•Centrum Dystrybucji Nut•
System sklepów muzycznych
  

pokaż koszyk
Pomoc  Podręczniki  Utwory okolicznościowe  Nuty na instrumenty klawiszowe  Nuty na instrumenty strunowe  Nuty na instrumenty dęte drewniane i dęte blaszane  Nuty na instrumenty perkusyjne  Nuty na głosy solowe i chóry  Śpiewniki turystyczne, biesiadne i rockowe  Książki  Nuty na orkiestrę  Nuty na zespoły kameralne oraz rockowe  Inne 
Indeks autorów |  Wyszukiwarka |  Mapa serwisu 

Przyjaciółki

Dostępne opracowania:

flet prosty solo lub w duecie (1)
głosy wokalne solowe (SmezzoSATB), chór (SATB) i fortepian (partytura) (1)
książka (1)
orkiestra symfoniczna (partytura) (1)
skrzypce i fortepian (1)

Przyjaciółki znajdziesz w 5 publikacjach wymienionych poniżej:


Okładka: Redding Noel, Appleby Carol, Czy jesteś doświadczony? Prawdziwa historia zespołu The Jimi Hendrix Experience

cena 47,95 zł.


nuty.pl

Redding Noel, Appleby Carol
Czy jesteś doświadczony? Prawdziwa historia zespołu The Jimi Hendrix Experience

polski Czy jesteś doświadczony?


Ilość stron:272
Opracowanie na:książka
Rodzaj produktu:książka
Wersja językowa:polska
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
Kod produktu:NPL074252

''Wspaniała, napisana z polotem autobiografia Noela Reddinga przedstawia w sposób obrazowy cały muzyczny biznes... Jedna z najlepszych książek o rock'n'rollu, której jedynym celem, tak jak innych znakomitych książek, jest pokazanie, że ja tam byłem.
- Graham Coster, London Review of Books

''Odsłaniająca najwięcej szczegółów książka o Hendrixie. Redding pisze emocjonalnie i z humorem, wspaniale ożywiając zakulisową scenę muzyczną w czasie szybkiego dojścia do sławy The Experience.''
- New Musical Express

''Redding opowie ci jak to wszystko wyglądało od środka''
- Observer

Kariera zespołu The Jimi Hendrix Experience jest jedną z najbardziej oszałamiających i nieprawdopodobnych w historii rock'n'rolla. Ich podróż przez wyprzedane do ostatniego miejsca sale koncertowe wypełniła ich życie seksem, narkotykami, gwiazdorstwem i wyczerpaniem. W tym czasie stworzyli najbardziej wybuchową, pomysłową i natchnioną muzykę jaką kiedykolwiek słyszano.

Teraz, po raz pierwszy, Noel Redding, basista The Experience, opowiada całą historię zespołu. Zrozumiale i dowcipnie opisuje tworzenie przez grupę nowej muzyki; fenomen występów na żywo; grę Hendrixa zębami i podpalanie gitary, reakcje rozhisteryzowanej publiczności; a także konsekwencje kłopotów prawnych i zbiorowej obłudy. Szczera, zabawna, bogata w anegdoty, dająca wgląd w życie Hendrixa, jego geniusz i sposób w jaki był wykorzystany, Are You Experienced? jest książką o niezapomnianej grupie i muzycznej legendzie.


Noel Redding zaczął grać rock'n'rolla w 1958 roku, w wieku trzynastu lat; w roku 1966 został basistą Jimiego Hendrixa. Mieszka w Clonakilty, w Irlandii.

Carol Appleby żyła i pracowała z nim prawie przez dwadzieścia lat.


Wiesław Królikowski
(TYLKO ROCK nr 4 (116) kwiecień 2001)


Najkrócej można tak to ująć: frapująca książka, poświęcona głównie frapującym czasom, w których powstało mnóstwo frapującej muzyki. A bardziej szczegółowo biorąc... To rzecz, którą napisał - z pomocą swej tragicznie zmarłej w 1990 roku przyjaciółki - muzyk, mający od dawna miejsce w historii rocka: Noel Redding, znany przede wszystkim jako gitarzysta basowy zespołu Jimiego Hendrixa, The Jimi Hendrix Experience (dodam na wszelki wypadek - grupa działała w latach 1966-69). Ponad połowa tej przeszło 200-stronicowej publikacji bezpośrednio dotyczy The Experience, a w pozostałej części roi się od odniesień do tego wyjątkowego okresu w życiu naszego autora.

