•Centrum Dystrybucji Nut•
System sklepów muzycznych
  

pokaż koszyk
Pomoc  Podręczniki  Utwory okolicznościowe  Nuty na instrumenty klawiszowe  Nuty na instrumenty strunowe  Nuty na instrumenty dęte drewniane i dęte blaszane  Nuty na instrumenty perkusyjne  Nuty na głosy solowe i chóry  Śpiewniki turystyczne, biesiadne i rockowe  Książki  Nuty na orkiestrę  Nuty na zespoły kameralne oraz rockowe  Inne 
Indeks autorów |  Wyszukiwarka |  Mapa serwisu 

Jednak do pary

Dostępne opracowania:

2 fortepiany (1)
fortepian - 4 ręce (1)
fortepian solo (4)
gitara solo (3)
głos i akompaniament fortepianowy (1)
głosy wokalne solowe (SmezzoSTBarB), chór (SATB) i fortepian (partytura) (2)
głosy wokalne solowe (TB), chór (SATB) i organy (1)
książka (3)
obój i fortepian (1)
skrzypce i fortepian (3)
zespół smyczkowy (partytura + głosy) (1)
zespół wokalno - instrumentalny (głosy: sopran lub alt, tenor lub baryton, flet poprzeczny i fortepian) (1)

Jednak do pary znajdziesz w 23 publikacjach wymienionych poniżej:


Okładka: Clarson-Leach Robert, Berlioz Hektor

cena 33,65 zł.


nuty.pl

Clarson-Leach Robert
Berlioz Hektor

Ilość stron:152
Format:170 x 240
Rodzaj produktu:książka
Wersja językowa:polska
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
Kod produktu:NPL049277

Niezwykle barwna i kontrowersyjna osobowość Berlioza, jego życie, poglądy i twórczość przedstawione są w najnowszej monografii R.Clarsona- Leacha. Autor ukazuje czytelnikowi obraz egzaltowanego artysty, borykającego się z opozycją rodziny uwikłanego w perypetie miłosne, cierpiącego na brak akceptacji ze strony współczesnych i odnoszącego nagłe triumfy artystyczne. Berlioz przeszedł do historii muzyki jako twórca symfonii romantycznej i nowej instrumentacji, czeka jednak wciąż na odkrycie jako twórca muzyki dramatycznej; rzecznik nowej koncepcji brzmieniowej, jako kompozytor i pisarz, który swą twórczością nie tylko odzwierciedlał idee swej epoki, lecz także wyczuwał rytm przyszłości.


Spis treści:

Dzieciństwo
Od medycyny do muzyki: 1822-1829
Symfonia fantastyczna
Hector w Italii
Hector w Paryżu
W Londynie i gdzie indziej
Ostatnie lata
Ważniejsze utwory Hectora Berlioza
Bibliografia ( wybór )
Indeks nazwisk i tytułów

Okładka: Callas Maria, Maria Callas - Volume 2 - Voices Of The Opera Series

cena 101,95 zł.


nuty.pl

Callas Maria
Maria Callas - Volume 2 - Voices Of The Opera Series

Ilość stron:112
Format: 222.25 x 298.45
Opracowanie na:głos i akompaniament fortepianowy
Rodzaj produktu:nuty drukowane
Wersja językowa:angielska
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
Kod produktu:NPL056460

Maria Callas, ur. 1923 w Nowym Jorku, zm. 1977 w Paryżu. To grecka śpiewaczka, primadonna operowa. Jej sztuke cechowała rzadko spotykana wszechstronność, zdobywała publiczność nie tyle samym głosem, ile niezwykłą siłą dramatyczną i wielkim talentem aktorskim. Odwrotnie niz to zwykłe bywa karierę rozpoczęła od najtrudniejszych partii damatycznych, a dopriero potem zwróciła sie do lekkich partii koloraturowych. Jej zasługą jest ożywienie szeregu zapomnianych dzieł operowych, specjalnie dla niej wznawianych przez dyrekcje teatrów. Mówi się, że w II poł. XX w., wznowiła tradycję XIX wiecznych wielkich primadonn operowych. Otaczała ja atmosfera podziwu i sensacji, przy tym jednak była wzorem pracowitości, sumienności i wysokich wymagań stawianych sobie i partnerom.


These two collections feature celebrated arias as interpreted by Maria Callas, arguably the most influential singer of the recorded era. In addition to a brief biography of Callas, each selection, in standard voice and piano format, is followed by notes which indicate the variants, breaths, fermatas, and all of the nuances that Callas employed to turn these arias into masterpieces of interpretation. A wonderful reference tool for vocal coaches, professional singers and voice students, these two books are also indispensible items for the libraries of all opera enthusiasts. Volume 2 contains: ANNA BOLENA: Al dolce guidami. MEDEA (Cherubini): Dei tuoi figli la madre. NABUCCO: Ben io t'invenni-Anch'io dischiuso un giorno-Salgo gia del trono aurato. NORMA: Dormono entrambi. I PURITANI: Qui la voce sua soave. LA VESTALE (Spontini): Caro oggetto il di cui nome. LA TRAVIATA: Addio, del passato.


Lista utworów:
Dei tuoi fogli la madre ( Medea, Atto primo, Aria ) (Cherubini Luigi)
Caro oggetto il di cui nome ( LA Vestale, Giulia - Atto terzo, Aria ) (Spontini Gaspare)
Dormono entrembi ( Norma - Atto secondo, Scena ) (Bellini Vinzenzo)
Qui la voce sua soave ( I Puritani, Elvira - Patre seconda, Scena ed Aria "della pazzia") (Ballini Vinzenzo)
Al dolce guidami ( Anna Bolena, Scena ed Aria Finale ) (Donizetti Gaetano)
Ben io t'invenni- Anch'io dischiuso un giorno - Salgo gia del trono aurato ( Nabocco, Agigaille - Parte seconda, Scena ed Aria ) (Verdi Giuseppe)
E tardi!...- Addio, del passato bei sogni ridenti ( La Traviata, Violetta - Atto terza, Scena e Aria ) (Verdi Giuseppe)

Okładka: Poulenc Francis, Sonata for oboe and piano

cena 96,95 zł.


nuty.pl

Poulenc Francis
Sonata for oboe and piano

polski Sonata na obój i fortepian
angielski Sonata for oboe and piano


Ilość stron:22 + 8
Format:230 x 305
Opracowanie na:obój i fortepian
Obsada:Instrument (w nawiasie ilość materiałów wykonawczych)
Obój (1)
Fortepian (1)
Rodzaj produktu:nuty drukowane
Wersja językowa:wstępu: angielska
tytułów utworów: angielska
Stopień trudności:4 w skali od 0 do 10
Stopień trudności akompanamentu:5 w skali od 0 do 10
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
AutorzyEdytor: Sachania Millan
Autor wstępu: Sachania Millan
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL058045

Francis Poulenc urodził się 7 stycznia 1899 roku w Paryżu. Od najmłodszych lat muzyka była częścią jego życia. W wieku 19 lat przyszły kompozytor odbył służbę we francuskim wojsku, gdzie przebywał 10 dni w wojskowym więzieniu za przedłużanie pobytu w Paryżu. Jego małą ojczyzną był właśnie Paryż, Poulenc od dziecka wolał życie w wielkim mieście niż na wsi. Jednak, aby hałas wielkiej aglomeracji nie zakłócał kompozytorskiej pracy Francuza, spędzał on bardzo wiele czasu w Loire Valley. Poulenc nigdy nie ukrywał swojej orientacji seksualnej. Był homoseksualistą. Jego pierwszym partnerem był malarz, Richard Chanelaire. Ten związek był dla niego bardzo ważny, gdyż zadedykował on Richardowi jeden ze swoich koncertów, Concert champetre. Powiedział również: „Ty zmieniłeś moje życie, jesteś światłem moich trzydziestu lat, powodem życia i pracy”.
Sonata Francisa Poulenca przeznaczona jest dla instrumentalistów zaawansowanych.


