•Centrum Dystrybucji Nut•
System sklepów muzycznych
  

pokaż koszyk
Pomoc  Podręczniki  Utwory okolicznościowe  Nuty na instrumenty klawiszowe  Nuty na instrumenty strunowe  Nuty na instrumenty dęte drewniane i dęte blaszane  Nuty na instrumenty perkusyjne  Nuty na głosy solowe i chóry  Śpiewniki turystyczne, biesiadne i rockowe  Książki  Nuty na orkiestrę  Nuty na zespoły kameralne oraz rockowe  Inne 
Indeks autorów |  Wyszukiwarka |  Mapa serwisu 

Przygotowanie

Dostępne opracowania:

altówka solo (4)
chór, głosy: 2 głosy mieszane i organy (4)
chór, głosy: SATB i organy (1)
fortepian solo (1)
głos wokalny solowy (1)
kontrabas (zapis częściowo w kluczu wiolinowym, częściowo w basowym) (1)
książka + CD (1)
książka z przykładami nutowymi (1)
kształcenie słuchu (1)
skrzypce i fortepian (1)
skrzypce solo (3)
wiolonczela i fortepian (1)
wiolonczela solo (1)

Przygotowanie znajdziesz w 23 publikacjach wymienionych poniżej:


Okładka: Zganiacz-Mazur Liliana, Solfeż, klasa 1

cena 18,95 zł.


nuty.pl

Zganiacz-Mazur Liliana
Solfeż, klasa 1

polski Solfeż, klasa 1


Ilość stron:36
Format:210 x 297
Opracowanie na:kształcenie słuchu
Obsada:Instrument (w nawiasie ilość materiałów wykonawczych)
Głos wokalny (1)
Rodzaj produktu:nuty drukowane
Wersja językowa:wstępu: polska
tytułów utworów: polska
słów utworów: polska
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL004580
Produkty podobne:Zganiacz-Mazur Liliana - Solfeż, klasa 2
Zganiacz-Mazur Liliana - Solfeż, klasa 3
Zganiacz-Mazur Liliana - Solfeż, klasa 4
Zganiacz-Mazur Liliana - Solfeż, klasa 5
Zganiacz-Mazur Liliana - Solfeż, klasa 6

Solfeż dla klasy I zawiera następujące rodzaje ćwiczeń:
- ćwiczenia melodyczne jednogłosowe;
- ćwiczenia melodyczno - rytmiczne dwugłosowe;
- ćwiczenia rytmiczne jednogłosowe.
Ćwiczenia melodyczne dla klasy I są w tonacji C-dur. Oprócz typowych ćwiczeń znajdują się tu także piosenki i fragmenty utworów znanych kompozytorów. Podstawą jest najprostszy przebieg linii melodycznej oparty na ruchu sekundowym i dźwiękach trójdźwięku tonicznego. Ćwiczenia te powinny być śpiewane solmizacją i literowo, a piosenki także ze słowami. Przy śpiewaniu ćwiczeń zawsze należy stosować taktowanie.
Ćwiczenia melodyczno - rytmiczne przeznaczone są do realizacji przez dwóch uczniów lub przez dwie grupy uczniów. Znajdujący się tu drugi głos można wykonywać wystukiwaniem rytmu, za pomocą klaskania lub z użyciem instrumentów perkusyjnych.
Ćwiczenia rytmiczne uczniowie wykonują za pomocą klaskania, wystukiwania rytmu lub na instrumentach perkusyjnych. W ćwiczeniach tych należy zawsze głośno liczyć miary taktu. Pełnym przygotowaniem do wykonywania ćwiczeń rytmicznych jest zapisanie w danym ćwiczeniu miar taktu (według wzoru podanego w pierwszym takcie). Jako ćwiczenia rytmiczne można także wykorzystać ćwiczenia melodyczne (za pomocą sylaby "ta" lub wystukując występujące w ćwiczeniu wartości rytmiczne).
Wszystkie ćwiczenia zamieszczone w podręczniku zachowują ściśle zasadę stopniowania trudności, a jednocześnie wprowadzają dużą różnorodność w podanym materiale ćwiczeniowym.


Spis treści:

Od autora
Dział I
Ćwiczenia melodyczne
Dział II
Ćwiczenia melodyczno - rytmiczne
Dział III
Ćwiczenia rytmiczne

Okładka: , Roztańczona wiolonczela, na wiolonczelę i fortepian

cena 39,9 zł.


nuty.pl

Roztańczona wiolonczela, na wiolonczelę i fortepian

polski Roztańczona wiolonczela, na wiolonczelę i fortepian
angielski Dancing Cello


Ilość stron:40 + 16
Format:230 x 305
Opracowanie na:wiolonczela i fortepian
Obsada:Instrument (w nawiasie ilość materiałów wykonawczych)
Wiolonczela (1)
Fortepian (1)
Rodzaj produktu:nuty drukowane
Wersja językowa:opisów: polska, angielska
Stopień trudności:4 w skali od 0 do 10
Stopień trudności akompanamentu:4 w skali od 0 do 10
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
AutorzyAutor wstępu: Perek-Wojtasiewicz Beata
Autor okładki: Bruchnalski Marcin
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL057755

Założeniem niniejszej publikacji jest pełne przygotowanie młodego muzyka do świadomego wykonywania utworów, ze świadomością z jakiego okresu pochodzi dana kompozycja, kto jest kompozytorem i czym, w związku z tym, dany utwór się charakteryzuje. Każdy utwór zaopatrzony został w krótką charakterystykę, w języku polskim i angielskim, która obejmuje historię tańca, właściwą dla niego formułę rytmiczną i metrum, a także sposób tańczenia.


Lista utworów:
Allemand (Purcell Henry)
Czardasz (Monti Vincento)
Gawot (Bach Johann Sebastian)
Habanera (Bizet Georges)
Menuet (Boccherini Luiggi)
Polonez (Ogiński Michał Kleofas)
Tango (Albéniz Isaac)
Walc (Hummel Johann Nepomuk)

Okładka: Telemann Georg Philipp, 12 fantazji, fantazja nr 3

cena 11,95 zł.


nuty.pl

Telemann Georg Philipp
12 fantazji, fantazja nr 3

polski 12 fantazji, fantazja nr 3


Ilość stron:8
Format:210 x 297
Opracowanie na:altówka solo
Obsada:Instrument (w nawiasie ilość materiałów wykonawczych)
Altówka (1)
Rodzaj produktu:nuty drukowane
Wersja językowa:tytułów utworów: polska
Stopień trudności:7 w skali od 0 do 10
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
AutorzyAutor aranżacji/opracowania: Żarejko Romuald
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyć

Kod wydawcy:ENP 0382
Kod produktu:NPL058534

Polifoniczna faktura Fantazji Telemanna sprawia iż są one znakomitym przygotowaniem i wprowadzeniem do solowych sonat i partit J.S.Bacha. Można je traktować zarówno jako kompozycje padagigiczne jak i koncertowe. Wyrabiają poczucie formy i smaku muzycznego.


