•Centrum Dystrybucji Nut•
System sklepów muzycznych
  

pokaż koszyk
Pomoc  Podręczniki  Utwory okolicznościowe  Nuty na instrumenty klawiszowe  Nuty na instrumenty strunowe  Nuty na instrumenty dęte drewniane i dęte blaszane  Nuty na instrumenty perkusyjne  Nuty na głosy solowe i chóry  Śpiewniki turystyczne, biesiadne i rockowe  Książki  Nuty na orkiestrę  Nuty na zespoły kameralne oraz rockowe  Inne 
Indeks autorów |  Wyszukiwarka |  Mapa serwisu 

Kaprys fis

Dostępne opracowania:

fortepian solo (1)
książka (2)
skrzypce i fortepian (1)
skrzypce solo (2)

Kaprys fis znajdziesz w 6 publikacjach wymienionych poniżej:


Okładka: Wieniawski Henryk, L'ecole moderne etudes-caprices pour violon seul, op. 10

cena 35,9 zł.


nuty.pl

Wieniawski Henryk
L'ecole moderne etudes-caprices pour violon seul, op. 10

francuski L'ecole moderne etudes-caprices pour violon seul, op. 10


Ilość stron:68
Format:230 x 305
Opracowanie na:skrzypce solo
Obsada:Instrument (w nawiasie ilość materiałów wykonawczych)
Skrzypce (1)
Rodzaj produktu:nuty drukowane
Wersja językowa:wstępu: polska, angielska
tytułów utworów: angielska, francuska
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL066124

W dorobku artystycznym Henryka Wieniawskiego, w sposób charakterystyczny dla wielu twórców XIX wieku, splata się kariera artysty muzyka z karierą kompozytorską, w obu też zakresach odnosił sukcesy. Postrzegany był jednak przede wszystkim jako skrzypek - wirtuoz: najpierw jako cudowne dziecko, a następnie fascynujący solista i kameralista występujący w wielu miejscach Europy i Ameryki Północnej.

As was characteristic of many nineteenth - century composers, Henryk Wieniawski's career as a composer was intertwined with his career as a performing artist. He achieved success in both domains, but was perceived above all as a virtuoso violonist: firstly as a Wunderkind, and later as a fascinating soloist and chamber musician appearing in many parts of Europe.

Lista utworów:
I Koncert skrzypcowy fis-moll op. 14 (Wieniawski H.)
II Koncert skrzypcowy op. 22 (Wieniawski H.)
Polonez D-dur op. 4 (Wieniawski H.)
Polonez D-dur op. 4(2) (Wieniawski H.)
II Wielki polonez koncertowy op. 21 (Wieniawski H.)
II Wielki polonez koncertowy op. 21(2) (Wieniawski H.)
Legenda op. 17 (Wieniawski H.)
Legenda op. 17(2) (Wieniawski H.)
Etiudy - kaprysy na skrzypce solo op. 10(3) (Wieniawski H.)
Etiudy - kaprysy na skrzypce z towarzyszeniem 2-gich skrzypiec op. 18 (Wieniawski H.)
Fantazja na motywach z opery "Faust" Gounoda op. 20 (Wieniawski H.)
Fantazja na motywach z opery "Faust" Gounoda op. 20(2) (Wieniawski H.)
Le Carnaval russe op. 11 (Wieniawski H.)
Grand caprice fantastique op. 1 (Wieniawski H.)
Allegro de sonate op. 2(4) (Wieniawski H.)
Souvenir de Posen op. 3 (Wieniawski H.)
Adagio elegiague op. 5 (Wieniawski H.)
Souvenir de Moscou op. 6 (Wieniawski H.)
Souvenir de Moscou op. 6(2) (Wieniawski H.)
Capriccio - Valse op. 7 (Wieniawski H.)
Grand duo polonais op. 8(5) (Wieniawski H.)
Romance sans paroles et Rondo elegant op. 9 (Wieniawski H.)
Dwa Mazurki salonowe op. 12 nr 1, 2 (Wieniawski H.)
Wariacje na temat własny op. 15 (Wieniawski H.)
Scherzo - Tarantella op. 16 (Wieniawski H.)
Dwa mazurki charakterystyczne op. 19 nr 1, 2 (Wieniawski H.)
Gigue op. 23 (Wieniawski H.)
Fabtaisie orientale op. 24 (Wieniawski H.)
Kujawiak (Wieniawski H.)
Reverie na altówkę i fortepian (Wieniawski H.)
Rozumiem, pieśń do słów Dionizego Minasowicza na głos i fort. (Wieniawski H.)
Romans Antoniego Rubinsteina pt. "Noc" (Wieniawski H.)

Okładka: Mendelssohn-Bartholdy Feliks, Piano Works, Vol. 2

cena 151,95 zł.


nuty.pl

Mendelssohn-Bartholdy Feliks
Piano Works, Vol. 2

polski Dzieła fortepianowe, z. 2
angielski Piano Works, Vol. 2
niemiecki Klavierwerke, Band 2
francuski Ouvres pour Piano, Vol. 2


Ilość stron:116
Format:230 x 305
Opracowanie na:fortepian solo
Obsada:Instrument (w nawiasie ilość materiałów wykonawczych)
Fortepian (1)
Rodzaj produktu:nuty drukowane
Wersja językowa:tytułów utworów: niemiecka
UWAGA: korzystanie z publikacji nie wymaga znajomości języka obcego, ponieważ publikacja nie zawiera opisów
Stopień trudności:7 w skali od 0 do 10
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
AutorzyEdytor: Kullak Theodor
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL076622
Produkty podobne:Mendelssohn-Bartholdy Feliks - Piano Works, Songs without Words, Vol. 1
Mendelssohn-Bartholdy Feliks - Piano Works, Vol. 3
Mendelssohn-Bartholdy Feliks - Piano Works, Vol. 5

Drugi zeszyt "Klavierwerke" zawiera wybrane kompozycje fortepianowe Feliksa Mendelssohna-Bartholdy (1809 - 1847) - niemieckiego kompozytora, pianisty i dyrygenta, tworzącego w okresie romantyzmu. Mendelssohn jest autorem wielu dzieł orkiestrowych (symfonii, uwertur - np. "Sen nocy letniej") oraz muzyki kameralnej. Jego słynne miniatury - "Pieśni bez słów" na fortepian wyznaczyły trop dla rozwoju romantycznej liryki instrumentalnej. W prezentowanym zbiorze znajdują się m. in. cykl siedmiu miniatur - "Sieben Charakterstücke" op. 7, trzy "Fantazje i kaprysy" op. 16, oraz cykl sześciu miniatur dla dzieci "Sechs Kinderstücke" op. 72.