Lista utworów:
Sonata for oboe and piano (Poulenc Francis)

Okładka: Falla Manuel de, La Vida Breve Dos Danzas

cena 93,95 zł.


nuty.pl

Falla Manuel de
La Vida Breve Dos Danzas

polski Dwa tańce z opery "Życie jest krótkie"
hiszpański La Vida Breve Dos Danzas


Ilość stron:24
Format:217 x 305
Opracowanie na:fortepian - 4 ręce
Obsada:Instrument (w nawiasie ilość materiałów wykonawczych)
Partytura (1)
Fortepian secondo (0)
Fortepian primo (0)
Rodzaj produktu:nuty drukowane
Wersja językowa:tytułów utworów: hiszpańska
UWAGA: korzystanie z publikacji nie wymaga znajomości języka obcego, ponieważ publikacja nie zawiera opisów
Stopień trudności:5 w skali od 0 do 10
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
AutorzyAutor aranżacji/opracowania: Samazeuilh Gustave
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL059859

Manuel de Falla w 1905 roku odniósł zwycięstwo w konkursie na operę narodową ogłoszonym przez Academia de Bellas Artes. Przedstawił wówczas dwuaktową operę "Krótkie życie". Nagrodą miało być premierowe przedstawienie w Madrycie, do którego jednak nigdy nie doszło. Jak wyraził się de Falla: "Być docenionym w Hiszpanii to trudniejsze niż gdziekolwiek indziej." Dlatego też wyjechał on bez niczyjej wiedzy do Paryża, gdzie zawarł przyjaźń m. in. z C. Debussym, M. Ravelem i F. Schmittem. Kiedy de Falla przybył z operą "Krótkie życie", zawierającą elementy narodowe i wigor niezwykle modny w paryskim świecie muzycznego impresjonizmu, zyskał na uznaniu. Od tego czasu Manuel de Falla zdobył ważną pozycje w muzyce europejskiej. W publikacji zawarto dwa tańce hiszpańskie z opery "Krótkie życie" w opracowaniu na fortepian w układzie na cztery ręce.


Lista utworów:
La Vida Breve - Primera Danza Espanola (Falla Manuel De)
La Vida Breve - Segunda Danza Espanola (Falla Manuel De)

Okładka: Saint-Saëns Camille, Fourth Concerto In C minor Op. 44

cena 71,95 zł.


nuty.pl

Saint-Saëns Camille
Fourth Concerto In C minor Op. 44

polski Koncert fortepianowy c-moll, op. 44 nr 4
angielski Fourth Concerto In C minor Op. 44


Ilość stron:88
Format:230 x 305
Opracowanie na:2 fortepiany
Obsada:Instrument (w nawiasie ilość materiałów wykonawczych)
Fortepian (1)
Fortepian (0)
Rodzaj produktu:nuty drukowane
Wersja językowa:tytułów utworów: angielska
UWAGA: korzystanie z publikacji nie wymaga znajomości języka obcego, ponieważ publikacja nie zawiera opisów
Stopień trudności:10 w skali od 0 do 10
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
AutorzyEdytor: Philipp Isidor
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL060403
Produkty podobne:Saint-Saëns Camille - Fifth Concerto in F Major for the Piano, Op. 103
Saint-Saëns Camille - Second Concerto In G minor Op. 22

Saint-Saëns Camille - w latach 1853-1857 piastował stanowisko organisty w kościele Saint-Merry a w 1858-1877 w kościele St. Madeleine w Paryżu. Po roku 1877 koncertował i komponował. Był współzałożycielem Societe Nationale de Musique (Narodowe Towarzystwo Muzyczne) co było jak najbardziej naturalne dla tego wszechstronnego, utrzymującego bogate kontakty z wieloma muzykami (Richard Wagner, Ferenc Liszt, Hector Berlioz, Georges Bizet) człowieka. Sam siebie określał mianem eklektyka, jednak ten eklektyzm w jego kompozycjach, korzystających z dorobku innych twórców zaowocował własnym stylem, brzmiącym szczególnie w III Symfonii. Do tradycyjnego instrumentarium orkiestry dodał organy i fortepian, co sprawia, że symfonia ta ma niepowtarzalny charakter. W uznaniu wpływu twórczości kompozytora na rozwój francuskiej muzyki symfonicznej w roku 1881 został honorowym członkiem Academie des Beaux Arts (...).
Publikacja przeznaczona jest dla zaawansowanych pianistów.


Two Pianos, Four Hands. 2 Copies needed to perform.


Lista utworów:
Fourth Concerto In C minor op. 44 (Saint-Saëns Camille)

Okładka: Poulenc Francis, Villageoises

cena 66,95 zł.


nuty.pl

Poulenc Francis
Villageoises

francuski Villageoises


Ilość stron:12
Format:230 x 305
Opracowanie na:fortepian solo
Obsada:Instrument (w nawiasie ilość materiałów wykonawczych)
Fortepian (1)
Rodzaj produktu:nuty drukowane
Wersja językowa:tytułów utworów: francuska
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL064091

Francis Poulenc urodził się 7 stycznia 1899 roku w Paryżu. Od najmłodszych lat muzyka była częścią jego życia. W wieku 19 lat przyszły kompozytor odbył służbę we francuskim wojsku, gdzie przebywał 10 dni w wojskowym więzieniu za przedłużanie pobytu w Paryżu. Jego małą ojczyzną był właśnie Paryż, Poulenc od dziecka wolał życie w wielkim mieście niż na wsi. Jednak, aby hałas wielkiej aglomeracji nie zakłócał kompozytorskiej pracy Francuza, spędzał on bardzo wiele czasu w Loire Valley.
Utwór zawarty w publikacji składa się z następujących części:
I - Valse Tyrolienne;
II - Staccato;
III - Rustique;
IV - Polka;
V - Petite Ronde;
VI - Coda.



Lista utworów:
CODA (Poulenc Francis)
PETITE RONDE (Poulenc Francis)
POLKA (Poulenc Francis)
RUSTIQUE (Poulenc Francis)
STACCATO (Poulenc Francis)
VALSE TYROLIENNE (Poulenc Francis)

Okładka: Tansman Alexandre, Hommage a Lech Wałęsa pour Guitare

cena 60,95 zł.


nuty.pl

Tansman Alexandre
Hommage a Lech Wałęsa pour Guitare

polski Na cześć Lecha Wałęsy na gitarę
francuski Hommage a Lech Wałęsa pour Guitare


Ilość stron:8
Format:245 x 315
Opracowanie na:gitara solo
Obsada:Instrument (w nawiasie ilość materiałów wykonawczych)
Gitara (1)
Rodzaj produktu:nuty drukowane
Wersja językowa:tytułów utworów: francuska
UWAGA: korzystanie z publikacji nie wymaga znajomości języka obcego, ponieważ publikacja nie zawiera opisów
Stopień trudności:5 w skali od 0 do 10
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL064134

Współczesna kompozycja Aleksandra Tansmana, stworzona w hołdzie Lechowi Wałęsie. Aleksander Tansman urodził się w Łodzi w 1897 roku. Studia muzyczne ukończył w Łodzi i Warszawie. Twórczość jego spotkała się w Polsce z gwałtownymi atakami ze strony krytyów warszawskich, co skłoniło go do wyjazdu do Francji. W Paryżu miał okazję zaprezentować swoje utwory Maurycemu Ravelowi i zyskał jego uznanie. Odtąd kariera międzynarodowa Tansmana wkroczyła na nowy tor. Jego uznanie we Francji wkrótce było tak wielkie, że Arthur Honegger i Darius Milhaud nakłaniali go, by został "siódmym" w ich Grupie "Le Six", jednak Tansman nie przyjął tego zaszczytu. Cały czas był i czuł się polakiem i patriotą. Sam kompozytor pisze o sobie: "Oczywiście wiele zawdzięczam Francji, ale nikt, kto kiedykolwiek słyszał moje utwory, nie może mieć wątpliwości, że byłem jestem i na zawsze pozostanę kompozytorem polskim".



Lista utworów:
Hommage a Lech Walesa (Tansman Alexandre)

Okładka: Gottschalk Louis Moreau, Collected Works for Piano

cena 99,95 zł.


nuty.pl

Gottschalk Louis Moreau
Collected Works for Piano

polski Utwory fortepianowe
angielski Collected Works for Piano


Ilość stron:200
Format:230 x 305
Opracowanie na:fortepian solo
Obsada:Instrument (w nawiasie ilość materiałów wykonawczych)
Fortepian (1)
Rodzaj produktu:nuty drukowane
Wersja językowa:tytułów utworów: angielska
UWAGA: korzystanie z publikacji nie wymaga znajomości języka obcego, ponieważ publikacja nie zawiera opisów
Stopień trudności:6 w skali od 0 do 10
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL065302

Louis Moreau Gottschalk to romantyczny amerykański pianista i kompozytor urodzony w 1829 roku w Nowym Orleanie. Gottschalk był jednym z pierwszych amerykańskich, klasycznie wykształconych muzyków pianistów. Studiować wyjechał do Paryża, by w 1853 powrócić do Ameryki jako pianista i kompozytor muzyki poważnej. Komponował głównie opery, kantaty, programowe symfonie (La nuit des tropiques, Montevideo), oraz wirtuozowskie utwory fortepianowe o charakterze salonowym. Chociaż był kompozytorem muzyki poważnej to jednak czerpał z kultury amerykańskiej i wcielał w swoje kompozycje afro amerykańskie rytmy, muzykę kreolską i latynoamerykańską. Warto dodać, iż sam Fryderyk Chopin wyrażał się z uznaniem o jego talencie pianistycznym i kompozytorskim.