Lista utworów:
12 fantazji na altówkę, fantazja nr 3 (Telemann Georg Philipp)

Okładka: Telemann Georg Philipp, 12 fantazji, fantazja nr 4

cena 11,95 zł.


nuty.pl

Telemann Georg Philipp
12 fantazji, fantazja nr 4

polski 12 fantazji, fantazja nr 4


Ilość stron:6
Format:210 x 297
Opracowanie na:altówka solo
Obsada:Instrument (w nawiasie ilość materiałów wykonawczych)
Altówka (1)
Rodzaj produktu:nuty drukowane
Wersja językowa:tytułów utworów: angielska
Stopień trudności:7 w skali od 0 do 10
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
AutorzyAutor aranżacji/opracowania: Żarejko Romuald
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyć

Kod wydawcy:ENP 0383
Kod produktu:NPL058535

Polifoniczna faktura Fantazji Telemanna sprawia iż są one znakomitym przygotowaniem i wprowadzeniem do solowych sonat i partit J.S.Bacha. Można je traktować zarówno jako kompozycje padagigiczne jak i koncertowe. Wyrabiają poczucie formy i smaku muzycznego.


Lista utworów:
12 fantazji, fantazja nr 4 (Telemann Georg Philipp)

Okładka: Telemann Georg Philipp, 12 fantazji na altówkę, fantazja  5

cena 11,95 zł.


nuty.pl

Telemann Georg Philipp
12 fantazji na altówkę, fantazja 5

Ilość stron:6
Format:210 x 297
Opracowanie na:altówka solo
Rodzaj produktu:nuty drukowane
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
Kod wydawcy:ENP 0384
Kod produktu:NPL058536

Polifoniczna faktura Fantazji Telemanna sprawia iż są one znakomitym przygotowaniem i wprowadzeniem do solowych sonat i partit J.S.Bacha. Można je traktować zarówno jako kompozycje padagigiczne jak i koncertowe. Wyrabiają poczucie formy i smaku muzycznego dając równocześnie satysfakcję samowystarczalności.


Okładka: Telemann Georg Philipp, 12 fantazji, fantazja nr 7

cena 11,95 zł.


nuty.pl

Telemann Georg Philipp
12 fantazji, fantazja nr 7

polski 12 fantazji, fantazja nr 7


Ilość stron:8
Format:210 x 297
Opracowanie na:altówka solo
Obsada:Instrument (w nawiasie ilość materiałów wykonawczych)
Altówka (1)
Rodzaj produktu:nuty drukowane
Wersja językowa:tytułów utworów: polska
Stopień trudności:4 w skali od 0 do 10
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
AutorzyAutor aranżacji/opracowania: Żarejko Romuald
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyć

Kod wydawcy:ENP 0386
Kod produktu:NPL058538

Polifoniczna faktura Fantazji Telemanna sprawia iż są one znakomitym przygotowaniem i wprowadzeniem do solowych sonat i partit J.S.Bacha. Można je traktować zarówno jako kompozycje padagigiczne jak i koncertowe. Wyrabiają poczucie formy i smaku muzycznego.


Lista utworów:
12 fantazji, fantazja nr 7 (Telemann Georg Philipp)

Okładka: Clements Vassar, The Fiddle According To Vassar Clements

cena 180,95 zł.


nuty.pl

Clements Vassar
The Fiddle According To Vassar Clements

angielski The Fiddle According To Vassar Clements


Format:127 x 177.8
Opracowanie na:skrzypce solo
Rodzaj produktu:płyta DVD - film instruktażowy
Wersja językowa:angielska
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
Kod produktu:NPL061181

Płyta zawiera pokaz mistrzowskiej gry na skrzypcach prezentowany przez mistrza Vassara. Prezentuje technikę gry, ułożenie rąk, wibrato, przygotowanie instrumentu do gry. Uczy jak wydobyć dźwięk, improwizować. Na fortepianie akompaniuje Bob Hoban.


Vassar Clements explores the classic licks and techniques that have made him one of the greatest fiddlers of all time. He teaches some of his best-known original and traditional fiddle breaks to tunes such as: Avalanche • Good Woman's Love • Lonesome Fiddle Blues • Orange Blossom Special • Down Yonder • and more. 90-MIN. • INCLUDES MUSIC • EARLY INTERMEDIATE TO INTERMEDIATE LEVEL


Lista utworów:
Orange Blossom Special
Windjammer
Lonesome Fiddle Blues
Good Woman's Love
Down Yonder
Avalanche
Listen To The Mockingbird

Okładka: Smoczyńska Urszula, Jakóbczak Katarzyna, Muzyka i my 4. Podręcznik

cena 24,95 zł.


nuty.pl

Smoczyńska Urszula, Jakóbczak Katarzyna
Muzyka i my 4. Podręcznik

polski Muzyka i my 4. Podręcznik


Ilość stron:128
Format:205 x 295
Rodzaj produktu:książka
Wersja językowa:polska
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
Kod produktu:NPL067268

Poprzez gry, zabawy, samodzielne wykonywanie instrumentów perkusyjnych (grzechotek, kastanietów, ksylofonu), plastyczne i ruchowe interpretacje różnych form muzycznych, tworzenie własnych małych kompozycji, dzieci mają okazję do poznania elementów i zasad muzyki oraz różnych form muzycznych (AB, ABA, ronda).

Autorki pokazują, jak łączyć poznawanie muzyki własnego regionu, polskich tańców narodowych, muzyki góralskiej czy twórczości Chopina z samodzielnym przygotowaniem wystawy klasowej lub wspólnej inscenizacji, z nauką tańca, wyprawą do muzeum czy filharmonii.


Okładka: Kelemen Milko, Ten Fables for Young Pianists

cena 97,95 zł.


nuty.pl

Kelemen Milko
Ten Fables for Young Pianists

polski Dziesięć bajek dla młodych pianistów
angielski Ten Fables for Young Pianists
niemiecki Zehn Fabeln für junge Klavierspieler


Ilość stron:12
Format:230 x 305
Opracowanie na:fortepian solo
Obsada:Instrument (w nawiasie ilość materiałów wykonawczych)
Fortepian (1)
Rodzaj produktu:nuty drukowane
Wersja językowa:tytułów utworów: niemiecka
Stopień trudności:4 w skali od 0 do 10
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL068197

"Zehn Fabeln für junge Klavierspieler" to zbiór dziesięciu krótkich miniatur kompozytora chorwackiego - Milko Kelemena (ur. 1924). Utwory te skomponowane są w nowoczesnej, XX - wiecznej harmonice. Kelemen zastosował w nich typowe elementy współczesnej techniki kompozytorskiej - m. in. "Der Alte und der Tod" zawiera proste klastery, a "Zwei Schlangen" napisana została bez metrum. Te małe kompozycje można potraktować jako przygotowanie początkujących pianistów do wykonywania oraz w ogóle percepcji muzyki współczesnej.