Lista utworów:
Rondo capriccioso E-Dur (1824) op. 14 (Mendelssohn Bartholdy Felix)
Sechs Kinderstücke (Weihnachtsstücke): G-Dur (1847) op. 72 nr 1 (Mendelssohn Bartholdy Felix)
Andante cantibile e Presto agitato H-Dur (1838) (Mendelssohn Bartholdy Felix)
Trois Carpices: b-Moll (1833) op. 33 nr 3 (Mendelssohn Bartholdy Felix)
Trois Caprices: E-Dur (1835) op. 33 nr 2 (Mendelssohn Bartholdy Felix)
Trois Fantaisies ou Caprices: E-Dur (1829) op. 16 nr 3 (Mendelssohn Bartholdy Felix)
Trois Fantaisies ou Caprices: a-Moll (1829) op. 16 nr 1 (Mendelssohn Bartholdy Felix)
Trois Caprices: a-Moll (1834) op. 33 nr 1 (Mendelssohn Bartholdy Felix)
Charakterstück E-Dur (1827) -Leicht und luftig- op. 7 nr 7 (Mendelssohn Bartholdy Felix)
Charakterstück e-Moll (1827) -Sehnsüchtig- op. 7 nr 6 (Mendelssohn Bartholdy Felix)
Charakterstück A-Dur (1827) -Ernst, und mit steigender Lebhaftigkeit- op. 7 nr 5 (Mendelssohn Bartholdy Felix)
Charakterstück A-Dur (1827) -Schnell und beweglich- op. 7 nr 4 (Mendelssohn Bartholdy Felix)
Charakterstück D-Dur (1827) -Kräftig und feurig- op. 7 nr 3 (Mendelssohn Bartholdy Felix)
Charakterstück b-Moll (1827) -Mit heftiger Bewegung- op. 7 nr 2 (Mendelssohn Bartholdy Felix)
Charakterstück e-Moll (1827) -Sanft, mit Empfindung- op. 7 nr 1 (Mendelssohn Bartholdy Felix)
Capriccio fis-Moll (1825) op. 5 (Mendelssohn Bartholdy Felix)
Sechs Kinderstücke (Weihnachtsstücke): F-Dur (1847) op. 72 nr 6 (Mendelssohn Bartholdy Felix)
Sechs Kinderstücke (Weihnachtsstücke): g-Moll (1847) op. 72 nr 5 (Mendelssohn Bartholdy Felix)
Sechs Kinderstücke (Weihnachtsstücke): D-Dur (1847) op. 72 nr 4 (Mendelssohn Bartholdy Felix)
Trois Fantaisies ou Caprices: e-Moll (1829) -Scherzo- op. 16 nr 2 (Mendelssohn Bartholdy Felix)
Sechs Kinderstücke (Weihnachtsstücke): G-Dur (1847) op. 72 nr 3 (Mendelssohn Bartholdy Felix)
Sechs Kinderstücke (Weihnachtsstücke): Es-Dur (1847) op. 72 nr 2 (Mendelssohn Bartholdy Felix)

Okładka: Zganiacz-Mazur Liliana, Audycja muzyczne tom II.Tematy muzyczne

cena 20,95 zł.


nuty.pl

Zganiacz-Mazur Liliana
Audycja muzyczne tom II.Tematy muzyczne

polski Audycja muzyczne tom II.Tematy muzyczne


Ilość stron:132
Format:150 x 210
Opracowanie na:książka
Rodzaj produktu:nuty antykwaryczne
Wersja językowa:polska
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL078249
Produkty podobne:Zganiacz-Mazur Liliana - Audycja Muzyczne tom I. Tematy muzyczne 1
Zganiacz-Mazur Liliana - Audycja Muzyczne tom III. Tematy muzyczne cz.1
Zganiacz-Mazur Liliana - Audycje Muzyczne tom III. Tematy muzyczne część 2
Dudek Aleksandra - Audycje muzyczne, Program nauczania dla szkół muzycznych I stopnia
Zganiacz-Mazur Liliana - Audycje muzyczne, tom 1. Podstawy teorii literatury muzycznej
Zganiacz-Mazur Liliana - Audycje muzyczne, tom 2. Podstawy teorii literatury muzycznej
Zganiacz-Mazur Liliana - Audycje muzyczne, tom 3, Podstawy historii muzyki, cz. 1
Zganiacz-Mazur Liliana - Audycje muzyczne, tom 3. Podstawy historii muzyki - cz. 2
Grochowska Dorota - Audycje muzyczne. Materiały pomocnicze. Zeszyt ćwiczeń dla uczniów PSM I stopnia
Grochowska Dorota - Audycje muzyczne. Program nauczania dla PSM I stopnia

"Tematy muzyczne" stanowią wyjątkową propozycję w procesie kształcenia muzycznego w szkole muzycznej. Materiał oparty jest na całkowitym ujęciu historii muzyki. Znajdują się tu przykłady muzyczne kompozytorów żyjących w poszczególnych epokach . Utwory posiadają układ fortepianowy, natomiast w utworach z akompaniamentem orkiestry zastosowano układ trzech pięciolini.


