•Centrum Dystrybucji Nut•
System sklepów muzycznych
  

pokaż koszyk
Pomoc  Podręczniki  Utwory okolicznościowe  Nuty na instrumenty klawiszowe  Nuty na instrumenty strunowe  Nuty na instrumenty dęte drewniane i dęte blaszane  Nuty na instrumenty perkusyjne  Nuty na głosy solowe i chóry  Śpiewniki turystyczne, biesiadne i rockowe  Książki  Nuty na orkiestrę  Nuty na zespoły kameralne oraz rockowe  Inne 
Indeks autorów |  Wyszukiwarka |  Mapa serwisu 

Karol Szymanowski

Dostępne opracowania:

fortepian - 4 ręce (1)
fortepian solo (3)
książka (2)
książka z przykładami nutowymi (1)
orkiestra dęta i śpiew (partytura + głosy koncertowe) (1)
orkiestra symfoniczna (partytura) (1)
perkusja (1)
skrzypce i fortepian (3)

Karol Szymanowski znajdziesz w 16 publikacjach wymienionych poniżej:


Okładka: Chopin Fryderyk, Mazurkas (CW X)

cena 65 zł.


nuty.pl

Chopin Fryderyk
Mazurkas (CW X)

polski Mazurki (CW X)
francuski Mazurkas (CW X)


Ilość stron:220
Format:230 x 305
Opracowanie na:fortepian solo
Obsada:Instrument (w nawiasie ilość materiałów wykonawczych)
Fortepian (1)
Rodzaj produktu:nuty drukowane
Wersja językowa:wstępu: angielska
tytułów utworów: francuska
Stopień trudności:8 w skali od 0 do 10
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
AutorzyEdytor: Paderewski Ignacy Jan, Bronarski Ludwik, Turczyński Józef
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL001215
Produkty podobne:Chopin Fryderyk - Mazurki op. 6, 7, 17, 24, 30, 33, 41, Mazurek a-moll Gaillard, Mazurek a-moll France Musicale, op. 50, 56, 59, 63

Mazurek - muzyczna forma stylizowana oparta na tańcu mazur. Zwykle w formie pieśni dwuczęściowej. Metrum nieparzyste 3/4. Rytm synkopowany. Silne akcenty na drugą, a niekiedy na trzecią część taktu. Tempo umiarkowanie. Mazurki komponowali m.in. Fryderyk Chopin, Karol Szymanowski, Claude Debussy.
Publikacja zawiera 58 mazurków Chopina, m.in.: Mazurek fis-moll, Mazurek cis-moll,
Mazurek E-dur, Mazurek es-moll, Mazurek B-dur Vivace


Lista utworów:
Mazurek fis-moll op. 6 nr 1 (Chopin Fryderyk)
Mazurek cis-moll op. 6 nr 2 (Chopin Fryderyk)
Mazurek E-dur op. 6 nr 3 (Chopin Fryderyk)
Mazurek es-moll Presto, ma non tropo op. 6 nr 4 (Chopin Fryderyk)
Mazurek B-dur Vivace op. 7 nr 1 (Chopin Fryderyk)
Mazurek a-moll Vivo op. 7 nr 2 (Chopin Fryderyk)
Mazurek f-moll op. 7 nr 3 (Chopin Fryderyk)
Mazurek As-dur Presto op. 7 nr 4 (Chopin Fryderyk)
Mazurek C-dur op. 7 nr 5 (Chopin Fryderyk)
Mazurek B-dur Vivo e risoluto op. 17 nr 1 (Chopin Fryderyk)
Mazurek e-moll Lento, ma non troppo op. 17 nr 2 (Chopin Fryderyk)
Mazurek As-dur Legato assai op. 17 nr 3 (Chopin Fryderyk)
Mazurek a-moll Lento ma non troppo op. 17 nr 4 (Chopin Fryderyk)
Mazurek g-moll op. 24 nr 1 (Chopin Fryderyk)
Mazurek C-dur Allegro non troppo op. 24 nr 2 (Chopin Fryderyk)
Mazurek As-dur Moderato con anima op. 24 nr 3 (Chopin Fryderyk)
Mazurek Des-dur Moderato op. 24 nr 4 (Chopin Fryderyk)
Mazurek c-moll Allegretto non tanto op. 30 nr 1 (Chopin Fryderyk)
Mazurek D-dur Allegretto op. 30 nr 2 (Chopin Fryderyk)
Mazurek Des-dur Allegro non troppo op. 30 nr 3 (Chopin Fryderyk)
Mazurek E-dur Allegretto op. 30 nr 4 (Chopin Fryderyk)
Mazurek gis-moll Lento op. 33 nr 1 (Chopin Fryderyk)
Mazurek D-dur Vivace op. 33 nr 2 (Chopin Fryderyk)
Mazurek C-dur Semplice op. 33 nr 3 (Chopin Fryderyk)
Mazurek h-moll Mesto op. 33 nr 4 (Chopin Fryderyk)
Mazurek cis-moll Maestoso op. 41 nr 1 (Chopin Fryderyk)
Mazurek e-moll Andantino op. 41 nr 2 (Chopin Fryderyk)
Mazurek H-dur Animato op. 41 nr 3 (Chopin Fryderyk)
Mazurek As-dur op. 41 nr 4 (Chopin Fryderyk)
Mazurek G-dur Vivace op. 50 nr 1 (Chopin Fryderyk)
Mazurek As-dur Allegretto op. 50 nr 2 (Chopin Fryderyk)
Mazurek cis-moll Moderato op. 50 nr 3 (Chopin Fryderyk)
Mazurek H-dur Allegro non tanto op. 56 nr 1 (Chopin Fryderyk)
Mazurek C-dur Vivace op. 56 nr 2 (Chopin Fryderyk)
Mazurek c-moll Moderato op. 56 nr 3 (Chopin Fryderyk)
Mazurek a-moll Moderato op. 59 nr 1 (Chopin Fryderyk)
Mazurek As-dur Allegretto op. 59 nr 2 (Chopin Fryderyk)
Mazurek fis-moll Vivace op. 59 nr 3 (Chopin Fryderyk)
Mazurek H-dur Vivace op. 63 nr 1 (Chopin Fryderyk)
Mazurek f-moll Lento op. 63 nr 2 (Chopin Fryderyk)
Mazurek cis-moll Allegretto op. 63 nr 3 (Chopin Fryderyk)
Mazurek a-moll Allegretto (Chopin Fryderyk)
Mazurek a-moll Allegretto nr 2 (Chopin Fryderyk)
Mazurek G-dur Vivace op. 67 nr 1 (Chopin Fryderyk)
Mazurek g-moll Cantabile op. 67 nr 2 (Chopin Fryderyk)
Mazurek C-dur Allegretto op. 67 nr 3 (Chopin Fryderyk)
Mazurek a-moll Moderato animato wersja I op. 67 nr 4 (Chopin Fryderyk)
Mazurek a-moll Moderato animato wersja II op. 67 nr 4 (Chopin Fryderyk)
Mazurek a-moll Moderato animato wersja III op. 67 nr 4 (Chopin Fryderyk)
Mazurek C-dur Vivace op. 68 nr 1 (Chopin Fryderyk)
Mazurek a-moll Lento op. 68 nr 2 (Chopin Fryderyk)
Mazurek F-dur Allegro ma non troppo op. 68 nr 3 (Chopin Fryderyk)
Mazurek f-moll Andantino op. 68 nr 4 (Chopin Fryderyk)
Mazurek B-dur Vivace wersja I (Chopin Fryderyk)
Mazurek B-dur Vivace wersja II (Chopin Fryderyk)
Mazurek G-dur Con anima wersja I (Chopin Fryderyk)
Mazurek G-dur Con anima wersja II (Chopin Fryderyk)
Mazurek D-dur Allegro non troppo (Chopin Fryderyk)
Mazurek D-dur Allegro non troppo (Chopin Fryderyk)
Mazurek B-dur Allegretto (Chopin Fryderyk)
Mazurek C-dur Vivace (Chopin Fryderyk)
Mazurek As-dur Poco mosso (Chopin Fryderyk)