Being an American Romantic composer, Gottschalk was one of the first classically trained pianists to incorporate examples of Creole, Latin American, and Afro American dance rhythms within European musical forms.


Lista utworów:
Bamboula, Danse de Negres op. 2 (Gottschalk Louis Moreau)
La Savane (The Savannah), Ballade Créole op. 3 (Gottschalk Louis Moreau)
Le Bananier, Chanson negre op. 5 (Gottschalk Louis Moreau)
Le Mancenillier (West Indian Serenade) op. 11 (Gottschalk Louis Moreau)
The Banjo, Fantasie grotesque op. 15 (Gottschalk Louis Moreau)
The Last Hope, Meditation op. 16 (Gottschalk Louis Moreau)
Marche de Nuit op. 17 (Gottschalk Louis Moreau)
La Scintilla (The Spark), Mazurka sentimentale op. 21 (Gottschalk Louis Moreau)
Valse Poétique, Sospiro op. 24 (Gottschalk Louis Moreau)
Ricordati op. 26 (Gottschalk Louis Moreau)
Souvenir de Porto Rico op. 31 (Gottschalk Louis Moreau)
Danza op. 33 (Gottschalk Louis Moreau)
Ojos Criollos (Les Yeux créoles) Danse cubaine op. 37 (Gottschalk Louis Moreau)
Souvenir de la Havane, Grand Caprice de Concert op. 39 (Gottschalk Louis Moreau)
Printemps d'amour Mazurka, Caprice de concert op. 40 (Gottschalk Louis Moreau)
Berceuse, Cradle-Song op. 47 (Gottschalk Louis Moreau)
L'Union (Paraphrase de Concert Sur les Airs Nationaux) op. 48 (Gottschalk Louis Moreau)
La Columbe (The Dove), Petite Polka op. 49 (Gottschalk Louis Moreau)
Home Sweet Home op. 51 (Gottschalk Louis Moreau)
La Gallina (The Hen), Cuban Dance op. 53 (Gottschalk Louis Moreau)
Le Poete Mourant (The Dying Poet), Méditation, 1864 (Gottschalk Louis Moreau)
Pasquinade (Caprice) op. 59 (Gottschalk Louis Moreau)

Okładka: Bolcom William, Graceful Ghost Rag - Concert Variation for Violin and Piano

cena 75,95 zł.


nuty.pl

Bolcom William
Graceful Ghost Rag - Concert Variation for Violin and Piano

angielski Graceful Ghost Rag - Concert Variation for Violin and Piano


Ilość stron:12 + 4
Format:230 x 305
Opracowanie na:skrzypce i fortepian
Obsada:Instrument (w nawiasie ilość materiałów wykonawczych)
Skrzypce (1)
Fortepian (1)
Rodzaj produktu:nuty drukowane
Wersja językowa:tytułów utworów: angielska
UWAGA: korzystanie z publikacji nie wymaga znajomości języka obcego, ponieważ publikacja nie zawiera opisów
Stopień trudności:4 w skali od 0 do 10
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL065468

Kompozycja na skrzypce i fortepian wybitnego amerykańskiego kompozytora - Williama Bolcoma. Ten wielostylowy kompozytor jest uważany za jednego z największych muzyków w Stanach Zjednoczonych. Studiować zaczął już w wieku 11 lat na University of Washington, uczył się u Dariusa Milhauda w Mills College i w Konserwatorium paryskim. W 1964 uzyskał doktorat w dziedzinie kompozycji na Stanford University. Wydał już ponad 40 albumów płytowych jako wykonawca, kompozytor, z czego 19 nagrał z żoną, mezzosopranistką Joan Morris. Otrzymał doktoraty 'honoris causa' przyznane przez San Fransisco Conservatory of Music i Albion College, a w 1988 roku nagrodę Pulitzera w dziedzinie muzyki za 'Dwanaście nowych etiud fortepianowych', posiada także szereg innych osiągnięć godnych przytoczenia, których jednak nie sposob opisać w kilku zdaniach.


A fantastic new adaptation of a popular piano solo piece by the Pulitzer-prize winning composer William Bolcom - a perfect recital piece!


Lista utworów:
Graceful Ghost Rag - Concert Variation for Violin and Piano (Bolcom William)

Okładka: Vieuxtemps Henry, Ballade and Polonaise, Op. 38

cena 95,95 zł.


nuty.pl

Vieuxtemps Henry
Ballade and Polonaise, Op. 38

polski Ballada i Polonez, op. 38
angielski Ballade and Polonaise, Op. 38
niemiecki Ballade und Polonaise, Op. 38


Ilość stron:20 + 12
Format:230 x 305
Opracowanie na:skrzypce i fortepian
Obsada:Instrument (w nawiasie ilość materiałów wykonawczych)
Skrzypce (1)
Fortepian (1)
Rodzaj produktu:nuty drukowane
Wersja językowa:tytułów utworów: niemiecka
UWAGA: korzystanie z publikacji nie wymaga znajomości języka obcego, ponieważ publikacja nie zawiera opisów
Stopień trudności:9 w skali od 0 do 10
Stopień trudności akompanamentu:7 w skali od 0 do 10
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
AutorzyEdytor: Arbós E. Vernandes
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL067637

Henry Vieuxtemps był belgijskim skrzypkiem i kompozytorem przełomu okresu klasycznego i romantycznego. Naukę zaczynał pod okiem ojca - skrzypka amatora i lutnika. Już w wieku 6 lat wystąpił po raz pierwszy wykonując koncert Pierre Rode'a. Sławę zdobył jednak dopiero gdy wyjechał do Paryża. Oprócz kariery kompozytora i muzyka, uczył gry w Rosji, Francji i Belgii (był profesorem konserwatorium w Brukseli).


Lista utworów:
Ballade und Polonaise op. 38 (Vieuxtemps Henry)

Okładka: Fauré Gabriel, Pavane for 2 Voices, Flute and Piano, Op. 50

cena 62,95 zł.


nuty.pl

Fauré Gabriel
Pavane for 2 Voices, Flute and Piano, Op. 50

polski Pawana na 2 głosy wokalne, flet i fortepian, op. 50
angielski Pavane for 2 Voices, Flute and Piano, Op. 50
niemiecki Pavane für 2 Stimmen, Flöte und Klavier, Op. 50


Ilość stron:20 + 4
Format:230 x 305
Opracowanie na:zespół wokalno - instrumentalny (głosy: sopran lub alt, tenor lub baryton, flet poprzeczny i fortepian)
Obsada:Instrument (w nawiasie ilość materiałów wykonawczych)
Partytura (1)
Flet (1)
Głos wokalny - Sopran (0) lub Głos wokalny - Alt
Głos wokalny - Tenor (0) lub Głos wokalny - Baryton
Fortepian (0)
Rodzaj produktu:nuty drukowane
Wersja językowa:wstępu: angielska, niemiecka, francuska
posłowia: angielska
tytułów utworów: angielska, niemiecka
Stopień trudności:4 w skali od 0 do 10
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
AutorzyEdytor: Howat Roy
Autor aranżacji/opracowania: Howat Roy
Autor wstępu: Howat Roy
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL068079

Gabriel Fauré (1845 - 1924) to organista i kompozytor francuski, uczeń m. in. Kamila Saint-Saënsa. Razem z Cezarem Franckiem reprezentuje on narodową muzykę francuską. Fauré miał ogromną inwencję melodyczną oraz niezwykłą wrażliwość harmoniczną. Jego utwory cechują się klasyczną prostotą i klarownością. Szczególnym zamiłowaniem kompozytor darzył małe formy (miniatury). "Pavane" to kompozycja skomponowana latem 1887 roku. Pierwotnie przeznaczona była na orkiestrę. Fauré pisał ją z myślą o koncertach paryskiego dyrygenta - Julesa Danbé. Ten jednak nie wykonał dzieła. "Pawana" stała się bardzo popularną kompozycją. Istnieje wiele jej opracowań, m. in. na fortepian solo oraz na fortepian z orkiestrą. Prezentowane wydanie dzieła jest opracowaniem "Pawany" na sopran lub alt, tenor lub baryton, flet i fortepian. Tekst wykorzystany w partiach głosów wokalnych pochodzi z twórczości Roberta de Montesquiou-Fezensac. W niniejszej publikacji zamieszczono również angielskie tłumaczenie tej poezji dokonane przez edytora - Roya Howata, oraz francuską wersję Gundhilda Lenz-Mulligan.