Spis treści:

DZIAŁ I - FORMY MUZYCZNE
I.FAKTURA UTWORU MUZYCZNEGO
1.Bach J.S.-Inwencja dwugłosowa d-moll
2.Bach J.S.-Inwencja trzygłosowa C-dur
3.Bach J.S.-Fuga d-moll
4.Musorgski M.-Stary zamek (z suity "Obrazki z wystawy”)
5.Rossini J.-Uwertura do opery "Cyrulik sewilski"
6.Chopin F.-Nokturn Es-dur op. 9 nr 2
7.Bach J.S.-Gounod Ch.-Ave Maria
8.Mendelssohn-Bartholdy F.-IV Symfonia A-dur "Włoska"(cz. I)
9.Smetana B.-Uwertura do opery "Sprzedana narzeczona"
10.Haendel J.F.-Passacaglia z VII Suity klawesynowej.
II.FORMY POLIFONICZNE-IMITACJA
11.melodia popularna - Zegar (kanon 3-głosowy)
12.melodia popularna - Wieczorem (kanon 3-głosowy)
13.Haydn J.-Noc ciemna (kanon 3-głosowy)
14.Bach J.S.-Sarabanda z Suity fletowej h-moll
15.Bach J.S.-Inwencja dwugłosowa c-moll
16.Bach J.S.-Inwencja trzygłosowa e-moll
17.Bach J.S.-Preludium C-dur z I tomu Das wohltemperierte Klavier
18.Haendel J.F.-Preludium z III Suity klawesynowej
19.Bach J.S.-Fuga c-moll z I tomu Das wohltemperierte Klavier (CAŁOŚĆ)
20.Haendel J.F.-Fuga z III Suity klawesynowej d-moll (cz. II)
21.Bach J.S.-Fuga z I Sonaty skrzypcowej g-moll (cz. II).
III.SUITA BAROKOWA
22.Bach J.S.-II Suita francuska (CAŁOŚĆ).
IV.WARIACJE
23.Beethoven L.v.-Wariacje na temat szwajcarskiej melodii ludowej (CAŁOŚĆ)
24.Paganini N.-Kaprys a-moll nr 24
25.Beethoven L.v.-Sonata skrzypcowa A-dur "Kreutzerowska"(cz. II)
26.Mozart W.A.-Wariacje n. t. piosenki francuskiej "Ah, vous dirai-je maman"
27.Chopin F.-Wariacje "La ci darem la mano"op. 2
28.Haydn J.-Symfonia G-dur nr 94 "Z uderzeniem w kotły"(cz. II)
29.Haydn J.-Symfonia Es-dur nr 103 "Z werblem na kotłach"(cz. II).
V.ALLEGRO SONATOWE
30.Haydn Joseph-Sonata fortepianowa G-dur (cz. I) (CAŁOŚĆ)
31.Beethoven Ludwig van-V Symfonia (cz. I)
32.Mozart Wolfgang Amadeus-Koncert skrzypcowy A-dur (cz. I)
33.Chopin Fryderyk-I Koncert fortepianowy e-moll op. 11 (cz. I)
34.Chopin Fryderyk-II Koncert fortepianowy f-moll op. 21 (cz. I)
35.Schubert F.-VIII Symfonia h-moll "Niedokończona"(cz. I).
VI.FORMY JEDNOCZĘŚCIOWE
FORMY JEDNOCZĘŚCIOWE
36.Chopin F.-Nokturn E-dur op. 62 nr 2
37.Mendelssohn-Bartholdy F.-Nokturn (z suity "Sen nocy letniej”)
38.Brahms J.-Walc As-dur op. 39
39.Chopin F.-Grande valse brillante Es-dur op. 18
40.Chopin F.-Scherzo h-moll op. 20
41.Wieniawski H.-Scherzo-Tarantella
42.Chopin F.-Impromptu As-dur op. 29
43.Schubert F.-Impromptu Es-dur op. 90 nr 2
44.Chopin F.-Kołysanka Des-dur op. 57
45.Brahms J.-Kołysanka op. 49 nr 4
46.Schubert F.-Momente musicale cis-moll op. 94 nr 4
47.Schubert F.-Momente musicale f-moll op. 94 nr 5
48.Chopin F.-Ballada g-moll op. 23
49.Brahms J.-Ballada D-dur op. 10 nr 2
50.Chopin F.-Fantazja f-moll op. 49
51.Mendelssohn-Bartholdy F.-Fantazja fis-moll op. 28
52.Czajkowski P.-Pieśń bez słów op. 2 nr 3
53.Mendelssohn-Bartholdy F.-Wenecki gondolier (z cyklu "Pieśni bez słów”)
54.Karłowicz M.-Rapsodia litewska op. 11
55.Musorgski M.-Noc na Łysej Górze.
FORMY CYKLICZNE
56.Beethoven L.v.-Sonata cis-moll "Księżycowa"(cz. I, II, III)
57.Mozart W.A.-Symfonia g-moll KV 550 (cz. I, II, III, IV)
58.Chopin F.-II Koncert fortepianowy f-moll op. 21 (cz. I, II, III)
59.Stefani J.-Suita z wodewilu "Cud mniemany, czyli Krakowiacy i Górale”.
VII.KOMPOZYTORZY POPULARNYCH ETIUD I SONATIN
LITERATURA DZIECIĘCA
60.Chopin F.-Polonez g-moll (młodzieńczy)
61.Schumann R.-Piosenka sycylijska (z cyklu "Album dla młodzieży”)
62.Schumann R.-Szczęście (z cyklu "Sceny dziecięce”) 63.Czajkowski
P.-Chanson triste (z cyklu "Album dla młodzieży”)
64.Czajkowski P.-Walc (z cyklu "Album dziecięcy”)
65.Debussy C. - Kołysanka słonia (z cyklu "Kącik dziecięcy”).
LITERATURA NA FORTEPIAN
66.Grieg E.-Taniec norweski op. 35 (fortepian na 4 ręce)
67.Dvorák A.-Taniec słowiański e-moll op. 46 (fortepian na 4 ręce).
VIII.MUZYKA ABSOLUTNA I PROGRAMOWA
68.Mozart W.A.-Sonata fortepianowa G-dur KV 283 (cz. I)
69.Brahms J.-IV Symfonia e-moll op. 98 (cz. I)
70.Mozart W.A.-Koncert fortepianowy d-moll KV 466 (cz. I)
71.Vivaldi A.-Jesień-Cztery pory roku: Jesień (cz. III-"Polowanie”)
72.Saint-Saëns K. - Ptaszarnia (z suity "Karnawał zwierząt”)
73.Weber K.M.-Zaproszenie do tańca
74.Musorgski M.-Chatka Baby-Jagi na kurzej stopce (z suity "Obrazki z wystawy”).
IX.MUZYKA SCENICZNA
75.Moniuszko St.-Tańce góralskie (z III aktu opery "Halka”)