Okładka: Szymanowski Karol, Mandragora. Kniaź Patiomkin

cena 38 zł.


nuty.pl

Szymanowski Karol
Mandragora. Kniaź Patiomkin

polski Mandragora. Kniaź Patiomkin


Ilość stron:152 + 4
Format:270 x 420
Opracowanie na:orkiestra dęta i śpiew (partytura + głosy koncertowe)
Obsada:Instrument (w nawiasie ilość materiałów wykonawczych)
Partytura (1)
Flet piccolo (0)
Klarnet C (0)
Klarnet C (0)
Klarnet C (0)
Klarnet C (0)
Klarnet B (0)
Obój (0)
Fagot (0)
Trąbka B (0)
Róg F I (0)
Róg F II (0)
Róg F III (0)
Skrzypce I (0)
Skrzypce I (0)
Skrzypce I (0)
Skrzypce II (0)
Skrzypce II (0)
Skrzypce II (0)
Altówka (0)
Wiolonczela (0)
Kontrabas (0)
Głos wokalny - Tenor (0)
Głos wokalny - Bas (0)
Głos wokalny solowy - Tenor (0)
Głos wokalny solowy - Alt (0)
Dzwonki (campanelli) (0)
Tamburyn (0)
Tamburyn (0)
Kotły (0)
Kotły (0)
talerze (piatti) (0)
Tam-tam (0)
Perkusja - Gran Cassa (0)
Fortepian (0)
Fortepian (0)
Trójkąt (0)
Rodzaj produktu:nuty drukowane
Wersja językowa:wstępu: polska
opisów: polska
tytułów utworów: polska
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
AutorzyAutor wstępu: Helman Zofia
Redaktor: Helman Zofia
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL003502

"Mandragora" to balet pantomima, powstały do scenariusza Ryszarda Bolesławskiego i Leona Schillera, stanowiący zakończenie komedii Moliera "Mieszczanin szlachcicem".
Drugi zaś dziełem jest muzyka do V aktu dramatu Tadeusza Micińskiego Kniaź Patiomkin, napisana na początku 1925 r., dla Teatru im. Bogusławskiego w Warszawie.


Lista utworów:
Mandragora op. 43 (Karol Szymanowski)
Kniaź Patiomkin muzyka do V aktu op. 51

Okładka: Szymanowski Karol, Wariacje b-moll, op. 3

cena 32 zł.


nuty.pl

Szymanowski Karol
Wariacje b-moll, op. 3

polski Wariacje b-moll, op. 3
angielski Variations in B flat minor, Op. 3


Ilość stron:16
Format:245 x 340
Opracowanie na:fortepian solo
Obsada:Instrument (w nawiasie ilość materiałów wykonawczych)
Fortepian (1)
Rodzaj produktu:nuty drukowane
Wersja językowa:tytułów utworów: polska, angielska
Stopień trudności:7 w skali od 0 do 10
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
AutorzyEdytor: Chylińska Teresa
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL003671

Wariacje obejmują temat i 12 wariacji, dla pianistów zaawansowanych. Karol Szymanowski (1882 - 1937) to wybitny polski kompozytor, należał do grupy kompozytorów Młodej Polski, obok Grzegorz Fitelberga, Ludomira Różyckiego i Apolinarego Szeluto.


Lista utworów:
Wariacje b-moll op. 3 (Szymanowski Karol)

Okładka: Zubel Agata, Lumiere pour percussion

cena 16 zł.


nuty.pl

Zubel Agata
Lumiere pour percussion

polski Lumiere na perkusję
francuski Lumiere pour percussion


Ilość stron:24
Format:210 x 294
Opracowanie na:perkusja
Obsada:Instrument (w nawiasie ilość materiałów wykonawczych)
Perkusja (1)
Rodzaj produktu:nuty drukowane
Wersja językowa:wstępu: polska, angielska
biografii: polska, angielska
tytułów utworów: francuska
Stopień trudności:6-8 w skali od 0 do 10
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL003865

Agata Zubel urodziła się w 1978 r. we Wrocławiu. Po ukończeniu nauki w Państwowym Liceum Muzycznym, podjęła studia kompozytorskie na Akademii Muzycznej we Wrocławiu. Od 1999 r. Jest członkiem Koła Młodych przy Związku Kompozytorów Polskich. Utwory Agaty Zubel wykonywane były podczas Koncertów Kompozytorskich w Liceum Muzycznym i w Akademii Muzycznej we Wrocławiu, w Filharmonii Wrocławskiej, oraz na Ogólnopolskich Przesłuchaniach Kameralnych Zespołów Perkusyjnych Szkół Muzycznych II stopnia w 1998 r. Lumiere pour percussion zdobył I nagrodę w Konkursie Młodych Kompozytorów im. Andrzeja Panufnika w Krakowie w 1999 r.
Do części "Éclat" wymagane jest instrumentarium: Silofono, Triangolo, 3 Piatti sospesi, 2 Gonghi cantonese, 3 Gonghi chinese, 2 Gonghi thailandese, 2 Tam-tam, 3 Polyblocks, 3 Temple blocks, 2 Bonghi, 5 Tom-tom, Gran cassa.
W części "Crépuscule" wymagane jest instrumentarium: Crotali, Campanelli, Campane, 3 Piatti sospesi, 2 Gonghi cantonese, 3 Gonghi chinese, 2 Gonghi thailandese, Tam-tam I, 5 Tom-tom.
W części "Ténebres" wymagane jest instrumentarium: Crotalio, Bacchette di metallo sospese, 3 Piatti sospesi, Piatto chiodato, 2 Gonghi cantonese, 3 Gonghi chinesse, 2 Gonghi thailandese, Tam-tam I, Lastra, 3 Polyblocks, 3 Temple blocks, Guiro, Raganella, Tubi di bambu, 2 Fruit-husk rattle, 2 Bonghi, w Conghe, 5 Tom-tom, Gran cassa, Timpano.
W części "Piont du jour" wymagane jest instrumentarium: Marimbafono, Triangolo, 3 Piatti sospesi, 2 Gonghi cantonese, 2 Gonghi chinese, 2 Gonghi thailandese, 2 Tam-tam, 2 Log-drums, Castagnette, 2 Bonghi, 5 Tom-tom, Gran cassa.