The full story of Furé's "Pavane" still comes as a surprice to many who are used to hearing the piece played as a solemn piece of late Romanticism. Fauré composed the work in the summer of 1887, originally as a purely orchestral piece for the concert series of the Parisian conductor Jules Danbé. Danbé appears to have left it unperformed, a decision he must later have regretted when the piece become immensely popular in various forms for orchestra or piano, with or without voices. In dedicating the "Pavane" to the Vicomtesse Elisabeth de Greffulhe, a great patron of the arts who gave him much moral and financial support, Fauré was certainly hoping for a performance at her salon.

Lista utworów:
Pavane for 2 Voices, Flute and Piano op. 50 (Fauré Gabriel)

Okładka: Fauré Gabriel, Pavane fis-moll Op. 50 for Solo Piano

cena 44,95 zł.


nuty.pl

Fauré Gabriel
Pavane fis-moll Op. 50 for Solo Piano

polski Pavana fis-moll op. 50 na fortepian
angielski Pavane fis-moll Op. 50 for Solo Piano
niemiecki Pavane fis-Moll op. 50 für Klavier


Ilość stron:12
Format:230 x 305
Opracowanie na:fortepian solo
Obsada:Instrument (w nawiasie ilość materiałów wykonawczych)
Fortepian (1)
Rodzaj produktu:nuty drukowane
Wersja językowa:wstępu: angielska, niemiecka, francuska
posłowia: angielska, niemiecka, francuska
tytułów utworów: angielska
Stopień trudności:5 w skali od 0 do 10
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
AutorzyEdytor: Howat Roy, Hiscocks Wendy
Autor aranżacji/opracowania: Howat Roy, Hiscocks Wendy
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL068161

Pavana op. 50 w oryginale została skomponowana przez Gabriela Fauré na orkiestrę. Utwór powstał do repertuaru paryskiego dyrygenta Jules Danbé. Z jakiegoś jednak powodu Danbé nie wykorzystał utworu do potrzeb koncertowych, czego mógł w późniejszym czasie żałować. Pavana odniosła ogromny sukces na arenie międzynarodowej. Obecne wydanie zawiera aranżację utworu na fortepian solo.

Fauré composed the Pavane in the summer of 1887, originally as a purely orchestral piece for the concert series of the parisian conductor Jules Danbé. For some reason Danbé left in unperformed, a miscalculation he must have later regretted when the piece became immensely popular in various forms for orchestra or piano, with or without voices.

Lista utworów:
Pavane op. 50 (Fauré Gabriel)

Okładka: Stainer Sir John, The Crucifixion

cena 41,95 zł.


nuty.pl

Stainer Sir John
The Crucifixion

polski Ukrzyżowanie
angielski The Crucifixion


Ilość stron:64
Format:190 x 270
Opracowanie na:głosy wokalne solowe (TB), chór (SATB) i organy
Obsada:Instrument (w nawiasie ilość materiałów wykonawczych)
Partytura (1)
Głos wokalny solowy - Bas (0)
Głos wokalny solowy - Tenor (0)
Głos wokalny chóralny - Bas (0)
Głos wokalny chóralny - Tenor (0)
Głos wokalny chóralny - Alt (0)
Głos wokalny chóralny - Sopran (0)
Organy bez pedału (0)
Rodzaj produktu:nuty drukowane
Wersja językowa:wstępu: angielska
tytułów utworów: angielska
słów utworów: angielska
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
AutorzyAutor aranżacji/opracowania: Pilkington Michael
Wykonawca: Stainer Sir John
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL075055
Produkty podobne:

Oratorium "Ukrzyżowanie" John Stainer skomponował w 1887 roku. Dzieło przeznaczone jest na dwa głosy solowe - tenor i bas, chór SATB i organy. Autorem libretta jest Sparrow Simpson. Sam twórca uznał oratorium za "śmieci", jednak jest ono współcześnie często wykonywane i cieszy się dużą popularnością. Premiera "Ukrzyżowania" miała miejsce w paryskim kościele, 24 lutego 1887 roku.

The Crucifixion was first performed in St. Marylebone Parish Church on 24 February 1887, and published by Novello the same year. In 1915 Novello issued a 'revised edition' in which 'the only alterations made are the substitution of the word 'plead' for 'pray' on pages 34 and 39 and the insertion of a new line in the hymn on page 39. Metronomic indications of the tempi have also been placed at the head of each number'. The alteration of 'woe' to 'pain' in the last bar of page 5 is not mentioned, but is clearly a correction of an error in the rhyme scheme. The new line on page 39 avoids an alteration of metre which would have caused problems in a congregational hymn. There is no obvious verbal or theological reason for changing 'pray' to 'plead'. However, these verbal alterations may have been made by the librettist, and have been retained here, with the 1887 words as footnotes. Since Stainer died in 1901 the authority for the metronome marks in uncertain; they are given here in square brackets, as are the few dynamic markings added in 1915.

Lista utworów:
Recitative: "And they came to a place named Gethsemane" (Stainer John)
The Agony (Stainer John)
Processional to Calvary (Stainer John)
Recitative: "And when they were come" (Stainer John)
The Mystery of the Divine Humiliation (Stainer John)
Recitative: "And as Moses lifted up the serpent" (Stainer John)
Quarter or Chorus (unaccompanied): "God so loved the world" (Stainer John)
Litany of the Passion (Stainer John)
Recitative: "Jesus said, 'Father, forgive them' " (Stainer John)
"So Thou liftest Thy divine petition" (Stainer John)
The Mystery of Intercession (Stainer John)
Recitative: "And one of the malefactors" (Stainer John)
The Adoration of the Crucified (Stainer John)
Recitative: "When Jesus therefore saw his mother" (Stainer John)
Recitative: "Is it nothing to you" (Stainer John)
The Appeal of the Crucified (Stainer John)
"After this, Jesus knowing that all things were now accomplished" (Stainer John)
For the love of Jesus (Stainer John)

Okładka: Bizet Georges, Carmen, Opera in 4 Acts

cena 180,95 zł.


nuty.pl

Bizet Georges
Carmen, Opera in 4 Acts

polski Carmen, Opera w 4 aktach
angielski Carmen, Opera in 4 Acts
niemiecki Carmen, Oper in 4 Akten
francuski Carmen, Opéra in 4 acte
rosyjski ??????, ????? ? 4 ?????


Ilość stron:292
Format:190 x 270
Opracowanie na:głosy wokalne solowe (SmezzoSTBarB), chór (SATB) i fortepian (partytura)
Obsada:Instrument (w nawiasie ilość materiałów wykonawczych)
Partytura (1)
Chór (0)
Głos wokalny solowy - Bas (0)
Głos wokalny solowy - Baryton (0)
Głos wokalny solowy - Tenor (0)
Głos wokalny solowy - Mezzosopran (0)
Głos wokalny solowy - Sopran (0)
Fortepian (0)
Rodzaj produktu:nuty drukowane
Wersja językowa:wstępu: niemiecka
tytułów utworów: niemiecka
słów utworów: niemiecka
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
AutorzyEdytor: Soldan Kurt
Autor aranżacji/opracowania: Bizet Georges
Autor wyciągu fortepianowego: Bizet Georges
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL076298
Produkty podobne:Bizet Georges - Carmen
Bizet Georges - Carmen

Georges Bizet (1838 - 1875) napisał czteroaktową operę komiczną "Carmen" na zlecenie dyrektora Opery Paryskiej - Camille du Locle. Dyrektor zapoznał kompozytora z librecistami - Henrim Meilhac oraz Ludovickiem Halévy, którym jako inspirację podsunął nowelę Prospera Mérimée. Premiera dzieła miała miejsce 3 marca 1875 roku na scenie Opery Paryskiej. Spektakl ten przyjęto jednak bardzo chłodno (co przyspieszyło śmierć kompozytora). Przyczynami niepowodzenia prawdopodobnie było zbytnie nowatorstwo dzieła. Łączy ono komizm z tragizmem, do czego paryska publiczność nie była przyzwyczajona. Po śmierci Bizeta jego przyjaciel Ernest Guiraud dokonał zmian w partyturze, dzięki czemu "Carmen" podbiła operowe sceny świata stając się jedną z najsłynniejszych oper w historii. Prezentowane wydanie opery "Carmen" zawiera opracowanie na głosy wokalne, chór i fortepian (wyciąg partii orkiestry autorstwa Bizeta).


