•Centrum Dystrybucji Nut•
System sklepów muzycznych
  

pokaż koszyk
Pomoc  Podręczniki  Utwory okolicznościowe  Nuty na instrumenty klawiszowe  Nuty na instrumenty strunowe  Nuty na instrumenty dęte drewniane i dęte blaszane  Nuty na instrumenty perkusyjne  Nuty na głosy solowe i chóry  Śpiewniki turystyczne, biesiadne i rockowe  Książki  Nuty na orkiestrę  Nuty na zespoły kameralne oraz rockowe  Inne 
Indeks autorów |  Wyszukiwarka |  Mapa serwisu 

Poszukiwania

Dostępne opracowania:

flet poprzeczny i perkusja (1)
fortepian solo (1)
książka (1)
zespół instrumentalny (baryton, gitara elektryczna, kontrabas elektryczny, pianino (klawesyn) elektryczne i perkusja) (partytura) (1)

Poszukiwania znajdziesz w 5 publikacjach wymienionych poniżej:


Okładka: Szweykowski Zygmunt Maria, Między kunsztem a ekspresją

cena 18,45 zł.


nuty.pl

Szweykowski Zygmunt Maria
Między kunsztem a ekspresją

Ilość stron:380
Format:127 x 181
Rodzaj produktu:książka
Wersja językowa:polska, angielska
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
Kod produktu:NPL056600

Zygmunt Maria Szweykowski to polski muzykolog. Zainteresowania Szweykowskiego głównie koncentrują się na muzyce staropolskiej, ważniejsze publikacje to: "Kultura wokalna XVI - wiecznej Polski", "Musica Moderna w ujęciu Marca Scacchiego", szereg artukułów oraz prac edutorskich, Szweykowski jest również redaktorem serii "Wydawnictwo dawnej muzyki Polskiej", "Źródła do historii muzyki Polskiej". Niniejsze wydanie to "Między kunsztem a ekspresją", autorem rozdziału pierwszego oraz wszystkich przekładów jest Anna Szweykowska.


Spis treści:

Panorama muzycznego Rzymu
Kościoły, szkoły, oratoria
Mecenasi i wirtuozi
Na ulicach Rzymu
Z perspektywy Palazzo Giustiniani
Poglądy estetyczne
Praktyka śpiewacza
Praktyka kompozytorska
Motet w stile moderno
Jak skomponować motet?
Wyznaczniki nowego stylu
Caccini - Durante: podobieństwa i różnice
Arie devote - znaczący krok na drodze przemian
Dalsze poszukiwania rozwiązań monodycznych
Między madrygałem a muzyką dla sceny
Przenikanie recytatywu do liryki religijnej
Miejsce Quagliatiego w historii rzymskiej monodii
Un Musico Bizzarro
Głosy współczesnych
Pierwsze monodie
Grazie
Recytatyw w twórczości okolicznościowej
"Śpiew czysty i prosty, i wdzięcznie ozdobiony"
Następca Monteverdiego?
Entuzjasta muzyki nowej
Poglądy estetyczne
Praktyka wykonawcza
Dwa spojrzenia na epokę
Aneks I
Vincenzo Giustiniani
Discorso sopra la musica
Nota wstępna
Tekst
Pietro della Valle
Della musica dell" eta nostra
Nota wstępna
Tekst
Aneks II
Ottavio Durante - Aspice Domine
Ottavio Durante - Signor che del peccato
Ottavio Durante - Scorga Signor
Paolo Quagliati - Signor che del peccato
Paolo Quagliati - Scorga Signor
Giovani Geronimo Kapsperger - Ave Sanctissima Maria
Giovani Geronimo Kapsperger - Sospirate bei lumi
Giovani Geronimo Kapsperger - Io amo io ardo
Summary
Indeks nazwisk

Okładka: Crumb George, An Idyll for the Misbegotten for Piano amplified Flute and Drums (3 Players)

cena 129,95 zł.


nuty.pl

Crumb George
An Idyll for the Misbegotten for Piano amplified Flute and Drums (3 Players)

polski Idylla dla Misbergoten na flet i perkusję (3 wykonawców)
angielski An Idyll for the Misbegotten amplified Flute and Drums (3 Players)