Agata Zubel was born in Wrocław in 1978. Having graduated from the Karol Szymanowski State Music Lyceum in Wrocław where she had pursued her musical education at two faculties: instrumental and pedagogical-theoretical, in 1997 she took up copositional studies in the Karol Lipiński Academy of Music in Wrocław in the class of Jan Wichrowski. Since 1999 she has been a member of the Young Composers' Circle of the Polish Composers' Union.

Lista utworów:
Lumiere (Zubel Agata)

Okładka: Michałowski Kornel, Karol Szymanowski

cena 21,05 zł.


nuty.pl

Michałowski Kornel
Karol Szymanowski

Ilość stron:164
Format:166 x 237
Rodzaj produktu:książka
Wersja językowa:polska, angielska
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
Kod produktu:NPL056602

Jest to kontunuacja i aktualizacja dokumentacji bibliograficznej i dyskograficznej Karola Szymanowskiego, a co za tym idzie uzupełnienie i dopełnienie bibliografii zawartej w wydanym przed 25 laty katalogu tematycznym jego dzieł. Niniejsze wydanie ma spełniać funkcję przewodnika po piśmiennictwie o Karolu Szymanowskim minionego ćwierćwiecza oraz jego fonografii ostatnich dziesięciu lat.


Spis treści:

Przedmowa
Preface
Spis ważnych skrótów
Bibliografia
Bibliografie. Dokumentacja. Publikacje zbiorowe
Bibliografia, katalogi, dyskografie, dokumentacja
Publikacje zbiorowe
Życie i dzieło - opracowanie ogólne
Monografie, biografie, syntezy
Artykuły, szkice, eseje okolicznościowe, nekrologi
Hasła w encyklopediach i leksykonach ( wybór )
Twórczość muzyczna
Opracowania ogólne, omówienia zbiorowe i w historiach muzyki
Elementy muzyczne, zagadnienia stylu
Wpływy i związki
Inspiracje literackie. Szymanowski a literatura
Inspiracje ludowe. Szymanowski a folklor. "Styl narodowy"
Inspiracje religijne
Twórczość fortepianowa i skrzypcowa
Twórczość kameralna ( kwartety smyczkowe )
Twórczość symfoniczna
Twórczość chóralna i kantatowa
Twórczość pieśniarska
Twórczość sceniczna ( teatralna )
Twórczość pisarska. Poglądy estetyczne
Twórczość literacka
Pisma muzyczne i literackie - wydania zbiorowe
Pisma muzyczne i literackie - wydania poszczególne
Poglądy estetyczne i filozoficzne
Działalność publiczna
Pedagogika
Koncerty kompozytorskie i okolicznościowe ( do 1939 ), Występu ktajowe i zagraniczne
Przyczynki biograficzne
Osobowość
Pochodzenie. Rodzina
Choroby, śmierć, uroczystości żałobne
Kraje, regiony, miejscowości
Współcześni
Korespondencja
Wspomnienia o Szymanowskim
Dzieje spuścizny twórczej
Dziedzictwo, tradycje, recepcja
Kult, pamięć, rocznice ( obchody, wystawy, towarzystwa )
"Atma". Muzeum Karola Szymanowskiego w Zakopanem
Badania naukowe, krytyka, wydawnictwa
Nagrania
Radio, film, telewizja
Chóry, konkursy, audycje szkolne
Koncerty, festiwale, imprezy ( wybór )
Szymanowski w literaturze i sztuce
Poezja
Proza. Dramat
Muzyka
Plastyka
Uzupełnienia
Dyskografia
Indeks

Okładka: Szweykowski Zygmunt Maria, Musica Iagellonica Tom 2 1997

cena 21,05 zł.


nuty.pl

Szweykowski Zygmunt Maria
Musica Iagellonica Tom 2 1997

Ilość stron:300
Format:168 x 238
Rodzaj produktu:książka
Wersja językowa:angielska, francuska
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
Kod produktu:NPL056608

Tom drugi "Musica lagellonica" to przegląd prac wybranych muzykologów, różnych narodowości: Bohemia, Węgry, Polska, Słowenia. Książka ta ukazała się dzięki dofinansowaniu Komitetu Badań Naukowych oraz Uniwersytetu Jagiellońskiego.


Spis treści:

Piotr Powroźniak (Cracov) Word - Painting in the Fifth Book of Motets by Palestrina
Tomasz Czepiel (Oxford) Zacheus Kesner and the Music Book Trade at the Beginning of the Seventeenh Century: an Inventory of 1602
Anna Szweykowska (Cracov) Monteverdi in Seventeenth - Century Poland
Zofia Dobrzańska - Fabiańska (Cracow) The Modality of Claudio Monteverdi's Works. The Heritage of Renaissance Plyphony
Aleksandra Patalas (Cracow) Marco Scacchi's Characterisation of the Modes in his Missa omnium tonorum
Zygmunt M. Szweykowski (Cracow) Marco Scacchi and his Pupils on the Polychoral Technique
Tomasz Jasiński (Lublin) The stylus a capella in the Music of Bartłomiej Pękiel: Artistry and the Transformation of Tradition
Alistair Wightman (Stafford) The Book of King Roger , Szymanowski's Opera in the Light of his Novel Efebos
Teresa Chylińska (Cracow) Szymanowski - a Witness of History. Sidelights on Karol Szymanowski's Correspondence: 1920 - 1926
Alicja Jarzębska (Cracow) Stravinsky's Serial Music as an Integration of Tradition and Originality
Małgorzata Woźna - Stankiewicz (Cracovie) Leitmotiv tythmique dans l'oeuvre d'Olivier Messiaen
Reviews

Okładka: Maciejewski Roman, Tryptyk na fortepian

cena 29 zł.