Angielski podtytuł książki brzmi nieco inaczej niż polski: The inside story of The Jimi Hendrix Experience. I faktycznie - poznajemy w detalach zakulisową historię tej wyjątkowo ważnej dla rozwoju rocka grupy. W swej opowieści Redding też dobrze przekazuje atmosferę hippisowskich czasów, w których zespół odniósł wielki sukces.

Rola gwiazdy była naprawdę przytłaczająca... Mój najpiękniejszy sen przemieniał się w koszmar... - wspomina, lecz również nie kryje, że trójka młodych muzyków poczynała sobie dość wariacko w tym zwariowanym kręgu, preferowała narkotyczno-alkoholowy trans. ...nam po prostu odbiło. Jedynym lekarstwem na samotność były dziewczyny lub odlot... rano szliśmy do baru, gdzie się upijaliśmy, potem czuliśmy się niezbyt dobrze, braliśmy kąpiel, ćpaliśmy, dawaliśmy koncert, upijaliśmy się, po czym czując się rozbitymi, szliśmy spać. Dziwny jest ten świat: taki styl życia nie przeszkodził Hendrixowi i jego muzykom koncertować forsownie i nagrywać arcydzieło za arcydziełem: Are You Experienced?, Axis: Bold As Love i Electric Ladyland...

Z książki wyziera portret Jimiego Hendrixa i na pewno dochodzi kilka nowych, nieznanych szczegółów. Uwagi Reddinga wydają mi się bardzo celne i prawdziwe, na dodatek miewają anegdotyczny walor. Choćby ta: Miał obsesję na punkcie gitary. Był nią zafascynowany do tego stopnia, że czasami brzdąkał na niej siedząc w ubikacji, gdyż podobała mu się akustyka tego wyłożonymi płytkami pomieszczenia... Nie widzę też powodu, aby nie wierzyć Reddingowi, że... Jimi cierpiał na depresyjne ataki paniki. Że potrafił pewnego razu dać dwóm dziewczynom 3 tysiące dolarów tylko dlatego, żeby się odczepiły. Basista opisuje również, jak to pod koniec działalności The Experience, w dniu koncertu na Hawajach, Hendrix w ostatniej chwili nie zgodził się wyjść i zagrać z powodu cichego brzęczenia wzmacniacza. To, że nasz autor składa powyższe na karb gwiazdorskiej pozy, jest też jakimś przyczynkiem do jego własnej charakterystyki...

Redding nie kryje swych zatargów z genialnym gitarzystą, weźmy choćby ten fragment wspomnień o sesji Electric Ladyland: Podczas nagrywania ''Watchtower'' wkurzyłem się i wyszedłem ze studia, a na basie zagrał Dave Mason. Jimi powtarzał ten utwór w nieskończoność, ponieważ chociaż coś było zrobione perfekcyjnie, to i tak nie był zadowolony... Jimi tak bardzo eksperymentował, że zmieniając zdanie co sekundę już sam nie wiedział kiedy było dobrze. A tak na marginesie: możemy też dowiedzieć się, że po jednej z nieudanych sesji Hendrix wysłał do Reddinga i Mitcha Mitchella (perkusisty The Experience) list z przeprosinami.

Redding przyznaje, że potraktował snucie tych wspomnień jako swego rodzaju terapię i rzeczywiście zdarza mu się być zastanawiająco szczerym, gdy pisze o sobie samym. Można podejrzewać, że charakter ma raczej trudny: Muszę przyznać, że nawet kilka razy umyślnie źle grałem, aby przeszkadzać Jimiemu. Mówi dość niefrasobliwym tonem o ekscesach z przeszłości. Choćby ta opowieść o zdarzeniu w Berlinie, w styczniu 1969 roku: na przyjęciu dla prasy muzycy dodali narkotyków do serwowanych lodów i patrzyli z rozbawieniem, jak zaproszeni tracą nad sobą kontrolę...

To ksiażka o barwnym życiu artysty, ale też jednak książka-przestroga. Poznajemy późniejsze losy Reddinga. Brak pracy po klapie jego grupy Fat Mattress (która zaczynała jako support The Jimi Hendrix Experience), najzwyklejsza bieda i coraz to bardziej dołujące borykanie się z nałogami, uczucie wyobcowania - także muzycznego. Postscriptum, które dopisał w październiku 1995 roku, utrzymane jest w optymistycznym tonie, ale kto wie...

