•Centrum Dystrybucji Nut•
System sklepów muzycznych
  

pokaż koszyk
Pomoc  Podręczniki  Utwory okolicznościowe  Nuty na instrumenty klawiszowe  Nuty na instrumenty strunowe  Nuty na instrumenty dęte drewniane i dęte blaszane  Nuty na instrumenty perkusyjne  Nuty na głosy solowe i chóry  Śpiewniki turystyczne, biesiadne i rockowe  Książki  Nuty na orkiestrę  Nuty na zespoły kameralne oraz rockowe  Inne 
Indeks autorów |  Wyszukiwarka |  Mapa serwisu 

H. Wars

Dostępne opracowania:

chór, głosy: 3 głosy mieszane a cappella (1)
fortepian solo (1)
gitara (zawiera linię melodyczną teksty, akordy) (1)
głos wokalny sopran, clarino i b.c. ( partytura + głosy ) (1)
linia melodyczna (klucz wiolinowy) + akordy + teksty (1)
obój i fortepian (1)
orkiestra symfoniczna (partytura) (1)
skrzypce i fortepian (1)
skrzypce i wiolonczela i fortepian (1)
zespół instrumentalny (obój, wiolonczela, fortepian) (partytura + głosy) (1)
zespół instrumentów perkusyjnych i CD (partytura) (1)

H. Wars znajdziesz w 11 publikacjach wymienionych poniżej:


Okładka: Stachowicz Damian, Veni Consolator koncert na sopran, clarino i basso continuo (partytura + głosy)

cena 21 zł.


nuty.pl

Stachowicz Damian
Veni Consolator koncert na sopran, clarino i basso continuo (partytura + głosy)

polski Veni Consolator koncert na sopran, klarnet i basso continuo (partytura + głosy)
łaciński Veni Consolator a canto e clarino con basso continuo (Score + Parts)


Ilość stron:16 + 4
Format:230 x 305
Opracowanie na:głos wokalny sopran, clarino i b.c. ( partytura + głosy )
Obsada:Instrument (w nawiasie ilość materiałów wykonawczych)
Klarnet C (1)
Głos wokalny solowy - Sopran (1)
Basso Continuo (1)
Rodzaj produktu:nuty drukowane
Wersja językowa:wstępu: polska, angielska, niemiecka
tytułów utworów: łacińska
słów utworów: łacińska
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
AutorzyEdytor: Chybiński Adolf
Autor wstępu: Szweykowski Zygmunt Maria
Redaktor: Szweykowski Zygmunt Maria
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL003108

Damian Stachowicz był kompozytorem i kapelmistrzem bardzo cenionym w zgromadzeniu (diecezji przemyskiej ). Zachowana twórczość Damiana Stachowicza to wyłącznie kompozycje religijne wokalne i wokalno - instrumentalne. W niniejszej publikacji zawarto koncert Veni Consolator, na głos wokalny sopranowy, clarino i basso continuo. Rękopis utworu Veni Consolator przechowywany był do czasów ostatniej wojny w zbiorach Biblioteki Narodowej w Warszawie pod sygn. 72A. Podczas wojny uległ zniszczeniu. Zachował się natomiast literalny odpis tego utworu, sporządzony przed wojną dla A. Chybińskiego. W stosunku do pierwszego wydania, dokonanego przez A. Chylińskiego w 1933 roku i reedycji z roku 1959, wydanie niniejsze różni się w kilku szczegółach. Różnice te są skutkiem przywrócenia wersji oryginalnej w wyniku porównania tych wydarzeń z kopią rękopisu.