nuty.pl

Maciejewski Roman
Tryptyk na fortepian

polski Tryptyk na fortepian
angielski Triptych for piano


Ilość stron:20
Format:205 x 295
Opracowanie na:fortepian solo
Obsada:Instrument (w nawiasie ilość materiałów wykonawczych)
Fortepian (1)
Rodzaj produktu:nuty drukowane
Wersja językowa:biografii: polska, angielska
tytułów utworów: polska, angielska
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL058399

Roman Maciejewski (ur. 1910) uczył się w Akademii Muzycznej w Warszawie, lecz został stamtąd relegowany za zorganizowanie strajku w proteście przeciw usunięciu ze stanowiska rektora Karola Szymanowskiego. Swoją edukację dokończył w Paryżu gdzie działał również w Stowarzyszeniu Młodych Muzyków Polaków. Maciejewski znany jest przede wszystkim jako autor monumentalnego Requiem. Tryptyk fortepianowy został przez niego skomponowany w 1932 roku, jeszcze w czasie studiów w Warszawie. Całość cyklu tchnie młodzieńczą pasją, świeżością i bezpretensjonalną autentycznością.
Tryptyk fortepianowy powstał w 1922 roku, w okresie studiów u Kazimierza Sikorskiego w Warszawie. Składa się on z Preludium (Allegro), Intermezza (Adagio) i Fugi (Allegro ma non troppo).

Roman Maciejewski (born 1910) studied composition at the Academy of Music in Warsow. Expoelled from the Academy for organising a strike in protest againstthe removal of Rrector Karol Szymanowski, he continued his studies in Paris. The Piano Triptych was written in 1932 while he was still studying in Warsaw. The whole cycle breathes youthful passion, freshness and unpretentious authenticity.
The piano Triptych was written in 1932, during the composer's studies with Kazimierz Sikorski in Warsaw. The Triptych consist of Preludium (Adagio), Intermezzo (Adagio) and Fugue (Allegro ma non troppo).

Lista utworów:
Tryptyk na fortepian (Maciejewski Roman)

Okładka: Zganiacz-Mazur Liliana, Audycje muzyczne, tom 3. Podstawy historii muzyki - cz. 2

cena 28,95 zł.


nuty.pl

Zganiacz-Mazur Liliana
Audycje muzyczne, tom 3. Podstawy historii muzyki - cz. 2

polski Audycje muzyczne, tom 3. Podstawy historii muzyki - cz. 2


Ilość stron:72
Format:210 x 297
Opracowanie na:książka
Rodzaj produktu:książka
Wersja językowa:polska
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL078236
Produkty podobne:Zganiacz-Mazur Liliana - Audycja Muzyczne tom I. Tematy muzyczne 1
Zganiacz-Mazur Liliana - Audycja muzyczne tom II.Tematy muzyczne
Zganiacz-Mazur Liliana - Audycja Muzyczne tom III. Tematy muzyczne cz.1
Zganiacz-Mazur Liliana - Audycje Muzyczne tom III. Tematy muzyczne część 2
Dudek Aleksandra - Audycje muzyczne, Program nauczania dla szkół muzycznych I stopnia
Zganiacz-Mazur Liliana - Audycje muzyczne, tom 1. Podstawy teorii literatury muzycznej
Zganiacz-Mazur Liliana - Audycje muzyczne, tom 2. Podstawy teorii literatury muzycznej
Zganiacz-Mazur Liliana - Audycje muzyczne, tom 3, Podstawy historii muzyki, cz. 1
Grochowska Dorota - Audycje muzyczne. Materiały pomocnicze. Zeszyt ćwiczeń dla uczniów PSM I stopnia
Grochowska Dorota - Audycje muzyczne. Program nauczania dla PSM I stopnia

Podręczniki do Audycji muzycznych zawierają całość materiału związanego z podstawami teorii literatury muzycznej oraz historii muzyki i podzielone są na 3 tomy. Niniejszy tom III - część II przeznaczona jest dla uczniów klasy szóstej działu dziecięcego, odpowiadającego poziomowi nauczania w dziale młodzieżowym szkoły muzycznej I st., innych typów podstawowych szkół muzycznych oraz pierwszych klas szkół muzycznych II stopnia. Każda nowa epoka omówiona jest najpierw w sposób ogólny, a następnie podane są charakterystyczne dla niej formy. Życie i twórczość kompozytorów danego stylu opisane są raczej pod kątem przybliżenia ich osobowości twórczych, aniżeli czystych wiadomości encyklopedycznych (chociaż i takie tu się znajdują). Z twórczości zasygnalizowane są ciekawsze utwory oraz dokonany został podział według zastosowania przez kompozytora odpowiedniej faktury muzycznej. Przyczyni się to niewątpliwie do szybszego zapamiętania materiału przez ucznia.


Spis treści:

Muzyka w II połowie XIX wieku
Szkoły narodowe
Michaił Glinka - lit.
Milij Bałakiriew - lit.
Aleksandr Borodin - lit.
Modest Musorgski - lit.
Nikołaj Rimski - Korsakow - lit.
Ceza Cui - lit.
Piotr Czajkowski - lit.
Szkoła czeska
Bedrich Smetana - lit.
Antoni Dworzak - lit.
Szkoła węgierska
Ferenc Liszt - lit.
Szkoła hiszpańska
Isaac Albeniz - lit.
Erique Granados - lit.
Manuel de Falla - lit.
Szkoła norweska
Edvard Grieg - lit.
Szkoła polska
Stanisław Moniuszko - lit.
Kompozytorzy rosyjscy
Anton Rubinstein - lit.
Aleksandr Skriabin - lit.
Kompozytorzy polscy
Zygmunt Noskowski - lit.
Jan Karol Gall - lit.
Muzyka przełomu XIX i XX wieku
Kompozytorzy polscy
Władysław Żeleński - lit.
Stanisław Niewiadomski - lit.
Feliks Nowowiejski - lit.
Bolesław Wallek - Walewski - lit.
Emil Młynarski - lit.
Maurycy Moszkowski - lit.
Roman Statkowski - lit.
Henryk Melcer - Szczawiński - lit.
Zygmunt Stojowski - lit.
Piotr Maszyński - lit.
Młoda Polska
Mieczysław Karłowicz - lit.
Karol Szymanowski - lit.
Ludomir Różycki - lit.
Grzegorz Fitelberg - lit.
Apolinary Szeluto - lit.
Ignacy Jan Paderewski - lit.
Muzyka XX wieku
Kierunki w muzyce XX wieku
Skala dwunastodźwiękowa
Dodekafoniczna technika serialna
Punktualizm
Aleatoryzm
Ekspresjonizm
Technika sonorystyczna
Bruityzm
Muzyka elektroniczna
Muzyka konkretna
Kompozytorzy węgierscy
Zoltan Kodaly - lit.
Bela Bartók - lit.
Kompozytorzy rosyjscy
Igor Strawiński - lit.
Siergiej Rachmaninow - lit.
Sergiusz Prokofiew - lit.
Dmitrij Szostakowicz - lit.
Dymitr Kabalewski - lit.
Światowi kompozytorzy muzyki współczesnej
Erik Satie
Albert Roussel
Arnold Schönberg
Anton Webern
Alban Berg
Edgar Varese
Darius Milhaud
Arthur Honegger
Paul Hindemith
Francis Poulenc
Olivier Messiaen
John Cage
Pierre Boulez
Luigi Nono
Karolheinz Stockhausen
George Gershwin
Polscy kompozytorzy muzyki współczesnej
Witold Lutosławski - lit.
Krzysztof Penderecki - lit.
Grażyna Bacewicz - lit.
Tadeusz Baird - lit.
Jerzy Bauer - lit.
Augustyn Bloch - lit.
Andrzej Dobrowolski - lit.
Jan Ekier - lit.
Henryk Mikołaj Górecki - lit.
Wojciech kilar - lit.
Włodzimierz Kotoński - lit.
Jan Krenz - lit.
Jan Maklakiewicz - lit.
Tadeusz Maklakiewicz - lit.
Artur Malawski - lit.
Krystyna Moszumańska - Nazar - lit.
Piotr Perkowski - lit.
Witold Rudziński - lit.
Tadeusz Serocki - lit.
Kazimierz Sikorski - lit.
Tadeusz Sygietyński - lit.
Bolesław Szabelski - lit.
Tadeusz Szeligowski - lit.
Józef Świder - lit.
Zbigniew Turski - lit.
Romuald Twardowski - lit.
Stanisław Wiechowicz - lit.
Bolesław Woytowicz - lit.
Indeks rzeczowy
Indeks twórców