Lista utworów:
No. 1 Einleitung (Bizet Georges)
Akt I (Bizet Georges)
No. 2 Szene und Chor: Diese Menge, im Gedränge! (Bizet Georges)
No. 3 Chor der Straßenjungen: Schnell herbeigestrümt wie's Wetter (Bizet Georges)
No. 3a Recitativ: Ist nicht dort die Fabrik (Bizet Georges)
No. 4 Chor der Zigarettenarbeiterinnen: Eilen wir herbei, Sehet wie raucheswolken ziehn (Bizet Georges)
No. 5 Habanera: Ja die Liebe hat bunte Flügel (Bizet Georges)
No. 6 Szene: Carmen sieh, wir alle folgen dir (Bizet Georges)
No. 7 Duett: Wie? du kommst von der Mutter? (Bizet Georges)
No. 7a Recitativ: Bleibe da, während hier (Bizet Georges)
No. 8 Chor: Was ist dort geschehen? (Bizet Georges)
No. 9 Lied und Recitativ: Mein Offizier, ein Streit entspann sich droben (Bizet Georges)
No. 10 Seguidilla und Duett: Draußen am Wall von Sevilla (Bizet Georges)
No. 11 Finale: Hier der Befehl! Nun geht (Bizet Georges)
Zwischenspiel (Bizet Georges)
Akt II (Bizet Georges)
No. 12 Ziegunerlied: Was ist Zigueners höchste Lust? (Bizet Georges)
No. 12a Rezitativ: Ihr Herren, Pastia sagt (Bizet Georges)
No. 13 Chor: Ein Hoch, ein Hoch dem Torero! (Bizet Georges)
No. 14 Strophenlied: Euren Toast kann ich wohl erwidern (Bizet Georges)
No. 14a Rezitativ: Du Schöne, o sprich, sag deinen Namen (Bizet Georges)
No. 14b Escamillos Abgang (Bizet Georges)
No. 14c Recitativ: Kommt herein, sagt, was gibt's Neues? (Bizet Georges)
No. 15 Quintett: Ich hab ein Geschäft vorzuschlagen (Bizet Georges)
No. 15a Recitativ: Sag, wen erwartest du? (Bizet Georges)
No. 16 Lied: He, holla! Halt! wer da? (Bizet Georges)
No. 16a Recitativ: Bist du endlich da? (Bizet Georges)
No. 17 Duett: Tanzen will ich zu eurer Ehr (Bizet Georges)
No. 18 Finale: Holla! Carmen! Holla! (Bizet Georges)
Zwischenspiel (Bizet Georges)
Akt III (Bizet Georges)
No. 19 Sextett und Chor: Nur mutig die Schlucht hinab, ihr Kameraden (Bizet Georges)
No. 19a Recitaitv: Ihr ruhet hier ein Stündchen aus (Bizet Georges)
No. 20 Terzett: Mische! Hebe! Weissagen wir! (Bizet Georges)
No. 20a Rezitativ: Was gibt's? (Bizet Georges)
No. 21 Ensemble: Ach, die Zöllner sind nur Sünder (Bizet Georges)
No. 22 Rezitativ und Arie: Hier, in der Felsenschlucht, Ich sprach, da ich furchtlos mich fühle (Bizet Georges)
No. 22a Rezitativ: Doch täusch ich mich nicht? (Bizet Georges)
No. 23 Duett: Ich bin Escamillo (Bizet Georges)
No. 24 Finale: Halt ein! halt ein, Jose! (Bizet Georges)
Zwischenspiel (Bizet Georges)
Akt IV (Bizet Georges)
No. 25 Chor: Nur zwei Cuartos (Bizet Georges)
No. 25a Ballettmusik: Allegro, Pastorale, Zigeunertanz (Bizet Georges)
No. 26 Marsch und Chor: Ha sie naht! Es ist die Quadrilla! (Bizet Georges)
No. 27 Duett und Schlußchoer: Du bist's? Ich bin's! (Bizet Georges)

Okładka: Gounod Charles, Margarete (Faust)

cena 224,95 zł.


nuty.pl

Gounod Charles
Margarete (Faust)

polski Małgorzata (Faust)
niemiecki Margarete (Faust)


Ilość stron:256
Format:230 x 305
Opracowanie na:głosy wokalne solowe (SmezzoSTBarB), chór (SATB) i fortepian (partytura)
Obsada:Instrument (w nawiasie ilość materiałów wykonawczych)
Partytura (1)
Chór (0)
Głos wokalny solowy - Bas (0)
Głos wokalny solowy - Baryton (0)
Głos wokalny solowy - Tenor (0)
Głos wokalny solowy - Mezzosopran (0)
Głos wokalny solowy - Sopran (0)
Fortepian (0)
Rodzaj produktu:nuty drukowane
Wersja językowa:wstępu: niemiecka
tytułów utworów: niemiecka, francuska
słów utworów: niemiecka, francuska
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL076647
Produkty podobne:

Publikacja zawiera operę Charlesa Gounoda zawartą w pięciu aktach, luźno opartą na pierwszej części dramatu Goethego pod tytułem "Faust". Ujrzała ona światło dzienne w 1859 roku w Paryżu. Początkowo nie odniosła spodziewanego sukcesu, jednak gdy Antoine Choudens odkupił prawa do jej wystawienia, wtedy odniosła ogromny sukces w całej Europie. Największą popularność zyskała w drugiej połowie XX wieku, kiedy to nakłady na jej wystawianie były porównywalne z nakładami na produkcję najgłośniejszych hollywoodzkich filmów.
Niniejsze wydanie zawiera partyturę opery w opracowaniu na głosy wokalne i wyciąg fortepianowy partii orkiestry.


Lista utworów:
Akt I
Nr. 1 Introduktion
Nr. 2 Szene und Chor - Nichts! Umsonst befrage ich
Nr. 3 Rezitativ - Doch dieser Gott, was vermag er
Nr. 4 Duett - Da bin ich! Gefall ich euch nicht
Akt II
Nr. 5 Allgemeiner Chor - Wein und Bier
Nr. 6 Szene und Recitativ - O heiliges Sinnbild
Da ich nun verlassen soll
Nr. 7 Rondo vom goldenen Kalb - Ja, das Gold regiert die Welt
Nr. 8 Schwerter Szene und Choral - Wir danken für dein Lied
Nr. 9 Walzer und Chor - Leichte Wölklichen sich erheben
Akt III
Nr. 10 Intermezzo und Lied - Blümlein traut, sprecht für mich
Nr. 11 Szene und Recitativ - Hier herein? Folget mir
Nr. 12 Kavatine - Gegrüßt sei mir, o heil'ge Stätte
Nr. 13 Szene - Von dannen, sie naht
Nr. 14 Rezitativ - Ich gäb was drum, wenn ich nur wüßt
Nr. 14a Lied vom König von Thule - Es war ein König in Thule
Nr. 14b Juwelen Arie - Ha, welch Glück, mich zu sehn
Nr. 15 Szene - Herr, mein Gott! Was seh ich
Nr. 16 Quartett - Bitte, o nehmt meinen Arm
Nr. 17 Szene - Nein, noch heute will ich ihr es sagen
Nr. 18 Duett - Es ist schon spät, lebt wohl
Nr. 19 Margarete am Spinnrad - Ach, endlich sind sie fort
Nr. 20 Szene und Recitativ - Margarete! Siebel
Romanze - Als noch in Freude dir die Tage entschwunden
Verwendlung
Nr. 21 Szene in der Kirche - O Herr, so lasse hier niederknien Margareten
Verwendlung
Nr. 22 Soldatenchor - Hört ihr sie? Ja, sie sind's
Legt die Waffen nieder
Nr. 23 Rezitativ - Nun kommt, mein Freund
Nr. 24 Serenade - Scheinst zu schlafen, du im Stübchen
Nr. 25 Duell Terzett - Ihr sollt mir Rede stehn
Nr. 26 Tod Valentins - Schnell hierher, Nachbarn kommt
Akt V
Nr. 27 Die Walpurgisnacht - Hexen zum Brocken in Scharen ziehn
Nr. 28 Szene und Chor - Bis naht das erste Morgenrot
Nr. 29 Trinklied - In des Nektars weißen Schaum
Verwandlung
Nr. 30 Gefängnis - Szene - Geh jetzt! Der Tag bricht an
Nr. 31 Terzett Finale - Auf, eilet! Schon naht sich der Morgen
Nr. 32 Apotheose - Gerettet! Christ ist erstanden