Damian Stachowicz was a composer and chapel master highly esteemed by the Order. Among the Piarist musicians in the seventeenth century he was outstanding, as is obvious from the manner in which the citations concerning his work as a composer have been formulated. Besides his gifts as a composer Stachowicz also displayed his individuality in the field of literature. The printed panegyrics mentioned by Bielski, however, have not yet been found. Those works of Damian Stachowicz which have been preserved consist solely of vocal and vocal - instrumental religious music, some of which have come down to us in an incomplete state.
The manuscript of Veni Consolator was kept up to last war in the Warsaw National Library (ref. no. 72 A). It was damaged during the war, but an exact copy of this work made for Chybiński before the war has been preserved. This issue differs in some details from that prepared by Chybiński in 1933 (and re-issued in 1959). These differences are due to the restoration of the original version as a result of a composition between these issues and the copy of the manuscript.

Lista utworów:
Veni Consolator (Stachowicz Damian)

Okładka: Zieliński Maciej, Lutosławski in memoriam na obój i fortepian

cena 22 zł.


nuty.pl

Zieliński Maciej
Lutosławski in memoriam na obój i fortepian

polski Lutosławski in memoriam na obój i fortepian
angielski Lutosławski In Memoriam for Oboe and Piano
niemiecki Lutosławski in Memoriam für Oboe und Klavier
francuski Lutosławski in Memoriam pour oboe et piano


Ilość stron:25 + 8
Format:210 x 297
Opracowanie na:obój i fortepian
Obsada:Instrument (w nawiasie ilość materiałów wykonawczych)
Obój (1)
Fortepian (1)
Rodzaj produktu:nuty drukowane
Wersja językowa:biografii: polska, angielska
tytułów utworów: angielska
Stopień trudności:5 w skali od 0 do 10
Stopień trudności akompanamentu:5 w skali od 0 do 10
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL003854

Maciej Zieliński urodził się w 1971 roku w Warszawie. Ukończył z wyróżnieniem warszawską Akademię Muzyczną w klasie kompozycji prof. Mariana Borkowskiego (1996), oraz Studia Podyplomowe w Royal Academy of Music w Londynie w klasie kompozycji Paula Tattersona (1999). Utwory Macieja Zielińskiego były wielokrotnie wykonywane w kraju i za granicą. Publikacja zawiera utwór poświęcony pamięci Witolda Lutosławskiego na obój i fortepian. Prawykonanie utworu miało miejsce 19 lutego 1999 roku. Wtedy też kompozycja zdobyła nagrodę Alan Bush Composition Prize w Londynie.

Maciej Zieliński was born in 1971. In 1996 he graduated with distinction from the Warsaw Academy of Music in the composition class of Marian Borkowski and in 1999 from the postgraduate studies at the Royal Academy of Music in London in the composition class of Paul Patterson. Between 1993 - 1997 he completed his musical education attending International Young Composers' Summer Courses in Apeldoorn (The Netherlands) in 1995.

Lista utworów:
Lutosławski in memoriam (Zieliński Maciej)

Okładka: Bragg Billy, Back To Basics

cena 77,95 zł.


nuty.pl

Bragg Billy
Back To Basics

Ilość stron:72
Format:230 x 305
Opracowanie na:gitara (zawiera linię melodyczną teksty, akordy)
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
Kod produktu:NPL050083

Bibliografia, zdjęcia, nuty, słowa wielu utworów.


Lista utworów:
Like Soldiers Do
Poryk's Illustration For
Strange Things Happen
A Lover Sing
It Says Here
The Myth Of Trust
Island Of No Return
Richard
From A Vauxhall Velox
The Saturday Boy
A New England
The Busy Girl Buys Beauty
The Milkman Of Human Kindness
The Man In The Iron Mask
To Have And To Have Not
Porky's Illustration For
Lovers Town Revisited
St Swithin's Day
Between The Wars
Love Gets Dangerous
This Guitar Says Sorry

Okładka: Krener Jan, Veni sponsa Christi. Contere Domine

cena 46 zł.