Lista utworów:
Die durstigen Tauben (Kelemen Milko)
Winter und Frühling (Kelemen Milko)
Die Spinne und die Trauben (Kelemen Milko)
Der Alte und der Tod (Kelemen Milko)
Die Sonne (Kelemen Milko)
Der kranke Hirsch (Kelemen Milko)
Die Flamme und der Kessel (Kelemen Milko)
Der Mond und die Mutter (Kelemen Milko)
Zwei Schlagen (Kelemen Milko)
Fledermäuse (Kelemen Milko)

Okładka: Bach Johann Sebastian, Bach - Studien für Violoncello

cena 110,95 zł.


nuty.pl

Bach Johann Sebastian
Bach - Studien für Violoncello

polski Studia orkiestrowe na wiolonczelę
angielski Orchestral Studies for Violoncello
niemiecki Bach - Studien für Violoncello


Ilość stron:28
Format:230 x 305
Opracowanie na:wiolonczela solo
Obsada:Instrument (w nawiasie ilość materiałów wykonawczych)
Wiolonczela (1)
Rodzaj produktu:nuty drukowane
Wersja językowa:wstępu: angielska, niemiecka
opisów: angielska, niemiecka
tytułów utworów: niemiecka
Stopień trudności:7 w skali od 0 do 10
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
AutorzyEdytor: Längin Folkmar
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL068457
Produkty podobne:

Publikacja "Bach-Studien" zawiera wybór fragmentów partii wiolonczeli z jedenastu różnych kantat Bacha (m. in z kantaty BWV 175 "Er rufet seinen Schafen mit Namen") oraz fragment z jego koncertu skrzypcowego E-dur BWV 1042. Głównym celem publikacji jest zapoznanie wiolonczelistów (zarówno muzyków profesjonalnych jak i amatorów) ze specyfiką stylu muzyki Bacha. Odnaleźć w niej można nie tylko partie wiolonczeli jako instrumentu akompaniującego, realizującego basso continuo, ale także partie solowe. Ponadto publikacja ta może stanowić przygotowanie do wykonywania "Suit na wiolonczelę solo" Bacha.

The herewith published Bach studies for violoncello are intended to introduce the cellist, professional as well as amateur, to the specialities of Bach's style and the same time, prepare the way for the Suites for cello solo by Bach. The method suggested leads from the simple, yet characteristical continuo to the cello obligato writing and hence to the great concertante passages whitch have been carefully selected from the whole of Bach's work. The musical text follows exactly that of the complete edition of the Bach Society.

Lista utworów:
Continuo, Basso chorale D-dur, nr 1 (Bach Johann Sebastian)
Continuo C-dur, nr 2 (Bach Johann Sebastian)
Continuo, con espressione cis-moll, nr 3 (Bach Johann Sebastian)
Accompagnando B-dur, nr 4 (Bach Johann Sebastian)
Acompagnando F-dur, nr 5 (Bach Johann Sebastian)
Obligato C-dur, nr 6 (Bach Johann Sebastian)
Obligato a-moll, nr 7 (Bach Johann Sebastian)
Obligato F-dur, nr 8 (Bach Johann Sebastian)
Solo e-moll, nr 9 (Bach Johann Sebastian)
Solo a-moll, nr 10 (Bach Johann Sebastian)
Solo g-moll, nr 11 (Bach Johann Sebastian)
Concertato B-dur, nr 12 (Bach Johann Sebastian)

Okładka: Słowik Zbigniew, Sekundy i kwarty w ćwiczeniach 1-, 2-głosowych oraz w kanonach

cena 17,95 zł.


nuty.pl

Słowik Zbigniew
Sekundy i kwarty w ćwiczeniach 1-, 2-głosowych oraz w kanonach

polski Sekundy i kwarty w ćwiczeniach 1-, 2-głosowych oraz w kanonach


Ilość stron:32
Format:210 x 297
Opracowanie na:głos wokalny solowy
Obsada:Instrument (w nawiasie ilość materiałów wykonawczych)
Głos wokalny (1)
Rodzaj produktu:nuty drukowane
Wersja językowa:wstępu: polska
tytułów utworów: polska
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
AutorzyRedaktor: Mazur Paweł
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL080248

Zbiór zawiera 100 ćwiczeń. Są one przeznaczone dla szkół muzycznych II stopnia. Celem tego zbioru jest przygotowanie uczniów do realizacji ćwiczeń atonalnych. Autor w ćwiczeniach podkreśla interwały sekundy, kwarty i septymy - uzyskanej często przez nałożenie na siebie dwóch kwart. Zbiór stanowi próbę uzupełnienia istniejących ćwiczeń solfeżowych, opartych na przykładach z muzyki klasycznej i ludowej, ćwiczeniami operującymi interwaliką charakterystyczną dla muzyki atonalnej. Ćwiczenia dla wygody śpiewania, są zapisywane w skali od a - w oktawie małej do d - w oktawie dwukreślnej (z wyjątkiem ćwiczeń wstępnych w rozdziale II i III).


Lista utworów:
I. struktury sekundowe (Słowik Zbigniew)
II. ćwiczenia jednogłosowe (Słowik Zbigniew)
III. ćwiczenia dwugłosowe (Słowik Zbigniew)
IV. 2-gł. kanony w oktawie oparte na różnych skalach (majorowej, góralskiej, całotonowej, arabsko-perskiej, skalach średniowiecznych, cygańskich i niektórych modi Messiaena) (Słowik Zbigniew)
V. zestawy rytmiczne (Słowik Zbigniew)

Okładka: Sawa Marian, Msza Maryjna na czterogłosowy chór mieszany z organami

cena 10,95 zł.


nuty.pl

Sawa Marian
Msza Maryjna na czterogłosowy chór mieszany z organami

polski Msza Maryjna na czterogłosowy chór mieszany z organami


Ilość stron:16
Format:170 x 235
Opracowanie na:chór, głosy: SATB i organy
Obsada:Instrument (w nawiasie ilość materiałów wykonawczych)
Partytura (1)
Głos wokalny chóralny - Bas (0)
Głos wokalny chóralny - Tenor (0)
Głos wokalny chóralny - Alt (0)
Głos wokalny chóralny - Sopran (0)
Organy (0)
Rodzaj produktu:nuty drukowane
Wersja językowa:tytułów utworów: polska
słów utworów: polska
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
Kod produktu:NPL080843

Marian Sawa (ur.1937 roku), należy do grona wybitnych polskich organistów. W latach 1956-66 był organistą w Kościele Garnizonowym w Warszawie. Ukończył studia w PWSM w Warszawie pod kierunkiem Feliksa Rączkowskiego (organy) oraz Kazimierza Sikorskiego (kompozycja). Prezentowana publikacja zawiera "Mszę Maryjną" Sawy na chór mieszany (SATB) i organy. Utwór skomponowany został w 1994 roku. Składa się z kolejnych pieśni: na rozpoczęcie mszy św., na przygotowanie darów - "O Maryjo, świata Pani", "Święty, święty, święty" oraz "Baranku Boży".


Lista utworów:
Msza Maryjna (Sawa Marian)

Okładka: Poźniak ks. Grzegorz, Kształcenie organistów. Biuletyn nr 2 Stowarzyszenia Polskich Muzyków Kościelnych.

cena 22,95 zł.


nuty.pl

Poźniak ks. Grzegorz
Kształcenie organistów. Biuletyn nr 2 Stowarzyszenia Polskich Muzyków Kościelnych.

polski Kształcenie organistów. Biuletyn nr 2 Stowarzyszenia Polskich Muzyków Kościelnych.


Ilość stron:100
Format:157 x 220
Opracowanie na:książka z przykładami nutowymi
Rodzaj produktu:książka
Wersja językowa:polska
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL081192

Początkową część Biuletynu wypełniają artykuły, których treść koncentruje się głównie wokół samego problemu kształcenia muzyków kościelnych i jego różnych form.

