Indeks autorów | | Wyszukiwarka | | Mapa serwisu |
cena 13 zł. nuty.pl | Wyląg Janusz Studia orkiestrowe na skrzypce Utwory symfoniczne Witolda Lutosławskiego
Niniejszy zeszyt Studiów Orkiestrowych na skrzypce zawiera opracowanie trudniejszych partii I i II skrzypiec, wyjętych z utworów symfonicznych znakomitego polskiego kompozytora- Witolda Lutosławskiego. Lista utworów: |
cena 32 zł. nuty.pl | Balakauskas Osvaldas Ludus Modorum per violoncello ed orchestra da camera (score) Ludus modorum - koncert na wiolonczelę i orkiestrę kameralną (partytura) Ludus Modorum per violoncello ed orchestra da camera (score)
Osvaldas Balakauskas to radziecki kompozytor, urodzony w 1937 roku. Koncert pt.: "Ludus modorum" na wiolonczelę i orkiestrę kameralną skomponował w 1972 roku. Lista utworów: |
cena 191,95 zł. nuty.pl | Laderman Ezra Concerto For Cello And Orchestra (Cello / Orchestra / Piano) Koncert na wiolonczelę i orkiestrę w transkrypcji na wiolonczelę i fortepian Concerto For Cello And Orchestra (Cello / Orchestra / Piano)
Koncert Ezry Ladermana w oryginale skomponowany został na wiolonczelę i orkiestrę symfoniczną. Premiera dzieła miała miejsce w Chicago w 1990 roku. Koncert wykonała Orkiestra Symfoniczna Chicago, partię wiolonczeli wykonał Yo-Yo Ma, a dyrygował Herbert Blomstedt. Prezentowane wydanie jest transkrypcją przeznaczoną na wiolonczelę i fortepian. Lista utworów: |
cena 49 zł. nuty.pl | Twardowski Romuald Concerto per cello and orchestra - wyciąg fortepianowy Koncert na wiolonczelę i orkiestrę - wyciąg fortepianowy Concerto per cello and orchestra - piano reduction
"Długo nie mogłem zdecydować, jaki ma być ten Koncert - patetyczny, liryczny, awangardowy czy tradycyjny? Wątpliwości i wahania nie opuszczały mnie przez długi czas. I oto pewnego przedpołudnia podczas przechadzki po białowieskim parku usłyszałem wreszcie tę długo poszukiwaną nutę - liryczną, nieco zadumaną, o wyraźnie kresowym zabarwieniu. Czym prędzej więc zacząłem szkicować partyturę, by po kilkunastu dniach mieć gotową wersję utworu. Rozpoczęły się pierwsze próby z solistą, pierwsze poprawki partii solowej pod kątem lepszego jej wyeksponowania, pełniejszego ukazania możliwości instrumentu. Wreszcie po paru latach i dziesiątkach spotkań z Tomaszem Strahlem partia wiolonczeli przybrała wiosną 1997 roku postać ostateczną. Znajdą w nim Państwo echa naszych Kresów - raz po raz w muzyce Koncertu pobrzmiewać będą zasłyszane niegdyś przeze mnie na Wileńszczyźnie strzępy melodii i pieśni owianych łagodną melancholią i smętkiem..." "For a long time I could not make up my mind what kind of Concerto it was going to be - pathos-laden, lyrical, avant-garde or traditional? I was beset with doubts and hesitations for a long time. And then one morning, during a stroll in the Białowieża national park. I at last heard this longsought-for note - lyrical, a little pensive, clearly of bordeland provance in tone. I started to sketch the score quickly and the work was ready in a dozen or so days. The first rehearsals with the soloist followed, as well as the first revisions of the solo part to highlight it out and reveal more fully the instrument's potential. Finally, after several years and dozens of meetings with Tomasz Strahl, the cello part took final shape in spring 1997. The work was finished. You will find in it echoes of our Polish Eastern Bordeland - now and then in the music of the Concerto one will hear scraps of melodies and songs - once heard by me in the Vilnius region - enveloped in mild melancholy and sadness..." Lista utworów: |