Okładka: Szymanowski Karol, O Chopinie

cena 19 zł.


nuty.pl

Szymanowski Karol
O Chopinie

polski O Chopinie


Ilość stron:64
Format:160 x 230
Opracowanie na:książka
Rodzaj produktu:książka
Wersja językowa:polska
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL081597

Stosunek Szymanowskiego do Chopina i jego dzieł bywał różny i wahał się od fascynacji po lekceważenie. Jednak niezaprzeczalnym pozostaje fakt, że pod wpływem Chopina nastąpiła głęboka przemiana w światopoglądzie artystycznym Szymanowskiego w ostatnim okresie jego twórczości.
Pierwsza praca została napisana dla miesięcznika Skamander (ukazała się w nrach 28 i 29-30 w 1923 r.). Dotyczyła rewizji dotychczasowych poglądów Szymanowskiego na temat Chopina, także próby zwrócenia uwagi na prawdziwą wartość twórczości chopinowskiej, bez oplątywania jej bezkrytycznym, sentymentalnym kultem.
Fryderyka Chopina mit o duszy polskiej to tytuł przemówienia napisanego z okazji uroczystego koncertu Filharmonii Warszawskiej w dn. 16.11.1924 roku w 75-tą rocznicę śmierci Chopina.
W listopadzie 1930 roku Szymanowski wygłosił przemówienie pt. Chopin na akademii zorganizowanej przez Uniwersytet Warszawski z okazji wmurowania tablicy pamiątkowej w gmachu uniwersyteckim, w którym mieszkał Chopin. Autor odniósł się do trwałości i niesamowitej głębi twórczości Chopina, do jej ogromnej wartości dla sztuki w ogóle, wychodząc w ten sposób poza krąg wąskich, muzycznych rozważań.
Ostatnia praca powstała dla paryskiego miesięcznika muzycznego La Revue Musicale do numeru poświęconego Chopinowi, który ukazał się w grudniu 1931 roku (Frédéric Chopin et la musique polonaise moderne; pol. tł. J. Iwaszkiewicz: Fryderyk Chopin a polska muzyka współczesna). Szymanowski podjął temat obecności w utworach Chopina cech tzw. narodowych i tych należących do wielkiej sztuki.


Okładka: Liszt Ferenc, Fryderyk Chopin

cena 31,45 zł.


nuty.pl

Liszt Ferenc
Fryderyk Chopin

polski Fryderyk Chopin


Ilość stron:191
Format:120 x 195
Opracowanie na:książka
Rodzaj produktu:nuty drukowane
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL082784

Obecne wydanie Chopina autorstwa F. Liszta oparte jest na najczystszym, pierwszym wariancie tekstu, z 1852 roku. Dla większości swych miłośników tych niezwiązanych z wybranymi salonami Paryża Chopin musiał pozostawać postacią całkowicie enigmatyczną. Oczywiście, prasa interesowała się sławnymi postaciami, znano więc pewne fakty z jego biografii jak romans z George Sand jednak zasadniczo życie Chopina pozostawało skryte nie tylko przed oczami wścibskich tłumów, lecz także nie dość zaufanych przyjaciół. () Publikacja przedstawia więc szerokie, egzotyczne tło, z jakiego wywodził się oryginalny kompozytor, następnie omawia jego skomplikowaną a prostą zarazem i szlachetną naturę wszystkie te elementy przenosząc na grunt muzyki, gdzie składają się w pełen obraz artyzmu Chopina. () wraz ze swym emfatycznym językiem, ekscesywną imaginacją i dziwną konstrukcją stanowi niezwykły, na swój sposób nie do zastąpienia dokument myślenia o Chopinie. ( Z Przedmowy )


Spis treści:

Przedmowa
Potomność oceni
Twórca polonezów
Twórca mazurków
Pianista
Człowiek
Dzieje życia
Epilog
Nota od redakcji
Indeks nazwisk
Spis ilustracji

Okładka: Stachak Tatiana, Zaproszenie do walca

cena 29 zł.


nuty.pl

Stachak Tatiana
Zaproszenie do walca

polski Zaproszenie do walca


Ilość stron:28
Format:230 x 305
Opracowanie na:gitara solo
Obsada:Instrument (w nawiasie ilość materiałów wykonawczych)
Gitara (1)
Rodzaj produktu:nuty drukowane
Wersja językowa:polska, angielska, niemiecka
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
AutorzyAutor okładki: Flis Małgorzata
Redaktor: Kowalczyk Marcin
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL082891

Pomysłem na zbiór Zaproszenie do walca było stworzenie kolekcji prezentującej rozmaite odmiany i stylizacje tej popularnej formy muzycznej. Wszystkie czternaście utworów łączy taneczny charakter oraz pulsująca w trójdzielnym rytmie melodia. Każdy walc jest jednak inny, a cała kolekcja daleka od monotonii. Poszczególne utwory różnią się tempem, charakterem, stylem. Są wśród nich kompozycje nawiązujące do romantycznej stylistyki brillante, francuskiego walca-musette, są również miniatury utrzymane w klimacie latynoamerykańskim, w nastroju ulicznych kafejek i muzyki retro. Utwory cechuje umiarkowany poziom trudności technicznej, czytelna faktura, prosta forma oraz wpadające w ucho, łatwe do zapamiętania melodie. Tytuły miniatur czasem sygnalizują stylistykę lub odnoszą się do subiektywnych uczuć i nastrojów, aby w ten sposób zachęcić wykonawców do tworzenia własnych interpretacji, szlifowania muzycznej wrażliwości.


Lista utworów:
Zaproszenie do walca (Stachak Tatiana)
Walc z nutką melancholii (Stachak Tatiana)
Walc-Uśmiech (Stachak Tatiana)
Walc wysłany listem (Stachak Tatiana)
Lukrowany walc (Stachak Tatiana)
Federico-walc wenezuelski (Stachak Tatiana)
Carmen-tango walc (Stachak Tatiana)
Jedyny taki walc (Stachak Tatiana)
Walc w kafejce (Stachak Tatiana)
Paryski walczyk (Stachak Tatiana)
Walc brillante (Stachak Tatiana)
Walc peruwiański Rosita (Stachak Tatiana)
Walc-Zakochanie (Stachak Tatiana)
Walc w starym kinie (Stachak Tatiana)

Okładka: Bacewicz Grażyna, III kwartet smyczkowy (partytura i głosy)

cena 123 zł.


nuty.pl

Bacewicz Grażyna
III kwartet smyczkowy (partytura i głosy)

polski III kwartet smyczkowy (partytura i głosy)
angielski String Quartet No.3(score and parts)


Ilość stron:73+17+19+18+14
Format:210 x 300
Opracowanie na:zespół smyczkowy (partytura + głosy)
Obsada:Instrument (w nawiasie ilość materiałów wykonawczych)
Partytura (1)
Skrzypce I (1)
Altówka (1)
Wiolonczela (1)
Skrzydłówka II (1)
Rodzaj produktu:nuty drukowane
Stopień trudności:5 w skali od 0 do 10
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL083123

III Kwartet smyczkowy powstał w 1947 roku w Paryżu. To jeden z najbardziej zrównoważonych wewnętrznie utworów G. Bacewicz, może najbliższy ideałowi sérénité, charakterystycznego dla duchowości romańskiej. W dziele tym, którego skrajne części eksponują ruch jako główną siłę kreacyjną, nigdy nie dochodzi do sytuacji ekstremalnych w sensie wyrazu, czy zastosowania środków technicznych. Żywioł ruchu jest tu poskromiony logiką powiązań motywicznych i rozwojem formy, skala napięć moderowana wewnętrznym porządkiem, regularnością przebiegu. W III Kwartecie ujawniona została jeszcze jedna cecha stylu kompozytorki tego okresu: przewaga struktur linearnych nad wertykalnymi: te ostatnie zaś, niepozbawione pewnej finezji harmonicznej, zdają się być jednak wynikiem współdziałania niezależnych linii melodycznych. III Kwartet smyczkowy, najważniejszy utwór 1947 roku dopełnia obraz rozkwitającej swą pełnią twórczości, jako dzieła mimo późniejszych, romantyczno-ekspresjonistycznych wychyleń integralnego, którego indywidualna parole jest łatwo rozpoznawalna. To pierwszy, z cyklu pięciu, dojrzałych kwartetów pochodzących z lat: 1947; 1951; 1955; 1960 i 1965, który, jak żaden inny utwór, stanowi punkt zwrotny w karierze kompozytorki. Jako całość utwory te nie mają sobie równych w polskiej muzyce XX wieku, będąc, po kwartetach Bartóka, istotnym elementem w rozwoju gatunku.