Ilość stron:12
Format:355 x 275
Opracowanie na:flet poprzeczny i perkusja
Obsada:Instrument (w nawiasie ilość materiałów wykonawczych)
Partytura (1)
Flet (0)
Perkusja I (0)
Perkusja II (0)
Perkusja III (0)
Rodzaj produktu:nuty drukowane
Wersja językowa:wstępu: angielska, niemiecka
tytułów utworów: angielska
Stopień trudności:7 w skali od 0 do 10
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL078379

George Crumb (ur. 1929) to amerykański kompozytor awangardowej muzyki współczesnej. W jego twórczości dominują poszukiwania niekonwencjonalnej kolorystyki, oraz nowych technik kompozytorskich. Utwór "An Idyll for the Misbegotten" inspirowany jest tematem utworu "Syrinx" Claude Debussy'ego oraz słowami wiersza chińskiego poety Ssu-K'ung Shu: "Księżyc zachodzi. Ptaki drżą ze strachu i trawa usycha". Utwór ma obrazować trudną sytuację dotyczącą przemiany gatunku homo sapiens nie szanującego żywej natury, która wskutek tego obumiera. Dzieło skomponowane jest na flet poprzeczny oraz trzy perkusje.

"I feel that "misbegotten" well describes the fateful and melancholy predicament of the species homo sapiens at the present moment in time. Mankind has become ever more "illegitimate" in the natural world of the plants and animals. The ancient sense of brotherhood with all life-forms (so poignantly expressed in the poetry of St. Francis of Assisi) has gradually and relentlessly eroded, and consequently we find ourselves monarchs of a dying world. We share the fervent hope that humankind will embrace anew nature's "moral imperative".
My little "Idyll" was inspired by these thoughts. Flute and drum are, to me (perhaps by association with ancient ethnic musics), those instruments which most powerfully evoke the voice of nature. I have suggested that ideally (even if impractically) my "Idyll" should be "heard from afar, over a lake, on a moonlit evening in August."
"An Idyll for the Misbegotten" evokes the haunting theme of Claude Debussy's Syrinx (for solo flute, 1912). There is also a short quotation from the eighth century Chinese poet Ssu-K'ung Shu: The moon goes down. There are shivering birds and withering grasses"."

Lista utworów:
An Idyll for the Misbegotten (Crumb George)

Okładka: Mechanisz Janusz, Mieczysław Karłowicz. Życie, człowiek, dzieło

cena 31,95 zł.


nuty.pl

Mechanisz Janusz
Mieczysław Karłowicz. Życie, człowiek, dzieło

polski Mieczysław Karłowicz. Życie, człowiek, dzieło


Ilość stron:154
Format:134 x 198
Opracowanie na:książka
Rodzaj produktu:książka
Wersja językowa:polska
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
AutorzyAutor okładki: Orkiszewska Maria
Redaktor: Chmielewska Aleksandra
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL081217

Rok 2009 jest rokiem Mieczysława Karłowicza w stulecie jego tragicznej śmierci. W książce opisane jest krótkie życie wybitnego kompozytora i jego twórczość. Znajdują się tu szczegóły biograficzne i kompozytorskie Karłowicza nieznane dotąd czytelnikom. Publikacja wzbogacona została wieloma zdjęciami. Ważna publikacja na polskim rynku muzycznym.

13

Spis treści:

ŻYCIE
Kraina dzieciństwa
Rodzina
W Wiszniewie
Heidelberg, Praga, Drezno
Gimnazjalista
Poszukiwania
Studia w Berlinie
Działacz Warszawskiego Towarzystwa Muzycznego
Niewydane dotychczas pamiątki po Chopinie
Batalia o Filharmonię
Podróże i koncerty
W Lipsku
Zakopane
Lawina
CZŁOWIEK
Portret
Charakter
Wśród najbliższych
Przyjaciele, koledzy, znajomi
Zainteresowania
DZIEŁO
Muzyka drugiej połowy XIX wieku
Muzyczne fascynacje
Utwory instrumentalne
Pieśni
Utwory orkiestrowe
Serenada
Bianka z Moleny
Symfonia "Odrodzenie"
Koncert skrzypcowy
Powracające fale
Odwieczne pieśni
Rapsodia litewska
Stanisław i Anna Oświecimowie
Smutna opowieść
Epizod na maskaradzie
Nota biograficzna