cena 110,95 zł. nuty.pl | Romberg Bernhard Heinrich Konzert für Violoncello und Orchester Nr. 2 D-Dur op. 3 Koncert na wiolonczelę i orkiestrę nr 2 D-Dur op. 3 Concerto No.2 in D Op.3 Konzert für Violoncello und Orchester Nr. 2 D-Dur op. 3 (Simon Chenard gewidmet, Ausgabe für Violoncello und Klavier)
Bernhard Heinrich Romberg żył w Niemczech na przełomie XVIII i XIX wieku. Był on kompozytorem i wiolonczelistą klasycznym. Jest odpowiedzialny między innymi za znaczne uproszczenie zapisu muzyki na wiolonczelę (wcześniejszy kompozytorzy używali nawet sześciu kluczy a on postulował używanie jedynie trzech). Wprowadził też wykonywanie mniejszych wiolonczel dla dzieci. Publikacja zawiera jego koncert w oryginale na wiolonczelę i orkiestrę, tu zastąpioną wyciągiem fortepianowym. Lista utworów: |
cena 97,95 zł. nuty.pl | Schumann Robert Concerto in A minor for Violoncello and Orchestra, Op. 129 Koncert a-moll na wiolonczelę i orkiestrę, op. 129 Concerto in A minor for Violoncello and Orchestra, Op. 129 Konzert a-Moll für Violoncello und Orchester, Op. 129
Koncert na wiolonczelę i orkiestrę op. 129 Robert Schumann skomponował w 1850 roku. Jest to kompozycja w romantycznej stylistyce. Wyodrębnić w niej można kilka, bezpośrednio następujących po sobie odcinków w różnych tempach. Pierwszy z nich rozpoczyna orkiestra czterotaktowym tutti (wskazówka - "Nicht zu schnell") po czym następuje solo wiolonczeli (brak ekspozycji orkiestry). Drugi segment - "Langsam" - jest w tempie wolnym, to fragment liryczny. Trzeci segment - "Etwas lebhafter" z elementami dialogowania. Czwarty "Sehr lebhaft" (bardzo żywo) jest typowo wirtuozowski zakończony fragmentem finałowym "Schneller" w tempie bardzo szybkim. Kompozytor wszechstronnie wykorzystuje wiolonczelę (liczne flażolety, gra staccato, dwudźwięki, szybkie, efektowne pasaże). Niniejsze wydanie zawiera partię wiolonczeli oraz wyciąg fortepianowy partii orkiestry. Lista utworów: |
cena 155,95 zł. nuty.pl | Amram David Honor Song (VcPf) Honor Song for Sitting Bull - Koncert na wiolonczelę i orkiestrę (wyciąg na wiolonczelę i fortepian) Honor Song for Sitting Bull - Concerto for Violoncello and Orchestra (Violoncello and Piano) Honor Song for Sitting Bull - Konzert für Violoncello und Orchester (Ausgabe für Violoncello und Klavier)
"Honor Song for Sitting Bar" to kompozycja Davida Amrama bazująca na indiańskiej piosence o tym samym tytule, ukazującej siłę i piękno indiańskich ludów. Amram podczas pobytu na Festiwalu Sztuki Indiańskiej na Florydzie miał przyjemność koncertować z Kevinem Locke - piosenkarzem, tancerzem i flecistą. To właśnie Kevin nauczył Davida tej popularnej indiańskiej piosenki. Utwór w oryginale skomponowany został na wiolonczelę i orkiestrę. W niniejszej publikacji zawarto opracowanie na wiolonczelę i fortepian również wykonane przez kompozytora. In January, 1981, I performed with Floyd "Red Crow" Westerman, Buffy Sainte - Marie, and Native American actor Will Sampson at the Mikasookie All - Indian Arts Festival in Florida. During one of the concerts, I met and performed with Kevin Locke, a young Lakota traditional singer, hoop dancer and flute player. Kevin taught me the Honor Song for Sitting Bull, sung for over a century to celebrate the spirit of the great Lakota leader.Kevin's name appears in the score, along with that of Margot Thunderbird, a Shinnecock singer, who taught me the four - bar motif that appears in the second variation of the concerto. I mention their names here to honor native American traditions and to thank these two wonderful singers for the gift of their commitment to the traditional music of their peoples. Both melodies are well - known social songs, reflecting the deep power and beauty of the Indian Nations. Lista utworów: |
