Indeks autorów | | Wyszukiwarka | | Mapa serwisu |
cena 21 zł. nuty.pl | Stachowicz Damian Veni Consolator koncert na sopran, clarino i basso continuo (partytura + głosy) Veni Consolator koncert na sopran, klarnet i basso continuo (partytura + głosy) Veni Consolator a canto e clarino con basso continuo (Score + Parts)
Damian Stachowicz był kompozytorem i kapelmistrzem bardzo cenionym w zgromadzeniu (diecezji przemyskiej ). Zachowana twórczość Damiana Stachowicza to wyłącznie kompozycje religijne wokalne i wokalno - instrumentalne. W niniejszej publikacji zawarto koncert Veni Consolator, na głos wokalny sopranowy, clarino i basso continuo. Rękopis utworu Veni Consolator przechowywany był do czasów ostatniej wojny w zbiorach Biblioteki Narodowej w Warszawie pod sygn. 72A. Podczas wojny uległ zniszczeniu. Zachował się natomiast literalny odpis tego utworu, sporządzony przed wojną dla A. Chybińskiego. W stosunku do pierwszego wydania, dokonanego przez A. Chylińskiego w 1933 roku i reedycji z roku 1959, wydanie niniejsze różni się w kilku szczegółach. Różnice te są skutkiem przywrócenia wersji oryginalnej w wyniku porównania tych wydarzeń z kopią rękopisu. Damian Stachowicz was a composer and chapel master highly esteemed by the Order. Among the Piarist musicians in the seventeenth century he was outstanding, as is obvious from the manner in which the citations concerning his work as a composer have been formulated. Besides his gifts as a composer Stachowicz also displayed his individuality in the field of literature. The printed panegyrics mentioned by Bielski, however, have not yet been found. Those works of Damian Stachowicz which have been preserved consist solely of vocal and vocal - instrumental religious music, some of which have come down to us in an incomplete state. Lista utworów: |
cena 22 zł. nuty.pl | Zieliński Maciej Lutosławski in memoriam na obój i fortepian Lutosławski in memoriam na obój i fortepian Lutosławski In Memoriam for Oboe and Piano Lutosławski in Memoriam für Oboe und Klavier Lutosławski in Memoriam pour oboe et piano
Maciej Zieliński urodził się w 1971 roku w Warszawie. Ukończył z wyróżnieniem warszawską Akademię Muzyczną w klasie kompozycji prof. Mariana Borkowskiego (1996), oraz Studia Podyplomowe w Royal Academy of Music w Londynie w klasie kompozycji Paula Tattersona (1999). Utwory Macieja Zielińskiego były wielokrotnie wykonywane w kraju i za granicą. Publikacja zawiera utwór poświęcony pamięci Witolda Lutosławskiego na obój i fortepian. Prawykonanie utworu miało miejsce 19 lutego 1999 roku. Wtedy też kompozycja zdobyła nagrodę Alan Bush Composition Prize w Londynie. Maciej Zieliński was born in 1971. In 1996 he graduated with distinction from the Warsaw Academy of Music in the composition class of Marian Borkowski and in 1999 from the postgraduate studies at the Royal Academy of Music in London in the composition class of Paul Patterson. Between 1993 - 1997 he completed his musical education attending International Young Composers' Summer Courses in Apeldoorn (The Netherlands) in 1995. Lista utworów: |
cena 77,95 zł. nuty.pl | Bragg Billy Back To Basics
Bibliografia, zdjęcia, nuty, słowa wielu utworów. Lista utworów: |
cena 46 zł. nuty.pl | Krener Jan Veni sponsa Christi. Contere Domine Veni sponsa Christi. Contere Domine
Dane dotyczące biografii Jana Krenera przy obecnym stanie wiedzy przedstawiają się bardzo skromnie. Dodatkowo, jego postać była często mylona z działającym wcześniej Janem Kromerem. Według strzępów informacji, zebranych z rękopisów jego dwóch jedynych zachowanych dzieł (oba w publikacji), był on kompozytorem i muzykiem kapeli królewskiej w Warszawie w II połowie XVII w. Fakt zachowania śladów działalności kompozytorskiej (jednak przede wszystkim instrumentalnej) w różnych ośrodkach Polski, sugeruje, że był on muzykiem powszechnie znanym a lista jego kompozycji była o wiele bogatsza niż ta, którą znamy teraz. As present little is known of Jan Krener's life. He is, moreover, often confused with Jan Kromer, who worked earlier. Inscriptions are still the only source of information on the person of Krener. From them, it follows that Krener was a composer and musician of the Warsaw Chapel Royal , and was active in the second half of the seventeenth century. Lista utworów: |
cena 55 zł. nuty.pl | Dobrzyński Ignacy Feliks Souvenir de Dresde op. 47 na obój, fortepian i wiolonczelę (partytura + głosy) Souvenir de Dresde op. 47 na obój, fortepian i wiolonczelę (partytura + głosy) Souvenir de Dresde Op. 47 for Oboe, Piano and Cello (Score + Parts) Souvenir de Dresde Op. 47 für Oboe, Klavier und Cello (Partitur und Stimmen) Souvenir de Dresde op. 47 pour oboe, piano et violoncelle (Partiton et Parties)