Okładka: Nowak Aleksander, Sonata 'June-December' na skrzypce i fortepian

cena 106 zł.


nuty.pl

Nowak Aleksander
Sonata 'June-December' na skrzypce i fortepian

polski Sonata "June - December" na skrzypce i fortepian
angielski Sonata "June - December" for Violin and Piano
niemiecki Sonate "June - December" für Violine und Klavier
francuski Sonate "June - December" pour violon et piano


Ilość stron:28 + 12
Format:210 x 297
Opracowanie na:skrzypce i fortepian
Obsada:Instrument (w nawiasie ilość materiałów wykonawczych)
Skrzypce (1)
Fortepian (1)
Rodzaj produktu:nuty drukowane
Wersja językowa:wstępu: polska, angielska
posłowia: polska, angielska
tytułów utworów: polska, angielska
Stopień trudności:5 w skali od 0 do 10
Stopień trudności akompanamentu:5 w skali od 0 do 10
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
AutorzyAutor aranżacji/opracowania: Pławner Piotr
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL080274

Sonata "June - December" na skrzypce i fortepian powstawała w przeciągu lat 2003 - 2005 w Katowicach. Utwór został prawykonany przez Krzysztofa Lasonia i Jacka Maksymiuka 27 kwietnia 2005 w Akademii Muzycznej im. Karola Szymanowskiego w Katowicach. Głównym impulsem do napisania Sonaty była potrzeba zmierzenia się z klasyczną formą. Drugim, równie ważnym impulsem była chęć rozbicia tej formy i wyjścia poza nią. Te dwa dążenia, pierwsze - do bycia konsekwentnym, do tworzenia, rozwijania i podsumowywania, drugie - do bycia nieprzewidywalnym, do tworzenia, kontrastowania i niszczenia, spotykają się tu ze sobą i ścierają niczym dwa tematy klasycznej sonaty. Tytuł utworu można rozumieć dwojako. Z jednej strony nawiązuje on wprost do czasu ukończenia części utworu, a z drugiej może też sugerować konflikt obecny w utworze.
[Aleksander Nowak]

Sonata 'June - December' for violin and piano was composed in the course of the years 2003 - 2005 in Katowice and first performed on April 27th 2005 at the Karol Szymanowski Academy of Music in Katowice. The main impulse to write the Sonata was the need to meet the challenge of the classical form. The second impulse, equally important, was the urge to destroy this form and go beyond it. These two drives, the first to be consistent, to create, develop and sum up, and the other to be unpredictable, to create, contrast and destroy, meet and compete with each other as themes in a classical sonata. The title can be understood in two ways. On the one hand it simply reflects the time when the two movements were finished, but on the other hand it also indicates the conflict present in the piece.

Lista utworów:
Sonata "June - December" (Nowak Aleksander)

Okładka: Twardowski Romuald, Plejady na skrzypce i fortepian

cena 29,95 zł.


nuty.pl

Twardowski Romuald
Plejady na skrzypce i fortepian

polski Plejady na skrzypce i fortepian
angielski Pleiades for Violin and Piano


Ilość stron:12 + 6
Format:230 x 305
Opracowanie na:skrzypce i fortepian
Obsada:Instrument (w nawiasie ilość materiałów wykonawczych)
Skrzypce (1)
Fortepian (1)
Rodzaj produktu:nuty drukowane
Wersja językowa:wstępu: polska, angielska
biografii: polska, angielska
tytułów utworów: polska, angielska
Stopień trudności:5 w skali od 0 do 10
Stopień trudności akompanamentu:5 w skali od 0 do 10
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
AutorzyRedaktor: Gębski Andrzej, Stachak Tatiana, Kowalczyk Marcin
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL080574

Skojarzenie tytułu kompozycji - Plejady - z wierszem Jarosława Iwaszkiewicza jest jak najbardziej na miejscu. Romuald Twardowski swoją kompozycją na skrzypce i fortepian chciał oddać hołd poecie, z którym pozostawał w bliskiej znajomości, Utwór powstał w 1993 roku, trzynaście lat po śmierci poety. W języku muzycznym utworu odnajdziemy ślady twórczości Karola Szymanowskiego. Twardowski stosuje w Plejadach podobne rozwiązania fakturalne, np.: wysoki rejestr skrzypiec grających kantylenę na tle figuracyjnych arabesek fortepianu. Spotkać też można nieregularność rytmizacji linii melodycznej. Plejady zostały prawykonane przez Piotra Stawskiego (skrzypce) i Macieja Grzybowskiego (fortepian) w Warszawie 25 października 1993 roku.

Associating the title of the composition - Pleiades - with the poem by Jarosław Iwaszkiewicz is thoroughly justified. By his composition for violin and piano Romuald Twardowski wished to pay tribute to the poet, with whom he was a close friend. The piece was composed in 1993, thirteen years after the poet's death. In the musical language of Pleiades we shall find traces of works by karol Szymanowski. In Pleiades Twardowski uses similar solutions regarding the music texture, such as the high register of the violin playing the cantilena against the background of figurative arabesques of the piano. Irregular rhythm structure of the melodic line can also be encountered in Pleiades. The composition was first performed by Piotr Stawski (violin) and Maciej Grzybowski (piano) in Warsaw on 25th October 1993.