76.Czajkowski P.-Taniec arabski (z II aktu baletu "Dziadek do orzechów”)
77.Kurpiński K.-Mazur (z 1-aktowego baletu "Wesele w Ojcowie”)
78.Czajkowski P.-Walc z girlandami (z I aktu baletu "Śpiąca królewna”)
79.Delibes L.-Walc lalki (z II aktu baletu "Coppelia”)
80.Mozart W.A.-Uwertura do opery "Wesele Figara"
81.Weber K.M.-Uwertura do opery "Oberon"
82.Wagner R.-Uwertura do opery "Tannhäuser"
83.Moniuszko St.-Recytatyw i Aria Stefana z kurantem (z opery "Straszny dwór”)
84.Moniuszko St.-Aria Hrabiny (z II aktu opery "Hrabina”)
85.Rossini J.-Cavatina Rozyny (z I aktu opery "Cyrulik sewilski”)
86.Czajkowski P.-Polonez (z II aktu opery "Eugeniusz Oniegin”)
87.Verdi G.-Chór niewolników (z III aktu opery "Nabucco”)
88.Strauss J.-Aria Adeli (z II aktu operetki "Zemsta nietoperza”)
89.Strauss J.-Aria Sandora (z I aktu operetki "Baron cygański”)
90.Zeller K.-Piosenka Adama (z II aktu operetki "Ptasznik z Tyrolu”)
91.Offenbach J.-Aria Pericholi (Aria ze śmiechem) (z I aktu operetki "Perichola”)
92.Offenbach J.-Kankan (z II aktu operetki "Orfeusz w piekle”).
DZIAŁ II-TAŃCE
I.TAŃCE STYLIZOWANE
93.Beethoven L.v.-Menuet G-dur
94.Boccherini L.-Menuet z Kwintetu smyczkowego op. 13 nr 5
95.Mozart W.A.-Eine kleine Nachtmusik KV 525 (cz. III)
96.Mozart W.A.-Koncert skrzypcowy A-dur KV 219 (cz. III)
97.Haydn J.-Symfonia G-dur nr 94 "Z uderzeniem w kotły"(cz. III)
98.Haydn J.-Symfonia Es-dur nr 103 "Z werblem na kotły"(cz. III)
99.Martini P.-Gawot G-dur
100.Lully J.B.-Gawot a-moll
101.Thomas A.-Gawot (z II aktu opery "Mignon”)
102.Chopin F.-Walc a-moll op. 34 nr 2
103.Strauss J.-Opowieści lasku wiedeńskiego
104.Smetana B.-Polka (z I aktu opery "Sprzedana narzeczona”)
105.Dvorák A.-Taniec słowiański E-dur
106.Chopin F.-Bolero a-moll op. 19
107.Auber D.F.-Bolero (z opery "Niema z Portici”)
108.Chopin F.-Tarantella As-dur op. 43
109.Gordigiani L.-Ave Maria
110.Czajkowski P.-Kaprys włoski op. 45
111.Zarębski J.-Tarantella op. 25
112.Mendelssohn-Bartholdy F.-Marsz weselny (z suity "Sen nocy letniej”)
113.Wagner R.-Marsz weselny (z III aktu opery "Lohengrin”)
114.Beethoven L.v.-Marsz żałobny z III Symfonii Es-dur (cz. II)
115.Chopin F.-Marsz żałobny z Sonaty fortepianowej b-moll (cz. III)
116.Mozart W.A.-Marsz turecki z Sonaty fortepianowej A-dur KV (cz. III)
117.Czajkowski P.-Marsz (z baletu "Dziadek do orzechów”)
118.Verdi G.-Marsz triumfalny (z II aktu opery "Aida”)
119.Strauss J. ojciec-Marsz Radetzky`ego.
II.POLSKIE TAŃCE LUDOWE I STYLIZOWANE
120.melodia popularna - Polonez 3 Maja
121.melodia popularna - Trzeci Maj
122.Chopin F.-Polonez As-dur op. 53
123.Moniuszko St.-Aria Miecznika (z II aktu opery Straszny dwór”)
124.Moniuszko St.-Aria Chorążego (z III aktu opery "Hrabina”)
125.Chopin F.-Polonez B-dur (młodzieńczy)
126.Ogiński M.K.-Polonez a-moll "Pożegnanie Ojczyzny"
127.Noskowski Z.-Polonez elegijny "W starym dworku"
128.Wieniawski H.-Polonez D-dur
129.melodia popularna - Krakowiak (z 1794 roku)
130.melodia popularna - Przybyli ułani
131.Chopin F.-Rondo á la Krakowiak op. 14
132.Chopin F.-I Koncert fortepianowy e-moll op. 11 (cz. III)
133.melodia popularna - Uciekła mi przepióreczka
134.melodia popularna - Boli mnie noga w biedrze
135.Wieniawski H.-Obertas op. 19 nr 2
136.melodia popularna - Czerwone jabłuszko
137.melodia popularna - Ty pójdziesz górą
138.Wieniawski H.-Kujawiak a-moll
139.melodia popularna - Jeszcze jeden mazur dzisiaj
140.melodia popularna - Mazur wojenny
141.Moniuszko St.-Mazur (z IV aktu opery "Straszny dwór”)
142.Moniuszko St.-Mazur (z I aktu opery "Halka”)
143.Chopin F.-Rondo á la Mazur
144.Chopin F.-Mazurek B-dur op. 7 nr 1
145.Chopin F.-Mazurek a-moll op. 7 nr 2
146.Skriabin A.-Mazurek fis-moll op. nr 2
147.Zarzycki A.-Mazurek G-dur op. 26
148.Zarzycki A.-Mazurek E-dur op. 39.
III.STYLIZACJA MUZYKI LUDOWEJ RÓŻNYCH NARODÓW
149.Albeniz I. -Tango (z suity "Hiszpania”)
150.Bizet G.-Habanera (z I aktu opery "Carmen”)
151.Brahms J.-Taniec węgierski nr 7
152.Liszt F.-VI Rapsodia węgierska
153.Glinka M.-Fantazja na tematy rosyjskie "Kamarinskaja"
154.Grieg E.-Taniec norweski op. 38 nr 5
155.Rimski-Korsakow N.-Pieśń indyjska (z IV obrazu opery "Sadko”)
156.Smetana B.-Wełtawa (z cyklu "Moja Ojczyzna”-cz. II)
157.Dvorak A.-Taniec słowiański e-moll
158.Noskowski Z.-Step.

