poskromiony logiką powiązań motywicznych i rozwojem formy, skala napięć moderowana wewnętrznym porządkiem, regularnością przebiegu. W III Kwartecie ujawniona została jeszcze jedna cecha stylu kompozytorki tego okresu: przewaga struktur linearnych nad wertykalnymi: te ostatnie zaś, niepozbawione pewnej finezji harmonicznej, zdają się być jednak wynikiem współdziałania niezależnych linii melodycznych. III Kwartet smyczkowy, najważniejszy utwór 1947 roku dopełnia obraz rozkwitającej swą pełnią twórczości, jako dzieła mimo późniejszych, romantyczno-ekspresjonistycznych wychyleń integralnego, którego indywidualna parole jest łatwo rozpoznawalna. To pierwszy, z cyklu pięciu, dojrzałych kwartetów pochodzących z lat: 1947; 1951; 1955; 1960 i 1965, który, jak żaden inny utwór, stanowi punkt zwrotny w karierze kompozytorki. Jako całość utwory te nie mają sobie równych w polskiej muzyce XX wieku, będąc, po kwartetach Bartóka, istotnym elementem w rozwoju gatunku.
|
Wyszukiwarka
Strona główna
Centrum Dystrybucji Nut nuty.pl
FRAZA s.c., ul. Łużycka 28a, 51-111 Wrocław
tel./fax (071) 325-82-11, tel. 372-66-68
Copyright 1997 - 2014 Fraza s.c., Wrocław, Poland