Lista utworów:
Plejady (Twardowski Romuald)

Okładka: Gwizdalanka Danuta, Historia muzyki, Podręcznik dla szkół muzycznych, XX wiek, z. 3

cena 45 zł.


nuty.pl

Gwizdalanka Danuta
Historia muzyki, Podręcznik dla szkół muzycznych, XX wiek, z. 3

polski Historia muzyki, Podręcznik dla szkół muzycznych, XX wiek, z. 3


Ilość stron:304
Format:165 x 235
Opracowanie na:książka
Rodzaj produktu:książka
Wersja językowa:wstępu: polska
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
AutorzyRedaktor: Leszczyńska-Zając Dorota
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL081045
Produkty podobne:Gwizdalanka Danuta - Historia muzki cz. 2 Podręcznik dla szkół muzycznych: Barok - Klasycyzm - Romantyzm
Gwizdalanka Danuta - Historia muzyki cz. 1 Podręcznik dla szkół muzycznych: Od antyku do opery barokowej

"Obfitość muzyki skomponowanej w XX wieku oraz jej ogromne zróżnicowanie sprawiły, że okresowi temu poświęcone są dwie książki. Wytyczną dla pierwszej, a więc tego tomu, jest podstawowy poziom wiedzy wymaganej przy egzaminie maturalnym z historii muzyki (...). Argumentem przemawiającym na rzecz tak obszernego omówienia repertuary powstałego w minionym stuleciu była chęć przybliżenia do czytelników muzyki uważanej niekiedy za "trudną", "niezrozumiałą", a nawet "brzydką". Oczywiście, rodzi to pytanie: czy muzykę można "zrozumieć"? Otóż w pewien sposób można, a służy temu poznanie technik kompozytorskich, czyli zasad według których kompozytorzy "składają dźwięki" - jak pisze Gwizdalanka we wstępie "Od Autora". Prezentowany podręcznik zawiera liczne fotografie, przykłady muzyczne, fragmenty partytur, ilustracje, rysunki, diagramy wykresy, które z pewnością przybliżą uczniom zagadnienia związane z muzyką XX wieku.


Lista utworów:
Historia muzyki, Podręcznik dla szkół muzycznych, XX wiek, z. 3 (Gwizdalanka Danuta)

Spis treści:

Od Autora
POCZĄTEK WIEKU
Kryzys tonalności
Claude Debussy: "muzyka jest cała z kolorów i rytmów"
Muzyka francuska
Kompozytorzy-impresjoniści
"Zegarmistrz" Ravel
Kalejdoskop stylów
Kwartowe akordy Skriabina
Włoska opera werystyczna
"Mołoda Polska" w muzyce
Symfonicy z Północy
Leos Janacek
Charles Ives: "Słyszę co innego!"
Repetytorium: na granicy epok
Przypisy
OKRES MIĘDZYWOJENNY I POWOJENNY
Igor Strwiński: patron epoki
Neoklasycyzm
Muzyka francuska: od zabawy do powagi
Bela Bartok: "wulkan pod kontrolą"
Folkloryzm
Siergiej Prokofiew: "melodia jest podstawą muzyki"
Karol Szymanowski: liryka, ekstaza i lechickość
Muzyka polska 1918-1956
Między tradycją a nowoczesnością
"Polscy paryżanie"
Powojenna dekada
Dodekafonia: logika i ekspresja
Arnold Schoenberg
Zasady dodekafonii
Alban Berg: liryka i dramat
Anton Webern: "kompozytor w pianissimo espressivo"
Muzyka niemiecka
Prostota i rzeczywistość
Paul Hindemith: od prowokatora do profesora
Dymitr Szostakowicz: "Beethoven XX wieku"
Muzyka coraz wyraźniej amorykańska
Repetytorium: różne oblicza nowoczesności sprzed lat
Przypisy
DRUGA POŁOWA XX WIEKU
Oliver Messiaen: kompozytor witraży
Symbioza tradycji i współczesności
Społeczna misja muzyki
W poszukiwaniu porządku
Druga awangarda
Fascynacja dodekafonią
Serializm, czyli maksimum kontroli
Muzyka elektroniczna
"Wynalazca" John Cage
Galeria nowatorów
Luigi Nono: muzyka i polityka
Pierre Boulez: "serializm to współczesny kontrapunkt"
Utwory i rytuały Karlheinza Stockhausena
Glissanda Iannisa Xenakisa
Chmury, przygody i zegary Ligetiego
Luciano Berio, czyli nowy głos
Teatr instrumentalny Mauricia Kagla
Witold Lutosławski: precyzja i porządek
Muzyka polska minionego półwiecza
Prekursorzy przemian
"Szkoła polska"
Krzysztof Penderecki
Henryk Mikołaj Górecki
Muzyka medytacyjna, malarska i narracyjna
Pokolenie postmodernistów
Redukcja i prostota
Pokkolenie docenione pod koniec stulecia
Spektralizm
Przypisy
Rzut oka w cztery szuflady z perspektywy minionego półwiecza
Zajrzyj do dwóch szuflad (psalmy, Orfeusz) z wiadomościami odkładanymi w nich w trzech tomach "Historii muzyki"
Interwały, strój i skale, czyli dźwiękowy budulec utworów muzycznych
Notacja, czyli "muzyka oglądana"
Poznaj, zastanów się, wybierz i zachęć innych
Wyobraź sobie że...
Słowniczek trudniejszych terminów
Indeks nazwisk
Bibliografia

Okładka: Weiner Agneszka, Karol Szymanowski - edukacyjne inspiracje

cena 43,95 zł.


nuty.pl

Weiner Agneszka
Karol Szymanowski - edukacyjne inspiracje

polski Karol Szymanowski - edukacyjne inspiracje


Ilość stron:212
Format:170 x 240
Rodzaj produktu:książka
Wersja językowa:polska
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL081503

Prezentowane w książce teksty nawiązują do ważnego, historycznego już dziś wydarzenia, Roku Karola Szymanowskiego. To jego sylwetka i dzieła stanowiły inspiracje dla autorów tekstów zawartych w publikacji. Mimo że metody projektów nie można traktować jako panaceum na współczesne problemy edukacji muzycznej, stanowić może ona jednak źródło wartościowych pomysłów dla twórczych działań.