Okładka: Zganiacz-Mazur Liliana, Audycje Muzyczne tom III. Tematy muzyczne  część 2

cena 9,95 zł.


nuty.pl

Zganiacz-Mazur Liliana
Audycje Muzyczne tom III. Tematy muzyczne część 2

polski Audycje Muzyczne tom III. Tematy muzyczne część 2


Ilość stron:64
Format:150 x 210
Opracowanie na:książka
Rodzaj produktu:książka
Wersja językowa:polska
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL078251
Produkty podobne:Zganiacz-Mazur Liliana - Audycja Muzyczne tom I. Tematy muzyczne 1
Zganiacz-Mazur Liliana - Audycja muzyczne tom II.Tematy muzyczne
Zganiacz-Mazur Liliana - Audycja Muzyczne tom III. Tematy muzyczne cz.1
Dudek Aleksandra - Audycje muzyczne, Program nauczania dla szkół muzycznych I stopnia
Zganiacz-Mazur Liliana - Audycje muzyczne, tom 1. Podstawy teorii literatury muzycznej
Zganiacz-Mazur Liliana - Audycje muzyczne, tom 2. Podstawy teorii literatury muzycznej
Zganiacz-Mazur Liliana - Audycje muzyczne, tom 3, Podstawy historii muzyki, cz. 1
Zganiacz-Mazur Liliana - Audycje muzyczne, tom 3. Podstawy historii muzyki - cz. 2
Grochowska Dorota - Audycje muzyczne. Materiały pomocnicze. Zeszyt ćwiczeń dla uczniów PSM I stopnia
Grochowska Dorota - Audycje muzyczne. Program nauczania dla PSM I stopnia

"Tematy muzyczne" stanowią wyjątkową propozycję w procesie kształcenia muzycznego w szkole muzycznej. Materiał oparty jest na całkowitym ujęciu historii muzyki. Znajdują się tu przykłady muzyczne kompozytorów żyjących w poszczególnych epokach . Utwory posiadają układ fortepianowy, natomiast w utworach z akompaniamentem orkiestry zastosowano układ trzech pięciolini.


Spis treści:

SZKIOŁA ROSYJSKA
1.Glinka M. -Uwertura do opery "Rusłan i Ludmiła"
2.Glinka M. -Fantazja na tematy rosyjskie "Kamarinskaja"
3.Bałakiriew M. -Islamey
4.Borodin A. -Tańce połowieckie z II aktu opery "Kniaź Igor"
5.Musorgski M. -Obrazki z wystawy: Promenada, Ogrody w Tuileries, Bydło,
Samuel Goldenberg i Szmul, Taniec kurcząt w skorupkach, Wielka Brama Kijowska
6.Musorgski M. -Noc na Łysej Górze
7.Rimski-Korsakow N. -Lot trzmiela z opery "Bajka o carze Sałtanie"
8.Rimski-Korsakow N. -Pieśń indyjska z opery "Sadko"
9.Rimski-Korsakow N. -Szecherezada (cz. II)
10.Cui C. -Mazurek C-dur
11.Czajkowski P. -Pieśń bez słów op. 2 nr 3
12.Czajkowski P. -Jezioro łabędzie: Temat łabędzi, Taniec hiszpański, Taniec neapolitański
13.Czajkowski P. -Dziadek do orzechów: Taniec chiński, Taniec pastuszków, Walc kwiatów (Temat II)
14.Czajkowski P. -I Koncert fortepianowy b-moll op. 23 (cz. I)
15.Czajkowski P. -Koncert skrzypcowy D-dur op. 35 (cz. II)
16.Czajkowski P. -Kaprys włoski op. 45
17.Czajkowski P. -Serenada G-dur (cz. II)
18.Czajkowski P. -IV Symfonia f-moll (cz. III)
19.Czajkowski P. -VI Symfonia h-moll "Patetyczna" (cz. I).
SZKOŁA CZESKA
20.Smetana B. -Uwertura do opery "Sprzedana narzeczona"
21.Smetana B. -Polka z I aktu opery "Sprzedana narzeczona"
22.Smetana B. -Wełtawa z cyklu "Moja Ojczyzna"
23.Dvorák A. -Taniec słowiański e-moll
24.Dvorák A. -Humoreska Ges-dur op. 101 nr 7
25.Dvorák A. -Koncert skrzypcowy a-moll op. 53 (cz. I)
26.Dvorák A. -Koncert wiolonczelowy h-moll (cz. I)
27.Dvorák A. -IX Symfonia e-moll "Z Nowego Świata" (cz. I, II).
SZKOŁA WĘGIERSKA
28.Liszt F. -Tarantella z cyklu "Wenecja i Neapol"
29.Liszt F. -III Nokturn "Marzenie miłosne"
30.Liszt F. -Wielka etiuda nr 3 "La Campanella"
31.Liszt F. -VI Rapsodia węgierska
32.Liszt F. -II Rapsodia węgierska
33.Liszt F. -XV Rapsodia węgierska: Marsz Rakoczego
34.Liszt F. -I Koncert fortepianowy Es-dur (cz. I).
SZKOŁA HISZPAŃSKA
35.Albéniz I. -Cordoba z cyklu "Śpiewy hiszpańskie"
36.Albéniz I. -Asturias z cyklu "Suita hiszpańska"
37.Granados E. -Andaluza z cyklu "Tańce hiszpańskie".
SZKOŁA NORWESKA
38.Grieg E. -Do wiosny
39.Grieg E. -Motyl
40.Grieg E. -Ja kocham cię
41.Grieg E. -I Suita "Peer Gynt" -Poranek (cz. I)
42.Grieg E. -II Suita "Peer Gynt" -Pieśń Solvejgi (cz. IV)
43.Grieg E. -Koncert fortepianowy a-moll (cz. I).
SZKOŁA POLSKA
44.Moniuszko St. -Prząśniczka
45.Moniuszko St. -Znasz-li ten kraj
46.Moniuszko St. -Przylecieli sokołowie
47.Moniuszko St. -Postój, piękna gołąbeczko
48.Moniuszko St. -Uwertura do opery "Halka"
49.Moniuszko St. -Aria Halki z I aktu opery "Halka"
50.Moniuszko St. -Kurant z III aktu opery "Straszny dwór"
51.Moniuszko St. -Aria Chorążego z III aktu opery "Hrabina"
52.Moniuszko St. -Bajka.
KOMPOZYTORZY ROSYJSCY
53.Rubinstein A.-Melodia
54.Rubinstein A.-Noc (Romanza) op. 44 nr 1
55.Skriabin A.-Mazurek fis-moll op. 3 nr 2
56.Skriabin A.-Preludium nr 18 z cyklu "24 Preludia".
KOMPOZYTORZY POLSCY
57.Noskowski Z. -Śpiewnik dla dzieci: Zima -Zła zima
58.Noskowski Z. -Śpiewnik dla dzieci: Wiosna -Śmigus
59.Noskowski Z. -Śpiewnik dla dzieci: Lato -Poranek
60.Noskowski Z. -Śpiewnik dla dzieci: Jesień -Dobranoc
61.Noskowski Z. -Step
62.Noskowski Z. -Morskie Oko
63.Gall J.K.-Dziewczę z buzią jak malina op. 1 nr 3
MUZYKA PRZEŁOMU XIX I XX WIEKU
KOMPOZYTORZY POLSCY
64.Żeleński W. -Aria Janka z opery "Janek"
65.Żeleński W. -W Tatrach
66.Moszkowski M.-Bolero z cyklu "Tańce hiszpańskie"
67.Statkowski R.-Preludium e-moll op. 37 nr 4
68.Statkowski R.-Preludium G-dur op. 37 nr 3
69.Melcer-Szczawiński H.-Walc á la Chopin
70.Melcer-Szczawiński H.-Quasi Mazurka.
MŁODA POLSKA
71.Karłowicz M. -Zasmuconej op. 1 nr 1
72.Karłowicz M. -Serenada
73.Karłowicz M. -Koncert skrzypcowy A-dur (cz. III)
74.Karłowicz M. -Rapsodia litewska op. 11.
MUZYKA XX WIEKU
ŚWIATOWI KOMPOZYTORZY MUZYKI WSPÓŁCZESNEJ
75.Satie E.-Les Pantins dansent
76.Satie E.-Avant-derniéres penseés (Next-to-last thoughts).

Okładka: Lipiński Karol, Impromptus na skrzypce

cena 30 zł.


nuty.pl

Lipiński Karol
Impromptus na skrzypce

angielski Impromptus na skrzypce


Ilość stron:12
Format:210 x 295
Opracowanie na:skrzypce solo
Obsada:Instrument (w nawiasie ilość materiałów wykonawczych)
Skrzypce (1)
Rodzaj produktu:nuty drukowane
Wersja językowa:biografii: polska, angielska
tytułów utworów: angielska
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
AutorzyRedaktor: Jurecka Krystyna
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL083198

Karol Lipiński-Skrzypek, kompozytor i dyrygent. Urodzony 30 października 1790 w Radzyniu (Podlasie), zmarł 16 grudnia 1861 w Urłowie koło Lwowa.
Naukę gry na skrzypcach rozpoczął w wieku pięciu lat pod kierunkiem ojca. W 1799 wraz z rodziną przeniósł się do Lwowa. Tu grał jako koncertmistrz w prowadzonej przez ojca orkiestrze pałacowej hr. Adama Starzeńskiego. Dodatkowo zainteresował się wiolonczelą i równie szybko jak na skrzypcach zdobył umiejętność gry na tym instrumencie. W 1809 objął stanowisko koncertmistrza, a w 1811 został kapelmistrzem orkiestry teatru operowego. W 1814 wyjechał do Wiednia, gdzie spotkał się z Ludwikiem Spohrem, niemieckim skrzypkiem i kompozytorem. Za jego namową Lipiński zdecydował się na karierę skrzypka-wirtuoza, zrezygnował z dotychczasowej pracy w lwowskim teatrze i poświęcił się wyłącznie doskonaleniu techniki skrzypcowej oraz przygotowaniu repertuaru.
W 1817 Karol Lipiński wystąpił we Lwowie, a następnie wybrał się w podróż artystyczną przez Węgry i Chorwację do Włoch - koncertował w Wenecji, Mediolanie, Padwie, Weronie i Piacenzy. W Piacenzy w kwietniu 1818 dwukrotnie wystąpił wspólnie z Niccolo Paganinim. Podczas kilkuletniego tournée artystycznego koncertował we Lwowie, Kijowie, Krzemieńcu, Kamieńcu Podolskiego, Wilnie, Krakowie, Wrocławiu, Poznaniu, Lipsku, Berlinie, Moskwie i Petersburgu, wszędzie zdobywając wielki aplauz. Na przełomie 1827-28 wystąpił z koncertami w Warszawie, po których otrzymał nominację na pierwszego skrzypka Dworu Królestwa Polskiego, a w 1831 Dworu Carskiego. W Warszawie ponownie koncertował w maju 1829 podczas uroczystości koronacji cara Mikołaja I - wówczas to znów zagrał z Paganinim.
W 1830 Lipiński na trzy lata zawiesił działalność koncertową i poświęcił się dalszemu doskonaleniu gry. W następnych latach wznowił tournée artystyczne po całej Europie, grał w Lipsku, Frankfurcie nad Menem, Paryżu (gdzie w urządzeniu koncertu pomógł mu Fryderyk Chopin), Londynie, Manchesterze, Wrocławiu. Po występach w Wiedniu, jako dowód uznania dla mistrzowskiej gry, otrzymał tytuł honorowego obywatela tego miasta.
W 1839 osiadł na stałe w Dreźnie, gdzie przez dwadzieścia lat pełnił funkcję koncertmistrza orkiestry króla saskiego Fryderyka Augusta. Uczestniczył także w wielu koncertach symfonicznych i kameralnych (m.in. grał z Ferencem Lisztem), podróżował do Lwowa, Kijowa i Warszawy oraz zajmował się pracą pedagogiczną (w 1845 opiekował się 14-letnim Józsefem Joachimem, zaś w 1848 13-letnim Henrykiem Wieniawskim).
Od 1846 z powodu choroby reumatycznej zaczął ograniczać stopniowo działalność koncertową. W 1854, za wybitne zasługi dla dworu królewskiego, został odznaczony Rycerskim Orderem księcia Alberta. Po przejściu na emeryturę w 1861 przeniósł się do swojego majątku Urłów koło Lwowa. Tu zorganizował szkołę muzyczną dla uzdolnionych dzieci chłopskich.