Luzak Redding bywa całkiem serio, gdy pisze o show businessie. Czuje się jego ofiarą. Nie ma wątpliwości, że w czasach The Experience agencja Yameta nadużyła jego zaufania, pozbawiła dużej części dochodów. Czy faktycznie rozliczenia były tak robione, że musiał pokrywać część wydatków Jimiego, jak utrzymuje? Może. Na pewno pisze prawdę o różnych biznesowych kombinacjach: Publisher otrzymuje pieniądze co kwartał, a autorzy co pół roku. Dlatego też publisherom narastają odsetki od niewypłaconych należności. Przy okazji daje rade, która może przydać się każdemu. Zawsze bierz kopie wszystkiego, co podpisujesz, i chowaj je. Oczywiście najpierw trzeba wszystko przeczytać i zrozumieć.


Okładka: Flotow Friedrich Freiherr von, Martha, Oper in 4 Akten

cena 239,95 zł.


nuty.pl

Flotow Friedrich Freiherr von
Martha, Oper in 4 Akten

polski Marta, Opera w 4 aktach
niemiecki Martha, Oper in 4 Akten


Ilość stron:228
Format:190 x 270
Opracowanie na:głosy wokalne solowe (SmezzoSATB), chór (SATB) i fortepian (partytura)
Obsada:Instrument (w nawiasie ilość materiałów wykonawczych)
Partytura (1)
Głos wokalny - Sopran (0)
Głos wokalny - Mezzosporan (0)
Głos wokalny - Alt (0)
Głos wokalny - Tenor (0)
Głos wokalny - Bas (0)
Chór (0)
Fortepian (0)
Rodzaj produktu:nuty drukowane
Wersja językowa:wstępu: niemiecka
tytułów utworów: niemiecka
słów utworów: niemiecka
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
AutorzyAutor wyciągu fortepianowego: Kogel Gustav
Autor wstępu: Kruse Georg Richard
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL076332

Friedrich von Flotow (1812 - 1883) to kompozytor niemiecki, słynny przede wszystkim ze swoich dzieł operowych (m. in. opery o tytułach "Alessandro Stradella" oraz "Indra"). Jego opery cechują się typowo romantyczną stylistyką, płynną melodyką oraz stosunkowo prostymi środkami muzycznymi. Wskazuje się na podobieństwo oper Flotowa z dziełami Lortzinga i Nicolaia. Opera "Marta" jest dziełem życia Fredricha von Flotow. Napisana została w Wiedniu w 1853 roku do libretta Friedricha Wilhelma Reise. Przedstawiona jest w niej historia angielskiej damy dworu - Lady Hariett i jej przyjaciółki Nancy. Kobiety, te przebierają się z nudów za wiejskie dziewczyny, po to by pójść na jarmark, po czym znaleźć pracę i uciec ze dworu. Opera ta zyskała uznanie publiczności i stała się jedynym dziełem Flotowa, które do dziś można usłyszeć w teatrach operowych. Niniejsza publikacja zawiera partyturę opery - głosy wokalne z wyciągiem fortepianowym partii orkiestry.


Lista utworów:
Martha, Oper in 4 Akten (Flotow Friedrich Freiherr von)

Spis treści:

Ouvertüre
Akt I
Chor: Darf mit nächtig düstren Träumen
Rezitativ und Duett: Teure Lady, Von den elden Kavalieren
Terzett: Schönr Lady und Cousine
Chor: Mädchen, brav und treu, Wohlgemut, junges Blut
Duett: Wie das Schnattert
Finale
Chor: Der Markt beginnt - Ich kann nähen
Vorwärts, Bob
Rezitativ und Quartett: Sieh nur, wie sie uns betrachten
Nun fürwahr, das laß ich gelten
Akt II
Entre-Akt und Quartettino: Nut näher, blöde Mädchen
Rezitativ und Quartett: Mädels, dort ist eure Kammer
Was soll ich dazu sagen
Duett: Nancy! Julia! Verweile! Blickt sein Auge doch so ehrlich
Volkslied: Letze Rose, wie magst du so einsam
Warte nur! Das sollst du büßen
Notturno: Schlafe wohl! und mag dich reuen
Rezitativ und Terzettino: Nancy - Lady! Was nun weiter?
Fort von hinnen, laßt uns eilen
Akt III
Entre-Akt und Porter-Lied: Laßt mich euch fragen
Chor und Lied: Horch, die Jagdfanfaren tönen
Auch wir Frau'n, wir kennen traun!
Lied: Jägerin, schlau im Sinn
Arie: Ach! so fromm, ach! so traut
Szene und Finale: Die Herrin rastet dort
Lied: Hier in stillen Schattengründen
Quintett mit Chor: Mag der Himmel Euch vergeben
Akt IV
Entre-Akt, Recitativ und Arie: Zum treuen Freunde geh
Den Trauen zu versöhnen
Recitativ und Duett: Lady! - Mylady! - Treuer Freund!
Der Lenz ist gekommen
Rezitaitv und Duett: Faßt Euch, Lady
Ja, was nun?
Finale. Chor: Hier die Buden, dort die Schenke