Okładka: Noskowski Zygmunt, Suita polska op. 28 vol.1

cena 40,95 zł.


nuty.pl

Noskowski Zygmunt
Suita polska op. 28 vol.1

polski Suita polska op 28 vol.1


Ilość stron:31
Format:210 x 297
Opracowanie na:fortepian - 4 ręce
Obsada:Instrument (w nawiasie ilość materiałów wykonawczych)
Fortepian (1)
Rodzaj produktu:nuty drukowane
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
AutorzyEdytor: Prabucha-Firlej Anna
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL083177

Zygmunt Noskowski był kompozytorem, dyrygentem i pedagogiem.Urodził się 2 maja 1846 r. w Warszawie, zmarł 23 lipca 1909 r. tamże.Kształcił się początkowo u Jana Hornziela (skrzypce) , następnie w latach 1864-67 w Instytucie Muzycznym w Warszawie u Apolinarego Kątskiego (skrzypce), Stanisława Moniuszki (harmonia) i Franciszka Ciaffeiego (śpiew). W latach 1872-75 kontynuował naukę u Friedricha Kiela (kompozycja) i Richarda Würsta (instrumentacja) w Berlinie,dokąd wyjechał dzięki uzyskaniu stypendium Warszawskiego Towarzystwa Muzycznego. Od 1867.grał w orkiestrze Teatru Wielkiego w Warszawie, wstępując jako śpiewak i pianista. Prowadził żywą działalność w Warszawskim Towarzystwie Muzycznym. W listopadzie 1875 r. Towarzystwo urządziło jego koncert kompozytorski . W latach 1876-80 był dyrektorem Towarzystwa Śpiewaczego Bodan w Konstytucji, w latach 1881-1902 -dyrektorem Warszawskiego Towarzystwa Muzycznego.Działał jako dyrygent opery i drugi dyrygent Filharmonii Warszawskiej .W 1886 r. objął klasę kompozycji w Instytucie Muzycznym w Warszawie.Obdarzony wybitnym zmysłem pedagogicznym, wykształcił w ciągu 20 lat całe pokolenie kompozytorów polskich. Do uczniów jego należeli m.in.: Henryk Melcer, Witold Frieman, Grzegorz Fitelberg, Mieczysław Karłowicz, Karol Szymanowski, Ludomir Różycki.Obszerna twórczość Noskowskiego obejmuje dzieła symfoniczne i kameralne, utwory wokalno-instrumentalne oraz utwory fortepianowe.


Lista utworów:
Polonez op. 28 (Noskowski Zygmunt)
Kujawiak (Noskowski Zygmunt)
Mazur (Noskowski Zygmunt)
Kujawiak (Noskowski Zygmunt)

Okładka: Nowak Anna, Mazurek fortepianowy w muzyce polskiej XX wieku

cena 40 zł.


nuty.pl

Nowak Anna
Mazurek fortepianowy w muzyce polskiej XX wieku

polski Mazurek fortepianowy w muzyce polskiej XX wieku


Ilość stron:293
Format:170 x 240
Opracowanie na:książka z przykładami nutowymi
Rodzaj produktu:książka z przykładami nutowymi
Wersja językowa:polska
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL083831

Mazurek fortepianowy w muzyce polskiej XX wieku to książka obejmująca mazurki fortepianowe skomponowane w latach 1900-2000 przez kompozytorów, którzy deklarowali swą przynależność do polskiej kultury zarówno tworzonymi dziełami, jak i innymi formami ekspresji potwierdzającymi ich kulturową więź z Polską. Wobec zagmatwanych dwudziestowiecznych dziejów narodu polskiego, który dwukrotnie odzyskiwał i tracił swoją suwerenność państwową, był poddawany działaniom przesiedleńczym oraz innym formom społecznego nacisku, kryterium deklarowanej tożsamości narodowej pozwala objąć refleksją wszystkie dzieła wpisujące się w tę muzyczną tradycję, niezależnie od miejsca i okoliczności ich powstania.


Spis treści:

Żródła dwudziestowiecznego mazurka fortepianowego
Proces modelowania gatunku- geneza rytmów mazurkowych
Mazurek przed Chopinem- miedzy funkcyjnością a autonomią
Mazurek Chopinowski- paradygmat gatunku
Mazurek pochopinowski- idealizacja wzorca
Mazurek fortepianowy w XX wieku. Recepcja gatunku
W kręgu tradycji postromantycznej. Lata 1900- 1920
W poszukiwaniu nowej brzmieniowości. Lata 1920-1945
Asymilowanie nowych środków wyrazów. Lata 1945- 2000
Twórcy mazurów fortepianowych
Epigoni romantyzmu
Karol Szymanowski- twórca nowego idiomu brzmieniowego
Aleksander Tansman- paryski neoklasyk
Roman Maciejewski- niepokorny kontynuator
Witold Friemann- sukcesor romantycznej tradycji
Bogusław Szchaffer- modernista poszukujący
Henryk Mikołaj Górecki- nowy interpretator dziewietnastowiecznej tradycji
W nurcie nowej tradycji
Recepcja Chopina
Elementy stylu i dzieł Chopina
Melodyka
Toposy
Intonacje mazurkowe
Reminiscencje i zluzje
Cytaty
Rytmika
Składnia i forma
Idiomy stylistyczne i idee kierunkowe
Idiomy stylistyczne
Idee kierunkowe
Strategie dziedziczenia
Naśladowanie idiomu Chopinowskiego
Integrowanie elementów Chopinowskiego idiomu
Dialog z tradycja Chopinowską
Wartości, znaczenia, funkcje
Dwudziestowieczna poetyka gatunku
Środki tonalno- harmoniczne
Formuły melodyczne
Wzorce rytmiczne
Zasady kształtowania i idee formalne
Gatunkowe konotacje
Mazurek jako forma symboliczna
Aneks I. Polskie mazurki fortepianowe 1900-2000
Aneks II. Mazurki na fortepian- dyskografia
Aneks III. Mazurki na fortepian Jacka Rabińskiego. Źródła melodii ludowych
Literatura cytowana
Indeks
Spis przykładów nutowych, tabel i fotografii
Abstract

Okładka: Szymanowski Karol, II Symfonia B-dur op. 19, część druga - wersja pierwotna

cena 145 zł.


nuty.pl

Szymanowski Karol
II Symfonia B-dur op. 19, część druga - wersja pierwotna

polski II Symfonia B-dur op. 19, część druga - wersja pierwotna
angielski 2nd Symphony in B Flat Major Op. 19, Second Movement - Original Version
niemiecki II. Sinfonie B-Dur Op. 19, Zweiter Satz - Ursprüngliche Fassung