13

Spis treści:

Słowo wstępne
Ks. Antoni Reginek - Sprawozdanie ze zjazdu Stowarzyszenia Polskich Muzyków Kościelnych
Kształcenie muzyków kościelnych
Ks. Bogdan Kicinger - Kształcenie muzyków kościelnych w ramach diecezjalnego studium organistowskiego.Specyfika i problemy.
Wiesław Delimat - Kształcenie muzyków kościelnych w polsce na poziomie szkoły muzycznej II stopnia
Remigiusz Pośpiech - O permanentnej potrzebie kształcenia muzyków kościelnych z perspektywy opolskiej
Statut i Regulamin Diecezjalnego Studium Organistowskiego-propozycje
Programy kształcenia
Ks. kazimierz Dąbrowski - Praktyka muzyczno- liturgiczna
Władysław Szymański, Kształcenie organistów w akademii muzycznej pod katem wymogów gry liturgicznej
Ks. Andrzej Filaber - Przygotowanie organistów w dziedzinie prawodawstwa muzyczno-liturgicznego i chotału gregorianskiego
Ks. Rudolf Pierskała - Liturgiczna formacja słuchaczy Studium Muzyki Kościelnej w Opolu
Alfred Bączkowski - Nauczanie harmonii w Studium Muzyki Kościelnej
Ks. Grzegorz Poźniak - Kierunki i program kształcenia w Studium Muzyki Kościelnej w Opolu
Pro Memoria
Ks. Stanisław Garnczarski - Śp.ks.kanonik Kazimierz Pasionek
Twórczość Ks. K. Pasionka - Wybrane kompozycje liturgiczne

Okładka: Cofalik Antoni, Ulubione etiudy na skrzypce

cena 39 zł.


nuty.pl

Cofalik Antoni
Ulubione etiudy na skrzypce

polski Ulubione etiudy na skrzypce
angielski Favourite Studies for Violin


Ilość stron:94
Format:230 x 300
Opracowanie na:skrzypce solo
Obsada:Instrument (w nawiasie ilość materiałów wykonawczych)
Skrzypce (1)
Rodzaj produktu:nuty drukowane
Stopień trudności:4-5 w skali od 0 do 10
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL083125

Zbiór Ulubione etiudy przeznaczony jest dla uczniów szkoły I stopnia (z niektórych etiud można także korzystać w szkole II stopnia). Powziąłem zamysł, by zebrać w jednym zeszycie najbardziej wartościowe etiudy różnych autorów, reprezentantów znanych szkół skrzypcowych francuskiej, niemieckiej, włoskiej i czeskiej. W układzie etiud zastosowałem zasadę stopniowania trudności. Początkowe są utworami prostymi, w pierwszej pozycji, w kolejnych narastają różnego rodzaju problemy i trudności adekwatnie do umiejętności technicznych ucznia. Istotne jest respektowanie zalecanych temp oczywiście nie od samego początku pracy nad daną etiudą. Dużą grupę stanowią etiudy jednoproblemowe, ukierunkowane na technikę bądź to lewej, bądź prawej ręki, często także na ich współdziałanie. Są też w zbiorze etiudy popisowe, egzaminacyjne, stawiające dodatkowo określone wymagania muzyczne. Bogaty jest zestaw etiud dwudźwiękowych. Ich brak był do tej pory dotkliwie odczuwany przez nauczycieli.
O wyborze poszczególnych etiud, obok wartości technicznej, decydowały względy estetyczno-psychologiczne: starałem się wybrać do zbioru utwory melodyjne, wpadające w ucho, a co za tym idzie, chętnie ćwiczone przez uczniów. Specjalną grupę stanowią etiudy atonalne; ich zadaniem jest zaznajomienie naszych podopiecznych z problemami muzyki współczesnej oraz przygotowanie do ich wykonywania.


Lista utworów:
Dancla Charles - op. 84 nr 1
Wohlfahrt Franz - op. 38 nr 83
Rodionow K. -
Grünwald A. - nr 8
Wohlfahrt Franz - op. 54 nr 9
Wohlfahrt Franz - op. 54 nr 8
Campagnoli Bartolomeo -
Dancla Charles - op. 84 nr 7
Dancla Charles - op. 84 nr 35
Wohlfahrt Franz - op.45 nr 6
Dancla Charles - op. 84 nr 34
Kayser Heinrich - op. 20 nr 3
Komarowski A. -
Joachim Joseph - Violinschule nr 175
Komarowski A -
Kayser Heinrich - op. 20 nr 1
Wohlfahrt Franz - op. 45 nr 34
Bériot Charles-August - Methode de violon op.102
Kayser Heinrich - op.20 nr 13
Joachim Joseph - Violinschule nr 77
Kayser Heinrich - op. 20 nr 19
Mazas Jacques Féréol - op. 36 nr 17
Dancla Charles - op. 68 nr 5
Wohlfahrt Franz - op. 45 nr 28
Wohlfahrt Franz - op. 74 nr 50
Wohlfahrt Franz - op. 45 nr 54
Kayser Heinrich - op. 20 nr 26
Dwojrin - W stylu Paganiniego
Mazas Jacques Féréol - op. 36 nr 30
Mazas Jacques Féréol - op.36 nr 3
Dwojrin I. -
David Ferdinand -
Mazas Jacques Féréol - op. 36 nr 25
Campagnoli Bartolomeo - op. 22 nr 25
Mazas Jacques Féréol - op. 36 nr 21
Wohlfahrt Franz - op. 45 nr 59
Mazas Jacques Féréol - op. 36 nr 24 (W stylu Wieniawskiego)
Mazas Jacques Féréol - op. 36 nr 29
Mazas Jacques Féréol - op. 36 nr 28
Grünwald A. - nr 26
Kayser Heinrich - op. 20 nr 20
Mazas Jacques Féréol - op. 36 nr 7
Grünwald A. - nr 32
Fiorillo Federico - nr 9
Mazas Jacques Féréol - op. 36 nr 26 (Polonez)
Czystow A. -
Kayser Heinrich - op. 20 nr 10
Grünwald A. -
Joachim Joseph - Violinschule nr 118
Kayser Heinrich - op. 20 nr 30 (wg K. Fortunatow)
Fiorillo Federico - nr 5
Benda Jiri - nr 28
Mazas Jacques Féréol - op. 36 nr 57 (Melodia tyrolska)
Campagnoli Bartolomeo - Kaprys op. 22 nr 15
Rovelli P. - nr 6
Fiorillo Federico - nr 28
Rovelli P. - nr 7
Bériot Charles-Auguste - op. 9 nr 4
Benda Jiri - nr 27
Rode Pierre - Kaprys nr 2
Twardowski Romuald - Kaprys nr 3
Cofalik Antoni -
Cofalik Antoni - Nova
Dont Jacob - op. 37 nr 9
Mazas Jacques Féréol - op. 36 nr 47
Dancla Charles - op. 68 nr 15
Joachim Joseph - Violinschule nr 99
Mazas Jacques Féréol - op. 36 nr 9 (Marsz)
Dancla Charles - op. 68 nr 9
Joachim Joseph - Violinschule nr 62
Bériot Charles-Auguste - Methode de violon op.102
Wohlfahrt Franz - op. 74 nr 27
Bériot Charles-Auguste - Methode de violon op. 102
Wohlfahrt Franz - op. 45 nr 4
Beriot Ch. - Methode de violon op.102

Okładka: Chamski ks. Hieronim, Pieśni chóralne zeszyt 7

cena 21,95 zł.


nuty.pl

Chamski ks. Hieronim
Pieśni chóralne zeszyt 7

polski Pieśni chóralne zeszyt 7


Ilość stron:32
Format:210 x 295
Opracowanie na:chór, głosy: 2 głosy mieszane i organy
Obsada:Instrument (w nawiasie ilość materiałów wykonawczych)
Partytura (1)
Głos wokalny chóralny - Tenor (0)
Głos wokalny chóralny - Sopran (0)
Organy (0)
Rodzaj produktu:nuty drukowane
Wersja językowa:wstępu: polska
tytułów utworów: polska
słów utworów: polska
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
AutorzyOpracowanie akompaniamentu: Chamski ks. Hieronim
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL083254

Publikacja jest siódmym zeszytem łatwych pieśni dwugłosowych z akompaniamentem organów. Każdy organista potrafi łatwo ocenić czy dana pieśń nadaje: na wejście, przygotowanie darów, komunię, dziękczynienie czy na wyjście.