Okładka: Szymanowski Karol, Loteria na mężów czyli narzeczony nr 69- operetka w 3 aktach - partytura DZ.26

cena 299 zł.


nuty.pl

Szymanowski Karol
Loteria na mężów czyli narzeczony nr 69- operetka w 3 aktach - partytura DZ.26

polski Loteria na mężów czyli narzeczony nr 69- operetka w 3 aktach - partytura DZ.26


Ilość stron:396
Format:265 x 304
Opracowanie na:orkiestra symfoniczna (partytura)
Rodzaj produktu:nuty drukowane
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL080283

Akcja operetki rozgrywa się „w naszych czasach w Ameryce”. Przemysłowiec Tobiasz Helgoland, ojciec dwóch synów: Charly`ego, zamiłowanych fotografów, martwi się, że są nicponiami i hulakami. Impresario zabaw publicznych urządza każdego tygodnia loterię na mężów, w której wygraną są młodzieńcy. Loteria wzbudza tyleż zachwyt i żywe zainteresowanie Klubu Starych Panien, co krytyczno-ostrzegawczy oddźwięk w Klubie Wesołych Wdowców. Pani Troodwood, zatroskana o swą uporczywie trwającą w panieństwie córkę Sarę, kupuje dla niej los. Pojawiają się synowie Helgolanda. Darly, oczarowany urodą Sary, wpisuje się na listę loteryjnych „fantów”. Odbywa się ciągnienie, pomiędzy braćmi dochodzi do qui proquo, ale w końcu po szeregu perypetii odbywają się szczęśliwe zaręczyny Sary i Darly`ego.

Zrealizowano w ramach Programu Operacyjnego Promocja Czytelnictwa ogłoszonego przez Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego.


Lista utworów:
Loteria na mężów czyli narzeczony op. 69 (Szymanowski Karol)

Spis treści:

Akt I - w ogrodzie publicznym
Wstęp i scena ansamblowa- Impresario, chór gości, Miss huck,Klub Starych Panien
Romance- Sara, później Molly i przyjaciółki
Duet- Charly, Darly (Taniec)
Cake-walk- Williams, Klub Wesołych Wdowców. (Taniec i śpiew)
Finale I - Pochód. Impresario,chór, Murzyni I,II,III, Członek Klubu Pesymistów, Miss Huck, Djep, Williams, Klub Wesołych Wdowców, Pani Troodwood z sarą, balet
Akt II- w mieszkaniu Helgolanda
Ensemble - Tobiasz Helgoland, Jack, później Charly, Darly
Kumplety Miss Huck
Romance- Darly
Duet- Sara, Darly
Kuplety Tobiasza Helgolanda
Finale II- Helgoland, chór , potem Darly, Klub Wesołych Wdowców, Williams
Ballada- Charly, chór, potem Darly, Klub Wesołych Wdowców, chór
Kumplety Williamsa- Williams, chór
(Enseble)- Charly, Darly, Williams, Klub Wesołych Wdowców, chór
Akt III- w mieszkaniu Pani Troodwood
Wstęp i Serenada- Chór męski
Piosenka druciarza
Duet- Sara, Darly
Ensemble- Sara, Molly, przyjaciółki Sary: Ketty, Lotti, Mimi
Ensemble- Holmes, Pani Troodwood, Molly
Kuplety Sherloka Holmesa
Zakończenie- Sara, Darly, Williams, chór, pózniej wszyscy soliści w odpowiednich głosach chóru