nuty.pl

Krener Jan
Veni sponsa Christi. Contere Domine

polski Veni sponsa Christi. Contere Domine


Ilość stron:32
Format:170 x 240
Opracowanie na:chór, głosy: 3 głosy mieszane a cappella
Obsada:Instrument (w nawiasie ilość materiałów wykonawczych)
Partytura (1)
Głos wokalny - Alt (0)
Głos wokalny - Tenor II (0)
Głos wokalny - Tenor I (0)
Głos wokalny - Bas (0)
Rodzaj produktu:nuty drukowane
Wersja językowa:opisów: polska, angielska
tytułów utworów: łacińska
słów utworów: łacińska
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
AutorzyAutor okładki: Szczerbińka Barbara
Redaktor: Stachel Irena
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL051615

Dane dotyczące biografii Jana Krenera przy obecnym stanie wiedzy przedstawiają się bardzo skromnie. Dodatkowo, jego postać była często mylona z działającym wcześniej Janem Kromerem. Według strzępów informacji, zebranych z rękopisów jego dwóch jedynych zachowanych dzieł (oba w publikacji), był on kompozytorem i muzykiem kapeli królewskiej w Warszawie w II połowie XVII w. Fakt zachowania śladów działalności kompozytorskiej (jednak przede wszystkim instrumentalnej) w różnych ośrodkach Polski, sugeruje, że był on muzykiem powszechnie znanym a lista jego kompozycji była o wiele bogatsza niż ta, którą znamy teraz.

As present little is known of Jan Krener's life. He is, moreover, often confused with Jan Kromer, who worked earlier. Inscriptions are still the only source of information on the person of Krener. From them, it follows that Krener was a composer and musician of the Warsaw Chapel Royal , and was active in the second half of the seventeenth century.

Lista utworów:
Veni Sponsa Christi (Jan Krener)
Contere Domine (Jan Krener)

Okładka: Dobrzyński Ignacy Feliks, Souvenir de Dresde op. 47 na obój, fortepian i wiolonczelę (partytura + głosy)

cena 55 zł.


nuty.pl

Dobrzyński Ignacy Feliks
Souvenir de Dresde op. 47 na obój, fortepian i wiolonczelę (partytura + głosy)

polski Souvenir de Dresde op. 47 na obój, fortepian i wiolonczelę (partytura + głosy)
angielski Souvenir de Dresde Op. 47 for Oboe, Piano and Cello (Score + Parts)
niemiecki Souvenir de Dresde Op. 47 für Oboe, Klavier und Cello (Partitur und Stimmen)
francuski Souvenir de Dresde op. 47 pour oboe, piano et violoncelle (Partiton et Parties)


Ilość stron:16 + 6 + 2
Format:210 x 297
Opracowanie na:zespół instrumentalny (obój, wiolonczela, fortepian) (partytura + głosy)
Obsada:Instrument (w nawiasie ilość materiałów wykonawczych)
Obój (1)
Wiolonczela (1)
Fortepian (1)
Rodzaj produktu:nuty drukowane
Wersja językowa:biografii: polska, angielska
posłowia: polska, angielska
tytułów utworów: polska, angielska
Stopień trudności:4 w skali od 0 do 10
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
AutorzyEdytor: Pędziałek Mariusz
Redaktor: Stryszewska Barbara
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL057763

"Souvenir de Dresde op. 47" jest utworem złożonym z trzech części o zróżnicowanych tempach, połączonych ze sobą attacca i poprzedzonych krótką introdukcją fortepianową. Mimo, że tytuł utworu może sugerować niemiecki charakter muzyki, to mamy tu do czynienia z dziełem polskim napisanym przez polskiego kompozytora i, na co trzeba zwrócić szczególną uwagę, jest to swego rodzaju rarytas w polskiej literaturze obojowej. Edycja została przygotowana w oparciu o rękopiśmienną kopię znajdującą się w zbiorach biblioteki Warszawskiego Towarzystwa Muzycznego (sygn. R 1144). Karta tytułowa oraz Introdukcja (pierwsza strona nutowa) zostały sporządzone ręką Dobrzyńskiego, pozostałe strony nutowe zostały wykonane przez kopistę. [Mariusz Pędziałek]