Lista utworów:
Czarna Madonna (Chamski ks. Hieronim)
Gwiazdo jasności (Chamski ks. Hieronim)
Janie Pawle, teraz przyjdź (Chamski ks. Hieronim)
Jezus przez życie mnie wiedzie (Chamski ks. Hieronim)
Maryjo, coś jest w niebie (Chamski ks. Hieronim)
Maryjo, ja Twe dziecię (Chamski ks. Hieronim)
Maryjo, osłoń lud (Chamski ks. Hieronim)
Nim świt obudzi noc (Chamski ks. Hieronim)
Oto kapłan w służbie Boga (Chamski ks. Hieronim)
Patronie nasz (Chamski ks. Hieronim)
Przyjdzie kiedyś dzień (Chamski ks. Hieronim)
Wszystko Tobie oddać pragnę (Chamski ks. Hieronim)

Okładka: , Pieśni chóralne zeszyt 12

cena 21,95 zł.


nuty.pl

Pieśni chóralne zeszyt 12

polski Pieśni chóralne zeszyt 12


Ilość stron:32
Format:208 x 297
Opracowanie na:chór, głosy: 2 głosy mieszane i organy
Obsada:Instrument (w nawiasie ilość materiałów wykonawczych)
Partytura (1)
Głos wokalny chóralny - Tenor (0)
Głos wokalny chóralny - Sopran (0)
Organy (0)
Rodzaj produktu:nuty drukowane
Wersja językowa:wstępu: polska
tytułów utworów: polska
słów utworów: polska
Stopień trudności:2 w skali od 0 do 10
Stopień trudności akompanamentu:4 w skali od 0 do 10
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
AutorzyOpracowanie akompaniamentu: Chamski ks. Hieronim
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL083447

Publikacja jest dwunastym zeszytem łatwych pieśni dwugłosowych z akompaniamentem organów. Każdy organista potrafi łatwo ocenić czy dana pieśń nadaje się: na wejście, przygotowanie darów, komunię, dziękczynienie czy na wyjście.Układ dwugłosowy pieśni pozwala obniżyć melodię, aby wierni mogli łatwo wspólnie śpiewać .


Lista utworów:
Alleluja 7 - Na chór dwugłosowy mieszany z organami (Chamski ks. Hieronim)
Alleluja 8 - Na chór dwugłosowy mieszany z organami (Chamski ks. Hieronim)
Alleluja 9 - Na chór dwugłosowy mieszany z organami (Chamski ks. Hieronim)
Alleluja 10 - Na chór dwugłosowy mieszany z organami (Chamski ks. Hieronim)
Alleluja 11 - Na chór dwugłosowy mieszany z organami (Chamski ks. Hieronim)
Alleluja 12 - Na chór dwugłosowy mieszany z organami (Chamski ks. Hieronim)
Alleluja 13 - Na chór dwugłosowy mieszany z organami (Chamski ks. Hieronim)
Boże, tylko Ty - Na chór dwugłosowy mieszany z organami (Chamski ks. Hieronim)
Duszo Chrystusowa - Na chór dwugłosowy mieszany z organami (Chamski ks. Hieronim)
Jeden kościół - Pieśń przygodna na dwa głosy mieszane z organami (Chamski ks. Hieronim)
Niechaj sławią Cię narody - Na dwa głosy mieszane z organami (Chamski ks. Hieronim)
Spełniony, Boże - Na dwa głosy mieszane z organami (Chamski ks. Hieronim)
U stóp krzyża (Chamski ks. Hieronim)

Okładka: , Pieśni chóralne z. 9

cena 21,95 zł.


nuty.pl

Pieśni chóralne z. 9

polski Pieśni chóralne z. 9


Ilość stron:32
Format:210 x 295
Opracowanie na:chór, głosy: 2 głosy mieszane i organy
Obsada:Instrument (w nawiasie ilość materiałów wykonawczych)
Partytura (1)
Głos wokalny chóralny - Tenor (0)
Głos wokalny chóralny - Sopran (0)
Organy (0)
Rodzaj produktu:nuty drukowane
Wersja językowa:wstępu: polska
tytułów utworów: polska
słów utworów: polska
Stopień trudności:2 w skali od 0 do 10
Stopień trudności akompanamentu:4 w skali od 0 do 10
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
AutorzyOpracowanie akompaniamentu: Chamski ks. Hieronim
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL083450

Pieśni chóralne zeszyt 9 zawiera zróżnicowany repertuar pieśni na wejście, przygotowanie darów, dziękczynienie i wyjście. Znajdziemy tu takie utwory jak: "Bądź pozdrowiony, Jezu", "Dzięki Ci , Panie", "Jak odnaleźć mam Chrystusa", "Otwórz mi oczy", "Panie zostań z nami", "Przed Twym miłosierdziem" i inne. Układ dwugłosowy mieszany pozwala obniżyć melodię pieśni tak, by wierni mogli uczestniczyć w wspólnym śpiewie.


Lista utworów:
Bądź pozdrowiony, Jezu (Chamski ks. Hieronim)
Bogaty jest Bóg w miłosierdzie (Chamski ks. Hieronim)
Bóg radością moją (Na dwa głosy mieszane z organami) (Chamski ks. Hieronim)
Chcemy sławić Cię, Panie (Pieśń na zakończenie mszy) (Chamski ks. Hieronim)
Dzięki Ci, Panie (Pieśń na dziękczynienie) (Chamski ks. Hieronim)
Jak odnaleźć mam Chrystusa (Pieśń na przygotowanie darów) (Chamski ks. Hieronim)
O niewysławione szczęście zaistniało (Chamski ks. Hieronim)
O, Panie Jezu (Chamski ks. Hieronim)
Otwórz mi oczy (Pieśń na dziękczynienie po komunii św) (Chamski ks. Hieronim)
Panie Jezu zabierzemy Cię (Na dwa głosy z organami) (Chamski ks. Hieronim)
Panie, zostań z Nami (Pieśń o krzyżu) (Chamski ks. Hieronim)
Przed Twym miłosierdziem (Chamski ks. Hieronim)
Przyjdźcie do Mnie wszyscy (Chamski ks. Hieronim)

Okładka: Chamski ks. Hieronim, Pieśni chóralne

cena 21,95 zł.


nuty.pl

Chamski ks. Hieronim
Pieśni chóralne

polski Pieśni chóralne


Ilość stron:32
Format:205 x 295
Opracowanie na:chór, głosy: 2 głosy mieszane i organy
Obsada:Instrument (w nawiasie ilość materiałów wykonawczych)
Partytura (1)
Organy (0)
Chór mieszany (0)
Rodzaj produktu:nuty drukowane
Wersja językowa:tytułów utworów: polska
słów utworów: polska
Stopień trudności:2 w skali od 0 do 10
Stopień trudności akompanamentu:4 w skali od 0 do 10
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL083579

Pieśni chóralne zawierają zróżnicowany repertuar. Organista ocenia czy pieśń nadaje się na wejście, przygotowanie darów, komunię, dziękczynienie czy wyjście. Głosy żeńskie śpiewają melodię a głosy męskie dopełniają harmonię. Dodatkowo dołączono wyciąg głosów chóralnych.