Ważniejsze kompozycje:

•"Dwa polonezy" op. 1 na skrzypce i orkiestrę
•"Siciliano varié" op. 2 na kwartet smyczkowy
•"Symfonia Es-dur" op. 2 nr 1 (przed 1810)
•"Symfonia C-dur" op. 2 nr 2 (przed 1810)
•"Symfonia B-dur" op. 2 nr 3 (przed 1810)
•"Sonet" na orkiestrę (przed 1810)
•"Favorite-Mazurka" na orkiestrę (przed 1810)
•"Szlachta czynszowa czyli Kłótnia o wiatr", opera (1810-14)
•"Dwa kaprysy" op. 3 na skrzypce i fortepian lub skrzypce solo
•"Wariacje G-dur" op. 4 na kwartet smyczkowy
•"Wariacje g-moll" op. 5 na skrzypce i orkiestrę
•"Trzy polonezy" op. 5 na fortepian
•"Polonez koncertowy" op. 6 na skrzypce i orkiestrę
•"Rondo alla Polacca E-dur" op. 7 na skrzypce i orkiestrę (przed 1817)
•'Trio na dwoje skrzypiec i wiolonczelę" op. 8 (1821)
•"Trzy polonezy" op. 9 na skrzypce i kwartet smyczkowy
•'Trzy kaprysy" op. 10 na skrzypce i fortepian lub skrzypce solo
•"Wariacje na temat z opery 'Kopciuszek' Rossiniego" op. 11 na skrzypce i orkiestrę
•"Trio na dwoje skrzypiec i wiolonczelę A-dur" op. 12
•"Ronda alla Polacca" op. 13 na skrzypce i orkiestrę
•"Koncert na skrzypce i orkiestrę fis-moll" op. 14 (1822)
•"Wariacje na temat z opery 'Pirat' Belliniego" op. 15 na skrzypce i orkiestrę (ok. 1820-24)
•"Duet na temat z opery 'Il Crociati di Egitto' Meyerbeera" op. 16 na skrzypce i orkiestrę (ok. 1820-24)
•"Rondo alla Polacca na temat pieśni polskich" op. 17 na skrzypce i orkiestrę (ok. 1820-24)
•"Rondeau de concert" op. 18 na skrzypce i orkiestrę (ok. 1820-24)
•"Wariacje na temat kawatiny z opery 'Cyrulik sewilski' Rossiniego" na skrzypce i orkiestrę (ok. 1820-24)
•"Souvenir de la mer Baltique, Divertissements" op. 19 na skrzypce i fortepian lub skrzypce solo
•"Koncert na skrzypce i orkiestrę D-dur 'Wojskowy'" op. 21 (ok. 1826)
•"Variations de bravoure sur une Romance militaire" op. 22 na skrzypce i orkiestrę
•"Fantaisie et variations op. 23 na motywach z opery 'Lunatyczka' Belliniego" na skrzypce i orkiestrę (ok. 1824)
•"Rodacy we Wszechnicy Wrocławskiej" na 4 głosy (1826)
•"Koncert na skrzypce i orkiestrę e-moll" op. 24 (1830-33)
•"Adagio elegiaco" op. 25 na skrzypce i orkiestrę
•"Fantazja i wariacje na motywach z opery 'Hugenoci' Meyerbeera" op. 26 na skrzypce i orkiestrę
•"Trzy kaprysy" op. 27 na skrzypce i fortepian lub skrzypce solo
•"Wielka fantazja na motywach z opery 'Purytanie' Belliniego" op. 28 na skrzypce i orkiestrę
•"Polonoise guerriére" op. 29 na orkiestrę (1837)
•"Trzy kaprysy" op. 29 na skrzypce i fortepian lub skrzypce solo
•"Fantazja na temat z opery 'Ernani' Verdiego" op. 30 na skrzypce i fortepian lub skrzypce solo (ok. 1845)
•"Fantazja na temat arii neapolitańskich" op. 31 na skrzypce i fortepian lub skrzypce solo
•"Koncert na skrzypce i orkiestrę A-dur" op. 32 (1844)
•'Fantazja na motywach z opery 'Krakowiacy i Górale' Stefaniego" op. 33 na skrzypce i orkiestrę (przed 1826)
•"Impromptus" op. 34 na skrzypce i fortepian lub skrzypce solo (ok. 1842r)


Lista utworów:
Impromptu no.1 (Lipiński Karol)

Okładka: Lipiński Karol, Souvenir de la Mer Baltique op.19

cena 39 zł.