Souvenir de Dresde Op. 47 is a piece consisting of three sections with different tempos, played attaca and preceded by a short piano introduction. Although the title may suggest music of German character, we have here a Polish work written by a Polish composer and therefore something of a rarity in the Polish oboe repertory. The present publication has been based on the manuscript copy preserved in the collections of the library of the Warsaw Musical Society (library no. R 1144). The title page and the introduction (the first page of music) were made by Dobrzyński himself, the rest - by a copyist. [Mariusz Pędziałek]

Lista utworów:
Souvenir de Dresde op. 47 (Dobrzyński Ignacy Feliks)

Okładka: Zieliński Maciej, Fallen Angel na perkusję i taśmę

cena 41,6 zł.


nuty.pl

Zieliński Maciej
Fallen Angel na perkusję i taśmę

polski Fallen Angel na perkusję i taśmę
angielski Fallen Angel for Percussion and tape


Ilość stron:48
Format:295 x 420
Opracowanie na:zespół instrumentów perkusyjnych i CD (partytura)
Obsada:Instrument (w nawiasie ilość materiałów wykonawczych)
Partytura (1)
Wibrafon (0)
Dzwonki (campanelli) (0)
Dzwony (0)
Gong (0)
Gong (0)
Kotły (0)
Kotły (0)
Kotły (0)
Kotły (0)
Kotły (0)
Kotły (0)
Talerze I (0)
Talerze II (0)
Talerze III (0)
Tam-tam (0)
Tam-tam (0)
Tom-tom (0)
Tom-tom (0)
Tom-tom (0)
akompaniament na płycie CD (1)
Marimba (0)
Bongosy (0)
Drewienka (0)
Trójkąt (0)
Drewienka (0)
Trójkąt (0)
Bongosy (0)
Drewienka (0)
Drewienka (0)
Drewienka (0)
Rodzaj produktu:nuty drukowane + płyta CD
Wersja językowa:biografii: polska, angielska
tytułów utworów: polska, angielska
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
AutorzyEdytor: Leszczyńska-Zając Dorota
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL058810

Maciej Zieliński (ur. 1971) ukończył z wyróżnieniem Warszawską Akademię Muzyczną w klasie kompozycji, a także studia podyplomowe w Royal Academy Of Music w Londynie. Utwór Fallen Angel, na perkusję i taśmę (tu zastąpioną oczywiście płytą CD) powstał w wyniku inspiracji jednym ze słynnych maszkaronów katedry Notre Damme w Paryżu.
Utwór "Fallen Angel" powstał w 2003 roku. Inspiracją do napisania utworu była podobizna jednego ze słynnych maszkaronów z katedry Notre Dame w Paryżu. Kompozycja dedykowana jest Stanisławowi Skoczyńskiemu.

Maciej Zieliński (born in 1971) graduated with distinction from the Warsaw Academy of Music in the composition class and form the postgraduate studies at the Royal Academy of Music in London in the same class. Fallen Angel was inspired by image of one of the famous masks from the Notre Damme cathedral in Paris.
'Fallen Angel' was composed in 2003. The work was inspired by the image of one of the famous masks from the Notre Dame cathedral in Paris. The composition is dedicated to Stanisław Skoczyński.

Lista utworów:
Fallen angel (Maciej Zieliński)

Okładka: Bacewicz Grażyna, Trzy utwory charakterystyczne na fortepian

cena 32 zł.


nuty.pl

Bacewicz Grażyna
Trzy utwory charakterystyczne na fortepian

polski Trzy utwory charakterystyczne na fortepian
francuski Trois pieces caractéristiques pour piano


Ilość stron:16
Format:230 x 305
Opracowanie na:fortepian solo
Obsada:Instrument (w nawiasie ilość materiałów wykonawczych)
Fortepian (1)
Rodzaj produktu:nuty drukowane
Wersja językowa:wstępu: polska, angielska
biografii: polska, angielska
tytułów utworów: polska, francuska
Stopień trudności:7 w skali od 0 do 10
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL060953