Lista utworów:
Apostoł Piotr i Paweł (Chamski ks. Hieronim)
Bijcie nam kościelne dzwony (Chamski ks. Hieronim)
Karmisz nas od wieków (Chamski ks. Hieronim)
Niechaj sławią Cię narody (Rączkowski Feliks)
Tak Bóg nas umiłował (Chamski ks. Hieronim)
U progu życia (Chamski ks. Hieronim)
W kruszynie chleba (Klaman Alfons)
Z głębi serca wołam (Chamski ks. Hieronim)

Okładka: Kreutzer Rodolphe, 42 etiudy na skrzypce solo

cena 45 zł.


nuty.pl

Kreutzer Rodolphe
42 etiudy na skrzypce solo

polski 42 etiudy na skrzypce solo
angielski 42 Studies for Solo Violin


Ilość stron:76
Format:230 x 300
Opracowanie na:skrzypce solo
Obsada:Instrument (w nawiasie ilość materiałów wykonawczych)
Skrzypce (1)
Rodzaj produktu:nuty drukowane
Wersja językowa:wstępu: polska, angielska
opisów: polska, angielska
Stopień trudności:2-4 w skali od 0 do 10
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
AutorzyAutor aranżacji/opracowania: Cofalik Antoni
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL083736

42 Etiudy Rudolfa Kreutzera są dla skrzypków swego rodzaju elementarzem, który każdy uczący się gry na skrzypcach powinien w określonym czasie poznać, i bez którego trudno wyobrazić sobie budowanie prawidłowej techniki. Opracowanie Etiud Kreutzera idzie w kierunku (sugerowanym przez pedagogów-pragmatyków), wprowadzania w najdłuższych etiudach niewielkich skrótów (w pojęciu ucznia etiuda krótsza jest łatwiejsza, a już na pewno prostsza do opanowania pamięciowego). Publikacja dla uczniów szkół muzycznych przełomu I i II stopnia.


Spis treści:

Właściwe planowanie smyczka
Smyczkowanie mieszane
Studium staccata
Détaché w ruchu triolowym
Studium martelé
Détaché poprzez struny
Pełnobrzmiące détaché
Powtarzane układy dźwiękowe
Technika przygotowawcza. Podział smyczka
Zmiany pozycji palcem wyjściowym orza docelowym
Technika pasażowa
Chwyty dwudźwiękowo-akordowe. Bariolaż z udziałem przegubu.
Płynne zmiany strun z udziałem przgubu
Krótki tryl z zakończeniem
Martelé
Przygotowanie do trylu Martelé
Tryl z przednutką w różnorodnych rytmicznych i smyczkowych układach
Tryle w rytmie punktowanym. Zmiana pozycji
Krótki tryl w przebiegach gamowych
Krótki tryl martelé
Krrótki tryl. Równoczesny impuls w obu rękach
Kadencyjny sposób wykonywania.
Oktawy zwykłe
Oktawy łamane
Oktawy palcowane(Thomsonowskie)
Stopnoiwe przesuwanie smyczka w kierymku żabki
Pchnięcia smyczkiem na dźwiękach forte
Etiuda koncertowa o charakterze deklamacyjnym
Płynne zmiany strun w legato
Zmiany strun "co nutę"
Opóźnienia harmoniczne. Sprężysty tryl
Dwugłos z zatrzymanym dźwiękiem
Prosta melidia w dwudźwiękach
Technika chwytów dwudźwiękowych
Energiczne pociągnięcie smyczka
Smyczkowanie Viottiego
Napędowe(N) i sterowne(S) pociągnięcie smyczka
Dwugłosowość. Technika imitacyjna
Dwugłos. melodia z akompaniamentem
Tryle na podwójnych dźwiękach
Polifonia. Akordy łamene
Fugato. Indywidualne wejście tematu.

Okładka: Wroński Tadeusz, Zagadnienia gry skrzypcowej

cena 79 zł.


nuty.pl

Wroński Tadeusz
Zagadnienia gry skrzypcowej

polski Zagadnienia gry skrzypcowej


Ilość stron:96 + 120 + 140 + 112
Format:205 x 295
Rodzaj produktu:książka
Wersja językowa:wstępu: polska
biografii: polska
opisów: polska
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL084074

Publikacja składa się z czterech tomów. Przeznaczona zarówno dla pedagogów jak i uczniów oraz koncertujących muzyków kompendium wiedzy o zagadnieniach gry skrzypcowej pióra znanego i cenionego skrzypka i pedagoga – Tadeusza Wrońskiego.
W I tomie autor omawia zagadnienia związane z intonacją, zarówno od strony teoretycznej, jak i praktycznej. Porusza kwestię zależności intonacji od aparatu gry i proponuje specjalne ćwiczenia służące uzyskaniu czystej intonacji. Omawia też sposoby odpowiedniego palcowania utworów oraz powiązań pomiędzy psychiką instrumentalisty a intonacją gry.
Tom II poświęcony jest właściwemu palcowaniu utworów. Autor rozważa kwestię obiektywnych praw rządzących palcowaniem, zależności pomiędzy palcowaniem a artykulacją lub akcentami. W publikacji znajdują się także analizy opracowań palcowania konkretnych utworów.
W tomie III autor koncentruje się na technikach pracy nad utworem, uczenia się, sposobami doskonalenia pamięci i metodami radzenia sobie z tremą.
W IV tomie autor omawia aparat lewej i prawej ręki oraz postawę ciała podczas gry. Porusza problem korekty aparatu gry i związanych z nim trudności. Rozważa też zagadnienie pracy ze zdolnymi i mniej zdolnymi uczniami.


Spis treści:

INTONACJA
Słowo wstępne
Rozdział I. Sztuka a nauka.
Rozdział II. Problem intonacji od strony teoretycznej.
Rozdział III. Problem intonacji od strony praktycznej.
Rozdział IV. Intonacja a aparat gry.
Rozdział V. Ćwiczenia na intonację
Rozdział VI. Intonacja a palcowanie utworów.
Rozdział VII. Intonacja w zależności od typu psychicznego skrzypka.
Zakończenie.
PALCOWANIE
Słowo wstępne.
Rozdział I. Historia rozwoju aplikatury skrzypcowej.
Rozdział II. Ogólne kryteria wyporu palcowań.
Rozdział III. Technika przygotowawcza a palcowanie.
Rozdział IV. Impulsy a palcowanie.
Rozdział V. Palcowanie a artykulacja.
Rozdział VI. Dalsze zasady rozwiazywania problemów aplikatury.
Rozdział VII. Palcowanie etiud.
Rozdział VIII. Na drogach do coraz lepszych palcowań.
Rozdział IX. Palcowanie "od końca".
Rozdział X. Analiza opracowania aplikatury dwóch utworów.
TECHNOLOGIA PRACY
Słowo wstępne
Rozdział I. Rozważania ogólne.
Rozdział II. Jak się odbywa gra na skrzypcach.
Rozdział III. Praca nad grą.
Rozdział IV. Praca nad utworem.
Rozdział V. Praca nad rozwojem swych zdolności.
Rozdział VI. Jak pracują talenty.
Rozdział VII. Przydźwięki.
Rozdział VIII. Pamięć.
Rozdział IX. Trema.
Rozdział X. Higiena fizyczna, umysłowa i psychiczna.
Rozdział XI. Pomoce pozamuzyczne.
Rozdział XII. Zła dyspozycja i sposoby jej zwalczania.
Rozdział XIII. Przygotowanie się do występu.
APARAT GRY
Słowo wstępne.
Rozdział I.O naturalności w grze.
Rozdział II. Rozważania ogólne.
Rozdział III. Terminologia.
Rozdział IV. Ręka prawa.
Zasady podstawowe
Korekta
Poszczególne elementy techniczne
Rozdział V. Ręka lewa
Zasady podstawowe
Korekta
Poszczególne elemety techniczne.
Rodział VI. Postawa i ruchy grajacego na skrzypcach.
Rozdział VII. Kierunek fizjologiczny w pedagogice skrzypcowej.
Rozmach
Frazeologia dydaktyczna
Rozdział VIII. Rozważania końcowe.
Uczeń zdolny i niezdolny
Eksperyment w nauczaniu
Indeks fragmentów muzycznych.