Okładka: Crumb George, Songs, Drones and Refrains of Death for Baritone, Electric Guitar, Electric Contrabass, Electric Piano (Harpsichord) and Percussion

cena 286,95 zł.


nuty.pl

Crumb George
Songs, Drones and Refrains of Death for Baritone, Electric Guitar, Electric Contrabass, Electric Piano (Harpsichord) and Percussion

polski Pieśni, warkot i refreny śmierci na baryton, gitarę elektryczną, kontrabas elektryczny, pianino (klawesyn) elektryczne oraz perkusję
angielski Songs, Drones and Refrains of Death for Baritone, Electric Guitar, Electric Contrabass, Electric Piano (Harpsichord) and Percussion
niemiecki Songs, drones and refrains of death für Bariton, E-Gitarre, E-Bass, E-Klavier und Percussion


Ilość stron:24
Format:345 x 444
Opracowanie na:zespół instrumentalny (baryton, gitara elektryczna, kontrabas elektryczny, pianino (klawesyn) elektryczne i perkusja) (partytura)
Obsada:Instrument (w nawiasie ilość materiałów wykonawczych)
Partytura (1)
Kontrabas elektryczny (0)
Baryton (klucz basowy) (0)
Perkusja I (0)
Perkusja II (0)
Gitara elektryczna (0)
Pianino elektryczne (0)
Rodzaj produktu:nuty drukowane
Wersja językowa:wstępu: angielska
tytułów utworów: angielska, hiszpańska
słów utworów: angielska, hiszpańska
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
Kod produktu:NPL076427

George Crumb (ur. 1929) to amerykański kompozytor awangardowej muzyki współczesnej. W jego twórczości dominują poszukiwania niekonwencjonalnej kolorystyki, oraz nowych technik kompozytorskich. Ogromny wpływ na jego muzykę miały kompozycje Antona Weberna. "Songs, drones and refrains of death" Georga Crumba to utwór skomponowany do poezji Federico Garcia Lorca. W obsadzie, poza barytonem, fortepianem elektrycznym (amplifikowanym), gitarą elektryczną, znajdują się również dwie perkusje (perkusja I - m. in. tamburyn, ksylofon, 3 tom tomy, bongosy, trójkąt; perkusja II - wibrafon, marimba, bębny, tam-tam, chiński gong). Ponadto każdy z wykonawców (poza perkusistami) posiada również w swojej partii grę na różnych instrumentach perkusyjnych (np. baryton gra również m. in. na 3 tom-tomach, talerzach oraz tamburynie). W prezentowanej kompozycji Crumb stosuje ponadto wiele niekonwencjonalnych technik wykonawczych takich jak m. in.: gra na strunach fortepianu, czy w głosie wokalnym - krzyk oraz różne rodzaje szeptu.

All performers read from score (9 scores needed for performance). Each note is preceded by an accidental, exept in case of an immediate repetition of pitch or a pattern of pitches. The metronome indications are approximate and may vary slightly, depending on the acoustics of the hall. All glissandi occupy the total duration of the note to which they are affixed. The baritone should carefully differentiate between the various modes of vocal projection indicated in the score. "Electric piano" means simply an amplified grand piano. "Electric guitar" refers to the genuine electric instrument.

Lista utworów:
La guitarra (Crumb George)
Casida de las Palomas Oscuras (Crumb George)
Canción de jinete (Crumb George)
Casida del Herido por el Agua (Crumb George)

cena 35,95 zł.


nuty.pl

Łukaszewski Marcin Tadeusz
Drei Nachtlieder - Klasteriana för piano

niemiecki Drei Nachtlieder - Klasteriana för piano


Ilość stron:24
Format:205 x 297
Opracowanie na:fortepian solo
Obsada:Instrument (w nawiasie ilość materiałów wykonawczych)
Fortepian (1)
Rodzaj produktu:nuty drukowane
Wersja językowa:polska
tytułów utworów: polska, niemiecka
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
AutorzyEdytor: Kunicki Marek
Autor okładki: Biniek Beata
Kod produktu:NPL084444