Cykl utworów zatytułowany Trois pieces caractéristiques pour piano jest dziełem młodej adeptki Konserwatorium Warszawskiego, skomponowanym - sądząc po tytule - w Paryżu, dokąd wyjechała z zamiarem pogłębiania zdobytej wiedzy i umiejętności oraz poznania tamtejszego środowiska muzycznego z jego najwybitniejszymi przedstawicielami... Mimo iż mamy do czynienia z jednym z wczesnych, pomijanych przez nią samą - drobiazgów, od pierwszych taktów rozpoznajemy ten jedyny w swoim rodzaju charakter muzyki, w którym rozmach fantazji, obcesowość i szorstkość przeplatają się z nutą liryzmu, skupienia i zadumy, a w pełni świadome odniesienia i pokrewieństwa sprawiają, że od początku drogi twórczej kompozytorka ta znalazła się w głównym nurcie muzyki polskiej.

The cycle of pieces entitled Trois pieces caractéristiques pour piano is the work of a young student of the Warsaw Conservatory, composed - judgind by the title - in Paris, where she went in order to broaden her knowledge and skills as well as to become familiar with the musical milieu of that city and its outstanding figures... Despite the fact that this is an early - trifle, disregarded by the composer herself, we can recognise from the very first bars the unique character of the music, in which the impetus of fantasy, impertinence and coarseness intertwine with a lyrical note, concentration and pensiveness, while the full conscious references and inter-relations are the reason why - from the very beginning of her creative career - she found herself a leading figure of Polish music.

Lista utworów:
Trzy utwory charakterystyczne (Bacewicz Grażyna)

Okładka: Twardowski Romuald, Pastorale e danza na skrzypce i fortepian

cena 32,95 zł.


nuty.pl

Twardowski Romuald
Pastorale e danza na skrzypce i fortepian

polski Pastorale e danza na skrzypce i fortepian
angielski Pastorale e danza for Violin and Piano
niemiecki Pastorale e danza für Violine und Klavier
francuski Pastorale e danza pour violon et piano


Ilość stron:16 + 6
Format:230 x 305
Opracowanie na:skrzypce i fortepian
Obsada:Instrument (w nawiasie ilość materiałów wykonawczych)
Skrzypce (1)
Fortepian (1)
Rodzaj produktu:nuty drukowane
Wersja językowa:wstępu: polska, angielska
biografii: polska, angielska
tytułów utworów: polska, angielska
Stopień trudności:5 w skali od 0 do 10
Stopień trudności akompanamentu:5 w skali od 0 do 10
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
AutorzyRedaktor: Gębski Andrzej, Stachak Tatiana, Kowalczyk Marcin
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL080573

Pastorale e danza na skrzypce i fortepian zostało skomponowane w 1999 roku. Kompozytor dedykował ten utwór prof. Mirosławowi Ławrynowiczowi, a jego prawykonanie odbyło się 8 maja 2000 roku podczas Warszawskich Spotkań Muzycznych. Kompozytor często podkreśla, że Pastorale e danza jest pierwszym świadomie napisanym dziełem reprezentującym trzeci nurt stylistyczny jego twórczości. Określa go jako klasyczny postmodernistyczny charakteryzujący się uproszczeniem środków kompozytorskich zarówno w harmonii, jak i melodyce. Romuald Twardowski podkreśla także, że tytuł utworu dość wiernie odzwierciedla jego charakter i nastrój: pełen temperamentu taniec (Danza), będący syntezą różnych wątków ludowych, jest poprzedzony przez Pastorale - rodzaj sielanki o zmiennym nastroju.

Pastorale e danza for Violin and Piano was composed in 1999. The composition was dedicated to prof. Mirosław Ławrynowicz and performed for the first time on 8th May 2000 at the Warsaw Music Meetings. The author of the composition often emphasises that Pastorale e danza is the first consciously written piece representing the third current in his work. He defines this trend as a post-modern classicism, characterised by simplicity of composition both in harmony and melody. Romuald Twardowski also stresses the fact that the title of the work quite accurately reflects its mood and character: a passionate dance (Danza) combining various folk themes is preceded by Pastorale - a kind of idyll with a varying mood.