Okładka: Szymanowski Karol, Kołysanka (La Berceuse d'Aitacho Enia) op. 52 na skrzypce i fortepian

cena 35 zł.


nuty.pl

Szymanowski Karol
Kołysanka (La Berceuse d'Aitacho Enia) op. 52 na skrzypce i fortepian

polski Kołysanka (La Berceuse d'Aitacho Enia) op. 52 na skrzypce i fortepian
angielski Cradle Song (La Berceuse d'Aitecho Enia) Op. 52 for Violin and Piano


Ilość stron:8 + 2
Format:240 x 335
Opracowanie na:skrzypce i fortepian
Obsada:Instrument (w nawiasie ilość materiałów wykonawczych)
Skrzypce (1)
Fortepian (1)
Rodzaj produktu:nuty drukowane
Wersja językowa:tytułów utworów: polska, angielska
UWAGA: korzystanie z publikacji nie wymaga znajomości języka obcego, ponieważ publikacja nie zawiera opisów
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
AutorzyEdytor: Konarska Barbara
Redaktor: Chylińska Teresa
Kod produktu:NPL080280

Zawarta w niniejszej publikacji Kołysanka "La Berceuse d'Aitacho Enia" Karola Szymanowskiego postała w 1925 roku, podczas pobytu kompozytora w Saint Jean-de-Luz we francuskich Pirenejach. Szymanowski przebywał tam wraz z Pawłem Kochańskim i jego żoną na zaproszenie Dorothy Jordan-Robinson, swojej amerykańskiej przyjaciółki. Tytuł utworu odnosi się do baskijskiej nazwy willi, w której mieszkała Dorothy. Premierowe wykonanie Kołysanki odbyło się 14 października 1925 roku w Warszawie.


Lista utworów:
Kołysanka La Berceuse d'Aitacho Enia (Szymanowski Karol)

cena 29 zł.


nuty.pl

Garścia Janina
Zabawne opowiadania na flety proste op.55

polski Zabawne opowiadania na flety proste op.55
angielski Funny Stories For Recorders Op.55


Ilość stron:40
Format:303 x 235
Opracowanie na:flet prosty solo lub w duecie
Obsada:Instrument (w nawiasie ilość materiałów wykonawczych)
Partytura (1)
Flet prosty tenorowy (0)
Flet prosty sopranowy (0)
Flet prosty altowy (0)
Rodzaj produktu:nuty drukowane
Wersja językowa:tytułów utworów: polska, angielska
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
AutorzyAutor okładki: Rusinek Joanna
Redaktor: Tołoczyńska Agnieszka
Kod produktu:NPL084434

W publikacji znajdziemy 16 zabawnych opowiadań na flety proste (altowy, sopranowy, tenorowy).


Lista utworów:
UTWORY DWUGŁOSOWE
Wesoły gil -The Jolly Bullfinch (dwa flety sopranowe)
Bolek i Lolek - Bolek and Lolek (dwa flety sopranowe)
Zmartwienie Małogosi - Maggie's Problem (dwa flety sopranowe)
Dwie sikorki - Two Titmice (dwa flety sopranowe)
Taniec - Dance (dwa flety sopranowe)
Kołysanka - Lullaby (dwa flety sopranowe)
Lis i zając - The Fox and the Hare (dwa flety sopranowe)
Przyjaciółki - Girlfriends (flet sopranowy i altowy)
Na huśtawce - On a swing (flet sopranowy i altowy)
Na ślizgawce - On a Slide (dwa flety altowe)
UTWORY TRZYGŁOSOWE
Pobudka - Reveille (trzy flety sopranowe)
Piosenka pasterska - Shepherd's Song (dwa flety sopranowe i altowy)
W pociągu - On the Train (dwa flety sopranowe i altowy)
UTWORY CZTEROGŁOSOWE
Jesienna opowieść - An Autumn Story (cztery flety sopranowe)
Ołowiani żołnierze - Toy Soliders (cztery flety sopranowe)
Na spacerze - Out Walking (flet sopranowy i trzy tenorowe)





Wyszukiwarka






Strona główna

Centrum Dystrybucji Nut nuty.pl
FRAZA s.c., ul. Łużycka 28a, 51-111 Wrocław
tel./fax (071) 325-82-11, tel. 372-66-68
Copyright 1997 - 2014 Fraza s.c., Wrocław, Poland