Okładka: Wieniawski Henryk, Romance sans paroles et Rondo élégant op. 9 na skrzypce i fortepian

cena 27 zł.


nuty.pl

Wieniawski Henryk
Romance sans paroles et Rondo élégant op. 9 na skrzypce i fortepian

polski Romance sans paroles et Rondo élégant op. 9 na skrzypce i fortepian
angielski Romance sans paroles et Rondo élégant op. 9 for Violin and Piano


Ilość stron:24 + 12
Format:230 x 305
Opracowanie na:skrzypce i fortepian
Obsada:Instrument (w nawiasie ilość materiałów wykonawczych)
Skrzypce (1)
Fortepian (1)
Rodzaj produktu:nuty drukowane
Wersja językowa:wstępu: polska, angielska
biografii: polska, angielska
tytułów utworów: polska, angielska
Stopień trudności:9 w skali od 0 do 10
Stopień trudności akompanamentu:6 w skali od 0 do 10
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
AutorzyAutor aranżacji/opracowania: Cofalik Antoni
Kod produktu:NPL066183

„Romance sans paroles et Rondo élégant” - dwuczęściowa kompozycja op. 9 powstała w 1852 r. w czasie wielkiego rosyjskiego tournée siedemnastoletniego skrzypka i była hołdem młodego kompozytora wobec uwielbiającej go publiczności rosyjskiej. Romance - melodią i nastrojem przypominająca rosyjską dumkę, poprzedza rozbudowane, efektowne Rondo o charakterze popisowym. Zastosował w nim kompozytor znane z innych utworów efekty wirtuozowskie: szybkie staccata, błyskotliwe pasaże, pizzicata lewą ręką równocześnie z grą smyczkiem, oktawy, polifonizujące dwudźwięki. Podobnie jak w Karnawale rosyjskim op. 11, tak i tutaj wykorzystuje Wieniawski kontrasty dynamiczne, stosuje zmiany temp oraz tonacji, eksponuje zmienność nastrojów. Całość utrzymana jest w typowym dla epoki stylu popisowo-salonowym. W opracowaniu niniejszym oparłem się na najbardziej, moim zdaniem wiarygodnych wydaniach Kistnera oraz Universal Edition. Jeśli chodzi o aplikaturę i smyczkowania uwzględniłem wymogi współczesne, zachowując szacunek dla oryginalnych rozwiązań kompozytorskich. W kilku miejscach uzupełniłem artykulację, dodałem oznaczenia interpunkcyjne. Dynamika, prócz drobnych retuszów pozostaje niezmieniona. Z uwagi na walory instrumentalne publikowane utwory stanowią znakomite przygotowanie do trudniejszych kompozycji Henryka Wieniawskiego oraz innych kompozytorów. Myślę, że odpowiednio zdolni i ambitni uczniowie, a także koncertujący skrzypkowie chętnie sięgać będą po nie, a dydaktyczny i koncertowy repertuar skrzypcowy wzbogaci się o bez wątpienia wartościową pozycję. [Antoni Cofalik]

„Romance sans paroles et Rondo élégant”, Op. 9, a two - part composition written in 1852 during the great Russian tour of the seventeen year - old violinist, was a homage paid by the young composer to the Russian audience that adored him.
Romance, resembling a Russian dumky in its melody and mood, is followed by an extensive, brillant exhibitionist Rondo. The composer here employed virtuoso effects familiar from his other works; quick staccatos, brilliant passage works, left - hand pizzicatos in conjunction with bowing, octaves, pseudo - contrapuntal doublestops.

Lista utworów:
Romance sans paroles et Rondo élégant op. 9 (Wieniawski Henryk)

cena 30 zł.


nuty.pl

Frankowski Grzegorz
Szkoła na kontrabas część 2 MIDI

polski Szkoła na kontrabas część 2 MIDI


Ilość stron:72 + 30
Format:235 x 305
Opracowanie na:kontrabas (zapis częściowo w kluczu wiolinowym, częściowo w basowym)
Obsada:Instrument (w nawiasie ilość materiałów wykonawczych)
Partytura (1)
Kontrabas II (0)
Kontrabas I (0)
Fortepian (0)
Rodzaj produktu:książka z przykładami nutowymi
Wersja językowa:wstępu: polska
opisów: polska
tytułów utworów: polska, angielska, niemiecka
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
AutorzyAutor okładki: Bruchnalski Marcin
Redaktor: Pochaba Aleksandra, Leszczyńska-Zając Dorota
Kod produktu:NPL084550

Część druga Szkoły na kontrabas, zatytułowana Midi, jest kontynuacją części pierwszej Szkoły – Mini, której treść obejmowała podstawowe informacje o budowie instrumentu, elementarne zagadnienia teoretyczne, mające zastosowanie w praktyce wykonawczej początkujących muzyków, oraz propozycje utworów, których skala trudności ograniczała się do pozycji I oraz IV.
W części drugiej Szkoły na kontrabas autor wprowadza kolejne pozycje na gryfie. Każdy rozdział podręcznika to nowa pozycja lub nowe zagadnienie techniczne. Pozycjom przypisane są tonacje wraz odpowiednimi ćwiczeniami, etiudami oraz wzorami rytmów. Cały materiał ćwiczeniowy stanowi przygotowanie do wykonania konkretnych utworów. Wśród tych wybranych kompozycji znajdują się popularne melodie z różnych krajów, fragmenty znanych dzieł klasycznych oraz standardy jazzowe. Opracowane są tak, by umożliwić soliście grę z akompaniamentem fortepianu, w duecie z drugim kontrabasem lub w trio (dwa kontrabasy i fortepian).
Twórczym zastosowaniem nowo poznanej tonacji, rytmów oraz skali są ćwiczenia z improwizacji. Umieszczone zostały w różnych rozdziałach niniejszego podręcznika i oparte zostały na schematach odpowiadających określonemu stylowi muzycznemu.