Okładka: Wieniawski Henryk, Scherzo-Tarantelle pour violon avec accompagnement de piano op.16

cena 39 zł.


nuty.pl

Wieniawski Henryk
Scherzo-Tarantelle pour violon avec accompagnement de piano op.16

francuski Scherzo-Tarantelle pour violon avec accompagnement de piano op.16


Ilość stron:32 + 8
Format:235 x 304
Opracowanie na:skrzypce i fortepian
Obsada:Instrument (w nawiasie ilość materiałów wykonawczych)
Skrzypce (1)
Fortepian (1)
Rodzaj produktu:nuty drukowane
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
AutorzyEdytor: Chylińska Magdalena, Chechlińska Zofia, Bryła Bartosz
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL083184

Scherzo-Tarantella na skrzypce z fortepianem op. 16- roziskrzona , błyskotliwa miniatura wirtuozowska -powstało w 1855 roku, kiedy rozpoczynał się szczytowy okres sławy i kariery wiolinistycznej Wieniawskiego, gdy po dwóch latach spędzonych z bratem na turnée koncertowym w Europie wrócił na pewien czas do Lublina.Scherzo zadedykowane zostało Lambertowi Massartowi- profesorowi Konserwatorium Paryskiego, nauczycielowi Wieniawskiego.Utwór należy do kategorii miniatur wirtuozowskich, nosi jednak charakter mniej salonowy niż inne miniatury.Wydany został w wersji na skrzypce solo z towarzyszeniem orkiestry, o czym świadczy zachowany autograf partytury , a co dowodzi, iż przeznaczał tę kompozycję do wykonywania raczej w salach koncertowych nie zaś w salonach.Utwór napisany jest z rozmachem , daje soliście sposobność zaprezentowania biegłości technicznej, zarazem jednak nie brak mu charakterystycznej ,lirycznej , słodkiej kantylety.


Lista utworów:
Scherzo- tarantelle pour violon avec accompagnement de piano op. 16 (Wieniawski Henryk)

Spis treści:

Od wydawców
Plan edycji Dzieł Wszystkich Henryka Wieniawskiego
Editors' Foreword
Schedule of the edition of the Complete Works of Henryk Wieniawski
Wstęp do utworu
Introduction to the Work
Scherzo-tarantelle na skrzypce i fortepian. for Violin and Piano, op 16
Zasady przygotowania tekstu nutowego wydania Dzieł Wszystkich Henryka Wieniawskiego
Editorial principles used in the edition of the Complete Works of Henryk Wieniawski
Kometarz krytyczny
Critical Commentary

Okładka: Zarębski Juliusz, Wigilijne podarki op. 27 na fortepian

cena 39 zł.


nuty.pl

Zarębski Juliusz
Wigilijne podarki op. 27 na fortepian

polski Wigilijne podarki op. 27 na fortepian


Ilość stron:38
Format:210 x 297
Opracowanie na:fortepian solo
Obsada:Instrument (w nawiasie ilość materiałów wykonawczych)
Fortepian (1)
Rodzaj produktu:nuty drukowane
Wersja językowa:biografii: polska, angielska
tytułów utworów: angielska
Stopień trudności:4 w skali od 0 do 10
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
AutorzyRedaktor: Czerwińska - Szymula Bogna
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL083422

Juliusz Zarębski urodził się 28 lutego 1854 r. w Żytomierzu, zmarł 15 września 1885 r. tamże. Był kompozytorem i pianistą. Studiował w Konserwatorium Wiedeńskim w klasie kompozycji u Franza Krenna i fortepianu u Josefa Dachsa. Kontynuował studia w Konserwatorium Petersburskim, Którego dyplom uzyskał w 1873 r. w ciągu zaledwie 3 miesięcy. Wiosną 1874 r. koncertami w Odessie i Kijowie rozpoczął swoją karierę pianisty - wirtuoza. Z wielkim powodzeniem występował m. in. w Rzymie, Neapolu, Konstantynopolu, Warszawie, Paryżu i Londynie. W 1874 r. udał się do Rzymu, gdzie przez półtora roku studiował pod kierunkiem Franciszka Liszta. Od 1880 r. do śmierci pracował na stanowisku profesora Konserwatorium w Brukseli. Zarębski był jednym z najbardziej oryginalnychkompozytorów polskich 2 połowy XIX wieku. W jego twórczości dostrzec można kontynuację tradycji chopinowskiej przejawiającą się w doborze gatunków muzycznych (mazurek, walc, ballada, polonez, kołysanka, impromptu czy barakola) oraz w twórczym wykorzystaniu motywów ludowych i indywidualnych rozwiazań harmonicznej oraz w wyrafinowanej kolorystyce dźwiękowej.
Na dorobek kompozytorski Zarębskiego składają się przede wszystkim utwory fortepianowe ( na 2 i 4 ręce). Jednak jego najsłynniejszym dziełem jest napisany na krótko przed śmiercią i zadedykowany Franciszkowi Lisztowi "Kwintet fortepianowy g - moll " po 34. Wigilijne podarki op.27 ukazały się w oficynie Julius Hainauer ( Wrocław) w 1885 r. Kopię pierwodruku otrzymano od Biblioteki Jagiellońskiej w Krakowie.


Lista utworów:
Marche (Zarębski Juliusz)
Valse (Zarębski Juliusz)
Menuet (Zarębski Juliusz)
Conte (Zarębski Juliusz)
Mélodie (Zarębski Juliusz)
Valse (Zarębski Juliusz)

Okładka: Stachak Tatiana, Zaproszenie do walca + CD

cena 39 zł.


nuty.pl

Stachak Tatiana
Zaproszenie do walca + CD

polski Zaproszenie do walca + CD
angielski Invitation to the Waltz for guitar + CD
niemiecki Einladung zum Walzer für Gitarre


Ilość stron:28
Format:230x305
Opracowanie na:gitara solo
Obsada:Instrument (w nawiasie ilość materiałów wykonawczych)
Gitara (1)
Rodzaj produktu:nuty drukowane + płyta CD
Wersja językowa:wstępu: polska, angielska, niemiecka
tytułów utworów: polska, angielska, niemiecka
Stopień trudności:3 w skali od 0 do 10
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
AutorzyAutor okładki: Flis Małgorzata
Redaktor: Kowalczyk Marcin
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL083456

Płyta zawiera wszystkie kompozycje Tatiany Stachak z publikacji Zaproszenie do walca, a także dwa utwory z publikacji Gitara ekstra klasa. Wykonawcą utworów jest gitarzysta i pedagog Michał Nagy.
Pomysłem na zbiór Zaproszenie do walca było stworzenie kolekcji prezentującej rozmaite odmiany i stylizacje tej popularnej formy muzycznej. Wszystkie czternaście utworów łączy taneczny charakter oraz pulsująca w trójdzielnym rytmie melodia. Każdy walc jest jednak inny, a cała kolekcja daleka od monotonii. Poszczególne utwory różnią się tempem, charakterem, stylem. Są wśród nich kompozycje nawiązujące do romantycznej stylistyki brillante, francuskiego walca-musette, są również miniatury utrzymane w klimacie latynoamerykańskim, w nastroju ulicznych kafejek i muzyki retro. Utwory cechuje umiarkowany poziom trudności technicznej, czytelna faktura, prosta forma oraz wpadające w ucho, łatwe do zapamiętania melodie. Tytuły miniatur czasem sygnalizują stylistykę lub odnoszą się do subiektywnych uczuć i nastrojów, aby w ten sposób zachęcić wykonawców do tworzenia własnych interpretacji, szlifowania muzycznej wrażliwości.