cena 116,95 zł. nuty.pl | Boccherini Luigi Konzert für Violoncello und Kammerorchester D-Dur GV 476 (Ausgabe für Violoncello und Klavier) Koncert na wiolonczelę i orkiestrę kameralną D-dur GV 476 (transkrypcja na wiolonczelę i fortepian) Konzert für Violoncello und Kammerorchester D-Dur GV 476 (Ausgabe für Violoncello und Klavier)
Luigi Boccerini (1743 - 1805 ) to włoski wiolonczelista i kompozytor, jeden z pierwszych wybitniejszych przedstawicieli muzyki dojrzałego klasycyzmu, zwłaszcza muzyki kameralnej. Niniejsza publikacja zawiera Koncert D-dur GV 476 w oryginale skomponowany na wiolonczelę i orkiestrę kameralną. Utwór składa się z trzech części: I - Allegro, II - Largo, III - Allegro Piacere. W niniejszym wydaniu Koncert opracowany jest na wiolonczelę i fortepian (wyciąg partii orkiestry). Though prolific, relatively little of Luigi Boccherini's musical output was known until quite recently. This apparent neglect may neverthless be said to have received recompense over the past number of years by the growing interest shown in Boccherini's works. Today, Boccherini is regarded and revered as a great composer whose style of writing betrays a throroughly individual approach and whose music is a blend of masterly brillance and refinement with poetic inspiration and profoundity brought to ultimate perfection. Lista utworów: |
cena 49,9 zł. nuty.pl | Tomaszewski Mieczysław Penderecki. Bunt i wyzwolenie, tom 1 - Rozpętanie żywiołów Penderecki. Bunt i wyzwolenie, tom 1 - Rozpętanie żywiołów
"Można zjawisko, któremu na imię Penderecki nazywać wielorako. I tak też się działo od samego początku i dzieje nadal. Nadawane mu określenia rymują się ze sobą lub rozmijają się, stając przy tym na tym samym lub przeciwnym brzegu. Naprzeciw wyrazom podziwu stają więc anatemy, rzucane również przez tych, którzy wcześniej podziwiali. Bo droga twórcza autora Trenu, Pasji i Raju utraconego ma charakter ekspulsywny. Zmienia się, zaskakując spontanicznością i dynamizmem reakcji na świat i życie. Reakcji będących wyrazem osobowości obdarzonej nie tylko zdolnościami, ale i temperamentem twórczym, i charakterem osobistym o barwie i sile niepowtarzalnej. Nade wszystko - tej niosącej w sobie odwagę bycia sobą. W każdej sytuacji i naprzeciw każdej." Spis treści: |
cena 51,45 zł. nuty.pl | Tomaszewski Mieczysław Penderecki Bunt i wyzwolenie. Tom II. Odzyskanie raju. Penderecki Bunt i wyzwolenie. Tom II. Odzyskanie raju.
Dwie idee kierunkowe przenikają świadomość twórczą Pendereckiego, który daje im wyraz w swojej poetyce - tak tej eksplikowanej z uniwersyteckich katedr, jak i tej stosowanej w kompozytorskiej praktyce. Pierwsza dotyczy języka i można ją streścić jako: potrzeba syntezy. Syntezy języków wielu, dawnych i nowych, choćby najbardziej dziwiących się sobie. (...) Druga z idei kierunkowych otrzymała postać metafory. Penderecki znalazł dla niej formułę biblijną: arka. Jeśli świata sztuki nie można uzdrowić, zawrócić z drogi prowadzącej ku samozniszczeniu, to trzeba chociaż ocalić to, co posiada on najcenniejszego. Przenieść z dawnego millenium - w nowe - wartości trwałe, niezniszczalne. Kompozytor jest w tym konsekwentny, a w przedstawianiu problemu obrazowy: Już od dawna myślę o potopie i konieczności zbudowania arki. Spis treści: |
Wyszukiwarka
Strona główna
Centrum Dystrybucji Nut nuty.pl
FRAZA s.c., ul. Łużycka 28a, 51-111 Wrocław
tel./fax (071) 325-82-11, tel. 372-66-68
Copyright 1997 - 2014 Fraza s.c., Wrocław, Poland