Lista utworów:
Pastorale e danza na skrzypce i fortepian (Twardowski Romuald)

Okładka: Rutkowski Andrzej, Trio op. 13 na skrzypce, wiolonczelę i fortepian (partytura i głosy)

cena 109 zł.


nuty.pl

Rutkowski Andrzej
Trio op. 13 na skrzypce, wiolonczelę i fortepian (partytura i głosy)

polski Trio op. 13 na skrzypce, wiolonczelę i fortepian (partytura i głosy)
angielski Trio Op. 13 for Violin, Cello and Piano (Score and Parts)
niemiecki Trio Op. 13 für Violine, Violoncello und Klavier (Partitur und Stimmen)
francuski Trio op. 13 pour violon, violoncelle et piano (partiton et parties)


Ilość stron:68 + 20 + 20
Format:210 x 297
Opracowanie na:skrzypce i wiolonczela i fortepian
Obsada:Instrument (w nawiasie ilość materiałów wykonawczych)
Skrzypce (1)
Wiolonczela (1)
Fortepian (1)
Rodzaj produktu:nuty drukowane
Wersja językowa:biografii: polska, angielska
posłowia: polska, angielska
tytułów utworów: polska, angielska
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
AutorzyEdytor: Sperski Krzysztof, Prabucha-Firlej Anna
Kod produktu:NPL080278

Antoni Wincenty Rutkowski (ur. 1859, zm. 1886) to wybitny polski kompozytor, pianista i pedagog. W całokształcie jego dorobku twórczego da się wyróżnić dwa nurty. Pierwszy nurt reprezentują jego wczesne utwory nie odbiegające wiele od ówczesnej polskiej konwencji kompozytorskiej, choć nie pozbawionej niejednokrotnie ciekawszych elementów głównie w harmonii. Drugi - to kompozycje o dążnościach eksperymentatorskich o dość odważnych - jak na owe czasy i stosunki panujące w ówczesnej Polsce - próbach unowocześnienia swego języka muzycznego dochodzącego niekiedy do nowatorstwa Wagnera. Nurt ten cechują śmiałe zestawienia tonalne, operowanie następstwami akordów dysonansowych, zaś melodyka typu ornamentalno - figuracyjnego przestaje być pierwszoplanowym elementem muzycznym na korzyść współbrzmień harmonicznych.
Autograf, zawartego w niniejszej publikacji, Tria g-moll na skrzypce, wiolonczelę i fortepian znajduje się w bibliotece Warszawskiego Towarzystwa Muzycznego. Trio g-moll składa się z trzech części. Pierwsza z nich jest utrzymana w formie sonatowej, druga ma formę da capo o schemacie ABA, a trzecia jest rondem. Średni czas trwania utworu: 27'30''.

Antoni Wincenty Rutkowski - composer, pianist and teacher, was born in Warsaw on 21 January 1859. The period of his activity as a composer was short, lasting barely ten years, during which period he wrote approximately thirty works; eleven of them were lost. He composed mainly instrumental works, several of which - the shorter ones - were published during his lifetime. Two trends may clearly be distinguished throughout his oeuvre. The first is represented by his early works which do not differ significantly from contemporary Polish compositional conventions, even trhough they are frequently characterized by more interesting features, especially in harmonic content. The second trend comprises compositions characterized by experimental tendencies and, for the time and conditions precailing in contemporary Poland, audacious attempts at modernization of his musical language equalling sometimes the innovations of Wagner. This trend features bold, tonal juxtapositions, and the use of dissonant chord successions, while melody of an ornamental-figurative type ceases to be the foreground musical element in favour of harmonies. The autograph of the score of the Trio in G minor for violin, cello and piano is to be found in the library of the Warsaw Music Society. The Trio in G minor consists of three movements. The first of them is in sonata form, the second in ternary form (ABA), and the third is a rondo.