DREI NACHTLIEDER, wbrew tytułowi, to utwór jednoczęściowy, w którym można wyróżnić trzy większe ogniwa, przebiegające attacca. Pisząc go, zamierzałem nawiązać do tradycji nokturnu, gatunku utożsamianego głównie z muzyką romantyczną. Nie chciałem jednak nazywać utworu nokturnem, aby uniknąć jednoznacznych skojarzeń. Całość trwa circa 10-12 minut, przebiega w tempie na ogół wolnym umiarkowanym. Zależało mi na wyzyskaniu możliwości barwowych fortepianu, eksplorowanego jednak w sposób tradycyjny, wyłącznie za pomocą klawiatury. Stąd wykorzystanie pełnej skali instrumentu, stosowanie brzmień hybrydowych, np. oktaw kontaminowanych sekundą czy bitonalnych struktur akordowych. Starałem się jednak unikać typowo pianistycznych rozwiązań na rzecz poszukiwania barw i brzmień, bedących często wynikiem połączenia tonalnej i nietonalnej stylistyki. Chciałem uzyskać w ten sposób nastrój skupienia, zamyślenia, głębi, swoistego smutku, to znów dramatyzmu (w miejscach forte). Służą temu liczne skoki, szerokie interwały, kontrasty dynamiczne oraz repetycje określonych struktur, co zbliża utwór miejscami do narracji minimalistycznej. Dominuje myślenie wertykalne, podporządkowane harmonice. Głównym celem jest jednak pogłębienie wyrazu muzycznego, nie zaś popis wirtuozowski w tradycyjnym znaczeniu tego pojęcia.
KLASTERIANA. W tym jednoczęściowym utworze (czas trwania circa 10 minut) pragnąłem wydobyć sonorystyczne możliwości fortepianu, wynikające z użycia wyłącznie różnego rodzaju klasterów. Nie sięgnąłem jednak po sonoryzm totalny, który często wiązał się z notacją beztaktową i fascynacją samym brzmieniem, kojarzonym nierzadko z poszukiwaniem awangardowych jakości kolorystycznych (jak np. gra na strunach, uderzenia w pudło rezonansowe czy preparacja fortepianu). Starałem się zbudować dramaturgię przebiegu i uzyskać siłę wyrazową, stosując w tym celu wyłącznie wspóbrzmienia klasterowe - stąd tytuł utworu. Są to współbrzmienia od kilku dźwięków do wielodźwięków, czasem klastery tzw. ażurowe, klastery chromatyczne i diatoniczne, oparte na skalach modalnych, klastery na białych i czarnych klawiszach oraz ich modyfikacje (np. tremolada, glissanda). Tu, podobnie jak w Drei Nachtlieder, wykorzystuję pełną skalę fortepianu i związane z tym możliwości dźwiękowe, fakturalne i kolorystyczne. Istotne znaczenie przywiązuję do stałej rytmiki, silnie kontrastowanej dynamiki i artykulacji. Powtarzalność i repetycyjność struktur zbliża tę kompozycję do estetyki minimal i repetitiv music. Tytuł może kojarzyć się z cyklem utorów fortepianowych Roberta Schumanna - Kreisleriana. Być może nieświadomie podjąłem dialog z tym dziełem, ale podobieństw (zwłaszcza stylistycznych) miedzy tymi utworami nie należy szukać zbyt głęboko i dosłownie.
Oba utwory napisałem w ramach Podyplomowych Studiów Kompozycji na Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina w Warszawie, które odbywałem w latach 2012-2014 pod kierunkiem prof.zw.dr. hab. Mariana Borkowskiego, któremu w tym miejscu pragnę wyrazić najgłębsze podziękowania.
Autor- Marcin Tadeusz Łukaszewski


Lista utworów:
Drei Nachtlieder (Łukaszewski Marcin Tadeusz)
Klasteriana (Łukaszewski Marcin Tadeusz)





Wyszukiwarka






Strona główna

Centrum Dystrybucji Nut nuty.pl
FRAZA s.c., ul. Łużycka 28a, 51-111 Wrocław
tel./fax (071) 325-82-11, tel. 372-66-68
Copyright 1997 - 2014 Fraza s.c., Wrocław, Poland