"Souvenir de Dresde op. 47" jest utworem złożonym z trzech części o zróżnicowanych tempach, połączonych ze sobą attacca i poprzedzonych krótką introdukcją fortepianową. Mimo, że tytuł utworu może sugerować niemiecki charakter muzyki, to mamy tu do czynienia z dziełem polskim napisanym przez polskiego kompozytora i, na co trzeba zwrócić szczególną uwagę, jest to swego rodzaju rarytas w polskiej literaturze obojowej. Edycja została przygotowana w oparciu o rękopiśmienną kopię znajdującą się w zbiorach biblioteki Warszawskiego Towarzystwa Muzycznego (sygn. R 1144). Karta tytułowa oraz Introdukcja (pierwsza strona nutowa) zostały sporządzone ręką Dobrzyńskiego, pozostałe strony nutowe zostały wykonane przez kopistę. [Mariusz Pędziałek] Souvenir de Dresde Op. 47 is a piece consisting of three sections with different tempos, played attaca and preceded by a short piano introduction. Although the title may suggest music of German character, we have here a Polish work written by a Polish composer and therefore something of a rarity in the Polish oboe repertory. The present publication has been based on the manuscript copy preserved in the collections of the library of the Warsaw Musical Society (library no. R 1144). The title page and the introduction (the first page of music) were made by Dobrzyński himself, the rest - by a copyist. [Mariusz Pędziałek] Lista utworów: |
cena 41,6 zł. nuty.pl | Zieliński Maciej Fallen Angel na perkusję i taśmę Fallen Angel na perkusję i taśmę Fallen Angel for Percussion and tape
Maciej Zieliński (ur. 1971) ukończył z wyróżnieniem Warszawską Akademię Muzyczną w klasie kompozycji, a także studia podyplomowe w Royal Academy Of Music w Londynie. Utwór Fallen Angel, na perkusję i taśmę (tu zastąpioną oczywiście płytą CD) powstał w wyniku inspiracji jednym ze słynnych maszkaronów katedry Notre Damme w Paryżu. Maciej Zieliński (born in 1971) graduated with distinction from the Warsaw Academy of Music in the composition class and form the postgraduate studies at the Royal Academy of Music in London in the same class. Fallen Angel was inspired by image of one of the famous masks from the Notre Damme cathedral in Paris. Lista utworów: |
cena 32 zł. nuty.pl | Bacewicz Grażyna Trzy utwory charakterystyczne na fortepian Trzy utwory charakterystyczne na fortepian Trois pieces caractéristiques pour piano
Cykl utworów zatytułowany Trois pieces caractéristiques pour piano jest dziełem młodej adeptki Konserwatorium Warszawskiego, skomponowanym - sądząc po tytule - w Paryżu, dokąd wyjechała z zamiarem pogłębiania zdobytej wiedzy i umiejętności oraz poznania tamtejszego środowiska muzycznego z jego najwybitniejszymi przedstawicielami... Mimo iż mamy do czynienia z jednym z wczesnych, pomijanych przez nią samą - drobiazgów, od pierwszych taktów rozpoznajemy ten jedyny w swoim rodzaju charakter muzyki, w którym rozmach fantazji, obcesowość i szorstkość przeplatają się z nutą liryzmu, skupienia i zadumy, a w pełni świadome odniesienia i pokrewieństwa sprawiają, że od początku drogi twórczej kompozytorka ta znalazła się w głównym nurcie muzyki polskiej. The cycle of pieces entitled Trois pieces caractéristiques pour piano is the work of a young student of the Warsaw Conservatory, composed - judgind by the title - in Paris, where she went in order to broaden her knowledge and skills as well as to become familiar with the musical milieu of that city and its outstanding figures... Despite the fact that this is an early - trifle, disregarded by the composer herself, we can recognise from the very first bars the unique character of the music, in which the impetus of fantasy, impertinence and coarseness intertwine with a lyrical note, concentration and pensiveness, while the full conscious references and inter-relations are the reason why - from the very beginning of her creative career - she found herself a leading figure of Polish music. Lista utworów: |
cena 32,95 zł. nuty.pl | Twardowski Romuald Pastorale e danza na skrzypce i fortepian Pastorale e danza na skrzypce i fortepian Pastorale e danza for Violin and Piano Pastorale e danza für Violine und Klavier Pastorale e danza pour violon et piano
Pastorale e danza na skrzypce i fortepian zostało skomponowane w 1999 roku. Kompozytor dedykował ten utwór prof. Mirosławowi Ławrynowiczowi, a jego prawykonanie odbyło się 8 maja 2000 roku podczas Warszawskich Spotkań Muzycznych. Kompozytor często podkreśla, że Pastorale e danza jest pierwszym świadomie napisanym dziełem reprezentującym trzeci nurt stylistyczny jego twórczości. Określa go jako klasyczny postmodernistyczny charakteryzujący się uproszczeniem środków kompozytorskich zarówno w harmonii, jak i melodyce. Romuald Twardowski podkreśla także, że tytuł utworu dość wiernie odzwierciedla jego charakter i nastrój: pełen temperamentu taniec (Danza), będący syntezą różnych wątków ludowych, jest poprzedzony przez Pastorale - rodzaj sielanki o zmiennym nastroju. Pastorale e danza for Violin and Piano was composed in 1999. The composition was dedicated to prof. Mirosław Ławrynowicz and performed for the first time on 8th May 2000 at the Warsaw Music Meetings. The author of the composition often emphasises that Pastorale e danza is the first consciously written piece representing the third current in his work. He defines this trend as a post-modern classicism, characterised by simplicity of composition both in harmony and melody. Romuald Twardowski also stresses the fact that the title of the work quite accurately reflects its mood and character: a passionate dance (Danza) combining various folk themes is preceded by Pastorale - a kind of idyll with a varying mood. Lista utworów: |
cena 109 zł. nuty.pl | Rutkowski Andrzej Trio op. 13 na skrzypce, wiolonczelę i fortepian (partytura i głosy) Trio op. 13 na skrzypce, wiolonczelę i fortepian (partytura i głosy) Trio Op. 13 for Violin, Cello and Piano (Score and Parts) Trio Op. 13 für Violine, Violoncello und Klavier (Partitur und Stimmen) Trio op. 13 pour violon, violoncelle et piano (partiton et parties)
Antoni Wincenty Rutkowski (ur. 1859, zm. 1886) to wybitny polski kompozytor, pianista i pedagog. W całokształcie jego dorobku twórczego da się wyróżnić dwa nurty. Pierwszy nurt reprezentują jego wczesne utwory nie odbiegające wiele od ówczesnej polskiej konwencji kompozytorskiej, choć nie pozbawionej niejednokrotnie ciekawszych elementów głównie w harmonii. Drugi - to kompozycje o dążnościach eksperymentatorskich o dość odważnych - jak na owe czasy i stosunki panujące w ówczesnej Polsce - próbach unowocześnienia swego języka muzycznego dochodzącego niekiedy do nowatorstwa Wagnera. Nurt ten cechują śmiałe zestawienia tonalne, operowanie następstwami akordów dysonansowych, zaś melodyka typu ornamentalno - figuracyjnego przestaje być pierwszoplanowym elementem muzycznym na korzyść współbrzmień harmonicznych. Antoni Wincenty Rutkowski - composer, pianist and teacher, was born in Warsaw on 21 January 1859. The period of his activity as a composer was short, lasting barely ten years, during which period he wrote approximately thirty works; eleven of them were lost. He composed mainly instrumental works, several of which - the shorter ones - were published during his lifetime. Two trends may clearly be distinguished throughout his oeuvre. The first is represented by his early works which do not differ significantly from contemporary Polish compositional conventions, even trhough they are frequently characterized by more interesting features, especially in harmonic content. The second trend comprises compositions characterized by experimental tendencies and, for the time and conditions precailing in contemporary Poland, audacious attempts at modernization of his musical language equalling sometimes the innovations of Wagner. This trend features bold, tonal juxtapositions, and the use of dissonant chord successions, while melody of an ornamental-figurative type ceases to be the foreground musical element in favour of harmonies. The autograph of the score of the Trio in G minor for violin, cello and piano is to be found in the library of the Warsaw Music Society. The Trio in G minor consists of three movements. The first of them is in sonata form, the second in ternary form (ABA), and the third is a rondo. Lista utworów: |
cena 145 zł. nuty.pl | Szymanowski Karol II Symfonia B-dur op. 19, część druga - wersja pierwotna II Symfonia B-dur op. 19, część druga - wersja pierwotna 2nd Symphony in B Flat Major Op. 19, Second Movement - Original Version II. Sinfonie B-Dur Op. 19, Zweiter Satz - Ursprüngliche Fassung
II Symfonię B-dur op. 19 Karol Szymanowski napisał w latach 1909 - 1910. Pierwsze szkice powstały w kwietniu 1909 r., szkic całości był gotowy we wrześniu 1909 r. Orkiestracja trwała od października 1909 r. do końca 1910 r., a nawet (ostatnie stronice części II) do początku 1911 r. Był to czwarty utwór Szymanowskiego na orkiestrę symfoniczną, po Uwerturze koncertowej E-dur op. 12 (1904 - 1905), nie doprowadzonej do kompletności I Symfonii f-moll op. 15 (1906 - 1907) i Pentezilei, pieśni na sopran i orkiestrę op. 18 do słów Stanisława Wyspiańskiego. Karol Szymanowski wrote the Second Symphony in B flat major Op. 19 in the years 1909 - 1910. The first sketches were made in April 1909 and a draft of the whole work was ready by September 1909. The orchestration occupied the composer from October 1909 until the end of 1910 and even (in the case of the last pages of the second movement) the beginning of 1911. Lista utworów: |
Wyszukiwarka
Strona główna
Centrum Dystrybucji Nut nuty.pl
FRAZA s.c., ul. Łużycka 28a, 51-111 Wrocław
tel./fax (071) 325-82-11, tel. 372-66-68
Copyright 1997 - 2014 Fraza s.c., Wrocław, Poland