nuty.pl

Lipiński Karol
Souvenir de la Mer Baltique op.19

francuski Souvenir de la Mer Baltique op.19


Ilość stron:16 + 3
Format:210 x 297
Opracowanie na:skrzypce i fortepian
Obsada:Instrument (w nawiasie ilość materiałów wykonawczych)
Skrzypce (1)
Fortepian (1)
Rodzaj produktu:nuty drukowane
Wersja językowa:biografii: polska, angielska
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
AutorzyAutor okładki: Pabisiak Barbara
Redaktor: Jurecka Krystyna, Czerwińska - Szymula Bogna
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL083259

Karol Józef Lipiński (ur. 30 października 1790 w Radzyniu Podlaskim na Lubelszczyźnie, zm. 16 grudnia 1861 w Urłowie) - polski skrzypek, kompozytor i pedagog.
Od wczesnego dzieciństwa zdradzał wybitne zdolności muzyczne. Gry na skrzypcach uczył się od piątego roku życia - początkowo od ojca Feliksa (1765-1847) (kapelmistrza orkiestry w majątku Potockich w Radzyniu Podlaskim koło Lublina).
Po przeniesieniu się Lipińskich w 1799 roku do Lwowa grał w orkiestrze prowadzonej przez ojca w domu Adama Starzeńskiego oraz w zespołach kameralnych. Pod koniec 1809 r. Lipiński został zaangażowany na stanowisko koncertmistrza orkiestry teatru niemieckiego we Lwowie ( Obowiązujący do 1842 roku przywilej teatralny obejmował tylko teatr niemiecki - polscy aktorzy działali wyłącznie na podstawie nie zawsze formalnych umów z przedsiębiorcami austriackimi). Po dwóch latach pracy w orkiestrze został jej kapelmistrzem. We Lwowie mieszkał przez 40 lat do 1839 r., pracując jako dyrygent, a potem dyrektor orkiestry. We Lwowie powstała zdecydowana większość jego kompozycji, m.in. symfonie, trzy koncerty skrzypcowe, kaprysy, polonezy.
Około 1810 roku powstały pierwsze autorskie utwory Lipińskiego: 3 symfonie Es-dur, B-dur, Uwertura D-dur. W 1812 roku odbył podróż do Warszawy, aby zapoznać się z pracą teatru operowego.
W roku 1814 wyjechał do Wiednia, aby poznać sławnego wówczas niemieckiego skrzypka-wirtuoza Ludwika Spohra. Po tym spotkaniu postanowił obrać karierę koncertującego skrzypka, zaś po powrocie do Lwowa porzucił pracę w teatrze i zajął się doskonaleniem gry na skrzypcach. Równocześnie tworzy i zajmuje się działalnością pedagogiczną.
Pod koniec października 1817 r. udaje się na koncerty do Włoch. Spotał się z Paganinim w 1818 r. (wspólnie koncertowali dwukrotnie 17 kwietnia i 24 maja 1818 r.).
W latach 1819-1824 koncertował w Kijowie, Krakowie, Poznaniu, Berlinie, Lipsku i Wrocławiu, Wilnie, Krzemieńcu i Kamieńcu Podolskim. W tym czasie powstały liczne jego utwory.
W 1823 r. koncertował w Kijowie wspólnie z Marią Szymanowską. Występował w Warszawie w grudniu 1827 i na początku 1828 r. dając sześć koncertów w Teatrze Narodowym, po których otrzymał nominację na pierwszego skrzypka Dworu Królewsko-Polskiego.
W 1829 r. podczas uroczystości koronacyjnych Mikołaja I, na które przybył również Paganini obaj artyści koncertowali wywołując w prasie warszawskiej gorącą polemikę na temat wyższości ich gry. Lipiński po powrocie z Warszawy zaniechał koncertowania i poświęcił się pracy kompozytorskiej. W 1834 r. rozpoczął występy z nowym repertuarem w Warszawie i Poznaniu, w 1835 roku udał się na półtoraroczną podróż artystyczna na Zachód. W Lipsku sprawował stanowisko koncertmistrza w słynnej orkiestrze Gewandhaus. Stamtąd udał się do Paryża. Koncertował niewiele z powodu długiej naprawy uszkodzonych skrzypiec. Z Paryża przeniósł się z koncertami do Anglii (Londyn, Manchester).
W latach 1837-1839 poczynił starania o stanowisko koncertmistrza kapeli króla saskiego w Dreźnie, które otrzymał w 1839 r. Niemal do ostatnich dni swego życia działalności jego związana była z tym miastem.
Współpracował z R. Wagnerem, przyjaźnił się z R. Schumannem. W Dreźnie powstały jego ostatnie utwory.Tutaj też rozwinął swoją działalność pedagogiczną kształcąc wielu skrzypków i opiekując się młodymi talentami (H. Wieniawski). Paganini zapytany, kto według niego jest najlepszym skrzypkiem na świecie odpowiedział: "Nie wiem kto jest najlepszy, ale Lipiński ma na pewno drugie miejsce".
Zmarł z powodu astmy.
Największe dzieła:
•Wariacje na tematy z opery "Kopciuszek" Rossiniego op. 10
•Rondo alla polacca op. 13
•I Koncert skrzypcowy fis-moll op. 14
•II Koncert skrzypcowy D-dur (Concerto militaire; Wojskowy) op. 21
•Variations de Bravoure op. 22
•Fantazja i wariacje na tematy z opery "Lunatyczka" Belliniego op. 23
•Fantazja na motywach opery "Krakowiacy i Górale" Stefaniego op. 33
•III Koncert skrzypcowy e-moll op.24
•IV Koncert skrzypcowy A-dur op.32















Lista utworów:
Souvenir de la mer baltique op. 19 (Lipiński Karol)





Wyszukiwarka






Strona główna

Centrum Dystrybucji Nut nuty.pl
FRAZA s.c., ul. Łużycka 28a, 51-111 Wrocław
tel./fax (071) 325-82-11, tel. 372-66-68
Copyright 1997 - 2014 Fraza s.c., Wrocław, Poland