Lista utworów:
Trio g-moll op. 13 (Rutkowski Antoni)

Okładka: Szymanowski Karol, II Symfonia B-dur op. 19, część druga - wersja pierwotna

cena 145 zł.


nuty.pl

Szymanowski Karol
II Symfonia B-dur op. 19, część druga - wersja pierwotna

polski II Symfonia B-dur op. 19, część druga - wersja pierwotna
angielski 2nd Symphony in B Flat Major Op. 19, Second Movement - Original Version
niemiecki II. Sinfonie B-Dur Op. 19, Zweiter Satz - Ursprüngliche Fassung


Ilość stron:116
Format:265 x 350
Opracowanie na:orkiestra symfoniczna (partytura)
Obsada:Instrument (w nawiasie ilość materiałów wykonawczych)
Partytura (1)
Flet piccolo (0)
Flet I (0)
Flet II (0)
Klarnet Es (0)
Klarnet B I (0)
Klarnet B II (0)
Klarnet basowy (0)
Obój I (0)
Obój III (0)
Obój II (0)
Fagot I (0)
Fagot II (0)
Kontrafagot (0)
Trąbka B I (0)
Trąbka B II (0)
Trąbka B III (0)
Róg F I (0)
Róg F II (0)
Róg F III (0)
Skrzypce I (0)
Skrzypce II (0)
Altówka (0)
Wiolonczela (0)
Kontrabas (0)
Tuba C (0)
Gong (0)
Kotły (0)
talerze (piatti) (0)
Trójkąt (0)
Puzon tenorowy suwakowy (0)
Rodzaj produktu:nuty drukowane
Wersja językowa:wstępu: polska, angielska, niemiecka
tytułów utworów: polska, angielska, niemiecka
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
AutorzyAutor wstępu: Chylińska Teresa
Redaktor: Chylińska Teresa
Kod produktu:NPL077884
Produkty podobne:

II Symfonię B-dur op. 19 Karol Szymanowski napisał w latach 1909 - 1910. Pierwsze szkice powstały w kwietniu 1909 r., szkic całości był gotowy we wrześniu 1909 r. Orkiestracja trwała od października 1909 r. do końca 1910 r., a nawet (ostatnie stronice części II) do początku 1911 r. Był to czwarty utwór Szymanowskiego na orkiestrę symfoniczną, po Uwerturze koncertowej E-dur op. 12 (1904 - 1905), nie doprowadzonej do kompletności I Symfonii f-moll op. 15 (1906 - 1907) i Pentezilei, pieśni na sopran i orkiestrę op. 18 do słów Stanisława Wyspiańskiego.
II Symfonia wykonana została po raz pierwszy w Warszawie 7 IV 1911 przez orkiestrę Filharmonii Warszawskiej pod dyrekcją Grzegorza Fitelberga, następnie pod tą samą batutą w Berlinie 1 XII 1911, Wiedniu 18 I 1912, Lipsku 29 I 1912 i Krakowie 25 IV 1912 (grała tu orkiestra Wiener Konzert - Verein). Mimo powodzenia u publiczności i uznania ze strony krytyków, jakie dzieło zdobyło, Szymanowski nie był zadowolony z szaty orkiestrowej II Symfonii. Wiele jednak czasu upłynęło, zanim znalazł wolną chwilę, by dokonać koniecznych, wedle niego, retuszy, redukcji i poprawek instrumentacyjnych, a nawet formalnych. Sposobność taka nadarzyła się w lipcu 1927 r., kiedy kompozytor przebywał w Chojnicach, majątku przyjaciół na Pomorzu, reperując zdrowie i nerwy, w latach 1926 - 1927 wyraźnie pogarszające się. Nie był w owym czasie zdolny do pracy twórczej, zajęcie się dawnym utworem stanowiło jej swoisty substytut.
II Symfonia składa się z dwóch części: I - Allegro moderato. Grazioso (350 taktów), oraz II - Lento. Temat z wariacjami (291 taktów), którą kończy Fuga. Finale. Allegro moderato molto energico (119 taktów).