Lista utworów:
Zaproszenie do walca (Stachak Tatiana)
Walc z nutką melancholii (Stachak Tatiana)
Walc - Uśmiech (Stachak Tatiana)
Walc wysłany listem (Stachak Tatiana)
Lukrowany walc (Stachak Tatiana)
Federico - walc wenezuelski (Stachak Tatiana)
Carmen - tango walc (Stachak Tatiana)
Jedyny taki walc (Stachak Tatiana)
Walc w kafejce (Stachak Tatiana)
Paryski walczyk (Stachak Tatiana)
Walc brillante (Stachak Tatiana)
Walc periuwiański Rosita (Stachak Tatiana)
Walc - Zakochanie (Stachak Tatiana)
Walc w starym kinie (Stachak Tatiana)

Okładka: Chłopecki  Andrzej, Dziennik ucha. Słuchane na ostro.

cena 39,9 zł.


nuty.pl

Chłopecki Andrzej
Dziennik ucha. Słuchane na ostro.

polski Dziennik ucha. Słuchane na ostro.


Ilość stron:520
Format:135 x 205
Opracowanie na:książka
Rodzaj produktu:książka
Wersja językowa:wstępu: polska
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL083973

DZIENNIK UCHA - SŁUCHANE NA OSTRO , są to dwa cykle felietonów, które w latach 1993-2012 były publikowane w magazynie "Res Publica Nowa" i "Gazecie Wyborczej".
Andrzej Chłopecki - muzykolog, krytyk muzyczny, dziennikarz Programu 2 Polskiego Radia - regularnie w nich uwodził czytelników ważnością tematów, barwnym językiem i bezkompromisowością swoich sądów. Zebrane tu razem, tworzą niezwykły obraz współczesnego życia muzycznego w Polsce.


Spis treści:

KATARZYNA NALIWAJEK-MAZUREK
Post i ante rem
ANDRZEJ CHŁOPECKI
DZIENNIK UCHA ["Res Publica Nowa"]
1993
Po drugiej stronie ucha
Muzyka po prostu
Jej monolog
Kolęda na plaży
Obrazki z wystawy
1994
Ruch w Operze
Rebelia zmarłych kompozytorów
Górecki causa
Hit
Oklaski jednej dłoni
Tenory grasują
Gdy wszystko wolno
1995
Paszport dla Fryderyka
Z łapą na uchu
1996
Pięćdziesiąt lat
Ich strata
Sacro-polo, jednakowoż...
Wahadło z Kofflerem
Czy państwo lubi Cage'a?
1997
Monoglota zatroskany
Europa i jej Szymanowski
Pendereckiego "fin de siecle"
1998
Demokracja w eterze
Konwentykiel Satrapów
SŁUCHANE NA OSTRO ["Gazeta Wyborcza"]
2001
Kicz dziś
Chłopcy z zapałkami
2002
Między życiem i muzeum
Ssanie w operze
Aula dla boksera
Alleluja, chwalmy Pana...
Brykanie na ekranie
Setkę proszę...
Lekcja harmonii
Kilarów dwóch
Ta stara muzyka nowa
Socrealistyczny Penderecki
Pomnik
Dona G. wizyta w operze
2003
Sekwencje
"Wrześniowa" Kilara
Stulecie Adorna
Sankt Sofia Gubajdulina
Ikony i idole
2004
Odcięte warkocze
Nicei łzy krokodyle
Bard
Witaj, majowa jutrzenko...
Poplątanie, czyli ogłupiałe słuchanie
Agnostyków tęsknoty sakralne
Kryzys nadmiaru - nadmiar kryzysu
Taka zabawa mnie nie interesuje...
Panufnika ucieczka donikąd
Glissssssando
Na odejście Marka Stachowskiego
2005
O, roku ów...
Się dzieje w państwie duńskim
Krótkie fale
Projektomania
Boulez, czyli Luwr
Plądrofonia
Hart K.A. Hartmanna
Swędzenie
Blaga blogów
Co ma Webern do Hendixa, czyli Kronos
Nieznośna lekkość Glassa
"Ósma" Pendereckiego!
Oryginalność oryginalności
Muzyka z talerza
Wariacje na (aktualny) temat
Młoda moda
Perypatetycy i mole
Teraz Polska
Kłopotliwy hrabia
Życie bez Bożego Narodzenia
2006
"i", najkrótszy tytuł świata
Nagi Wozzeck
Mozzzzzz-Art!
Karnawał postem, post karnawałem
Upiór opery
Hiob wirtualny
Pasja-remake [1]
Pasja-remake [2]
Myślenie swego myślenia [1]
Myślenie swego myślenia [2]
Anenaiki
Muzyka sportowa
Zgiełk stu metronomów
Chórem, narodzie!
Piosenka o szczęściu
Magiczny kwadrat
Brunatne przypadki muzyczne
Dycho-krytyk-tomiczny
Aksamitna kurtyna
Nowa muzyka dawna
Jaka muzyka niegodna jest żałoby?
Litewskość, włoskość i więcej nic...?
2007
Rok Karola [1]
Rok Karola [2]
Polski Szwajcar
Jurodiwa
Widmo
Rozterki starszego wykładowcy
Postarcydzieło w postświecie postsztuki
Muzyka to rzecz wielce złożona
Wizualizacja
Wszyscy nasi kompozytorzy
Szeptośpiew
Kanon muzyczny
Egzotyczna muzyka zachodnia [1]
Egzotyczna muzyka zachodnia [2]
Ucieczki z pięciolinii [1]
Ucieczki z pięciolinii [2]
Chojnacka!
Teatrolog w operze cierpiący
Ucięta gałąź
Ósmy dzień tygodnia
2008
Oficer Krauze
Po-nowa muzyka jako źródło cierpień
Magnetofon
Polskie Noble? [1]
Polskie Noble? [2]
Interes słuchania
Muzyka i psucie państwa
Redaktor i mysz
Kompozycja na przestrzeń i orkiestrę
Dizajner, maj stresss
Kryteria (palimpsest)
Dama polskiej kompozycji
Emigracji klęski i chwały [1]
Emigracji klęski i chwały [2]
Kultura się dławi
Teolog, ornitolog...
Sto lat mieć, i jeszcze coś...
2009
W poszukiwaniu stulecia. Rok 1908
Pani kompozytor
Lawina 8 lutego 1909
Jubileusz awangardy
Spoko, to tylko Spooky
Beligijski tygiel
Wasz Faust
Electronica, czyli eksperyment
Sikorski...
Schaefferissimo [1]
Schaefferissimo [2]
Kultura 2.0
Czy kryzys polskich kompozytorów?
Wyćwierkana zmiana akcentu
Londyńska promenada muzyczna [1]
Londyńska promenada muzyczna [2]
Mapa (drogowa) muzyki [1]
Amerykański romantyk
Mapa (drogowa) muzyki [2]
"2Tygodnik", czyli strona kultury
Alfabet jekiejś kultury
2010
Rok 200 po Ch.
Chopinacja
Pani Profesor
Wozzeck
Epitafium katyńskie
Masowych pieśni czar
Opery ucieczki przed operą
Chichot prezesa
Radioodbiornik
Sztuka fugi
Jubileuszomania
Mahler i jego Eoropa
Wrzesień dwóch festiwali
Andrzej Krzanowski - Chopin akordeonu
Cichy terror
Zmarłych kompozytorów trójkąt bermudzki
Popularniejsi od Jezusa
2011
Nowa muzyka 2020
"Sinfonia da requiem"
Polski "parytet" publiczny
Być zdrowym na umyśle w czasie marnym
Słuchać i pisać w zachwyceniu
Muzyka hałasu
Niedziela ze światła
Jan Topolski
Recepcja, proszę!
Nota biograficzna
Indeks osób





Wyszukiwarka






Strona główna

Centrum Dystrybucji Nut nuty.pl
FRAZA s.c., ul. Łużycka 28a, 51-111 Wrocław
tel./fax (071) 325-82-11, tel. 372-66-68
Copyright 1997 - 2014 Fraza s.c., Wrocław, Poland