Ilość stron:116
Format:265 x 350
Opracowanie na:orkiestra symfoniczna (partytura)
Obsada:Instrument (w nawiasie ilość materiałów wykonawczych)
Partytura (1)
Flet piccolo (0)
Flet I (0)
Flet II (0)
Klarnet Es (0)
Klarnet B I (0)
Klarnet B II (0)
Klarnet basowy (0)
Obój I (0)
Obój III (0)
Obój II (0)
Fagot I (0)
Fagot II (0)
Kontrafagot (0)
Trąbka B I (0)
Trąbka B II (0)
Trąbka B III (0)
Róg F I (0)
Róg F II (0)
Róg F III (0)
Skrzypce I (0)
Skrzypce II (0)
Altówka (0)
Wiolonczela (0)
Kontrabas (0)
Tuba C (0)
Gong (0)
Kotły (0)
talerze (piatti) (0)
Trójkąt (0)
Puzon tenorowy suwakowy (0)
Rodzaj produktu:nuty drukowane
Wersja językowa:wstępu: polska, angielska, niemiecka
tytułów utworów: polska, angielska, niemiecka
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
AutorzyAutor wstępu: Chylińska Teresa
Redaktor: Chylińska Teresa
Kod produktu:NPL077884
Produkty podobne:

II Symfonię B-dur op. 19 Karol Szymanowski napisał w latach 1909 - 1910. Pierwsze szkice powstały w kwietniu 1909 r., szkic całości był gotowy we wrześniu 1909 r. Orkiestracja trwała od października 1909 r. do końca 1910 r., a nawet (ostatnie stronice części II) do początku 1911 r. Był to czwarty utwór Szymanowskiego na orkiestrę symfoniczną, po Uwerturze koncertowej E-dur op. 12 (1904 - 1905), nie doprowadzonej do kompletności I Symfonii f-moll op. 15 (1906 - 1907) i Pentezilei, pieśni na sopran i orkiestrę op. 18 do słów Stanisława Wyspiańskiego.
II Symfonia wykonana została po raz pierwszy w Warszawie 7 IV 1911 przez orkiestrę Filharmonii Warszawskiej pod dyrekcją Grzegorza Fitelberga, następnie pod tą samą batutą w Berlinie 1 XII 1911, Wiedniu 18 I 1912, Lipsku 29 I 1912 i Krakowie 25 IV 1912 (grała tu orkiestra Wiener Konzert - Verein). Mimo powodzenia u publiczności i uznania ze strony krytyków, jakie dzieło zdobyło, Szymanowski nie był zadowolony z szaty orkiestrowej II Symfonii. Wiele jednak czasu upłynęło, zanim znalazł wolną chwilę, by dokonać koniecznych, wedle niego, retuszy, redukcji i poprawek instrumentacyjnych, a nawet formalnych. Sposobność taka nadarzyła się w lipcu 1927 r., kiedy kompozytor przebywał w Chojnicach, majątku przyjaciół na Pomorzu, reperując zdrowie i nerwy, w latach 1926 - 1927 wyraźnie pogarszające się. Nie był w owym czasie zdolny do pracy twórczej, zajęcie się dawnym utworem stanowiło jej swoisty substytut.
II Symfonia składa się z dwóch części: I - Allegro moderato. Grazioso (350 taktów), oraz II - Lento. Temat z wariacjami (291 taktów), którą kończy Fuga. Finale. Allegro moderato molto energico (119 taktów).

Publikacja zawiera facsimile rękopisu.

Karol Szymanowski wrote the Second Symphony in B flat major Op. 19 in the years 1909 - 1910. The first sketches were made in April 1909 and a draft of the whole work was ready by September 1909. The orchestration occupied the composer from October 1909 until the end of 1910 and even (in the case of the last pages of the second movement) the beginning of 1911.
It was Szymanowski's fourth work for symphony orchestra following the Concert Overture in E major Op. 12 (1904 - 1905), the incomplete First Symphony in F minor Op. 15 (1906 - 1907) and Pentezilea, the song for soprano and orchestra Op. 18 to words by Stanisław Wyspiański.
The Second Symphony was performed for the first time in Warsaw on 7 April 1911 by the orchestra of the Warsaw Philharmonia conducted by Grzegorz Fitelberg and then under the same conductor in Berlin on 1 December 1911, Vienna on 18 January 1912, Leipzig on 29 January 1912 and Cracow on 25 April 1912 (where it was performed by the Wiener Konzert - Verein orchestra). In spite of its success with audiences and praise from the critics, Szymanowski was not pleased with the orchestration of the Second Symphony. Some considerable time elapsed, however, before he had the opportunity to make what he considered to be the necessary instrument and even formal revisions, reductions and amendments. The occasion arose in July 1927 when the composer was staying at Chojnice, an estate belonging to friends in Pomerania, rebuilding his health and nervous condition which, in the years 1926 - 1927, had markedly deteriorated. At thet time he was not capable of undertaking creative work and attending to the old piece provided him with a substitute.
The Second Symphony consists of two movements: - Allegro moderato. Grazioso (350 bars) and - Lento. Theme with Variations (291 bars), which leads without a break to the Fugue. Finale. Allegro moderato molto energico (119 bars).

Lista utworów:
II Symfonia B-dur op. 19 (Szymanowski Karol)

Okładka: Szymanowski Karol, Pieśń kurpiowska w transkrypcji na skrzypce i fortepian

cena 17 zł.


nuty.pl

Szymanowski Karol
Pieśń kurpiowska w transkrypcji na skrzypce i fortepian

polski Pieśń kurpiowska w transkrypcji na skrzypce i fortepian
angielski Kurpian Song - transcription for Violin and Piano


Ilość stron:8 + 2
Format:240 x 335
Opracowanie na:skrzypce i fortepian
Obsada:Instrument (w nawiasie ilość materiałów wykonawczych)
Skrzypce (1)
Fortepian (1)
Rodzaj produktu:nuty drukowane
Wersja językowa:tytułów utworów: polska, angielska
UWAGA: korzystanie z publikacji nie wymaga znajomości języka obcego, ponieważ publikacja nie zawiera opisów
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
AutorzyEdytor: Konarska Barbara
Redaktor: Chylińska Teresa
Transkrypcja: Kochański Paweł
Kod produktu:NPL080284

Cykl dwunastu "Pieśni Kurpiowskich" na głos z fortepianem Karol Szymanowski ukończył w 1932 roku. Pieśni powstały w oparciu o teksty ks. Władysława Skierkowskiego, pochodzące ze słynnego etnograficznego opracowania "Puszcza kurpiowska w pieśni". W obecnym wydaniu zawarto transkrypcję jednej z pieśni Kurpiowskiej na skrzypce z fortepianem.


Lista utworów:
Pieśń Kurpiowska (Szymanowski Karol)





Wyszukiwarka






Strona główna

Centrum Dystrybucji Nut nuty.pl
FRAZA s.c., ul. Łużycka 28a, 51-111 Wrocław
tel./fax (071) 325-82-11, tel. 372-66-68
Copyright 1997 - 2014 Fraza s.c., Wrocław, Poland