Publikacja zawiera facsimile rękopisu.

Karol Szymanowski wrote the Second Symphony in B flat major Op. 19 in the years 1909 - 1910. The first sketches were made in April 1909 and a draft of the whole work was ready by September 1909. The orchestration occupied the composer from October 1909 until the end of 1910 and even (in the case of the last pages of the second movement) the beginning of 1911.
It was Szymanowski's fourth work for symphony orchestra following the Concert Overture in E major Op. 12 (1904 - 1905), the incomplete First Symphony in F minor Op. 15 (1906 - 1907) and Pentezilea, the song for soprano and orchestra Op. 18 to words by Stanisław Wyspiański.
The Second Symphony was performed for the first time in Warsaw on 7 April 1911 by the orchestra of the Warsaw Philharmonia conducted by Grzegorz Fitelberg and then under the same conductor in Berlin on 1 December 1911, Vienna on 18 January 1912, Leipzig on 29 January 1912 and Cracow on 25 April 1912 (where it was performed by the Wiener Konzert - Verein orchestra). In spite of its success with audiences and praise from the critics, Szymanowski was not pleased with the orchestration of the Second Symphony. Some considerable time elapsed, however, before he had the opportunity to make what he considered to be the necessary instrument and even formal revisions, reductions and amendments. The occasion arose in July 1927 when the composer was staying at Chojnice, an estate belonging to friends in Pomerania, rebuilding his health and nervous condition which, in the years 1926 - 1927, had markedly deteriorated. At thet time he was not capable of undertaking creative work and attending to the old piece provided him with a substitute.
The Second Symphony consists of two movements: - Allegro moderato. Grazioso (350 bars) and - Lento. Theme with Variations (291 bars), which leads without a break to the Fugue. Finale. Allegro moderato molto energico (119 bars).

Lista utworów:
II Symfonia B-dur op. 19 (Szymanowski Karol)

cena 27 zł.


nuty.pl

Zagraj to sam 10/1996

polski Zagraj to sam 10/1996


Ilość stron:36
Opracowanie na:linia melodyczna (klucz wiolinowy) + akordy + teksty
Obsada:Instrument (w nawiasie ilość materiałów wykonawczych)
Keyboard (1) lub Głos wokalny lub Gitara
Rodzaj produktu:nuty drukowane
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
Kod produktu:NPL084476

Nuty na keyboard (tzw. pryma czyli linia melodyczna zapisana na jednej pięciolinii dla prawej ręki z podpisanymi symbolami akordów dla lewej ręki). Dodatkowo tekst z nadpisanymi symbolami akordów + diagramy akordów klawiszowych i gitarowych.


Lista utworów:
A to jeż! - sł. D Gellner, muz. A.Skorupka
Ballada o dzikim zachodzie piosenka- z kabaretu "Dudek" śpiewają: W. Gołas, i J Kobuszewski
Brzydula i rudzielec - Maria Koterbska
Co Ty, królu złoty - Monika Borys
Jesienny Pan - Krystyna Konarska
Konik na biegunach - Urszula
Majster bieda - Wolna Grupa Bukowina
Makumba - Big cyc
Masz w oczach dwa nieba - Vox
Motylem jestem- piosenka z filmu "Romans czterdziestolatka" - Irena Jarocka
Pamiętam nas - Urszula Sipińska
Powiedz mi coś o sobie - Bank
Pożegnanie ojczyzny (Polonez Ogińskiego)
Przyjedź mamo na przysięgę - Trubadurzy
Sex Appeal - sł. E. Schlechter muz. H. Wars
Dziesięć przykazań - Bajm





Wyszukiwarka






Strona główna

Centrum Dystrybucji Nut nuty.pl
FRAZA s.c., ul. Łużycka 28a, 51-111 Wrocław
tel./fax (071) 325-82-11, tel. 372-66-68
Copyright 1997 - 2014 Fraza s.c., Wrocław, Poland