Grzegorz Frankowski


Lista utworów:
Temat z II części Symfonii "Niespodzianka" (Haydn Franz Joseph)
Majowa piosenka (Mozart Wolfgang Amadeus)
Temat z wariacjii "Karnawał w Wenecji" (Paganini Niccolo)
Pije Kuba do Jakuba - polska melodia popularna
American Patrol (White Meacham Frank)
Pieśń myśliwych Was gleicht wohl auf Erden z opery "Wolny strzelec" (Weber Carl Maria von)
Aria La donna e mobile z opery "Rigoletto" (Verdi Giuseppe)
Barkarola Belle nuit z opery "Opowieść Hoffmana" (Offenbach Jacques)
Tamburyn (Rameau Jean-Philippe)
Temat z poematu symfonicznego "Finlandia" (Sibelius Jean)
Greensleves - aria staroangielska
Farandola z II Suity z "Arlezjanki" (Bizet Georges)
Blue Monk (Monk Thelonious)
Śmiały jeździec (Schumann Robert)
Fragment Tempo di polacca (Simandl Franz)
Preludium e-moll (Chopin Fryderyk)
Menuet D-dur (Bach Johann Sebastian)
Habanera L'amour est un oiseau rebelle z opery "Carmen" (Bizet Georges)

Spis treści:

Wstęp
Przypomnienie z części 1 (MINI)
Tonacja G-dur
Tonacja D- dur
Tonacja a-moll naturalna
Pentatonika od dźwięku e
Pentatonika od dźwięku a
Strojenie instrumentu
Pozycja II
Tonacja C- dur
Tonacja G-dur
Pozycja III
Tonacja D-dur
Tonacja A-dur
Pozycja średnia - półpozycyjna 1/2
Tonacja a-moll
Tonacja F-dur
Tonacja d-moll
Tonacja B-dur
Tonacja g-moll
Pozycje pośrednie - II 1/2, III 1/2
Tonacja e-moll
Technika "oszczędnego smyczka"
Tonacja h-moll
Zmiany pozycji smyczka na różnych strunach
Zmiana strun- détaché
Zmiana strun - legato
Dwudźwięki z użyciem pustych strun
Gama chromatyczna
Podsumowanie
Tonacje durowe
Tonacje molowe (melodyczne)
Gama chromatyczna
Sposoby smyczkowania
Rytm i metrum - wybrane schematy
Dynamika
Agogika
Skróty pisowni muzycznej

cena 49 zł.


nuty.pl

Tomasik Sławomir
Korekta aparatu gry skrzypka - lekcja po lekcji + 2 DVD

polski Korekta aparatu gry skrzypka - lekcja po lekcji + 2 DVD


Ilość stron:216
Format:175 x 245
Opracowanie na:książka + CD
Rodzaj produktu:książka + płyta DVD
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
Kod produktu:NPL084577

Praca profesora Sławomira Tomasika - pełnego zaangażowania pedagoga, kształcącego wielu uczniów i studentów na całym świecie - to pierwsza na polskim rynku książka opisująca proces korekty aparatu gry skrzypka. Autor dzieli się w niej swoim bogatym doświadczeniem oraz wiedzą, krok po kroku pokazując, w jaki sposób naprawić techniczne niedoskonałości gry. Wprawki muzyczne, zarówno oparte na kanonie literatury skrzypcowej, jak i stworzone przez Autora specjalnie na potrzeby przeprowadzonego procesu, uzupełnione są ćwiczeniami ruchowymi, a wszystko przekazane w sposób klarowny i uporządkowany. Nieprawidłowy aparat gry to istotny problem pedagogiczny, ale przy odpowiednio przeprowadzonej korekcie można zniwelować błędne nawyki każdego skrzypka. Niniejsza książka wraz z dołączonymi do niej filmami instruktażowymi będą w tym procesie niezbędna pomocą.


Spis treści:

PROLOG - OD AUTORA
I KOREKTA - PODSTAWY TEORETYCZNE
Przygotowanie studenta do korekty, relacja mistrz - uczeń
Co to jest korekta ścisła? Założenia ogólne
Jak pracuje nasz mózg?
Świadomość, a pamięć muzyczna
Sprzężenie zwrotne - analiza błędów
"Trzej nauczyciele" - pierwsze kroki naprawcze sprzężenia zwrotnego
Elementy najczęściej łączące poprawiane poprzez korektę ścisłą
Harmonogram korekty
II KOREKTA - LEKCJA PO LEKCJI
Rozważania ogólne
Miesiąc pierwszy
Lekcja 1. Trzymanie skrzypiec
Lekcja 2. Prawidłowy chwyt smyczka, pronacja, supinacja, grawitacja
Lekcja 3. Utrwalanie chwytów, postawa, impulsywność smyczka
Lekcja 4. Impulsy i grawitacja - ciąg dalszy
Lekcja 5. Détaché a grawitacja, gra przy żabce, ruchy wyrównawcze
Lekcja 6. Rozmach, zmiany strun, podział smyczka
Lekcja 7. Zmiany płaszczyzn, staccato
Lekcja 8. Podsumowanie miesiąca pierwszego
Miesiąc drugi
Lekcja 9. Zmiany pozycji
Lekcja 10. Zmiany pozycji - ciąg dalszy
Lekcja 11. Zmiany pozycji - ciąg dalszy: bariolage, ćwiczenia dotykowe: touch and go
Lekcja 12. Kontynuacja touch and go oraz zmian pozycji i strun
Lekcja 13. Legato Impulsywne i sterowane, zmiany smyczka
Lekcja 14. Tryl - współpraca obu rąk
Lekcja 15. Legato staerowane - ciąg dalszy: gamy na jednej strunie
Lekcja 16. Podsumowanie drugiego miesiąca
Miesiąc trzeci
Lekcja 17. Gamy na jednej strunie - ciąg dalszy; sautillé
Lekcja 18. Sautillé, gamy na jednej strunie, smyczki volante
Lekcja 19. Kontynuacja smyczków: sautillé, volante, staccato
Lekcja 20. Bariolage i staccato - ciąg dalszy
Lekcja 21. Gamy na jednej strunie, spiccato
Lekcja 22. Spiccato oraz dwudźwięki
Lekcja 23. Dwudźwięki - ciąg dalszy
Lekcja 24. Podsumowanie miesiąca trzeciego
Miesiąc czwarty
Lekcja 25. Rykoszet
Lekcja 26. Rykoszet oraz dwudźwięki - ciąg dalszy
Lekcja 27. Kwarty, kwinty, oktawy palcowanie i decymy
Lekcja 28. Dwudźwięki, pamięć intelektualna - podstawowe informacje
Lekcja 29. Korektura wibracji
Lekcja 30. Wibracja w różnych prędkościach, biegłość palcowa
Lekcja 31. Wprawki wibracyjne, pizzicato lewą ręką, biegłość - ciąg dalszy
Lekcja 32. Podsumowanie miesiąca czwartego
Miesiąc piąty
Lekcja 33. Technika akordowa, wibracja, pamięć świadoma
Lekcja 34. Akordy, wibracja, etiudy Kotka, Donta i Gaviniesa
Lekcja 35. Subito piano. Etiuda "Marsz" Kreutzera
Lekcja 36 i 37. Podsumowanie i sprawdzenie zaległego materiału
Lekcja 38. Egzamin
III WYJŚCIE Z KOREKTY
Uwagi ogólne
Grafik "rozgrzewki"
Zbiory, z których warto skorzystać w celu rozwoju technicznego
Ćwiczenia uniwersalne
Dobór repertuaru
EPILOG
BIBLIOGRAFIA
INDEKS NAZWISK I TYTUŁÓW





Wyszukiwarka






Strona główna

Centrum Dystrybucji Nut nuty.pl
FRAZA s.c., ul. Łużycka 28a, 51-111 Wrocław
tel./fax (071) 325-82-11, tel. 372-66-68
Copyright 1997 - 2014 Fraza s.c., Wrocław, Poland